Syöttekö kesäkeittoa?

Anonyymi

Kesäkeittohan tuntuu jakavan ihmisten mielipiteet, monet naisetkin inhoaa suoralta kädeltä. Minäpä tuossa tein pitkästä aikaa kokeeksi ja taas tuli ihan hyvää. En huolisi naista joka ei suostuisi edes maistamaan tekemääni mainiota kesäkeittoa.

-harmiseikirj-

56

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesäkeitto on ihan hyvää.
      Syön sitä kyllä, jos jossain tarjotaan, vaan itse en tee koskaan.
      En ole keittoihmisiä erityisemmin.

      • Anonyymi

        Minusta keitot on hyviä, pitäisi useamminkin tehdä ja varsinkin tuollaista kasvispainotteista, harvoin vaan muistaa että tuommoistakin voisi laittaa.

        -harmiseikirj-


    • En kyllä mielelläni syö. Kanakeitto menee, tein tänään kanakeittoa.

      • Anonyymi

        Minä en ole tainnut koskaan kanakeittoa tehdä jostain syystä, kai se ihan syötävää olisi. Tulee vaan aina laitettua riippuen materiaalista pihvinä, laatikkona risottona tms.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole tainnut koskaan kanakeittoa tehdä jostain syystä, kai se ihan syötävää olisi. Tulee vaan aina laitettua riippuen materiaalista pihvinä, laatikkona risottona tms.

        -harmiseikirj-

        Helppoa ja hyvää. Kokeileppa joskus. Mä laitan pari ruokalusikallista koskenlaskijaa sekaan, siis sulatejuustoa ja se kruunaa kyllä maun kohdilleen.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Helppoa ja hyvää. Kokeileppa joskus. Mä laitan pari ruokalusikallista koskenlaskijaa sekaan, siis sulatejuustoa ja se kruunaa kyllä maun kohdilleen.

        Pitää joskus kokeilla, ihanko jostain kanasuikaleista teet?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää joskus kokeilla, ihanko jostain kanasuikaleista teet?

        -harmiseikirj-

        Juu, käytän hunajamarinoituja tai maustamattomia kanasuikaleita. Voi vielä maustaa vaikka broilermausteella. Keittoon mausteiksi 1 kanaliemikuutio, rakuunaa ja meiramia, oman maun mukaan voi lisätä muitakin mausteita. 3 litran kattilaan tein tänään.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, käytän hunajamarinoituja tai maustamattomia kanasuikaleita. Voi vielä maustaa vaikka broilermausteella. Keittoon mausteiksi 1 kanaliemikuutio, rakuunaa ja meiramia, oman maun mukaan voi lisätä muitakin mausteita. 3 litran kattilaan tein tänään.

        Tänä kesänä on tullut syötyä kyllä kettoja ja salaatteja. Tuolta omasta kasvihuoneesta on tullut kerättyä satoa salaattia, tomaattia ja tuorekurkkua. Tomaattia tulee ihan jokunen kilo, tuorekurkkuja on jo joku kolmisenkymmentä popsittu.

        Tänään löytyi sellainen liki 26-27 cm tuorekurkku lehtien katveesta.

        https://aijaa.com/acTliU

        Pikkasen on jo hidastunut kasvu, alkaa olla mullastakin kai jo potku mennyt. Kasteluravinnetta vois toki käyttää.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tänä kesänä on tullut syötyä kyllä kettoja ja salaatteja. Tuolta omasta kasvihuoneesta on tullut kerättyä satoa salaattia, tomaattia ja tuorekurkkua. Tomaattia tulee ihan jokunen kilo, tuorekurkkuja on jo joku kolmisenkymmentä popsittu.

        Tänään löytyi sellainen liki 26-27 cm tuorekurkku lehtien katveesta.

        https://aijaa.com/acTliU

        Pikkasen on jo hidastunut kasvu, alkaa olla mullastakin kai jo potku mennyt. Kasteluravinnetta vois toki käyttää.

        *keittoja


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Tänä kesänä on tullut syötyä kyllä kettoja ja salaatteja. Tuolta omasta kasvihuoneesta on tullut kerättyä satoa salaattia, tomaattia ja tuorekurkkua. Tomaattia tulee ihan jokunen kilo, tuorekurkkuja on jo joku kolmisenkymmentä popsittu.

        Tänään löytyi sellainen liki 26-27 cm tuorekurkku lehtien katveesta.

        https://aijaa.com/acTliU

        Pikkasen on jo hidastunut kasvu, alkaa olla mullastakin kai jo potku mennyt. Kasteluravinnetta vois toki käyttää.

        Valtava mötky,m jos se onkin kesäkurpitsa :D -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtava mötky,m jos se onkin kesäkurpitsa :D -harmiseikirj-

        Heh, kyllä se kasvihuonekurkku on. Isoja ne muutkin on olleet. Mutta tuo on jäänyt salaa lehtien taakse kasvamaan mötkyksi. :D

        En tiedä sitten onko rakenne yhtä mehevä, kun pienemmissä. Täytyy maistaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, kyllä se kasvihuonekurkku on. Isoja ne muutkin on olleet. Mutta tuo on jäänyt salaa lehtien taakse kasvamaan mötkyksi. :D

        En tiedä sitten onko rakenne yhtä mehevä, kun pienemmissä. Täytyy maistaa.

        Niin siitä kesäkurpitsasta muuten, tein tuossa vähän aikaa sitten semmoista kesäkurpitsalaatikkoa, ei minusta tullut kovin kummoista niin on minusta vähän ylikehuttua, ei ihme että se prisma-pomo joutui houkuttelemaan ostamaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin siitä kesäkurpitsasta muuten, tein tuossa vähän aikaa sitten semmoista kesäkurpitsalaatikkoa, ei minusta tullut kovin kummoista niin on minusta vähän ylikehuttua, ei ihme että se prisma-pomo joutui houkuttelemaan ostamaan.

        -harmiseikirj-

        Kurpitsa on melkeinpä pannulla kasvispaistoksena parasta. Vaatii makuja mukaan, ollessaan niin mauton kasvis.


    • Mä en ole kyllä nainen, mutta vaikka olisin, niin en huolis sua enkä kesäkeittoasi.

      • Anonyymi

        Sulle ei tarjottaisikaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulle ei tarjottaisikaan.

        -harmiseikirj-

        Hyvä!


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Hyvä!

        Kuulostatte vanhalta avioparilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostatte vanhalta avioparilta.

        Ai ku en huolis häntä enkä hänen safkojaan?


    • Maitopohjainen suurustamaton keitto? En tykkää.

      Kalakeittokin alkoi maistumaan, kun älysin, että sen voi tehdä kirkasliemisenä.

      • Toinen vieroittava tekijä on ehkä liemeen sekoittuva kukkakaalin/parsakaalin maku. Syön kyllä molempia, kunhan niiden maku ei sotke kaikkea muuta ympärillä olevaa.


      • Anonyymi

        Tee konjakkikalakeitto kermalla niin tulee tosi hyvää. -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Pitkän parisuhteen tärkein asiahan on se, että tykkääkö kesäkeitosta? Smh.

    • Anonyymi

      Vegaani ei saa syödä lihaa, näin ollen ei myöskään hedelmälihaa lainkaan, ainoaksi vaihtoehdoksi jää raaka kuorimaton peruna aterisana.

      • Anonyymi

        Vegaanin on pidettävä suunsa kiinni ulkona liikkuessaan kesäaikaan sillä erilaiset pörriäiset lentävät suoraan vegaanin nieluun. Onneksi maski pelastaa vegaanin pörriäisten syönniltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vegaanin on pidettävä suunsa kiinni ulkona liikkuessaan kesäaikaan sillä erilaiset pörriäiset lentävät suoraan vegaanin nieluun. Onneksi maski pelastaa vegaanin pörriäisten syönniltä.

        Muistan, kun pentuna ajoin mopolla kypärän visiiri auki. Satuin porlahtamaan suoraan maailman isoimpaan hyttysparveen. Niitä oli sitten ihan joka paikassa. Tulipahan oltua edelläkävijä, sekä syötyä hyönteisproteiinia.😁


    • Anonyymi

      Kesäkeitto on yks mun lemppareitani. Varsinkin uusista kesävihanneksista tehty kesäkeitto on herkkua. Mä itse tosin teen kesäkeiton (ehkä) hieman poikkeavalla tavalla. Käytän nesteenä ihan vaan vettä, johon sulatan jotain hyvää sulatejuustoa. Siinä saa samalla myös hyvin pikkasen erilaista makua, jos alkaa kyllästyttää. Kesäkeittoa teen varmasti useamman kerran kesässä.

      • Anonyymi

        Joo, vihannekset pitää olla tuoreita, tulee ihan eri makuinen kuin pakasteista, joka taas koulumuistona varmaan se tekijä miksi monet ei tykkkää.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Mutta kun sellaisesta kesäkeitosta puuttuu se 40miljardia kaloria jolla ihmisen lihakset toimivat eli proteiini puuttuu.

      • Esim. herneessä on varsin paljon proteiinia suhteessa hiilihydraatteihin ja rasvaan.


      • Anonyymi

        Itse silppuan kesäkeittooni sittarista ostamaani grillikylkeä ja laitan paketin mustaa koskenlaskijaa sekaan ja vaihtelun vuoksi välillä ruokakermaa.


      • Anonyymi

        Ei se ihmiskehon biokemia ihan noin yksinkertaisesti toimi.

        Ihmiskeho kykenee muodostamaan aminohappoja (proteiineja) ihan itsekin. Ei ole mikään pakko saada proteiinia joka aterialla. Ei ole edes mikään pakko saada mitään ravintoa joka päivä.

        Lihakset eivät toimi proteiinilla vaan energialla. Ainoa energiamuoto, jota ihmiskeho käyttää on nimeltään ATP eli adenisiinitrifosfaatti.. Se on semmoinen energiamolekyyli. Kaikki ravinto muuttuu ensin ATP:ksi -- niin rasvat, hiilihydraatit kuin proteiinitkin.

        PS. Kyllä siinä kesäkeitossakin on hiukan proteiinia, onhan siinä maitoa ja herneitä papuja. Ja kyllä muissakin keiton kasviksissa on proteiinia, toki äärimmäisen vähän verrattuna eläinperäisiin aineksiin.


    • Anonyymi

      pitkästä aikaa oli sopiva keitto factoryssä
      mutta ei niin sopiva, jota tahtoisi

      TUOMI ON TYRMISTYTTÄVÄ - VALIKOIMASSA EI OLE HYVIÄ KEITTOJA

      kyllä söin 3kin lautasta kyseistä keskivertososekeittoa, jossa tomaattia

      teki hyvää se kuuma keitto
      paljon parempaa kuin palaruoka

    • Anonyymi

      Olen ehdottomasti kesäkeiton puolesta. En taida itse keittää, vaan mennä viikonloppuna erään leskirouvan luokse. Hän keittää varmaan pyynnöstäni kesäkeittoa (,jossa on ainakin riittävästi kermaa ja voita). Pitänee ostaa torilta perunaa, porkkanaa, hernettä, palsternakkaa ja persiljaa, jotta hän ymmärtää viestin.

    • Anonyymi

      Kanttarellikeitto jossa mukana meetvurstia voittaa aina kesäkeiton.
      Hyvien sämpylöiden kera tos hyvää.

    • Anonyymi

      Tykkään kesäkeitosta...
      Itse kyl laitan nakkeja joukkoon..
      Pilkottuna..
      T:Elluhallo..👍😌

    • Anonyymi

      Sujautithan aitoa voita liemeen.

      • Anonyymi

        Tottakai, eihän se ole keäskeittoa jos ei ole vähän voita seassa.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Varovasti kanttarellieitten yli kumpparin kaa..

    • Anonyymi

      Tykkään kala makkara jauhelihakeitoista ja kaalikeittokin hyvää mut voi muistaa väärinkin kun viimeeksi kaalikeittoa syönyt lapsena tai nuorena ja hernekeitto on hyvää

    • Aliarvostettu soppa. Voinappeja joukkoon. En ole keitto ihmisiä mutta tuota vois joo laittaa. Laadukasta ruisleipää kylkeen.

      • Anonyymi

        Ilmanmuuta jouustokinkkuruisleivän kanssa nautittava.


    • Anonyymi

      Huippuhyvää tuoreista rehuista tehtynä, lempparikeitto ollut lapsesta saakka 😋

      Valitettavasti siinä on kovin vähän energiaa liikkuvalle ihmiselle. Mutta silloin tällöin..

      xLiner

    • Anonyymi

      Kesäkeitto, tähän aikaan vuodesta on herkullista, kun on tuoreet vihannekset. Teen kesäkeittoa myös talvisin, silloin vihannekset ovat pakasteesta vain sipuli ja peruna ei ole pakasteesta. Talvisin yrtitkin ovat kuivattuja.

      Noin yleensä ottaen; kaikki keitot ovat mun suosiossani. Ei aina suinkaan tarvitse niitä perinteisiäkään keittoja tehdä; niitäkin voi soveltaa ihan kasvisruuaksi.
      Hernekeitto on siitä mainio esimerkki, ett keitä ollenkaan lihaa siihen keittoon, vaan hieman ylimääräisesti paksuja porkkana renkaita ja runsaasti paahdettua sipulia, meiramia, muutama maustepppuri ja kasvisliemi kuutio.

      Suolaat keiton merisuolalla ja hyvää tulee. Faijalle mä lisään lautaselle Jalostajan nötköttiä, niin maistuu se hänellekin, ilman mutinoita! Mä en kahdenlaista versiota kotioloissa ala keittämään.
      Ruokalassa oli ihan toinen periaate, asiakas saa sitä ruokaa mitä haluaa tilata, jos se päivän listalle on merkitty. tehdään arviolta sen verran enemmän ett jokaiselle riittää.

      Ylimääräinen ruoka pakastetaan ja jaetaan henkilökunnalle perjantaisin; ennen kotiin lähtöä!
      Meillä ei syömä kelpoista ruokaa roskiin heitetä, oli siitä oheistus mikä tahansa, lahjoitan mieluummin kuin haaskaan elintarvikkeita.

      Tänään ns. normipäivä (ei hellettä) tein 2kpl kääretortun pohjia.
      Toisen niistä täytän kermavaahto (vaniljakreemijauheella maustettuna) ja tuoreita vadelmia rutkasti väliin. Jää päällystämättä millään, saa kelvata sellaisenaan.
      Toisen pohjan leikkaan kolmeen osaan ja pakastan, saan siitä joskus tarvittaessa nopeastikin väsättyä täytekakun.

      tiedät kyllä kuka!

      • Anonyymi

        Joo, hyvää on kun tuoreesta tekee, no minäkin nyt huijasin herneissä ja pikkuprkkanoissa, ne tuli pakasteesta mutta ihan syötävää silti tuli. Mulla kanssa se että aina pitää olla jotain lihaa tai kalaa joukossa, niin siksi juurikin halusin kokeilla pitkästä aikaa kesäkeittoa kun siinä ei niitä ole ja tiedän kuitenkin entuudestaan että tulee ihan hyvää ja kun juustokinnkuvoileipää ottaa kylkeen niin tulee siinä sitten se lihakin. Itseasiassa muuten vähän olen yllättynyt miten myönteistä on palstalla suhtautuminen kesäkeittoon, livenä kun tullut se kuva että useampi yököttelee kuin kehuu.
        -harmiseikirj-


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      mitä keittoa saa sairaaloissa

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko Maukka kuollut? Lähikauppa mainosti: "Maukasta makkaraa."


    • Anonyymi

      Kesäkeitto on herkkua.

    • Anonyymi

      Kesäkeitto ihan hyvää, voispa kyllä tehdäkkin. Eihän uusista potuista juuri muuta keittoa voikkaan tehdä, mitään liha-tai makkarakeittoa, kun ovat vielä sellaista höttöä. Tilliä, herneitä, kermaa, voita, uusia porkkanoita...Ja jotain rieskaa vaikka lisäksi. Harvassa maassa syödään muuten näitä pottuja näin uusina, niissä on solaniinia.

    • Anonyymi

      Pavut voi ohittaa parsakaalilla ihan mainioisti ja makua kalaliemellä lisätä.

    • Oon tehny kesäkeittoa monta kertaa, mutta nyt en ole vuosiin tehny. Hyvää on.

    • Anonyymi

      Peruat, parsakaali, kukkakaali, herneet, punainen maito, kermaa ja voita.

    • Anonyymi

      Ja porkkana..

    • Anonyymi

      Minun huvittava lohikeitto, kun niin paljon rapuja, oikeasti olisi kermainen rapu-lohi-keitto nimenä..

    • Anonyymi

      Mutta jollain naapurilla joopa joo...polkupyörä on tyylikäs, mutta jos hän tarvitssi apua kun itsekin vaihdan reknksuja omaan samalla...

      Multi-Layer -käintikortit justiinsaa jo joku Venäjän Presidennitin voisi kiinnostua, voi laittaa niihin kerroksiin juttuja..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      50
      1197
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1025
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      893
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      691
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe