Saako parisuhde rajoittaa elämää?

ex-mrs

Onko parisuhde vankila vai lepokoti? Missä teidän mielestä kulkee uskollisuuden raja?

24

4104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lady

      No parisuhde ei ole vankila mutta parisuhteessa molemmilta puolisoilta vaaditaan uskollisuutta ja
      molemmat kunnioittaa toinen toisiaan.

    • niinpäniin

      Parisuhde on vankila sille joka arvostaa omaa vapauttaan, ja lepokoti sille joka arvostaa yhdessäoloa... eli kaikella on hintansa.

      Uskollisuuden rajasta en sano mitään. Jokainen tietää sen itse.

      • Tiina

        Minä arvostan sellaista parisuhdetta ts. miestä, joka ei ole "valvoja". Kyllä parisuhde on vankila ennenkaikkea niille, joilla on kyttäävä/hallitsemaan pyrkivä kumppani. Parisuhteessa pitää saada olla vapaasti.


      • itsetarkoitus
        Tiina kirjoitti:

        Minä arvostan sellaista parisuhdetta ts. miestä, joka ei ole "valvoja". Kyllä parisuhde on vankila ennenkaikkea niille, joilla on kyttäävä/hallitsemaan pyrkivä kumppani. Parisuhteessa pitää saada olla vapaasti.

        Parisuhteita ja käsityksiä niistä on monenlaisia, mutta jos se vapaus on kaikkein tärkeintä, niin ei pidä parisuhdetta aloittaa, koska kaikissa parisuhteissa on vapautta rajoittavia asioita. Ei kaikkea voi saada, jos kerran menojalkaa vipatta, niin pitää mennä aikansa. Voin sanoa että siihenkenkin aikanaan kyllästyy ja silloin onkin aika parisuhteen. Silloin osaa arvostaa sitä yhdessäoloa eikä vapus ole enään mikään tavoitelta arvo.


      • jaana
        itsetarkoitus kirjoitti:

        Parisuhteita ja käsityksiä niistä on monenlaisia, mutta jos se vapaus on kaikkein tärkeintä, niin ei pidä parisuhdetta aloittaa, koska kaikissa parisuhteissa on vapautta rajoittavia asioita. Ei kaikkea voi saada, jos kerran menojalkaa vipatta, niin pitää mennä aikansa. Voin sanoa että siihenkenkin aikanaan kyllästyy ja silloin onkin aika parisuhteen. Silloin osaa arvostaa sitä yhdessäoloa eikä vapus ole enään mikään tavoitelta arvo.

        Missään tapauksessa en olisi parisuhteessa, ellei siinä saisi olla vapaasti. Menojalka on itselläni alkanut vipattaa vasta 15-vuoden avioliiton jälkeen. Miehelläni vipatti ennen sitä, eri syistä. Missään tapauksessa ei (käsittääkseni) ollut 3. 4. jne. osapuolista kysymys. Vipattamisesta vaan. Ihmiset ovat niin tiukkiksia, etteivät salli kumppaneilleen yhtää mittään. Sääli. Elämä kun on enemmän kuin parisuhde, vaikka se olisikin tärkein.


      • tyttönen vain
        jaana kirjoitti:

        Missään tapauksessa en olisi parisuhteessa, ellei siinä saisi olla vapaasti. Menojalka on itselläni alkanut vipattaa vasta 15-vuoden avioliiton jälkeen. Miehelläni vipatti ennen sitä, eri syistä. Missään tapauksessa ei (käsittääkseni) ollut 3. 4. jne. osapuolista kysymys. Vipattamisesta vaan. Ihmiset ovat niin tiukkiksia, etteivät salli kumppaneilleen yhtää mittään. Sääli. Elämä kun on enemmän kuin parisuhde, vaikka se olisikin tärkein.

        Vapaus on vähän laaja käsite. Omasta mielestäni olen hyvin vapaa parisuhteessani. Harrastuksiani, kavereitani, opiskeluvalintojani, työnhakuani tai muuta vastaavaa ei rajoiteta. Käyn silloin tällöin kaveriporukalla viihteellä, enkä kysy lupaa. Tai siis ilmoitan lähteväni, mutta teen ilmoituksen kohteliaassa kysymysmuodossa... siltä varalta että miehellä oli muuta mielessä. Matkustelen... usein muussa seurassa, koska mieheni ei oikein pidä matkustelusta. Esimerkiksi ensi talvena lähden 4 viikoksi työharjoitteluun ulkomaille, enkä siihenkään kysynyt "lupaa", vaikka esitinkin asian ensin tunnustelevassa sanamuodossa.

        En kuitenkaan ole vapaa katoamaan ilmoittamatta yöksi jonnekin, käyttämään rahaa holtittomasti kysymättä toiselta, muuttamaan sisustusta oman päätökseni mukaan, päättää asunnonvaihdosta tai asuinpaikkakunnasta omin päin tai tekemään muiden miesten (tai naisten) kanssa mitä mieleeni juolahtaa.

        Vapaus on venyvä käsite...


      • aivan...
        itsetarkoitus kirjoitti:

        Parisuhteita ja käsityksiä niistä on monenlaisia, mutta jos se vapaus on kaikkein tärkeintä, niin ei pidä parisuhdetta aloittaa, koska kaikissa parisuhteissa on vapautta rajoittavia asioita. Ei kaikkea voi saada, jos kerran menojalkaa vipatta, niin pitää mennä aikansa. Voin sanoa että siihenkenkin aikanaan kyllästyy ja silloin onkin aika parisuhteen. Silloin osaa arvostaa sitä yhdessäoloa eikä vapus ole enään mikään tavoitelta arvo.

        samaa mieltä..Omat vapaat menot mennään ennen kunnon suhdetta..Oon omat menoni menny eikä juuri kiinnosta lähtee ilman miestäni bilettämään..Vaikka oon 22 niin oon valmis kunnioittamaan vaan meidän suhdetta ja yhdessäoloa..Onhan noi pakolliset työhön liittyvät biletykset,mutta ei kyllä muuten tuu lähettyä..


      • Doo
        aivan... kirjoitti:

        samaa mieltä..Omat vapaat menot mennään ennen kunnon suhdetta..Oon omat menoni menny eikä juuri kiinnosta lähtee ilman miestäni bilettämään..Vaikka oon 22 niin oon valmis kunnioittamaan vaan meidän suhdetta ja yhdessäoloa..Onhan noi pakolliset työhön liittyvät biletykset,mutta ei kyllä muuten tuu lähettyä..

        Onko tullut mieleen, että jos sinun kohdallasi tuo toimii niin kaikkien kohdalla ei? Kaikki eivät nuorena biletä, kun ei huvita. Joitakin huvittaa bilettää vanhempana (kaikkia ei silloinkaan), kun parisuhdetta on jatkunut kauan. Aina ei parisuhteen toista osapuolta huvita bilettää koskaan! Ei sellainen "parisuhteen kunnioittaminen" ole mistään kotoisin, että kumpikin istuu aina kotona sohvalla - vaikka toinen haluaisi tavata ihmisiä.


    • tuomittu1

      vankila se on.

    • maksumies

      On syytä varautua siihen, että parisuhteesta seuraa 18 vuoden elatusvelvollisuus. Jokainen voi kuvitella mielessään, mitä muuta kuin rahanmenoa lapsesta voi seurata..

      • Doo

        voi seurata vaikkapa iloa...


      • Mummi

        Minun ei tarvitse tyytyä kuvittelemaan "mitä lasten hankinnasta seuraa", sillä minulla on kaksi ihan oikeaa elävää lasta. He ovat tuottaneet minulle ja isälleen suunnattomasti iloa ja onnea. Rahanmenoa emme ole laskeneet. Lisäksi he ovat järjestäneet meille 3 lastenlasta, heistä sitä riemua vasta onkin. Ja rahanmenoa myös, ah tätä onnea!


    • Kerron

      Perjantaisin lähden radalle firman muiden työntekijöiden kanssa. Isken firman ponnaritytön mene firmabeibin kämpille, kiksautan ym. hommat lauantaiaamuna suihkunraikkaana kotiin.

    • murheellinen

      Mieheni ei hyväksy että käyn sisarten luona kyläsä. Mitä mieltä olette.

      • dhd

        Mies kontrolloi sinua. HEnkistä väkivaltaa = ei hyväksyttävää.


    • kylläsehoituu

      Joissakin määrin rajoittaa mutta silti pitää olla tietty itsenäisyys ja vapaus. En ole koskaan ollut "tilivelvollinen" menemisistäni tai tulemisistani naiskumppanille. Ilmoitan jos olen menossa jonnekin, siinä se ja tulen kun tulen. Enkä ole kyllä itsekään kysellyt naiselta että missä olit ja kenen kanssa. Kai se uskollisuus sitä on että ei tarvii kysellä koko ajan perään kysellä, toinen varmaan tirtää rajat jos ei tiedä juono homma.

      • Aikakummallista

        Itsestä tuntuisi siltä ettei kumppania kiinnostaisi vähääkään minä siis tekemiseni, menemiseni ja tulemiseni ja oltais vaan kuin kämppikset keskenään, jos ei päivän kuulumisista juteltaisi keskenään. Mistä te puhutte keskenänne vai puhutteko enää ollenkaan ja tuijotatte vaan illat pitkät telkkaa?


      • kylläsehoituu
        Aikakummallista kirjoitti:

        Itsestä tuntuisi siltä ettei kumppania kiinnostaisi vähääkään minä siis tekemiseni, menemiseni ja tulemiseni ja oltais vaan kuin kämppikset keskenään, jos ei päivän kuulumisista juteltaisi keskenään. Mistä te puhutte keskenänne vai puhutteko enää ollenkaan ja tuijotatte vaan illat pitkät telkkaa?

        Puhutaan tottakai välillä vähemmän välillä enemmäm mutta ei mitään turhaa lätinää. Mutta ei ole kiinnostusta kysellä joka menon perään mitä naisella on, ei siinäkään mitään järkeä ole. Eikä naisen tarvii mulle kertoa jos menee kaverinsa kanssa kahville.


    • Hyvänsuhteenomaava

      Eiköhän pariskunta itse määritä mitä omassa suhteessa saa ja pitää tehdä. Joten mitä tuota oikeuksia täältä kyselemään tai tuomitsemaan mitä saa ja oikeus tehdä. Jos tunnet olevasi vankilassa vapauta itsesi. Toki parisuhde tuo tullessaan eri tilanteen kuin sinkkuna ollessaan. Se mitä itse siedät suhteessasi kerrot sen kumppanillesi. Ja se mitä taas teet suhteessasi on sinun kannettava.

    • 7369

      Parisuhde on tukikohta josta käsin voi toteuttaa henkilökohtaisia mielitekojaan ja jo ennalta tietää, että voi aina palata tukikohdan turvaan tervetulleena.
      Riippuu tietenkin mielitekojen luonteesta.

    • sopupitääolla

      Jokainen tekee kuten parhaaksi kokee suhteessa, kuten minäkin olen tehnyt ja ainakin vielä olemme yhdessä.

    • Parillinenvaiei

      Asia on juuri meillä ajankohtainen, olemme keskustelleet aiheesta. Kyllä parisuhde rajoittaa, mutta mielestäni hyvällä tavalla. Siinä pitää ottaa toinen ihminen huomioon. Jos ei sitä osaa tai siihen ei ole tottunut, taidon voi opetella.
      Olemme nelikymppinen, aika tuore pariskunta. Minulla pitkä liitto takana, miehellä pitkäaikainen sinkkuus. Parisuhteessa eletään heman erilaila kuin sinkkuna, siinä otetaan toisenkin mielipiteet, tarpeet ja ylipäätään toinen ihminen huomioon, kunnioitetaan sitä toista. Toista ei saa kontrolloida tai sitoa itseensä, mutta mielestäni kuuluu ilmoittaa, jos aikoo viettää esin viikonlopun jossain muualla, eikä lähdetä vaan sanomatta mitään, tai jos menen miehen kanssa ravintolaan iltaa viettämään, täältä ei häivytä mitään sanomatta toisen naisen/miehen matkaan, kun ollaan vaan niin hyviä kavereita ja jätetä puolisoa selviämään yksin kotiin...

    • Enainaymmärrä

      Miehen tietenkin pitää saada olla vapaa suhteessakin, kuten naisenkin, mutta se miten hlö osoittaa sitoutumisensa määrää mitkä asiat ovat sallittuja. Ne sovitaan etukäteen.
      Mun eksä oli kerran tumputtanut nettikamerassa toiselle naiselle ja tämä nainen näki mun kuvan samassa huoneessa otettuna ja ihmetteli viestissään kukas mä oikein oon. No en siivooja ainakaan!
      Vittu että häpesin. Pakkasin kamat ja eksä sai jäädä tumputteleen ihan vapaasti.
      Mua etoo kiimaset nettitumputtajat. Kuka tahansa voi hakeutua "kaveriksi" ja tallentaa session, vaikka sun oma vaimo!
      Saa rajoittaa elämää ja pitääkin, muuten se ei ole halua pitää huoli toisistaan ja toimia yhdessä yhteisin päämäärin.

    • kaikkierilaisia

      Varmasti rajoittaa joiltakin osin, mitä itse opin niin kavereistä ei pidä luopua vaikka painostusta tulee. Kavereita kun ei välttämättä saa uusia eikä niin hyviä ja luotettavia mutta uuden naisen voi etsiä jos tarve on. Sama harrastukset, niistäkin tuli napinaa vuosikausia mutta periksi en antanut pitäähän sitä elämää olla parisuhteen ulkopuolellakin ja kun tuli baari ilta kaverien kanssa niin kyllä tuli kommentia esim. kuitenkin petät kun silmä välttää. Jos naisen itsetunto ei anna periksi tiettyjä asioita kannattaa pysytellä sinkkuna. Sama asia seksin suhteen, tasapainoisen alun jälkeen seksiä oli silloin kun naista halutti jos hänellä ei niin haluja olut vaikka ehdotin ja virittelin niin ei, mun piti kyllä olla valmiina kun naisen halut heräsi, metka juttu ja kun kieltäydyin niin siitä seurasi mykkäkoulua tai kiukuttelua. Naisetkin vois joskus katsoa peiliin kaikki ei pyöri teidänkään ympärillä. Ja kun on kokemusta kuitenkin kertynyt naisista elämän aikana, eri ikäisistä ja erilaisista lähtökohdista tulleita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe