Painonpudotuspäiväkirja 2. viikko

Lähtöpaino oli 84kg. 1.viikolla paino putosi -2,4kg eli nyt paino 81,6kg.
Metodi: syödä kuten ennenkin, mutta kutistaa annokset 1/3 osaan entisestä.
Ruokavalio: vagaani.
Erityishaasteet: BED syömishäiriö.

Tälle viikonlopulle olen tehnyt ison satsin hernekeittoa. Pääsen ruuanlaitosta helpolla, kun teen kerralla paljon. Lapsille pitää kuitenkin kokata erikseen. He syövät lihaa, eivätkä tykkää hernekeitosta.

Tällä hetkellä olo on väsähtänyt, mutta onnellinen. Ensimmäistä kertaa vuosiin en stressaa ja ahdistu syömisestä.

87

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitisviestiin tuli harhanäppäys eli siis ruokavalio on vegaani, ei vagaani. Kirjoitusvirheitä tulee, kun puhelimella kirjoittaa.

      Tänään on vapaata, huomenna taas töitä. Vapaapäivät ovat vaikeampia kuin työpäivät. Vain liikunta rytmittää päivää. On kyllä paljon tekemistä, mutta tekemiselle ei ole selvää aikarajaa. Olisi kamalaa yrittää laihduttaa lomalla. Ei varmaan onnistuisi.

      Nyt kello on 9.45 ja minulla on mukamas jo nälkä. Työpäivinä syön lounaan vasta iltapäivän puolella, eikä tee tiukkaakaan olla syömättä klo 6.30-13.30 välinen aika. Käväisen kaupassa ja väsään jotain tosi monimutkaista lapsille ruuaksi. Sillä tavalla saan ainakin huomion pois syömisestä.

      • Anonyymi

        Kerroit että sulla on BED.Tsemppiä rutkasti.Itselläkin on BED vaikka en ole sairaaloisen ylipainoinen. Mutta BED kuitenkin. Itse painoin pahimmillani 90 kiloa ja kuusi vuotta sitten 54 kiloa.Nyt paino on 76 kiloa.Mä olen aloittanut laihduttamisen 11,5 vuotta sitten.

        BED:in takin tämä laihduttaminen ei ole helppoa.Mä joudun menee päivä ja hetki kerrallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit että sulla on BED.Tsemppiä rutkasti.Itselläkin on BED vaikka en ole sairaaloisen ylipainoinen. Mutta BED kuitenkin. Itse painoin pahimmillani 90 kiloa ja kuusi vuotta sitten 54 kiloa.Nyt paino on 76 kiloa.Mä olen aloittanut laihduttamisen 11,5 vuotta sitten.

        BED:in takin tämä laihduttaminen ei ole helppoa.Mä joudun menee päivä ja hetki kerrallaan.

        Minäkin olin ennen lasten syntymää normaalipainoinen. Silloin liikunnan määrä esti ahmintakohtauksista kertynyttä yltiöpäistä energiaa lihottamasta minua ihan possuksi. Lasten jälkeen tuli sitten masennus ym. ja siitä se lihominen sitten lähti. BED oireili pahimmillaan niin hurjasti, että pelkäsin mahalaukun halkeavan niistä ahmintakohtauksista. Nykyään asiat ovat paljon paremmin. Olen oppinut olemaan itselleni armollisempi.

        Pahin dieetti mitä itse yritin - näin BED näkökulmasta katsottuna - oli ketoosiin tähtäävä ruokavalio. Se laukaisi niin kauhean ahmintakohtausten ja murhaavan itsesyytösten ja itseinhon kierteen, että lihoin ketoosiyrityksen ja sitä seuranneen ahdistuksen aikana 80 kilosta yli 84 kiloon. Siksi päätin lähestyä tätä ongelmaa tällä kertaa aivan toisella tavalla. Aion olla sallivampi ja anteeksiantavampi.

        On kyllä tosi upeaa, että olet saanut painosi alas noista pahimmista ajoista. Olet elävä esimerkki siitä, ettei BED tarkoita elämänmittaista liikalihavuutta. Meillä on mahdollisuus laihtua ja huolehtia itsestämme siinä missä muillakin. Meille se vain on vähän haastavampaa.


    • Anonyymi

      Erään foorumin hyvän vinkin pohjalta - kiitos - tein hernekeiton itse painekattilassa, ja keitto valmistui kahdessa tunnissa ilman yön yli liottamista. Kuivista herneistä sipulista porkkanasta meiramista sai pilkkahintaan terveellisen ja ravitsevan ruuan.

      Kun keiton tekee itse, suolamäärän saa haluamakseen. Keiton suolapitoisuus on nyt alle 0,5 %. Muu perhe lisää suolaa halutessaan, itse säädän makua sinapilla.

      Rasvaton jauheliha, paistisuikaleet tai palvikinkku voisivat olla hyvä lisä rakennetta, proteiinia ja makua antamaan. Jos ei tarvitse olla kasviskeitto.

      • Jeps. Minulla olisi tarkoitus kokeilla kanahernekeittoa keväällä kun palaan kotiin. Kana uuniin pe ip ja tunnin paisto. Jäähtynyt kana siivotaan ja keitetään painekattilassa hiljaisella tulella tunnin verran. Aamulla erotellaan roippeet pois ja lisätään liotetut herneet ja keitetään reilu vartti. Täytyy etsiä noille roippeille sopiva pussi niin ei tarvitse erotella niitä kahteen kertaan tai keittää se kana aivan muusiksi.


      • Anonyymi

        Hernekeitto, lihan kanssa tai ilman, ei ole terveellinen jos sitä syö pelkästään. Sellaisesta syntyy useiden suojaravintoaineineiden vakavia puutoksia.

        Kannattaa huomata että täällä päivystävät helppoheikit tähtäävät aina siihen että laihduttaja epäonnistuu, siten heidän potentiaalinen asiakaskuntansa kasvaa. Tässä tapauksessa, eivät sanallakaan mainitse valitsemasi epäterveellisen ruokavalion haitoista, sen sijaan yrittävät vahvistaa valintaasi, höpöttämällä kanahernekeitostaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Minulla olisi tarkoitus kokeilla kanahernekeittoa keväällä kun palaan kotiin. Kana uuniin pe ip ja tunnin paisto. Jäähtynyt kana siivotaan ja keitetään painekattilassa hiljaisella tulella tunnin verran. Aamulla erotellaan roippeet pois ja lisätään liotetut herneet ja keitetään reilu vartti. Täytyy etsiä noille roippeille sopiva pussi niin ei tarvitse erotella niitä kahteen kertaan tai keittää se kana aivan muusiksi.

        Miksi kanahernekeittoa ei voi olla kokeilla syksyllä siellä missä kuvittelet olevasi?


      • Kiitos ruokavinkistä. Minäpä pistän mietinnän alle tämän painekattilan hankkimisen. Teen hernekeiton aina itse, joten sille tulisi varmasti käyttöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kanahernekeittoa ei voi olla kokeilla syksyllä siellä missä kuvittelet olevasi?

        Faciliteetit ovat lievästi sanottuna hyvin rajalliset sekä kesämökillä että duunikämpillä. Kotonakin täytyy tyhjentää jääkaappi ja pakastin kun pääsivät sulamaan toissakesänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hernekeitto, lihan kanssa tai ilman, ei ole terveellinen jos sitä syö pelkästään. Sellaisesta syntyy useiden suojaravintoaineineiden vakavia puutoksia.

        Kannattaa huomata että täällä päivystävät helppoheikit tähtäävät aina siihen että laihduttaja epäonnistuu, siten heidän potentiaalinen asiakaskuntansa kasvaa. Tässä tapauksessa, eivät sanallakaan mainitse valitsemasi epäterveellisen ruokavalion haitoista, sen sijaan yrittävät vahvistaa valintaasi, höpöttämällä kanahernekeitostaan.

        Pelkästään? Kuka tässä pelkästään syö yhtään mitään, vaan muun ruuan ohessa ja kanssa. Niin myös hernekeittoa.

        Tiedän täällä vain muutaman henkilön, jotka syövät aina yhtä ja samaa asiaa, ja henkilöistä yksi on ns. Kanannahkamies. Hänellä on paha suojaravintoainepuutos hypotalamuksessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään? Kuka tässä pelkästään syö yhtään mitään, vaan muun ruuan ohessa ja kanssa. Niin myös hernekeittoa.

        Tiedän täällä vain muutaman henkilön, jotka syövät aina yhtä ja samaa asiaa, ja henkilöistä yksi on ns. Kanannahkamies. Hänellä on paha suojaravintoainepuutos hypotalamuksessaan.

        Tämä 'suojaravintoainepuutos hypotalamuksessa' -kommentti oli tarpeeksi vastaamaan tuolle hernekeittokriittiselle. Se myös nauratti minua niin, että ansaitsee Päivän paras kommentti -kunniamaininnan.


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Tämä 'suojaravintoainepuutos hypotalamuksessa' -kommentti oli tarpeeksi vastaamaan tuolle hernekeittokriittiselle. Se myös nauratti minua niin, että ansaitsee Päivän paras kommentti -kunniamaininnan.

        AAmen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hernekeitto, lihan kanssa tai ilman, ei ole terveellinen jos sitä syö pelkästään. Sellaisesta syntyy useiden suojaravintoaineineiden vakavia puutoksia.

        Kannattaa huomata että täällä päivystävät helppoheikit tähtäävät aina siihen että laihduttaja epäonnistuu, siten heidän potentiaalinen asiakaskuntansa kasvaa. Tässä tapauksessa, eivät sanallakaan mainitse valitsemasi epäterveellisen ruokavalion haitoista, sen sijaan yrittävät vahvistaa valintaasi, höpöttämällä kanahernekeitostaan.

        Yleensä ihmiset syövät yhtä ruokaa vain yhden kerran päivässä joten pelkosi on turha. Kasvihernekeitossa on huonosti mm. C-, D- ja E-vitamiinia mutta noiden (ja alfalinoleenihapon) saa kohdalleen kun syö vaikka salaatin rypsiöljypohjaisella kastikkeella ja käyttää D-vitaminoituja maitotuotteita. Vegaanin D-vitamiini tulee kyllä helpommin purkista.


      • LihavaLady kirjoitti:

        Kiitos ruokavinkistä. Minäpä pistän mietinnän alle tämän painekattilan hankkimisen. Teen hernekeiton aina itse, joten sille tulisi varmasti käyttöä.

        On näppärä myös papujen keitossa. Itse pidän kovasti papusalaatista ja pidän sellaisesta jossa on useita papuja (pl. soijapavut). Keitän ehkä pari litraa papuja kerralla ja pakastan annoksina. Sulatettuihin papuihin sitten sekaan yrttejä, pippuria ja rypsiöljypohjainen kastike.


    • Anonyymi

      "Tälle viikonlopulle olen tehnyt ison satsin hernekeittoa. "

      Laihduttajan ei kannata tehdä mitään aikajaksoa varten isoa satsia mitään.

      • Anonyymi

        Hernekeitto sopii erinomaisesti myös pakastatettavaksi, ellei halua syödä kaikkea pika-pikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hernekeitto sopii erinomaisesti myös pakastatettavaksi, ellei halua syödä kaikkea pika-pikaa.

        Laihduttajan ei kannata tehdä mitään aikajaksoa varten isoa satsia mitään. Riippumatta siitä millä tavoin säilyttää satsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajan ei kannata tehdä mitään aikajaksoa varten isoa satsia mitään. Riippumatta siitä millä tavoin säilyttää satsia.

        Mitähän tuo tarkoitti?


      • Kasvihernekeitossa on 57 kcal per 100 g. Kukaan ei pysty sillä lihottamaan itseään. Erittäin kannatettavaa ruokaa nimenomaan laihduttajalle.

        Itse teen yleensä keittoja paljon. Kanakeittoon menee yleensä 2-3 kg kanan koipireisiä. Pakastan 1 litran pakastusrasiassa ja lisään perunat vasta sulatettuun liemeen keittojuuresten kanssa. Noin tulee 1.5 l keittoa eli minulle kolme annosta.


    • Syömiset ovat sujuneet loistavasti. Hernekeitto on oikeastaan ainoa ruoka, jota voin tehdä paljon kerralla ilman vaaraa, että ahmin sitä yli tarpeen. Itse tehty hernekeitto on niin täyttävää, että se tavallaan 'tukkii' mahan pitkäksi aikaa niin, että tulee ähkyn tunne, vaikka suuri osa syödystä ruoasta on pelkkää nestettä. Kaupan purkkihernekeitolla en uskaltaisi koittaa. Se näyttää litkulta, vaikka kuulema maistuu hyvältä.

      Nyt kello on 16.20. Söin päivällisen vähän etuajassa, koska pitää lähteä kaupungille. Vatsa on niin täynnä, ettei varmaan tarvitse koko loppu päivänä syödä enää yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Kaupan hernekeitot on ihan ok.Eihän niihin tartte lisätä vettä jos tykkää paksummasta keitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan hernekeitot on ihan ok.Eihän niihin tartte lisätä vettä jos tykkää paksummasta keitosta.

        Se suola, se suola.


    • Vau. Odotin kamalaa törkyä, mutta tässä kommenttiketjussa on pysytty fiksulla linjalla. Hyvä juttu!

      Tämä vapaapäivä on ollut yllättävän helppo. Söin pienen pussin karkkia, mutta se ei laukaissut ahmintakohtausta. Tein lapsille pitsaa, mutta minun ei tehnyt sitä mieli, koska olin täyttänyt vatsani hernekeitolla. Pitsa on suurimpia ruokahimojani. Nyt se ei edes kiusoitellut.

    • Eilen söin viimeisen kerran neljän jälkeen iltapäivällä, mutta nälkä ei tullut ennen aamua, eikä se nytkään ollut kiljuvan kova. Tänään syön vielä pääruokina hernekeittoa (kuten tuolla yllä jo kommentoitiin: todella hyvä laihduttajan ruoka) ja laitan loput pakkaseen.

      On tosi vaikeaa pidättäytyä dieettiajattelusta. Jatkuvasti mieleen tulee ajatuksia "sitten kun pääsen alle 80kg:n, rupean sokerilakkoon", " sotten kun pääsen 75 kiloon, ryhdyn puolipaastolle"... Nämä päätökset ovat koituneet painonpudotuksen kohtaloksi monta kertaa. Tällä kertaa niihin ei saa sortua. Syömishäiriöiselle eivät dieetit sovi. Sopii vain terveellinen ateriarunko, jolla tavoitellaan pysyvää, tervettä suhdetta ruokaan. Dieetit korostavat juuri sitä, mistä BEDistä kärsivän pitää päästä eroon: ruoka on elämän keskiössä ja siitä mitä laitat suuhusi riippuu se, onnistutko jossain vai epäonnistutko. Ei ikinä enää dieettejä! Se päätös auttaisi monia sellaisia, joilla on sairas suhde ruokaan.

      • Luin jokunen vuosi sitten mielenkiintoisen artikkelin ihmisestä jonka lääkäri oli tiukasti kieltänyt enää laihduttamasta. Oli sitten laihtunut merkittävästi juurikin siirtymällä terveelliseen ruokaan ja hylkäämällä laihduttamisen.

        Kun syö maltillisen annoksen terveellistä ruokaa niin energiaa tulee aika vähän, ei tarvitse kikkailla. Minulla laihtumista tosin edesauttaa Ozempic. Siitä on tulossa puhdas laihdutus versio ja se auttanee monia.


      • hvp27 kirjoitti:

        Luin jokunen vuosi sitten mielenkiintoisen artikkelin ihmisestä jonka lääkäri oli tiukasti kieltänyt enää laihduttamasta. Oli sitten laihtunut merkittävästi juurikin siirtymällä terveelliseen ruokaan ja hylkäämällä laihduttamisen.

        Kun syö maltillisen annoksen terveellistä ruokaa niin energiaa tulee aika vähän, ei tarvitse kikkailla. Minulla laihtumista tosin edesauttaa Ozempic. Siitä on tulossa puhdas laihdutus versio ja se auttanee monia.

        Nimenomaan, juuri nämä dieetit ja erityiset laihtumiseen tähtäävät ruokavaliot ovat kaltaisilleni aivan myrkkyä. Tiedän monia muitakin, joilla on kaikki tarvittava tieto terveellisestä ruoasta, mutta ovat silti laihdutuskierteessä. Syy on nimenomaan näissä dieeteissä. Sama juttu on lauseessa "kuluta enemmän kuin syöt". Sellainen ajattelu houluttelee laskemaan kaloreita ja vahtaamaan jokaista suupalaa. Ehei! Ensimmäistä kertaa tuntuu, että olen saanut ratkaisun avaimet käteen.

        Ozembic on minulle ihan vieras juttu. Pitääpä googlettaa!


      • LihavaLady kirjoitti:

        Nimenomaan, juuri nämä dieetit ja erityiset laihtumiseen tähtäävät ruokavaliot ovat kaltaisilleni aivan myrkkyä. Tiedän monia muitakin, joilla on kaikki tarvittava tieto terveellisestä ruoasta, mutta ovat silti laihdutuskierteessä. Syy on nimenomaan näissä dieeteissä. Sama juttu on lauseessa "kuluta enemmän kuin syöt". Sellainen ajattelu houluttelee laskemaan kaloreita ja vahtaamaan jokaista suupalaa. Ehei! Ensimmäistä kertaa tuntuu, että olen saanut ratkaisun avaimet käteen.

        Ozembic on minulle ihan vieras juttu. Pitääpä googlettaa!

        Ozempic on diabetes-lääke, jolla on sivuvaikutuksena ruokahaluttomuus. Siitä on myös tulossa laihdutukseen sopiva versio. Hinta ilman kelakorvausta on 135 € per kk.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ozempic on diabetes-lääke, jolla on sivuvaikutuksena ruokahaluttomuus. Siitä on myös tulossa laihdutukseen sopiva versio. Hinta ilman kelakorvausta on 135 € per kk.

        No voihan ne ravintoaineet purkistakin ottaa kun ei syö ruokaa.


    • Anonyymi

      Mä laittaisin tuon reilun satasen terveelliseen ruokaan.Saa olla todella kärsimätön jos ei jaksa ruokavaliolla laihduttaa.Kun syö proteiinia joka aterialla niin kyllä se nälkä pysyy poissa.

      • Minulla Ozempic on erityiskorvattava ja kustantaa sitten 45 € per kk. Tuo säästyy sitten kevyesti ruokalaskussa.

        Ozempic on hyvä vaihtoehto joillekin mutta ei kaikille ja se on suhteellisen kallis.

        Ei terveellinen ruoka ole sen kalliimpaa kuin epäterveellinenkään. Kaurahiutaleet ja pavut ovat sieltä edullisimmasta päästä eikä valko/punakaalikaan ole kalliita kuten eivät ole juureksetkaan. Vähärasvainen liha nyt on kalliimpaa kuin rasvainen mutta ero on pieni. Hedelmät ovat kyllä nykyään törkeän kalliita.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minulla Ozempic on erityiskorvattava ja kustantaa sitten 45 € per kk. Tuo säästyy sitten kevyesti ruokalaskussa.

        Ozempic on hyvä vaihtoehto joillekin mutta ei kaikille ja se on suhteellisen kallis.

        Ei terveellinen ruoka ole sen kalliimpaa kuin epäterveellinenkään. Kaurahiutaleet ja pavut ovat sieltä edullisimmasta päästä eikä valko/punakaalikaan ole kalliita kuten eivät ole juureksetkaan. Vähärasvainen liha nyt on kalliimpaa kuin rasvainen mutta ero on pieni. Hedelmät ovat kyllä nykyään törkeän kalliita.

        Niin ohan se 30 senttiä omenasta kova hinta.Itse en syö hedelmiä kuin omenan puuron kanssa. Lisäksi päivässä kaksi salaattiateriaa jossa paljon proteiinia.Lihaa ja kalaa en syö kun laitan kotona ruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ohan se 30 senttiä omenasta kova hinta.Itse en syö hedelmiä kuin omenan puuron kanssa. Lisäksi päivässä kaksi salaattiateriaa jossa paljon proteiinia.Lihaa ja kalaa en syö kun laitan kotona ruokaa.

        Ei taida 30 snt riittää enää omenaan. Banaani tuntuu olevan halvin hedelmä. Kohta kyllä menee alas ilmaisia viinirypäleitä kun sato alkaa kypsyä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei taida 30 snt riittää enää omenaan. Banaani tuntuu olevan halvin hedelmä. Kohta kyllä menee alas ilmaisia viinirypäleitä kun sato alkaa kypsyä.

        Kyllä Lahden Syke Prismassa omena maksoi 33 senttii.Mutta jos asuu helsingissä niin siellä voi ne omenatkin olla kalliimpia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Lahden Syke Prismassa omena maksoi 33 senttii.Mutta jos asuu helsingissä niin siellä voi ne omenatkin olla kalliimpia.

        En asu Helsingissä mutta käyn pääasiassa pienemmissä kaupoissa niin hedelmätkin ovat kalliimpia.


      • Laihdutan tässä hiilihydraattien voimalla ja tunnen nälkää, mutta en kärsi siitä. Ihminen voi tietoisesti muuttaa suhtautumistaan tuntemksiinsa. Jos pitää nälkää pahana vihollisena niin sitä se sitten on. Pakko syödä heti kun nälän tuntee.


    • Ilmeisesti nyt alkaa neste liikkumaan. Vessassa pitää rapata koko ajan. Ärsyttävää. Lenkkeillessäkin ehtii tulla vessahätä ennen kuin pääsee kotiin.

      • Anonyymi

        Mulla ei ole ollut tollaista ongelmaa dietin aikana. Vatsa kyllä toimii hyvin kun syön nähtävästi ihan kiitettävästi kuitupitoista ruokaa. Mä juon paljon vettä jonka takia ramppaan vesassa tiuhaan.Tulee juotua vettä vaikka ei janottais.Kait mä korvaan sillä veden höppimisellä sen etten voi koko ajan napostella jotain.Veden juomisen lopetan muutamaa tuntia ennen nukkumaan menoa mutta lääkkeiden takia pitää vettä juoda ennen kuin menee nukkuu ja sitten eka kaksi tuntia menee siihen että juoksen vessassa.Sen parin tunnin jälkeen sitten nukunkin kuin tukki.


    • Anonyymi

      Miulkii kaik maholliset asjat on pielessä. Niin sitä luulis. Luonto onto miull mahottoman äkkiväärän luonteen.
      Laitan vaan Högforsin veitten kurkullein ja sanon maarulle, että et saa muruakaan ennen kun paino on tippunt kohilleen.

      Tressi nousoo niin korkeall, että se kuluttaa ravinnon siehen hyvään BMI-arvoon. Aamulla se oli 23.8.

      • Anonyymi

        Tuota...valeineen päivineen. Kun ähkin äsken nokosilta ylös, niin näin kun naapuritalossa syttyi valot.
        Luulivat, että siellä on tosi hätä päällä...


      • Anonyymi

        Sä oot normaalipainoinen,niin mitä sä laihdutat?


      • Anonyymi

        "Laitan vaan Högforsin veitten kurkullein ja..."

        Minkälainen on Högforsin veitsi?
        Fiskarsin ja Hackmanin veitset ovat tuttuja mutta...


    • Mukavaa lukea, miten muilla menee. Tuo juominen on minulla edelleen väkinäistä, etenkin nyt viileillä keleillä. Kuumilla kannoin juomapulloa mukana puolipakolla, mutta nyt janontunteen puuttuminen ei tunnu niin suurelta ongelmalta, enkä siksi muista juoda. Toisaalta syön hyvin nestepitoisia ruokia, joten se vähän auttaa.

      Tämä oli ensimmäinen päivä, kun tuntui vaikeahkolta pysyä pienissä annoksissa, mutta tästäkin on nyt selvitty. Se, että käy suihkussa ja pesee hampaat tuntuu vähän samalta kuin laittaisi lukon jääkaapin oveen ja työntäisi avaimen johonkin vaikeaan paikkaan. Vaikka tulisikin vielä nälkä, ei enää jaksa nähdä avaimen esiin kaivamisen vaivaa.

      Painoni on käynyt korkeimmillaan yli 88kg:ssa. Olen jo aiemmin saanut sitä pikkuhiljaa alaspäin niin, että se oli tätä 'päiväkirjaa' aloittaessa noin 84kg. Ja nyt siis 81,6kg. Odotan aivan innoissani sitä hetkeä, kun pääsen 7-alkuiseen painoon. Siinä vaiheessa alkaa tuntua siltä, että tässä oikeasti edistytään!

      • Anonyymi

        Tuskin tulis juotua vettä,jos se ei ois valmiina kannussa keittiön pöydällä.Mulla on kaksi kahden litran vesikannua.Helposti menee ainakin se kaksi litraa vettä päivän aikana. Kun sitä on kotona aika paljon vuorokaudesta niin sitä tulee juotua.Jos olis pois kotoa niin ei tietenkään jois vettä niin paljon. Mä en tiedä voiko noi unilääkkeet vaikuttaa suun kuivumiseen vielä päivällä. Mutta kyllä ne kuivattaa kyllä suuta.Ennen join niiden kanssa kaksi lasillista vettä just sen suun kuivumisen takia. Mutta yritän pärjätä sillä yhdellä lasillisella vettä.Välillä herään yöllä yskii kun suu on rutikuiva mutta en siihen juo vettä,koska sitten saa taas vessassa juosta.

        Nyt kun paino lähestyy 75 kiloa niin sitä jaksaa taas odottaa sitä lopullista tavoitepainoa. Nyt kun on lisännyt viikon ajan paprikaa salaattiin niin on jopa rentouttavaa pilkkoa edellisenä päivänä paprikat jääkaappiin valmiiksi.Viikko sitten se pilkkominen ei tuntunut niin mukavalta.Mutta nyt siitä jopa nauttii,kun saa valmiina laittaa salaattiin.

        On mullakin tehnyt herkkuja mieli,mutta olin tehnyt aikasemmin aloittaessa pitäväni herkku/mässypäivän kun saan painon 75 kiloon. Koska tässä on mennyt aikaa eli kuukausia kun viimeks on 75 kiloa painanut. Löytyishän se tieto mun kirjanpidosta mutta en jaksa tähän hätään niitä kaivella.

        Mulla on painon suhteen varaa pitää se mässypäivä,koska ensi kesään on aikaa pudottaa se 10 kiloa ja jos vielä silloin tuntuu niin 5 kiloa lisää.Mutta teen sen päätöksen kun paino on 65.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tulis juotua vettä,jos se ei ois valmiina kannussa keittiön pöydällä.Mulla on kaksi kahden litran vesikannua.Helposti menee ainakin se kaksi litraa vettä päivän aikana. Kun sitä on kotona aika paljon vuorokaudesta niin sitä tulee juotua.Jos olis pois kotoa niin ei tietenkään jois vettä niin paljon. Mä en tiedä voiko noi unilääkkeet vaikuttaa suun kuivumiseen vielä päivällä. Mutta kyllä ne kuivattaa kyllä suuta.Ennen join niiden kanssa kaksi lasillista vettä just sen suun kuivumisen takia. Mutta yritän pärjätä sillä yhdellä lasillisella vettä.Välillä herään yöllä yskii kun suu on rutikuiva mutta en siihen juo vettä,koska sitten saa taas vessassa juosta.

        Nyt kun paino lähestyy 75 kiloa niin sitä jaksaa taas odottaa sitä lopullista tavoitepainoa. Nyt kun on lisännyt viikon ajan paprikaa salaattiin niin on jopa rentouttavaa pilkkoa edellisenä päivänä paprikat jääkaappiin valmiiksi.Viikko sitten se pilkkominen ei tuntunut niin mukavalta.Mutta nyt siitä jopa nauttii,kun saa valmiina laittaa salaattiin.

        On mullakin tehnyt herkkuja mieli,mutta olin tehnyt aikasemmin aloittaessa pitäväni herkku/mässypäivän kun saan painon 75 kiloon. Koska tässä on mennyt aikaa eli kuukausia kun viimeks on 75 kiloa painanut. Löytyishän se tieto mun kirjanpidosta mutta en jaksa tähän hätään niitä kaivella.

        Mulla on painon suhteen varaa pitää se mässypäivä,koska ensi kesään on aikaa pudottaa se 10 kiloa ja jos vielä silloin tuntuu niin 5 kiloa lisää.Mutta teen sen päätöksen kun paino on 65.

        Olisi mukavaa pitää tuollaisia herkuttelupäiviä välissä, mutta minulle se on tämän BEDin takia turhan riskialtista. Yritän ennemmin syödä joka päivä jonkun pienen herkun, jos tuntuu siltä. Jos syön paljon herkkuja kerralla, se voi laukaista aivoissa sen saatanallisen itseinhon, joka voi romuttaa koko painonpudotuksen. Yritän myös päästä irti ajatuksesta, että ruoka liittyy johonkin tunteeseen, kuten suruun, iloon, epäinnistumisen tai onnistumisen tunteeseen. Minulla on niin kieroutunut suhde ruokaan, että tämä tunne-ruoka -yhtälö on vaarallinen.

        Sinulla sujuu hyvin. Nauti herkuistasi, kun siihen pisteeseen pääset. Olet ansainnut sen!


    • Tänään on sujunut kaikki hyvin siitä huolimatta, että nukuin huonosti ja väsyneenä tulee helposti syötyä liikaa. Kunhan pysyn aktiivisena koko päivän, ei pitäisi olla ongelmia.

      Olen jo parina päivänä syönyt viimeisen kerran klo 16.30 maissa. Vaikka illalla ei olekaan enää nälkä, pitää silti yrittää nauttia edes pieni iltapala, ettei ahmintakohtauksen riski kasva. Pakastimessa olisi hillaa. Enkä teen jonkun marjoilla terästetyn hedelmäsalaatin.

      • Minä syön jälkiruokana usein marjarahkaa. Kotona makeutuksena karppisokeria, mökillä Lidlin makeutustippoja ja sokeria. Rahkaa useimmiten Lidlin saksalaista.


      • hvp27 kirjoitti:

        Minä syön jälkiruokana usein marjarahkaa. Kotona makeutuksena karppisokeria, mökillä Lidlin makeutustippoja ja sokeria. Rahkaa useimmiten Lidlin saksalaista.

        Hyvä idea! Marjarahkaa voisi tehdä noista vegaaneista soija/jogurttivalmisteista. Niitä löytyy myös sokerittomina. Itse en käytä rahkoissa sokeria ollenkaan. Marjat riittävät.


    • Anonyymi

      Kaksi viikkoa täynnä. -3,5 kg on lähtenyt. Paino 75,5. Nyt ei ole tullut sitä pitkää jumitusta mitä aikasemmilla laihdutusyrityksillä on tullut. Eihän se mässypäivä varmaan ole suositeltavaa bediläiselle,mutta tiedän että kuitenkin jossain vaiheessa kuitenkin pitäisin sen herkkupäivän.NIin olkoot se sitten palkintona välitavoitteessa.

      • Hieno pudotus kahdessa viikossa! Nyt samalla asenteella loppuun asti.


    • Tein soija-parsa-porkkanapihvejä. Riittävät kolmelle aterialle salaatin tai porkkanaraasteen kaveriksi. Tänään söin lounaalla vielä hernekeittoa, koska sitä jäi niin vähän, että oli turha pakastaa.

      Hyvillä mielin kohti huomista!

    • Parsakaalista, porkkanasta ja soijasta tekemäni pihvit ovat niin älyttömän hyviä, että teen niitä tänään vielä toisen satsin. Syön 2kpl porkkanaraasteen kanssa. Älyttömän maukasta. En käytä pastaa tai perunaa muussa kuin laatikkoruoissa. En ole koskaan kokenut tarvitsevani niitä vatsan täytteeksi. Aiemmin saatoin ottaa niitä vain, koska tein niitä lapsille ja niitä oli tarjolla. Nykyään en viitsi edes tehdä niin paljoa, että itselle riittäisi. Turhaa höttöä.

      Nyt on ollut helppo päivä. Toivottavasti jatkuu samalla tavalla.

      • Täysjyväpastaa on ihan ok. Kasviksissa tosin on vähemmän energiaa mutta minä kyllä pidän pastasta tomaattikastikkeella. Ei siinäkään ole kauheasti energiaa.

        Kun jäähtyneessä pastassa on resistenttiä tärkkelystä joka vaikuttaa kuten kuitu niin täysjyväpastaa tehty salaatti on aika hyvä tapa lisätä kuitua ravintoon.


      • hvp27 kirjoitti:

        Täysjyväpastaa on ihan ok. Kasviksissa tosin on vähemmän energiaa mutta minä kyllä pidän pastasta tomaattikastikkeella. Ei siinäkään ole kauheasti energiaa.

        Kun jäähtyneessä pastassa on resistenttiä tärkkelystä joka vaikuttaa kuten kuitu niin täysjyväpastaa tehty salaatti on aika hyvä tapa lisätä kuitua ravintoon.

        Se on minulla lähinnä tottumuskysymys. Ja pastan kanssa kyllä ahmintaoireetkin voivat pahentua. Siksi siitä alunperin totuttauduin eroon. Käytä KauraKuitusta puuron kanssa yhtenä kuidun lähteenä. Nyt se on jäänyt vähän vähemmälle, kun illalla ei enää tee mieli mitään niin raskasta. Aamupuuroon voisi taas siirtyä.


    • Anonyymi

      Kysyn mielipidettä. Mitä mieltä olette voiko paprikaa syödä liikaa? Luin netistä
      että yksi paprika sisältää päivän c-vitamiini tarpeen.Itse syön aika paljon paprikaa salaatissa. Kuulemma voi tulla virtsakiviä. Mutta voiko perusterve syödä paprikaa huoletta vai palaanko siihen paprika per päivä systeemiin?

      • Minäkin pidän paprikasta tosi paljon, enkä ole koskaan ajatellut, että sitä voisi syödä liikaa, mutta toisaalta miksei... En tiedä voitko saada siitä mitään vitamiinia liikaa tms. mutta jos ihminen syö yhtä kasvista tolkuttomia määriä, silloin vatsaan ei välttämättä mahdu tarpeeksi niitä ruokia, joista hän saisi ne muut tärkeät ravintoaineet. Toisin sanoen tuossa on vaarana, että päivän mittaan ravintoaineiden saanti jää yksipuoliseksi.

        Jos jotain olen terveellisestä ruoasta oppinut niin sen, ettei minkään yksittäisen asian kohdalla saa yliampua oli sitten kyse sen nauttimisesta tai siitä kieltäytymisestä. Mutta mitään tieteellisesti määriteltyä turvallista paprikansyöntirajaa en osaa sanoa.


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Minäkin pidän paprikasta tosi paljon, enkä ole koskaan ajatellut, että sitä voisi syödä liikaa, mutta toisaalta miksei... En tiedä voitko saada siitä mitään vitamiinia liikaa tms. mutta jos ihminen syö yhtä kasvista tolkuttomia määriä, silloin vatsaan ei välttämättä mahdu tarpeeksi niitä ruokia, joista hän saisi ne muut tärkeät ravintoaineet. Toisin sanoen tuossa on vaarana, että päivän mittaan ravintoaineiden saanti jää yksipuoliseksi.

        Jos jotain olen terveellisestä ruoasta oppinut niin sen, ettei minkään yksittäisen asian kohdalla saa yliampua oli sitten kyse sen nauttimisesta tai siitä kieltäytymisestä. Mutta mitään tieteellisesti määriteltyä turvallista paprikansyöntirajaa en osaa sanoa.

        Mä laitan salaattiin aina paprikaa,herneitä,tomaattia ja vähärasvaista salaattijuustoa.Kasviksia tulee syötyä yli puoli kiloa , lähemmäs kilo päivässä. Toi paprika on aika täyttävää. Se olis iltapalan aika eli puuroa ja omena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitan salaattiin aina paprikaa,herneitä,tomaattia ja vähärasvaista salaattijuustoa.Kasviksia tulee syötyä yli puoli kiloa , lähemmäs kilo päivässä. Toi paprika on aika täyttävää. Se olis iltapalan aika eli puuroa ja omena.

        Molempien kannattaa kokeilla paprikakeittoa. Paprikaa, chiliä ja sipulia paahdetaan uunissa ja soseutetaan sauvasekoittimella kasviliemeen. Mausteet oman maun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitan salaattiin aina paprikaa,herneitä,tomaattia ja vähärasvaista salaattijuustoa.Kasviksia tulee syötyä yli puoli kiloa , lähemmäs kilo päivässä. Toi paprika on aika täyttävää. Se olis iltapalan aika eli puuroa ja omena.

        No olen nyt laihtunut dieetilläni johon kuuluu näkkileipää, omenaa ja giniä ennen nukumaan menoa. Nyt 88kg lasissa ja olo tuntuu paremmalta. En kyllä suosittele kenelläkään.


    • En tiedä miksi tämä tuntuu nyt niin helpolta. Ehkä suurin syy on se, etten lähtenyt kikkailemaan ruokavaliolla. Se pysyi ennallaan. Tämä ei edes tunnu laihduttamiselta, silti paino putoaa.

      Kohta iltalenkille ja sitten suihkun kautta iltaa viettämään.

      • Anonyymi

        Mullakin ollut helppoa.Ja kyllähän tämä vertaistukikin auttaa,vaikka ystävä on varmaan ihan kypsä mun laihdutusjuttuihin,kun saanut kuulla siitä jo 11 vuotta.Kunhan jaksais vielä ensi kesään,jos sitten olisn tavoitteessa. Mä huomaan että mä innostun aina puhuu hänelle tästä dietistä ja sitten pyytelen anteeksi.Koska voihan se olla uuvuttavaa kuulla aina ainaisesta dietillä olosta.Mutta hyvin jaksaa mua kannustaa.

        Nyt kun reilun kaksi viikkoa vedellyt näitä diettiruokia ja paino tippuu.Nyt se tietenkin alkaa jumittaa kun sanon noin,mutta ehkä noitten kasvisten lisääminen salattiin on kanssa vaikuttanut siihen että jaksaa paremmin ja nälkä pysyy poissa. Onneks se eka viikko oli vaan kärvistelyä. Oikeesti en tiennyt että paprika on niinkin täyttävää. Hinnan takia en ollut aikasemmin ostanut. Aluksi se kaksi euroa yhdestä isosta paprikasta hirvitti,mutta kun huomasin miten täyttävää se on,niin olen iloinen että uskallan laittaa sen pari euroa siihen.Mulla oli ennen sen tilalla pakastemaissi jossa ei pahemmin ole vitamiineja.

        Mä en kaipaa ruokavalioon lihaa yhtään.Kalaa joskus kaipaa,mutta yhelle ihmiselle lohifile on liian iso.Muutenkin oon syönyt D-vitamiinia purkista jo useamman vuoden.Ruokavalio on aika köyhän puoleinen,mutta olotilassa se ei ainakaan vielä näy.Ja pakko sanoa etten mä yleensä edes kasviksia pahemmin syö ja nyt menee päivässä yli suositusten. Varmaan jossain vaiheessa lisään tai vaihdan noita ruoka-aineita,mutta nyt mennään sillä kahdella salaatti-aterialla ja puurolla per päivä. Joku vois sanoa että syön liian vähän,mutta kun taustalla on BED niin enpä siitä loukkannut jos syön vähemmän kuin pitäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin ollut helppoa.Ja kyllähän tämä vertaistukikin auttaa,vaikka ystävä on varmaan ihan kypsä mun laihdutusjuttuihin,kun saanut kuulla siitä jo 11 vuotta.Kunhan jaksais vielä ensi kesään,jos sitten olisn tavoitteessa. Mä huomaan että mä innostun aina puhuu hänelle tästä dietistä ja sitten pyytelen anteeksi.Koska voihan se olla uuvuttavaa kuulla aina ainaisesta dietillä olosta.Mutta hyvin jaksaa mua kannustaa.

        Nyt kun reilun kaksi viikkoa vedellyt näitä diettiruokia ja paino tippuu.Nyt se tietenkin alkaa jumittaa kun sanon noin,mutta ehkä noitten kasvisten lisääminen salattiin on kanssa vaikuttanut siihen että jaksaa paremmin ja nälkä pysyy poissa. Onneks se eka viikko oli vaan kärvistelyä. Oikeesti en tiennyt että paprika on niinkin täyttävää. Hinnan takia en ollut aikasemmin ostanut. Aluksi se kaksi euroa yhdestä isosta paprikasta hirvitti,mutta kun huomasin miten täyttävää se on,niin olen iloinen että uskallan laittaa sen pari euroa siihen.Mulla oli ennen sen tilalla pakastemaissi jossa ei pahemmin ole vitamiineja.

        Mä en kaipaa ruokavalioon lihaa yhtään.Kalaa joskus kaipaa,mutta yhelle ihmiselle lohifile on liian iso.Muutenkin oon syönyt D-vitamiinia purkista jo useamman vuoden.Ruokavalio on aika köyhän puoleinen,mutta olotilassa se ei ainakaan vielä näy.Ja pakko sanoa etten mä yleensä edes kasviksia pahemmin syö ja nyt menee päivässä yli suositusten. Varmaan jossain vaiheessa lisään tai vaihdan noita ruoka-aineita,mutta nyt mennään sillä kahdella salaatti-aterialla ja puurolla per päivä. Joku vois sanoa että syön liian vähän,mutta kun taustalla on BED niin enpä siitä loukkannut jos syön vähemmän kuin pitäisi.

        Paprikaa saa myös pakasteena. Ei ehkä toimi salaatissa mutta on muuten ok.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Paprikaa saa myös pakasteena. Ei ehkä toimi salaatissa mutta on muuten ok.

        Okei. Mielummin syön myös tuoreita kasviksia,kun mä syön jo pakasteherneitä.Ja se menis siihen että ostetaan herne-maissi-paprikaa pakasteena ja syödään vaan tomaatti tuoreena,jos oikein halutaan säästää rahaa. Mä haluan kuitenkin mahdollisimma paljon vitamiinejä tuoreesta ravinnosta. Mä en syö vitamiinejä purkista koska en usko niiden vaikuttavan samalla tavalla kuin ravinnosta saatavat vitamiinit.Salaattijuustonkin vois korvata kalsiumtableteilla.Juustosta saan samalla kalsiumin ja päivän rasvan.Mä oon aika tarkka sen suhteen mitä ravintoaineita mistäkin saan,koska syön niukasti. Tosin en ole nähnyt nälkää. Mutta on mulla aikasemmin ennen koronaa mennyt rahaa veikkauksen peleihin ja koronan tultua loppui pelaaminen. Ne pelirahat mä oon pistänyt sitten ruokaan. Ruoka onkin suurin meno kuussa.Eipä sitä vuokran ja laskujen jälkeen olekaan muuta mihin rahaa menis. Ja kertyyhän sitä vuodessa kivasti bonusta koska oon keskittänyt ostokset Prismaan ja S-markettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Mielummin syön myös tuoreita kasviksia,kun mä syön jo pakasteherneitä.Ja se menis siihen että ostetaan herne-maissi-paprikaa pakasteena ja syödään vaan tomaatti tuoreena,jos oikein halutaan säästää rahaa. Mä haluan kuitenkin mahdollisimma paljon vitamiinejä tuoreesta ravinnosta. Mä en syö vitamiinejä purkista koska en usko niiden vaikuttavan samalla tavalla kuin ravinnosta saatavat vitamiinit.Salaattijuustonkin vois korvata kalsiumtableteilla.Juustosta saan samalla kalsiumin ja päivän rasvan.Mä oon aika tarkka sen suhteen mitä ravintoaineita mistäkin saan,koska syön niukasti. Tosin en ole nähnyt nälkää. Mutta on mulla aikasemmin ennen koronaa mennyt rahaa veikkauksen peleihin ja koronan tultua loppui pelaaminen. Ne pelirahat mä oon pistänyt sitten ruokaan. Ruoka onkin suurin meno kuussa.Eipä sitä vuokran ja laskujen jälkeen olekaan muuta mihin rahaa menis. Ja kertyyhän sitä vuodessa kivasti bonusta koska oon keskittänyt ostokset Prismaan ja S-markettiin.

        Pakasteet ovat ihan ok hivenaineiden suhteen, C- vitamiinia tuhoutuu mutta sitä tuhoutuu myös kun kasviksia säilytetään lämpimässä. Tölkkitomaatit ovat minusta parempia kuin tuoreet kaikkiin lämpimiin ruokiin. Juustossa ei ole juurikaan välttämättömiä rasvahappoja joten siinä suhteessa niitä ei tarvitse syödä.

        Hernemaissipaprikaa tuli aikoinaan köyhempänä syötyä paljon. Yleensä wokattuna. Oli suurin piirtein ainut kasvis mihin oli varaa. Lidlin hinnat päihittävät monesti Prisman hinnat vaikka ottaisi huomioon bonukset. Itse käyn lähinnä valikoiman takia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pakasteet ovat ihan ok hivenaineiden suhteen, C- vitamiinia tuhoutuu mutta sitä tuhoutuu myös kun kasviksia säilytetään lämpimässä. Tölkkitomaatit ovat minusta parempia kuin tuoreet kaikkiin lämpimiin ruokiin. Juustossa ei ole juurikaan välttämättömiä rasvahappoja joten siinä suhteessa niitä ei tarvitse syödä.

        Hernemaissipaprikaa tuli aikoinaan köyhempänä syötyä paljon. Yleensä wokattuna. Oli suurin piirtein ainut kasvis mihin oli varaa. Lidlin hinnat päihittävät monesti Prisman hinnat vaikka ottaisi huomioon bonukset. Itse käyn lähinnä valikoiman takia.

        Mä syön salaatissa juustoa jotta saan kalsiumia.Jotenkin turhalta tuntuu alkaa ostaa maitoa vaan jotta saa kalsiumia ja maito itessään ei ole täyttävää.Oudolta kuin kuulostaa niin olen juonut yli 25 vuotta rasvastonta maitoa. Tavallinen kevyt maito maistuu kermalta ja kukaan ei varmaa vedä kermaa suoraan purkista. Jos mä siis alkaisin juomaan maitoa niin se on pois muista ruuista.Rasvattomassa maidossa ei ole paljoa kaloreita mutta otan sen kalsiumin mielummin ravinnosta joka myös täyttää mahaa.

        Mutta prismasta saa ostettua muutakin kuin ruokaa ,mikä kerryttää bonuksia.Lidlissä harvoin myydään vaatteita,kenkiä joita käyttää. Vuodessa s-ryhmän liikkeistä kertyi 140 e bonusta. Jos mä kävisin lidlissä niin eipä kertyisi yhtään senttiä.Joten mulle noi bonuksetkin on rahaa. Sama se on plussa kortissa,jota en omista enää.Mä en ikinä saanut kulutettua tonnia ostoksiin että saa 5 euroa käytettäväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä syön salaatissa juustoa jotta saan kalsiumia.Jotenkin turhalta tuntuu alkaa ostaa maitoa vaan jotta saa kalsiumia ja maito itessään ei ole täyttävää.Oudolta kuin kuulostaa niin olen juonut yli 25 vuotta rasvastonta maitoa. Tavallinen kevyt maito maistuu kermalta ja kukaan ei varmaa vedä kermaa suoraan purkista. Jos mä siis alkaisin juomaan maitoa niin se on pois muista ruuista.Rasvattomassa maidossa ei ole paljoa kaloreita mutta otan sen kalsiumin mielummin ravinnosta joka myös täyttää mahaa.

        Mutta prismasta saa ostettua muutakin kuin ruokaa ,mikä kerryttää bonuksia.Lidlissä harvoin myydään vaatteita,kenkiä joita käyttää. Vuodessa s-ryhmän liikkeistä kertyi 140 e bonusta. Jos mä kävisin lidlissä niin eipä kertyisi yhtään senttiä.Joten mulle noi bonuksetkin on rahaa. Sama se on plussa kortissa,jota en omista enää.Mä en ikinä saanut kulutettua tonnia ostoksiin että saa 5 euroa käytettäväksi.

        Juu, juustoissa on kalsiumia ihan runsaasti ja ne ovat hyvän makuisia. Itse ostan suunnilleen 600 g kuukaudessa kovia juustoja eli kaksi palaa. Lidl on aika surkea vaate- ja kenkäkauppa. Minä käytän maitoa vain kahviin ja enimmäkseen maitojauhetta koska maitoa kuluu niin vähän että suurin osa menee pilalle kun en juo säännöllisesti maitokahvia. Seuraavat kengät Zerrimarilta Malagasta loppiaisen alennusmyynnistä. Muuten vaatteeni ovat edullisia ja yleensä alennusmyynnistä.

        Minä syön aika paljon rahkaa ja raejuustoa koska niissä on vähän rasvaa ja paljon proteiinia ja kalsiumia. Tableteista kalsium imeytyy huonosti, ehkä sitaatti on parempi kuin halvoissa tableteissa oleva karbonaatti.


    • Meni kivasti tovi lukiessa teidän ruokakeskustelua. Minä en keskity noin paljon siihen mitä syön, koska normaali arkiruokani on ihan terveellistä. Jos alan liikaa kiinnittämään huomiota, tämä alkaa muistuttamaan liikaa jollain tarkalla dieetillä oloa ja se voi laukaista itsetarkkailun ja BED oireet. Mutta teidän keskustelua on mukava seurata.

      Nyt uusi aamu ja uudet kujeet.

      • En minäkään keskity mitenkään ruokaan enää. Ennen kyllä mutta niiltä ajoilta jäi muistiin aika paljon asiaa. Ruokailu näin kesämökillä on kyllä aika kaavamaista eli aamulla pari viipaletta leipää, lounaaksi 3 fl valmiskeitto, päivälliseksi aika usein täysjyväpastaa tms..


      • Anonyymi

        Oletko sinä se entinen ketonovisiiri,ainakin jutut on samantapaisia?


    • Tästä päivästä tulikin yllättäen vapaapäivä. Ennen olisin ollut huolissani, koska vapaapäivä tarkoittaa, että minulla on monta vapaata hetkeä repsahtamiselle. Nyt ei huoleta juuri ollenkaan.

      Aamulla tein spontaanin visiitin puntarilla. Lauantaina nähdään viikon tulos, mutta tänä aamuna paino oli 80,7kg eli suunta on edelleen alaspäin. Jos saisin pois kilon tällä viikolla, olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen! En odottanut tällaisia tuloksia.

      • Anonyymi

        Kilo viikossa on ihan hyvä tulos,jos ei ole kiire pudottaa painoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilo viikossa on ihan hyvä tulos,jos ei ole kiire pudottaa painoa.

        0,5kg viikossa on hyvä pudotus ja kilo viikossa on ihan hemmetin hyvä! Ensimmäisellä viikolla voi mennä enemmän mutta sen jälkeen pitäisi painonpudotuksen tasaantua noin puolen kilon viikkotahtiin.


    • Vapaapäivän lounas oli vähällä laukaista ahmintakohtauksen. Maha ei kuitenkaan vetänyt ruokaa niin kuin ennen. Söin 2 ylimääräistä näkkileivän palaa ruuan päälle ja tulin jo niin ähkyyn, että syömishalu kuoli siihen.

      Epäilen, että keho on viimein viestittänyt aivoille, että jotain on tapahtumassa ja syömishäiriö yrittää käydä hyökkäykseen ja lyödä hätäjarrut päälle. Nyt on kuitenkin paljon itsevarmempi olo kuin ennen. Tällaiset pienet oireilut eivät hetkauta.

    • Anonyymi

      Oon tässä illalla pohtinut,että mitä sitä tekis sen välitavoitteen palkitsemisen suhteen.Jotenkin päässä pimahti,kun mietin että miksi se "palkinto" pitäis olla mässyä ja herkkuja. Koska syön vaikka silloin eines ruokaa tai kaupan tiskiltä ostan valmiita ruokia,koska tiedän syömishäiriöisenä mun vatsaan mahtuvan hirmu paljon ruokaa,vaikka varmaan vatsa on tottunut pienempiin annoskokoihin.Edelleen vatsa täysi puurosta ja omenasta jotka söin kuuden maissa iltapalana. Tunnin kuluttua pitäis mennä nukkuu.Vähän jännittää miten saa nukuttua kun vatsa täynnä.Nukun tyhjällä vatsalla parhaiten. En kauheesti voi enää puuroannosta pienentää.Kalorit muutenkin jääneet alle 800 päivässä.

      • Itsensä tai muiden palkitseminen ruualla on huono juttu. En tiedä onko itsensä palkitseminen myöskään keittiötavaralla hyvä asia, mikä olen tehnyt sitä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itsensä tai muiden palkitseminen ruualla on huono juttu. En tiedä onko itsensä palkitseminen myöskään keittiötavaralla hyvä asia, mikä olen tehnyt sitä.

        No emmä uusia vaatteitakaan tartte tai mä en ole sellanen nainen joka käy esim . kynsihoidossa tai jalkahoidossa tai ripsien pidennyksessä. Eli sun mielestä on parempi että mä vedän kaksi purkkia jäätelöä ja siihen päälle kaikkee muuta herkkua. Musta valmisruoka on siihen nähden terveellisempää kun jaan sen päivän ajaksi.Noi mässyt menee tunnissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No emmä uusia vaatteitakaan tartte tai mä en ole sellanen nainen joka käy esim . kynsihoidossa tai jalkahoidossa tai ripsien pidennyksessä. Eli sun mielestä on parempi että mä vedän kaksi purkkia jäätelöä ja siihen päälle kaikkee muuta herkkua. Musta valmisruoka on siihen nähden terveellisempää kun jaan sen päivän ajaksi.Noi mässyt menee tunnissa.

        Nimenomaan ei. Ruualla ei kannata palkita itseään tai muita. Ehkä eläinten kanssa toimiva koulutusmenetelmä mutta ihmisillä kyllä ehdollistaa siihen että ruoka on palkinto.

        Jos löytyy jotain muuta millä palkita itseään niin parempi. Itselle ostin palkinnoksi Harion V60 kahvinsuodattimen. Ehkä sillä saa parempaa kahvia kuin edellisellä. Seuraava palkinto voisi olla uusi kahvimylly. Nuo eivät lisää energiansaantia eivätkä lisää tavaran määrää kun entiset joutavat pois. Kahvimylly jopa säästää pari euroa vuodessa kun vien vanhan myllyn mökille ja siirryn sielläkin papukahviin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nimenomaan ei. Ruualla ei kannata palkita itseään tai muita. Ehkä eläinten kanssa toimiva koulutusmenetelmä mutta ihmisillä kyllä ehdollistaa siihen että ruoka on palkinto.

        Jos löytyy jotain muuta millä palkita itseään niin parempi. Itselle ostin palkinnoksi Harion V60 kahvinsuodattimen. Ehkä sillä saa parempaa kahvia kuin edellisellä. Seuraava palkinto voisi olla uusi kahvimylly. Nuo eivät lisää energiansaantia eivätkä lisää tavaran määrää kun entiset joutavat pois. Kahvimylly jopa säästää pari euroa vuodessa kun vien vanhan myllyn mökille ja siirryn sielläkin papukahviin.

        Mä en juo kahvia. LihavaLady tietää mitä on BED. Se joka ei ole kokenut sitä ei tiedä kuinka paljon silloin voi syödä.BED ei ole sitä että syöt joskus pitsan tms vaan voidaan syödä tavallista ruokaa yltiöpäisesti herkuista puhumattakaan.

        2,5 viikkoa takana ja - 4 kg. Nyt paino 75.


    • Anonyymi

      Ruuat huomiselle ostettu. Yhtään ei tullut mässyä/herkkuja ostettua. Einesruokia ostin.Onneks oli helppo laskea kalorit niin ei tartte huomenna alkaa laskea,koska mä oon koko tämän 2,5 viikkoa punninnut syötävät ja laskenut kalorit.Olen tehnyt näin myös kasvisten osalta,vaikka ne ei lihota.Mä lasken kalorit mun psyykkisen hyvinvoinnin takia. Jotkut väittää ettei kaloreita laskemalla laihdu.Itse olen juurikin laihtunut punnitsemalla ja laskemalla syömiset.Koska mulla on siihen kotona mahdollisuus.Ja aikaa mulla on siihen.Ei ole ajasta kiinni se asia.

      Niin ja huomiselle kaloreita kertyy himpun vajaa 2500. Jos ja kun se paino nousee niin ei tartte potea ainakaan morkkista,koska mä olisin voinut ostaa kaksi pakettia jäätelöä,keksejä,karkkia,leivonnaisia ja vetää ne kaikki parin tunnin sisällä,vaikka tulis täyteen niin kaikki pitää syödä ja ähkyksi asti.

      Kuudelta tuli taas puuro ja omena syötyä.Ja nyt on vatsa täysi.Kyllä sitä huomaa että mahalaukku jotenkin pienentynyt koska aikasemmilla kerroilla puuron jälkeen jäänyt nälkä ja nyt huomaa että meinaa tehdä tiukkaa syödä se puuroannos ja omena.Hiutaleita mä laitan puuroon 50 g.Tuskin se liikaa on.Mä oon vaan ekaa kertaa elämässäni tilanteessa ettei syömisen jälkeen jää nälkä.

    • Tulin nyt perjantaina kuitenkin kirjoittamaan kuulumisia, koska nyt on sattunut ja tapahtunut. Täällä on ollut keskustelua tuosta itsensä palkitsemisesta. Kunpa tietäisinkin, mikä on hyvä palkkio. Minäkään en ole manikyyreissä käyvä ihminen. En saa sellaisesta hemmottelusta oikein mitään irti. Itse olen yrittänyt päästä eroon koko palkitsemisajatuksesta. Palkkio on jo se, että paino laskee. Tuo keittiötavaran hankkiminen palkinnoksi oikeasti nauratti minua. Jotenkin koomista ajatella, että kun on onnistuttu vähentämään syömistä sitten palkitaan itsemme tavaralla, jolla voidaan tehdä lisää ruokaa. Mutta minäkin olen aiemmin tehnyt tuota samaa! Ostin joskus smoothiekoneen siksi, että onnistuin laihtumaan 5kg.

      En enää odota hyvää tulosta huomiselta. Eilen ratkesin ihan täysin. Minulla oli kunnon tunnekuohu päällä, kun kävi selväksi, että joudun varaamaan vanhemmalle koiralleni eutanasian. Ostin lonkeron vaikka tiesin, että se altistaa syömiselle. Siitä se sitten lähti. Meni jumalaton määrä ruisleipää. Mutta ei tämä paino siitä varmaan kauheasti noussutkaan. Kyllä tämä paska fiilis kohta helpottaa.

      • Hankin kyllä myös muuta tavaraa palkinnoksi itselleni kuin keittiötavaraa. Mm. tilauksessa pedikyyrilaite joka ei kylläkään mene pedikyrointiin vaan askarteluun (se on pieni hiomakone johon käy 2.35 mm varrella olevat työkalut, hintaa 30 € kun hiiliharjaton mikromoottori kustantaa noin 400 €). Harion V60 kahvisysteemi taas menee ihan säännölliseen käyttöön ja itse asiassa vähentää hiukan kalorien saantia kun juon suodatinkahvin mustana mutta espresson caputsinona (oikeastaan aerolattena, Aeropress on suodatinkahvin ja espresson välimaastosta).

        Itse olen päässyt eroon epänormaalista suhtautumisesta ruuan laatuun ja ruuan määrätkin ovat olleet varsin kohtuullisia viimeiset vuodet. Painoa on lähtenyt hiukan yli 20 kg viimeisen 3 vuoden aikana mutta vielä on 10 kg matkaa. Työt loppuvat vuoden vaihteessa ja jos en löydä töitä tai uudessa työpaikassa ei ole lounassetelietua niin paino pudonneet jossain välissä mutta kiirettä ei ole kun verensokeri on ok. Ulkonäköpaineita ei ole.


      • Anonyymi

        Lihava Lady, lonkeri tuli pelastamaan laihtumisesi jatkuvuuden!
        Itse olen pitänyt sellaisia runsaampia kcal-päiviä parikin viikossa.
        Sen jälkeen keho jatkaa mielellään vähemmillä kcal"lä.
        Tai is 10 pvä niukasti 10 pvä normaalisti ja niin jatkaen.
        Se toimii minulla paremmin kuin tiukka dieettiä ja paino putoaa vähemmän joka kuukausi.


    • Anonyymi

      Lihava Lady

      Palaat vaan nyt ruotuun.Ei yksi repsahdus saa pilata hyvää alkua.Mulla on tänään vapaata ruokien punnitsemisesta.Huomenna pääsen taas punnitsee ja laskemaan. Mä olisin voinut jatkaa ilman tätä "vapaapäivää",mutta mä olisin kuitenkin joku päivä pitänyt tälläsen päivän.Ja oon iloinen etten ostanut sitä mässyä.Varmasti paino nousee huomenna mutta eipä ole ainakaan tullut sokerista ja rasvasta.

    • Kiitos viesteistä! Nyt näyttää taas paremmalta. Mieliala ei ole sen parempi, mutta ruokailut ovat ok. Tein punajuurista ja linsseistä pihvejä moneksi päiväksi. Linsseistä saa mukavasti proteiinia.

      • Anonyymi

        Ehkä ns. morkkis vaan kertoo että oot tosissas painopudotuksen kanssa. Itsellä kaksi ateriaa takana ja kaksi vielä jäljellä. Ihmettelen jos paino ei nouse huomiseksi koska saan suolaa,mutta edelleen olen iloinen etten ostanut herkkuja. Koska jos ja kun paino nousee niin tiedän sen olevan nestettä.


    • Tänään puntari näytti 80,7kg eli jos muistan oikein viime viikon luvut, tällä viikolla lähti -0,9kg siitä huolimatta, että tuli yhden päivän romahdus. Luon uuden keskustelun 3.viikkoa varten.

      • Korjaan. Tämän viikon tulos 80,3kg. Ensimmäisellä mittauksella puntari oli vinossa. Tasaisella alustalla kolmen puntarikäynnin jälkeen jokainen punnitus antoi tuloksen 80,3kg. Aivan huikeaa!


      • LihavaLady kirjoitti:

        Korjaan. Tämän viikon tulos 80,3kg. Ensimmäisellä mittauksella puntari oli vinossa. Tasaisella alustalla kolmen puntarikäynnin jälkeen jokainen punnitus antoi tuloksen 80,3kg. Aivan huikeaa!

        Kyllä se siitä lähtee. Vaaka kannattaa tosissaan pitää suorassa ja mielellään samassa paikassa jotta luvut ovat vertailukelpoisia.

        Painon pudotus on kylläkin enemmänkin maraton kuin spurtti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe