Mausteeton ruoka

Anonyymi

Ei naiset osaa maustaa ruokaa. Miehen on se tehtävä jotta ruoka on hyvää.

49

198

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen nainen, ja maustan ruokani omaan suuhuni sopivaksi. Jos joku mies mun ruokaani joskus sattuis syömään, sais maustaa itse lautaselleen ottamansa ruoan jos tarvis on.

      • Anonyymi

        Ruoka pitää maustaa valmistusvaiheessa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka pitää maustaa valmistusvaiheessa.

        -harmiseikirj-

        Ei näin. Taas oletväörässä. Tietänyksesi asiasta kuinasiasta on nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka pitää maustaa valmistusvaiheessa.

        -harmiseikirj-

        Joo, mutta ruoasta riippuen voi laittaa valmiiseen ruokaan vaikka jotain schiraza-maustekastiketta jos on liian miedosti maustettu. Itekin tykkään maustaa kohtuudella mut jos ruoka on niin tulista, että ite ruoan maku ei erotu niin en tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka pitää maustaa valmistusvaiheessa.

        -harmiseikirj-

        Riippuu sitä mitä on tekemässä. Paistilihan voi maustaa ennakkoon hieromalla pintaan suolaa, mustapippurirouhetta ja vaikkapa valkosipulijauhetta jne..., antaa maustua ennenkuin pistää uuniin paistumaan. Olen laittanut paistopussiin lihan lisäks sipulirenkaita ja nokareen voita, koska naudanpaistilihassa ei niin paljon rasvaa ole ja lisäks lihaliemikuutionkin. Mutt jokainen tekee tavallaan. Toisiin ruokiin lisätään loppuvaiheessa vaikkapa sitruunasta puristettua mehua makua antamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näin. Taas oletväörässä. Tietänyksesi asiasta kuinasiasta on nolla.

        Tietyt mausteet tykkäävät kun saavat muhia esim. kastikeessa. Ei ole sama asia kokonaisuuden kannalta lisätä jälkikäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt mausteet tykkäävät kun saavat muhia esim. kastikeessa. Ei ole sama asia kokonaisuuden kannalta lisätä jälkikäteen.

        Juuri tämä, mausteen pitää saada kunnolla muhia, siksi kastikkeet ja keitot ovat yleensä parhimmillaan vasta seuraavana päivänä. Tietysti ihminen jonka mausteet ovat ketsuppi ja sinappi ei sitä ehkä tajua.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Kaikkea kanssa!

    • Anonyymi

      Mitteepä sinne ropsautat?

    • Ruokaa pitää maustaa, mutta siitä ei saa tehdä tulista. Muuten mitkään muut maut kuin tulisuus ei siinä maistu. Jokainen voi lisätä mausteita omalle lautaselle.
      Kokin (nainen, tai mies) tehtävä on tuoda ruuan aromit ja mehukkuus esille niin, että makumaailma on tasapainossa muiden tarjottavien kanssa.

      • Anonyymi

        Näin juuri, just kirjottelin näemmä samaa asiaa tuonne ylemmäs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri, just kirjottelin näemmä samaa asiaa tuonne ylemmäs.

        Oolrait. Kävin lukemassa. Tuo maustekastikkeiden käyttö on tietysti jokaisen oma makuasia. Itse olen aika varovainen kaikkien kastikkeiden suhteen. En halua pilata ruuan omaa makua. Tietysti maistaa voin, mutta en lisää mitään ilman ennakkomaistamista. Usein käy, etten kaipaa ruokaan paljoa lisämausteita.


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Oolrait. Kävin lukemassa. Tuo maustekastikkeiden käyttö on tietysti jokaisen oma makuasia. Itse olen aika varovainen kaikkien kastikkeiden suhteen. En halua pilata ruuan omaa makua. Tietysti maistaa voin, mutta en lisää mitään ilman ennakkomaistamista. Usein käy, etten kaipaa ruokaan paljoa lisämausteita.

        En itekään käytä mitään kastikkeita mut siis tarkoitin, että jos mies (niin mikä mies 🙄) sattuis kaipaamaan lisää ytyä, niin vois lisätä.


      • Riippuu vähän siitä miten tottunut on tulisuuteen.
        Jos on tottunut, niin ei se silloin peitä hienovaraisempiakaan makuja. Tottumatonhan ei sitten maista muuta kuin sen tulisuuden.

        Sen sijaan ketsupilla saa pilattua kaiken ruoan. Sen alta ei maistu enää mikään muu. Yäk.


      • Anonyymi

        Miksi pitää korostaa mitä sukupuolta kokki on? Se että onko kokki mies tai nainen ei pitäisi olla mitään väliä.


    • Tönkkösuolaaminen ei mielestäni ole "maustamista", eikä ketsuppi mikään maustekastike.

      Itse olen vähentänyt radikaalisti suolan käyttöä ja maustan varsin vapaalla kädellä chilillä, pippurilla ja yrteillä.

      Etenkin alkuruoan tulisuus "avaa" maku- ja hajuaistit nauttimaan sitten vähän elegantimmin maustetusta pääruuasta. ; )

    • Anonyymi

      Pippuria enemmän naiset.

      • Anonyymi

        Itse käytänkin mustapippurirouhetta melkein joka ruuassa, ei ole liian voimakas maultaan, antaa makean tuoksun ruokaan kuin ruokaan


    • Suolaa, suolaa ja enemmän suolaa. Vähän mustaåippuria ja ketsupissa uittamista.

      • Anonyymi

        Ruskea kastike pitää tehdä oikeaan voihin, jossa sipulit ja jauhot ruskistetaan.
        Ei mihinkään kasviöljyyn, margariiniin tai kevytlevitteeseen.
        Lopuksi vielä reilusti kuohukermaa.
        Voi, kerma ja suola antaa ruoalle makua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruskea kastike pitää tehdä oikeaan voihin, jossa sipulit ja jauhot ruskistetaan.
        Ei mihinkään kasviöljyyn, margariiniin tai kevytlevitteeseen.
        Lopuksi vielä reilusti kuohukermaa.
        Voi, kerma ja suola antaa ruoalle makua.

        Ihan kuin faija olis tullut haudan takaa... 😱


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ihan kuin faija olis tullut haudan takaa... 😱

        Mä wokkasin eilen kaalia, paprikaa, kesäkurpitsaa ja sipulia. Mausteena suolaa, currya ja timjamia. Lisäksi keitin kasvisliemikuutiossa täysjyväriisiä. NAM.


    • Anonyymi

      Ahven maustetaan valkopippurilla.

      • Anonyymi

        Viimeksi eilen vetäisin fileiden pintaan suolan ja pippurin lisäksi currya ja chiliä. Kevyesti pintaan niin, että ahvenen puhdas maku pääsi kuitenkin esille. Ei paha, sanoisin.


      • Anonyymi

        Voi käyttää myös sitruunapippuriakin. Itse käyttäisin vaan perinteisesti suolaa ja jos paistan paistinpannussa, voissa paistaisin, silloin ei tarvi kauheesti lisätä suolaa.


    • Anonyymi

      Miehet taas ei osaa laittaa ruokaan mitään muuta kuin suolaa. Niin maan helvetisti suolaa, eikä mitään muuta makua.

      • Anonyymi

        Uusissa perunoissa pitää olla reilusti voita ja reilusti suolaa, ei maistu muuten hyvältä.
        Suolattomat uudet perunat ei maistu miltään ja mitä enemmän suolaa, niin sitä paremmin uusien perunoiden maku nousee esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa perunoissa pitää olla reilusti voita ja reilusti suolaa, ei maistu muuten hyvältä.
        Suolattomat uudet perunat ei maistu miltään ja mitä enemmän suolaa, niin sitä paremmin uusien perunoiden maku nousee esiin.

        Kuten sanottu miehet tunkee ruokaan vain tolkuttoman määrän suolaa, eikä ruoka enöä maistu miltäön muilta kuin suolalta. Niin paljon suolaa, ettäsuuhun sattuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa perunoissa pitää olla reilusti voita ja reilusti suolaa, ei maistu muuten hyvältä.
        Suolattomat uudet perunat ei maistu miltään ja mitä enemmän suolaa, niin sitä paremmin uusien perunoiden maku nousee esiin.

        Mä en itseasiassa pahemmin edes välitä uusista perunoista. Minä kun en ole perso makean perään.


    • Anonyymi

      Naiset pihtaa myös suolan kanssa ja naisen ruoka on yleensä suolatonta.
      Nainen jopa saattaa kysyä, että onko riittävästi suolaa ja nainen selittää, että ei laittanut ruokaan liikaa suolaa, että voi sitten halutessaan lisätä.
      Naisen suolasirotin on vielä sellainen, ettei siinä ole, kuin muutama ahdas reikä ja joutuu kauan vatkaamaan suolaa. että saa riittävästi.
      Nainen huomauttaa vielä, että älä laita noin paljon suolaa, vaikkei suolaa ole edes vielä tarpeeksi ruokaan mennyt.
      Eikö nainen ymmärrä, että suola tuo ruoan maun esiin ja suolaton ruoka ei edes maistu miltään.

      • Anonyymi

        Ei me itäsuomalaiset pihdata suolassa.


    • Anonyymi

      Kaupan 0,80€ eineslihapullista saa herkullista gurmee tason herkkua, kun tekee kunnon kastikkeen voista, sipulista, jauhoista, kermasta, pippureista, paprikasta ja antaa hautua.

    • Anonyymi

      Mausteissa on sellanen juttu, että lisättyä saa aina, mutta pois ei ruoasta. Jos syömässä on useampi erilaisella maulla varustettu ihminen niin ruoka maustetaan vähiten mausteita sietävän mukaan ja enemmän tahtovat lisäävät sitten omaansa. Suola varsinkin on sellanen, että sitä kun on omaan makuun liikaa niin ruoka on täysin syömäkelvotonta.

    • Anonyymi

      Se on kyllä huomattu, että miehillä ei ole makuaistia lainkaan.

    • Ruusn vslmistus on kemiallinen prosessi. Eli lämmitystapa jo maustaa ja kypsyysaste, sekä jälkihautuminen. Tiede-lehdessä joku naiskemisti kertoi paljon mitä tieteellistä ruuanlaitossa on.

      Moni nainen tuppaa olemaan äiti. Äidit ruokkii, se ei aina ole ajatuksen kanssa kulinaristisia makuhermoja kutkuttelevaa kulinarismia, vaan hengissä pitävää apetta... eikä motivaatio riitä enää sen jälkeen jollekin pöytäliinasta ruokalapun tehneen haarukasta ja veitsestä kiinnipitävän äijän orgastiseen makukokemuksen luomiseen. 😀

      Tarjoa lounas itse sitten....

      • Anonyymi

        "Moni nainen tuppaa olemaan äiti."

        Äideillä on yleensä sitten myös niitä oikeita lapsia, joille ei sitä suolaa saa kilotolkulla syöttää ja jotka ei muitakaan mausteita ihan tolkuttomasti kestä. Aikuinen lapsi lisätköön mausteita oman makunsa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni nainen tuppaa olemaan äiti."

        Äideillä on yleensä sitten myös niitä oikeita lapsia, joille ei sitä suolaa saa kilotolkulla syöttää ja jotka ei muitakaan mausteita ihan tolkuttomasti kestä. Aikuinen lapsi lisätköön mausteita oman makunsa mukaan.

        Tämä! Muutaman kerran ollut tilanne, jossa mies on vähän maustanut ruokaa ja lapset ei ole kyenneet sitä itkutta syömään. Ei ole auttanut kun nousta aterialta ja mennä kokkaamaan lapsille uutta ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Muutaman kerran ollut tilanne, jossa mies on vähän maustanut ruokaa ja lapset ei ole kyenneet sitä itkutta syömään. Ei ole auttanut kun nousta aterialta ja mennä kokkaamaan lapsille uutta ruokaa.

        Mun isä kun joskus teki lihakeittoa, niin oli tosi paljon suolaa ja tais voitakin pistää ja vielä pari lihaliemikuutiota, oli melkosen vaikea syödä, kun suolaa oli liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Muutaman kerran ollut tilanne, jossa mies on vähän maustanut ruokaa ja lapset ei ole kyenneet sitä itkutta syömään. Ei ole auttanut kun nousta aterialta ja mennä kokkaamaan lapsille uutta ruokaa.

        Miksi äiti ei ole antanut heille jo lapsuudessa maustettua ruokaa vaan tarjonnut heille omia maaseudulta peräisin olevia makumieltymyksiään. Varmaan on tuputtanut lapsilleen maitoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kun joskus teki lihakeittoa, niin oli tosi paljon suolaa ja tais voitakin pistää ja vielä pari lihaliemikuutiota, oli melkosen vaikea syödä, kun suolaa oli liikaa.

        Sama se on noiden chilien ja muiden tulisten mausteiden kanssa.
        Kerran ostin Inferno pizzan, mutta oli järjettömän tulista, ettei pystynyt syömään, kuin ihan pikuiset, loput heitin roskiin, kun oli niin tulista, että hampaita alkoi särkemään, meni tulisuus hampaiden juuriin saakka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama se on noiden chilien ja muiden tulisten mausteiden kanssa.
        Kerran ostin Inferno pizzan, mutta oli järjettömän tulista, ettei pystynyt syömään, kuin ihan pikuiset, loput heitin roskiin, kun oli niin tulista, että hampaita alkoi särkemään, meni tulisuus hampaiden juuriin saakka.

        Ruoka on sopivan tulista sitten, kun pylly seuraavana aamuna hörppii vessanpöntöstä viilentävää vettä. :oD


      • Ei viistä, kun se hörppii, ryystää, imuroi pöntöstä helpotusta... :oD Ei mikään lösöpersus, kun pontevan aktiivinen ja huolestunut peppuliini. :oD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi äiti ei ole antanut heille jo lapsuudessa maustettua ruokaa vaan tarjonnut heille omia maaseudulta peräisin olevia makumieltymyksiään. Varmaan on tuputtanut lapsilleen maitoakin.

        Koska esimerkiksi liika suola on pienelle lapselle jopa hengenvaarallista. Pienen elimistö ei vielä osaa kunnolla poistaa ylimäärää. Yhdessäkään hyvin mausteistakaan ruokaa suosivassa kulttuurissa ei muuten syötetä lapsilla samaa supertulista ruokaa. Lapsille on ihan omat ruokansa, jos aikuiset haluavat todella mausteista ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi äiti ei ole antanut heille jo lapsuudessa maustettua ruokaa vaan tarjonnut heille omia maaseudulta peräisin olevia makumieltymyksiään. Varmaan on tuputtanut lapsilleen maitoakin.

        Tämä äiti kyllä pysyi ne miehen ruoat syömään, vaikka hieman erikoisia olivatkin. Suola on ainoa mauste, jolla ruoan saa minulle helposti syömäkelvottomaksi. Kaikkea muuta saa olla reilustikin, mutta liika suola sattuu suuhun.

        Tämä äiti muuten tekee itselleen niin mausteista ruokaa, että isi ei kykene sitä syömään. Vaan en mä niin tampio ole, että yrittäisin sitä muille syöttää. Syön itse ja muut maistavat, jos tahtovat.

        Tuo mies muuten tajusi ja myönsi tuossa virheensä ihan itse. Ei ruvennut länkyttämään ja syyttämään muita tai pakottanut lapsia syömään. Myönsi, ettei mennyt kuten Strömsössä ja on pyrkinyt parantamaan tapojaan, kun on tarkoitus ruokkia koko perhe.

        p.s. Meillä ei maitoa juoda, mutta vauvat on kyllä rintaruokittu.


    • Anonyymi

      Sinä taidat kuitenkin popsia enimmäkseen sitä äitien tekemää tehdasruokaa

    • Anonyymi

      Eines ruoka on pahaa. En koskaan osta kaupasta lihapullia vaan itse teen ja niihin tulee kunnon mausteet kuten mustapippuria, paprikajauhetta, chiliä ,yrttejä. Naiset ei osaa maustaa kalaa, no eihän naiset edes kalasta niin eivät tiedä siitä mitään. Perunamuusiakin pitää maustaa suolalla ja valkopippurilla ja yrteillä. Perunia ei keitetä ylikypsäksi ja keitin vesi kaadetaan heti pois koska muuten vesi imeytyy takas perunaan ja siitä tulee liisteriä muusista. Moni tekee muusin ihan väärin

      • Anonyymi

        No voihan sen tehdä niin, että mies kokkaa, pyykkää ja siivoaa.


      • Muusi tulee parhaiten jauhoisista perunoista, jotka keitetään melkein hajoaviksi. Sitten keitinvesi kaadetaan pois tai ainakin suurin osa. Perunat murskataan perunasurvimella tai voi sähkövatkaimellakin, jos haluaa kermavaahtomaista, mutta sauvasekoittimella ei taida oikein hyvin onnistua, tulee ehkä liian sosekeittomaista tai liisterimäistä. Sitten sekaan kermaa (jos ei käytä maitotuotteita, niin voi laittaa sekaan myös kaurakermaa), rasvaa (voita, margariiniä, öljyä), hieman suolaa, jos tarvis ja siinä perusmuussi on valmis.

        Tiytysti muussin sekaan voi sitten laittaa vaikka porkkanaa, bataattia, lehtikaalta, paistettua sipulia, mitä nyt keksii (itse olen tehnyt perusmuussin lisäksi peruna-porkkanamuussia, peruna-bataattimussia, peruna-kukkakaalimuussia ja peruna-lehtikaalimuussia) ja vaikka maustaa perunamuussia vaikka esim. currylla (olen kokeillut muutaman kerran ja hyvää oli) tai valkosipulijauheella (sitäkin olen kokeillut ja toimii) tai raastetulla valkosipulilla (toimii). Tai muussin sekaan voi myös hienontaa erilaisia tuoreyrttejä kuten vaikka persiljaa, tilliä, ruohosipulia tai basilikaa.


    • Tai punaista maitoakin voi laittaa muussin sekaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      383
      2007
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      51
      1694
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      209
      1354
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      1005
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      109
      850
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      832
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      776
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      690
    Aihe