Millaisia kokemuksia teillä on. Osaatteko katsoa onko auto hyvässä kunnossa. Tosin ei sitä katsomalla aina tiedä ja myyjät kusettaa. Periksen kokemuksia vois myös kuunnella??
https://www.is.fi/autot/art-2000008154080.html
Auton ostaminen
25
76
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihdoin auton uuteen, sama merkki uudempi malli.
Kun kävin katsomassa mukana oli siskoni mies joka on automekaanikko ja vankka tausta mm. metsäkone korjaajana.
Hän tutki auton ja koeajolla käytiin, hän ajoi myös, ja todettiin että hintansa väärti. Kuten on ollutkin.
Hyvin palvellut pian neljä vuotta. Ostin eräältä vanhemmalta saksalaiselta naiselta, ja todella hyvin oli pidetty kaikin puolin.
Tietenkään en yksin lähde kusetettavaksi, en ole tyhmä! Koska näissä asioissa on petetty tietävämpiäkin myönnän osaamattomuuteni ja luotan asian tuntijaan.
Nainen ratissa - Anonyymi
Yhtään huonoa ei ole tullut ostettua, eli ilmeisen hyvin on onnistunut. Tosin yhtään ainutta "tosi vanhaa" ja "loppuunajettua" en ole ikinä ostanut. En nyt siis vähättele heitä, jotka ostavat. Moni tekee varmasti hyviäkin kauppoja ja jos osaa ja kiinnostaa laittaa niin mikä siinä. Itseänihän ei kiinnosta niin sitten yhtään pyöriä auton kimpussa, vaan sen pitää toimia moitteettomasti minimaalisella vaivalla. Nykyään en tosin enää osta käytettyjä autoja, vaan liisaan aina uuden alle.
- Anonyymi
Osaan katsoa ja käytettynä kun olen ostanut niin myyjät jääneet aina kiinni valehtelusta. Mitä milloinkin on yritetty kusettaa ja aina olen suoraan ilmoittanut kasvotusten että valehtelevat. Ongelmana alalla on että myyjällä ei ole mitään hajua mitä on myymässä, huono pohjatyö kuitataan valehtelulla.
Helpompaa ostaa uusi pitkällä takuulla. - Anonyymi
Halpa auto on aina arvoitus. Jos haluaa varmistella hyvä olisi aina olla verrokki eli vähintään 2 saman merkkistä/mallista katsittuna joita koejaisi ja kuulostelisi kumpi vaikuttaa paremmalta. Yleismallinen vikakoodinluija olisi hyvä olla mukana niin voi katsoa onko koodeja päällä. Jos myyjä esittelee kuitteja ja kehuu miten paljon on osia vaihdettu niitä vaihdetaan luultavasti jatkossakin.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Niin totta
No mitä aloitukseen tulee, niin voin työni puolesta sanoa että noi ECU:jen hinnat on ihan naurettavia, jotain maahantuojan saksasta tilattavien osien hintoja. Yleensä ECU:n yhteydessä vaihdetaan myös ajonestoon liittyvät hilppeet ja virtalukko, tai ne koodataan yhteensopiviksi uuden ECU:n kanssa. Järkevintä tuossa tapauksessa olisi ostaa käytetty ECU ajonestopaketti. Sanotaan näin että isompien, ketjuihin kuuluvien purkaamojen pyynnit lienee jossain 200-1000e tienoilla riippuen autosta, ja veikkaisin ton ikäisen Focuksen tapauksessa hintojen olevan tuon haitarin alapäässä. En nyt jaksa tarkistaa, mutta näin mutuilen. Itse olen tollasia myynyt 50-200 eurolla, riippuen vähän auton merkistä ja iästä. Ei ton ikäisiin autoihin mitään uusia ecuja vaihdeta todellakaan, tai ainakaan kukaan täysjärkinen ei niin tee 😂
Mä olen näistä kertonutkin, että periaatteessa mä kusetin kahdessa viimeisimmässä autonostossani liikkeiden myyjiä, tai hyödynsin vain heidän tietämättömyyttään ja huonoa työmotivaatiota. Transit nyt oli täysi pommi, siitä ei päässyt yli eikä ympäri. Mutta pyyntihinta oli 1300e ja mittaristossa paloi latauksen merkkivalo. Päivittelin myyjien kanssa että onpa se nyt kumma kun ei mistään löydy konepellin avausvipua, mutta lähdin hieman tuohtunutta esittävänä koeajolle. No mähän tiesin että ensinnäkin akku on kuskin penkin alla, ja toiseksi että konepelti avataan joko avaimella tai yleensä ruuvitaltalla keulamaskin takana olevasta lukkopesästä. Eipä siinä, hyvä että silloisessa Hiasessa oli työkalut ja yleismittari mukana, ja latausjännite näytti muistaakseni yli 14V joten uskalsin siltä osin tehdä kaupat. Mutta käytin sitä konepellin avausvivun mystistä puuttumista ja latauksen merkkivaloa tinkimisargumenttina ja sain auton 800 eurolla. Myin vajaan puolen vuoden jälkeen viidellä.
Lagunassahan oli alunperin pyyntinä noin 1600e autoliikeketjun toisessa toimipisteessä, mutta ilmeisesti kehnon kysynnän takia oli siirretty toiselta puolelta Suomea Turun toimipisteeseen myyntiin, tällä kertaa pyyntinä 990e. Mittaristossa paloi oranssi "SERV" valo ja joku jakoavain tms. mutta koeajolla ollessani selailin mittariston alavalikkoja, ja huomasin että auto herjaa vähäistä öljyn määrää. Ja näki sen mittatikustakin kun hetken kulutta tarkistin. No, sanoin liikkeessä että jos he eivät olleet lukeneet vikakoodeja, niin ei kyllä mullakaan ole sellaista lukijaa, enkä voi olla varma pitääkö vaihtaa joku 40e lambda-anturi vai juurikin joku monen sadan hintainen ECU, ja sain auton 700 eurolla. Lisähuomiona se, että liike markkinoi autoa sillä ajatuksella että jakohihnan vaihto on ajankohtainen, mutta myöhemmin kun soitin auton entiselle omistajalle kesärengasasiasta, hän kertoi että hihna on vaihdettu viime syksynä tyyliin paria kuukautta ennen kun hän osti ihkauuden auton, eikä myyjäliike kuulemma kysellyt Rellusta juurikaan ja hän oli itse tyytyväinen liikkeen tarjoamaan vaihtohyvitykseen siitä. Ja sittemmin kun tarkemmin katsoin, niin ainakin vesipumppu ja sen ympärillä olevat hilppeet, sekä moniurahihna näyttävät aika uusilta, joten ei mulla lähtökohtaisesti ole syytä epäillä rehdinoloisen suomalaisen miehen sanaa.
Relluun on tammikuun jälkeen mennyt öljyn, suodattimien ja tulppien vaihtoon muistaakseni joku 40e kaikkinensa. Puolat eivät varsinaisesti hajonneet, mutta vaihdoin kaikki neljä kokonaan uusiin, ja käyhän tuo auto nyt paljon vähemmän nuhaisesti. Se oli reilun satasen paukku kun tilasin järkevän ihmisen tavaratalosta lähimpään postiin. Ja niiden sähköikkunoiden kanssa sai monta kertaa taistella, mutta ilmeisesti nyt on tullut kuntoon toistaiseksi ja ilman osien tilaamista. Alkuunhan siinä oli ihan mekaaninen vika, sellainen muovikiinnike joka pitää ikkunalasia kiinni kiskoissa, murtui talvella ja ikkuna ikäänkuin putosi oven sisään, ja sittemmin oli useamman kuukauden ajan kiilattuna parkkikiekoilla ylös tiivisteiden välistä. No alkukesästä väsäsin sen kuntoon ottamalla firman Scenicistä samankaltaisen kiinnityspalan jonka varmistin vielä nippusiteillä. Sinä iltana kun oli Indy500-kisa, eli toukokuun ihan lopulla, olin ulkona joskus puoliltaöin ja ihmettelin kun Rellun ikkuna liikkui aina välillä sykäyksittäin alaspäin, ja ajattelin että olenko valvonut liikaa tai tullut hulluksi. Mutta silloin oli satanut aika paljon, ja niiden parkkikiekkojen vääntämien tiivisteiden välistä oli päässyt kosteutta ikkunannostinmekanismin ohjausyksikköön, ja se sekoitti lasien toiminnan. Monessa autossa on vain yksi boksi kojetaulun alla, joka ohjaa kaikkia laseja, mutta Relluissa on jostain syystä joka ovessa ikkunahissin yhteydessä oma. No se vika tuli kuntoon kun irroitin koko mekanismin jälleen, avasin kaikki pienetkin ruuvit ja suihkin jotain yleissprayta liittimiin, antaen osien kuivua auringossa.
Mukava auto kaikkinensa, ja tavallaan vielä "tehty korjattavaksi" 😁 Eli jos ego kestää ja työkalut pysyy käsissä, niin tollanen Laguna II on todella hyvä auto hinta-laatu-mukavuussuhteeltaan.- Anonyymi
Ugh! Fiesta-92 spesialisti on puhunut puskista tekemäänsä aloitukseen.
Maija 100kg Anonyymi kirjoitti:
Ugh! Fiesta-92 spesialisti on puhunut puskista tekemäänsä aloitukseen.
Maija 100kgNo ei kyllä ole mun tekemä aloitus, mutta voi hyvinkin olla jonkinlainen täky, jos joku haluaa mun olevan aktiivisempi palstalla. En ole niin kauheasti kirjoitellut viime aikoina, mutta aina välillä jotain. Ja sanoisin mä olevani tällä palstalla yksi pätevimmistä, ellen ihan the goat 🐐, ottamaan kantaa vanhan Fordin ecun temppuiluun, jos sellaisesta on uutisoitu, joten siinä mielessä ihan relevanttia kysyä myös mun mielipidettä jutun aihepiiristä.
Nimimerkkiisi en ota muuten kantaa, mutta et sä sillä mua loukkaa. Mautonta käytöstä, mutta en tunne suurempia pistoja sydämessäni. Pientä myötähäpeää kylläkin.- Anonyymi
p234racing kirjoitti:
No ei kyllä ole mun tekemä aloitus, mutta voi hyvinkin olla jonkinlainen täky, jos joku haluaa mun olevan aktiivisempi palstalla. En ole niin kauheasti kirjoitellut viime aikoina, mutta aina välillä jotain. Ja sanoisin mä olevani tällä palstalla yksi pätevimmistä, ellen ihan the goat 🐐, ottamaan kantaa vanhan Fordin ecun temppuiluun, jos sellaisesta on uutisoitu, joten siinä mielessä ihan relevanttia kysyä myös mun mielipidettä jutun aihepiiristä.
Nimimerkkiisi en ota muuten kantaa, mutta et sä sillä mua loukkaa. Mautonta käytöstä, mutta en tunne suurempia pistoja sydämessäni. Pientä myötähäpeää kylläkin.Ulkopuolisten ihmisten haukkuminen on toki mautonta, mutta tosta nimestä tuli mieleen, että eikös sun yksi trollihahmo ollut aikoinaan SUOMI-Maija, joka antoi vittulihansa aina lätistä, kun jyystärikarju kävi kylässä? :D
Anonyymi kirjoitti:
Ulkopuolisten ihmisten haukkuminen on toki mautonta, mutta tosta nimestä tuli mieleen, että eikös sun yksi trollihahmo ollut aikoinaan SUOMI-Maija, joka antoi vittulihansa aina lätistä, kun jyystärikarju kävi kylässä? :D
En nyt ihan tarkkaan muista oliko tuollainenkin nimi jokin suomityttö24v-hahmon väliaikainen nimi ennen sittemmin vakiintunutta Janica Näätää 😂 Joka taas onkin omalla tavallaan hämmentävä trollihahmo. Monesti olen sanonut, että olen poiminut sieltä täältä piirteitä eri hahmoihin ja yhdistellyt tai muokannut niitä sopivasti kuhunkin, mutta Janica-hahmon kohdalla olen itsekin joskus miettinyt kumpi oli ennen, kana vai muna 🙊
- Anonyymi
p234racing kirjoitti:
En nyt ihan tarkkaan muista oliko tuollainenkin nimi jokin suomityttö24v-hahmon väliaikainen nimi ennen sittemmin vakiintunutta Janica Näätää 😂 Joka taas onkin omalla tavallaan hämmentävä trollihahmo. Monesti olen sanonut, että olen poiminut sieltä täältä piirteitä eri hahmoihin ja yhdistellyt tai muokannut niitä sopivasti kuhunkin, mutta Janica-hahmon kohdalla olen itsekin joskus miettinyt kumpi oli ennen, kana vai muna 🙊
Tossa on ainakin yksi Suomi-Maijan viesti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13844306/mieheni-loi-taas-minua-( Anonyymi kirjoitti:
Tossa on ainakin yksi Suomi-Maijan viesti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13844306/mieheni-loi-taas-minua-(Nyt taitaa olla parempi, etten sano enää yhtään mitään 🙊 Tai no, voin mä kai todeta että "karma". Ihan itselleni, ja yksityiskohtiin menemättä, niin on tossakin ketjussa totuuden siemen, joskaan mä en ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti ketään, edes muita miehiä kohtaan.
Aikamoista. Vetää kyllä hiljaiseksi 🙈p234racing kirjoitti:
"Maailman nähdä voi niin kauniina, jos on elänyt kuin Cicciolina!"
Hihiih! 🥰
- Anonyymi
Mikä on periksen kokemuksia?
Mun, helmikuusta 2012 asti täällä pyörineen bensalenkkarin kokemuksia. Alkuperäinen nimimerkkini jalostui perikseksi, ja sittemmin otin vakituiseen käyttöön tämän alunperin eräänlaiseksi tuki/backup/peukutus -nimimerkiksi luomani tunnuksen. Tämä nikki juontaa juurensa siitä, että olen nuorena ajanut kartingissa kilpaa, seuraan autourheilua ja tiedän siitä paljon, olen toiminut yhteistyössä jokkis- ja rallikuskien kanssa, sekä tälläkin palstalla kirjoitelleiden Make Porarin ja Bicky Royal miehen Daytona24h projektin parissa, jonka he muuten voittivat LMP2-luokassa.
Tällä hetkellä olen saikulla työuupumuksen takia, mutta ammatikseni sanoisin ajoneuvo- ja kuljetustekniikan komponenttien markkinoinnin dynaaminen ammattilainen ja markkinointitiimin hyvä tyyppi.- Anonyymi
Reris on pyssä.
t. Suomen kansa
- Anonyymi
Jos et ole skarppina, niin nehän jymäyttää.
No hyvin pelittänyt ne kaksi viimeisintä valintaa. Oliko se edellinen 12 vuotta ja viimeisin 9-10 vuotta kohta ollut. Normi huoltoja tehty. Nykyiseen nyt kytkin vaihdettiin, syyläri ja tuulilasi. Isoimmat huoltotyöt siinä. Vanha auto jo.
- Anonyymi
Ladatyyppinen auto, jota pystyy itse korjaamaan, ja johon osatkaan ei niin nöpönuukaa, voi olla eri merkkiä siis, on ainoa järkevä auto. Näihin nykyisiin meinaa saada edes lamppua ite vaihdettua.
- Anonyymi
Peruskunnon testaaminen autossa koeajolla: kokeile kiihtyvyys ja huippunopeus koeajossa, silloin voi ilmetä vikoja helpostikin.
- Anonyymi
Periaatteenani on etten ostakäytettyä. Miun tyttöystävää yritetttiin kusettaaa oikein urakalla ja onneksi pyysi minut mukaan ja minäpäs pyysyin kaverini mukaan joka tietää autoista enemmän kuin minä. Näin itse ajoikorttini vasta 30 vuotiaanan mutta kaverini 18 vuotiaana ja tietää autoista kyllä paljon. Ja siksi säästimme tuhahnsia koska pitää luottaa kaveriin...
Auton ostamienen on niin huonoa idea turusta.
- Anonyymi
Käytetyn osto on aina tuuri kauppaa eli hyvällä tuurilla saa hyvähkönkin ja huonolla hajoaa heti eli esim joku myy kun tekee virhe arvion ja luulee että kallis vika ja ei mene katsastuksessa läpi mut ei kukaan hyvää myy ain on joku vika tai autoa ei huollettu ja seuraava saa laittaa kaikea esim jarrut jakopää kytkin akku ja renkaat
- Anonyymi
Olen nero
- Anonyymi
Mitäi tulee auton tai banaanien ostamiseen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .724184Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323020Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3922105Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101206Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291024- 611012
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963