Olin alunperin kirjoittamassa tätä vauva.fi:lle mutta siellä etukäteissensuuri on niin tiukka, joten teksti ei mennyt edes tiettyjen sanojen itsesensuurin jälkeenkään läpi, joten laitan tämän tekstin nyt tänne.
Olen itse siis muslimin kanssa parisuhteessa ja sitä kautta perehtynyt islamin uskoon. Monilla suomalaisilla naisilla on islamin uskosta liian epärealistinen/naiivi käsitys, joten ajattelin kirjoittaa faktatietoa siitä mikä on ko. uskonnon mukaan avioliiton säännöt naisen asemasta katsottuna. Eroaa hyvin paljon länsimaalaisesta käsityksestä ja kannattaa muistaa, että vaikka mies olisi ikänsä länsimaissa asuva, maallistunut muslimi, nuo opit ovat enemmän tai vähemmän tietoisesti kuitenkin siellä miehen takaraivossa.
Tässä alkuperäinen viestini, muokattuna siten että ehkä menisi vauva-palstan automaattisen moden läpi:
Mieheni on mus-li-mi, joten jonkin verran tietoa mulla on kyseisestä uskonnosta. K-kirjaimella alkavan pyhän kirjan mukaan naisten asemassa avioliitossa määrätään seuraavaa:
1) naisen pitää pyytää ja saada miehensä suostumus jos lähtee ulos. Jos suostumusta ei saa, silloin ulos ei lähdetä. Käsittääkseni jotain poikkeuksen poikkeuksia on tapauksissa, joissa ulos saa lähteä (esim. mos----jaan rukoilemaan meneminen) mutta tästä on monitulkintaisuutta.
2) nainen ei saa päästää kotiinsa miehen ei-toivomia vieraita. Jos mies sanoo, että kaveripariskuntasi Minna ja Pekka eivät ole tervetulleita, et saa kutsua heitä.
3) naisen pitää olla valmis petipuuhiin ihan milloin tahansa mies haluaa (poislukien jos nainen on sairas tai kuukautiset). Jos nainen ei suostu, saa enkeleiden kirouksen ja voi joutua helvettiin. Sharia-laki ei pidä rai----kaamisena sitä jos mies pakottaa naisensa yhdyntään. R-kaus viittaa lähinnä peppuseksiin tai aviorikokseen, lain mukaan mies ei voi ra-----kata vaimoaan. (Toki näin oli vielä 90-luvun asti Suomessa, joten ei nyt paukutella liikaa henkseleitä).
4) mies on perheen pää ja naiselta edellytetään tottelevaisuutta miestä kohtaan, toisaalta jos mies haluaa naisen tekevän jotain uskonoppien vastaista (esim. peppuseksi, alkon juominen), ei naisen tarvitse totella. Muttta ko. uskonto korostaa, että miehellä on enemmän oikeuksia kuin naisella, koska ko. uskonnon mukaan "jumala antoi miehille enemmän". Jos nainen ei tottele miestään, miehellä on uskonnon mukainen oikeus viime kädessä lyödä vaimoaan "kevyesti", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Ensimmäinen keino on nuhtelu, sitten huomiotta jättäminen (sängyssä), sitten tuo "kevyesti" lyöminen. Kannattaa huomioida, että nuo toimivat vain siihen suuntaan, että miehellä on oikeus nuhdella ja kurittaa vaimoaan ja vaimon velvollisuus on totella, ei päinvastoin.
5) vaikka länsimaissa puhutaan kovin suloisesti siitä, miten huivin käyttäminen on oma valinta niin höpölöpö, kuka tahansa voi tarkistaa pyhistä kirjoista että kyllä siellä määrätään nimenomaan naisia peittämään itsensä. Miehienkin toki pitäisi pukeutua säädyllisesti, ei hillua paidattomissa yms. mutta ei niin isoja vaatimuksia pukeutumisen suhteen mitä naisille.
Hei te kaikki, jotka mietitte muslimimiehen kanssa suhdetta
5
1177
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja jatkaa vielä. Oma mieheni siis ei vaadi minun pyytävän häneltä lupaa ulos menemiseen, joskin kyllä toivoo että kerron minne olen menossa ja koska tulen. Toisaalta hän tekee itsekin samaa, eli kertoo minne on menossa ja koska tulee. Mun mielestä tuo on ihan perushuomaavaisuutta parisuhteessa, etenkin jos aikoo olla kovin myöhään jossakin.
Toisaalta tunnistan mieheni kaiken vapaamielisyyden alla uskonnosta ja kulttuurista tulevia käsityksiä. Esimerkiksi "naiset eivät sovellut johtajiksi yhtä hyvin mitä miehet", "miehiä tulisi suosia työpaikkojen suhteen, naiset sopivat paremmin kotiin mitä miehet", "mies on perheen pää" (toisaalta tämä tarkoittaa miehelleni myös tietynlaista vastuunkantoa, ei tyyliin sohvalla makamista ja palvelun vaatimista. Mutta pointtini siis: vaikka hän on korkeasti koulutettu, fiksu, kielitaitoinen, hyvä työpaikka, ikänsä länsimaassa asunut toisen polven maahanmuuttaja (emme tutustuneet Suomessa emmekä ole koskaan asuneet Suomessa), on hänen ajattelussaan silti voimakkaita jäänteitä oman uskonnon näkemyksistä. Voin vain kuvitella, mikä lienee tilanne silloin kun suominainen pariutuu heikosti koulutetun, jopa luku-kirjoitustaidottoman irakilaisen/afgaanin kanssa. Ensin ihastuu tummiin nappisilmiin, oleskeluluvan/kansalaisuuden toivossa mies katsoo sormien läpi naisen liberaaleja arvoja (juominen, pukeutuminen, miespuoliset kaverit jne) mutta sitten lopulta miehen kärsivällisyys ei kestä ja se oikea uskonto ja kulttuuri ottaa vallan. - Anonyymi
En allekirjoita oman muslimi miehen kohdalla yhtään noista väitteistä.
P.s peppuseksi ei ole kielletty. - Anonyymi
Hoi sie!
- Anonyymi
Vauva.fi:ssä menee heittämällä läpi tekstit, joissa ylistetään muslimimiehiä.
- Anonyymi
Tämän kyllä olen huomannut kokemuksien kautta. Nykyisin naimisissa muslimin kanssa ja voin melkeinpä allekirjoittaa nuo kaikki. Itse en ole muslimi ja hän ei minulle huivin käytöstä ole ikinä puhunut sen takia mutta pukeutumiseen puuttuu jos hänen mielestään joku asu on liian kireä tai avonainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244042Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122921Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht114734Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 35688
- 104647
- 134635