Kätteleekö kukaan enää?

Aloin tässä miettimään tuota hassua vanhan ajan tapaa. Kättelyä siis. Korona pandemian alettua näkyi kylttejä, joissa kehotettiin pidättäytymään kättelystä. Aluksi se tuntui perin juurin kummalliselta. Nykyään en edes muista moisen tavan olleen joskus osa arkipäiväistä elämää.

Miten muut. Vieläkö kättelette? Jos ette, aiotteko vielä tulevaisuudessa kätellä muita ihmisiä?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käsi käy ties missä, ja sitten pitäisi vielä kätellä, huh. Onneksi ei enää tarvitse, kätellä.

    • Anonyymi

      On hauska katsella, kun Euroopan päättäjät yrittävät sovitella kyynärpäitään yhteen.
      Varsinkin kun pituusero on suuri.

      • Itse en kyllä suostu tuohon kyynärpäiden sovitteluun. Ei paljon typerämmän oloista elettä ole vielä keksitty.

        Näin korona-aikana tyydyn ihan itämailta tuttuun "namaste" -tervehdykseen.


    • Anonyymi

      Toissakesänä yks kätteli kiitokseksi avusta, se oli mieleenpainuva ele. Ehkä ihan normaali hänen piireissään. Kyllähän kättely tietyllä tavalla lähentää. En tiedä, ehkä jossain liikemaailmassa, onko vielä käytetty tapa. Suomessa taitaa olla harvinaisempaa kuin muualla, Britanniassa tutkimus arvioi ihmisen kättelevän elämänsä aikana 15 000 kertaa. Itsellä olisko jotain 50 kertaa tähän mennessä
      No nää Trumpin ja Macronin kättelyottelut oli aika hupaisia seurata.

    • Anonyymi

      Mun luokse tuli taas johdatuksen kautta uusi ystävä. Ihan tuolla ulkona törmättiin, käveltiin sitten yhdessä ja juteltiin. Yht'äkkiä hän tarttui käteeni ja esittäytyi. Todella lämmin käsi. Ei pelkää pöpöjä, eikä usko pandemiaan. Se on kyllä aika jännä juttu, kun näitä ihmisiä nyt osuu tielle. Ihmisten on aika yhdistyä ja koota voimat tätä kusetusta vastaan. Tuntuu hyvältä, että heitetään polulle näitä ihmisiä, jotka tajuaa asioita. Kaikilla kohtaamisilla on jokin tarkoitus ❤️

    • Anonyymi

      Ilman muuta kättelen, esim. työhaastattelutilanteessa tai muussa virallisessa tilanteessa.
      Jos esitellään toiselle, esim työasioitten puitteissa. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.
      Tässä vallitsevassa tilanteessa kättelystä on luovuttu, mutta se on ehdottomasti hieno ja kunnioittava ja arvokas ele. Hyvät käytöstavat tekevät aina myönteisen vaikutuksen.

      • Anonyymi

        Nyt koronan aikaan hyvä käytöstapa on juuri luopua kättelystä. Meillä työpaikalla ja muissa virallisissa tilanteissa luovuttiin siitä heti ensimmäisenä. Vaikutus pitää pyrkiä tekemään jollain muulla hyvällä tavalla kuin kättelyllä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt koronan aikaan hyvä käytöstapa on juuri luopua kättelystä. Meillä työpaikalla ja muissa virallisissa tilanteissa luovuttiin siitä heti ensimmäisenä. Vaikutus pitää pyrkiä tekemään jollain muulla hyvällä tavalla kuin kättelyllä.

        - Sheena

        Voitaisiin ottaa japanilaisista mallia ja alkaa kumartamaan.


    • No tämä aika näyttää tärkeät jutut ihmisten välillä. Halaamiset ja kättelyt on jääneet pois. Mikä tuntuu yhä oudolle.

      Eiköhän ne palaa taas ja jokin puuttuva tapaamisista tulee takaisin. Kyllä minusta kuuluu ihmisten väliseeen kanssakäymiseen siinä missä muutkin sanat ja eleet. ”Kyynärpäätaktiikka” on lohtu siitä, että haluaisi kätellä.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään kätellä, eikä halailla tällaisessa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Ehkä miehet ties mitä

    • Kättelen, koska olen ennenkin kätellyt. Joku korona-aihe ei kiinnosta, enkä ala muuttamaan tapojani jonkun ihmeen koronan takia.

      • Entä jos vastapuoli ei tartu tarjottuun käpälään. Mitä teet?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Entä jos vastapuoli ei tartu tarjottuun käpälään. Mitä teet?

        En tietenkään siinä tapauksessa kättele. Tilannetaju minulla on.


    • Anonyymi

      Millä vuosituhannella sä elät??

      • Kui?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kui?

        Ooksä niinku marsu vai mikä niinku?

        Mitä on ”kätellä”?


    • Anonyymi

      Kyllä on kättelyt ja halailut koronatauolla olleet ja tauko jatkuu vielä pitkään.

      - Sheena

    • Tällä hetkellä aika lailla tauolla lun noi tilaisuudet joissa käteltäisin on pääosin etänä.

      Jostakin syystä olen alkanut jopa kaivata tätä tapaa. Katse silmiin, käden puristus ja pieni tervehdys.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1879
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1755
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      121
      1688
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      72
      1613
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1275
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      21
      1022
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      938
    Aihe