Päivän kokkailut

Tein tänään mac and cheese tyylistä makaronilaatikkoa chilillä höystettynä. Jälkiruuaksi paistoin räiskäleitä, jonka sisään käärin Mars-jäätelöpatukan.

Oli hyvää ja nyt on sangen tyydytetty olo.

92

615

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Nauroin niin kovaa, että alkoi ihan yskittämään.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Nauroin niin kovaa, että alkoi ihan yskittämään.

        Älä tukehdu. :)


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ainakin kaverilla on sitkeyttä. Housuja voisi kyllä vähän nostaa.

        Meillä 2000-luvun miehillä on oikeus pitää housuja miten huvittaa kun kerran naisetkin saa työntyä joka paikkaan ilman rintaliivejä.

        -harmiseikirj-



      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Apuaa, ihan hauska sinänsä.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Apuaa, ihan hauska sinänsä.

        Kyseenalaista huumoria, mutta huvittavaa. :)



      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mitäs ihmeen pedarikuvia sä täällä levittelet!?

        Kuvahaun tuotosta oli, eiköhän tuo ollut ihan täysi-ikäinen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvahaun tuotosta oli, eiköhän tuo ollut ihan täysi-ikäinen.

        -harmiseikirj-

        Näkeehän sen nyt että pikkulapsi..


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kyseenalaista huumoria, mutta huvittavaa. :)

        Toi oli just hyvä veto!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvahaun tuotosta oli, eiköhän tuo ollut ihan täysi-ikäinen.

        -harmiseikirj-

        Taitaa olla vauva. Mutta onko lapsen kehoa tarve seksualisoida? Minusta tuo oli suloinen kuva.


      • Anonyymi

        Jaa, no tuotapa en tiennyt kun laitoin vaan kuvahaun ja sieltä tuo pomppasi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no tuotapa en tiennyt kun laitoin vaan kuvahaun ja sieltä tuo pomppasi.

        -harmiseikirj-

        Tämmöisiä kuvia sinä haeskelet. Yritä vain selittää. Kaikki näkevät, mitkä asiat sinua kiinnostavat ja kiihottavat niin paljon, että pitää palstallekin suoltaa.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Näkeehän sen nyt että pikkulapsi..

        Ällös nyt kiusaa harmista. Hän on saattanut tulla uskoon, eikä hauku kaikkia muita kuin puolueensa jäseniä, niin kuin ennenwanhaan teki.

        Minäkin muuten olen siirtynyt hyvin kasvispainotteiseen ruokaan. Kätevää, kun säästää ja terveyskin kohenee. Ihan täysin en ole kuitenkaan lihaa ja kalaa jättänyt pois. Tai no kalaa en oikeastaan ole vähentänyt yhtään, mutta näin kesäisin itse ongittua luomuahventa.

        Maailma muuttuu ja joko muuttuu mukana, tai jää katkerana änkyröimään menneisyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ällös nyt kiusaa harmista. Hän on saattanut tulla uskoon, eikä hauku kaikkia muita kuin puolueensa jäseniä, niin kuin ennenwanhaan teki.

        Minäkin muuten olen siirtynyt hyvin kasvispainotteiseen ruokaan. Kätevää, kun säästää ja terveyskin kohenee. Ihan täysin en ole kuitenkaan lihaa ja kalaa jättänyt pois. Tai no kalaa en oikeastaan ole vähentänyt yhtään, mutta näin kesäisin itse ongittua luomuahventa.

        Maailma muuttuu ja joko muuttuu mukana, tai jää katkerana änkyröimään menneisyyteen.

        Minä syön sinunkin puolestasi lihaa. Niin ja Wuppis ei voi sanoa olevansa vegetatiivisessa tilassa, kun se tukee eläinten kärsimystä ostamalla lihatuotteita koirilleen. Minäkin voisin väittää olevani kasvissyöjä, kun en omista koiraa. Aiheutamme Wuppiksen kanssa siis yhtä paljon kärsimystä eläimille. Wuppis vaan tekee sen syöttämällä lihaa koirilleen, minä työntämällä lihaa omaan suuhuni.


      • Tuo voisi olla hyvä jonkin buffet-paikan seinällä muistuttamassa fysiikan laeista.


      • scrg kirjoitti:

        Tuo voisi olla hyvä jonkin buffet-paikan seinällä muistuttamassa fysiikan laeista.

        Rasvamaksan kuva tatuoituna vatsaan. :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Rasvamaksan kuva tatuoituna vatsaan. :D

        Epäterveellinen ruoka tappaa -kylttejä tupakka-askien tapaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Epäterveellinen ruoka tappaa -kylttejä tupakka-askien tapaan.

        Juu, ja uusi bisnesidea sen perään suunnitteille. :)

        Vaikka eipä se tupakointikaan ole tainnut niiden kuvien vuoksi vähentyä, oisko?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, ja uusi bisnesidea sen perään suunnitteille. :)

        Vaikka eipä se tupakointikaan ole tainnut niiden kuvien vuoksi vähentyä, oisko?

        Ei ehkä kuvien ansiosta, kun ihminen luottaa hulluntuuriin. Mutta ainakin verotus tappaa tuon harrastuksen.

        Asiasta puheenollen, poltan satunnaisesti pikkusikareita. Ei pitäisi, mutta kun ovat niin hyviä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei ehkä kuvien ansiosta, kun ihminen luottaa hulluntuuriin. Mutta ainakin verotus tappaa tuon harrastuksen.

        Asiasta puheenollen, poltan satunnaisesti pikkusikareita. Ei pitäisi, mutta kun ovat niin hyviä.

        Muistan monen tupakoivan tuttavan sanoneen niistä kuvista, että propagandaa. Ollaan rohkeita ja mennääs tupakalle.

        Lilliputteja, joskus olen tainnut maistaa minäkin niitä. Olen minäkin joskus nuorempana polttanut satunnaisesti tupakkaa. Ehkä jonkun vuoden päivät. Olikohan se 2004 kun poltin viimeisen tupakkani, taisi olla. Sen jälkeen en ole edes maistanut. Ei ole mielikään tehnyt.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Muistan monen tupakoivan tuttavan sanoneen niistä kuvista, että propagandaa. Ollaan rohkeita ja mennääs tupakalle.

        Lilliputteja, joskus olen tainnut maistaa minäkin niitä. Olen minäkin joskus nuorempana polttanut satunnaisesti tupakkaa. Ehkä jonkun vuoden päivät. Olikohan se 2004 kun poltin viimeisen tupakkani, taisi olla. Sen jälkeen en ole edes maistanut. Ei ole mielikään tehnyt.

        Ei mullakaan ole riippuvuutta, mutta nautin vain mausta. Vähän sama kuin viinankin kanssa. Nautin mausta, mutta ei sitä silti tarvitse pahemmin juoda.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei mullakaan ole riippuvuutta, mutta nautin vain mausta. Vähän sama kuin viinankin kanssa. Nautin mausta, mutta ei sitä silti tarvitse pahemmin juoda.

        Okei. Mä taas en tykännyt oikeastaan tupakan mausta, mutta siitä tuli äkkiä vaan seurassa tapa. Kai säkin poltat tupakan? Ja joo, sitten vetäisi tupakan itsekin ja lopulta huomasin, että ostin kotiinkin tupakkaa ja kävin kahvin tai ruoan jälkeen terassillani tupakalla.

        Tai poltin työmatkalla tupakan autossa ikkuna auki. Mutta useinmiten tupakovien seurassa tuli se tupakka poltettua, vaikkei kotona sitten olisi polttanut yhtäkään.

        Menthol tupakka kyllä jopa maistui ihan hyvälle toisinaan. Alkoholin mausta taas en ole koskaan pitänyt, olut ainoa ja sekin kylmänä ja vaalea olut. ja onhan Ouzo ihan hyvää kylmänä sekin, mutta ei sitäkään juomalla pysty juomaan. Tulee äkkiä yök.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. Mä taas en tykännyt oikeastaan tupakan mausta, mutta siitä tuli äkkiä vaan seurassa tapa. Kai säkin poltat tupakan? Ja joo, sitten vetäisi tupakan itsekin ja lopulta huomasin, että ostin kotiinkin tupakkaa ja kävin kahvin tai ruoan jälkeen terassillani tupakalla.

        Tai poltin työmatkalla tupakan autossa ikkuna auki. Mutta useinmiten tupakovien seurassa tuli se tupakka poltettua, vaikkei kotona sitten olisi polttanut yhtäkään.

        Menthol tupakka kyllä jopa maistui ihan hyvälle toisinaan. Alkoholin mausta taas en ole koskaan pitänyt, olut ainoa ja sekin kylmänä ja vaalea olut. ja onhan Ouzo ihan hyvää kylmänä sekin, mutta ei sitäkään juomalla pysty juomaan. Tulee äkkiä yök.

        Ite en ole koskaan polttanut sosiaalisen paineen takia. Itse asiassa mieluiten poltan yksin ollessani ja saatan seurassa jättää polttamattakin.

        Kokeile joskus lurauttaa tilkka jotain väkevää vaniljapirtelön sekaan. Esim. joskus laitan konjakkia vähän.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ite en ole koskaan polttanut sosiaalisen paineen takia. Itse asiassa mieluiten poltan yksin ollessani ja saatan seurassa jättää polttamattakin.

        Kokeile joskus lurauttaa tilkka jotain väkevää vaniljapirtelön sekaan. Esim. joskus laitan konjakkia vähän.

        No en mäkään sitä paineeksi tuntenut, olin polttamattakin jos ei maittanut. En mä silla lailla ole paineita ottanut mistään seurani vuoksi, että jos ei maita tai mulla on vakaa ajatus ettei sovi mulle, niin en tee muiden mieliksi. Mutta tupakka oli sellainen ihan sama vaikka polttaskin.

        Silloinen mieskin poltti säännöllisesti. Ja mun vanhemmat, joten ei siinä mitään ihmeellistä ollut.

        Yöh, en taida. Maha ei oikein kestä alkoholia, eikä pää. Tulee kipeeksi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No en mäkään sitä paineeksi tuntenut, olin polttamattakin jos ei maittanut. En mä silla lailla ole paineita ottanut mistään seurani vuoksi, että jos ei maita tai mulla on vakaa ajatus ettei sovi mulle, niin en tee muiden mieliksi. Mutta tupakka oli sellainen ihan sama vaikka polttaskin.

        Silloinen mieskin poltti säännöllisesti. Ja mun vanhemmat, joten ei siinä mitään ihmeellistä ollut.

        Yöh, en taida. Maha ei oikein kestä alkoholia, eikä pää. Tulee kipeeksi.

        Olisiko sulla luontaista antabusta veressä? Kaikille ei alkoholi vaan käy.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olisiko sulla luontaista antabusta veressä? Kaikille ei alkoholi vaan käy.

        Tjaah, en ole koskaan kuullutkaan moisesta? Ei mun isällekkään sovi, menee ihokin ihan helakan punaiseksi, kuin allergisuutta.

        Mulle taas tulee heti krapulamainen olo jo helposti sen yhden oluenkin jälkeen ja kolmekin jos saa juotua olen niin kännissä ettei tosikaan. :D

        Huono olo tulee aina vatsaan. Mielummin olen ilman, kun kipeenä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tjaah, en ole koskaan kuullutkaan moisesta? Ei mun isällekkään sovi, menee ihokin ihan helakan punaiseksi, kuin allergisuutta.

        Mulle taas tulee heti krapulamainen olo jo helposti sen yhden oluenkin jälkeen ja kolmekin jos saa juotua olen niin kännissä ettei tosikaan. :D

        Huono olo tulee aina vatsaan. Mielummin olen ilman, kun kipeenä.

        Monella aasialaisella on tämä geenimuunnos ja eivät sitten oikein voi käyttää alkoholia.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Monella aasialaisella on tämä geenimuunnos ja eivät sitten oikein voi käyttää alkoholia.

        Siitä olen kuullut kyllä. No se ei ole mikään huono asia, vaikkei alkoholia voikkaan käyttää. Säästyypä rahat ja terveys, eikä tule hölmöiltyäkään kännissä. :)


    • Anonyymi

      Anteeksi junttimaisuuteni sekä tietämättömyyteni, mutta tarkoittaako tuo mac and cheese jotain helvetin ällöttävää amerikkalaista juustomakaronia?

      • Siis pastaa ja juustoa. Mutta siis tein juustoisen makaronilaatikon.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Siis pastaa ja juustoa. Mutta siis tein juustoisen makaronilaatikon.

        Ok. Mutta makaroni ja pasta on käytännössä samaa matskua, joten kiinnitän nyt huomioni juustoiseen makaronilaatikkoon. Tuleeko siihen muuta kuin "pastaa" ja juustoa. Munamaitoa ei nyt lasketa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mutta makaroni ja pasta on käytännössä samaa matskua, joten kiinnitän nyt huomioni juustoiseen makaronilaatikkoon. Tuleeko siihen muuta kuin "pastaa" ja juustoa. Munamaitoa ei nyt lasketa.

        Juu ja mitä juustoa? Mä oon muistaakseni tehny niin että cheddaria ja tuommosta tex mex juustokastiketta. 50 - 60. Ei se ihan kauheeta ollu. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mutta makaroni ja pasta on käytännössä samaa matskua, joten kiinnitän nyt huomioni juustoiseen makaronilaatikkoon. Tuleeko siihen muuta kuin "pastaa" ja juustoa. Munamaitoa ei nyt lasketa.

        Jauhelihaa laitoin ja chilikermaa. En noudattanut mitään ohjetta. Hatusta vedin.


      • Timmyy kirjoitti:

        Juu ja mitä juustoa? Mä oon muistaakseni tehny niin että cheddaria ja tuommosta tex mex juustokastiketta. 50 - 60. Ei se ihan kauheeta ollu. 😀

        Kaapissa sattui olemaan Valion Ritari, niin sen extemporena raastoin joukkoon.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kaapissa sattui olemaan Valion Ritari, niin sen extemporena raastoin joukkoon.

        Ok, kyllä noista ihan syötävää saa. Tosin joskus pitäis saada amerikkalaisen valmistamana. 😀


      • Timmyy kirjoitti:

        Ok, kyllä noista ihan syötävää saa. Tosin joskus pitäis saada amerikkalaisen valmistamana. 😀

        Ja ihan oikeasta amerikkalaisesta juustosta tehtynä. Ärsyttää Youtubesta ideoita ammentaessa, kun niillä on niin eri tuotteet.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Ok, kyllä noista ihan syötävää saa. Tosin joskus pitäis saada amerikkalaisen valmistamana. 😀

        Oletko South Parkin Timmy?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ja ihan oikeasta amerikkalaisesta juustosta tehtynä. Ärsyttää Youtubesta ideoita ammentaessa, kun niillä on niin eri tuotteet.

        Juu. Ottamatta euroopan unioniin enempää kantaa niin on hienoa kuinka paljon juustoja hyllyssä on. Ennen se oli tasan kolme. Edam, emmental ja oltermanni. Lähes tulkoon noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko South Parkin Timmy?

        Tadaa, kyllää..


      • On hyvää on, mut hienoa että nykyään hyllyt notkuu juustoja täynnä.


    • Kuulostaa ihan hyvältä =)

      • Anonyymi

        Vittu teidän kanssa. Noh, saahan sitä itse kukin syödä vaikka paskaa. Mutta ei kokin korvaan kuulosta hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu teidän kanssa. Noh, saahan sitä itse kukin syödä vaikka paskaa. Mutta ei kokin korvaan kuulosta hyvältä.

        Minusta taas on huono juttu, että useissa ravintoloissa annosten lisukkeena on ranskalaiset eikä esim. kunnolla tehty perunamuusi tai ihan vaan perunat perusmuodossaan - mielestäni ranskikset lisukkeena saisivat rajoittua hampurilaispaikkoihin ja muihin pikaruokaloihin. Mutta suosiohan sen määrää, joten varmasti sellaisellekin kombinaatiolle on ottajansa. Aivan kuten tämän ketjun perusteella juustomakaronille on ottajansa, vaikka se jonkun kulinaristin korvaan kuulostaisi vastenmieliseltä.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas on huono juttu, että useissa ravintoloissa annosten lisukkeena on ranskalaiset eikä esim. kunnolla tehty perunamuusi tai ihan vaan perunat perusmuodossaan - mielestäni ranskikset lisukkeena saisivat rajoittua hampurilaispaikkoihin ja muihin pikaruokaloihin. Mutta suosiohan sen määrää, joten varmasti sellaisellekin kombinaatiolle on ottajansa. Aivan kuten tämän ketjun perusteella juustomakaronille on ottajansa, vaikka se jonkun kulinaristin korvaan kuulostaisi vastenmieliseltä.

        Kirjautumaton palstalutka

        Minä olenkin juntti, jolle ei avaudu teidän kulinaristien nautinnot. En kostu siitä mitään jos tilaan ravintolassa annoksen, jossa on pakasteherneitä ja pari sikin sokin aseteltua salaatinlehteä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minä olenkin juntti, jolle ei avaudu teidän kulinaristien nautinnot. En kostu siitä mitään jos tilaan ravintolassa annoksen, jossa on pakasteherneitä ja pari sikin sokin aseteltua salaatinlehteä.

        En ole itsekään kulinaristi, yksi lempiruuistani on nimenomaan ehdottomasti makaronilaatikko, ja mitä enemmän juustoa sen parempi. Tarkoitin kulinaristilla ko. kokkia ja vertaus ranskalaiset vs perunamuusi oli esimerkki jostain mitä vastaavasti en itse ymmärrä, mutta josta muut tykkäävät.

        Lempiherkkuni ovat oikeastaan makaronilaatikko, pizza, havaijinleike ja sveitsinleike, näistä mikään ei ole gourmet-ruokaa. Tietenkään eivät mitään jokapäiväisiä ruokia ole, koska olen painonpudotusvaiheessa, mutta maultaan niitä mieluisimpia silti.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole itsekään kulinaristi, yksi lempiruuistani on nimenomaan ehdottomasti makaronilaatikko, ja mitä enemmän juustoa sen parempi. Tarkoitin kulinaristilla ko. kokkia ja vertaus ranskalaiset vs perunamuusi oli esimerkki jostain mitä vastaavasti en itse ymmärrä, mutta josta muut tykkäävät.

        Lempiherkkuni ovat oikeastaan makaronilaatikko, pizza, havaijinleike ja sveitsinleike, näistä mikään ei ole gourmet-ruokaa. Tietenkään eivät mitään jokapäiväisiä ruokia ole, koska olen painonpudotusvaiheessa, mutta maultaan niitä mieluisimpia silti.

        Kirjautumaton palstalutka

        Lukaisin pikaisesti ja vedin herneen syvälle lihavaan nenääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itsekään kulinaristi, yksi lempiruuistani on nimenomaan ehdottomasti makaronilaatikko, ja mitä enemmän juustoa sen parempi. Tarkoitin kulinaristilla ko. kokkia ja vertaus ranskalaiset vs perunamuusi oli esimerkki jostain mitä vastaavasti en itse ymmärrä, mutta josta muut tykkäävät.

        Lempiherkkuni ovat oikeastaan makaronilaatikko, pizza, havaijinleike ja sveitsinleike, näistä mikään ei ole gourmet-ruokaa. Tietenkään eivät mitään jokapäiväisiä ruokia ole, koska olen painonpudotusvaiheessa, mutta maultaan niitä mieluisimpia silti.

        Kirjautumaton palstalutka

        Mysehän on nyt siitä, että sisältääkö se makaronilaatikko pelkkiä koukkuja sekä juustoa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minä olenkin juntti, jolle ei avaudu teidän kulinaristien nautinnot. En kostu siitä mitään jos tilaan ravintolassa annoksen, jossa on pakasteherneitä ja pari sikin sokin aseteltua salaatinlehteä.

        ravintolassa saatetaan tarjota kasvisruokana hemapa-riisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itsekään kulinaristi, yksi lempiruuistani on nimenomaan ehdottomasti makaronilaatikko, ja mitä enemmän juustoa sen parempi. Tarkoitin kulinaristilla ko. kokkia ja vertaus ranskalaiset vs perunamuusi oli esimerkki jostain mitä vastaavasti en itse ymmärrä, mutta josta muut tykkäävät.

        Lempiherkkuni ovat oikeastaan makaronilaatikko, pizza, havaijinleike ja sveitsinleike, näistä mikään ei ole gourmet-ruokaa. Tietenkään eivät mitään jokapäiväisiä ruokia ole, koska olen painonpudotusvaiheessa, mutta maultaan niitä mieluisimpia silti.

        Kirjautumaton palstalutka

        Nyt on asiaa! Sveitsinleike... Ei jumpe, pitääkö nyt tämän kirjoituksen takia mennä oikein ihmisten ilmoille Amarilloon nauttimaan Sveitsinleike höystöineen.


    • Mäkin taidoiltani keskitasoa. Huomenna varmaan lasagne. Enkä mä edes haluaisi olla ruoka snobi. Kerran tuli ohjelma ko. henkilöistä. Elämä pilalla kun viiriäisen munaa oltiin keitetty 10 sekunttia liikaa. Niin pinnallista, niin pinnallista.

      Tosin Atrian mainos on hyvä. Hyvä ruoka, parempi mieli.

      Näin se on.

      • Anonyymi

        Jos on 10 sekuntia keitetty liikaa, niin eihän sitä enää voi syödä. Roskiin se on heitettävä.🤔

        Tääläpäin Suomenniemeä osa kauppiaista ei enää heitä ylipäiväisiä roskiin, vaan tuovat hyvänmielentorille. Siitä saa ottaa vaikka koirallensa, jos itse ei uskalla syödä. Itse olen syönyt niitä leipiä ja makkaroita. Eivät ne miksikään mene, kun on pakastettu roskiin heiton sijasta.

        Suosittelisin ihan koko Suomeen vastaavaa toimintaa. Siinä vähävaraiset (minä) ja koirat (taas minä) saisivat ilmaista ruokaa, jäte vähentyy ja luonto kiittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on 10 sekuntia keitetty liikaa, niin eihän sitä enää voi syödä. Roskiin se on heitettävä.🤔

        Tääläpäin Suomenniemeä osa kauppiaista ei enää heitä ylipäiväisiä roskiin, vaan tuovat hyvänmielentorille. Siitä saa ottaa vaikka koirallensa, jos itse ei uskalla syödä. Itse olen syönyt niitä leipiä ja makkaroita. Eivät ne miksikään mene, kun on pakastettu roskiin heiton sijasta.

        Suosittelisin ihan koko Suomeen vastaavaa toimintaa. Siinä vähävaraiset (minä) ja koirat (taas minä) saisivat ilmaista ruokaa, jäte vähentyy ja luonto kiittää.

        :)

        Itse en (onneksi) Hurstin valintaa tms käytä, mutta on tuon päiväyksestä menneen ruuan hyödyntäminen oikein hyvä juttu.

        Suomalainen laki on niin tiukka että ihan hyvin voi syödä ns vanhentuneita. Itse oon syönyt esim kananmunia ja jugurttia. Ei mitään vikaa.


      • Jep. Ja kotiruoka on parasta. Yleensä kokkaan muutenkin terveellistä ruokaa, mutta välillä pitää irrotella.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jep. Ja kotiruoka on parasta. Yleensä kokkaan muutenkin terveellistä ruokaa, mutta välillä pitää irrotella.

        Juu, kyllä. Makaroonilaatikot, makkarakastikkeet jne.

        Mut mun pitää myöntää että vähän menee sitä sun tätä. Ei jaksa aina ruokaa laittaa. Näistä ruuusta nostaisin esille Lidlin pizza kit pizzapohjat ja paistopisteen pitaleivät.

        Noista saa hyviä. Ekaan vaikka kinkku aurajuusto ananas ja jälkimmäiseen kebab tacosoosi sipuli jäävuori pepperoni/jalopeno ja valkosipulinen salaattikastike.

        Ihan suht yummy tulee..


      • Timmyy kirjoitti:

        Juu, kyllä. Makaroonilaatikot, makkarakastikkeet jne.

        Mut mun pitää myöntää että vähän menee sitä sun tätä. Ei jaksa aina ruokaa laittaa. Näistä ruuusta nostaisin esille Lidlin pizza kit pizzapohjat ja paistopisteen pitaleivät.

        Noista saa hyviä. Ekaan vaikka kinkku aurajuusto ananas ja jälkimmäiseen kebab tacosoosi sipuli jäävuori pepperoni/jalopeno ja valkosipulinen salaattikastike.

        Ihan suht yummy tulee..

        Lähi Lidlin paistopiste oli muuten täynnä kärpäsiä. Hyi! En osta sieltä enää mitään.


      • Timmyy kirjoitti:

        Juu, kyllä. Makaroonilaatikot, makkarakastikkeet jne.

        Mut mun pitää myöntää että vähän menee sitä sun tätä. Ei jaksa aina ruokaa laittaa. Näistä ruuusta nostaisin esille Lidlin pizza kit pizzapohjat ja paistopisteen pitaleivät.

        Noista saa hyviä. Ekaan vaikka kinkku aurajuusto ananas ja jälkimmäiseen kebab tacosoosi sipuli jäävuori pepperoni/jalopeno ja valkosipulinen salaattikastike.

        Ihan suht yummy tulee..

        En ole kokeillut valmiita pitsapohjia. Yleensä ostan juusto Rustican ja heitän päälle omia täytteitä. Mutta ne ovat kyllä vähän turhan hintavia.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En ole kokeillut valmiita pitsapohjia. Yleensä ostan juusto Rustican ja heitän päälle omia täytteitä. Mutta ne ovat kyllä vähän turhan hintavia.

        Kandee kokeilla. Kädellä / kaulimella sen saa vielä isommaks, melkein täysi pelti.

        Täytteitä reilusti. Toki pizzalle hintaa tulee mutta on se sen väärti.

        Naapurille vein ja sanoi että parasta pizzaa mitä hän on syönyt. Se oli pepperoni makkara, Aura, ananas, jalopeno ja juustona Emmental.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En ole kokeillut valmiita pitsapohjia. Yleensä ostan juusto Rustican ja heitän päälle omia täytteitä. Mutta ne ovat kyllä vähän turhan hintavia.

        Tarkoitan että Lidlin pizza kit on hyvä. Muut aivan hanurista.


      • Timmyy kirjoitti:

        Kandee kokeilla. Kädellä / kaulimella sen saa vielä isommaks, melkein täysi pelti.

        Täytteitä reilusti. Toki pizzalle hintaa tulee mutta on se sen väärti.

        Naapurille vein ja sanoi että parasta pizzaa mitä hän on syönyt. Se oli pepperoni makkara, Aura, ananas, jalopeno ja juustona Emmental.

        En ole koskaan kokeillut tuollaista yhdistelmää. Kuulostaa hyvältä. Minun lemppari on kebab, ananas, aurajuusto, majoneesi ja jalopeno.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En ole koskaan kokeillut tuollaista yhdistelmää. Kuulostaa hyvältä. Minun lemppari on kebab, ananas, aurajuusto, majoneesi ja jalopeno.

        Maistuvalta kuullostaa tuokin. 😀


    • Anonyymi

      Joo, ton amerikkalaisen juustomakaronin ajatus on se oma mielijuusto siinä, cheddar, gruyere, gouda jne. Siksi siinä juuri ei muuta paljon tarvita. Kalliitahan noi paremmat juustot on kyllä sitte on.
      Ja jos ketsuppi on melkein parasta mitä tietää, toi on kyllä hyvä ruokalaji

      • Anonyymi

        Sitä en ymmärrä, miksi ketsuppia aliarvostetaan ja jopa halveksutaan. Ihan sama miten esim. ranut maustaa, mutta jos ei ole ketsuppia, niin jotain jää vajaaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en ymmärrä, miksi ketsuppia aliarvostetaan ja jopa halveksutaan. Ihan sama miten esim. ranut maustaa, mutta jos ei ole ketsuppia, niin jotain jää vajaaksi.

        Ranut ovat oikeastaan belgialainen keksintö, mutta oletko kokeillut "oikeaoppist" tapaa, kuinka alkuperämaassa ranut maustetaan majoneesilla?


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ranut ovat oikeastaan belgialainen keksintö, mutta oletko kokeillut "oikeaoppist" tapaa, kuinka alkuperämaassa ranut maustetaan majoneesilla?

        Itse asiassa kukaan ei tiedä ranskisten alkuperämaata. Useampi maa on väittänyt ranskalaisten olevan heidän keksintöään. Osa luomatarinoista on jopa pystytty osoittamaan vääriksi, mutta maat pitävät legendaa yllä. Todennäköisintä on, että ranskalaiset on keksitty eri puolilla maailmaa toisistaan riippumatta. Mutta sitä kuka oli ihan ensimmäinen on mahdoton selvittää.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ranut ovat oikeastaan belgialainen keksintö, mutta oletko kokeillut "oikeaoppist" tapaa, kuinka alkuperämaassa ranut maustetaan majoneesilla?

        Mäkin oon kuullut tuon Belgian. Että toisessa maailmansodassa jenkkisotilaat veivät ranut ameriikkaan.. Joo, mä tykkään majon kanssa. Toki menee ketsupillakin.

        Mitkä muuten on suosikki pitsojenne täytteet? Aina sama vai vaihteleeko?


      • Timmyy kirjoitti:

        Mäkin oon kuullut tuon Belgian. Että toisessa maailmansodassa jenkkisotilaat veivät ranut ameriikkaan.. Joo, mä tykkään majon kanssa. Toki menee ketsupillakin.

        Mitkä muuten on suosikki pitsojenne täytteet? Aina sama vai vaihteleeko?

        Itse pidän Quattro Stagionista. Siihen voi virallisestikin pana monenlaisia täytteitä, kunhan toteuttav "neljän vuodenajan periaatteen" ja täytteet (neljä) ovat selvästi erillään omissa lohkoissaan.

        Juuri vaihtelu kesken syömisen ja myös eri pitsapaikkojen versioiden välillä on mukavaa.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Itse pidän Quattro Stagionista. Siihen voi virallisestikin pana monenlaisia täytteitä, kunhan toteuttav "neljän vuodenajan periaatteen" ja täytteet (neljä) ovat selvästi erillään omissa lohkoissaan.

        Juuri vaihtelu kesken syömisen ja myös eri pitsapaikkojen versioiden välillä on mukavaa.

        Oon kuullut tuosta että täytteet omissa lokeroissaan, eli tavallaan 4 erilaista pitsaa. Vaan en oo koskaan kokeillut.

        Mullakin juu lukuisia täytevaihtoehtoja. Esim: Kinkku ananas aura. Kebab feta sipuli oliivi paprika. Pepperoni makkara ananas aura. Kinkku salami savuporo valkosipuli. Onhan näitä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Itse pidän Quattro Stagionista. Siihen voi virallisestikin pana monenlaisia täytteitä, kunhan toteuttav "neljän vuodenajan periaatteen" ja täytteet (neljä) ovat selvästi erillään omissa lohkoissaan.

        Juuri vaihtelu kesken syömisen ja myös eri pitsapaikkojen versioiden välillä on mukavaa.

        Kotipizzan pizzoista tykkäsin lapsena ihan hulluna, nyt aikuisena maistuvat jotenkin valjummilta. Silti jos pitäisi noutopizzaa hakea, niin ei mulle ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin Kotipizza - turkkilaisten lafkoissa laatu vaihtelee niin ettei koskaan tiedä etukäteen millaista saa. Yksi vielä Kotipizzaa parempi paikka oli täällä vielä muutama vuosi sitten (kotimainen), mutta valitettavasti lopettivat ja sekin yritys siirtyi turkkilaisten käsiin ja muutti samalla nimensä ja "reseptinsä".

        Kaikkein paras vaihtoehto pizzalle on mielestäni ostaa kaupasta Ristorante Tonnoa. Muista kaupan pizzoista en juurikaan välitä, en varsinkaan Saarioisten pizzoista.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kotipizzan pizzoista tykkäsin lapsena ihan hulluna, nyt aikuisena maistuvat jotenkin valjummilta. Silti jos pitäisi noutopizzaa hakea, niin ei mulle ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin Kotipizza - turkkilaisten lafkoissa laatu vaihtelee niin ettei koskaan tiedä etukäteen millaista saa. Yksi vielä Kotipizzaa parempi paikka oli täällä vielä muutama vuosi sitten (kotimainen), mutta valitettavasti lopettivat ja sekin yritys siirtyi turkkilaisten käsiin ja muutti samalla nimensä ja "reseptinsä".

        Kaikkein paras vaihtoehto pizzalle on mielestäni ostaa kaupasta Ristorante Tonnoa. Muista kaupan pizzoista en juurikaan välitä, en varsinkaan Saarioisten pizzoista.

        Kirjautumaton palstalutka

        "Tohtori Nötkötillä" eli Dr. Oetkerilla on kaksi pakastepitsasarjaa Rustica ja Ristorante, joista molemmissa on ihan syötäviä pitsoja.

        Pitsa on kyllä niin makuasia, että ei oikein suosituksia voi antaa. Joidenkin mielestä roiskeläppä on ihan hyvää, mutta joo... öh... kyllä sitä nälkäänsä syö. ; )


      • Timmyy kirjoitti:

        Mäkin oon kuullut tuon Belgian. Että toisessa maailmansodassa jenkkisotilaat veivät ranut ameriikkaan.. Joo, mä tykkään majon kanssa. Toki menee ketsupillakin.

        Mitkä muuten on suosikki pitsojenne täytteet? Aina sama vai vaihteleeko?

        En usko tuohon Belgian teoriaan. Siis että köyhät ihmiset, kun muuhun ei ollut varaa, paistoivat perunoita kalliissa öljyssä. Mistä ne köyhät saivat sen öljyn?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        "Tohtori Nötkötillä" eli Dr. Oetkerilla on kaksi pakastepitsasarjaa Rustica ja Ristorante, joista molemmissa on ihan syötäviä pitsoja.

        Pitsa on kyllä niin makuasia, että ei oikein suosituksia voi antaa. Joidenkin mielestä roiskeläppä on ihan hyvää, mutta joo... öh... kyllä sitä nälkäänsä syö. ; )

        Ristorantet on liian ohuita ja hienostelevia pizzoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristorantet on liian ohuita ja hienostelevia pizzoja.

        Perinteinen italialainen pizza on suht ohutreunainen. Amerikassa tykätään pannupizzoista tai vaikka muutoin ihan tavallisistakin, mutta italialaisia paksureunaisemmista pizzoista. Mutta onneksi nämä ovat makuasioita ja kaikille löytyy jotain mieleistä.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ristorantet on liian ohuita ja hienostelevia pizzoja.

        Aito napolilainen pitsa on niin ohut pohjaltaan ja minimalistinen täytteiltään, että vaikuttaa huijaukselta mättöön tottuneelle suomalaiselle, joka yleensä pitääkin enemmän amerikkalaistyylistä ähkypitsasta.

        Pohjoisitalialainen pitsa on toki napolilaista paksumpi ja sisältää laajemman kirjon täytteitä. Ristorantet edustavat suunnilleen roomalaista suuntausta. Rusticat ovat rehellistä mättöä. ; )


      • Palstakamu kirjoitti:

        En usko tuohon Belgian teoriaan. Siis että köyhät ihmiset, kun muuhun ei ollut varaa, paistoivat perunoita kalliissa öljyssä. Mistä ne köyhät saivat sen öljyn?

        Ok, ei tullu noin pitkälle ajateltua. Siis että öljy kallista..


      • Timmyy kirjoitti:

        Ok, ei tullu noin pitkälle ajateltua. Siis että öljy kallista..

        Mutta tämäkin on vain taas yksi teoria. Voi olla ranskalaisten panetteluakin.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Aito napolilainen pitsa on niin ohut pohjaltaan ja minimalistinen täytteiltään, että vaikuttaa huijaukselta mättöön tottuneelle suomalaiselle, joka yleensä pitääkin enemmän amerikkalaistyylistä ähkypitsasta.

        Pohjoisitalialainen pitsa on toki napolilaista paksumpi ja sisältää laajemman kirjon täytteitä. Ristorantet edustavat suunnilleen roomalaista suuntausta. Rusticat ovat rehellistä mättöä. ; )

        Mä oon mätön kannalla. Rusticalta beef kebab ihan syötävä.

        Entä miten juusto. Alle vai päälle?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mutta tämäkin on vain taas yksi teoria. Voi olla ranskalaisten panetteluakin.

        Juu.


      • Timmyy kirjoitti:

        Ok, ei tullu noin pitkälle ajateltua. Siis että öljy kallista..

        Öljyn voi käyttää uudelleen, ja halvemmissa pikaruokapaikoissa vanhaa öljyä käytetään, kunnes se on melkoista kuraa. ; )


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Öljyn voi käyttää uudelleen, ja halvemmissa pikaruokapaikoissa vanhaa öljyä käytetään, kunnes se on melkoista kuraa. ; )

        Varmaan joo laadukasta jossain Pattayalaisessa katukeittiössä. 😄


      • Timmyy kirjoitti:

        Varmaan joo laadukasta jossain Pattayalaisessa katukeittiössä. 😄

        Pattaya on ehkä liian tarkka maineestaan, mutta esim. Kiinassa on paljastunut skandaaleja, missä varsinaista jätemujua on myyty ruokaöljynä hygienialtaan hirvittävissä olosuhteissa. Tätä sontaa sitten katusnagarin pitäjät ostavat, kun halvalla saavat.

        Ei siinä, etteikö suomalaisessakin rekkagrillissä saata illan päätteeksi öljy haista aika pirun pahalta. ; )


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Pattaya on ehkä liian tarkka maineestaan, mutta esim. Kiinassa on paljastunut skandaaleja, missä varsinaista jätemujua on myyty ruokaöljynä hygienialtaan hirvittävissä olosuhteissa. Tätä sontaa sitten katusnagarin pitäjät ostavat, kun halvalla saavat.

        Ei siinä, etteikö suomalaisessakin rekkagrillissä saata illan päätteeksi öljy haista aika pirun pahalta. ; )

        Kiinassa osataan, asiassa jos toisessa.

        Thanks for Covid!


      • Timmyy kirjoitti:

        Kiinassa osataan, asiassa jos toisessa.

        Thanks for Covid!

        En lähde mukaan viruslaboratoriosalaliittoon, mutta ikävä tosiasia, että Kiinassa syödään kaikkea, mikä liikkuu, ja tämä yksin aiheuttaa huomattavan riskin yhä uusien ja ennen tuntemattomien zoonoosien ilmestymiselle.

        Kannattaisi jättää etenkin villien lihansyöjien ja kaikkiruokaisten syöminen kokonaan. Suomessakin voi tarkastamattomasta villisian tai karhun lihasta saada trikiinin, mikä ei todellakaan ole mukava tauti. Onneksi ei ihmiseen iskettyään ole tarttuva kuin kannibaaleille.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        En lähde mukaan viruslaboratoriosalaliittoon, mutta ikävä tosiasia, että Kiinassa syödään kaikkea, mikä liikkuu, ja tämä yksin aiheuttaa huomattavan riskin yhä uusien ja ennen tuntemattomien zoonoosien ilmestymiselle.

        Kannattaisi jättää etenkin villien lihansyöjien ja kaikkiruokaisten syöminen kokonaan. Suomessakin voi tarkastamattomasta villisian tai karhun lihasta saada trikiinin, mikä ei todellakaan ole mukava tauti. Onneksi ei ihmiseen iskettyään ole tarttuva kuin kannibaaleille.

        Juu, plus että jotkut lajit syödään sukupuuton partaalle. Esim hait. Niistäkin käytetään evät vain. 🙁


    • Anonyymi

      Tämän päivän menu on liha-perunasoselaatikko, joka on nyt uunissa.

    • Anonyymi

      1 kupillinen on jäljellä vielä lohikeittoa, jonka teen omalla tyylilläni näin: lohikuutioita 1 pussi, pakastevihanneksia puoli pussia, ISOJA katkarapuja 2 pussia, 1 kalakuutio, sipulikermaa ja hieman vettä.

      • Anonyymi

        En suosi isoja katkarapuja

        Eläintä tökätään silmään sen kasvamiseksi


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      116
      1552
    2. Kaipaan keskustelua kanssasi nainen

      Siinä oli niin hyvä olla.
      Ikävä
      57
      1145
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      47
      990
    4. Tekisin sitä nyt

      Kanssasi jos voisin mutta pitää tehdä yksin
      Ikävä
      101
      922
    5. Sevenissä kuva "Aboriginaalista"

      Mutta eihän vaan ole Pikkuruisen salainen serkku - yhtä omituinen hymy päällä....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      840
    6. Ihana tumma

      Kaunotar nainen, oletko täällä? Tiedät että olet kauneinta maailmassa ja niin tiedän minäkin. Mitenkäs Juhannus?
      Ikävä
      36
      838
    7. Mitäpä sitä valehtelemaan nainen

      Kyl oisin toivonut että juhannus oltas vietetty yhdessä. Ehkä jopa oltaisiin rakssteltu yöttömänä yönä. Mutta ei, vain y
      Ikävä
      30
      763
    8. En kuulu tänäkään vuonna

      juhannukseesi. Ei sellaista juhannusta taida tullakaan. Eikä joulua..
      Ikävä
      40
      741
    9. Ei me saada tätä ikinä toimimaan

      Näytin herkimmän puoleni. Suuttumukseni ja turhautumisen. Luotin, että tutustuminen ei kaatuisi siihen. Luotin, että pys
      Ikävä
      31
      712
    10. Muistat varmaan tämänkin nainen

      miten kutsuin sinua ihanaksi, enkä väärässä ollutkaan. Mulle tuli aina hauskoja juttuja mieleen, joita sitten kerroin. J
      Ikävä
      27
      666
    Aihe