Lapin poliisit Kittilässä

Anonyymi

En ole tuota tv-sarjaa paljonkaan seurannut, mutta kun sattumalta näin, laitoin eilen tallennukseen, kun tuli jakso viime Pääsiäisestä Levillä ja Rovaniemellä.

Koska olen tuleva Levin turisti (syksymmällä), katson ihan niinkuin yleissivistääkseni itseäni, että mikä on meno jänkhillä.

Olen minä itsekin nuorempana nauttinut alkohoolia, reippaamminkin, mutta osasin kyllä huolehtia itsestäni. Noita maassa makaavia sekopäitä en ymmärrä yhtään. Kyllä nyt sen verran pitää olla käytöstapoja toisten kotimailla, eikä hiihtokuningattaren hoilaten porsastella, elää ku lätissä.

Kait Levin alueella viettää lomiaan jokunen oikea luonnonystäväkin? Selväpäinen, -järkinen ja hyvät, muitakin kunnioittavat käytöstavat omaava? Vai onko se pelkästään tuota örvellystä? Ensi syksy on testi, ensimmäinen... ja myös viimeinen visiitti siellä?

Suomessa elelee muitakin kuin juoppoja.

Viime syksynä oli BB:ssä joku kaamea, kiroileva baaritiskin viinanmyyjä tmv. En muista mistä hän oli, jostain sieltä Ylläksen suunnalta? Toivottavasti en törmää hänen palveluksiinsa. Jos tilaan pöytään esim. jotain perunamössöä, leipää, juustoa, puolukkaa ja juomaksi maitoa / vettä, haluan tämän ylellisyyden tarjoiltavan itselleni ilman rivoja vitsejä, vittuja ja perkeleitä.

3

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tervetuloa Leville sitä saa mitä tilaat kertomillasi mausteilla. Itse menisin muualle

• Anonyymi

Kiitos.

Aloin oikein pohtia tuota poliisin toimenkuvaa yleensäkin, samahan se on meno ympäri Suomen. Jossain joku örveltää, ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, tai on päättänyt Lapin pakkasissa sammua jalkakäytävälle.

Nyt saapuu pelastuspartio! "Mistä rouva / herra on kotoisin? Haluatko mieluummin kotiin vai putkaan, me viemme?"

Se on selvä, että on olemassa laki heitteillejätöstä ja jos jossain näkee läheisen, tai kaukaisemmankin olevan pulassa, pitää auttaa.

😖 ... En sano.

Ihmiset ovat opettaneet itse itsensä siihen, että joku heitä passaa. Suomeen jo suuorastaan kaukomatkataan ilmaiseen ylöspitoon!

On eri asia auttaa ihan pihalla oleva, sekava mummo ambulanssiin, kuin jeesata porsastelijoita. Noita oikeitakin autettaviakin kun on.

Jos ihan periaatteesta jättäisi örveltelijät takki auki -30°:een harhailemaan, tekee tällä kenties hänelle suuremman palveluksen: aikuisen on opittava huolehtimaan itse itsestään. Tai voi olla esim. varpaiden ambutaatio edessä. Kun muutama varvas putoaa, on se tietenkin raju muistutus siitä, ettet itse pitänyt huolta itsestäsi.

Noita Lapin poliiseja kannattaa kuitenkin kiittää, lähimmäisten muutoin hyvästä huolenpidosta. Kärsivällisyyttä niillä näyttää olevan. Itse olisin kenties jo potkaissut jotain örvyä nilkkaan, että, hei, - kop-kop! Onko ketään paikalla? -, hyvää huomenta, sinne tyhjään pääkoppaasi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos.

Aloin oikein pohtia tuota poliisin toimenkuvaa yleensäkin, samahan se on meno ympäri Suomen. Jossain joku örveltää, ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, tai on päättänyt Lapin pakkasissa sammua jalkakäytävälle.

Nyt saapuu pelastuspartio! "Mistä rouva / herra on kotoisin? Haluatko mieluummin kotiin vai putkaan, me viemme?"

Se on selvä, että on olemassa laki heitteillejätöstä ja jos jossain näkee läheisen, tai kaukaisemmankin olevan pulassa, pitää auttaa.

😖 ... En sano.

Ihmiset ovat opettaneet itse itsensä siihen, että joku heitä passaa. Suomeen jo suuorastaan kaukomatkataan ilmaiseen ylöspitoon!

On eri asia auttaa ihan pihalla oleva, sekava mummo ambulanssiin, kuin jeesata porsastelijoita. Noita oikeitakin autettaviakin kun on.

Jos ihan periaatteesta jättäisi örveltelijät takki auki -30°:een harhailemaan, tekee tällä kenties hänelle suuremman palveluksen: aikuisen on opittava huolehtimaan itse itsestään. Tai voi olla esim. varpaiden ambutaatio edessä. Kun muutama varvas putoaa, on se tietenkin raju muistutus siitä, ettet itse pitänyt huolta itsestäsi.

Noita Lapin poliiseja kannattaa kuitenkin kiittää, lähimmäisten muutoin hyvästä huolenpidosta. Kärsivällisyyttä niillä näyttää olevan. Itse olisin kenties jo potkaissut jotain örvyä nilkkaan, että, hei, - kop-kop! Onko ketään paikalla? -, hyvää huomenta, sinne tyhjään pääkoppaasi!

Jos joku kokee hänellä kenties olevan jonkinasteisen, nk. Ongelman, täältä saattaa löytyä apu:

AA - Nimettömät Alkoholistit
        https://www.aa.fi/

Osaavat mahd. antaa neuvoa myös esim. huumeongelmaisille.
        🥂 💉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      203
      2790
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      165
      2496
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      951
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      904
    6. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      107
      902
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      879
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      307
      874
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      453
      778
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      748
    Aihe