Jos menet naimisiin niin paljonko pistät rahaa häihin?
Minun ja vaimoni häät maksoi aikoinaan 37000 euroa. Vieraita oli jotain 80
https://www.is.fi/viihde/art-2000008208342.html?fbclid=IwAR2XOe0pcsufNfFp4QNWiaPDUZGyAIf2y3Rcz4Jj1QP99Xc6l4PrMDE4tv0
Paljonko häät saa maksaa
18
301
Vastaukset
- Anonyymi
Paljonko eroaminen maksoi?
- Anonyymi
Saahan sitä heittää. Ettei olis mennyt markat ja eurot sekaisin. Itsekö maksoit?
- Anonyymi
Kuka muu ne häät maksaa jollen ite ja vaimo. Joku limusiin vuokraus maksaa pari tonnia niin kyllä hintaa tulee. Sitten iso teltta vuokraus ja sen pystyttäminen maksaa jo kolme tonnia. 80 tuolin vuokraus pari tonnia helposti joten kuluja tulee että kaikki pääsee istumaan. Pukuni maksoi tonnin myös ja alkoholi tarjouluun meni kaksi tonnia ainakin. Pitopalvelukin voi olla 6 tonnia. Hääpaikan vuokraus 10000 euroa.
- Anonyymi
Tjaa, minä menin maistraatissa naimisiin. Isä ja anoppi oli todistajina ja tarjosin sitten ravintolapäivällisen. Vähän yli satkulla selvittiin, kun kukaan ei ottanut edes alkoholia.
- Anonyymi
No huh! Olitteko säästäneet sitä varten vai lainallako naitte?
Ei ole statuksen perään, enkä halua päivää prinsessana. En vaan ymmärrä miksi käyttäisin yhteen iltaan 38te??? Mielummin laittaisin sen kotiin tai matkustamiseen (ennen koronaa),
En edes nauttisi isoista pylvästelyjuhiista. En halua olla ison juhlan keskipiste, en halua intiimin juhlaan ihmisiä, jotka ei ole minulle tai puolisolle läheisiä. Kummin kaimat ja vanhempien kaverit ei kuulu hääparin vieraisiin.
Jos menen vielä joskus naimisiin, tilaisuus on yksinkertainen. Pieni kaunis kirkko/kappeli tai maistraatti (jos puoliso ei kuulu kirkkoon) sekä laadukas ruoka vanhemmille, omille sisaruksille ja best man/kaaso (jos on) perheineen ravintolassa tai kotona pitopalvelun voimin. Jos sulhasen suku haluaisi supersuuret häät ja se olisi sulhasellekin tärkeää, kysyisin onko asia niin tärkeä, että ovat valmis maksamaan tuon ja sitä kautta pääsimme kiinni kompromissiin.
Sinänsä itselle naimisiinmenosta ei ole tavoite, vaan sitoutunut molemmin puolinen rakkaus, jossa kumpikin voi hyvin. Se ei edellytä statusta (sormus).- Anonyymi
No tavallaan säästöjä ja perintöä sain sen verran että niillä järkkäis kymmenen häät. Mut ei se ole pointti. Elämäs kaikki maksaa muutenkin joten en minä nyt kauhistunut siitä mitä häät maksaa.
- Anonyymi
En yhtään eikö naisen vanhemmat kuulu maksaa
- Anonyymi
0 euroa, vai periikö maistraatti jotain?
- Anonyymi
5k olisi butjetti.
- Anonyymi
Jos nyt itse meinaan mennä naimisiin niin 25 tonnilla saa jo kaiken ellei halua luksusta lisää. Ei sisällä hää yötä tai juomia tai kuljetuksia.
- Anonyymi
Pienet häät. Vihkiminen oman pitäjän kirkossa ja hääjuhla omassa kodissa. Hääkimpun tekisin itse. Ammattikuvaajalla voitaisiin käydä. Tavalliset juhlavaatteet päälle. Tarjoilut tehtäisiin itse. Vieraina vain kaikkein läheisimmät. Hääyö omassa sängyssä. Kunnon sormukset.
Mitähän maksaisi? Joitakin satasia veikkaisin. - Anonyymi
En penniäkään, kun en halua naimisiin mennä.
- Anonyymi
Riippuu varmaan missä pitää me pidettiin pikkupaikkakunnalla kartanossa jossahin kuului pitopalvelu 3 ruokalajia ,alkumaljat,kakku sekä kahvit ja sekä baari vuokrattiin lisäksi jatkoille saunamökki hintaan kuului vielä hääyöksi "sviitti". Ruuat ja paikka teki itsessään vain n. 2000€ kukat ja muut pari sataa . Hääpuku oli netistä tilattu jonka tuttu ompelija käytännössä muokkasi kokonaan uudestaan mittojen mukaan ja se oisko ollut n. 400€ yhteensä. Helium ilmapalloihin oli n.100 . Viinit ja muut eväät jatkoille en muista varmaan pari sataa. Hääautoa ei haluttu eikä kuvausta. Oli valokuvaus piste jossa sai käydä kuvia ottamassa. Koristeet ja kyltit yms. tein kaikki itse matreaalien hintaa en tiedä . Kampaus oli 70€ ja meikki myös . Eli riippuu missä päin Suomea pitää ja mitä haluaa. Vieraita oli n.90
- Anonyymi
Häihin oli budjetoitu n. 10 000 € mutta ei sitten lopuksi mennyt kuin polttareille palkatun stripparin palkkio 400 €
- Anonyymi
Joku 40 000
- Anonyymi
Aika suuria budjetteja on tämänkin aloituksen alla. Tiedän pariskuntia, joiden häitä on tanssittu 5000 eurolla, jopa paljon alle. Tosin tuolloin joutuu PAIKASTA/TILASTA tinkimään. Hintalappua laskee reilusti, jos häät järjestää esim. seurakuntatalolla ja jatkot jossain huokeassa paikassa. PAIKKAKUNTAKIN vaikuttaa tilojen vuokraan merkittävästi. Kaikki ei järjestä jatkojakaan ruokailun jälkeen tai jatkoille mennään suoraan baariin. Usein ne jatkot on omakustanteiset vieraille, jos ne on vuokratun tilan ulkopuolella, esim. baarissa. Riippuu siitä tilastakin, voiko siinä järjestää sekä ruokailun että hääohjelman. Seurakuntatalot ei välttämättä ole paras paikka hääohjelman järjestämiseen. Ehkä helpompi vieraiden kannalta on järjestää ruokailu ja ohjelma samassa paikassa, varsinkin jos on vanhempia ihmisiä ja lapsiperheitä vieraina. Jatkoille sitten voi lähteä ne, jotka haluaa ja kynnellee kykenee. Välttämättä hääparikaan ei halua enää baariin jatkoille kirkon, ruokailun ja hääohjelman jälkeen vaan haluaa vetäytyä omaan rauhaansa, ihan ymmärrettävää.
KUTSUTTUJEN MÄÄRÄ vaikuttaa tarvittavan tilan suuruuteen ja edelleen tilavuokraan ja ruokailujen hintalappuun. Suurin osa haluaa ruokahäät, joten RUOKAILUUN kahvineen ja muine tarjottavineen saa menemään kyllä rahaa. Niin ikään MUSIIKKI ulkoistettuna maksaa, jos tilataan bändi soittamaan. Tiedän tosin niitäkin, jotka eivät ole tarjonneet kuin kahvit eivätkä ole ostaneet mitään ylimääräistä (ei bändiä, ei oikein kunnon ohjelmaakaan). Se on se halvin mutta kyllä omasta mielestäni häihin kuuluu ruokailu. Mieluummin vähemmän kutsuttuja ja kunnon ruokahäät ja mukava paikka kuin suurella väkimäärällä venyttää penniä. Itse pidän muutenkin tunnelmallisista, pienistä häistä. Usein olen kuitenkin ollut n. 100 hengen häissä, jonne on kutsuttu sukulaiset, ystävät ja hyvät työkaverit. Ehkä tuo 100-150 henkilöä on usein se väkimäärä, jota suomalaisissa häissä on. Tietysti vielä molempien ASUT/VAATTEET ASUSTEINEEN, MEIKKEINEEN JA KAMPAAJOINEEN maksaa. Häihin saa uppoamaan yllättävän paljon. Tietysti se oma varallisuustaso sanelee myös häät ja se, millaiset häät haluaa pitää. Pienet, intiimit häät voi olla tunnelmaltaan paljon mukavammat ja stressittömät kuin suuret häät, jonne toiset haluaa kutsua nekin sukulaiset, joita ei ole kymmeniin vuosiin nähneet tai joita tapaa vain aikuisiällä suurissa sukujuhlissa ja elämän taitekohdissa. - Anonyymi
Meillä meni joku 200 euroa muutama vuosi sitten. Kotiviiniä, itse tehtyä soppaa, piirakkaa ja leipää jne. Kaveri toi akustisen bändinsä esiintymään häälahjana. Ei sukulaisia, vain kummankin yhteisiä kavereita ja ystäviä. Harvinaisen hyvä ilta.
- Anonyymi
Kannattaa pyytää osallistumisen ennakkomaksun Western Unionin toimittamana käteissiirtona ennen häitä ja päätä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799