Kirjastot ovat turhaa rahanmenoa

Anonyymi

Asia oli aikoinaan ihan eri joskus 20 vuotta sitten vielä mutta onko nämä kirjastot
oikeasti enää niin tärkeitä että kannattaa maksaa esimerkiksi 100 000 euroa kuukaudessa vuokraa kirjaston tiloista. Ei ole mitään halpaa siis, espoossakin taitaa olla ainakin pari tälläistä, tämän hintaista kirjasto ja joku pieni kirjasto vielä päälle. Eihän kirjoja lue enää nykyään juuri kukaan. Kaikki löyttyy netistä. Itse en ole lukenut koskaan vapaaehtoisesti yhtään kirjaa.

15

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Itse en ole lukenut koskaan vapaaehtoisesti yhtään kirjaa."

      Sen kyllä huomaa.

      • Anonyymi

        Tuskin tuo mies on itse myöskään kirjoittanut tahi väitellyt. Kyllä sen vaan huomaa😘


    • Anonyymi

      Kaltaisesi ätmit, työttömät ja ihan kaikki persut Suomessa ovat turhaa rahanmenoa. Kaikki ne voisi lopettaa.

    • Anonyymi

      Provokaatio on aina provokaatio.

    • Anonyymi

      Itse luen jatkuvasti. Ostan myös kirjoja. Haluan kongreettisen kirjan käteeni. Kyllä meitä täällä suomessa vielä riittää.

      • Kirjastoista voi lainata myös e-kirjoja.


    • Jäähallit on turhia. Koskaan en ole jäähallia tarvinnut. 🙄

      • Anonyymi

        Joo, ja liikuntahallit, ja uimahallit, ja kaikki muutkin liikuntapaikat joiden kunnossapito vaatii aikaa ja rahaa, kuten talvella hiihtoladut ja luistelukentät, sekä kesäisin maauimalat, ja jalkapallokentät, ja yleisurheilukentät, ja museot, ja teatterit ja elokuvateatterit ja ja ja... Periaatteella joko koskaan en ole tarvinnut, tai en enää tarvitse tahi käytä ollenkaan. Turhaanhan niitä silloin rahoitetaan verorahoistani, jolloin ne rahat menee vaan hukkaan.

        Kun taas kirjastoa käytän aika useastikin. En halua lukea kirjaa älylaitteen näytöltä, vaan haluan paperista tehdyn kirjan käteeni. Kun kirja-kirjaa on tottunut lapsesta lähtien lukemaan, niin ei tapojaan ja tottumuksiaan muuksi halua muuttaa.

        L.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja liikuntahallit, ja uimahallit, ja kaikki muutkin liikuntapaikat joiden kunnossapito vaatii aikaa ja rahaa, kuten talvella hiihtoladut ja luistelukentät, sekä kesäisin maauimalat, ja jalkapallokentät, ja yleisurheilukentät, ja museot, ja teatterit ja elokuvateatterit ja ja ja... Periaatteella joko koskaan en ole tarvinnut, tai en enää tarvitse tahi käytä ollenkaan. Turhaanhan niitä silloin rahoitetaan verorahoistani, jolloin ne rahat menee vaan hukkaan.

        Kun taas kirjastoa käytän aika useastikin. En halua lukea kirjaa älylaitteen näytöltä, vaan haluan paperista tehdyn kirjan käteeni. Kun kirja-kirjaa on tottunut lapsesta lähtien lukemaan, niin ei tapojaan ja tottumuksiaan muuksi halua muuttaa.

        L.

        Mä olin pitkään samaa mieltä, mutta kyllähän tuohon e-kirjojen käyttöönkin tottui. Nyt olekaan pitkään aikaan lukenut mitään..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mä olin pitkään samaa mieltä, mutta kyllähän tuohon e-kirjojen käyttöönkin tottui. Nyt olekaan pitkään aikaan lukenut mitään..

        Mulla on aina joku kirja kesken, ja kirjan lukeminen ennen nukkumaan menoa on ollut lapsesta lähtien mulle sellainen rentoutumisriitti, jolla rauhotan itseni unta varten. Joskus sanoinkin lukutoukan taivaan olevan pino lukemattomia uutuuksia, ja rajattomasti aikaa lukea.

        Parhaimmillaan mulla on tullu luettua kahdesta kolmeen ( 300 sivua/kirja) kirjaa viikossa, mutta viime aikoina on mennyt ehkä joku yks kirja kahdessa viikossa. En ole samalla tavalla jaksanut viime aikoina lukea, mutta nyt alkaa taas näyttää siltä että lukuinto alkaa palaamaan, jolloin jopa taistelen unta vastaan kun en malta lopettaa lukemista. Monta kertaa on elämän aikana tullut nukahdettua kesken kaiken lukemisen lukuvalo päällä, kirja kädessä, ja karkki tai suklaanpala vielä suussa.

        Ehkä mulla se e-kirjojen lukutottumus johtuu sellasista asioista, että koska luen aina sängyssä kyljelläni maatessa, olisi siinä asennossa hankala käyttää mitään laitetta, kun on vaan yksi käsi käytössä toisen ohjatessa samalla voileipää suuhun, kun mussutan iltapalani samalla.

        Toinen on se, ettei mun silmät jaksa kovinkaan pitkiä aikoja lukea tekstiä näytöltä, varsinkin kun puhutaan useiden lukujen lukemisesta yhdellä kertaa, ja niissä teksteissä jotka eivät ole selkeästi jaksotu irrallisiin lyhyempiin pätkii, eksyy silmä oikeasta kohtaa, jolloin siihen kohtaan on vaikea löytää uudestaan. Tämä siitä huolimatta että mulla on lukulaseissa, kuten on myös tavallisissa lajeissa sinistä valoa suodattava pinnoite.

        Mun silmät on tullu vuosien saatossa niin herkäksi, että niihin alkaa sattumaan auringonpaisteella jatkuva aivastelu mukaan lukien, jos en käytä aurinkolaseja. Esimerkiks jos mulla ei oo arskoja päässä auringon paistaessa, en kovinkaan pitkää aikaa pysty ratissa olemaan, ennen kuin silmiin tekee jo kipeää.

        L.


    • Anonyymi

      Ihme hiipparit on aina käynyt kirjastossa ja huumehörhöt piikittää vessassa ja myy huumeita kai kirjastot on pultsareille talvisin pääsee lämpimään ettei ulkona tarvi kuluttaa aikaansa samoin mielenvikaisille on jokin paikka missä käydä muuten sekoavat lopullisesti

    • Anonyymi

      Naiset ja homot lukevat kirjoja!

    • Mulla oli ainakin se näyttely kirjastossa keväällä 2008, ja nyt ens keväänä ois tarkotus taas. Että kirjastoo voi käyttää muuhunkin kun kirjoihin. Ja sitten kun on muitakin kirjoja kuin romaaneja, joita täytyy lukea kuin piru raamattua. Ja sitä en jaksa. Mutta löytyy mielen kiintoisia teoksia paikallishistoriasta. Ja niitä ei oo e kirjoina, kun on niin vanhoja. Paljon löytyy tietoo esim. Noitten kuvieni taustaks. Ja on nykyään muutakin toimintoja kun voi vanhoja valokuvia ja videoita digitoida ja sitten jakaa nettiin kaiken katsottaviksi. Että miksi niitä täälä pöytälaatikoissa piilottelisin.

    • Monella harha käsitys just kirjoista, että ne on niitä romaaneja, satukirjoja, joita joutuu lukemaan ääneen sormi rivi riviltä seuraten. Kun taas tietokirjoja luetaan silmäilemällä ja vain kiinnostavat kohdat lukien. Ette kait kuvittele, että viimekerralla, kun kävin katsomassa vanhoja puhelin luetteloita, niin oisin ne kannesta kanteen lukenut.

      • scrg

        Romaanit ja jotkut tietokirjatkin voi kuunnella äänikirjoina. Niitä on nykyisin tosi hyvin tarjolla. Ja joihinkin sitten taas se ei sovi, etenkin jos tekstin lisäksi on muuta visuaalisempaa sisältöä.

        Riippuu tietysti paljon pystyykö äänikirjoja kuuntelemaan muun tekemisen ohella. Mutta on ne ainakin omalla kohdalla paljon mielekkäämpää eetterin täytettä kuin joku radiokanava jorinoineen ja puuduttavine soittolistoineen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe