Polttokennoauto (vetyauto, FCEV) on mainio vaihtoehto akkusähköautolle.
- polttokennoauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km. Toyota Mirailla on ajettu normaalissa liikenteessä yli 1000 km.
- polttokennoauton on yksi hyvä puoli on myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa.
- myöskään toimintamatka ei lyhene iän myötä kuten käy akkusähköautolle
- polttokennoauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana
Suomi on tällä hetkellä Euroopan ainoa maa jossa ei ole vielä vetytankkausasemia.
Vetytankkausasemia Suomeen
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pohdintaa jo aikaisemmin. Mutta ethän sinä vetyspämmääjä siitä halua välittää kun tämän linkin kautta alunperin löysit tämän paikan keskustella vaan halusit avata uuden avauksen "unohtaen" suuret ongelmat? Eli taidat kärkkyä nyt yhteiskunnan tukien suuntaan eli veroja nostetaan että saadaan kalliit vetytankkausasemat pystyyn?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17044486/vetytankkausaseman-perustaminen- Anonyymi
Euroopan vetyasemat kartta
https://h2.live/en/
Tankki täyteen 5 minuutissa, ajoa liki 700 kilometriä ja päästöt vettä – Suomessa vetyautoja kirittää P2X Solutions
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tankki-tayteen-5-minuutissa-ajoa-liki-700-kilometria-ja-paastot-vetta-suomessa-vetyautoja-kirittaa-p2x-solutions/66f88da3-b3e2-4c8c-9c9d-201123db71fd
- Anonyymi
Norjassa on jo yritetty tähän päästöttömään liikenteeseen siirtymisessä, mutta silti vetyautoja ei saada myytyä kansalle vaikka muutamia vetyasemia on jo ollut monta vuotta. Todistetusti vetyasemia ei kannata rakentaa jos ei halua hävitä omia rahojaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17094777/norjalaiset-eivat-usko-vetyautoihin - Anonyymi
Vetyä joo. Miksei metanolia? Siitäkin saa sähköä. Energiatiheys yli kolminkertainen vetyyn verrattuna. Ei tarvitse painesäiliötä. Tankillisella pääsee tosi pitkälle.
Logistiikka ei tarvitse kalliita muutoksia.- Anonyymi
Metanolia on käytetty jo pitkään polttokennoaggregaateissa silloin kun halutaan hiljaista ja helppoa sähköntuottoa (EFOY). Todennäköisesti vedystä siirrytään nopeassa tahdissa ensin metaanin (maakaasu) käyttöön ja myöhemmin puolikiinteiden tai kiinteiden "polttoaineiden" käyttöön polttokennoissa. Vety on liian kallis polttoaine.
- Anonyymi
On suuri riski että vetytankkausaseman omistajan sijoitus tulee tiensä päähän ennenkuin se on maksettu loppuun vetyautoilijoilla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17111198/vetyautoilu-on-kallista-valehtelua-varoita-ystaviasi-ajoissa- - Anonyymi
Kaksi muutakin ketjua asemien perustamiseen löytyy:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17055385/vetyaseman-kulujen-kuolettaminen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17044486/vetytankkausaseman-perustaminen - Anonyymi
Valitettavan kallis systeemi, ei siksi tule yleistymään meillä koskaan.
Ajatuksen tasolla hyvä, mutta käytännössä ei ole kannattavaa henkilöautoihin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192651
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2551148- 861104
- 81064
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63933Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12930- 30896
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41832Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37799