Polttokennoauto (vetyauto, FCEV) on mainio vaihtoehto akkusähköautolle.
- polttokennoauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km. Toyota Mirailla on ajettu normaalissa liikenteessä yli 1000 km.
- polttokennoauton on yksi hyvä puoli on myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa.
- myöskään toimintamatka ei lyhene iän myötä kuten käy akkusähköautolle
- polttokennoauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana
Suomi on tällä hetkellä Euroopan ainoa maa jossa ei ole vielä vetytankkausasemia.
Vetytankkausasemia Suomeen
8
91
Vastaukset
- Anonyymi
Pohdintaa jo aikaisemmin. Mutta ethän sinä vetyspämmääjä siitä halua välittää kun tämän linkin kautta alunperin löysit tämän paikan keskustella vaan halusit avata uuden avauksen "unohtaen" suuret ongelmat? Eli taidat kärkkyä nyt yhteiskunnan tukien suuntaan eli veroja nostetaan että saadaan kalliit vetytankkausasemat pystyyn?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17044486/vetytankkausaseman-perustaminen- Anonyymi
Euroopan vetyasemat kartta
https://h2.live/en/
Tankki täyteen 5 minuutissa, ajoa liki 700 kilometriä ja päästöt vettä – Suomessa vetyautoja kirittää P2X Solutions
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tankki-tayteen-5-minuutissa-ajoa-liki-700-kilometria-ja-paastot-vetta-suomessa-vetyautoja-kirittaa-p2x-solutions/66f88da3-b3e2-4c8c-9c9d-201123db71fd
- Anonyymi
Norjassa on jo yritetty tähän päästöttömään liikenteeseen siirtymisessä, mutta silti vetyautoja ei saada myytyä kansalle vaikka muutamia vetyasemia on jo ollut monta vuotta. Todistetusti vetyasemia ei kannata rakentaa jos ei halua hävitä omia rahojaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17094777/norjalaiset-eivat-usko-vetyautoihin - Anonyymi
Vetyä joo. Miksei metanolia? Siitäkin saa sähköä. Energiatiheys yli kolminkertainen vetyyn verrattuna. Ei tarvitse painesäiliötä. Tankillisella pääsee tosi pitkälle.
Logistiikka ei tarvitse kalliita muutoksia.- Anonyymi
Metanolia on käytetty jo pitkään polttokennoaggregaateissa silloin kun halutaan hiljaista ja helppoa sähköntuottoa (EFOY). Todennäköisesti vedystä siirrytään nopeassa tahdissa ensin metaanin (maakaasu) käyttöön ja myöhemmin puolikiinteiden tai kiinteiden "polttoaineiden" käyttöön polttokennoissa. Vety on liian kallis polttoaine.
- Anonyymi
On suuri riski että vetytankkausaseman omistajan sijoitus tulee tiensä päähän ennenkuin se on maksettu loppuun vetyautoilijoilla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17111198/vetyautoilu-on-kallista-valehtelua-varoita-ystaviasi-ajoissa- - Anonyymi
Kaksi muutakin ketjua asemien perustamiseen löytyy:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17055385/vetyaseman-kulujen-kuolettaminen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17044486/vetytankkausaseman-perustaminen - Anonyymi
Valitettavan kallis systeemi, ei siksi tule yleistymään meillä koskaan.
Ajatuksen tasolla hyvä, mutta käytännössä ei ole kannattavaa henkilöautoihin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 403804
- 1001799
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa601687- 1361645
- 971391
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321308MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3041194- 571155
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301062Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711021