Lapin poliisit Kittilässä

Anonyymi

En ole tuota tv-sarjaa paljonkaan seurannut, mutta kun sattumalta näin, laitoin eilen tallennukseen, kun tuli jakso viime Pääsiäisestä Levillä ja Rovaniemellä.

Koska olen tuleva Levin turisti (syksymmällä), katson ihan niinkuin yleissivistääkseni itseäni, että mikä on meno jänkhillä.

Olen minä itsekin nuorempana nauttinut alkohoolia, reippaamminkin, mutta osasin kyllä huolehtia itsestäni. Noita maassa makaavia sekopäitä en ymmärrä yhtään. Kyllä nyt sen verran pitää olla käytöstapoja toisten kotimailla, eikä hiihtokuningattaren hoilaten porsastella, elää ku lätissä.

Kait Levin alueella viettää lomiaan jokunen oikea luonnonystäväkin? Selväpäinen, -järkinen ja hyvät, muitakin kunnioittavat käytöstavat omaava? Vai onko se pelkästään tuota örvellystä? Ensi syksy on testi, ensimmäinen... ja myös viimeinen visiitti siellä?

Suomessa elelee muitakin kuin juoppoja.

Viime syksynä oli BB:ssä joku kaamea, kiroileva baaritiskin viinanmyyjä tmv. En muista mistä hän oli, jostain sieltä Ylläksen suunnalta? Toivottavasti en törmää hänen palveluksiinsa. Jos tilaan pöytään esim. jotain perunamössöä, leipää, juustoa, puolukkaa ja juomaksi maitoa / vettä, haluan tämän ylellisyyden tarjoiltavan itselleni ilman rivoja vitsejä, vittuja ja perkeleitä.

3

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tervetuloa Leville sitä saa mitä tilaat kertomillasi mausteilla. Itse menisin muualle

• Anonyymi

Kiitos.

Aloin oikein pohtia tuota poliisin toimenkuvaa yleensäkin, samahan se on meno ympäri Suomen. Jossain joku örveltää, ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, tai on päättänyt Lapin pakkasissa sammua jalkakäytävälle.

Nyt saapuu pelastuspartio! "Mistä rouva / herra on kotoisin? Haluatko mieluummin kotiin vai putkaan, me viemme?"

Se on selvä, että on olemassa laki heitteillejätöstä ja jos jossain näkee läheisen, tai kaukaisemmankin olevan pulassa, pitää auttaa.

😖 ... En sano.

Ihmiset ovat opettaneet itse itsensä siihen, että joku heitä passaa. Suomeen jo suuorastaan kaukomatkataan ilmaiseen ylöspitoon!

On eri asia auttaa ihan pihalla oleva, sekava mummo ambulanssiin, kuin jeesata porsastelijoita. Noita oikeitakin autettaviakin kun on.

Jos ihan periaatteesta jättäisi örveltelijät takki auki -30°:een harhailemaan, tekee tällä kenties hänelle suuremman palveluksen: aikuisen on opittava huolehtimaan itse itsestään. Tai voi olla esim. varpaiden ambutaatio edessä. Kun muutama varvas putoaa, on se tietenkin raju muistutus siitä, ettet itse pitänyt huolta itsestäsi.

Noita Lapin poliiseja kannattaa kuitenkin kiittää, lähimmäisten muutoin hyvästä huolenpidosta. Kärsivällisyyttä niillä näyttää olevan. Itse olisin kenties jo potkaissut jotain örvyä nilkkaan, että, hei, - kop-kop! Onko ketään paikalla? -, hyvää huomenta, sinne tyhjään pääkoppaasi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos.

Aloin oikein pohtia tuota poliisin toimenkuvaa yleensäkin, samahan se on meno ympäri Suomen. Jossain joku örveltää, ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, tai on päättänyt Lapin pakkasissa sammua jalkakäytävälle.

Nyt saapuu pelastuspartio! "Mistä rouva / herra on kotoisin? Haluatko mieluummin kotiin vai putkaan, me viemme?"

Se on selvä, että on olemassa laki heitteillejätöstä ja jos jossain näkee läheisen, tai kaukaisemmankin olevan pulassa, pitää auttaa.

😖 ... En sano.

Ihmiset ovat opettaneet itse itsensä siihen, että joku heitä passaa. Suomeen jo suuorastaan kaukomatkataan ilmaiseen ylöspitoon!

On eri asia auttaa ihan pihalla oleva, sekava mummo ambulanssiin, kuin jeesata porsastelijoita. Noita oikeitakin autettaviakin kun on.

Jos ihan periaatteesta jättäisi örveltelijät takki auki -30°:een harhailemaan, tekee tällä kenties hänelle suuremman palveluksen: aikuisen on opittava huolehtimaan itse itsestään. Tai voi olla esim. varpaiden ambutaatio edessä. Kun muutama varvas putoaa, on se tietenkin raju muistutus siitä, ettet itse pitänyt huolta itsestäsi.

Noita Lapin poliiseja kannattaa kuitenkin kiittää, lähimmäisten muutoin hyvästä huolenpidosta. Kärsivällisyyttä niillä näyttää olevan. Itse olisin kenties jo potkaissut jotain örvyä nilkkaan, että, hei, - kop-kop! Onko ketään paikalla? -, hyvää huomenta, sinne tyhjään pääkoppaasi!

Jos joku kokee hänellä kenties olevan jonkinasteisen, nk. Ongelman, täältä saattaa löytyä apu:

AA - Nimettömät Alkoholistit
        https://www.aa.fi/

Osaavat mahd. antaa neuvoa myös esim. huumeongelmaisille.
        🥂 💉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      104
      1784
    2. 207
      1560
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1040
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1010
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      61
      917
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      51
      824
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      785
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      61
      782
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      772
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      765
    Aihe