En ole kenellekään velkaa tietynlaista ulkonäköä

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/keho/a/e8f03af3-2132-4962-bd61-c1454c417d89
"Pipsa, 29, lopetti itsensä esineellistämisen: ”En ole kenellekään velkaa tietynlaista ulkonäköä”
Pipsa Vuorela, 29, löysi uudenlaisen vapauden elämäänsä, kun hän lopetti ulkonäkökeskeisen ajattelun."

Minä uskoisin, että asia on niin, että nainen luopui tavoittelemasta hoikkaa ulkonäköä, koska pullukkana on hepompi olla.
Hoikkana pysyminen vaatii työtä ja vaivaa, ei kuulu tuollaiset yli puolen litran jäätelöherkut hoikan naisen ruokavalioon.
Vaikkei ajattelekaan ulkonäköään ulkonäkökeskeisesti, niin terveydellisistä syistä kuitenkin kannattaa ajatella onko parempi olla hoikempi, kuin pullukka ja on elämä kevyempää hoikempana, kuin pullukkana.
Eikä pulleus itsekseen tule, vaan siihen vaikuttaa ruokavalio.
Monen pullukan suosikki paikka on Mac Donal's, Hesburger, pizzeria, tai joku muu pikaruokala ja kaupan irtokarkkihylly, makeishylly, leivoshylly tai jäätelökaukalo.

18

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3/4 suomalaisista miehistä on ylipainoisia.

• Anonyymi

Loput 1/4 suomalaisista miehistä on alipainoisia.

• Anonyymi

Köyhyys ajaa lihavuuteen, koska on pakko syödä halpaa ja lihottavaa ruokaa. Myös sairaudet lisääntyvät, koska ei vain ole varaa syödä terveellisesti. Sen takia kuollaankin ennenaikaisesti.

• Anonyymi

Aloittaja ei sitten jaksanut lukea linkkaamastaan artikkelista juuri muuta kuin otsikon. Kannattaa lukaista se koko juttu läpi ihan ajatuksen kanssa.

• Anonyymi

Hyvin leimaavaa nykyajalle. Otetaan mitä otetaan, loppu muokataan oman navan mukaan.

• Anonyymi

Eipä rumia miehiä kukaan halua joten ei omaan ulkonäköön kannata panostaa vaikka laihduttamalla. Eikä naiset halua samantasoista miestä kuitenkaan.

• Anonyymi

"Hoikkana pysyminen vaatii työtä ja vaivaa, ei kuulu tuollaiset yli puolen litran jäätelöherkut hoikan naisen ruokavalioon."

Tuo on yleinen harhaluulo, että hoikaksi halutessaan pitää luopua kaikesta ja se vaatii jotain kamalan kovaa työtä. Kyllä herkutkin mahtuvat hoikan elämään.

• Anonyymi

Joo tuo nauratti. Olen hoikka nainen ja voin kevyesti tuhota yli puoli litraa jätskiä yhdellä istumalla. En ole koskaan joutunut tekemään työtä tai näkemään vaivaa pysyäkseni hoikkana. Ruokavalio on monipuolinen mutta herkut maistuu kyllä monta kertaa viikossa.

Toisilla vaan on luonnostaan hoikka runko jonka eteen ei tarvitse rehkiä. Kaikki ihmiset on erilaisia, ei hoikatkaan ole kaikki keskenään samanlaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tuo nauratti. Olen hoikka nainen ja voin kevyesti tuhota yli puoli litraa jätskiä yhdellä istumalla. En ole koskaan joutunut tekemään työtä tai näkemään vaivaa pysyäkseni hoikkana. Ruokavalio on monipuolinen mutta herkut maistuu kyllä monta kertaa viikossa.

Toisilla vaan on luonnostaan hoikka runko jonka eteen ei tarvitse rehkiä. Kaikki ihmiset on erilaisia, ei hoikatkaan ole kaikki keskenään samanlaisia.

Toisilla on vaan nopeampi aineenvaihdunta. Geeneistä riippuu. Huono puoli se, että kylläisyyden tunne on vaikeampi saavuttaa ja ennen kaikkea ylläpitää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisilla on vaan nopeampi aineenvaihdunta. Geeneistä riippuu. Huono puoli se, että kylläisyyden tunne on vaikeampi saavuttaa ja ennen kaikkea ylläpitää.

Geeneiltään hoikka voi syödä litrankin jäätelöä, eikä liho, koska raivinto ei imeydy elimistöön, vaan on ns. läpipasko eli ruoka tulee ulos lähes täysin yhtä ravintopitoisena, kuin mitä ruoka on ollut syödessä.
        Kyllä hoikalle tulee kylläiyyden tunne, kun vatsa on täynnä, mutta ruoka pääasiassa täyttää vatsan, muttei keho kuitenkaan saa ruoan ravintoa otettua ruoasta.

Plösöillä sensijaan keho ottaa 99% kaiken ruoan ravinnosta ja siksi pienikin ruokamäärä lihottaa plösön kehoa ja kun ravintoa kertyy, niin se muuttuu rasvaksi, joka kertyy vatsan alueelle, reisiin, pakaroihin ja muualle kehoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Geeneiltään hoikka voi syödä litrankin jäätelöä, eikä liho, koska raivinto ei imeydy elimistöön, vaan on ns. läpipasko eli ruoka tulee ulos lähes täysin yhtä ravintopitoisena, kuin mitä ruoka on ollut syödessä.
        Kyllä hoikalle tulee kylläiyyden tunne, kun vatsa on täynnä, mutta ruoka pääasiassa täyttää vatsan, muttei keho kuitenkaan saa ruoan ravintoa otettua ruoasta.

Plösöillä sensijaan keho ottaa 99% kaiken ruoan ravinnosta ja siksi pienikin ruokamäärä lihottaa plösön kehoa ja kun ravintoa kertyy, niin se muuttuu rasvaksi, joka kertyy vatsan alueelle, reisiin, pakaroihin ja muualle kehoon.

Muutkin kuin geeneiltään hoikat voivat syödä litran jäätelöä, kunhan sitä ei tee päivittäin ja ruokavalio on muutoin kunnossa. Liikunta on aika kova sana. Muutenkaan ei kenenkään kannata kovin usein vetää mitään isoja herkkusatseja, ei se ole terveellistä hoikallekaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mun puoliso syö melkein joka päivä litran jäätelöä, tai siltä se ainakin vaikuttaa. Ei ole kyllä lihava hänkään, ei grammaakaan. Veren rasva-arvot sillä tosin on aivan liian korkeat. Mä taas en jäätelöstä välitä, melonimehujää on kyllä 👍

• Anonyymi

Kovin ollaan kaikki eri muotista ja jos se oma muotti sattuu miellyttämään niin ympäristö voi pitää turpansa kiinni ja keskittyä omiin asioihin!

• Anonyymi

Aloittajan mielestä siis kaikki ovat hänelle velkaa tietynlaisen ulkonäön.

• Anonyymi

Mulla paino nousi masennuksen ja stressin myötä, valvoin välillä kellon ympäri huolehtiessani läheisestäni ja ei ollut aikaa ja jaksamista piitata itsestäni, eikä voinut jättää hoidettavaa kovin pitkäksi aikaa yksin, muistisairasta piti vahtia koko ajan. Lohtua tuli haettua makean syömisestä. Monivuotinen stressi ja huonosti nukutut lisäsi painoa. Hoidettava sai hyvän hoitopaikan. Nyt on aikaa hoitaa itseni kuntoon, kroppaan ja lihaksiin pitäisi saada lisää voimia, yrittää saada stressitasoa pienennettyä, jäänyt olo, ett koko ajan pitäisi tehdä jotain, antaa itselleen luvan nukkua ja rentoutua, yrittää selättää tuo pitkäkestoinen masennus, olla piittaamatta muista, keskittyä vaan itseeni. Silloin, kun on ollut jotain mukavaa ja hyviä juttuja elämässä, on tullut liikuttua enemmän ja syötyä vähemmän, nyt pitäisi löytää se fiilis jostain takaisin.

• Anonyymi

" Olen hoikka nainen ja voin kevyesti tuhota yli puoli litraa jätskiä yhdellä istumalla. En ole koskaan joutunut tekemään työtä tai näkemään vaivaa pysyäkseni hoikkana. Ruokavalio on monipuolinen mutta herkut maistuu kyllä monta kertaa viikossa.

Toisilla vaan on luonnostaan hoikka runko jonka eteen ei tarvitse rehkiä. Kaikki ihmiset on erilaisia, ei hoikatkaan ole kaikki keskenään samanlaisia."

Näin on. Myös omalla kohdallani. En todellakaan liho helpolla, ja sekin mikä tulee jos kauan mässään sulaa hyvin äkkiä kun alan syödä normaalisti. Esim. ulkomaanmatkalla välillä tulee herkuteltua tuhdisti, viimeksi sain kaksi kiloa lisää kahdessa viikossa. Joista ei yhtään jäänyt pysymään.
      Toinen mantra on tuo "nopea aineenvaihdunta". Minun kohdalla ni ei todellakaan pidä paikkaansa. Minulla on kilpirauhasongelmia ja ilman lääkettä olen hukassa sen kanssa. Tosin en liho silloinkaan mutta montaa muuta erittäin ikävää seuraa mm. ääretön uupumus.
      Lääkkeellä aineenvaihdunta saadaan normaaliksi, ja jos menee ylikierroksille sekin aiheuttaa ongelmia joiden kanssa on vaikea elää.

Itse en ole koskaan ollut niin ulkoapäin ohjautuva että toisten takia ulkonäköäni olisin yrittänyt muutella. Jos en jollekin kelpaa sen takia, olen kelpaamatta. Mitään en ainakaan menetä. Kummasti vain minulla on aina ollut ystäviä, kavereita ja seurustelukumppaneita. Ihan tällaisena kuin olen.

En muuten lukenut tuota artikkelia sillä iltapaskoja en lue, enkä linkkejä avaa.

• Anonyymi

Kuules ukko. Anna ihmisten nauttia elämästä ja vedä pussi päähäsi jos haittaa. Täällä ketään miellyttämässä olla ,paina se kalloosi. Lihovat naiset on vapaita henkisesti vaikka ruumis valittaisikin😄 jees.peukutan.👍ja älä luulekkaan,en ole lihava. Vielä😉🤩

• Jutun nainen on tehnyt ihan hyviä oivalluksia. Esim. sen, että liikkua voi myös liikkumisen ilosta eikä pelkästään muokatakseen kehoaan ja ulkonäköään. Itse en ole koskaan harrastanut niinsanottua hikiliikuntaa. Kävelyllä en paahda eteenpäin hikipäässä, vaan saatan välillä vaikka istua penkille ja katsella maisemia tai vaikka poiketa sivupoluille, esim. puidensiimekseen tai järven rantaan. Muutenkin yleensä katselen mitä tien varrelta löytyy ja joskus saattaa olla eväätkin mukana, jotka syön jossain sopivassa paikassa.

Myös hyvä huomio oli tuossa Iltalehden jutussa, että itseään ei kannata kauheasti kituuttaa liian niukalla ruokavaliolla eikä olla itseään kohtaan liian tiukka. Itsekin syön vaikka perunaa, riisiä, (ja perunaa ja riisiä jopa joskus yhtäaikaa, niin kuin jonkun ajan päästä tapahtuu, kun uudet perunat on keittynyt), joskus pastaakin, voileipiä, lettuja, joskus suklaata ja joskus juon tölkin olutta (juuri nyt juon). Tosin itse olen aina ollut hoikka, mutta ei pyöreämmillekään tee hyvää, jos on liian niukka ruokavalio ja liian rankkaa liikuntaa. Parempiin tuloksiin pääsee, kun syö hyvin, mutta terveellisesti (tosin ei toukkapipoisesti) ja nauttii liikunnasta ja ei liiku vain suorittamisen ja ulkonäön takia, vaan vaikka siksi, että saa olla luonnonhelmassa ja nähdä mitä kaikkea siellä on ja ei syyllistä itseä, vaikka välillä poikkeaisikin esim. järven tai meren rantaan istumaan tai metsän siimekseen sen sijaan, että kokoajan tallaisi hikipäässä eteenpäin.

Armollisuus itseä kohtaan on tärkeä asia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33