Isä on kovakourainen

Anonyymi

Oon 12v kohta 13v ja isä on kovakourainen. Isäni esim. tukistaa, läpsii ja tönii. Hän itse sanoo, että tekee niin, koska en usko mitään. Välillä, jos mä ja pikku veljeni (11v) ollaan tapeltu niin hän tukistaa tai läppäsee, jotta osaisin käyttäytyä. Itse en vain anna periksi ja saatan läppäistä takaisin, jolloin hän raivostuu vielä enemmän ja käy kovakouraisemmaksi. Tiedän, että joskus olen itsekäs, mutta onko isäni käytös teidän mielestä oikein? Mua aina rupee pelottaa, kun huomaan, että isäni raivostuu. Tämä on jo toka kerta tällä viikolla ja hän ei ole ennen ollut yhtä väkivaltainen. Olen isääni huomauttanut, että hänen ei pitäis tolla lailla omaa lastaan kohdella. Isäni ja äitini ovat eronneet, eikä äitini ole lähellekkään tollainen suuttuessaan, enemmänkin aina vain karjasee. Itseäni pelottaa se, että kun kasvan ja en halua antaa periksi, niin mitäköhän isäni silloin tekee.. Tiedän, että isäni rakastaa mua, mutta musta hänen väkivaltaisuus ei ole oikein.

9

1339

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mikset sä sitte usko mitää?

• Anonyymi

Kun sä kasvat ni sä lähdet omasn elämääsi. Väkivalta ei ole oikein. Kun koulut alkaa niin juttele koulun terkkarin kanssa.

• Anonyymi

Ei ole..Kerro se hänelle ja tee selväksi että jos pahoinpitelee.tuot asian ilmi. Ole rohkea ja pidä puolesi🧡

• Anonyymi

Tämä sama trolli on jauhanut tätä jo varmaan toista vuotta, milloin esiintyy tyttönä milloin poikana.
      Tarina on joka kerya lähes sama tai ainakin hyvin saman lainen.
      Pistää miettimään millä lailla sairas pitää päästään olla että jaksaa vuodesta toiseen?

• Anonyymi

Sinun kannattaa ottaa heti asia puheeksi äitisi kanssa. Hänen täytyy pitää tässä puoliasi.

• Anonyymi

Oot ehkä vähän nuori ajattelee näin pitkälle, mutta jos oot itsepäinen lapsi ja jopa läpsit isääsi takaisin, niin mitä keinoja sitten itse käyttäisit aikuisena jos sulla olis itsepäinen lapsi?

Kerro mulle mitä sun isän pitäis tehdä sulle että tottelisit? Mitä keinoja ehdottaisit itse ?

Lapset on kuitenkin vanhempien vastuulla ja vanhempien tehtävä on laittaa säännöt kotiin.
      Sellainen että "ei mua saa käskeä" ja "teen just mitä haluan "on ihan viimeinen turmion tie. Jos sellainen asenne sallittaisiin se johtaisi siihen että susta kehittyisi todella hankala ja yhteistyökyvytön luonne.
      Koita kunnioittaa isääsi niin kaikki varmaan on onnellisempia. Sit ei tarvii isinkään menettää hermojaan.

• Anonyymi

Ennen oli sanonta, että joka kuritta lapsen kasvattaa, ei lastaan rakasta? Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa, nuoren lapsen pelko toki estää sinua näkemästä asiaa laajemmin? Mut aikuisena osaat arvostaa kovaa kuria enemmän kuin nyt?

Tämä 50 ikäisen mielikuva, joka on kurissa kasvatettu. En toki sano, et se on paras tapa toimia isänä lapsia kohtaan, minulla oli myös rakkauden puutetta, joka taas nykyisin on paremmin huomioituna kasvatuksessa, mut jollei kuriton kasvatus ole tuonut toivottua tulosta, silloin vaihtoehtoja on vähemmän tarjolla?

Isälle pitää pystyä puhua myös peloistaan, jos hän käsittelee mm. liian kovakouraisesti? Toivottavasti löydätte paremmat pelisäännöt kotona, jossa ei tarvetta pelolle?

• Anonyymi

Ei ole. Toista ei pidä lyödä eikä haukkua. Ei saa satuttaa. Varsinkin aikuisen se tulisi ymmärtää, lapsi vasta opettelee.

• Anonyymi

Hyvin pohdittu ja mietitty. Ei ole oikein käydä käsiksi. Pystyisitkö uskomaan isääsi paremmin, ilman oikuttelua jotta asiat hoituisivat nätimmin? Kun kasvat on tosiaan vaarana että yhteenotot ovat rajumpia. Onko isäsi aina käyttäytynyt noin? Onko hän myös veljeäsi kohtaan samanlainen? Jos ongelma on yhä perheessäsi, kerro äidillesi tilanteesta. Voisit myös pyytää isääsi ottamaan yhteyttä perheneuvolaan, siellä voisi käydä asiaa läpi ja miettiä muita toimintamalleja ongelmatilanteisiin.
      Jos tilanne on pahentunut, mene kouluterveydenhoitajalle puhumaan tai vaikkapa opettajallesi. Yksin ei pidä asian kanssa jäädä. Kaikkea hyvää sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      958
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      722
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      646
    4. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      635
    5. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      35
      629
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      606
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      43
      561
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      372
    16. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      368
    17. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      29
      364
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      353
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      348
    20. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      338
    Aihe