Mistä tulee 3x3 koripallon nimi? 3x3 on yhdeksän. Mitä kyseisessä pelissä on yhdeksän? Ainakin pisteidenlasku näyttää olevan erilaista kuin "oikeassa" koripallossa.
Ano Nyymi
3x3 koripallo
Anonyymi
3
149
Vastaukset
Kyseisen pelin virallinen nimi sen alkukielellä eli Englanniksi on 3x3 basketball, jossa symboli "x" on nimenomaan aakkosten kirjain "x", ei kertomerkki.
Pelin nimi Englanniksi lausutaankin nimenomaan "three ex three" (basketball), ei "three times three", kuten se lausuttaisiin mikäli "x" olisi kertomerkin symboli.
Suomessahan sitten pelin nimeksi on hyvin laajalti omaksuttu "kolme kertaa kolme"(koripallo) jossa tosiaan alkukielen kirjaimen x tarkoitus on muuttunut kertolaskun symboliksi.- Anonyymi
Kiitos selventävästä vastauksesta.
- Anonyymi
Väkisin keksitty laji.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980