Lihomisen analysointia.

Anonyymi

Aloin nyt tutkimaan tarkemmin tätä viimekertaista lihomistani heinäkuun loppupuolella.Ihmettelin miten ihmeessä olen voinut lihoa.

Melkein kaikki lihominen tapahtui niinkin lyhyessä ajassa kuin 1,5 viikkoa - 2 kg
Kuukauden ajanjaksolla pienimmästä suurempaan 5 kiloa ja lopullinen lihominen 2 kiloa ja vyötärönympärysmitta 2 cm,pihtimittaustulos 5 mm

Tämä laskutoimitus jonka olen tehnyt JO 2 vuotta sitten näyttää pitävän täysin paikkansa.Jos kulutus on päivässä on vain 2000 kaloria ja syö kolmen päivän ajan 4000 kaloria lihoo kilon koska rasvakilo on 7000 kaloria
(yhtenä päivinä söin 5000 kaloriakin enkä harrastanut tuona aikana yhtään liikuntaa)

Siinä tulee ylimääräisiä kaloreita päivässä 2000 kal ja 2000 kal x3pv =6000 kal ELI melkein kilo läskiä.
SIIS jo 3 men päivän aikana lihoo jo 1 kg

Huomasin lihomiseni jo kahden viikon kuluttua liian syömisen aloituksesta ja aloin syömään kohtuudella elokuun alusta asti,mutta se ei enään auttanut mitään,se vain pysäytti sen enkä lihonut lisää.

Lihomisen vaaraa ei silloin ole jos syö vain yhtenä päivänä sen 4000 kaloria eikä sitä ole silloinkaan jos harrastaa pitkänmatkanpyöräilyä.

Tämä lihominen tapahtuu erittäin herkästi pitkän dietin päätteksi,JOS ei ole varovainen.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lihoin nyt tällä kertaa pääasiassa sämpylöillä,pullalla,karjalanpiirakoilla,karkilla.
      Nyt uusi laihdutuskuuri päällä.

    • Anonyymi

      Mulla paino nousee meetvurstilla, lenkkimakkaralla ja nakeilla. Lisäksi voi vetää paahtoleipää, edamia, koskenlaskijaa ja tuoremehua. Kevyesti saa 3 kiloa viikossa lisää massaa näillä antimilla.

      • Aika hyvä suoritus kun makkarassa ja juustossa on 20-30% rasvaa eli lihotakseen niillä 3 kg täytyy niitä syödä tuollaiset 9 kg eli reilu kilo päivässä normaalin ruuan lisäksi.


      • Anonyymi

        Kyllä se niin vain on,on se jo nyt uskottava.Jos 3 päivää syö oikein tuhtia ruokaa lihoo kilon.

        SYÖ ENEMMÄN JA LAIHDU
        Minulla on tähän lihomiseen yksi hyvä konsti.Pitää syödä kerran päivässä yksi isompi herkullinen ateria.
        Siinä käy niin jos kaikki aterian koot on liian pieniä se kostautuu myöhemmin herkkujen syöntinä esim jos pääateria on hyvin pieni ja sisältää vain 200 kaloria se aiheuttaa myöhemmin illalla sen että helposti napostelee vaikka keksejä.
        Jo yhdessä pienessä keksissä on yleensä 50 kaloria ja niitä kun napostelee 6 tekee jo 600 kaloria ELI pienen aterian syönnistä ei ole ollut silloin mitään hyötyä.

        Tässä yksi esimerkki näistä liian pienistä aterioista jotka lihottaa. Tyttö syö dietillä 4 kpl noin 200 kalorin ateriaa yht n 800 kal ja siihen lisäravinteet tai herkut karkit yms
        Ainut hyvä ateria tuossa on kaurapuuro.Ainakin yksi ateria niistä saisi olla3- 4 kertaa isompi

        Näin vähä syöminen altistaa syömähäiriöille.
        https://www.youtube.com/watch?v=ILcaUdDvLOE&t=471s

        Sitten on näitä filmejä joissa syödään liikaa,jo aamupalakin saattaa olla 900 kaloria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin vain on,on se jo nyt uskottava.Jos 3 päivää syö oikein tuhtia ruokaa lihoo kilon.

        SYÖ ENEMMÄN JA LAIHDU
        Minulla on tähän lihomiseen yksi hyvä konsti.Pitää syödä kerran päivässä yksi isompi herkullinen ateria.
        Siinä käy niin jos kaikki aterian koot on liian pieniä se kostautuu myöhemmin herkkujen syöntinä esim jos pääateria on hyvin pieni ja sisältää vain 200 kaloria se aiheuttaa myöhemmin illalla sen että helposti napostelee vaikka keksejä.
        Jo yhdessä pienessä keksissä on yleensä 50 kaloria ja niitä kun napostelee 6 tekee jo 600 kaloria ELI pienen aterian syönnistä ei ole ollut silloin mitään hyötyä.

        Tässä yksi esimerkki näistä liian pienistä aterioista jotka lihottaa. Tyttö syö dietillä 4 kpl noin 200 kalorin ateriaa yht n 800 kal ja siihen lisäravinteet tai herkut karkit yms
        Ainut hyvä ateria tuossa on kaurapuuro.Ainakin yksi ateria niistä saisi olla3- 4 kertaa isompi

        Näin vähä syöminen altistaa syömähäiriöille.
        https://www.youtube.com/watch?v=ILcaUdDvLOE&t=471s

        Sitten on näitä filmejä joissa syödään liikaa,jo aamupalakin saattaa olla 900 kaloria.

        TIEDOKSI
        Tänne on taas alkan se SAMA LÄSKI joka kopioi kaikki mitä minä olen kirjoitellut,ja muuttaa ne ivailevaan muotoon.

        Pitkän matkan pyöräilijä saa tosiaan syödä reilusti karkkia pullaa,jäätelöä yms eikä paino nouse yhtään
        Pienikokoinen pyöräilijä saa syödä paljon enemmän kuin esim nämä isokokoiset punttijätkät.

        En minä tätä sen kummemmin kommentoi ennään.Nyt keskityn vain omaan suoritukseeni.Yhden isomman aterian tulen ainakin nyt lisäämään omaan ohjelmaani,ja pitennän pyörälenkin 3:meen tuntiin.

        Minullahan dietit sisältää AINA suklaata karkkia ja kahvikakkuja yms muita herkkuja.Jos kulutus on suuri se EI hidasta laihtumista.NIIN MINÄ LAIHDUTAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI
        Tänne on taas alkan se SAMA LÄSKI joka kopioi kaikki mitä minä olen kirjoitellut,ja muuttaa ne ivailevaan muotoon.

        Pitkän matkan pyöräilijä saa tosiaan syödä reilusti karkkia pullaa,jäätelöä yms eikä paino nouse yhtään
        Pienikokoinen pyöräilijä saa syödä paljon enemmän kuin esim nämä isokokoiset punttijätkät.

        En minä tätä sen kummemmin kommentoi ennään.Nyt keskityn vain omaan suoritukseeni.Yhden isomman aterian tulen ainakin nyt lisäämään omaan ohjelmaani,ja pitennän pyörälenkin 3:meen tuntiin.

        Minullahan dietit sisältää AINA suklaata karkkia ja kahvikakkuja yms muita herkkuja.Jos kulutus on suuri se EI hidasta laihtumista.NIIN MINÄ LAIHDUTAN.

        Näitä vihapuheita tulee kun on se kateus laiha ihminen SYÖ PUOLET ENEMMÄN KUIN LIHAVA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI
        Tänne on taas alkan se SAMA LÄSKI joka kopioi kaikki mitä minä olen kirjoitellut,ja muuttaa ne ivailevaan muotoon.

        Pitkän matkan pyöräilijä saa tosiaan syödä reilusti karkkia pullaa,jäätelöä yms eikä paino nouse yhtään
        Pienikokoinen pyöräilijä saa syödä paljon enemmän kuin esim nämä isokokoiset punttijätkät.

        En minä tätä sen kummemmin kommentoi ennään.Nyt keskityn vain omaan suoritukseeni.Yhden isomman aterian tulen ainakin nyt lisäämään omaan ohjelmaani,ja pitennän pyörälenkin 3:meen tuntiin.

        Minullahan dietit sisältää AINA suklaata karkkia ja kahvikakkuja yms muita herkkuja.Jos kulutus on suuri se EI hidasta laihtumista.NIIN MINÄ LAIHDUTAN.

        Kaikki energía hidastaa laihtumista ja pulla sekä makeiset ovat turhaa energiaa eikä niistä edes ole apua liikuntaan koska rasvaa löytyy kehosta ja fruktoosi ei auta liikuntasuorituksessa. Punttisalilla voi palaa joko paljon energiaa tai ei. Riippuu treenistä. Lihasvoiman kannalta ihan suositeltavaa. Taidan itse palata punttisalille kuukauden kuluttua ja lopettaa kesämökkikauden. Tai sitten kevättalvella kun palaan Suomeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin vain on,on se jo nyt uskottava.Jos 3 päivää syö oikein tuhtia ruokaa lihoo kilon.

        SYÖ ENEMMÄN JA LAIHDU
        Minulla on tähän lihomiseen yksi hyvä konsti.Pitää syödä kerran päivässä yksi isompi herkullinen ateria.
        Siinä käy niin jos kaikki aterian koot on liian pieniä se kostautuu myöhemmin herkkujen syöntinä esim jos pääateria on hyvin pieni ja sisältää vain 200 kaloria se aiheuttaa myöhemmin illalla sen että helposti napostelee vaikka keksejä.
        Jo yhdessä pienessä keksissä on yleensä 50 kaloria ja niitä kun napostelee 6 tekee jo 600 kaloria ELI pienen aterian syönnistä ei ole ollut silloin mitään hyötyä.

        Tässä yksi esimerkki näistä liian pienistä aterioista jotka lihottaa. Tyttö syö dietillä 4 kpl noin 200 kalorin ateriaa yht n 800 kal ja siihen lisäravinteet tai herkut karkit yms
        Ainut hyvä ateria tuossa on kaurapuuro.Ainakin yksi ateria niistä saisi olla3- 4 kertaa isompi

        Näin vähä syöminen altistaa syömähäiriöille.
        https://www.youtube.com/watch?v=ILcaUdDvLOE&t=471s

        Sitten on näitä filmejä joissa syödään liikaa,jo aamupalakin saattaa olla 900 kaloria.

        Jos syö 4 kertaa päivässä niin sopiva määrä energiaa per kerta on noin 400-500 kcal per kerta mutta paras ruokarytmi on kovin yksilöllinen ja jollekin sopii kevyt aamiainen ja raskas lounas ja joillekin päin vastoin. Ennen raskasta työtä tekevät saattoivat syödä hyvinkin raskaan aamiaisen koska lounaaseen ei ollut mahdollisuutta. Päivällinen tai illallinen saattoi myös oll raskas. Riippuu paljon kulttuurista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos syö 4 kertaa päivässä niin sopiva määrä energiaa per kerta on noin 400-500 kcal per kerta mutta paras ruokarytmi on kovin yksilöllinen ja jollekin sopii kevyt aamiainen ja raskas lounas ja joillekin päin vastoin. Ennen raskasta työtä tekevät saattoivat syödä hyvinkin raskaan aamiaisen koska lounaaseen ei ollut mahdollisuutta. Päivällinen tai illallinen saattoi myös oll raskas. Riippuu paljon kulttuurista.

        Ainakin yksi ateria pitää olla vähän raskaampi,koska se estää sen aika hyvin sen iltanapostelun tai siitä on ainakin paljon apua siihen.
        Itse syön raskaimmat ateriat aina klo 22.00 näin on ollut aina ja tulee olemaan.

        Se mihin aikaan syö ei ole mitään merkitystä,syöty kalorimäärä ratkaisee miten laihtuu.
        Eikä silläkään ole mitään merkitystä minkälaisesta lautasesta syö.Monesti kuulee että pitäisi syödä pienestä lautasesta.Isosta lautasesta on kuitenkin paljon parempi syödä,se miten paljon laitat siihen ruokaa ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi ateria pitää olla vähän raskaampi,koska se estää sen aika hyvin sen iltanapostelun tai siitä on ainakin paljon apua siihen.
        Itse syön raskaimmat ateriat aina klo 22.00 näin on ollut aina ja tulee olemaan.

        Se mihin aikaan syö ei ole mitään merkitystä,syöty kalorimäärä ratkaisee miten laihtuu.
        Eikä silläkään ole mitään merkitystä minkälaisesta lautasesta syö.Monesti kuulee että pitäisi syödä pienestä lautasesta.Isosta lautasesta on kuitenkin paljon parempi syödä,se miten paljon laitat siihen ruokaa ratkaisee.

        Kaikille läskeille tiedoksi,että minä olen tikkulaiha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi ateria pitää olla vähän raskaampi,koska se estää sen aika hyvin sen iltanapostelun tai siitä on ainakin paljon apua siihen.
        Itse syön raskaimmat ateriat aina klo 22.00 näin on ollut aina ja tulee olemaan.

        Se mihin aikaan syö ei ole mitään merkitystä,syöty kalorimäärä ratkaisee miten laihtuu.
        Eikä silläkään ole mitään merkitystä minkälaisesta lautasesta syö.Monesti kuulee että pitäisi syödä pienestä lautasesta.Isosta lautasesta on kuitenkin paljon parempi syödä,se miten paljon laitat siihen ruokaa ratkaisee.

        Tuo on hyvin yksilöllistä. Jollekin sopii monta pientä ateriaa ja jollekin muutama iso. Kannattaa kokeilla mikä sopii itselle. Minulle tuntuu sopivan paremmin pienet annokset eli kun en syö koskaan paljoa niin en pysty myöskään syömään paljoa edes jouluna tai juhannuksena.

        Napostelu ei ole ongelma kun ei ole naposteltavaa. Naposteltavana popcorn ei ole hassumpaa mutta mikropopcornia ei kannata tehdä. Itse käytän silikonista mikropopcornastiaa. Öljyä kuluu todella vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi ateria pitää olla vähän raskaampi,koska se estää sen aika hyvin sen iltanapostelun tai siitä on ainakin paljon apua siihen.
        Itse syön raskaimmat ateriat aina klo 22.00 näin on ollut aina ja tulee olemaan.

        Se mihin aikaan syö ei ole mitään merkitystä,syöty kalorimäärä ratkaisee miten laihtuu.
        Eikä silläkään ole mitään merkitystä minkälaisesta lautasesta syö.Monesti kuulee että pitäisi syödä pienestä lautasesta.Isosta lautasesta on kuitenkin paljon parempi syödä,se miten paljon laitat siihen ruokaa ratkaisee.

        Minulla onkin 2 raskaampaa ateriaa ensimmäinen klo 14.00 ja 22.00 noin 800 kaloria aterialla loput pienempiä aterioita.
        Yleensä karkista tai muusta epäterveellisestä tulee aterioilla AINA puolet kaloreista
        Noin 2400 kaloria päivässä,olen luopunut täysin näistä 1800 kalorin päivistä koska niillä on minuun vain lihottava vaikutus.
        Tarkasti rasva 68g hiilihydraatti 333,proteeni 92 kalorit 2350

        Minulla on nytkin kellarissa lidin hedelmätoffeekarkkeja ja maradou suklaata n 5 kiloa.
        Haen sieltä aina vähän kun olen tullut lenkiltä ja syön niitä sitten jälkiruokana.
        Pussitin ne valmiiksi 50g pusseihin ja ja 30g sulaata.Suklaat syön aina viimeisenä.
        Aivan lopussa syön suklaata ja karkkia yhtä aikaa,joka on erittäin hyvä makuyhdistelmä.

        Jos syön noin vähän laihdun 4 kiloa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kaikki energía hidastaa laihtumista ja pulla sekä makeiset ovat turhaa energiaa eikä niistä edes ole apua liikuntaan koska rasvaa löytyy kehosta ja fruktoosi ei auta liikuntasuorituksessa. Punttisalilla voi palaa joko paljon energiaa tai ei. Riippuu treenistä. Lihasvoiman kannalta ihan suositeltavaa. Taidan itse palata punttisalille kuukauden kuluttua ja lopettaa kesämökkikauden. Tai sitten kevättalvella kun palaan Suomeen.

        Nuorena tosi läski ukko nyt vanhuksena punttisalilla.
        Ikä lähempänä 80:tä kuin 70:ntä.
        Ateriani ovat normaalia, harkittua kotiruokaa mutta viime vuosina on makean kulutus kasvanut.
        Täytekeksejä, viinerpitko, hillopullapötköjä, kuivakakkua päällä aprikoosihilloa. Yms.
        Viimeiset 10 vuotta on paino tippunnut 1kg/vuosi vauhtia.
        Rasvat ennallaan. Lihasta lähtee.
        Salilla 6 krt/vko. Muuten perustreenit mutta räjähtävyyttä ja kimmoisuutta vaativat on ollut pakko jättää pois.

        Eräs havainto. Olen laiska tekemään aerobisia treenejä. Sen sijaan seuraan treeneissä sykettäni. Tavallisesti teen treenit kapeana pyramidina mutta ikääntyneempänä olen yrittänyt jähytä lihaskatoa vastaan. Teen esimerkiksi normitangon hack-kyykkyä 10:n sarjoja noin 70%n raudoilla maksimista minuutin palautuksella 5 sarjaa. Syke nousee yli 180:nen. Treeni aamupäivällä ennen klo 11:sta.
        Vielä illalla klo 18 tienoilla pumppu hakkaa yli 80:ntä. Normaali leposyke istuen on alle 60:n. Voisiko tuo aiheuttaa "jälkipolttoa" koska pelkkä salikulutus on kuitenkin rajallinen?
        Aloitin hieman alle 6-kymppisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena tosi läski ukko nyt vanhuksena punttisalilla.
        Ikä lähempänä 80:tä kuin 70:ntä.
        Ateriani ovat normaalia, harkittua kotiruokaa mutta viime vuosina on makean kulutus kasvanut.
        Täytekeksejä, viinerpitko, hillopullapötköjä, kuivakakkua päällä aprikoosihilloa. Yms.
        Viimeiset 10 vuotta on paino tippunnut 1kg/vuosi vauhtia.
        Rasvat ennallaan. Lihasta lähtee.
        Salilla 6 krt/vko. Muuten perustreenit mutta räjähtävyyttä ja kimmoisuutta vaativat on ollut pakko jättää pois.

        Eräs havainto. Olen laiska tekemään aerobisia treenejä. Sen sijaan seuraan treeneissä sykettäni. Tavallisesti teen treenit kapeana pyramidina mutta ikääntyneempänä olen yrittänyt jähytä lihaskatoa vastaan. Teen esimerkiksi normitangon hack-kyykkyä 10:n sarjoja noin 70%n raudoilla maksimista minuutin palautuksella 5 sarjaa. Syke nousee yli 180:nen. Treeni aamupäivällä ennen klo 11:sta.
        Vielä illalla klo 18 tienoilla pumppu hakkaa yli 80:ntä. Normaali leposyke istuen on alle 60:n. Voisiko tuo aiheuttaa "jälkipolttoa" koska pelkkä salikulutus on kuitenkin rajallinen?
        Aloitin hieman alle 6-kymppisenä.

        Sinulla lienee sydänvika tai -poikkeama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla onkin 2 raskaampaa ateriaa ensimmäinen klo 14.00 ja 22.00 noin 800 kaloria aterialla loput pienempiä aterioita.
        Yleensä karkista tai muusta epäterveellisestä tulee aterioilla AINA puolet kaloreista
        Noin 2400 kaloria päivässä,olen luopunut täysin näistä 1800 kalorin päivistä koska niillä on minuun vain lihottava vaikutus.
        Tarkasti rasva 68g hiilihydraatti 333,proteeni 92 kalorit 2350

        Minulla on nytkin kellarissa lidin hedelmätoffeekarkkeja ja maradou suklaata n 5 kiloa.
        Haen sieltä aina vähän kun olen tullut lenkiltä ja syön niitä sitten jälkiruokana.
        Pussitin ne valmiiksi 50g pusseihin ja ja 30g sulaata.Suklaat syön aina viimeisenä.
        Aivan lopussa syön suklaata ja karkkia yhtä aikaa,joka on erittäin hyvä makuyhdistelmä.

        Jos syön noin vähän laihdun 4 kiloa kuukaudessa.

        Näin laihtuu
        Syö suurin piirtein samat kalorit 2400-2500 joka päivä ja tekee pyörälenkit.

        Näin ei laihdu
        Jos tekee niin että pitää 1000 kal 1700 kal ja välillä 4000 ja liikkuu miten sattuu milloinkin

        Se on hyvä suunnitelma ja määrätietoisuus jolla laihtuu.Tasainen ruoka ja liikuntaohjelma syö hyvin joka päivä ja liikkuu paljon joka päivä.

        1700 kaloria vain kahteen ensimmäiseen päivään aloituksessa,siitä eteenpäin ne pitää nostaa 2400-2500 kaloriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla lienee sydänvika tai -poikkeama.

        Tuon korkean maksimisykkeen vuoksi kävin ultrassa jossa lekuri havaitsi aortan läpässä lievää tihkumista joka ei haittaa mitään. Kehoitti jatkamaan kuntoilua,
        Varmuuden vuoksi minut passitettiin sepelvaltimoiden tähystykseen. Voihan pahus. Sieltäkään ei löytynyt vikaa.

        Verenpaineet ovat suunnilleen optimaaliset. Ehkä hieman alakantissaan. Istuen mitattu leposyke hieman alle 60.
        Itse epäilen ylikierroksille jäämisen johtuvan aerobisen kunnon heikosta tasosta ja tottumattomuudesta kuvaamaani kuormitukseen.
        Normaalisti vetämäni 6 > 1 toistot nostavat sykkeen loppupäässä 140:een josta palautuminen 110:n tasoon tapahtuu alle 2:nminuutin.
        Ykkösinä vedän hackissa 2 x oma paino ja mavessa 10-20kg enemmän.
        Hamassa nuoruudessa oli punttitaustaa. Tässä välissä kymmeniä rappiovuosia.

        Mikä on sukupuolesi, ikäsi ja henkilökohtainen kokemuksesi oikeasti kuormittaviin punttitreeneihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon korkean maksimisykkeen vuoksi kävin ultrassa jossa lekuri havaitsi aortan läpässä lievää tihkumista joka ei haittaa mitään. Kehoitti jatkamaan kuntoilua,
        Varmuuden vuoksi minut passitettiin sepelvaltimoiden tähystykseen. Voihan pahus. Sieltäkään ei löytynyt vikaa.

        Verenpaineet ovat suunnilleen optimaaliset. Ehkä hieman alakantissaan. Istuen mitattu leposyke hieman alle 60.
        Itse epäilen ylikierroksille jäämisen johtuvan aerobisen kunnon heikosta tasosta ja tottumattomuudesta kuvaamaani kuormitukseen.
        Normaalisti vetämäni 6 > 1 toistot nostavat sykkeen loppupäässä 140:een josta palautuminen 110:n tasoon tapahtuu alle 2:nminuutin.
        Ykkösinä vedän hackissa 2 x oma paino ja mavessa 10-20kg enemmän.
        Hamassa nuoruudessa oli punttitaustaa. Tässä välissä kymmeniä rappiovuosia.

        Mikä on sukupuolesi, ikäsi ja henkilökohtainen kokemuksesi oikeasti kuormittaviin punttitreeneihin?

        Oikeasti kuormittavat punttitreenit eivät ole sukupuolikysymys tai edes ikäkysymys. Sen sijaan, jos pulssi ylittää todella merkittävästi määritelmällisen ihmisrodun ja ikään sidotun maksimipulssin, on syytä epäillä kirjoitusvirhettä, sydänvikaa tai luonnonoikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kuormittavat punttitreenit eivät ole sukupuolikysymys tai edes ikäkysymys. Sen sijaan, jos pulssi ylittää todella merkittävästi määritelmällisen ihmisrodun ja ikään sidotun maksimipulssin, on syytä epäillä kirjoitusvirhettä, sydänvikaa tai luonnonoikkua.

        Ainakin se on nyt tutkittu noilla perusmenetelmillä!
        52 vuotisena 29 vuotta rappioelämää eläneenä olin rasituskokeessa. Poljin happoreisillä sykkeen 198 tasoon ja lekurin ja tippaiitan kysyessä jaksanko seuraavat 50 wattia niin sanoin jaksavani jos lähdemme jomman kumman kanssa Seurahuoneelle ja sairaala maksaa laskun. Jos en jaksa niin siinä tapauksessa minä maksan. Eivät innostuneet mutta päättelivät puhekyvystäni, että olisi mennyt sairaalan maksettavaksi.
        Hengästyminen haittasi hengitystä ja reidet alkoivat hapottamaan.

        Punttitreenin kuormittavuus on todellakin henkilökohtainen kysymys.
        Olen vaan pannut merkille, että ihmisille tulee raja vastaan paljon ennen todellisen maksimiyrittämisen vaihetta.
        Jotkut bodarit menevät rajoille kevyiden painojen pitkillä sarjoilla ja lyhyillä palautuksilla mutta harvempi hakee todellista ykkösen maksimia!

        Käyttämäni salin yrittäjä 60v ikäinen heppu, entinen kaksinkertainen painin Suomen mestari, pitää itseään kunnossa monipuolisella liikunnalla. Hänellä on joku vekotin joka seuraa mm. pulssia. Äijä vetää liikuntarupeamia joissa syke saattaa olla yli 180/min puolentoista tunnin ajan! On varmaa jotain vikaa pumpussa, seurantavekottimessa tai sitten ukolla on vieläkin hyvä kunto!

        Monessa muussakin asiassa, mm. BMI:n kohdalla, pyyhin tilastollisilla keskiarvoilla anukseni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin se on nyt tutkittu noilla perusmenetelmillä!
        52 vuotisena 29 vuotta rappioelämää eläneenä olin rasituskokeessa. Poljin happoreisillä sykkeen 198 tasoon ja lekurin ja tippaiitan kysyessä jaksanko seuraavat 50 wattia niin sanoin jaksavani jos lähdemme jomman kumman kanssa Seurahuoneelle ja sairaala maksaa laskun. Jos en jaksa niin siinä tapauksessa minä maksan. Eivät innostuneet mutta päättelivät puhekyvystäni, että olisi mennyt sairaalan maksettavaksi.
        Hengästyminen haittasi hengitystä ja reidet alkoivat hapottamaan.

        Punttitreenin kuormittavuus on todellakin henkilökohtainen kysymys.
        Olen vaan pannut merkille, että ihmisille tulee raja vastaan paljon ennen todellisen maksimiyrittämisen vaihetta.
        Jotkut bodarit menevät rajoille kevyiden painojen pitkillä sarjoilla ja lyhyillä palautuksilla mutta harvempi hakee todellista ykkösen maksimia!

        Käyttämäni salin yrittäjä 60v ikäinen heppu, entinen kaksinkertainen painin Suomen mestari, pitää itseään kunnossa monipuolisella liikunnalla. Hänellä on joku vekotin joka seuraa mm. pulssia. Äijä vetää liikuntarupeamia joissa syke saattaa olla yli 180/min puolentoista tunnin ajan! On varmaa jotain vikaa pumpussa, seurantavekottimessa tai sitten ukolla on vieläkin hyvä kunto!

        Monessa muussakin asiassa, mm. BMI:n kohdalla, pyyhin tilastollisilla keskiarvoilla anukseni!

        Nostan penkistä 300 kiloa ilman paitaa ja pulssi on silloin alle 40.

        200 kilon pitkissä sarjoissa pulssi nousee jo yli 60.

        Jalkakyykky 350 kilolla x 10 sarja aiheuttaa jo sydämentykytystä ja pulssi nousee helposti yli 250.

        Olen alle 70-vuotias.


    • Anonyymi

      Minulla meni aikani ennen kuin tajusin ja löysin itsekurin.
      olin vuosittain yhteen laskettuna useita kuukausia eri internaateissa joissa kaikki ruokailu, aamiainen, lounas, ip-kahvi ja päivällinen tapahtui noutopöydästä.
      Ne missä se oli niin illallinen tarjoiltiin pöytiin.
      Minä onneton hölmö tankkasin liika. Vaikka ajattelin kokonaismäärää niin se nousi 80kg > 96kg kilojen verran.
      Takaisin alas kertarysäyksellä 6:ssa viikossa ja uusi tyyli noutopöytiin.
      Ajan kanssa, Ravintoainetyyppi kerrallaan ja niukasti.
      Silloin lihomisvuosina oli ajasta puute.

      • Lounasseteleissä sama vika eli kun ahneuttaan syö lounaalla liikaa niin painon lasku on vaikeaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lounasseteleissä sama vika eli kun ahneuttaan syö lounaalla liikaa niin painon lasku on vaikeaa.

        Perisuomalainen tapa, tai kenties ihan yleismaailmallinen tapa: paljon ja koko rahan edestä. Muuten ei saa täyttä hyötyä irti vaikkapa laivan tai lounaan buffet-pöydästä.

        Amerikoissa lienee myös tapa, että osa "ahmateista" saa porttikiellon buffet-pöytiin, koska kykenevät syömään ja myös syövät ihan valtavia määriä. Jos tarjous on 10$, sillä otetaan 5 - 10 lautasellista ruokaa, joka vastaa 3 - 5 kiloa ruokaa. Ravintolan pitäjä kärsii tappiota tuollaisesta asiakkaasta.

        Oli helppoa samaistua tuohon ahneuteen, kunnes järki voitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perisuomalainen tapa, tai kenties ihan yleismaailmallinen tapa: paljon ja koko rahan edestä. Muuten ei saa täyttä hyötyä irti vaikkapa laivan tai lounaan buffet-pöydästä.

        Amerikoissa lienee myös tapa, että osa "ahmateista" saa porttikiellon buffet-pöytiin, koska kykenevät syömään ja myös syövät ihan valtavia määriä. Jos tarjous on 10$, sillä otetaan 5 - 10 lautasellista ruokaa, joka vastaa 3 - 5 kiloa ruokaa. Ravintolan pitäjä kärsii tappiota tuollaisesta asiakkaasta.

        Oli helppoa samaistua tuohon ahneuteen, kunnes järki voitti.

        Näin myös minulla. Lounassetelillä kannattaa syödä sen 3 € edestä mitä se maksaa eikä 10 € edestä mikä on sen arvo. Olen syönyt selkeästi vähemmän lounasseteliedun loppumisen jälkeen ja iso osa ylipainosta tuli yliopiston jälkeen kun sain lounasedun. Rasvaista mättöruokaa lounaalla ja illalla pitsa oluella oli aika yleistä.


    • Anonyymi

      Et ole syöny tarpeeksi lidlin halpaa hedelmätoffeeta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe