Rippiraamattu pelasti minut

Anonyymi

Join motillisen kahvia ja olin tyytyväisenä menossa savukkeelle. Kauhukseni huomasin, että sätkäpaperit olivat loppuneet! Kuinka tupakoitsijalle voi edes käydä näin?

Itku kurkussa kiskoin jo farkkuja jalkaan, kunnes muistin yht'äkkiä herran sanan rippikouluajoilta. Ilmeeni kirkastui ja suru oli poissa. Siinähän on todella ohuet sivut. Kiskaisin rippiraamatusta yhden sivun ja siitä sopivan palaisen.

Sainpas käärittyä syöoäkääryleen ja sitten rauhoittuneena ja hyvillä mielein kävin hakemassa uuden rizlapaketin.

Kerrankin herran sana pelasti tilanteen ihan kongreettisesti. Vielä kun löytäisi sitä samaa pikahiivaa mitä Jeesus käytti, kun muutti veden viiniksi. Käsittääkseni se kävi todella nopeasti.

25

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sait sitte varmaan oikein pyhät henkoset, tuommonen pikahiiva panis kyllä pakin varmasti sekasi.

    • Anonyymi

      Ei ole totta koska ei ripiltä tule raamattua.

      • Anonyymi

        Häh? Kyllä mminä sain, Ei minulla muuten olisi koko opusta ollenkaan. Rippileirillä olin tosiaan -81


    • Anonyymi

      Lyhkäset päivät

    • Anonyymi

      En ole rippikoulua käynyt enkä ripillä ollut mutta jotkut kaverit on eikä kukaan heistä mitään raamattua ole saanut.
      Eikös se ollut vanha tapa joskus vuonna kivi ja keppi että rippilapselle ostettiin raamattu muistoksi? Menneen talven lumia varmasti sekin tapa.
      Rahaa ne haluaa ja lahjoja, niin itsekin olisin halunnut!

    • Anonyymi

      Njaa, satukirjalle tuli vihdoin käyttöä, hyvä tilannetaju!

      • Anonyymi

        Mistäs sulle joku todellisuuden hahmottamisessa auttava selfhelp- opas?


    • Anonyymi

      Motti on halkojen mittauksessa käytettävä tilavuusyksikkö. Yksi motti on yhtä kuin yksi kuutiometri.

      Motillinen kahvia kuulostaa aika hurjalta määrältä yhdeltä istumalta juotuna.

      • Anonyymi

        Nooh. Itse sanon tuota motiksi, mutta todellinen tilavuus on noin 4dl


    • Nää koronarajoitukset on kyllä pahasti iskeneet meihin tupakoitsijoihin, kun mistään ei enää meinaa saada Viron sätkäpapereita.
      Ite olen ostanut 15 - 20 €:llä 100 pakettia ZikZikia. Siinä on siis 60 paperia per paketti, joten tuo laatikko vastaa 120 Rizzlapakettia.
      Rizzla maksaa suomessa 1.5 €, joten 120 pakettia tietysti 180 €.
      Aikamoinen hintaero.

      Onneks nyt on koronapiikkisarja kunnossa, pitää mennä ite ostamaan.

      Jessen pikahiiva olis kyllä erinomaista. Suomesta saa vain sellaista, josta joutuu käymistä odottamaan jopa 3-4 päivää. En tosin tiedä miten vahvaa se Jessen kilju oli. Kyllä jonkun keskarin vahvuisen juoman vois saada ihan vuorokaudessakin tehtyä.

      P.S. Suomesta ei muuten kannata ostaa Rizzlaa. Fima-paperit maksaa 20 snt vähemmän ja paketissa on kaks paperia enemmän. Sitä ei kyllä joka kaupassa ole myynnissä, joka toisessa vain.

      • Anonyymi

        Nii'in, mutta kun lähikaupassa ei ole Fimaa. Ennen oli, mutta jostain syystä ei ole enää. Aina meitä tupakoitsijoita haukutaan ja syrjitään. Smoking live matters!

        En ole minäkään saanut pitkään aikaan Viron papereita, niitähän tosiaan verotetaan aavistuksen lievemmin Virossa. Täälähän menee paperistakin tupakkavero. Meneeköhän filttereistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii'in, mutta kun lähikaupassa ei ole Fimaa. Ennen oli, mutta jostain syystä ei ole enää. Aina meitä tupakoitsijoita haukutaan ja syrjitään. Smoking live matters!

        En ole minäkään saanut pitkään aikaan Viron papereita, niitähän tosiaan verotetaan aavistuksen lievemmin Virossa. Täälähän menee paperistakin tupakkavero. Meneeköhän filttereistä?

        Paljonkohan maksais sunnuntaihesarin paperiversio, jos sanomalehtipaperia verotettaisiin samoin kuin sätkäpaperia...


      • JustJust kirjoitti:

        Paljonkohan maksais sunnuntaihesarin paperiversio, jos sanomalehtipaperia verotettaisiin samoin kuin sätkäpaperia...

        Sosialisti itkee heti veroista, kun niitä pitäisi itse maksaa :D Vain muiden maksamat verot ovat ihanaa hyvinvointiyhteiskuntaa.


      • scrg kirjoitti:

        Sosialisti itkee heti veroista, kun niitä pitäisi itse maksaa :D Vain muiden maksamat verot ovat ihanaa hyvinvointiyhteiskuntaa.

        Kohtuuttomat (yli 90%) verot on aina kohtuuttomia veroja.

        Eniten sitä veroista aina itkee varakkain kansanosa.


      • JustJust kirjoitti:

        Kohtuuttomat (yli 90%) verot on aina kohtuuttomia veroja.

        Eniten sitä veroista aina itkee varakkain kansanosa.

        Yhteiskunta käyttää tässä tapauksessa veroja paitsi varojen keräämiseen, niin myös ankaraa verotusta kansalaisten ohjailuun pois haitallisista toimista. Tällaisia ovat esim. alkoholi, tupakka, autoilu ja työn tekeminen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Yhteiskunta käyttää tässä tapauksessa veroja paitsi varojen keräämiseen, niin myös ankaraa verotusta kansalaisten ohjailuun pois haitallisista toimista. Tällaisia ovat esim. alkoholi, tupakka, autoilu ja työn tekeminen.

        Varsinaisia huumeita ei sen sijaan haluta verotuksen piiriin. Ja niistä jotka ovat verotuksen piirissä (apteekissa myytävät) saa Kelakorvausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varsinaisia huumeita ei sen sijaan haluta verotuksen piiriin. Ja niistä jotka ovat verotuksen piirissä (apteekissa myytävät) saa Kelakorvausta.

        Mä en oikein uskalla ottaa kantaa asiaan, koska en tiedä asiasta tarpeeksi. Periaatteessa vapauksien kannattajana, "ideologia" puoltaa sitä, että jokaisella olisi oikeus käyttää mitä haluaa ja aineiden laittomuus vain antaa rikollisille ansaintamahdollisuuksia. Toisaalta sitten jo alkoholi tekee toisten ihmisten (lapsien) lähtökohdista aika surkeita. Ja sitten kuitenkin yhteiskuntaa vaatimaan hoivaamaan jokainen aineilla päänsä sekoittanut kuntoon.


    • En vetäsi henkeeni Herran sanaa. Nykyään musteiden pitäisi olla suhteellisen myrkyttömiä, mutta en tiedä 80-luvun sanasta. Voi olla inhaloituna hiukka epäterveellistä. Varohan ettei mene toinenkin aivopuolisko.

      • J Karjalainen on eräässä kipaleessa esittänyt paljon tervehenkisemmän harrasteen, origamit ja ilmailun, raamatun kierrätyskäytölle. Siinä sana saa siivet. Koraanista varmaan voi taitella myös lentokoneita, mutta ne kuulemma lentävät aina rakennuksia päin.


      • scrg kirjoitti:

        J Karjalainen on eräässä kipaleessa esittänyt paljon tervehenkisemmän harrasteen, origamit ja ilmailun, raamatun kierrätyskäytölle. Siinä sana saa siivet. Koraanista varmaan voi taitella myös lentokoneita, mutta ne kuulemma lentävät aina rakennuksia päin.

        Haha, repesin. Vaikka moinen toiminta loukkaakin henkilökohtaisesti minua.


    • Anonyymi

      Öhöhöhöhhöh, ahhahahhahahhh, naurattaapa ihan konGreettisesti.

      Ihmiskunnan turhuuden tuntee sielussaan hyvin elävästi aina silloin, kun sileäaivoiset keskinkertaisuudet kertovat vanhoja vitsejä osoittaakseen olevansa nokkelia ja huumorintajuisia.

    • Mulle on ikuisesti syöpynyt päähän se, kun rippikoulussa se toinen vetäjä (joku nuoriso-ohjaaja, toinen oli pappi) sanoi, että jos ette jaksa luke Raamattua tän rippikoulun jälkeen, niin ainahan Raamatun sivuista voi kääriä vaikka sätkiä.

    • Oli aika rento mies.

    • Sanoi myös, jos muistan oikein, että jos ei polta tupakkaa, niin ainahan Raamatusta saa myös takan sytykettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      37
      1330
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      60
      1269
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      205
      1084
    4. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1045
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      49
      1018
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      786
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      758
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      733
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      711
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      687
    Aihe