Isä on kovakourainen

Anonyymi

Oon 12v kohta 13v ja isä on kovakourainen. Isäni esim. tukistaa, läpsii ja tönii. Hän itse sanoo, että tekee niin, koska en usko mitään. Välillä, jos mä ja pikku veljeni (11v) ollaan tapeltu niin hän tukistaa tai läppäsee, jotta osaisin käyttäytyä. Itse en vain anna periksi ja saatan läppäistä takaisin, jolloin hän raivostuu vielä enemmän ja käy kovakouraisemmaksi. Tiedän, että joskus olen itsekäs, mutta onko isäni käytös teidän mielestä oikein? Mua aina rupee pelottaa, kun huomaan, että isäni raivostuu. Tämä on jo toka kerta tällä viikolla ja hän ei ole ennen ollut yhtä väkivaltainen. Olen isääni huomauttanut, että hänen ei pitäis tolla lailla omaa lastaan kohdella. Isäni ja äitini ovat eronneet, eikä äitini ole lähellekkään tollainen suuttuessaan, enemmänkin aina vain karjasee. Itseäni pelottaa se, että kun kasvan ja en halua antaa periksi, niin mitäköhän isäni silloin tekee.. Tiedän, että isäni rakastaa mua, mutta musta hänen väkivaltaisuus ei ole oikein.

9

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mikset sä sitte usko mitää?

    • Anonyymi

      Kun sä kasvat ni sä lähdet omasn elämääsi. Väkivalta ei ole oikein. Kun koulut alkaa niin juttele koulun terkkarin kanssa.

    • Anonyymi

      Ei ole..Kerro se hänelle ja tee selväksi että jos pahoinpitelee.tuot asian ilmi. Ole rohkea ja pidä puolesi🧡

    • Anonyymi

      Tämä sama trolli on jauhanut tätä jo varmaan toista vuotta, milloin esiintyy tyttönä milloin poikana.
      Tarina on joka kerya lähes sama tai ainakin hyvin saman lainen.
      Pistää miettimään millä lailla sairas pitää päästään olla että jaksaa vuodesta toiseen?

    • Anonyymi

      Sinun kannattaa ottaa heti asia puheeksi äitisi kanssa. Hänen täytyy pitää tässä puoliasi.

    • Anonyymi

      Oot ehkä vähän nuori ajattelee näin pitkälle, mutta jos oot itsepäinen lapsi ja jopa läpsit isääsi takaisin, niin mitä keinoja sitten itse käyttäisit aikuisena jos sulla olis itsepäinen lapsi?

      Kerro mulle mitä sun isän pitäis tehdä sulle että tottelisit? Mitä keinoja ehdottaisit itse ?

      Lapset on kuitenkin vanhempien vastuulla ja vanhempien tehtävä on laittaa säännöt kotiin.
      Sellainen että "ei mua saa käskeä" ja "teen just mitä haluan "on ihan viimeinen turmion tie. Jos sellainen asenne sallittaisiin se johtaisi siihen että susta kehittyisi todella hankala ja yhteistyökyvytön luonne.
      Koita kunnioittaa isääsi niin kaikki varmaan on onnellisempia. Sit ei tarvii isinkään menettää hermojaan.

    • Anonyymi

      Ennen oli sanonta, että joka kuritta lapsen kasvattaa, ei lastaan rakasta? Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa, nuoren lapsen pelko toki estää sinua näkemästä asiaa laajemmin? Mut aikuisena osaat arvostaa kovaa kuria enemmän kuin nyt?

      Tämä 50 ikäisen mielikuva, joka on kurissa kasvatettu. En toki sano, et se on paras tapa toimia isänä lapsia kohtaan, minulla oli myös rakkauden puutetta, joka taas nykyisin on paremmin huomioituna kasvatuksessa, mut jollei kuriton kasvatus ole tuonut toivottua tulosta, silloin vaihtoehtoja on vähemmän tarjolla?

      Isälle pitää pystyä puhua myös peloistaan, jos hän käsittelee mm. liian kovakouraisesti? Toivottavasti löydätte paremmat pelisäännöt kotona, jossa ei tarvetta pelolle?

    • Anonyymi

      Ei ole. Toista ei pidä lyödä eikä haukkua. Ei saa satuttaa. Varsinkin aikuisen se tulisi ymmärtää, lapsi vasta opettelee.

    • Anonyymi

      Hyvin pohdittu ja mietitty. Ei ole oikein käydä käsiksi. Pystyisitkö uskomaan isääsi paremmin, ilman oikuttelua jotta asiat hoituisivat nätimmin? Kun kasvat on tosiaan vaarana että yhteenotot ovat rajumpia. Onko isäsi aina käyttäytynyt noin? Onko hän myös veljeäsi kohtaan samanlainen? Jos ongelma on yhä perheessäsi, kerro äidillesi tilanteesta. Voisit myös pyytää isääsi ottamaan yhteyttä perheneuvolaan, siellä voisi käydä asiaa läpi ja miettiä muita toimintamalleja ongelmatilanteisiin.
      Jos tilanne on pahentunut, mene kouluterveydenhoitajalle puhumaan tai vaikkapa opettajallesi. Yksin ei pidä asian kanssa jäädä. Kaikkea hyvää sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe