Terska vaan kaikille!
Tänään ihmettelyn aihe on sama vanha tuttu, joka toistuu joka päivä tunnista toiseen, nimittäin liikennevaloista VITKASTELLEN lähtö.
Millään en kykene käsittämään kuinka ollessani eturivissä valojen vaihtuessa, muut jäävät kuin tikku paskaan loistoautolleni.
Ei tarvitse edes polkea, kunhan kiihdyttää 1/8teholla, niin takana tulija jää 100m kiihdytyksessä jopa 300m.
Usein kerkiän jo seuraavasta kadunkulmasta ennenkuin takanani tulija nytkähtää vaivalloissti liikkeelle.
Mikä V...U siinä oikein maksaa?
Eivätkö VATIPÄÄT osaa käyttää vaihteita?
Onko autoissa vikaa?
Onko VATIPÄÄSSÄ kaikki paikoillaan?
Miksei valosyklillä kerkiä kuin pari mulkkua yli risteyksen?
Jopa muijan kauppakassilla olen eturivistä lähtiessä pitelemätön. Muut jäävät nuuhkimaan pakokaasujani.
No SUOmaalaisista onkin 95% täysin kädettömiä auton ratissa.
Täytyypä taas kehaista itseään, kun osaan ajaa. Taitoni on ilmiselvästi omaa luokkaansa, jokaisella valotolpalla voin todistaa sen....
Auto-Antero
Vihreän valon syttyessä, mitä teet?
77
808
Vastaukset
- Anonyymi
Piristävää nähdä, että Antsakin on taas avojaksolla. Ja jutut entisellään.
Eilen oli joku virolainen päättänyt käydä Ikeassa. Enpä ole ihan niin "varovaista" virolaista nähnyt piiiitkään aikaan. Yleensä nuo osaavat ajaa, mutta tämä lähti valoista huomattavasti hitaammin kuin hämäläinen purkka tukasta.
Osansa tästä saattoi aiheuttaa halu pinota ikeaostokset taakkatelineille ja sitoa ne huonosti kiinni. Näytti kieltämättä siltä, että yksikin yli 0,01 G:n kiihtyvyys mihin tahansa suuntaan, olisi johtanut ostosten leviämiseen suomalaisten kanssakuskien iloksi.
Siksipä varovainen lainausmerkeissä. Hidas toki, mutta että varovainen? Nuolivaloista, joista yleensä ehtii kymmenkunta autoa taisi ehtiä neljä, ja niistäkin kaksi viimeistä punaisia päin.- Anonyymi
Liikenteessä ei pidä olla koskaan kiire. Jos siltä tuntuu, niin teet jotakin väärin. Elämä on valintoja täynnä. Jotkut valitsevat aina väärin.
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä ei pidä olla koskaan kiire. Jos siltä tuntuu, niin teet jotakin väärin. Elämä on valintoja täynnä. Jotkut valitsevat aina väärin.
Miksi ihmeessä liikenteessä ei pitäisi olla kiire? Joskus on kiire ja aika usein tuo kiire sattuu sellaiseen kohtaan, jossa pitää siirtyä paikasta toiseen.
Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle. Ei siinä jäädä enää juttelemaan duunikavereiden kanssa tai lonnimaan liikennevaloihin ja kokeilemaan, miten monen muun kuskin päivän saa pilattua omalla toiminnallaan.
Ei kiire tarkoita sitä, että pitäisi ottaa riskejä tai vaarantaa liikennettä. Se vaan tarkoittaa, että on aikataulu, josta ei haluaisi lipsua. Kohtelias kuski ajaa toki aina kuin olisi kiire, koska jollakulla muulla siellä liikenteessä todennäköisesti on!- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi ihmeessä liikenteessä ei pitäisi olla kiire? Joskus on kiire ja aika usein tuo kiire sattuu sellaiseen kohtaan, jossa pitää siirtyä paikasta toiseen.
Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle. Ei siinä jäädä enää juttelemaan duunikavereiden kanssa tai lonnimaan liikennevaloihin ja kokeilemaan, miten monen muun kuskin päivän saa pilattua omalla toiminnallaan.
Ei kiire tarkoita sitä, että pitäisi ottaa riskejä tai vaarantaa liikennettä. Se vaan tarkoittaa, että on aikataulu, josta ei haluaisi lipsua. Kohtelias kuski ajaa toki aina kuin olisi kiire, koska jollakulla muulla siellä liikenteessä todennäköisesti on!Kiire on merkki oman ajankäytön huonosta hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla se riittää paremmin kuin toisilla.
Omasta esimerkistäsi: Jos työt loppuvat neljältä, silloin ei varata lentolippua viideksi. Itse aiheutettu kiire on niitä turhimpia syitä sekoilla liikenteessä. Anonyymi kirjoitti:
Kiire on merkki oman ajankäytön huonosta hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla se riittää paremmin kuin toisilla.
Omasta esimerkistäsi: Jos työt loppuvat neljältä, silloin ei varata lentolippua viideksi. Itse aiheutettu kiire on niitä turhimpia syitä sekoilla liikenteessä.Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän.
Kiireestä ei ole mitään haittaa. Mitään sekoilua liikenteessä se varsinkaan ei aiheuta.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän.
Kiireestä ei ole mitään haittaa. Mitään sekoilua liikenteessä se varsinkaan ei aiheuta.Kiire myös auttaa keskittymään ja vähentää stressiä. Jos ihmisellä ei ole kiire, hän tekee jotain väärin. Kiire ei aiheuta liikenteessä mitään, vaan jos siellä joku ajaa rajua ylinopeutta, ohittelee vaarallisesti, ajaa päin punaista, pippeli kiilailee ja roikkuu puskurissa, niin hän vaan on aivan älyttömän huono kuski, mutta ei kiireinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiire on merkki oman ajankäytön huonosta hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla se riittää paremmin kuin toisilla.
Omasta esimerkistäsi: Jos työt loppuvat neljältä, silloin ei varata lentolippua viideksi. Itse aiheutettu kiire on niitä turhimpia syitä sekoilla liikenteessä.Osuit asian ytimeen. Kiire on todellakin merkki siitä että on epäonnistuttu ajanhallinnan kanssa. Jos olisi onnistuttu, ei kiirettä olisi päässyt syntymään.
Kiire sekoitetaan usein erheellisesti ahkeruuteen. Kiireellä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa. - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän.
Kiireestä ei ole mitään haittaa. Mitään sekoilua liikenteessä se varsinkaan ei aiheuta.Kiireessä tekee herkemmin virheitä, joten väitän suoraan, että kiire on haitta ja vaarallinen tekijä liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä ei pidä olla koskaan kiire. Jos siltä tuntuu, niin teet jotakin väärin. Elämä on valintoja täynnä. Jotkut valitsevat aina väärin.
Ei kiire, mutta ei liikennettä pidä turhaan jumiuttaa.
Se on vain toisten huomioimista, ettei moninkertaista kaikkien matka-aikoja tukkimalla risteyksiä. Anonyymi kirjoitti:
Kiire myös auttaa keskittymään ja vähentää stressiä. Jos ihmisellä ei ole kiire, hän tekee jotain väärin. Kiire ei aiheuta liikenteessä mitään, vaan jos siellä joku ajaa rajua ylinopeutta, ohittelee vaarallisesti, ajaa päin punaista, pippeli kiilailee ja roikkuu puskurissa, niin hän vaan on aivan älyttömän huono kuski, mutta ei kiireinen.
Tuo on muuten totta, että kiire vähentää stressiä. Mikään ei ole niin stressaavaa duunissakaan kuin se, ettei ole mitään tekemistä.
Ja rajut ylinopeudet, vaaralliset ohitukset ja kikkelifantasiasi ovat todellakin merkkejä jostain muusta kuin kiireestä. Toki kiirekin voi olla, mutta eihän se tuollaista käytöstä aiheuta.Anonyymi kirjoitti:
Ei kiire, mutta ei liikennettä pidä turhaan jumiuttaa.
Se on vain toisten huomioimista, ettei moninkertaista kaikkien matka-aikoja tukkimalla risteyksiä.Näiden käsitys kiireestä on se, että haluaa saman päivän aikana perille tai tehdä kahdeksantuntisen työpäivän. Yritä siinä sitten keskustella...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuo on muuten totta, että kiire vähentää stressiä. Mikään ei ole niin stressaavaa duunissakaan kuin se, ettei ole mitään tekemistä.
Ja rajut ylinopeudet, vaaralliset ohitukset ja kikkelifantasiasi ovat todellakin merkkejä jostain muusta kuin kiireestä. Toki kiirekin voi olla, mutta eihän se tuollaista käytöstä aiheuta.Kiire myös parantaa sairauksia.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuo on muuten totta, että kiire vähentää stressiä. Mikään ei ole niin stressaavaa duunissakaan kuin se, ettei ole mitään tekemistä.
Ja rajut ylinopeudet, vaaralliset ohitukset ja kikkelifantasiasi ovat todellakin merkkejä jostain muusta kuin kiireestä. Toki kiirekin voi olla, mutta eihän se tuollaista käytöstä aiheuta.Väitän että "oikea" tai vain pään sisällä oleva kiireen tunne vaikuttaa kyllä nopeuden valintaan (ja sen kautta myös "ylinopeuteen"). Kiireessä hosutaan myös usein. Kiire ja hosuminen ovat vaaratekijöitä jotka eivät kuulu liikenteeseen.
On selvä huolen aihe, jos ei kykenen ottamaan ”iisisti ja lungnisti”, vaan koko ajan pitäisi olla jotakin tekemistä. Kannattaisi käydä lääkärillä, ettei vain ole mikään ADHD tai muu vaiva kyseessä. Anonyymi kirjoitti:
Väitän että "oikea" tai vain pään sisällä oleva kiireen tunne vaikuttaa kyllä nopeuden valintaan (ja sen kautta myös "ylinopeuteen"). Kiireessä hosutaan myös usein. Kiire ja hosuminen ovat vaaratekijöitä jotka eivät kuulu liikenteeseen.
On selvä huolen aihe, jos ei kykenen ottamaan ”iisisti ja lungnisti”, vaan koko ajan pitäisi olla jotakin tekemistä. Kannattaisi käydä lääkärillä, ettei vain ole mikään ADHD tai muu vaiva kyseessä.Sen kun väität. Ei ainakaan minulla vaikuta.
Minusta on huolestuttavaa, että on ihmisiä jotka voivat nostaa palkkaa tekemättä töitä. Ei oma etiikka tuollaiseen taipuisi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiire myös auttaa keskittymään ja vähentää stressiä. Jos ihmisellä ei ole kiire, hän tekee jotain väärin. Kiire ei aiheuta liikenteessä mitään, vaan jos siellä joku ajaa rajua ylinopeutta, ohittelee vaarallisesti, ajaa päin punaista, pippeli kiilailee ja roikkuu puskurissa, niin hän vaan on aivan älyttömän huono kuski, mutta ei kiireinen.
"ajaa rajua ylinopeutta, ohittelee vaarallisesti, ajaa päin punaista,"
Selvääkin selvempi poikkeava pippeli kuski, josta olet loistava esimerkki. - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän.
Kiireestä ei ole mitään haittaa. Mitään sekoilua liikenteessä se varsinkaan ei aiheuta."Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän."
Paljonko siitä elämästä ehtii nauttimaan, kun aina on kiire tekemään seuraava homma? Anonyymi kirjoitti:
"Toisin päin. Kiire on merkki oman ajankäytön hyvästä hallinnasta. Kaikilla on aikaa saman verran, mutta toisilla siinä ajassa ehtii elämään enemmän."
Paljonko siitä elämästä ehtii nauttimaan, kun aina on kiire tekemään seuraava homma?Aika paljon, kiitos vaan.
Jotkut ilmeisesti nauttivat lonnimisesta ja muiden kiusaamisesta. Meillä muilla on muita tapoja nauttia. Kiire helpottaa siinäkin, ehtii nauttimaan enemmän.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Aika paljon, kiitos vaan.
Jotkut ilmeisesti nauttivat lonnimisesta ja muiden kiusaamisesta. Meillä muilla on muita tapoja nauttia. Kiire helpottaa siinäkin, ehtii nauttimaan enemmän.Perustason elämänhallinta riittää siihen, että elämästä voi nauttia ilman kiirettä, eikä edes tarvitse kiusata ketään. Ehtii trollaamaan trolleja.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Sen kun väität. Ei ainakaan minulla vaikuta.
Minusta on huolestuttavaa, että on ihmisiä jotka voivat nostaa palkkaa tekemättä töitä. Ei oma etiikka tuollaiseen taipuisi.Luuletko että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä? Taitaa pikemminkin olla niin päin, että itse olet se poikkeustapaus. Kannattaa pitää mielessä kun seuraavan kerran kirjoittelet väitteitäsi. Lisäksi tuossa ei ollut mitään puhetta työn teosta, vaan kiireestä ja hosumisesta liikenteessä. Kiireellä tulee sutta ja sekundaa.
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä? Taitaa pikemminkin olla niin päin, että itse olet se poikkeustapaus. Kannattaa pitää mielessä kun seuraavan kerran kirjoittelet väitteitäsi. Lisäksi tuossa ei ollut mitään puhetta työn teosta, vaan kiireestä ja hosumisesta liikenteessä. Kiireellä tulee sutta ja sekundaa.
Kannattaa lukea viestit joihin vastaa. Tuo "ei mitään puhetta työn teosta" kun liittyi tähän kommenttiin:
> Mikään ei ole niin stressaavaa duunissakaan kuin se, ettei ole mitään tekemistä.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kannattaa lukea viestit joihin vastaa. Tuo "ei mitään puhetta työn teosta" kun liittyi tähän kommenttiin:
> Mikään ei ole niin stressaavaa duunissakaan kuin se, ettei ole mitään tekemistä.Itse toit työnteon mukaan keskusteluun vastatessasi viestiin, jossa ei puhuttu työnteosta mitään. Toivottavasti trollaus ei nyt mennyt pieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Itse toit työnteon mukaan keskusteluun vastatessasi viestiin, jossa ei puhuttu työnteosta mitään. Toivottavasti trollaus ei nyt mennyt pieleen.
Kyllä. Se oli esimerkki kiireettömyyden stressaavuudesta. Ja sinä sitten kommentoit myöhemmin, ettei muka oltaisi keskusteltu työn teosta, vaikka juuri siitä tuohon tulleessa kommentissa keskusteltiin.
Noloa, kovin noloa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kyllä. Se oli esimerkki kiireettömyyden stressaavuudesta. Ja sinä sitten kommentoit myöhemmin, ettei muka oltaisi keskusteltu työn teosta, vaikka juuri siitä tuohon tulleessa kommentissa keskusteltiin.
Noloa, kovin noloa.Yritit ja yrität edelleen siirtää keskustelun pois aiheesta. No ei se haittaa, kun trollaamaan tänne ollaan tultu. En ole kommentoinut työn teosta ennen aiempaa kommenttiani mitään. Mitä noloa siinä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuit asian ytimeen. Kiire on todellakin merkki siitä että on epäonnistuttu ajanhallinnan kanssa. Jos olisi onnistuttu, ei kiirettä olisi päässyt syntymään.
Kiire sekoitetaan usein erheellisesti ahkeruuteen. Kiireellä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa.Tarkoittako onnistunut ajanhallinta että 2km työmatkaan käytetään 3tuntia? Seisoskellaan kolme kierrosta joka valoissa eikä liikuta mihinkään KOSKA MULLA ERI OO KIIRE. Näitä RUNKKAREITA näkee joka päivä blokkaamassa liikettä. Hidasälyisiä tientukkoja jotka nukkuu ratissa eivätkä tajua missä menevät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä ei pidä olla koskaan kiire. Jos siltä tuntuu, niin teet jotakin väärin. Elämä on valintoja täynnä. Jotkut valitsevat aina väärin.
Kiire eiole samakuin sulavaliikenne. Kun valotvaihtuvat heti liikkeelle eikä siinä pidetä mitään 20 m turvaväliä. Jos tämä tuottaa ongelmia sitten julkinen liikenne on oikea valinta.
Anonyymi kirjoitti:
Kiire eiole samakuin sulavaliikenne. Kun valotvaihtuvat heti liikkeelle eikä siinä pidetä mitään 20 m turvaväliä. Jos tämä tuottaa ongelmia sitten julkinen liikenne on oikea valinta.
Mutta sulava liikenne on ratkaisu kiireeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittako onnistunut ajanhallinta että 2km työmatkaan käytetään 3tuntia? Seisoskellaan kolme kierrosta joka valoissa eikä liikuta mihinkään KOSKA MULLA ERI OO KIIRE. Näitä RUNKKAREITA näkee joka päivä blokkaamassa liikettä. Hidasälyisiä tientukkoja jotka nukkuu ratissa eivätkä tajua missä menevät
Näet joka päivä miten joku seisoo liikennevaloissa kolmen valokierron ajan masturboimassa? Kivaa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Mutta sulava liikenne on ratkaisu kiireeseen.
Sulava liikenne on ratkaisu sujuvuuteen, ei kiireeseen. Jollain toisella voi olla vieläkin kovempi "kiire". Ajan hallinta on tällöin pettänyt.
Anonyymi kirjoitti:
Sulava liikenne on ratkaisu sujuvuuteen, ei kiireeseen. Jollain toisella voi olla vieläkin kovempi "kiire". Ajan hallinta on tällöin pettänyt.
Eihän kiire tarkoita ajan hallinnan pettämistä, vaan käytettävissä olevan ajan optimointia. Vasta kun alkaa myöhästelemään, on ajan hallinta pettänyt. Silloin ei enää ole kiire.
Sujuva liikenne ratkaisee kiirettä, koska silloin ei myöhästytä itsestä johtumattomista syistä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulava liikenne on ratkaisu sujuvuuteen, ei kiireeseen. Jollain toisella voi olla vieläkin kovempi "kiire". Ajan hallinta on tällöin pettänyt.
Kiire on yksilöllinen tila, ja vieläpä usein ihan itse aiheutettu. Liikenne on täysin väärä paikka kiireen korjaamiseen, koska se korjaaminen tapahtuu melkein aina liikennesääntöjä rikkomalla. Silloin yhden ongelmasta tulee sen yhden käytöshäiriön takia kaikkien ongelma, ja julmimmillaan joku sivullinen kuolee jonkun kiireisen tunaroinnin takia.
Anonyymi kirjoitti:
Kiire on yksilöllinen tila, ja vieläpä usein ihan itse aiheutettu. Liikenne on täysin väärä paikka kiireen korjaamiseen, koska se korjaaminen tapahtuu melkein aina liikennesääntöjä rikkomalla. Silloin yhden ongelmasta tulee sen yhden käytöshäiriön takia kaikkien ongelma, ja julmimmillaan joku sivullinen kuolee jonkun kiireisen tunaroinnin takia.
Miksi ihmessä kiirettä pitäisi korjata? Kiire ei ole mikään rikkinäinen asia, vaan normaali asiantila, joka ratkaistaan ripeydellä.
Eikä liikennesääntöjä tarvitse kiireen takia rikkoa, joskin tietyt rikkomukset parantavat kyllä yleistä sujuvuutta ja siten ratkovat kiirettäkin.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi ihmessä kiirettä pitäisi korjata? Kiire ei ole mikään rikkinäinen asia, vaan normaali asiantila, joka ratkaistaan ripeydellä.
Eikä liikennesääntöjä tarvitse kiireen takia rikkoa, joskin tietyt rikkomukset parantavat kyllä yleistä sujuvuutta ja siten ratkovat kiirettäkin.Mieti lukemaasi kirjoitusta kokonaisuutena. Älä tartu sanaan josta ärsyynnyt, vaan hahmota kokonaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Mieti lukemaasi kirjoitusta kokonaisuutena. Älä tartu sanaan josta ärsyynnyt, vaan hahmota kokonaisuus.
Suosittelen samaa sinulle. Sinua ilmeisesti ärsyttää termi Kiire, joka kuvaa sitä, että on aikataulupaineita. Kuvittelet jostain syystä kiireen automaattisesti aiehuttavan koheltamista, ylinopeuksia, punaisia päin ajamista ja yleistä liikenteen vaarantamista.
Näinhän asia ei suinkaan ole.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Suosittelen samaa sinulle. Sinua ilmeisesti ärsyttää termi Kiire, joka kuvaa sitä, että on aikataulupaineita. Kuvittelet jostain syystä kiireen automaattisesti aiehuttavan koheltamista, ylinopeuksia, punaisia päin ajamista ja yleistä liikenteen vaarantamista.
Näinhän asia ei suinkaan ole.Ei minua ärsytä mikään sana. Keskity siihen kirjoitukseen ja koita päästä ärsytyksestä, niin ehkä ymmärrät sen. Jos keskityt kuvittelemaan minulle erilaisia kuvitelmia, niin se vain haittaa keskittymistäsi.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi ihmessä kiirettä pitäisi korjata? Kiire ei ole mikään rikkinäinen asia, vaan normaali asiantila, joka ratkaistaan ripeydellä.
Eikä liikennesääntöjä tarvitse kiireen takia rikkoa, joskin tietyt rikkomukset parantavat kyllä yleistä sujuvuutta ja siten ratkovat kiirettäkin.Sehän ei ole kiirettä, että osaa liikkua ripeästi ja jouhevasti. Kiire on suhteessa aikaan ja toimijan kykyihin, eli rasittava tunne siitä, että on toimittava nopeasti.
Kiire ei todellakaan ole mikään normaali asiatila/olotila. Tuollainen olettamus on virheellinen. Anonyymi kirjoitti:
Sehän ei ole kiirettä, että osaa liikkua ripeästi ja jouhevasti. Kiire on suhteessa aikaan ja toimijan kykyihin, eli rasittava tunne siitä, että on toimittava nopeasti.
Kiire ei todellakaan ole mikään normaali asiatila/olotila. Tuollainen olettamus on virheellinen.Kas kun et lainannut wikistä vielä sitä "liian nopeasti" kohtaa. Minun suomenkielesäsni kiireellä on kyllä muitakin määritelmiä, vähän kuin englannin "hurry", joka voi olla myös: "a state of eagerness or urgency"
Ja siitä johdettu:
> in a hurry
> : without delay : as rapidly as possible
Lähde: https://www.merriam-webster.com/dictionary/hurry
Vähän oudolta tuntuisi, jos esimerkiksi äiti käskisi lastaan kokemaan rasittavaa tunnetta, jos pyydetään laittamaan kiireesti vaatteet päälle. Kyllä sillä tarkoitetaan nimen omaan vitkastelematta jonkin tekemistä siinä.
Kyllähän minulla on kiire, jos palaveri alkaa yhdeksältä stadissa ja olen puolelta vasta kolmoskehän kohdalla. Ei mitään rasittavaa tunnetta, vaan yksinkertaisesti kiire. Ei ole varaa jäädä lonnimaan valoihin tai kiertää vaikka kahvilan kautta...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kas kun et lainannut wikistä vielä sitä "liian nopeasti" kohtaa. Minun suomenkielesäsni kiireellä on kyllä muitakin määritelmiä, vähän kuin englannin "hurry", joka voi olla myös: "a state of eagerness or urgency"
Ja siitä johdettu:
> in a hurry
> : without delay : as rapidly as possible
Lähde: https://www.merriam-webster.com/dictionary/hurry
Vähän oudolta tuntuisi, jos esimerkiksi äiti käskisi lastaan kokemaan rasittavaa tunnetta, jos pyydetään laittamaan kiireesti vaatteet päälle. Kyllä sillä tarkoitetaan nimen omaan vitkastelematta jonkin tekemistä siinä.
Kyllähän minulla on kiire, jos palaveri alkaa yhdeksältä stadissa ja olen puolelta vasta kolmoskehän kohdalla. Ei mitään rasittavaa tunnetta, vaan yksinkertaisesti kiire. Ei ole varaa jäädä lonnimaan valoihin tai kiertää vaikka kahvilan kautta...Kiire on tunnetila. Kiirehtiminen ei välttämättä myöskään ole sama asia kuin "kiire", mutta voi toki olla sitäkin. Äitini sanominen olisi tuossa enemmän jouduttamista. Nopeasti toimiminen ei ole sama asia kuin kiire.
P.S. Jos olisit lähtenyt aiemmin liikkeelle, niin aikataulupainetta ja kiirettä palaveriin ei olisi. Anonyymi kirjoitti:
Kiire on tunnetila. Kiirehtiminen ei välttämättä myöskään ole sama asia kuin "kiire", mutta voi toki olla sitäkin. Äitini sanominen olisi tuossa enemmän jouduttamista. Nopeasti toimiminen ei ole sama asia kuin kiire.
P.S. Jos olisit lähtenyt aiemmin liikkeelle, niin aikataulupainetta ja kiirettä palaveriin ei olisi.Aiemmin liikkeelle? Välillä voi olla vaikeaa, kun on muita menoja.
Aika harvassa ovat ne ihmiset, jotka voivat vapaasti järjestellä aikataulunsa. Eläkkeellä ja työttöminä ehkä...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Aiemmin liikkeelle? Välillä voi olla vaikeaa, kun on muita menoja.
Aika harvassa ovat ne ihmiset, jotka voivat vapaasti järjestellä aikataulunsa. Eläkkeellä ja työttöminä ehkä...Ehkä. Ajan hallinta vaatii myös älyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä. Ajan hallinta vaatii myös älyä.
Välillä pitää kiirehtiä, että ehtii tänne trollaamaan 😃
Miksei kukaan tarttunut tuohon rotan täkyyn, että tietyt rikkomukset parantaa sujuvuutta? Sitä selvästi harmittaa nyt. - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi ihmeessä liikenteessä ei pitäisi olla kiire? Joskus on kiire ja aika usein tuo kiire sattuu sellaiseen kohtaan, jossa pitää siirtyä paikasta toiseen.
Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle. Ei siinä jäädä enää juttelemaan duunikavereiden kanssa tai lonnimaan liikennevaloihin ja kokeilemaan, miten monen muun kuskin päivän saa pilattua omalla toiminnallaan.
Ei kiire tarkoita sitä, että pitäisi ottaa riskejä tai vaarantaa liikennettä. Se vaan tarkoittaa, että on aikataulu, josta ei haluaisi lipsua. Kohtelias kuski ajaa toki aina kuin olisi kiire, koska jollakulla muulla siellä liikenteessä todennäköisesti on!"Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle."
Ai, en tiennytkään että olet noin vaativassa työssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle."
Ai, en tiennytkään että olet noin vaativassa työssä............... vaikka olen seurannut sinua parikymmentä vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
"Jos vaikka duunissa palaveri loppuu neljältä ja lento lähtee viideltä, niin kyllä minulla aika kiire on kentälle."
Ai, en tiennytkään että olet noin vaativassa työssä.Neljältä loppuvia palavereja on aina sillöin tällöin. Ei ehkä ihan joka päivä, mutta 2-3 kertaa viikossa... Viideltä loppuvat ovat melkein mukavampia, ne pystyy yleensä hoitamaan etänä (tai näin koronan aikoihin, kaikki pystyy melkein hoitamaan etänä). Kuudelta tai sen jälkeen loppuvat alkavat olla vähän epämiellyttäviä taas, kun työpäivälle alkaa kertymään mittaa se 11 tuntia... Ei vanha oikein enää jaksa. :)
- Anonyymi
Vihreiden vaihtuessa jatkan munien ja nenän kaivelua.
Välillä sormi käy suussakin.
Lähden sitten hissukseen liikkeelle, kun vielä juuri ja juuri ehdin.
Ei minulla ole kiire mihinkään ja takana olevien on turha kimpaantua, koska laki ei kiellä hidastelua ja hitaus on turvallisuutta.
Kiihdytän hitaasti, koska se tuntuu turvallisemmalta.
Jos on 50 rajoitus, niin ajelen 400 metriä hissukseen ja sitten vasta kiihdytys 40kmh. - Anonyymi
Olen tehnyt joitakin kertoja ihmiskokeen.
Lähden liikennevaloista liikkeelle niin hitaasti kuin vain on mahdollista, kuitenkin niin, että vauhti kiihtyy koko ajan.
Yleisin syy kokeen epäonnistumiselle on se, että edessä ajava liikkuu vielä hitaammin.
Liikennevaloista liikkeellelähtö ei kerro kiireestä tai mistään muustakaan.
Eniten se kertoo kuljettajan suhtautumisesta asiaan.
Jos lähdetään viipyillen, hitaasti ja laiskasti, niin silloin päälimmäisenä on mielessä, että autoilu ja liikenne on yksilölajo ja jokainen tienkäyttäjä toimii juuri niin kuin oma maalaisjärki antaa myöden.
Jos taas lähtee normaalisti valon vaihduttua liikkeelle, niin silloin pelaa liikenteessä muiden kanssa keskimääräistä ja etukätyeen oletettua yhteispeliä.- Anonyymi
Yksilölaji se autoilu onkin suurimmaksi osaksi. Harvoin joukolla ajetaan. Kyydissä voi toki yksi tai useampi olla, mutta yksin jokainen sitä ajoneuvoa silti ajaa. Muiden huomioon ottaminen on sitten eri asia. Sellainen ei valitettavasti tule jollekin mieleen ollenkaan.
On kohteliasta suhteellisen nopeasti pyrkiä siihen tavoitenopeuteen. On myös kohteliasta aina, kun se on mahdollista, ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta. Tällainen on muiden huomioon ottamista. Ei onnistu ihan kaikilta. Toiset ajavat huomattavasti alle rajoitusten ja toiset pyrkivät ajamaan yli rajoitusten. - Anonyymi
"Liikennevaloista liikkeellelähtö ei kerro kiireestä tai mistään muustakaan.
Eniten se kertoo kuljettajan suhtautumisesta asiaan."
Juuri näin asia on. Itse tykkään lähteä valoista vauhdikkasti, mutta en tee sitä muita ajatellen, vaan tehokkaalla automaattivaihteisella autolla on vain "makeaa" hieman polkaista vauhtiin. En tee sitä edes mitenkään voimakkaasti vaan "puoliteholla", mutta sinne ne muut jää jonoon kauas taakse. Joskus tosin joku viereisellä kaistalla ryhtyy kisaan, mutta sellainen vain huvittaa minua. Annan ääliön painella ylinopeuttaan metkoihinsa.
- Anonyymi
Aloittaja, sullako loistoauto, vanha corollan ritsa ja vaikka kuinka sitä oikean puoleista pedaalia survot, niin ei sulla oikein tapahdu mitään, paitsi tietysti mökä lisääntyy. Koeta kestää. Jos satut pääsemään jotain rauhallista papparaista edelle, niin siinähän seisot seuraavassa kadunkulmassa noitumassa vihreän aallon puutetta. Sen sijaan papparainen etenee maltilla ja jatkaa vihreiden vaihtuessa juuri sopiva nopeutta ja taas joudut survomaan pedaalia päöstäksesi karvan verran edelle kohti seuraavien liikennevalojen pettymystä.
- Anonyymi
Elämä on sarja pettymiksiä joiden välissä on ahdistusta ja vitutusta.
- Anonyymi
Loistoautoni kulkee aina oikeaa nopeutta. Tarvittaessa ylinopeutta jolloin kaikki ovat toistaiseksi jääneet kuin tikku paskaan. Ajotaitoni ja loistoautoni ansiosta ohittajia ei ole ilmaantunut. Joskus kuitenkin on roikuttu puskurissani, mutta se on päättynyt nopeasti tehokkaan turbomootorin ansiosta. Kananmunakatkuiset pakokaasut tuoksahtelevat nallina kalliolle jääneen sieraimissa kun se ihmettelee loistoauton katoamista horisonttiin
- Anonyymi
nauree aloitus j akommentit samaa tasoa.
- Anonyymi
Kyllä ihmettelen miten 800-1100 kg ajoneuvon kiidittämiseen liikennevaloista tuottaa toisilla ongelmia koska 56 t joutuu omaa kiihdytystä hidastamaan.
- Anonyymi
Kuulutko vielä niihin raskaan liikenteen tyyppeihin jotka kiiruhtaa liikennevaloihin seisomaan.
Koulutus ei ole mennyt perille.
- Anonyymi
"Millään en kykene käsittämään kuinka ollessani eturivissä valojen vaihtuessa, muut jäävät kuin tikku paskaan loistoautolleni."
Kun ajelee muutamia kertoja samoja risteyksiä, oppii pian näkemään millä nopeudella on syytä ajaa.
Kun tulen omaan kaupunkiini, ohittaa sama auto minut usei viereisellä kaistalla jopa 6 kertaa. Ja sitten keskustaan päästessämme odotamme samoissa valoissa.
Tiedän useissa kaupungissa tuttujen reittien mukavat nopeudet. Toisissa saa laittaa vakkarin 30 km/h ja saa ajaa vihreillä 5 valon läpi.
On myös reittejä joissa joutuu laittamaan vakkariin (tietysti mukautuvaan) 50 km/h , 40-alueella. Ja sitten 3 valon jälkeen 40 lasiin.
𝐎𝐧 𝐡𝐢𝐞𝐦𝐚𝐧 𝐯𝐚𝐧𝐡𝐚𝐧𝐚𝐢𝐤𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐤𝐢𝐢𝐫𝐮𝐡𝐭𝐚𝐚 𝐞𝐧𝐬𝐢𝐦𝐦𝐚̈𝐢𝐬𝐞𝐤𝐬𝐢 𝐩𝐮𝐧𝐚𝐢𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐥𝐢𝐢𝐤𝐞𝐧𝐧𝐞𝐯𝐚𝐥𝐨𝐢𝐡𝐢𝐧. 🤣 - Anonyymi
Vanhalla diesel mersulla aloittaneena ymmärrän hyvin sinun tunteesi.
Nyt on kyllä alta parin vuoden mersu, mutta olen vähän oppinut jo autoillussa. Olenhan jo aikuinen 23 vuotias, perheenisä. "Eivätkö VATIPÄÄT osaa käyttää vaihteita?"
Meidän autoissa ei ole koskaan ollut vaihteita, mitä on vaihteet.- Anonyymi
Siis aloittajalla on Tesla, muita loistoautoja ei enää ole. Hienoa, moikataan.
- Anonyymi
Väestö vanhenee ja vanhemmiten ei leikkaa enää yhtä sujuvasti.
- Anonyymi
Jokainen vanhenee. On totta että vanhusten määrä liikenteessä kasvaa. Refleksit ja ajatuksen juoksu hidastuu vanhetessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen vanhenee. On totta että vanhusten määrä liikenteessä kasvaa. Refleksit ja ajatuksen juoksu hidastuu vanhetessa.
Totta turiset, näin on asian laita.
Siksipä juuri siitä syystä ja sen tähden ja siitä riippumatta olisi varsin oikein ja kohtuullista, että kuskit jotka ei enää pysty ajamaan muun liikenteen rytmissä, kuten palstoilla meuhkaavat kolme "viisasta", välittömästi luopuisivat ajo-oikeudestaan. Kun ja jos kykenemättömyys on edennyt, kenellä tahansa, samalle tasolle näiden "viisaiden" kanssa, niin kyyti ajokyvyltään kunnossa olevan kuskin mukana on niin itselle kuin muillekin turvallisenpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta turiset, näin on asian laita.
Siksipä juuri siitä syystä ja sen tähden ja siitä riippumatta olisi varsin oikein ja kohtuullista, että kuskit jotka ei enää pysty ajamaan muun liikenteen rytmissä, kuten palstoilla meuhkaavat kolme "viisasta", välittömästi luopuisivat ajo-oikeudestaan. Kun ja jos kykenemättömyys on edennyt, kenellä tahansa, samalle tasolle näiden "viisaiden" kanssa, niin kyyti ajokyvyltään kunnossa olevan kuskin mukana on niin itselle kuin muillekin turvallisenpaa.Väitän ettei kukaan "vapaaehtoisesti" luovu ajo-oikeudestaan. Lääkärintodistuskin haetaan silloin kun tarve sitä vaatii todistamaan, että vielä kyetään.
Syytä huomioida se seikka, että liikennesääntöjen ja rajoitusten rikkojat nostavat omalla toiminnallaan "muun liikenteen rytmin" rajaa toiseen suuntaan. Sekään ei ole reilu peli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitän ettei kukaan "vapaaehtoisesti" luovu ajo-oikeudestaan. Lääkärintodistuskin haetaan silloin kun tarve sitä vaatii todistamaan, että vielä kyetään.
Syytä huomioida se seikka, että liikennesääntöjen ja rajoitusten rikkojat nostavat omalla toiminnallaan "muun liikenteen rytmin" rajaa toiseen suuntaan. Sekään ei ole reilu peli.En asiasta tutkimuksia ole lukenut mutta tuttavien omakohtaisista kertomuksista päätellen ajo-oikeudesta myös "vapaehtoiseti" järkevät ihmiset luopuu. Ja onhan se varsin luonnollista tai siis ainakin pitäisi olla, että kun itse huomaa "hoksottimiensa" hidastuneen tasolle ettei ojien välissä pysy kuin muita huomattavasti hitaammin ajamalla niin siitä ajo-oikeudesta on syytä, niin oman kuin toistenkin tienkäyttäjien turvallisuuden takia, oikein luopua.
On totta, että muutama kuski lievään ylinopeudella ajoon syyllistyy mutta heidän osuus liikenteessä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään "liikenteen rytmin rajan" keskimääräisen nostamisen kannalta mitään todellista merkitystä.
Se liikenteen rytmi, noin pääsääntöisesti, on varsin rauhallista ja nopeudeltaan rajoitusten puitteissa ja jopa sallittua jonkin verran alle.
Joten joidenkin poikkeavien yksilöiden, jotka on hidastelusta kehittäneet varsinaisen taiteen , ja sitä kitarisat vilkkuen huutamalla markkinoivat, agendalle ei kovin suurta painoarvoa ole syytä antaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En asiasta tutkimuksia ole lukenut mutta tuttavien omakohtaisista kertomuksista päätellen ajo-oikeudesta myös "vapaehtoiseti" järkevät ihmiset luopuu. Ja onhan se varsin luonnollista tai siis ainakin pitäisi olla, että kun itse huomaa "hoksottimiensa" hidastuneen tasolle ettei ojien välissä pysy kuin muita huomattavasti hitaammin ajamalla niin siitä ajo-oikeudesta on syytä, niin oman kuin toistenkin tienkäyttäjien turvallisuuden takia, oikein luopua.
On totta, että muutama kuski lievään ylinopeudella ajoon syyllistyy mutta heidän osuus liikenteessä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään "liikenteen rytmin rajan" keskimääräisen nostamisen kannalta mitään todellista merkitystä.
Se liikenteen rytmi, noin pääsääntöisesti, on varsin rauhallista ja nopeudeltaan rajoitusten puitteissa ja jopa sallittua jonkin verran alle.
Joten joidenkin poikkeavien yksilöiden, jotka on hidastelusta kehittäneet varsinaisen taiteen , ja sitä kitarisat vilkkuen huutamalla markkinoivat, agendalle ei kovin suurta painoarvoa ole syytä antaa.Taitaa olla sama kuin kännissä.
Itse kokee toimivansa normaalisti ja muut kaahaavat.
Se ajokyky, kun ei aina ole ainoa asia mikä heikkenee.
Älli ei vaan toimi kuten liikenteessä pitäisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En asiasta tutkimuksia ole lukenut mutta tuttavien omakohtaisista kertomuksista päätellen ajo-oikeudesta myös "vapaehtoiseti" järkevät ihmiset luopuu. Ja onhan se varsin luonnollista tai siis ainakin pitäisi olla, että kun itse huomaa "hoksottimiensa" hidastuneen tasolle ettei ojien välissä pysy kuin muita huomattavasti hitaammin ajamalla niin siitä ajo-oikeudesta on syytä, niin oman kuin toistenkin tienkäyttäjien turvallisuuden takia, oikein luopua.
On totta, että muutama kuski lievään ylinopeudella ajoon syyllistyy mutta heidän osuus liikenteessä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään "liikenteen rytmin rajan" keskimääräisen nostamisen kannalta mitään todellista merkitystä.
Se liikenteen rytmi, noin pääsääntöisesti, on varsin rauhallista ja nopeudeltaan rajoitusten puitteissa ja jopa sallittua jonkin verran alle.
Joten joidenkin poikkeavien yksilöiden, jotka on hidastelusta kehittäneet varsinaisen taiteen , ja sitä kitarisat vilkkuen huutamalla markkinoivat, agendalle ei kovin suurta painoarvoa ole syytä antaa.Väität että: "muutama kuski lievään ylinopeudella ajoon syyllistyy mutta heidän osuus liikenteessä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään "liikenteen rytmin rajan" keskimääräisen nostamisen kannalta mitään todellista merkitystä.
Minä väitän että iso osa (alakanttiin arvioituna yli 70 %) ajaa yli sallitun nopeusrajoituksen. Se on merkittävä osuus eikä todellakaan "muutama kuski". Joka työpäivä (aamuin/illoin) valtaosa ajaa ohitseni vaikka itse jo ajan muutaman km/h yli rajoitusnopeuden (mittarivirhe tiedossa ja huomioitu). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität että: "muutama kuski lievään ylinopeudella ajoon syyllistyy mutta heidän osuus liikenteessä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään "liikenteen rytmin rajan" keskimääräisen nostamisen kannalta mitään todellista merkitystä.
Minä väitän että iso osa (alakanttiin arvioituna yli 70 %) ajaa yli sallitun nopeusrajoituksen. Se on merkittävä osuus eikä todellakaan "muutama kuski". Joka työpäivä (aamuin/illoin) valtaosa ajaa ohitseni vaikka itse jo ajan muutaman km/h yli rajoitusnopeuden (mittarivirhe tiedossa ja huomioitu).Väittäähän aina voi kaikenlaista.
Silti nuo varsin maltillista ylinopeutta ajavat ei muodosta sellaista "liikenteen rytmin" nousua ettei siinä-rytmissä- ajokyvyltään kunnossa oleva, vaivatta pysyisi mukana.
"Joka työpäivä (aamuin/illoin) valtaosa ajaa ohitseni vaikka itse jo ajan muutaman km/h yli rajoitusnopeuden (mittarivirhe tiedossa ja huomioitu)."
Tunnetko jotain ahdistusta noista ohittelijoista?
Tunnetko heistä auheutuvan itsellesi huomattavaa haittaa/vaaraa?
- Anonyymi
YES!!!
- Anonyymi
Arvotaan puurupadasta oikea vaihde kun se taas unohtui muun nukkumisen ohella.. ja kaksi pääsee valoista ja loput 10 jää odottamaan seuraavia valoja.
- Anonyymi
Voihan se olla, että osa vanhoina aikoina korttinsa saaneista ei täytä nykykuljettajan vaatimuksia?
Pitäisi katsella vähän kauemmas kuin edessä olevan perää.
Ei vaan huomata valojen vaihtumista ja reaktioajat ovat muutenkin pitkiä, kun aivot alkavat käydä hitaammalla.- Anonyymi
Ei siihen hitauteen tarvita kuin Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen hitauteen tarvita kuin Toyota.
Voi toki noinkin olla, mutta käytäntö on osoittanut, että vaikka auto olisi lantikka tai range rover niin sen hitauden kuitenkin aiheuttaa "viisas"(ajokyvyltään jo vahvasti taantunut) kuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi toki noinkin olla, mutta käytäntö on osoittanut, että vaikka auto olisi lantikka tai range rover niin sen hitauden kuitenkin aiheuttaa "viisas"(ajokyvyltään jo vahvasti taantunut) kuski.
Mihin vertaat tuota taantumaa? Mikä on raja, jolloin tulee jättää se ajaminen muiden hommaksi? Ei ole mitään raja-arvoja ainakaan itselläni tiedossa. Hitaammin saa myös ajaa, jos sille löytyy järkeviä perusteita ja tarve.
- Anonyymi
Täältä löytyy ikäkuljettajan itsearviointi
https://www.liikenneturva.fi/lt_ikakuljettajan_itsearviointi2019_netti/
Tämä antaa kenties vähän osviittaa ikäihmisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vertaat tuota taantumaa? Mikä on raja, jolloin tulee jättää se ajaminen muiden hommaksi? Ei ole mitään raja-arvoja ainakaan itselläni tiedossa. Hitaammin saa myös ajaa, jos sille löytyy järkeviä perusteita ja tarve.
"Mikä on raja, jolloin tulee jättää se ajaminen muiden hommaksi?"
Mielellään viimeistään siinä vaiheessa kun itse huomaa, että on ajettava muuta liikennettä huomattavasti hitaammin kyetäkseen hahmottamaan tapahtumia ympärillään.
Raja-arvon määrittää ensisijaisesti lääkäri tai sitten tutvo.
"Hitaammin saa myös ajaa, jos sille löytyy järkeviä perusteita ja tarve."
Totta, jos löytyy.
Mikä sitten on järkevä peruste tai tarve? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikä on raja, jolloin tulee jättää se ajaminen muiden hommaksi?"
Mielellään viimeistään siinä vaiheessa kun itse huomaa, että on ajettava muuta liikennettä huomattavasti hitaammin kyetäkseen hahmottamaan tapahtumia ympärillään.
Raja-arvon määrittää ensisijaisesti lääkäri tai sitten tutvo.
"Hitaammin saa myös ajaa, jos sille löytyy järkeviä perusteita ja tarve."
Totta, jos löytyy.
Mikä sitten on järkevä peruste tai tarve?Miksi jatkat ajamista, vaikka ajokykysi on huomattavasti taantunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jatkat ajamista, vaikka ajokykysi on huomattavasti taantunut?
Kysy sitä heiltä joilla tuo ajokyky on taantunut, minulla ei vielä ole.
- Anonyymi
Ei sitä liikennevaloista lähtiessä aina tiedä missä järjestyksessä polkimet tällä kertaa ovat tai jos ykkönen on siirretty toiseen paikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822