Painonpudotuspäiväkirja

Sanotaan suoraan, että tämä on laihdutuspäiväkirja. Nämä "painonhallinta on elämänmittainen muutos ihmisen ajattelutavassa" -mentaalihöpinät voidaan unohtaa. Haluan läskit pois ja se on ainoa tavoite. Opettelen ajattelemaan uudella tavalla siinä ohessa.

Lähtöpaino jotain 84kg:n hujakoilla, mahdollisesti jopa enemmän. Pituus 161cm. Keski-ikäisyys vaikeuttaa asioita. Ruokavalio on vegaani.

Tänään söin aamupalaksi kauramaitoon keitetyn puuron kuitulisällä ja margariinisilmällä, sekä yhden siemennäkkärin.

Palaan päiväkirjan pariin aamulenkin jälkeen.

95

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päiväohjelmani on ollut ja tulee olemaan tämä:
      Klo 6.00-8.30 herätys, aamupala/kahvi, tunnin lenkki koiran kanssa
      Klo 8.30-13.30 arkisin työt (työmatkat pyörällä), vapaapäivisin muita askareita
      Klo 13.30-14.00 koiran lenkitys, kahvitauko ja myöhäinen lounas
      Klo 14.-17.30 kotitöitä, kauppakäyntejä, harrastuksia ym. ja päivällinen.
      Klo 17.30-19.00 lenkki koiran kanssa
      Klo 19.-21.00 iltapala, suihku, leffa tms.

      Tänään ruokana aamulla puuro kuitulisällä ja margariinisilmällä, lounaaksi 2 tortillaa kasvis-jalapeno-vegemajoneesi -täytteellä, välipalaksi munkki, päivälliseksi iso sekasalaatti 2kpl itsetehtyä vegepihviä, iltapalaksi teetä ja kourallinen ruisnappeja margariinilla. Jos jää nälkä, marjoja.

      Lisänä syön vegaanin vitamiinilisät ja kalsiumlisät.

      Samantyylistä ruokavaliota ja elämänrytmiä noudattaen on tarkoitus karistaa 20kg erityisesti vatsan seudulta.

      • Anonyymi

        "Samantyylistä ruokavaliota ja elämänrytmiä noudattaen on tarkoitus karistaa 20kg erityisesti vatsan seudulta."

        ertyisesti vatsan seudulta?????


    • En päivitä tätä joka päivä. Viikottain kuitenkin. Tämän ensimmäisen viikon aikana tekstiä voi tulla useammin.

      Ensimmäinen päivä meni tosi hyvin ja ilman nälkää, mutta illalla leffaa katsoessa - tuttuun tapaan - syöminen lipsahti yli. Ruisnappikourallisen lisänä meni vielä pieni annos pastaa ja 2 palaa ruisleipää. Vähän kuim kolmas pääruoka, mutta ilman kasviksia. Ei haittaa yhtään. Ymmärrettävästi 1,5h lenkin jälkeen tekee mieli hiilareita ja olen ottanut nämä lipsahdukset huomioon päivän mittaan syödyissä annoksissa. Energiavaje paljon liikkuvalle on sen verran iso, että illalla ei tule syyllistä oloa vaikka tiettyym pisteeseen asti antaisi mieliteoille periksi.

      Kävin puntarilla ja se näytti 83,7kg. Todennäköisesti lähtöpaino siis tosiaan oli se arvioimani 84.

      • Anonyymi

        " Ruisnappikourallisen lisänä meni vielä pieni annos pastaa ja 2 palaa ruisleipää. "

        Melkein pelkkää sokeria. Uskotko todella sokerin taivaalliseen voimaan?

        Näytät uskovan:

        "Ymmärrettävästi 1,5h lenkin jälkeen tekee mieli hiilareita ja olen ottanut nämä lipsahdukset huomioon päivän mittaan syödyissä annoksissa. Energiavaje paljon liikkuvalle on sen verran iso, että illalla ei tule syyllistä oloa vaikka tiettyym pisteeseen asti antaisi mieliteoille periksi."

        Et ole ensimmäinen joilla on vaikeuksia painonhallinnassa kun pelkillä luuloila pelataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ruisnappikourallisen lisänä meni vielä pieni annos pastaa ja 2 palaa ruisleipää. "

        Melkein pelkkää sokeria. Uskotko todella sokerin taivaalliseen voimaan?

        Näytät uskovan:

        "Ymmärrettävästi 1,5h lenkin jälkeen tekee mieli hiilareita ja olen ottanut nämä lipsahdukset huomioon päivän mittaan syödyissä annoksissa. Energiavaje paljon liikkuvalle on sen verran iso, että illalla ei tule syyllistä oloa vaikka tiettyym pisteeseen asti antaisi mieliteoille periksi."

        Et ole ensimmäinen joilla on vaikeuksia painonhallinnassa kun pelkillä luuloila pelataan

        Erään talviloman aikana hiihdin päivittäin 30km paitsi yhtenä päivänä 60km.
        Muovipohjaisilla puusuksilla pertsaa. Yhtenä aamupäivänä jouduin avaamaan yöllä sataneen lumen latua menomatkan 15km.
        Viimeiset viitisen kilometriä vedin veren maku suussa.
        Kotona suihku ja vissyä. Sapuska noin 1,5 tunnin kuluttua. Silloin olikin jo hiivatinmoinen nälkä. Ateria piti nälän pois pari tuntia mutta sitten alkoi kaapilla juokseminen. Vaikka kuinka pidättelin niin sisikuntaa pakottava nälkä juoksutti lopun päivää ja illan.
        En mössyttänyt makeita. Etupäässä ruisleipää päällä kokolihaleikkelettä, kurkkua. Juomana rasvatonta maitoa. Tuon viikon aikana painoni nousi noin 2kg. Kylläpä hikiliikunta laihdutti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erään talviloman aikana hiihdin päivittäin 30km paitsi yhtenä päivänä 60km.
        Muovipohjaisilla puusuksilla pertsaa. Yhtenä aamupäivänä jouduin avaamaan yöllä sataneen lumen latua menomatkan 15km.
        Viimeiset viitisen kilometriä vedin veren maku suussa.
        Kotona suihku ja vissyä. Sapuska noin 1,5 tunnin kuluttua. Silloin olikin jo hiivatinmoinen nälkä. Ateria piti nälän pois pari tuntia mutta sitten alkoi kaapilla juokseminen. Vaikka kuinka pidättelin niin sisikuntaa pakottava nälkä juoksutti lopun päivää ja illan.
        En mössyttänyt makeita. Etupäässä ruisleipää päällä kokolihaleikkelettä, kurkkua. Juomana rasvatonta maitoa. Tuon viikon aikana painoni nousi noin 2kg. Kylläpä hikiliikunta laihdutti!

        Olisiko kehonkoostumus kohentunut. Enemmän lihasta ja vähemmän rasvaa. Metabolia varmasti terveytyi ja verisuonet. Ei yhdessä viikossa sovi odottaa ihmeitä painon osalta.


    • Tämä päivä on mennyt vielä eilistäkin paremmin. Vatsa toimii kuin unelma ja olo on kylläinen. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tuntuu siltä, että olen itse syömisteni herra, enkä mielitekojeni orja. Ei tarvitse juurikaan edes ajatella syömisiä.

      • Anonyymi

        Niinhän se aina, 35 tuntia päätöksen jälkeen kaikki täydellisesti toisin.

        Herralta sinä vaikutatkin.


    • Eilen sujui iltakin asiallisesti, vaikka tein taas 1,5h lenkin ennen iltapalaa. Ei minkäänlaista lisähiilarin himoa. Leffakin meni teellä ja ruisnappikourallisella.

      En tulevaisuudessa enää käy puntarilla joka päivä, mutta nyt tahdon nähdä kuinka tämä lähtee käyntiin. Tämän aamun jälkeen puntari menee kaappiin. Tänään vaaka näytti 83,1kg eli hyvin se lähti åutoamaan. En usko, että ruokamääriin tai sisältöön tarvitsee tehdä kauheasti muutoksia missään vaiheessa. Tavallisella kotiruoalla mennään, koska sitä tulen syömään loppuelämäni muutenkin.

      Jaksaminen tosi hyvä. Aamulla ei ole kiljuva nälkä ja yöt saan nukuttua hyvin. Tästä se lähtee.

    • Tiedoksi niille, jotka kritisoivat liikuntamääriäni: olen aina tykännyt liikunnasta, enkä luovu siitä vain, koska laihdutan. Olen liikkunut näin paljon teini-ikäisestä asti, vain lasten saanti hillitsi vähän vauhtia. Tulen myös liikkumaan näin paljon niin kauan kuin jalat toimivat. Liikun, koska rakastan liikuntaa, en siksi, että laihtuisin.

      • Anonyymi

        Tuskinpa näitä kritisoijia on kuin muutama Karppaaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa näitä kritisoijia on kuin muutama Karppaaja.

        Näin minäkin luulen. Karppaajat tuntuvat olevan jotenkin tyytymätöntä ja kiukkuista väkeä. Johtuisikohan ruokavaliosta...


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Näin minäkin luulen. Karppaajat tuntuvat olevan jotenkin tyytymätöntä ja kiukkuista väkeä. Johtuisikohan ruokavaliosta...

        Käsitteenä "karppaus" näyttää merkitsevän eri ihmisille eri asioita.
        Jotkut laskevat hiilarigrammoja. Jotkut katsovat rasvan ahmimisen kuluvan siihen.
        Minulle atkins merkitsi TÄYSIN hiilarivapaata sapuskaa ilman safkojen punnitsemista tai kalorien laskemista. Todella tehokas!

        Yhteys liikuntaan. Ainakin omalla kohdallani ketosen ollessa liukoja vahvasti värjäävässä vaiheessa, en jaksanut "oikeaa" liikuntaa.
        Esimerkiksi nurmikon ajaminen työnnettävällä leikkurilla tapahtui parinkymmemen sekunnin jaksoissa. Ei jaksanut. Kun kerran liuskojen värjääntyminen oli hieman heikentynyt, niin tuollainen pätkäliikkuminenkin tehosti ketoset kunnon tasoon.

        Siis, karpaajat liikkukoot tai olkoot liikkumatta. Liuskat värjäävällä atkinsilla en jaksanut!


      • LihavaLady kirjoitti:

        Näin minäkin luulen. Karppaajat tuntuvat olevan jotenkin tyytymätöntä ja kiukkuista väkeä. Johtuisikohan ruokavaliosta...

        No heille on ainakin katkeraa se ettei sitä suositella missään. Tiukalla karppauksella tavoitteellinen liikunta on mahdotonta ja liikuntaa dissataan muutenkin kun siihen ei itse kykene.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No heille on ainakin katkeraa se ettei sitä suositella missään. Tiukalla karppauksella tavoitteellinen liikunta on mahdotonta ja liikuntaa dissataan muutenkin kun siihen ei itse kykene.

        Lääkärin kliinisestä kokemuksesta syntynyt ja jo tuhansien testaama ruokavalio ihastuttaa: ei nälkää vaan tasaisen hyvää oloa. Liiat kilot lähtevät lähes huomaamatta. Olosi paranee niin, että haluat jatkaa näin loppuelämäsi.

        Tavallinen laihduttaminen on kurjaa, ja neuvonantajia riittää moneen lähtöön


      • Anonyymi

        Murheilusta voi tykätä tai sitä voi inhota, mutta murheilemisesta toitottaminen laihduttelupalstoilla on tyhmää, turhaa ja tarpeetonta. Murheileminen ei laihduta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärin kliinisestä kokemuksesta syntynyt ja jo tuhansien testaama ruokavalio ihastuttaa: ei nälkää vaan tasaisen hyvää oloa. Liiat kilot lähtevät lähes huomaamatta. Olosi paranee niin, että haluat jatkaa näin loppuelämäsi.

        Tavallinen laihduttaminen on kurjaa, ja neuvonantajia riittää moneen lähtöön

        Niinhän Heikkilä kirjoittaa ja on kirjoittanut myös satamäärin virheitä kirjoihinsa.

        Minä olen syönyt tänään kaksi viipaletta ruisleipää ja 300 g keittoa. Ei ole erityisen nälkä joten illalliseksi taitaa mennä joko pari ruisleipäviipaletta tai rahkaa mustaherukoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitteenä "karppaus" näyttää merkitsevän eri ihmisille eri asioita.
        Jotkut laskevat hiilarigrammoja. Jotkut katsovat rasvan ahmimisen kuluvan siihen.
        Minulle atkins merkitsi TÄYSIN hiilarivapaata sapuskaa ilman safkojen punnitsemista tai kalorien laskemista. Todella tehokas!

        Yhteys liikuntaan. Ainakin omalla kohdallani ketosen ollessa liukoja vahvasti värjäävässä vaiheessa, en jaksanut "oikeaa" liikuntaa.
        Esimerkiksi nurmikon ajaminen työnnettävällä leikkurilla tapahtui parinkymmemen sekunnin jaksoissa. Ei jaksanut. Kun kerran liuskojen värjääntyminen oli hieman heikentynyt, niin tuollainen pätkäliikkuminenkin tehosti ketoset kunnon tasoon.

        Siis, karpaajat liikkukoot tai olkoot liikkumatta. Liuskat värjäävällä atkinsilla en jaksanut!

        Älä sotke Atkinsia täysin hiilihydraatittomaan diettiin. Ei Atkins ole hiilihydraatiton.
        Atkins aloitetaan kahden viikon mittaisella induktiolla, jossa ravinnon sisältämien hiilihydraattien määrä vähennetään alle 20 grammaan vuorokaudessa.
        Kahden viikon aloitusvaiheen jälkeen hiilihydraattien päivittäistä määrää nostetaan viidellä grammalla kerrallaan niin kauan kuin laihtuminen jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sotke Atkinsia täysin hiilihydraatittomaan diettiin. Ei Atkins ole hiilihydraatiton.
        Atkins aloitetaan kahden viikon mittaisella induktiolla, jossa ravinnon sisältämien hiilihydraattien määrä vähennetään alle 20 grammaan vuorokaudessa.
        Kahden viikon aloitusvaiheen jälkeen hiilihydraattien päivittäistä määrää nostetaan viidellä grammalla kerrallaan niin kauan kuin laihtuminen jatkuu.

        Minulle 0-hiilari on selvintä ilmaista täys atkinsilla. Ei tarvitse laskea mitään. Ei tarvitse "liuuttaa" mitään. Seuranta on yksinkertaista. Liuskat. Yksiselitteistä, selvää, tehokasta.
        Lienee liian yksinkertaista ja helppoa? Ei pääse loistamaa pikkutarkalla tieteilyllä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle 0-hiilari on selvintä ilmaista täys atkinsilla. Ei tarvitse laskea mitään. Ei tarvitse "liuuttaa" mitään. Seuranta on yksinkertaista. Liuskat. Yksiselitteistä, selvää, tehokasta.
        Lienee liian yksinkertaista ja helppoa? Ei pääse loistamaa pikkutarkalla tieteilyllä!

        Atkins vaan ei ole täysin hiilihydraatiton edes aloitusvaiheessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Atkins vaan ei ole täysin hiilihydraatiton edes aloitusvaiheessa.

        Turha saivarrella termeillä pilkkua halkoen! Mikä sitten on "oikea" termi kuvaamaan minun, vaimoni ja tuttavani tehokkaaksi toteamaamme hiilarien 0-linjaa ketoosi prosessin vahvuutta liuskoilla seuraten?
        Minusta ketoosilla on jonkin sortin yhteys karppaamiseen jonka ääritulkinta se lienee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turha saivarrella termeillä pilkkua halkoen! Mikä sitten on "oikea" termi kuvaamaan minun, vaimoni ja tuttavani tehokkaaksi toteamaamme hiilarien 0-linjaa ketoosi prosessin vahvuutta liuskoilla seuraten?
        Minusta ketoosilla on jonkin sortin yhteys karppaamiseen jonka ääritulkinta se lienee.

        No tuo on selvästikin hiilaritnollaan-dieetti.

        Ketoosi vähentää nälkää ja itse olen laskeskellut että atkinsin teho tulee siitä että kun ollaan pari viikkoa pienillä kaloreilla niin ei tule syötyä sitten niin paljoa sen jälkeenkään. Uusi Atkins ei ole muutenkaan hassumpi kun siinä lisätään täysjyvää ja rasvatkin ovat järkevämpiä kuin monessa muussa karppaussuunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärin kliinisestä kokemuksesta syntynyt ja jo tuhansien testaama ruokavalio ihastuttaa: ei nälkää vaan tasaisen hyvää oloa. Liiat kilot lähtevät lähes huomaamatta. Olosi paranee niin, että haluat jatkaa näin loppuelämäsi.

        Tavallinen laihduttaminen on kurjaa, ja neuvonantajia riittää moneen lähtöön

        Jassoo. Laihdutan hh-voittoisella ruokavaliolla hyvällä tuloksella. Nälkä ei vaivaa, olo on hyvä ja kävelen työmatkat. Neuvonantajia tosiaan on 13 tusinassa. Kiloni ei aikanaan tulleet terveellisestä ruuasta ja kohtuullisuudesta vaan kaljoittelusta, laiskottelusts, syöpyttelystä ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle 0-hiilari on selvintä ilmaista täys atkinsilla. Ei tarvitse laskea mitään. Ei tarvitse "liuuttaa" mitään. Seuranta on yksinkertaista. Liuskat. Yksiselitteistä, selvää, tehokasta.
        Lienee liian yksinkertaista ja helppoa? Ei pääse loistamaa pikkutarkalla tieteilyllä!

        Aika keinotekoinen ja luonnoton ruokavalio. Ei vastaa muinaisten keräilijämetsästäjien ruokavaliota. Ihmisen historiasta pienen silmänräpäyksen on ollut tarjolla vaivatta eläinten lihaksia ja rasvoja 24/7. Liuskoista puhumattakaan. 99.9% normaalipainoisista on sitä ilman ketoosidieettiä.


      • valitim1000 kirjoitti:

        Jassoo. Laihdutan hh-voittoisella ruokavaliolla hyvällä tuloksella. Nälkä ei vaivaa, olo on hyvä ja kävelen työmatkat. Neuvonantajia tosiaan on 13 tusinassa. Kiloni ei aikanaan tulleet terveellisestä ruuasta ja kohtuullisuudesta vaan kaljoittelusta, laiskottelusts, syöpyttelystä ym.

        Oman lihavuuden syiden myöntäminen on avain laihtumiseen. Ihminen on vaan turhan hyvä kiistämään oman vastuunsa tässäkin asiassa. Moni lihava syyttää vaan ravitsemussuosituksia vaikka ei edes tunne niitä eikä ole takuulla niitä noudattanut. 3% ihmisistä noudattaa täysin ravitsemussuosituksia ja 16% puolittain.


    • Tänään on lounasksi ja päivälliseksi kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitusta ja Hälsens Kökin vegepyöryköitä. Kahvilla söin munkin ja illalla leffaa varten on varattu kourallinen ruisnappeja.

      Ainoa ero entisiin ruokailuihin on se, että ruokamäärät ovat 2-3 kertaa pienemmät kuin ennen ja ruisnapit korvaavat iltaherkut (sipsit ja karkit).

      Pöhötys on kadonnut täysin. Sormetkin näyttävät taas naisen sormilta, kun liika suola ei ole turvottanut niitä patukoiksi.

      • Anonyymi

        Mikä tarkoitus tolla munkilla oli.Söitkö sen vaan sen takia kun joit kahvia.Miksi et vaihtanut johonkin muuhun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkoitus tolla munkilla oli.Söitkö sen vaan sen takia kun joit kahvia.Miksi et vaihtanut johonkin muuhun?

        Arvasin, että tämä kysymys vielä tulee täällä. Ihan hyvä, että tuleekin. Eli aion syödä, kuten tulen syömään normaaliin painoon pääsemisen jälkeenkin. Normaalipainoisena en olisi vaihtanut munkkia porkkanaan - tai mihinkään muuhunkaan - siksi nautin kahvini hiilaripommin kanssa ilman syyllisyyttä. Tämä ei ole kilpajuoksu. Hidaskin painonpudotus käy minulle, kunhan se paino putoaa ja pysyy alhaalla normaaliin pääsemisen jälkeen.


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Arvasin, että tämä kysymys vielä tulee täällä. Ihan hyvä, että tuleekin. Eli aion syödä, kuten tulen syömään normaaliin painoon pääsemisen jälkeenkin. Normaalipainoisena en olisi vaihtanut munkkia porkkanaan - tai mihinkään muuhunkaan - siksi nautin kahvini hiilaripommin kanssa ilman syyllisyyttä. Tämä ei ole kilpajuoksu. Hidaskin painonpudotus käy minulle, kunhan se paino putoaa ja pysyy alhaalla normaaliin pääsemisen jälkeen.

        Vaikuttaa vahvasti olevan itkevän helppoheikin suoltamaa tekstiä.


      • LihavaLady kirjoitti:

        Arvasin, että tämä kysymys vielä tulee täällä. Ihan hyvä, että tuleekin. Eli aion syödä, kuten tulen syömään normaaliin painoon pääsemisen jälkeenkin. Normaalipainoisena en olisi vaihtanut munkkia porkkanaan - tai mihinkään muuhunkaan - siksi nautin kahvini hiilaripommin kanssa ilman syyllisyyttä. Tämä ei ole kilpajuoksu. Hidaskin painonpudotus käy minulle, kunhan se paino putoaa ja pysyy alhaalla normaaliin pääsemisen jälkeen.

        Itse en myöskään usko ehdottomuuteen. Perjantaina ohjelmassa puolikas pala juustokakkua ja triplagintonic. Ei samaan aikaa kylläkään.


      • Anonyymi

        Niinhän se on. Huomattavan pitkään jatkuneiden ponnistelujesi ansiosta, 14.08.2021 klo 07:25 ja 16.08.2021 klo 11:48 välisenä aikana, on tapahtunut ihmeitä. Sormesikin on sormikeiju käynyt vaihtamassa parempiin.


      • hvp27 kirjoitti:

        Itse en myöskään usko ehdottomuuteen. Perjantaina ohjelmassa puolikas pala juustokakkua ja triplagintonic. Ei samaan aikaa kylläkään.

        Hyvä! Näin sen mielestäni pitääkin mennä. Elämään kuuluu myös iloja. Ei niistä kaikista kokonaan tarvitse luopua. Jos luopuu, ihmisestä tulee yhtä katkera ja pahanilkinen kuin nuo irvileuat täällä Suomi24:n laihdutusfoorumilla.


      • LihavaLady kirjoitti:

        Hyvä! Näin sen mielestäni pitääkin mennä. Elämään kuuluu myös iloja. Ei niistä kaikista kokonaan tarvitse luopua. Jos luopuu, ihmisestä tulee yhtä katkera ja pahanilkinen kuin nuo irvileuat täällä Suomi24:n laihdutusfoorumilla.

        Lähdenkin kaupunkiin vasta lauantaiaamuna eli juustokakku vaihtuu minttugelatoon ja gintonic jää pois.


    • Eilisestä jäi tosi hyvä fiilis. Ensimmäistä kertaa painonpudotuksen aikana koen, että minulla on energiaa elää ihan tavallista elämää. Ei tarvitse luopua mistään muusta kuin ähkystä ja läskistä.

      Tekee mieli käydä puntarilla, mutta en käy. Vasta lauantaina sitten.

      Eilen oli leipomispäivä. Tein pullaa ja muffinsseja. Edes niihin ei tullut mielitekoa. Tulin täyteen jo tuoksusta. Annosten pienentäminen on tämän muutoksen avainasia ja se on onnistunut yli odotusten.

      • Anonyymi

        Kenelle teit pullaa ja muffinsseja ja minkä vuoksi? Laihoille sukulaisille ja ystäville? Ei tarvitse vastata ellei halua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle teit pullaa ja muffinsseja ja minkä vuoksi? Laihoille sukulaisille ja ystäville? Ei tarvitse vastata ellei halua.

        Aina saa kysyä. Perheelle tein pullaa ja itse syön kerran päivässä kahvilla jonkun herkun. Kuten tuolla aiemmissa teksteissäni näkyy: munkki päivässäkään ei herätä minkäänlaista syyllisyydentuntoa.


    • Motivaatio parempi kuin koskaan. Huoleton ja hyvä olo. Ennen koettu paine ja syyllisyyden sävyttämä stressi ja ruokailuiden turha miettiminen on poissa. Erityisen tärkeäksi miellän sen, että on koko ajan tekemistä. Ei tule syötyä tylsyyteen. Syksy oli oikea aika tehdä muutos.

      • Anonyymi

        Olipa kiva lukea päiväkirjaasi, tajuttomasti tarmoa ja hyvä motivaatio paistaa kirjoituksista ihan lävitse. :) Kivaa syksyä sulle ja valtavasti tsemppiä laihdutukseen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa kiva lukea päiväkirjaasi, tajuttomasti tarmoa ja hyvä motivaatio paistaa kirjoituksista ihan lävitse. :) Kivaa syksyä sulle ja valtavasti tsemppiä laihdutukseen!

        Kiitos asiallisesta palautteesta! On kyllä ollut tosi mukava aloitus tälle matkalle. Tuntuu, että jokin tuolla korvien välissä aivan kuin itsestään olisi naksahtanut oikeaan asentoon. Tajusin, ettei tämä oikeasti niin hankalaa olekaan.

        Oikein raikkaita syyspäiviä ja elämäniloa sinullekin!


    • Kun ennen olen yrittänyt pudottaa painoa, se on aina tuntunut seuraavan aterian odottamiselta. Kun iltapala on syöty olen alkanut odottamaan, että pääsisi nukkumaan jotta aamupala-aika tulisi nopeammin. Nyt ei tarvitse miettiä mitään. Vatsa on yhtä mieltä aivojen kanssa siitä, että tällä tavalla sitä edetään, kunnes paino on taas normaali. Mistään ei luovuta, mutta kaikkea on kohtuudella.

      • Anonyymi

        Kysymys poistettiin ja niin hävisi vastauksenikin.

        "Veijo Puustinen kerrotko miten sait itsellesi aikoinaan diabeteksen vai oliko jo lapsena?"

        Kukaan ei vielä varmaksi tiedä mistä setulee mutt osa, ja melko suuri osa on meistä sokeriherkkiä.
        Minulla se todettiin reilu kymmenen vuotta sitten mutta oli varmaan ollut jo muutaman vuoden aikaisemminkin. Tuli uskottua siihen mitä viralliselta taholta ravinnosta kerrottiin. Nyt en enää usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys poistettiin ja niin hävisi vastauksenikin.

        "Veijo Puustinen kerrotko miten sait itsellesi aikoinaan diabeteksen vai oliko jo lapsena?"

        Kukaan ei vielä varmaksi tiedä mistä setulee mutt osa, ja melko suuri osa on meistä sokeriherkkiä.
        Minulla se todettiin reilu kymmenen vuotta sitten mutta oli varmaan ollut jo muutaman vuoden aikaisemminkin. Tuli uskottua siihen mitä viralliselta taholta ravinnosta kerrottiin. Nyt en enää usko.

        Jokaisella teillä diabeetikoilla veren sokeripitoisuus on korkea, joten olette kaikki "sokeriherkkiä". Diabetes höpötykset voisi höpöttää sille varatulla palstalla.

        Sokerit ja hiilihydraatit ovat terveellisintä mahdollista energiaa ihmiselle. Ihminen on nauttinut hunajaa (sokeria) tuhansien vuosien ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella teillä diabeetikoilla veren sokeripitoisuus on korkea, joten olette kaikki "sokeriherkkiä". Diabetes höpötykset voisi höpöttää sille varatulla palstalla.

        Sokerit ja hiilihydraatit ovat terveellisintä mahdollista energiaa ihmiselle. Ihminen on nauttinut hunajaa (sokeria) tuhansien vuosien ajan.

        "Jokaisella teillä diabeetikoilla veren sokeripitoisuus on korkea"

        ja loppukin on pelkkää höpinää kioskilta.


      • Anonyymi

        Siis minkä luulojen.Senkö ettei kasvikset olekaan terveellisiä ja kuitu tee suolistolle hyvää? Olenko elänyt väärin koko ikäni koska olen luullut noin?


    • Tuo Veijo pakkomielteessään yrittää pilata tämän ketjun. Toivoisin, että ylläpito poistaisi kaikki nuo turhat, asiaankuulumattomat kommentit. Ihmiset, joita oikeasti kiinnostaa tietää miten tässä käy, lopettavat lukemisen, koska täällä on kohta kymmeniä täysin joutavia kommentteja välissä. Veijolle pitäisi avata oma palsta, jossa pääsisi väittelemään. Ei tarvitse tulla tänne pilaamaan muiden keskustelua.

      Joka tapauksessa, minulla menee hyvin. Pöhötys on poissa ja olo on loistava. Tänään söin aamulla kasviksilla täytetyn sämpylän, lounaalla ja päivällisellä Vihis-piirakan sekasalaatin kanssa (yleensä en eineksiä syö, mutta tänään ei ole aikaa väsätä mitään monipuolisempaa), ja iltapalaksi kourallinen ruisnappeja leffanaposteltavana ja mustikoita.

      • Vekulla on kyllä oma blogi mutta ei viitsi kylläkään sinne kirjoittaa. Mainostaa sen sijaan sähköpostiaan innokkaasti. Kaikilta rekisteröitymistä vaativilta palstoilta hänet on heitetty ulos.

        Kannattaa tehdä poistopyyntö hänen postauksistaan jos ne eivät ole palstan sääntöjen mukaisia eli ovat massapostauksia, sisältävät yhteystietoja tai ovat loukkaavia. Liki kaikki hänen postauksensa ovat sellaisia. Muuten niihin ei kannata kiinnittää huomiota.

        Aamulla meni kahvin kanssa kaksi ruisleipäviipaletta, lounaaksi valmiskeitto, ip kahvi ja kaksi ruisleipäviipaletta ja illalliseksi marjarahka. Verensokerit ovat olleet lääkkeillä terveen tasolla ja miltei terveen tasolla viimeisen kuukauden (jäi Ozempic taas kaupunkiin ja kokeilin jättää XigDuonkin pois).


      • Onnea ja menestystä. Laihdutan nyt itsekin ja kiva lukea positiivisia kommenttejasi.


    • Tässä vielä ennen töihin lähtöä pohdin, pitäisikö itselle asettaa joku kannustava tavoite vai ei. En halua, että tästä tulee painostavaa tai alan kokea stressiä. Päätin, että 'liukuva' tavoitteeni on painaa vuoden päästä elokuussa 65kg. Jos se ei onnistu, venytän aikataulua. Viikkotavoitteita tai välitavoitteita en aseta. Niistä tulee turhaa painetta.

      • Suosittelen Betnstainikaista lähestymistapaa eli suunta on tärkeämpi kuin nopeus. Jos tulee pidempiä jumeja niin sitten voi miettiä mitä tehdä.


      • Anonyymi

        Hyvä tavoitehan se on, mielestäni kyllä tarvit hieman enemmän proteiineja ruokavalioosi. Muista myös juoda vettä ja ota vesipullo työpisteesi ääreen ja siitä huikat noin joka 15 min. välein niin aineenvaihdunta alkaa poistamaan kiloja nopeammalla vauhdilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tavoitehan se on, mielestäni kyllä tarvit hieman enemmän proteiineja ruokavalioosi. Muista myös juoda vettä ja ota vesipullo työpisteesi ääreen ja siitä huikat noin joka 15 min. välein niin aineenvaihdunta alkaa poistamaan kiloja nopeammalla vauhdilla.

        Veden juonti ei kyllä boostaa aineenvaihduntaa laisinkaan ja 4*16 eli 64 huikkaa vesipullosta tuottaa kyllä aika massiivisen määrän vettä.

        Proteeinin saannista kannattaa tosissaan pitää kiinni. Rasvaton raejuusto ja rahka ovat aika hyvä vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tavoitehan se on, mielestäni kyllä tarvit hieman enemmän proteiineja ruokavalioosi. Muista myös juoda vettä ja ota vesipullo työpisteesi ääreen ja siitä huikat noin joka 15 min. välein niin aineenvaihdunta alkaa poistamaan kiloja nopeammalla vauhdilla.

        Vedellä ja hörppäilyllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos saanti on 1.5 - 2 l/vrk tai hikoilun mukaan, mitään pulloja tai eri hörppäilyjä ei tarvita. Keksit asian ihan itse, sillä vesi ei laihduta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tavoitehan se on, mielestäni kyllä tarvit hieman enemmän proteiineja ruokavalioosi. Muista myös juoda vettä ja ota vesipullo työpisteesi ääreen ja siitä huikat noin joka 15 min. välein niin aineenvaihdunta alkaa poistamaan kiloja nopeammalla vauhdilla.

        Hei! Kiitos asiallisesta vastauksesta. Kannan vettä mukana töissä ja kotona ihan siksi, että tunnen aniharvoin janoa ja joudun jatkuvasti kiinnittämään huomiota vedensaantiin. Täällä töissä pidetään lounastauko jo puoli yhdeltätoista, enkä osaa niin aikaisin vielä syödä mitään, joten silloin tulee juotua vettä ja kahvia. Proteiinin saantini vaihtelee aika paljon päivästä riippuen. Vähimmillään saan sitä aivan liian vähän, siinä teit ihan oikean huomion.


      • hvp27 kirjoitti:

        Veden juonti ei kyllä boostaa aineenvaihduntaa laisinkaan ja 4*16 eli 64 huikkaa vesipullosta tuottaa kyllä aika massiivisen määrän vettä.

        Proteeinin saannista kannattaa tosissaan pitää kiinni. Rasvaton raejuusto ja rahka ovat aika hyvä vaihtoehto.

        Kiitos sinullekin asiallisista kommenteista. Niitä ei näköjään tällä keskustelufoorumilla kauhean usein saa.

        Protskujen suhteen täällä ollaan ihan oikeassa. Niitä en läheskään joka päivä syö tarpeeksi. Olen vegaani eli maitotuotteita en käytä, mutta vegevaihtoehtoja löytyy runsaasti myös. Yritän parantaa tapojani tässä matkan varrella.

        Tsemppiä sinulle tähän päivään ja tuleviin myös!


      • LihavaLady kirjoitti:

        Kiitos sinullekin asiallisista kommenteista. Niitä ei näköjään tällä keskustelufoorumilla kauhean usein saa.

        Protskujen suhteen täällä ollaan ihan oikeassa. Niitä en läheskään joka päivä syö tarpeeksi. Olen vegaani eli maitotuotteita en käytä, mutta vegevaihtoehtoja löytyy runsaasti myös. Yritän parantaa tapojani tässä matkan varrella.

        Tsemppiä sinulle tähän päivään ja tuleviin myös!

        Vegaanius pääsi unohtumaan. Minulla tulee lisäproteiinia myös soijarouheesta ja pavuista. Lisään noita siis "normaaliin" ruokaan mutta raejuusto on kieltämättä näppärimpiä tapoja lisätä proteiinia ruokavalioon. Soijaproteiini-isolaattikin kävisi. Itse en ole käyttänyt sitä kuin makkaran teossa. Gluteeniakin tulee käytettyä leivän teossa mutta sen merkitys on aika pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedellä ja hörppäilyllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos saanti on 1.5 - 2 l/vrk tai hikoilun mukaan, mitään pulloja tai eri hörppäilyjä ei tarvita. Keksit asian ihan itse, sillä vesi ei laihduta.

        Kiitos asiallisesta huomautuksesta. Niin, keksin asian itse.


      • LihavaLady kirjoitti:

        Kiitos sinullekin asiallisista kommenteista. Niitä ei näköjään tällä keskustelufoorumilla kauhean usein saa.

        Protskujen suhteen täällä ollaan ihan oikeassa. Niitä en läheskään joka päivä syö tarpeeksi. Olen vegaani eli maitotuotteita en käytä, mutta vegevaihtoehtoja löytyy runsaasti myös. Yritän parantaa tapojani tässä matkan varrella.

        Tsemppiä sinulle tähän päivään ja tuleviin myös!

        Terveellinen laihduttaminen vähentää veden tarvetta kun sitä vettä saa enemmän ruuasta ja vähentynyt ruokasuolan saanti heikentää luonnollisesti janon tunnetta. Elimistöhän tarvitsee paljon vettä jos suolaa tulee liikaa koska elimistön täytyy pitää suolan pitoisuus tasaisena.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi aion siirtyä paastolle, jossa käytetään vain jotakin valittua tuotetta. Tuote voi olla herne tai maissi tai paprika tai juusto tai peruna tai pasta tai kaali tai kala tai kana tai jokin muu. Vain yhtä tuotetta saa käyttää vuoden ajan tai kahta tuotetta. Ehkä kolmea tuotetta mutta korkeintaan neljää, jos kaloriot antaa myöten. Esim.. perunaa päivässä niin paljon kuin jaksaa, mutta ei saa muuta sitten syödä. Paitsi vettä.

      • Anonyymi

        Voi olla myös voita tai lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla myös voita tai lihaa.

        Ehkä rasvakahvi?


    • Anonyymi

      Painonhallintamedoteita on keksitty ja käytetty aina sumerilaisista kulttuureista lähtien.
      Niin paljon kehon liikuntaa kuin käytettyä ravintoa, monet sanovat.

      Lääkärin antamalla hypnoterapialla on saatu hyviä tuloksia kuulemma.
      Tahdonvoimaa kun olisi, saisin ehkä ikuisen jojoilun liikapainon ja sopivan painon välillä päättyväksi.

      Ehkäpä sitten seuraavassa elämässä tuhansien kvadtriljoonien vuosien päästä, tuo meikämannellekin onnistuisi.

      • Anonyymi

        "Painonhallintamedoteita on keksitty ja käytetty aina sumerilaisista kulttuureista lähtien."

        Ja????


      • Minä olen nyt kypsyttänyt toimintani sille tasolle, että tavallaan lopetan ajattelemisen. Ihan selvästi olen ajatellut ruokaa ihan liikaa ja siitä on tullut hallitsematon peikko tuonne mielen perälle. Voisiko sinulla olla sama juttu? Tällä hetkellä koen, ettei tässä olekaan kyse tahdonvoimasta vaan siitä, että pitää yksinkertaistaa asiat. Ei saa yliajatella.


    • En olisi ikinä uskonut, että selviän tästä päivästä kunnialla, sen verran stressaavaa on ollut, mutta niin vaan kahlasin läpi koko rankan päivän ahmimatta kertaakaan! Illalla söin ennakkosuunnitelman ulkopuolisen herkun, mutta missään vaiheessa en tuntenut hallitsematonta ruoanhimoa niin kuin ennen olisin tällaisen päivän jälkeen tuntenut. Mahtavaa!

    • Ajattelin tehdä tuleviksi päiviksi ison satsin hernekeittoa niin pääsen viikonlopun yli sillä. Kypsymisessä vaan vierähtää monta tuntia, joten sitä en syö vielä tänään. Onneksi pakkasesta löytyy vielä pari kvinoapihviä ja vegepyöryköitä.

      Lauantaina on vaa'alla käynti edessä. Uskon, että ensimmäisen viikon tulos kestää hyvin päivänvalon. Ruokavaliossa en siis ole muuttanut mitään. Samat herkutkin olen säilyttänyt. Ainoa muutos on ollut se, että olen pienentänyt annoskokoja 1/3 osaan entisestä. Sipsit toki ovat jääneet pois, koska painonpudottamisen ohessa pyrin vähentämään suolan määrää.

      • Jos tekee usein hernekeittoa tai papuja niin kannattaa hankkia painekattila. Haudekattilakin kyllä toimii. Sipseissä on suolan lisäksi paljon rasvaa. Finelin mukaan 521 kcal per 100 g.


    • Huh. Kyllä oli uuvuttava päivä tämäkin. Nyt tuntuu kuin olisin jyrän alle jäänyt. Tämä kommenttiketju alkaa olla aika pitkä. Ylihuomenna käyn puntarilla ja aloitan uuden viestiketjun viikolle 2. Olen tosi tyytyväinen jos saan tällä viikolla 1-2kg painoa alas.

      • Anonyymi

        Kyllä ainakin kilo pitäis lähtee ekalla viikolla koska nesteet lähtee ekaksi.Mutta tiesit sen varmaan.Itellä lähti kaksi kiloa ekalla viikolla.Ja on se paino laskenut toisellakin viikolla koska vajetta syntyy joka päivä.Itellä ei ole kiire ja tavoitteena pudottaa ensi kesään mennessä reilu 10 kiloa. Omalla kohdalla on tiukka ruokavalio,koska se toimii omalla kohdalla parhaiten. 1,5 kilon kuluttua pidä tankkauspäivän kun vaaka näyttää 75 kiloa. Pidän sen ihan hyvällä omalla tunnolla.Jaksaa paremmin tätä diettiä,koska mä en aio vuotta elää näillä diettiruuilla pelkästään.Elämästä pitää myös nauttia.Tiedän kyllä että se tankkauspäivä nostaa painoa mutta se on sitten odotettavissa ja eikä tule yllätyksenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin kilo pitäis lähtee ekalla viikolla koska nesteet lähtee ekaksi.Mutta tiesit sen varmaan.Itellä lähti kaksi kiloa ekalla viikolla.Ja on se paino laskenut toisellakin viikolla koska vajetta syntyy joka päivä.Itellä ei ole kiire ja tavoitteena pudottaa ensi kesään mennessä reilu 10 kiloa. Omalla kohdalla on tiukka ruokavalio,koska se toimii omalla kohdalla parhaiten. 1,5 kilon kuluttua pidä tankkauspäivän kun vaaka näyttää 75 kiloa. Pidän sen ihan hyvällä omalla tunnolla.Jaksaa paremmin tätä diettiä,koska mä en aio vuotta elää näillä diettiruuilla pelkästään.Elämästä pitää myös nauttia.Tiedän kyllä että se tankkauspäivä nostaa painoa mutta se on sitten odotettavissa ja eikä tule yllätyksenä.

        Minäkin olen ennen yrittänyt tiukkaa ruokavaliota, mutta se on aina toiminut vain rajatun ajan. Sitten kaikki kaatuu. Epäilen, että ongelmani tiukassa ruokavaliossa on se, että sairastan BED syömishäiriötä. Tähän kuuluu mm. ruokaan liittyvät hyvin voimakkaat häpeän ja syyllisyyden tunteet. Tiukka ruokavalio tuntuu jo itsessään rangaistukselta ja vahvistaa negatiivisia tunteita. Siksi on pakko yrittää tällä samalla ruoalla kuin normaalistikin syön.

        Tsemppiä sinulle! Käy kertomassa kuulumisia vastaisuudessakin. Sinulla tuntuu sujuvan hyvin. Lauantaina aloitan uuden ketjun, joten minut löytää sen jälkeen sieltä.


    • Anonyymi

      Aika perusteellista.

      • Anonyymi

        Ai mun viesti. Ei ole koska en voi ilmoittaa painoa desimaalin tarkkuudella.Ihan on mekaaninen vaaka käytössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai mun viesti. Ei ole koska en voi ilmoittaa painoa desimaalin tarkkuudella.Ihan on mekaaninen vaaka käytössä.

        Eivät digitaalisetkaan vaa'at ole tarkkoja eli kilon tarkkuus riittää hyvin. Ihmisen painossakin on melkoista heittelyä. Minulla se on luokkaa kaksi kiloa.


      • hvp27 kirjoitti:

        Eivät digitaalisetkaan vaa'at ole tarkkoja eli kilon tarkkuus riittää hyvin. Ihmisen painossakin on melkoista heittelyä. Minulla se on luokkaa kaksi kiloa.

        Näinpä kyllä. Minullakin on digitaalinen vaaka ja punnitsen aina kolmesti saadakseni varmemman tuloksen. Tahtoisin saada sellaisen kunnon 'neuvolapuntarin', mutta ehkä kotikäytössä riittää vähempikin.


      • LihavaLady kirjoitti:

        Näinpä kyllä. Minullakin on digitaalinen vaaka ja punnitsen aina kolmesti saadakseni varmemman tuloksen. Tahtoisin saada sellaisen kunnon 'neuvolapuntarin', mutta ehkä kotikäytössä riittää vähempikin.

        Esimerkiksi Omronilla on suhteellisen edullisia vaakoja ja se on tunnettu valmistaja. Hinnat näyttävät pyörivän noin satasen pinnassa. En tiedä onko tuollaisesta vastaavaa hyötyä. Vaakoja voi testaa siten, että pitää välillä kädessään pientä painoa ja välillä ei. Sopiva voisi olla ehkä 200 g. Vaa'an pitäisi siis reagoida tuohon.


    • Anonyymi

      Edellispäivänä nautittu suola, hikoilu, suola ja hiilihydraattivarastot liikuttavat itsellä vertailukelpoista painoa puolen kilon tai jopa kilon verran. Jos vaakan virhe tai tarkkuus on lisäksi puoli kiloa, helposti painon heittely on usein kilon verran vuorokaudessa. Siis ilman, että mitään erityistä tapahtuu. Itse en katso aiheelliseksi ostaa kallista vaakaa, jossa todellinen tarkkuus olisi tavanomaista parempi. Katson, että mittaus aina samalla tavalla samaan aikaan on riittävän tarkkaa.

      Mekaanisen jousivaa'an tarkkuus eli noin 1 kg ei nykyisin ole edes tyydyttävä, sen sijaan 20 euron elektroninen vaaka näyttää tarkasti 100 grammaan saakka.

      Tarkkuus on vähän väärä ilmaus tässä yhteydessä, jos lukema onkin tarkasti oikein mutta paino silti väärä. Kyseessä on todellisuudessa LUKEMATARKKUUS tai mittausherkkyys, ja sillä ei kaikkialla tee mitään, jos vaaka on jo aluksi kalibroitu väärin. Tarkkuus koostuu toistettavuudesta, herkkyydestä ja kalibrointiepävarmuudesta. OLEELLISTA on että mittaisi aina samalla tavalla ja samalla laitteella. Vaa'oissa kun on eroja jo tehtaalta lähtiessään, puhumattakaan vaikkapa vanhasta jousivaa'asta.

    • Pakko todeta, että on hienoa lukea täältä asiallista keskustelua. Olen miettinyt uuden puntarin ostoa, mutta näitä kommentteja lukiessa tulin siihen tulokseen, etten ainakaan vielä osta. Tarkemmat tulokset tuntuvat ehkä tärkeämmiltä sitten, kun pääsen hoikempaan kuntoon.

      Tänään on ollut ihan huippupäivä!

      • Jos ostat niin osta mittanauha. Se on paljon parempi laihtumismittari kuin vaaka.


    • Anonyymi

      Mulla oli kerran vuosia sitten digitaalivaaka,mutta paino saattoi heittää monella kilolla vaikka punnitsin itteni useamman kerran peräkkäin.Ja jos mulla ois diagitaalivaaka niin mä pyöristäisin kuitenkin lukeman ylöspäin.joten siksi mulle riittää toi mekaaninen vaaka.Mua ei motivoi mikään sadan gramman pudotus.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut toi sama mekaaninen vaaka yli 20 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut toi sama mekaaninen vaaka yli 20 vuotta.

        Kaikki vaa'at ovat mekaanisia tavalla tai toisella. Massoja voi verrata toisiinsa tai mitata niiden aiheuttamaa voimaa mutta jälkimmäinen vaatii muodonmuutoksen. Nykyiset vaa'at perustuvat venymäliuskoihin eivätkä ne väsy kuten jousivaa'at mutta ne kärsivät samoista ongelmista eli lattian pitää olla tasainen ja suora. Kylppäri on siis huono paikka eikä kannata olettaa että tarkkuus on huippua.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kaikki vaa'at ovat mekaanisia tavalla tai toisella. Massoja voi verrata toisiinsa tai mitata niiden aiheuttamaa voimaa mutta jälkimmäinen vaatii muodonmuutoksen. Nykyiset vaa'at perustuvat venymäliuskoihin eivätkä ne väsy kuten jousivaa'at mutta ne kärsivät samoista ongelmista eli lattian pitää olla tasainen ja suora. Kylppäri on siis huono paikka eikä kannata olettaa että tarkkuus on huippua.

        Itse jouduin siirtämään vaa'an pois kylppäristä juuri vinon lattian vuoksi. Vaaka saattoi näyttää jopa 2 - 3 kilon verran erilaisia lukemia, mutta kun lattia on tasainen, poikkeamat ovat vain 100-200 grammaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jouduin siirtämään vaa'an pois kylppäristä juuri vinon lattian vuoksi. Vaaka saattoi näyttää jopa 2 - 3 kilon verran erilaisia lukemia, mutta kun lattia on tasainen, poikkeamat ovat vain 100-200 grammaa.

        Mekaanisen vaa'an asteikolta näkee painon puolen kilon tarkkuudella. Se riittää hyvin. Eikä haittaa, jos vaaka säännöllisesti näyttää hieman liikaa tai liian vähän. Punnituksen tarkoitus on kuitenkin seurata painon muutosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse jouduin siirtämään vaa'an pois kylppäristä juuri vinon lattian vuoksi. Vaaka saattoi näyttää jopa 2 - 3 kilon verran erilaisia lukemia, mutta kun lattia on tasainen, poikkeamat ovat vain 100-200 grammaa.

        Jeps, kaato vaikuttaa jonkin verran riippuen sen suuruudesta mutta toinen ongelma on se, että vaaka ei tukeudu lattiaan hyvin.


    • Anonyymi

      Kukin saa omalla tavallaan uskoa onnistumiseensa ja sisältöä elämäänsä.
      Kun pudotin 6:ssa viikossa16kg nolla hiilareilla niin minulle riitti puntarointi kerran viikossa. Aina samassa tilanteessa. Aamuisin heti vessakäynnin jälkeen.
      En merkinnyt mitään mihinkään. Muutokset muisti puolin kiloin.
      Ketosliuskat olivat tärkeämmät.

    • Lähtöpaino oli vähintään 84kg, todennäköisesti vähän enemmän. Tänä aamuna paino oli 81,6kg eli -2,4kg ensimmäisellä viikolla vain sillä muutoksella, että pienensin ateriakokoa 1/3 osaan entisestä (ja vaihdoin leffaherkkuina nautitut pikku sipsipussit kouralliseen ruisnappeja). Kahviherkut syön normaaliin tapaan, mutta pysyttäydyn niissäkin yhdessä, enkä mussuta monta niin kuin ennen.

      Aloitan uuden keskustelun 2.viikolle. Tähän kommenttiketjuun en enää lisää mitään.

    • Palaan tämän päiväkirjan pariin lauantaina. Loppu viikko ontosi kiireistä.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe