Mikä on sellainen tilanne, mikä sinussa herättä miehisen suojeluvaiston naista kohtaan (jos sellaisia tilanteita mielestäsi on olemassa)??
Suojeluvaisto...
59
1931
Vastaukset
- Anonyymi
Naisten on aina välillä vaikea ymmärtää miehiä. Nyt kuitenkin muutama miesten tapa on selitetty tieteen keinoin.
Alla viisi erikoista faktaa miehistä.
1. Miehet haluavat pysyä uskollisina
Yleisen uskomuksen mukaan joidenkin miesten on vaikea pysyä uskollisena kumppanilleen. Usein kuvitellaan, että se kuuluu miesten luonteeseen. Tuoreen tutkimuksen mukaan tämä ei ole lainkaan totta, sillä yli 30-vuotiailla miehillä näyttää olevan vahva halua pysyä uskollisena.
2. Miehet kokevat muutoksia kehossaan kumppanin raskauden aikana
Miehet käyvät läpi hormonaalisia muutoksi kumppaninsa raskauden aikana. Vuonna 2000 julkaistun tutkimuksen mukaan, miesten testosteronitaso laski kumppanin raskauden aikana.
3. Miesten kilpailuhenkisyys vähenee iän myötä
Tutkimusten mukaan miehistä tulee vähemmän kilpailuhenkisiä iän myötä. Näin väittää vuonna 2009 julkaistu tutkimus. Tulosten mukaan ikääntyessään mies menettää kilpailuhenkeään ja kiinnostuu enemmän yhteistyöstä.
4. Miehillä on kova suojeluvaisto
Miehet ovat erittäin suojelevia omiaan kohtaan. Tämä johtaa siihen, että miehet ovat erittäin alttiita käyttämään väkivaltaa, jos heidän aluettaan tai rakkaitaan uhataan. Jotkut tutkijat uskovat tämän johtuvan korkeasta testosteronitasosta, mutta asiaa ei ole voitu vahvistaa.
5. Miehet on ohjelmoitu katselemaan naisia
Miehet todellakin on ohjelmoitu katselemaan vastakkaisen sukupuolen edustajia. Tutkimusten mukaan testosteroni vaikuttaa miesten aivoihin, niin, että nämä eivät voi tahattomille vilkuiluilleen mitään.- Anonyymi
4. Miehillä on kova suojeluvaisto
Osa suojeluvaistosta on mustasukkaisuutta. Toisen miehen läheisyys voidaan kokea uhkana, mutta käännetään suojelemiseksi. Pienin elein ilmoitetaan että tää on mun nainen.
Onko suojelua että nainen menee aina ensin vaikka heikoille jäille? Ovi avataan naiselle.
Kuvitellaan tilanne. Outo autiotalo, nainen tyrkätään eka ovesta ja kuunnellaan pamahtaako. Ja miehen turvallista tulla kun pöly on laskeutunut.
- Anonyymi
Suojeluvaiston evoluutio on siinä, että jotta mies kykenisi toteuttamaan biologiansa jatkumisen, hänen on tullut osata suojella naistaan (joka kantaa lastansa).
Raskaana oleva nainen tarvitsi suojelua ja huolenpitoa. Ei hän olisi kyennyt juoksemaan petoja karkuun yhtä ripeästi viimeisillään raskaana ollessaan, eikä erityisesti lapsen synnyttyä. Suojelevaa miestä todella tarvittiin, ja siksi monet naiset kaipaavat sellaista vielä tänäkin päivänä. Evoluutio ohjaa käyttäytymistämme.
Suojeluvaisto herää miehessä naista kohtaan, jonka haluaa kantavan lastaan. Jopa ns hedelmällisen naisen kasvonpiirteet heijstelevat sitä, että mies haluaa suojella naista, joka voisi kantaa geenejään.
Samoin kun naiset viehättyvät suojelevaisista miehistä, viehättyvät miehet naisista joita saavat suojella, koska miehelläkin on sisäänohjattu tarve suojella naistaan, koska tämä naienn voi kantaa hänen geenejään.- Anonyymi
Nainenkin voi suojella miestä, nimittäin sosiaalisilla taidoillaan.
Juuri neuvoin miespuolista ystävääni olemaan hermostumatta turhasta, kun helle meni vähän päähän ja turha riita orasti mahdollisuuksissa.
Myöhemmin ei edes muistanut.koko asiaa! Mutta jos olisi alkanut riidellä, niin..
Sovinnaisuus on aina ollut naisten heiniä. Ikävä kyllä jotkut sovinnaisuustavat ovat muodostuneet aikojen saatossa tuomitseviksi ja riitaa tuottaviksi eikä sitä hillitseviksi.
Pohdintoja. - Anonyymi
Mä väitän, että myös naisilla on suojeluvaisto raskaana olevia toisia naisia kohtaan. Mulla ainakin nostaa jopa hälytilan päälle, kun olen raskaana olevien turttavieni seurassa tilanteissa, joissa vois olla jotain vaaraa.
xLiner - Anonyymi
Ihmiset elivät laumoissa, ei missään ydinperhluolissa.
- Anonyymi
Fyysinen jaksaminen arjessa mitä voi ilmentää esim auttamalla kassien kanssa ja avaamalla oven tai tarjoamalla autokyydin.
Se, että naisella on mahdollisesti herkät ja ehkä häilyväiset tunteet, joten miehen täytyy vähän suodattaa naisen seurassa ja ottaa tämä huomioon. Mies ei saa rusentaa naisen herkkyyttä omilla asenteillaan. Eli miehen täytyy suojella naista myös omalta käytökseltään, siltä mikä sopii paremmin ulkomaailman hallitsemiseen kuin naisen. Naista hallitaan rakkaudella, ei väkivallalla.
Jos nainen on hyväsydäminen ja vähän tyhmä, niin mies voi vähän toimia suojaavana muurina naisen ja kylmän maailman välillä, ettei nainen turhaan stressaannu. Tässä kannattaa kuitenkin varoa, jotkut ylisuojellut porvariämmät on tosi lapsellisia ja ylimielisiä, se rumentaa naisen.
Lohduttaminen ja tukeminen, jos nainen on pahoittanut mielensä tai pelästynyt.
Muitten miesten lähentely ja sopimaton kyttääminen. Ei kuitenkaan saa tapella, koska rikollisuus on uhka onnelliselle parisuhteelle. - Anonyymi
En vastaa itse kysymykseen, kun en näin naisena pysty siihen vastaamaan. Mietin tässä vaan, että millä tavalla miehen suojeluvaisto ja naisen suojeluvaisto mahtavat erota toisistaan?
- Anonyymi
Ei varmaan perusteissa mitenkään, kyllä naaraskin voi olla hurja peto ihan ilman testosteroniakin ja kaikkien pomojen pomo..
Olisikohan jotenkin muotoutuneet sen mukaan, että nainen perinteisesti keskittyy lapseen ja mies siten ulkomaailman uhkiin.
Nykyään jo toisinkin päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan perusteissa mitenkään, kyllä naaraskin voi olla hurja peto ihan ilman testosteroniakin ja kaikkien pomojen pomo..
Olisikohan jotenkin muotoutuneet sen mukaan, että nainen perinteisesti keskittyy lapseen ja mies siten ulkomaailman uhkiin.
Nykyään jo toisinkin päin.No itse ainakin tarvittaessa olen puolustamassa jokaista itselleni tärkeää ihmistä ja kyllä olen ottanut ihan fyysisiäkin iskuja vastaan. En mä edes osais olla vain jonkun suojeltavana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse ainakin tarvittaessa olen puolustamassa jokaista itselleni tärkeää ihmistä ja kyllä olen ottanut ihan fyysisiäkin iskuja vastaan. En mä edes osais olla vain jonkun suojeltavana.
Mietin tuota kysymystä tarkemmin ja mitä tunteita se herättää minussa.
Mieshän voimaantuu kun on tarpeellinen ja suojelee onnistuneesti ja nainen häntä siitä kiittää ja ihailee.
Minäkin kyllä puolustan itseäni ja läheisiäni tarpeen tullen ja hyvin olenkin onnistunut, mutta koen sen lähinnä näännyttäväksi ja erittäin stressaavaksi, vaikka kiitosta saisinkin ja jälkeenpäin koen ikävää posttraumaattista epävakautta ja stressiä, jälkipelkoa.
Ehkä miehen testosteronin tukema ego jotenkin kokee puolustamisen palkitsevammaksi? Ja saa siitä itsevarmuutta erilailla, kun nainen saattaa kokea pelon ja ahdistuksen merkityksellisemmäksi, vaikka selviytyikin tilanteesta.
Vai että iskuja?? Kauheaa!! Kuolisin kauhusta, en käy baareissakaan ja kiellän ystävää menemästä kauppaan viikonloppuiltaisin. Nuorempana näin kyllä tarpeeksi ja nyt meno vielä hurjempaa.
Eli itse koen aika paljon turvattomuutta ja siksi varmaan miehen suojeluvaisto on minulle mieluinen. Paras ystävänikin on miespuolinen.
Pohdintoja. Anonyymi kirjoitti:
Mietin tuota kysymystä tarkemmin ja mitä tunteita se herättää minussa.
Mieshän voimaantuu kun on tarpeellinen ja suojelee onnistuneesti ja nainen häntä siitä kiittää ja ihailee.
Minäkin kyllä puolustan itseäni ja läheisiäni tarpeen tullen ja hyvin olenkin onnistunut, mutta koen sen lähinnä näännyttäväksi ja erittäin stressaavaksi, vaikka kiitosta saisinkin ja jälkeenpäin koen ikävää posttraumaattista epävakautta ja stressiä, jälkipelkoa.
Ehkä miehen testosteronin tukema ego jotenkin kokee puolustamisen palkitsevammaksi? Ja saa siitä itsevarmuutta erilailla, kun nainen saattaa kokea pelon ja ahdistuksen merkityksellisemmäksi, vaikka selviytyikin tilanteesta.
Vai että iskuja?? Kauheaa!! Kuolisin kauhusta, en käy baareissakaan ja kiellän ystävää menemästä kauppaan viikonloppuiltaisin. Nuorempana näin kyllä tarpeeksi ja nyt meno vielä hurjempaa.
Eli itse koen aika paljon turvattomuutta ja siksi varmaan miehen suojeluvaisto on minulle mieluinen. Paras ystävänikin on miespuolinen.
Pohdintoja."Ehkä miehen testosteronin tukema ego jotenkin kokee puolustamisen palkitsevammaksi? Ja saa siitä itsevarmuutta erilailla, kun nainen saattaa kokea pelon ja ahdistuksen merkityksellisemmäksi, vaikka selviytyikin tilanteesta."
-No enpä tiedä tuota. Uhattuna voi ensin pelottaa, mutta tulee sellainen kohta jota itse kuvailen sanalla" sumentuminen". Itse olen sen "sumentumisen" kokenut niin, että pää menee johonkin puolustautumis moodiin, pelko poistuu ja koko keho voimaantuu ja valmistuu tappelemaan.
Kehossa ihan tuntuu fyysisesti sellainen voimaantumisen tunne. Adrenaliini tai joku sen kai tekee?
Eikä silloin mieti sovinnaisuuksia, koko kroppa ja pää on keskittynyt vain koska hyökätään ja täysillä voimin. Aika primitiivinen tunne.MCMLXXVI kirjoitti:
"Ehkä miehen testosteronin tukema ego jotenkin kokee puolustamisen palkitsevammaksi? Ja saa siitä itsevarmuutta erilailla, kun nainen saattaa kokea pelon ja ahdistuksen merkityksellisemmäksi, vaikka selviytyikin tilanteesta."
-No enpä tiedä tuota. Uhattuna voi ensin pelottaa, mutta tulee sellainen kohta jota itse kuvailen sanalla" sumentuminen". Itse olen sen "sumentumisen" kokenut niin, että pää menee johonkin puolustautumis moodiin, pelko poistuu ja koko keho voimaantuu ja valmistuu tappelemaan.
Kehossa ihan tuntuu fyysisesti sellainen voimaantumisen tunne. Adrenaliini tai joku sen kai tekee?
Eikä silloin mieti sovinnaisuuksia, koko kroppa ja pää on keskittynyt vain koska hyökätään ja täysillä voimin. Aika primitiivinen tunne.Lapsena poikien kanssa painiessa tuli joskus just sellainen voimaantumisen tunne, kun kamppailuun pitää keskittää fysiikkaa pärjätäkseen kamppailussa.
MCMLXXVI kirjoitti:
Lapsena poikien kanssa painiessa tuli joskus just sellainen voimaantumisen tunne, kun kamppailuun pitää keskittää fysiikkaa pärjätäkseen kamppailussa.
Välillä sitten sattuikin karhunpainissa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
"Ehkä miehen testosteronin tukema ego jotenkin kokee puolustamisen palkitsevammaksi? Ja saa siitä itsevarmuutta erilailla, kun nainen saattaa kokea pelon ja ahdistuksen merkityksellisemmäksi, vaikka selviytyikin tilanteesta."
Eikä silloin mieti sovinnaisuuksia, koko kroppa ja pää on keskittynyt vain koska hyökätään ja täysillä voimin. Aika primitiivinen tunne.Vähän noin minäkin sitä tunnetta kuvaisin. Se tunne on vähän kuin sellainen putki, jossa kaikki muu ympärillä on hieman sumeaa ja epäselvää ja vain se kohde tai päämäärä on selkeänä siellä edessä. Adrenaliini se varmasti juuri tekee. Siinä ei mieti mahdollisia seurauksia tai muuta, siinä vain selviytyy ja se todellisuus iskee päälle ja selkiytyy vasta jälkikäteen. Vaikka nyt onnettomuustilanteessa itsestäni tulee sellainen näennäisen superrauhallinen suorittaja joka analysoi ja sitten toimii, vaan jos joku läheinen on vaarassa niin silloin otan kyllä turhiakin riskejä, kun se analyyttisuus katoaa ja vain päämäärällä on väliä.
Anonyymi kirjoitti:
Vähän noin minäkin sitä tunnetta kuvaisin. Se tunne on vähän kuin sellainen putki, jossa kaikki muu ympärillä on hieman sumeaa ja epäselvää ja vain se kohde tai päämäärä on selkeänä siellä edessä. Adrenaliini se varmasti juuri tekee. Siinä ei mieti mahdollisia seurauksia tai muuta, siinä vain selviytyy ja se todellisuus iskee päälle ja selkiytyy vasta jälkikäteen. Vaikka nyt onnettomuustilanteessa itsestäni tulee sellainen näennäisen superrauhallinen suorittaja joka analysoi ja sitten toimii, vaan jos joku läheinen on vaarassa niin silloin otan kyllä turhiakin riskejä, kun se analyyttisuus katoaa ja vain päämäärällä on väliä.
Juu, sama ilmiö. Myös mulla tuo rauhallisuus, kun joku tilanne on päällä. Aivot keskittyy vaan toimimaan, auttamaan ja vasta kun tilanne on ohi voi iskeä tärinä ja tutina, että mitä hittoa äsken tapahtui. :)
Se on joku selviytymisvaisto.- Anonyymi
Sä tunnet sellasia naisia, minä taas en.
Välittäminen. En halua minkään ulkoapäin tulevan satuttavan tai haavoittavan ihmistä josta välitän.
Tuo omiensa suojeluvietti on mullakin hyvin, korostan hyvin voimakas. Käytän tarvittaessa väkivaltaakin, jos uhka ei muuten poistu.Tiedä onko mikään miehinen suojeluvaisto, mutta jos joku hätääntyy, koitsn rauhotella. Ja tietysti jos joku on huonossa kunnossa tms.
Ssma kyllä koskee miehiäkin...- Anonyymi
Mutta jos joku ostaja menee puihin alat päinvastoin vittuilla.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos joku ostaja menee puihin alat päinvastoin vittuilla.
Ja sinustako sillä oli hätä?
- Anonyymi
Minä naisena tulen kyllä paikalle kuin Tarzan jos mies on pulassa! Siinä koivikko ryskää kun puolustan miestä 🤛
- Anonyymi
Enpä tiedä onko miehissä ja naisissa juurikaan eroa tuossa asiassa.
Mustasukkaisuus ei mene suojeluvaiston alle vaan omistamisen ja alistamisen, huonon itsetunnon..
Omakohtaisesti kun mietin eroja, niin mies on suorasukaisempi. Minä neuvottelen ja luen tilannetta. Toisenkin puolesta välillä, ennakoivasti.
Jos mun läheisten henki tai terveys on uhattuna, kaikki keinot sallittuja.
Minä en ylempää isähahmoa kaipaa, vaan tasa-arvoinen kumppani on mun juttuni.
xLinerNiinpä. Tuo suojeluvaisto tai vietti voi olla naispuolisella voimakkaampikin, kun miehellä. Mun tuntemat miehet ei ole olleet kovin suojeluviettisiä kukaan.
Jopa minuun on turvauduttu, kun pelottaa. Ehkä se on luonteessa? Toinen on arempi ja pötkii pakoon, kun toinen ei pakita vaan tulee päälle jonkun uhatessa.
Ne kerrat mitä olen ollut uhattuna väkivallalla aikuisena, niin joko poistunut paikalta tai ollut yhtä päälle käyvä, jolloin uhkaaja on perääntynyt.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Niinpä. Tuo suojeluvaisto tai vietti voi olla naispuolisella voimakkaampikin, kun miehellä. Mun tuntemat miehet ei ole olleet kovin suojeluviettisiä kukaan.
Jopa minuun on turvauduttu, kun pelottaa. Ehkä se on luonteessa? Toinen on arempi ja pötkii pakoon, kun toinen ei pakita vaan tulee päälle jonkun uhatessa.
Ne kerrat mitä olen ollut uhattuna väkivallalla aikuisena, niin joko poistunut paikalta tai ollut yhtä päälle käyvä, jolloin uhkaaja on perääntynyt.Myös naisilla on testosteronia ja varmasti taso vaihtelee yksilöittäin.
Lisäksi alkoholinköyttö nostaa naisen testosteronitasoa jopa 100 % parinkin alkoholiannoksen jälkeen.
Nykyään käytetään niin paljon alkoholia, naisetkin viinilasi kourassa joka ilta, ettei ihme jos naisten testot korkealla yleisesti.
Myös miehillä naishormoonit nousevat alkoholista, mutteivat yhtä voimakkaasti.
Mielestäni nykynaisilla on vähän uho päällä ja omaan tuntuun se kyllä kielii jatkuvasta alkoholinkäytöstä. Oma valinta kuitenkin, en tuomitse, mutten kyllä osallistukkaan.
Aidosti naisellisempaa mielestäni on myöntää reilusti, että tarvitsee muita ihmisiä, myös miehiä, koska se on sosiaalinen tosiasia.
Itse en juurikaan käytä alkoholia ja siksi huomaan erittäin selvästi muutoksen persoonallisuudessani jo parin drinkin jälkeen. Alkoholi vie minusta lämpimän ja pehmeän naisellisen olemuksen ja muuttaa kovaksi ja riehakkaaksi. Anonyymi kirjoitti:
Myös naisilla on testosteronia ja varmasti taso vaihtelee yksilöittäin.
Lisäksi alkoholinköyttö nostaa naisen testosteronitasoa jopa 100 % parinkin alkoholiannoksen jälkeen.
Nykyään käytetään niin paljon alkoholia, naisetkin viinilasi kourassa joka ilta, ettei ihme jos naisten testot korkealla yleisesti.
Mielestäni nykynaisilla on vähän uho päällä ja omaan tuntuun se kyllä kielii jatkuvasta alkoholinkäytöstä. Oma valinta kuitenkin, en tuomitse, mutten kyllä osallistukkaan.
Aidosti naisellisempaa mielestäni on myöntää reilusti, että tarvitsee muita ihmisiä, myös miehiä, koska se on sosiaalinen tosiasia.
Itse en juurikaan käytä alkoholia ja siksi huomaan erittäin selvästi muutoksen persoonallisuudessani jo parin drinkin jälkeen. Alkoholi vie minusta lämpimän ja pehmeän naisellisen olemuksen ja muuttaa kovaksi ja riehakkaaksi.Juu. Mä en käytä alkoholia. Voin juoda oluen pari vuodessa tai olla juomatta vuosia yhtään alkoholia.
Pari olutta vuodessa ei juuri edes juomista ole.
Kännistä en tykkää yhtään. Karsee olotila.
Niin, en tiedä miksi jotkut on suojelevempia kun toiset. Päällekäyvempiä kun toiset.
Mä luulen, että itselläni on kiusaaminen ja koulukiusaaminen hiukan vaikuttanut asiaan, miksi en pakita yhtään jos sen pään otan. Kiusaaminen ja pullikointi on perseestä ja käyn kyllä vastaiskuun, jos toinen ensin aloittaa ylimielisesti päälle käymisen. Eikä älyä lopettaa nätisti sanomalla, että mene pois, lopeta.MCMLXXVI kirjoitti:
Juu. Mä en käytä alkoholia. Voin juoda oluen pari vuodessa tai olla juomatta vuosia yhtään alkoholia.
Pari olutta vuodessa ei juuri edes juomista ole.
Kännistä en tykkää yhtään. Karsee olotila.
Niin, en tiedä miksi jotkut on suojelevempia kun toiset. Päällekäyvempiä kun toiset.
Mä luulen, että itselläni on kiusaaminen ja koulukiusaaminen hiukan vaikuttanut asiaan, miksi en pakita yhtään jos sen pään otan. Kiusaaminen ja pullikointi on perseestä ja käyn kyllä vastaiskuun, jos toinen ensin aloittaa ylimielisesti päälle käymisen. Eikä älyä lopettaa nätisti sanomalla, että mene pois, lopeta.Kun on altavastaajaksi pakotettu joskus, niin siihenkin tulee mitta täyteen, että aina joku luulee voivansa alistaa tahtoonsa. Nujertaa toisen muoteillaan ja määräilyillään, hyökkimällä.
Koppaa leukaan, niin loppuu se hyökkiminen. Jos ei muuten kaaliin uppoa, että back off. Leave me alone.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös naisilla on testosteronia ja varmasti taso vaihtelee yksilöittäin.
Itse en juurikaan käytä alkoholia ja siksi huomaan erittäin selvästi muutoksen persoonallisuudessani jo parin drinkin jälkeen. Alkoholi vie minusta lämpimän ja pehmeän naisellisen olemuksen ja muuttaa kovaksi ja riehakkaaksi.Mä ainakin olen ollut samanlaiben jo ihan muksuna. Alkoa en nyt aikuisenakaan käytää. Helposti menee vuosi niin, etten edes yhtä lasillista ota. Vaan kyllä minä silti itseäni ja läheisiäni puolustan, tarvittaessa vaikka voimalla. Noin pääsääntöisesti pyrin tietysti selviämään puhumalla ja koskaan elämässäni en ole itse ollut se, joka käy kimppuun. Vaan jos toinen päälle käy niin kyllä mä puolustaudun ihan itse. Tietenkään en kiellä muita auttamasta, vaan en mä sen varaan laske.
- Anonyymi
Miten niin miehet on ohjelmoitu kuin pekka johanssonit kaikki samaan muottiin.
Vähän kuin sanoisi 1 mekko on sama kuin kaikki naiset.
Mutta mikä jaksaa vieläkin huvittaa on: rokote-Tököte, kun otin, niin maskinaamainaen sairaanhoitaja pisti neulalla, ja on paperi jo seuraavaankin pistokseen ja aika, mutta jooh. - Anonyymi
Muistan tapauksen joka sattui nuorempana. Lähdettiin silloisen tyttöystävän kanssa ajamaan autolla kohti tyttöystävän vanhempien kotia. Oli talvi ja pakkasta noin 20 miinusastetta. Ajettiin jo joku 20 kilometriä lähtöpaikasta kun tien vieressä oli auto. Pysähdyin ja kysyin tarvitaanko apua. Auton kuljettaja oli nainen ja kyydissä kaksi lasta. Auto oli lakannut vain toimimasta ja sammunut kesken ajon.
Halusin auttaa joten avasin konepellin ja tarkastin tuleeko bensaa normaalisti ja ku se puoli oli kunnossa avasin virranjakajan. Vanhassa autossa oli katkojan kärjet jotka olivat sulaneet olemattomiin. Tiesin missä on vika mutta mistä saadaan uusi varaosa? Huoltamolle oli matkaa noin 15 kilometriä takaisinpäin joten ajelin ostamaan uudet kärjet autoon. Sopivat löytyivät ja eikun takaisin laittamaan paikoilleen ja säätäen kärkien välyksen sopivaksi.
Auto hörähti käyntiin ja sain kiitokset auttamisesta.
Ainut joka ei ollut tyytyväinen oli silloinen tyttöystävä jonka mielestä käytin liikaa aikaani ja hänen aikaansa toisen naisen auttamiseen.
AsianVierestä- Anonyymi
Miesten suojeluvaisto, mutta entä naisten?
Naisillahan on hyvin voimakas tarve suojella miestään toisilta naisilta jopa sairaalloisesti.
Välillä on tuntunut siltä ettei miehillä ole elämässään muita todellisia vaaroja ravintoketjun huipulla kuin se vieras nainen, ei miehen mutta miehen naisen mielestä. Miksi naiset tuntevat ne toiset naiset uhaksi? Onhan niitä järkeviä naisiakin olemassa jotka luottavat ja tietävät olevansa luottamuksen arvoisia.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisillahan on hyvin voimakas tarve suojella miestään toisilta naisilta jopa sairaalloisesti.
Välillä on tuntunut siltä ettei miehillä ole elämässään muita todellisia vaaroja ravintoketjun huipulla kuin se vieras nainen, ei miehen mutta miehen naisen mielestä. Miksi naiset tuntevat ne toiset naiset uhaksi? Onhan niitä järkeviä naisiakin olemassa jotka luottavat ja tietävät olevansa luottamuksen arvoisia.
AsianVierestäTässä naisten suorittamaa suojelua:)
Mies ei saa edes katsoa, kovin on raamitettua elämää.
https://www.youtube.com/watch?v=Ib4JA0A_7XE
https://www.youtube.com/watch?v=bAVtKnkt5Nc
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä naisten suorittamaa suojelua:)
AsianVierestäMitä pahaa siinä on jos katsoo, pitäisi varmasti pitää silmänsä suljettuna?
https://www.youtube.com/watch?v=a0ZJ_kMwOuo
AsianVierestä Et saanut herrasmies pisteitä tyttikseltä. Mutta varmaankin autettu antoi pisteet auttamisesta. Pakkaseen on ikävä jäädä lasten kanssa hytisemään tienposkeen.
Minusta toimit oikein. 👍- Anonyymi
Itsepä naisesi olet valinnut.
- Anonyymi
Panitko sitä toista naista? Miten kävi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on öljyllä läträtty! Kyllä on. Kaikki palstalla tietävät öljykuviot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti pani, mitä sä nyt hölmöjä kyselet. Sen verran palstan kantaisää on tunnettava.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä naisten suorittamaa suojelua:)
AsianVierestäNainen on omituinen kapine.. ollessaan miehen kanssa yhdessä .. se odottaa täydellistä omistautumista mieheltään.
Katsominen koetaan usein loukkauksena naisen naisellisuutta kohtaan. Ihan kuin omistaisi toisen. En ymmärrä miten parisuhteesta tulee omistussuhde..
Mutta vielä tänäkin päivänä naisen status naisten keskuudessa tuntuu muodostuvan miehen kautta.. ja jos mies vilkuilee, ottaa nainen sen loukkauksena. Kuin se olisi häneltä pois...
Itse tuskin olisin kiinnittänyt huomiota pyllistelijään ja en olisi edes huomannut jos mieheni olisi katsellut. Mutta minua kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Meitä nyt on moneen junaan...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäMä en kyllä tajua mistä ihmeestä te aina no naisenne kaivatte, kun tollasiin törmäätte. Jos mietin itseäni ja omaa ystäväpiiriäni niin jokainen olisi tuollaisessa tilanteessa itsekin auttamassa pulaanjäänyttä. En tunne yhtään naista, joka kyräilisi ja sanoisi, ettei saa auttaa. Kertoo lähinnä ihan helvetin heikosta itsetunnosta, jos on tarve kyräillä. Älkää kaivako niitä kasojen pohjia, vaan etsikää ja ottakaa täysjärkisiä naisia.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nainen on omituinen kapine.. ollessaan miehen kanssa yhdessä .. se odottaa täydellistä omistautumista mieheltään.
Katsominen koetaan usein loukkauksena naisen naisellisuutta kohtaan. Ihan kuin omistaisi toisen. En ymmärrä miten parisuhteesta tulee omistussuhde..
Mutta vielä tänäkin päivänä naisen status naisten keskuudessa tuntuu muodostuvan miehen kautta.. ja jos mies vilkuilee, ottaa nainen sen loukkauksena. Kuin se olisi häneltä pois...
Itse tuskin olisin kiinnittänyt huomiota pyllistelijään ja en olisi edes huomannut jos mieheni olisi katsellut. Mutta minua kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Meitä nyt on moneen junaan...Tuo on kyllä outoa käyttäytymistä mitä klippien naiset tekevät. Joku tuntematon nainen tulee pyllistelemään vierelle ja mitä tekevät miesten tyttöystävät tai vaimot?
Heittävät vettä miehelle päin näköä, tönivät ja tiuskivat. Mitähän väärää mies oikeasti tekee kun katsoo, ei kai kukaan voisi olla katsomatta? Viattomat miesparat joutuvat väkivaltaisten hyökkäysten kohteiksi kahden naisen voimalla, toinen suorittaa henkistä väkivaltaa tuomalla pyllynsä katseltavaksi ja toinen hakkaa miestä kun vilkaisee. Ei se ole helppoa miehen elämä, kun avioituu tai seurustelee, pitäisi alkaa Stevie Wonderiksi, ei saa edes Beyonce huomiota.
https://www.youtube.com/watch?v=LWuN_F0YhSw
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä outoa käyttäytymistä mitä klippien naiset tekevät. Joku tuntematon nainen tulee pyllistelemään vierelle ja mitä tekevät miesten tyttöystävät tai vaimot?
Heittävät vettä miehelle päin näköä, tönivät ja tiuskivat. Mitähän väärää mies oikeasti tekee kun katsoo, ei kai kukaan voisi olla katsomatta? Viattomat miesparat joutuvat väkivaltaisten hyökkäysten kohteiksi kahden naisen voimalla, toinen suorittaa henkistä väkivaltaa tuomalla pyllynsä katseltavaksi ja toinen hakkaa miestä kun vilkaisee. Ei se ole helppoa miehen elämä, kun avioituu tai seurustelee, pitäisi alkaa Stevie Wonderiksi, ei saa edes Beyonce huomiota.
https://www.youtube.com/watch?v=LWuN_F0YhSw
AsianVierestäNo jos Beyonce tulisi viereen pyllistelemään, minäkin katsoisin silmät pyöreenä... on sen verran kaunismuotoinen ja uhkea perä.. komea jopa...
No naiset jotka läpsii miestään tollein.. niillä ilmeisesti suurempiakin vaikeuksia.. tosin latinot ovat yleensä temperamenttisiä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäSe on sitä samaa biologiaa jolla miehetkin perustelevat juntin käytöksensä.
Oisitko muuten tehnyt saman jos kuskina ois ollu mies? - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nainen on omituinen kapine.. ollessaan miehen kanssa yhdessä .. se odottaa täydellistä omistautumista mieheltään.
Itse tuskin olisin kiinnittänyt huomiota pyllistelijään ja en olisi edes huomannut jos mieheni olisi katsellut. Mutta minua kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Meitä nyt on moneen junaan...Ja miehet ei antaisi oman naisensa pukeutua seksikkäästi vaikka tyttöjen iltaan...miehillä on luovuttamaton oikeus kyylätä seksikkäitä pimuja, mutta se oma ei saisi olla katseltavana. Poislukien ne pervot, jotka saa kiksinsä just siitä että toiset miehet katsoo heidän naista.
Anonyymi kirjoitti:
Ja miehet ei antaisi oman naisensa pukeutua seksikkäästi vaikka tyttöjen iltaan...miehillä on luovuttamaton oikeus kyylätä seksikkäitä pimuja, mutta se oma ei saisi olla katseltavana. Poislukien ne pervot, jotka saa kiksinsä just siitä että toiset miehet katsoo heidän naista.
No joillakin on noin.. totta. Heti mies alkaa epäilemään että naisella on joku kiikarissa tai hakusessa jos nainen pukeutuu tavallista seksikkäämmin tyttöjen iltaan.
Minulla ainakin tulee itsevarmempi olo jos laittaudun tyttöjen kanssa ulos mennessä.. ja ei haittaa vaikka kuulisinkin kommentteja tai saisin positiivista huomiota. Minä kun olen semmoinen tavallinen perusnätti ja laittautuessani minusta tulee jopa kaunis.
Tosin olen ollut joskus paikallisessa yökerhossa ihan naturellinakin. Ei ole tehnyt tiukkaa esiintyä julkisesti luonnollisena.
Exä oli siitä hyvä tyyppi, että ei motkottanut minulle sen enempää menemisistäni kuin ulkonäöstänikään. Joskus taisi mainita että vosin laittautua useammin.. eli päin vastoin kannusti ennemminkin esiintymään kauniina ja seksikkäänä.
No nyt se on yksi ja sama, olen sinkku - saan tehdä mitä lystään...
- Anonyymi
Naapurilla hieono mopedi suuri koko, kun itse avaan yönhöyryt ja katseleen tilannetta niin huomaan että on kunnossa sekin :)
Mutta joohh siitepöllyt tulee sitten silmille ennen Auringon Kuoleman Katsettakin Death Valleyssä. - Anonyymi
Onko miehillä muka sellaista vaistoa?
- Anonyymi
Miehet oli rautaa
- Anonyymi
"Mikä on sellainen tilanne, mikä sinussa herättä miehisen suojeluvaiston naista kohtaan (jos sellaisia tilanteita mielestäsi on olemassa)??"
Kun pusikosta kuuluu avunhuutoja ja huomaan siellä olevan naisten kutsuma ylemmän tason mies rakkaudentyössä pysähdyn kysymään oletetulta uhrilta puoluekantaa, jos kertoo olevansa vihervasemmistolainen sanon vaan että lycka till, muussa tapauksessa tietysti estän tapahtuman jatkumisen.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Etkös sä itsekin ole Venäjältä Suomeen tullut. Sä saat mielestäsi raiskata, eipä yllättänyt
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkös sä itsekin ole Venäjältä Suomeen tullut. Sä saat mielestäsi raiskata, eipä yllättänyt
xLinerOmituisia oletuksia sulla taas :D en tietenkään raiskaa, ei kukaan k&k mies raiskaa kun eihän sellaista saa tehdä, mutta en myöskään ala itseäni sotkemaan asiaan jos joku suvakko on hankkiutunut kutsuvieraansa kanssa hankaluuksiin.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omituisia oletuksia sulla taas :D en tietenkään raiskaa, ei kukaan k&k mies raiskaa kun eihän sellaista saa tehdä, mutta en myöskään ala itseäni sotkemaan asiaan jos joku suvakko on hankkiutunut kutsuvieraansa kanssa hankaluuksiin.
-harmiseikirj-Sun raiskaustoiveesi kyllä muistetaan.
xLiner - Anonyymi
Lycka till 😹😹
- Anonyymi
”Jäsenkirjatarkastaja tässä, hyvää iltaa. Kuinka sujuu?” 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerÄlähän nyt höpsi olemattomia.
No sinä oletkin empatiakyvytön persu. Minä esim kyllä soittaisin apua, jos näkisin jonkun persunatsin raiskailevan harmiksia.
- Anonyymi
Ei mua kukaan mies ole suojellut. 🙁 Viimeisinkin antoi käydä pulin kimppuun ja koiran hyökätä päälle. Se niistä miesten suojeluvaistoista.
- Anonyymi
Laita samille eli samsungillesi fullhd-kanava ajastus 007 ja kultainen ase :D
- Anonyymi
Hassua miten juuri pari päivää sitten tuli puheeksi tätä sivuava asia tyttären kanssa!
Tyttäreni on 17-vuotias. Hän oli tulossa bussilla kotiin ja samaan bussiin tuli humalainen äijä joka iski silmänsä tyttäreeni.
Yritti istua viereen mutta tyttö esti sen. Mies istui takana olevaan vapaaseen penkkiin ja alkoi tytön olan yli oksentaa törkeyksiä ja yritti hiplata tytön hiuksia.
Silloin jostain taaempaa oli tullut toinen mies joka riuhtaisi sen juopon lattialle ja komensi poistumaan bussista. Silloin reagoi myös kuski ja ukkeli heitettiin ulos!
Tyttäreni oli niin ihmeissään että kukaan reagoi, ja niin kiitollinen sille tuntemattomalle miehelle.
Olen iloinen että tyttö saa mallia myös siitä että kaikki miehet eivät ole sikoja, ne siat vain ovat näkyvämpiä ja äänekkäämpiä. (Ja tarkoitan siis kuvainnollista sikaa, en sikaa eläimenä joka on fiksu ja hieno.) Tosin toivoisin paljon enemmän puuttumista
tilanteisiin kun nähdään että nämä törkyturvat ahdistelevat nuoria naisia.
Sama koskee tietysti tilannetta jossa ketä tahansa ahdistellaan ja häiritään, myös lapsia ja kiusaamista.
Itse olen pyrkinyt kasvattamaan tyttäreni oman arvonsa, paikkansa ja oikeutensa tuntevaksi nuoreksi naiseksi, ja katsomaan eteensä kenen kelkkaan lähtee.
Uskon että hän tulee maailmassa kyllä pärjäämään.
yh-äiti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838