Utelias työnantaja

Anonyymi

Työnantajan uteliaisuus ärsyttää. Tänään kysyi työnantaja onko koronarokotus todistusta. Kuuluun siihen 30 prosenttiin joka on saanut molemmat rokotukset. Lain mukaan työntekijällä ei ole velvollisuutta toimittaa rokotuksesta todistusta.

4

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toisaalta, mitä salattavaa siinä on, että on saanut molemmat rokoteannokset. Sehän työnantajan etu. Meidän firmassa kaikki ovat onneksi ottaneet rokotteen heti kun se on ollut mahdollista ja tässä vaiheessa kakki ovat jo saaneet toisen annoksen. Mikäli eivät olisi niin tehneet, niin oltaisiin varmaan maksettu jonkinlainen kannustinbonus asian edistämiseksi.

    • Anonyymi

      Minusta ihan asiallinen kysymys työnantajalta. Asia saattaa vaikuttaa työjärjestelyihin. Tuskin kysymys pelkkää uteliaisuutta oli. Ja jos olisikin, ei luulisi olevan vaikea vastata.

      Ei meillä ainakaan pidetä salailun arvoisena, onko rokotettu vai ei, varsinkaan jos on rokotettu. Työaikana on käyty rokotuksilla.

    • Anonyymi

      Näiden rokotteiden kanssa vaan on niin, ettei niitä saa "tiskin alta". Se mitä ikäluokkaa on, vaikuttaa asiaan, mihin mennessä on molemmat rokotteet saatu.
      Ainoa juttu, johon rokotus vaikuttaa, on, että pari viikkoa siitä, kun on molemmat rokotteet saatu, on paremmin turvassa vakavammilta tautimuodoilta(näin deltamuunnoksen aikana).
      Voi vaikuttaa joissain töissä työjärjestelyihin(täysin rokotetut riskialttiimpiin hommiin, tapaamaan enemmän ihmisiä, muut vähän sivummalle tekemään jotain muuta).

    • Anonyymi

      Hesarin jutun otsikko 2.8.2021
      Työoikeuden professori: Työn­antajalla ei oikeutta kysyä, onko työntekijä saanut korona­rokotuksen
      Itse juttu on maksumuurin takana, mutta eiköhän otsikko kerro jo riittävästi.

      Muiden asiantuntijoiden näkemyksiä voi lukea Ylen jutusta https://yle.fi/uutiset/3-12043026

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe