Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus,

Anonyymi

Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
KR 1933/-38, Hebr. 4:14

39

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Hebr. 4:15
      Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi,
      joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme,
      vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin,
      kuitenkin ilman syntiä.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Gal. 4:4
        Mutta kun aika oli täytetty,
        lähetti Jumala Poikansa,
        vaimosta syntyneen,
        lain alaiseksi syntyneen,
        lunastamaan lain alaiset,
        että me pääsisimme lapsen asemaan.
        Ja koska te olette lapsia,
        on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen,
        joka huutaa:
        "Abba! Isä!"
        Niinpä sinä et siis enää ole orja,
        vaan lapsi;
        mutta jos olet lapsi,
        olet myös perillinen Jumalan kautta.
        Mutta silloin,
        kun ette tunteneet Jumalaa,
        te palvelitte jumalia,
        jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        Nyt sitävastoin,
        kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja,
        mikä enemmän on,
        kun Jumala tuntee teidät,
        kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen
        ja köyhien alkeisvoimien puoleen,
        joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        Te otatte vaarin päivistä
        ja kuukausista
        ja juhla-ajoista
        ja vuosista.
        Minä pelkään teidän tähtenne,
        että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        Tulkaa minun kaltaisikseni,
        koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne,
        veljet,
        minä pyydän sitä teiltä.
        Ette ole minua mitenkään loukanneet.
        Tedättehän,
        että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen,
        että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 1Joh. 5:12
      Jolla Poika on,
      sillä on elämä;
      jolla Jumalan Poikaa ei ole,
      sillä ei ole elämää.

      1Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

      • Anonyymi

        Mutta pojallapa on jolla, ja se on paljon merkittävämpää .


    • Metatron teki tuon jo kauan ennen Jeesusta.

      • Anonyymi

        Tuo sinun jumalasi on juuri se joka aiheutti syntiinlankeemuksen.
        1.Mooseksen kirja: 3:1-13 KR 1933/-38 suomennos
        Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun jumalasi on juuri se joka aiheutti syntiinlankeemuksen.
        1.Mooseksen kirja: 3:1-13 KR 1933/-38 suomennos
        Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

        1Mooses 3:14-24
        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:
        "Koska tämän teit,
        kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
        Ja minä panen vainon sinun
        ja vaimon välille
        ja sinun siemenesi
        ja hänen siemenensä välille;
        se on polkeva rikki sinun pääsi,
        ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
        Ja Aadamille hän sanoi:
        "Koska kuulit vaimoasi
        ja söit puusta,
        josta minä kielsin sinua sanoen:
        'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
        orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.
        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Mooses 3:14-24
        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:
        "Koska tämän teit,
        kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
        Ja minä panen vainon sinun
        ja vaimon välille
        ja sinun siemenesi
        ja hänen siemenensä välille;
        se on polkeva rikki sinun pääsi,
        ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
        Ja Aadamille hän sanoi:
        "Koska kuulit vaimoasi
        ja söit puusta,
        josta minä kielsin sinua sanoen:
        'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
        orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.
        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

        KR 1933/-38, Ilm. 12:9-13
        Ja suuri lohikäärme,
        se vanha käärme,
        jota perkeleeksi
        ja saatanaksi kutsutaan,
        koko maanpiirin villitsijä,
        heitettiin maan päälle,
        ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan:
        "Nyt on tullut pelastus
        ja voima
        ja meidän Jumalamme valtakunta
        ja hänen Voideltunsa valta,
        sillä meidän veljiemme syyttäjä,
        joka yöt
        ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä,
        on heitetty ulos.
        Ja he ovat
        voittaneet
        hänet
        Karitsan veren kautta
        ja todistuksensa sanan kautta,
        eivätkä ole henkeänsä rakastaneet,
        vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
        Sentähden riemuitkaa,
        taivaat,
        ja te,
        jotka niissä asutte!
        Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
        Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun jumalasi on juuri se joka aiheutti syntiinlankeemuksen.
        1.Mooseksen kirja: 3:1-13 KR 1933/-38 suomennos
        Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

        Metatron ei ole minun jumalani, vaan hän on Henokin kirjan mukaan jumalan poika, taivaallinen tuomari, ylimmäinen pappi ja häntä enkelit tottelevat ja hän tekee isänsä tahdon.
        Metatron on Jeesuksen edeltäjä ja suuri osa Raamatusta ja kristuksen sanoista on kopioitu Henokin kirjasta.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Metatron ei ole minun jumalani, vaan hän on Henokin kirjan mukaan jumalan poika, taivaallinen tuomari, ylimmäinen pappi ja häntä enkelit tottelevat ja hän tekee isänsä tahdon.
        Metatron on Jeesuksen edeltäjä ja suuri osa Raamatusta ja kristuksen sanoista on kopioitu Henokin kirjasta.

        Jeesus voitti tuon menokki saatanasi kun käytti aseenaan ainoastaan Mooseksen kirjoitamaa Jumalan antamia sanoja: KR 1933/-38, Matt. 4:1
        Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää
        ja neljäkymmentä yötä,
        tuli hänen lopulta nälkä.

        Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

        Mutta hän vastasi ja sanoi:
        "Kirjoitettu on:
        'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä,
        vaan jokaisesta sanasta,
        joka Jumalan suusta lähtee.'"

        Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

        Jeesus sanoi hänelle:
        "Taas on kirjoitettu:
        'Älä kiusaa Herraa,
        sinun Jumalaasi.'"

        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        Silloin Jeesus sanoi hänelle:
        "Mene pois,
        saatana;
        sillä kirjoitettu on:
        'Herraa,
        sinun Jumalaasi,
        pitää sinun kumartaman
        ja häntä ainoata palveleman.'"

        Silloin perkele jätti hänet;
        ja katso,
        enkeleitä tuli hänen tykönsä,
        ja he tekivät hänelle palvelusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus voitti tuon menokki saatanasi kun käytti aseenaan ainoastaan Mooseksen kirjoitamaa Jumalan antamia sanoja: KR 1933/-38, Matt. 4:1
        Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää
        ja neljäkymmentä yötä,
        tuli hänen lopulta nälkä.

        Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

        Mutta hän vastasi ja sanoi:
        "Kirjoitettu on:
        'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä,
        vaan jokaisesta sanasta,
        joka Jumalan suusta lähtee.'"

        Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

        Jeesus sanoi hänelle:
        "Taas on kirjoitettu:
        'Älä kiusaa Herraa,
        sinun Jumalaasi.'"

        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        Silloin Jeesus sanoi hänelle:
        "Mene pois,
        saatana;
        sillä kirjoitettu on:
        'Herraa,
        sinun Jumalaasi,
        pitää sinun kumartaman
        ja häntä ainoata palveleman.'"

        Silloin perkele jätti hänet;
        ja katso,
        enkeleitä tuli hänen tykönsä,
        ja he tekivät hänelle palvelusta.

        Miksi Jahve rakastaa Metatronia enemmän kuin ketään ja Metatron toteuttaa hänen sanansa. Metatron istuu myös jumalan oikealla puolella ja hänen nimensä on Pikku Elohim.
        Miksi Jahve olisi paholaiselle tuollaisen paikan antanut? Metatron on sitä paitsi korotettu ihminen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Metatron ei ole minun jumalani, vaan hän on Henokin kirjan mukaan jumalan poika, taivaallinen tuomari, ylimmäinen pappi ja häntä enkelit tottelevat ja hän tekee isänsä tahdon.
        Metatron on Jeesuksen edeltäjä ja suuri osa Raamatusta ja kristuksen sanoista on kopioitu Henokin kirjasta.

        KR 1933/-38, Joh. 10:1-8
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka ei mene ovesta lammastarhaan,
        vaan nousee sinne muualta,
        se on varas ja ryöväri.

        Mutta joka menee ovesta sisälle,
        se on lammasten paimen.
        Hänelle ovenvartija avaa,
        ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä;
        ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä
        ja vie heidät ulos.

        Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän
        kulkee niiden edellä,
        ja lampaat seuraavat häntä,
        sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Mutta vierasta ne eivät seuraa,
        vaan pakenevat häntä,
        koska eivät tunne vierasten ääntä."
        Tämän
        kuvauksen
        Jeesus
        puhui heille;
        mutta he eivät ymmärtäneet,
        mitä hänen puheensa tarkoitti.
        Niin Jeesus vielä sanoi heille:
        "Totisesti,
        totisesti minä sanon teille:
        minä olen lammasten ovi.

        Kaikki,
        jotka
        ovat
        tulleet
        ennen
        minua,
        ovat varkaita
        ja ryöväreitä;
        mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

        Niin että kaikki mentorisi ovat harhaoppeja, jotka vievät tuhoon.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miksi Jahve rakastaa Metatronia enemmän kuin ketään ja Metatron toteuttaa hänen sanansa. Metatron istuu myös jumalan oikealla puolella ja hänen nimensä on Pikku Elohim.
        Miksi Jahve olisi paholaiselle tuollaisen paikan antanut? Metatron on sitä paitsi korotettu ihminen.

        KR 1933/-38, Sananl. 1:22
        Kuinka kauan te,
        yksinkertaiset,
        rakastatte yksinkertaisuutta,
        kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan
        ja tyhmät vihaavat tietoa?
        Kääntykää minun nuhdeltavikseni.
        Katso,
        minä vuodatan teille henkeäni,
        saatan sanani tiedoksenne.
        Kun minä kutsuin
        ja te estelitte,
        kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
        vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani,
        ette suostuneet minun nuhteisiini,
        niin minäkin nauran teidän hädällenne,
        pilkkaan,
        kun tulee se,
        mitä te kauhistutte;


      • Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Joh. 10:1-8
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka ei mene ovesta lammastarhaan,
        vaan nousee sinne muualta,
        se on varas ja ryöväri.

        Mutta joka menee ovesta sisälle,
        se on lammasten paimen.
        Hänelle ovenvartija avaa,
        ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä;
        ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä
        ja vie heidät ulos.

        Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän
        kulkee niiden edellä,
        ja lampaat seuraavat häntä,
        sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Mutta vierasta ne eivät seuraa,
        vaan pakenevat häntä,
        koska eivät tunne vierasten ääntä."
        Tämän
        kuvauksen
        Jeesus
        puhui heille;
        mutta he eivät ymmärtäneet,
        mitä hänen puheensa tarkoitti.
        Niin Jeesus vielä sanoi heille:
        "Totisesti,
        totisesti minä sanon teille:
        minä olen lammasten ovi.

        Kaikki,
        jotka
        ovat
        tulleet
        ennen
        minua,
        ovat varkaita
        ja ryöväreitä;
        mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

        Niin että kaikki mentorisi ovat harhaoppeja, jotka vievät tuhoon.

        Koska Metatron on korkeampi ja rakastetumpi jumalan silmissä kuin kukaan muu, tulee Jeesuskin kakkosena ja hän istuu joko jumalan vasemmalla puolella tai Metatronin oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Metatron ei ole minun jumalani, vaan hän on Henokin kirjan mukaan jumalan poika, taivaallinen tuomari, ylimmäinen pappi ja häntä enkelit tottelevat ja hän tekee isänsä tahdon.
        Metatron on Jeesuksen edeltäjä ja suuri osa Raamatusta ja kristuksen sanoista on kopioitu Henokin kirjasta.

        Henokin kirjaa ei löydy raamatusta, joten tuolla kirjalla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen Kristuksen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henokin kirjaa ei löydy raamatusta, joten tuolla kirjalla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen Kristuksen kanssa.

        Sehän julistettiin pannaan juuri siksi, että kirja paljastaa jumalalla olleen toisen pojan.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miksi Jahve rakastaa Metatronia enemmän kuin ketään ja Metatron toteuttaa hänen sanansa. Metatron istuu myös jumalan oikealla puolella ja hänen nimensä on Pikku Elohim.
        Miksi Jahve olisi paholaiselle tuollaisen paikan antanut? Metatron on sitä paitsi korotettu ihminen.

        Luukkaan evankeliumi: KR 1933/-38, Luuk 10:16-
        Joka kuulee teitä,
        se kuulee minua,
        ja joka hylkää teidät,
        hylkää minut;
        mutta joka minut hylkää,
        hylkää hänet,
        joka on minut lähettänyt."
        Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten
        ja sanoivat:
        "Herra,
        riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
        Silloin hän sanoi heille:
        "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
        Katso,
        minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä
        ja skorpioneja
        ja kaikkea vihollisen voimaa,
        eikä mikään ole teitä vahingoittava.
        Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
        että henget ovat teille alamaiset,
        vaan iloitkaa siitä,
        että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä
        ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua,
        Isä,
        taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta
        ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        Niin,
        Isä,
        sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
        eikä kukaan muu tunne,
        kuka Poika on,
        kuin Isä;
        eikä kukaan muu tunne,
        kuka Isä on,
        kuin Poika
        ja se,
        kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        Ja hän kääntyi opetuslapsiinsa erikseen
        ja sanoi:
        "Autuaat ovat ne silmät,
        jotka näkevät,
        mitä te näette.
        Sillä minä sanon teille:
        monet profeetat
        ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä,
        mitä te näette,
        eivätkä ole nähneet,
        ja kuulla,
        mitä te kuulette,
        eivätkä ole kuulleet."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi: KR 1933/-38, Luuk 10:16-
        Joka kuulee teitä,
        se kuulee minua,
        ja joka hylkää teidät,
        hylkää minut;
        mutta joka minut hylkää,
        hylkää hänet,
        joka on minut lähettänyt."
        Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten
        ja sanoivat:
        "Herra,
        riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
        Silloin hän sanoi heille:
        "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
        Katso,
        minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä
        ja skorpioneja
        ja kaikkea vihollisen voimaa,
        eikä mikään ole teitä vahingoittava.
        Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
        että henget ovat teille alamaiset,
        vaan iloitkaa siitä,
        että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä
        ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua,
        Isä,
        taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta
        ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        Niin,
        Isä,
        sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
        eikä kukaan muu tunne,
        kuka Poika on,
        kuin Isä;
        eikä kukaan muu tunne,
        kuka Isä on,
        kuin Poika
        ja se,
        kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        Ja hän kääntyi opetuslapsiinsa erikseen
        ja sanoi:
        "Autuaat ovat ne silmät,
        jotka näkevät,
        mitä te näette.
        Sillä minä sanon teille:
        monet profeetat
        ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä,
        mitä te näette,
        eivätkä ole nähneet,
        ja kuulla,
        mitä te kuulette,
        eivätkä ole kuulleet."

        Siinä on taas Metatronin puhetta lainattu 🙂


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Koska Metatron on korkeampi ja rakastetumpi jumalan silmissä kuin kukaan muu, tulee Jeesuskin kakkosena ja hän istuu joko jumalan vasemmalla puolella tai Metatronin oikealla puolella.

        Älä valehtele, sillä kirjoitettu on : KR 1933/-38, 1Piet. 3:18-22
        Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,
        vanhurskas vääräin puolesta,
        johdattaaksensa meidät Jumalan tykö;
        hän,
        joka tosin kuoletettiin lihassa,
        mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jossa hän myös meni pois
        ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat,
        se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän
        vertauskuvan
        mukaan
        vesi
        nyt
        teidätkin
        pelastaa,
        kasteena -
        joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan
        hyvän
        omantunnon
        pyytämistä
        Jumalalta
        - Jeesuksen
        Kristuksen
        ylösnousemuksen
        kautta,
        hänen,
        joka on mennyt taivaaseen
        ja on Jumalan oikealla puolella;
        ja hänen allensa ovat enkelit
        ja vallat
        ja voimat alistetut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele, sillä kirjoitettu on : KR 1933/-38, 1Piet. 3:18-22
        Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,
        vanhurskas vääräin puolesta,
        johdattaaksensa meidät Jumalan tykö;
        hän,
        joka tosin kuoletettiin lihassa,
        mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jossa hän myös meni pois
        ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat,
        se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän
        vertauskuvan
        mukaan
        vesi
        nyt
        teidätkin
        pelastaa,
        kasteena -
        joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan
        hyvän
        omantunnon
        pyytämistä
        Jumalalta
        - Jeesuksen
        Kristuksen
        ylösnousemuksen
        kautta,
        hänen,
        joka on mennyt taivaaseen
        ja on Jumalan oikealla puolella;
        ja hänen allensa ovat enkelit
        ja vallat
        ja voimat alistetut.

        Metatron oli jo mennyt taivaaseen Jeesuksen syntyessä, istuu jumalan oikealla puolella ja "hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut".


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sehän julistettiin pannaan juuri siksi, että kirja paljastaa jumalalla olleen toisen pojan.

        KR 1933/-38, Hes. 28:1-14 [tässä on juuri sinun metotron muka jumalan toinen poika.]
        Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        "Ihmislapsi,
        sano Tyyron ruhtinaalle:
        Näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska sinun sydämesi on ylpistynyt
        ja sinä sanot:
        'Minä olen jumala,
        jumalain istuimella minä istun merten sydämessä',
        ja olet kuitenkin ihminen,
        et jumala,
        vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
        ja katso,
        viisaampi sinä oletkin kuin Daniel,
        ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
        viisaudessasi
        ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta,
        hankkinut kultaa
        ja hopeata aarreaittoihisi,
        ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi,
        ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -
        sentähden,
        näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
        sentähden,
        katso,
        minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset,
        julmimmat pakanoista;
        he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan
        ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
        He syöksevät sinut alas kuoppaan,
        ja sinä kuolet,
        niinkuin kaadetut kuolevat,
        merten sydämessä.
        Vieläköhän sanot surmaajasi edessä:
        'Minä olen jumala',
        kun kuitenkin olet ihminen,
        et jumala,
        kaatajaisi käsissä?
        Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat,
        niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta.
        Sillä minä olen puhunut,
        sanoo Herra,
        Herra."

        Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Hes. 28:1-14 [tässä on juuri sinun metotron muka jumalan toinen poika.]
        Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        "Ihmislapsi,
        sano Tyyron ruhtinaalle:
        Näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska sinun sydämesi on ylpistynyt
        ja sinä sanot:
        'Minä olen jumala,
        jumalain istuimella minä istun merten sydämessä',
        ja olet kuitenkin ihminen,
        et jumala,
        vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
        ja katso,
        viisaampi sinä oletkin kuin Daniel,
        ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
        viisaudessasi
        ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta,
        hankkinut kultaa
        ja hopeata aarreaittoihisi,
        ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi,
        ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -
        sentähden,
        näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
        sentähden,
        katso,
        minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset,
        julmimmat pakanoista;
        he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan
        ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
        He syöksevät sinut alas kuoppaan,
        ja sinä kuolet,
        niinkuin kaadetut kuolevat,
        merten sydämessä.
        Vieläköhän sanot surmaajasi edessä:
        'Minä olen jumala',
        kun kuitenkin olet ihminen,
        et jumala,
        kaatajaisi käsissä?
        Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat,
        niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta.
        Sillä minä olen puhunut,
        sanoo Herra,
        Herra."

        Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.

        KR 1933/-38, Hes. 28:15 [ jatkoa, metotron jumalasi ja jumalan toinen poika.]
        Sinä olit kerubi,
        laajalti suojaavainen,
        ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
        sinä olit jumal'olento
        ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä,
        jona sinut luotiin,
        siihen saakka,
        kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa,
        ja sinä teit syntiä.
        Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta
        ja hävitin sinut,
        suojaava kerubi,
        pois säihkyväin kivien keskeltä.
        Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi,
        ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi.
        Minä viskasin sinut maahan,
        annoin sinut alttiiksi kuninkaille,
        heidän silmänherkukseen.
        Paljoilla synneilläsi,
        tekemällä vääryyttä kaupoissasi,
        sinä olet häväissyt pyhäkkösi.
        Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen;
        se kulutti sinut.
        Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä,
        jotka sinut näkivät.
        Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi.
        Kauhuksi olet sinä tullut,
        eikä sinua enää ole,
        hamaan ikiaikoihin asti."


      • Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Hes. 28:15 [ jatkoa, metotron jumalasi ja jumalan toinen poika.]
        Sinä olit kerubi,
        laajalti suojaavainen,
        ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
        sinä olit jumal'olento
        ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä,
        jona sinut luotiin,
        siihen saakka,
        kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa,
        ja sinä teit syntiä.
        Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta
        ja hävitin sinut,
        suojaava kerubi,
        pois säihkyväin kivien keskeltä.
        Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi,
        ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi.
        Minä viskasin sinut maahan,
        annoin sinut alttiiksi kuninkaille,
        heidän silmänherkukseen.
        Paljoilla synneilläsi,
        tekemällä vääryyttä kaupoissasi,
        sinä olet häväissyt pyhäkkösi.
        Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen;
        se kulutti sinut.
        Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä,
        jotka sinut näkivät.
        Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi.
        Kauhuksi olet sinä tullut,
        eikä sinua enää ole,
        hamaan ikiaikoihin asti."

        Mutta jumala ei moiti Metatronia mistään. Hänellä on korkein valtaistuin ja hän on todella taivaaseen elävänä viety ihminen, ei mikään enkeli, joka sinne olisi valmiiksi luotu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Koska Metatron on korkeampi ja rakastetumpi jumalan silmissä kuin kukaan muu, tulee Jeesuskin kakkosena ja hän istuu joko jumalan vasemmalla puolella tai Metatronin oikealla puolella.

        Palestiinalaiskristitty, Walid Shoebatin, näkökulma lopun ajoista ja tulevasta antikristuksesta.
        https://www.tv7.fi/arkki/raamatun-profetiat-ja-antikristus_p47522/


    • Anonyymi

      Mitä tahansa teemmekin, emme itse pysty pesemään pois omia syntejämme. On vain yksi asia, joka meidän on tehtävä saadaksemme syntien anteeksiannon. Se on uskoa, että Jeesus otti syntimme kantaakseen ja kuoli puolestamme ristillä. Tuolloin meitä kohdannut synnin tuomio päättyi lopullisesti.
      Pastori Ock Soo Parkin raamattuseminaari
      Pastori Ocksoo Park on etelä-korealainen julistaja. Hän kasvoi köyhissä olosuhteissa ja alkoi käydä nuorella iällä kirkossa leskeksi jääneen äitinsä kanssa. Synti vaivasi pastori Parkia koko hänen nuoruutensa, kunnes lokakuussa 1962 Jumalan armo aukaisi hänen silmänsä tajuamaan, että Jeesus on pessyt hänen syntinsä valkeammiksi kuin lumi.


      https://www.tv7.fi/arkki/pastori-ock-soo-parkin-raamattuseminaari/osa-3-8-han-tayttaa-kaiken-vanhurskauden-3-moos-427-31_p78523/

    • Pitäkääme kiini sanasta myös mitä on kirjoitettu.

      • Anonyymi

        Sanasta miestä, sarvesta Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanasta miestä, sarvesta Jeesusta.

        (KR 1933/-38), Ef. 5:6
        Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla,
        sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia.
        [Mitä ilmeisemmin olet juuri tuon kaltaisessa tilassa oleva tottelemattomuuden lapsi.]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanasta miestä, sarvesta Jeesusta.

        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Niinpä kannattamietiä mitä sanoo.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Niinpä kannattamietiä mitä sanoo.

        Eläpä höpäjä, aikkuine immeinen.
        Eioo tuomiopäivää ku ei ole sitä tuomariakkaa.

        Uskovaiset ovat itse asettuneet naurunalaiseksi, turha valittaa.

        Kyllä kai karitsasta on jo kasvanut täysi pässi, sarvet, pallit ja kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä höpäjä, aikkuine immeinen.
        Eioo tuomiopäivää ku ei ole sitä tuomariakkaa.

        Uskovaiset ovat itse asettuneet naurunalaiseksi, turha valittaa.

        Kyllä kai karitsasta on jo kasvanut täysi pässi, sarvet, pallit ja kaikki.

        Se päivä on edessä päim,uskovat tuetävä tarkkaan mitä on tapahtumassa emme ole minään naurun alaisia se päivä tulee koittamaan on varma kuin auringon nousukin.
        Jeesus on sanonut me emme joutu mihinkään häpeään,tässä maailman ajassa,se on lupaus.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Se päivä on edessä päim,uskovat tuetävä tarkkaan mitä on tapahtumassa emme ole minään naurun alaisia se päivä tulee koittamaan on varma kuin auringon nousukin.
        Jeesus on sanonut me emme joutu mihinkään häpeään,tässä maailman ajassa,se on lupaus.

        KR 1933/-38, Ap.t. 17:7-31
        Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia. Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        että he etsisivät Jumalaa,
        jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää
        - hänet,
        joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        sillä hänessä me elämme
        ja liikumme
        ja olemme,
        niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:
        'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'
        Koska me siis olemme Jumalan sukua,
        emme saa luulla,
        että jumaluus on samankaltainen kuin kulta
        tai hopea
        tai kivi, (musta kivi kaaba)
        sellainen kuin inhimillisen taiteen
        ja ajatuksen kuvailema.
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
        mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Sillä hän on säätänyt päivän,
        jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta,
        jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."


      • Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Ap.t. 17:7-31
        Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia. Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        että he etsisivät Jumalaa,
        jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää
        - hänet,
        joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        sillä hänessä me elämme
        ja liikumme
        ja olemme,
        niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:
        'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'
        Koska me siis olemme Jumalan sukua,
        emme saa luulla,
        että jumaluus on samankaltainen kuin kulta
        tai hopea
        tai kivi, (musta kivi kaaba)
        sellainen kuin inhimillisen taiteen
        ja ajatuksen kuvailema.
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
        mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Sillä hän on säätänyt päivän,
        jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta,
        jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."

        Nin Paavali tieki tunnetuksi roomalaisille uhraukset tuntemattomalle jumalalle,joka ei asu käsitehtyissä temmpeleissä. Meissä jotka uskomme häneen vaikutta pyhän henkensä kassa jokaisessa kristityssä,jos hän luopuu kääntä selkänsä,tule jumalaton saa samankohtalon kuin kaikki muutkin jumalttomat,jäävät ulos elämän yhteytestä Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä höpäjä, aikkuine immeinen.
        Eioo tuomiopäivää ku ei ole sitä tuomariakkaa.

        Uskovaiset ovat itse asettuneet naurunalaiseksi, turha valittaa.

        Kyllä kai karitsasta on jo kasvanut täysi pässi, sarvet, pallit ja kaikki.

        KR 1933/-38, Ap.t. 10:38-44
        te tiedätte,
        kuinka Jumala Pyhällä Hengellä
        ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen,
        hänet,
        joka vaelsi ympäri
        ja teki hyvää
        ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet;
        sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        Ja me olemme kaiken sen todistajat,
        mitä hän teki juutalaisten maassa
        ja Jerusalemissa;
        ja hänet he ripustivat puuhun
        ja tappoivat.
        Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä
        ja antoi hänen ilmestyä,
        ei kaikelle kansalle,
        vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille,
        meille,
        jotka söimme
        ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen,
        kuin hän oli kuolleista noussut.
        Ja hän käski meidän saarnata kansalle
        ja todistaa,
        että hän on se,
        jonka Jumala on asettanut elävien
        ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat,
        että jokainen,
        joka uskoo häneen,
        saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Kun Pietari vielä näitä puhui,
        tuli Pyhä Henki kaikkien päälle,
        jotka puheen kuulivat.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Room. 1:1-4
      Paavali,
      Jeesuksen Kristuksen palvelija,
      kutsuttu apostoli,
      erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
      jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
      hänen Pojastansa
      - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
      ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta,
      meidän Herrastamme,

      • Niin myös kristity ova saman asian kassa tekemisissä,viedä evankeljumia eteen päin,sanoin ja teoin on elämällä todistamista jon meidät on kutsuttukin.Niillä lahjoitta mitä meillä on suotus syntymästä saakka.


      • Anonyymi

        Mutta viholliseni,
        jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa,
        tuokaa tänne
        ja teloittakaa minun edessäni.'"

        Luukkaan evankeliumi [KirkkoRaamattu 1933/-38] Luk. Jeesus sanoi 19:27-28
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne
        ja teloittakaa minun edessäni.'"

        Ja tämän sanottuaan hän kulki edellä vaeltaen ylös Jerusalemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta viholliseni,
        jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa,
        tuokaa tänne
        ja teloittakaa minun edessäni.'"

        Luukkaan evankeliumi [KirkkoRaamattu 1933/-38] Luk. Jeesus sanoi 19:27-28
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne
        ja teloittakaa minun edessäni.'"

        Ja tämän sanottuaan hän kulki edellä vaeltaen ylös Jerusalemiin.

        Keitä nuo siis ovat?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe