En jaksa laihduttaa

Lihava nainen

Olen ollut ylipainoinen murrosiästä asti. Aikuisena paino alkoi nousta lisää. Nyt se on melkein sadassa. Olen armoton herkkusuu. Ajattelen aina, että pitäisi laihduttaa, mutta minulla ei ole tahdonvoimaa! Ja köyhyyteni takia en voi mennä esim. painonvartijoihin ja tiukan budjettini ja huonon ruuanlaittotaitoni takia en voi ostaa terveellistä ruokaa juuri ollenkaan. Tilanteeni on todella hankala. Jos minulla olisi vaikka mies, jonka kanssa tsemppaisin, mutta ei. Miehet inhoavat minua tai eivät välitä. Olen täysi paska. Usein toivon kuolevani pois.

9

1719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistut

      Hei! Nyt tarvitset tsemppiä! Ihan ensimmäiseksi pyydän, että tutustut karpit.net -keskusteluryhmään. Siellä on samassa tilanteessa olevia kavereita, tosin kummasti siellä keskustelu näyttää piristävän ihmisiä. Ja porukka laihtuu uskomattomia määriä! Siellä keskustelu on myös hyvin asiallista, tsemppaavaa.

      Tutustu karppaajien ruokavalioon ja saat syödä hyvin. Ja helppoa ruokaa. Ruokalaskuni on laskenut selvästi noudattaessani tätä juttua. Rahoilla tosin jouduin ;) ostamaan pienempiä vaatteita.

      Itse olen muuttanut ruokatottumuksen tyystin, en kituuta kaloridieetillä, en laske pisteitä enkä maksa tästä yhtään mitään!!! Kahdessa kuukaudessa meni viisi kiloa kuin huomaamatta. Ja tätä on helppo jatkaa koko loppuikä.

      Lisäksi harrastan liikuntaa, salillakin käyn. Mieliala on huipussaan eikä ikä tunnu tuovan mitään rasitteita miesrintamalla ;).

      Eli: liity karppaajien joukkoon, haluan nähdä viestejäsi siellä!!!

    • Minä

      Kuulostat todella masentuneelta jatoivon, että kevään tullessa alkaa sinullakin mieli kirkastua. Ei lihavuus tee ketään huonommaksi ihmiseksi, vaan olet ihan yhtä tärkeä kuin kaikki muutkin.

      Jos olet herkkusuu ja rahasi riittävät vain herkkujen ostoon, niin tee niin, että laitat samat rahat johonkin terveelliseen(ei se kaikki ole kallista), eikä herkkuihin, niin varmasti alkaa näkyä muutoksia.
      Et tarvitse miestä voidaksesi hyvin, ensin sinun pitää voida hyvin itsesi kanssa.

      Lähetän Isälle yläkertaan maininnan sinusta:)

      Voimia!

    • Pian entinen tonnikeiju

      Ei laihtuminen ole kiinni jaksamisesta.
      Eikä laihtuminen vaadi rahaa.
      Pitää vain löytää se juttu.
      Minäkin olin ja olen vieläkin herkkusuu.
      Herkut tosin vaihtuneet.
      Nyt lähentelen normaalipainoa.
      Takana on -40 kg syksystä, silloin 127 kg.
      Syön terveelisemmin ja rahaa en ole laihtumiseen tarvinnut.
      Paitsi liityin syöpäpotilaiden laihdutusryhmään
      ja se ei paljon maksannut.
      Se on minulle voimia antavaa henkisesti, ei lahdutukseen vaan sitä tukien.
      Niin minulta leikattiin syöpäkin tässä matkan varrella.
      Tuo sairastaminen toi elämääni suuren itsestä välittämisen tunteen.
      Toivottavasti en kuitenkaan ole liian myöhässä.

      Älä odota vaan pidä itsesi kanssa jutteluhetki.
      Siitä mitä haluat ja mitä olet valmis sen eteen tekemään.

      Ruuanvalmistustaito vaatii vain opettelua.
      En minäkään saa laihtumiseen tukea mieheltä, vaikka sellainen onkin vierellä.
      Lueskelin näitä juttuja täältä netistä ja jo se auttoi. En ollut ainoa, vaan yksi monista.
      Kyllä se on oma juttu, ei laihdutuskuuri vaan elintapojen muutos.

      Kyllä minäkin monesti itseni niin mitättömäksi tunsin, että olisi luoja saanut korjata pois.
      Nyt kuitenkin NAUTIN ELÄMÄSTÄ, vaikka syöpäkontrolleja on edessä seuraavat kymmenen vuotta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

      Koeta löytää sisältäsi se punainen lanka.
      Kyllä elämä on ihanaa, kun sen vain oivaltaa.

      Tsemppiä ja hyviä jatkoja.

    • älä luovuta

      Kysehän laihtumisessa ja itsensä kuntoon saamisessa on elämäntapojen muutoksesta, ei pelkästään lyhyestä "kuurista" , jonka jälkeen palataan vanhoihin mittohin ja ruokatapoihin.

      Itse onnistuin parin vuoden projektilla saamaan lähes 30kg pois. Aluksi: siivoa kotona kaapit ja laatikot, kaikki epäterveellinen pois.
      Sen jälkeen kaupassa käynnit vain ostoslistan mukaan, kun teet ostopäätöksen jo kaupassa, eli jätät ne rasvat ja sokerit jo kaupan hyllyille, kotona ei ole kiusauksia.
      Mielihalut ja herkkujen ajattelu vie monesti 20-30min, sen jälkeen se unohtuu/keski muuta tekemistä, vaikka ulos kävelylle korttelin ympäri.
      Mutta avain: hiljaa hyvä tulee, pienet sortumiset silloin tällöin ok, kunhan muistat kokonaisuuden.
      Meitä on paljon samassa tilanteessa/saman kokenut, TSEMPPIÄ ja AURINKOA =))

    • Vappu

      Turha vedota köyhyyteen ja samaan hengenvetoon kirjoittaa olevansa armoton herkkusuu. Terveellisen ruoanlaiton voi opetella. Joten kyllä nyt pitää löytyä parempia syitä tai myöntää, ettet todellisuudessa edes viitsi laihduttaa.

      Joten meneppö huomenn akauppaa ja osta niilläherkkurahoilla kunnon ruokaa ja pyydä kaupasa valmistusohjeita. Niitä löytyy myös netistä.

      Sanot olevasi täysi paska; no, os kerran tunnet nin, kyllä se viestittyy ulospäinkin, eli nokka pystyyn ja paskat pihalle. OLe juuri mitä haluat ja muista haluta olla upea nainen!

    • niin varmaan kannattaakin

      kuolla pois.

      • kommentti tuokin

        Kaikkea sitä ihminen suustaan päästääkin! Ei sitä nyt ihan kyllä kannata tuon takia kuolla, ainahan voi itseään kehittää, itsetuntoa kohentaa ja luontoaan karaista! Tsemppiä alkuperäisen viestin kirjoittajalle; "Mihin tahansa pääsee, kunhan ottaa yhden askeleen ja toistaa sen sitten niin monta kertaa kuin tarvitaan"
        Lenkille lähtökin on vain yhden askeleen päässä...ei koko matkaa tarvitse ekalla askeleella tehdä...


    • ~Kiti~

      Tekstistäsi tulee sellainen mielikuva, kuin painonpudottaminen ja laihtuminen olisi jotenkin negatiivinen tai ikävä asia?! Näinhän ei missään nimessä ole, eihän vaan? Listaat huonoja puoliasi ja asioita, joita et osaa tehdä tai pysty tekemään, kuten

      - minulla ei ole tahdonvoimaa
      - köyhyyteni takia en voi mennä painonvartijoihin
      - tiukan budjettini ja huonon ruuanlaittotaitoni takia en voi ostaa terveellistä ruokaa juuri ollenkaan

      Mitäpä jos nuo olisivatkin lista niistä asioista, joita - sinun tulisi tehdä ! ja - joihin sinun tulee löytää ratkaisu, vaikkakin ne ovat erittäin haasteellisia etappeja!

      Jospa aloittaisit siitä, että karsit ruokavaliostasi kaikki epäterveelliset herkut ja einekset / puolivalmisteet ja teet budjetin, jonka mukaan ostat noilla rahoilla (jotka eivät menneetkään herkkuihin) itsellesi hyviä raaka-aineita kaupasta.

      Netistä löydät todella hyviä ja helppoja, käyttökelpoisia, reseptejä tavallisesta kotiruuasta. Niiden toteuttamiseen ei paljon keittotaitoa tarvita. Osta kaikkein edullisimpia omenoita, appelsiineja. Hae torilta kasviksia ja käytä aina sesongin tuotteita - ne ovat kaikkein edullisimpia. Porkkanoista tulee ihanaa raastetta, jota voit käyttää ruuanlaitossa tai sellaisenaa. Purista sitruunanmehua kastikkeeksi tai tilkka appelsiinimehua.

      Kirjaa tarkasti kaikki syömisesi ja juomisesi ja samoin voit kirjata rahat, jotka menevät ruokaan. Huomaat pian, että laadukas ruoka on sittenkin edullisempaa. Esimerkiksi Lidlssä kasvikset saattavat joskus olla jopa edullisempia, kuin torilla.

      Käy vaa'alla viikoittain tai mittaa itseäsi mittanauhan avulla. Pian huomaat, että olemuksesi hoikistuu, saat siitä lisätsemppiä. Muista että teet tämän vain ja ainoastaan itsesi vuoksi! Miksi et haluaisi laihtua? Miksi et haluaisi opetella terveempää elämäntapaa ja voida paremmin? Kun ajattelet asiaa näin niin totta kai sinä haluat, eikö totta?

      Ja mitä tuohon mieheen tulee - se asia järjestyy kuin itsestään hoikistuttuasi, kun näytät siltä, että nautit elämästäsi :)

      • 10w

        Eikö nyt herranjumala aikuisilla ole tippaakaan sinnikkyyttä mä oon 10 ja liikun joka päivä en syö mitään imeliä jos tämmöinen tappi siihen pystyy pystyt sinäkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe