Mitä unta näit viime yönä?

Mitä unta näit viime yönä tai muistako unen joka on piirtynyt mieleesi lähtemättömästi ettei sitä unohda koskaan?

Minä heräsin tänä aamuna unesta, jossa kohtasin Agents-kitaristi Esa Pulliaisen näköisen miehen ja olin häneen tulisesti rakastunut. Hän oli täsmälleen E. P:n näköinen ja hänkin oli rakastunut minuun. Elimme siinä unessa suhteen alkuhetkiä ja olimme molemmat mykistyneitä siitä että viimein kohtasimme. Unesta jäi mieleen isoimpana asiana se, ettemme saaneet silmiämme irti toisistamme. Juuri ennen kuin heräsin olin aikeissa kysyä että voinko soittaa hänelle biisin Salattu Suru. Unessa ei puhuttu paljon mitään ja muistan kuinka minua viehätti "Esassa" se jäyhyys, että hän ei lässyttänyt mitään joutavaa vaan näytti ihastuksensa teoillaan, katseellaan ja eleillään. Jotenkin tuli olo kuin olisin ollut Kaurismäen leffassa. En näe ikinä mitään julkkisunia joten tämä oli erikoinen kokemus.

Oikeassa elämässäkin pidän kyllä E.P:sta ja Agentsista ja Salattu Suru on yksi lempikappaleitani sekä Topin, Jorma Kääriäisen sekä Dannyn että Renegadesien versiona.

33

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En muista nähneeni unia viime yönä. Taisin nukkua kuin tukki.

      Joskus joku uni on jäänyt kiertämään itsepintaisesti, yleensä ne on vielä ahdistavia unia liittyvät kuolemaan tai pelkoon jota unessa tuntee.

      • Anonyymi

        Kuorsaat aika kovaa....
        Tarkistapa ettei vain uniapneaa.??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuorsaat aika kovaa....
        Tarkistapa ettei vain uniapneaa.??

        Voi ollakin, että välillä kuorsaankin. Mutta nukuttaa hyvin silti. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Voi ollakin, että välillä kuorsaankin. Mutta nukuttaa hyvin silti. :)

        Käänny kyljelleen. Jos olet tuolla tapaa seljälleen, tulee hengityskatkoksia. Nukut liikaa selällään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käänny kyljelleen. Jos olet tuolla tapaa seljälleen, tulee hengityskatkoksia. Nukut liikaa selällään.

        En nuku juuri koskaan selällään. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En nuku juuri koskaan selällään. :)

        Et sinä unessa näe miten päin olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä unessa näe miten päin olet.

        Puoliso näkee valveilla, että nukun kuulemma enimmäkseen joko vatsallaan tai oikealla kyljellä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Puoliso näkee valveilla, että nukun kuulemma enimmäkseen joko vatsallaan tai oikealla kyljellä.

        Mutta kuorsaat huolestuttavan paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuorsaat huolestuttavan paljon.

        En usko. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En usko. :)

        Kuuluu.


    • Anonyymi

      Mä näin kerran sellaista unta, että jouduimme työkiireiden vuoksi nukkumaan työpaikalla kovalla lattialla. Mulle tuli niin kylmä, että unessa hivuttauduin selkä edellä hänen selkäänsä vasten ja laitoin hänelle peitoksi ohuen liinan. Unessakaan en uskaltanut koskettaa häntä, muuten kuin olemalla selkä selkää vasten. Muistan hipaisseeni hänen reittään ohutta liinaa asetellessani, ja tahtovani ottaa hänet kainalooni, mutta en kehdannut. Kunpa olisin tiennyt näkeväni unta, niin olisin saanut edes unissani halata häntä!

    • Anonyymi

      Selkeä enneuni!

    • Anonyymi

      Sittikuoriainen pyöritti lantapalloa.

      • Anonyymi

        Lantapallo tietää rahaa.


    • Anonyymi

      Korona-pelin nappulat, ne kiekot olivat piirittäneet ihmiset, eivätkä ihmiset pääseet menemään niiden läpi.

    • Anonyymi

      Usein näen jotain aivan kovin kummallista unta. Esimerkiksi puolisen vuotta sitten näin unta, jossa olin lasten kanssa reissussa jossain päin Aasiaa ja menimme tavaratalon vessaan. Avasin vessan oven, ja siellä oli kamalasti käärmeitä lattialla - ratkaisuksi nousinkin ilmaan, ihan kattoon asti 👀🐍. Lapset tulivat siihen sitten huhuilemaan minua alas "ne on vaan käärmeitä" ja sitten laskeuduin.

      Toisinaan herään aamulla herätyskellon soittoon ja se keskeyttää päässäni/unessani soivan biisin. Biisit ovat hyvinkin tavallisesti jotain sellaisia, joita en ole kuullut kymmeniin vuosiin. Viimeksi herättyäni päässä soi Iltatuulen viesti, joka oli listaykkösenä pitkään 70-luvulla... inhosin sitä silloin. Mitä se teki päässäni nyt? Minkälaista unta näin? Kyllä on mystistä.

      - Sheena

      • Mäkin kuulen usein biisejä. 👍


    • Minun sormet oli semmoisista pienistä puuhelmistä tehty, sitten siinä tapahtui jotain jonka takia ne puuhelmet alkoivat purkautumaan ja ropisivat yksi kerrallaan maahan. Minä vain kummissani katselin näytöstä, enkä edes yrittänyt estää sitä.. 🤔

      • Ai niin.. Uudet sormet sain, kun laitoin ne semmoiseen laitteeseen millä jossain kynsistudioissa tehdään rakennekynsiä. 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ai niin.. Uudet sormet sain, kun laitoin ne semmoiseen laitteeseen millä jossain kynsistudioissa tehdään rakennekynsiä. 🤷‍♂️

        Ai sä olet se kynsifriikki. Nyt selkis. Kuin pitkät nyt? Ja mikä sulla on huoltoväli niille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sä olet se kynsifriikki. Nyt selkis. Kuin pitkät nyt? Ja mikä sulla on huoltoväli niille?

        Miten niillä saa tehtyä töitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sä olet se kynsifriikki. Nyt selkis. Kuin pitkät nyt? Ja mikä sulla on huoltoväli niille?

        Ei, en ole. En ole ikinä käynyt missään kynsistudiossa.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei, en ole. En ole ikinä käynyt missään kynsistudiossa.

        Kerran sanoit. Punaiset pitkä tekokynnet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran sanoit. Punaiset pitkä tekokynnet.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Laitoit aijaan kautta kuvankin. Mikset muista nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran sanoit. Punaiset pitkä tekokynnet.

        Siis rakennekynnet. Se oli wuwwuwin kommenttikentässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis rakennekynnet. Se oli wuwwuwin kommenttikentässä.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit aijaan kautta kuvankin. Mikset muista nyt?

        Lol.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Lol.

        Kummallinen suhtautuminen 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallinen suhtautuminen 🤔

        No mitäs höliset omias.


    • Anonyymi

      Tuo on kyllä kuvaava uni jos korona-pelin ne nappulat eli kiekot ovat eri maiden välisiä liikkumisrajoituksia, niin ne estävät ihmisiä liikkumasta :)

    • Anonyymi

      Näin monta kertaa unta että joku rekka törmännyt sillan kaiteeseen ja siellä virtaa joki kivikköinen myöskin niin sillan alla on verinen nainen.
      Itse kattelen sillalta alas kun siellä on kuollut ihminen.
      Toistuu joskus ~

    • Anonyymi

      Palstakamu oli muuttunut kirjavaksi kumipalloksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe