Nainen sitruunakakku

Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=nkEcXDqKuVk

Oisko hienoo, jos olis tällainen nainen, joka suurta vaivaa nähden leipoisi tuollaisen sitruunakakun, kun hänen mies illalla tulee töistä kotiin ja naisella olisi herkkua kahvipöydässä, että mies olisi pökerryksissä naisen tarjoamasta herkuista.

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä noissa leivoksissa on se juttu? Kysyn kun en oikeasti ymmärrä niiden arvoa, etenkään naisen hyvyyden, kivuuden kannalta.

      • Siis mä olisin kyllä ihan mielissäni, jos toinen viitsii leipoa. Mutta mukavempaa ja kivempi yllätys olis päästä valmiiseen ruokapöytään edes joskus. Ettei itse tarttis AINA kokata.

        Ois juhlavaa, hemmoteltu olo.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Siis mä olisin kyllä ihan mielissäni, jos toinen viitsii leipoa. Mutta mukavempaa ja kivempi yllätys olis päästä valmiiseen ruokapöytään edes joskus. Ettei itse tarttis AINA kokata.

        Ois juhlavaa, hemmoteltu olo.

        Mutta kun mies vaihtaa ne autonrenkaat. ☝️


      • Anonyymi

        Jotenkin ei yllätä kun sinä ja wuppis että näitä ymmärrä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta kun mies vaihtaa ne autonrenkaat. ☝️

        Se on kuule kovaa hommaa ja vaatii erikoisosaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule kovaa hommaa ja vaatii erikoisosaamista.

        Niin on, etenkin kun joka päivä ja monta kertaa..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin on, etenkin kun joka päivä ja monta kertaa..

        Plus ne lampunvaihdot, niin kyllä se jo ympärivuotista täysylläpitoa vastaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta kun mies vaihtaa ne autonrenkaat. ☝️

        Vaihtaskin. :)


      • Mikään ei ole parempaa, kuin naisen rakkaudella tekemät herkut. Eikä se ole mikään sovinistinen juttu. Kotityöt voi jakaa tasan, ei siinä mitään. Meidän luolamiesgeenit vaan ohjaa ajattelemaan, että taitavasti kokkaava nainen osaa sitten myös hyvin ruokkia tulevat lapset, jotta näistä tulee terveitä ja vahvoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin ei yllätä kun sinä ja wuppis että näitä ymmärrä.

        -harmiseikirj-

        En mä ymmärrä, että joku leivonnaisten teko tekee naisesta jotenkin ihanan. Kun mulle naisesta tekis ja tekee ihanan, että se on ylipäänsä kiinnostunut minusta ja mun kanssa tykkäis olla.

        Kivempi olis saada mojova hali ja hymy ovesta kotiin tultua, kun että leivokset odottaa. Saa toki olla, en kenenkään intoa sen suhteen lyttöis, muttei se silleen mua ilahduta, kun se hali ja hymy. Et mulla on olo, että mua on kaivattu.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mikään ei ole parempaa, kuin naisen rakkaudella tekemät herkut. Eikä se ole mikään sovinistinen juttu. Kotityöt voi jakaa tasan, ei siinä mitään. Meidän luolamiesgeenit vaan ohjaa ajattelemaan, että taitavasti kokkaava nainen osaa sitten myös hyvin ruokkia tulevat lapset, jotta näistä tulee terveitä ja vahvoja.

        Aha. Mutta kun osaan itsekin tehdä ruokaa, niin sen naisen rakkauden ottaisin vaikka yhdessä tehden ruokaa tai yhdessä olemiseen ylipäänsä. Keskusteluun, liikkumiseen, arkeen ylipäänsä yhdessä.

        Minä tykkään tulla huomioiduiksi sillä, että on läsnä mua. Kuuntelee ja keskustelee mun kanssa, touhuu yhdessä mitä vaan. Kakkuja ja leivoksia, kun en oikeen edes syö, niin lämmin ruoka on parempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kato miten helppoa:

        https://www.youtube.com/watch?v=e8y_4jUcebc

        -harmiseikirj-

        Joo osaan, en vaan ole leivosten mäyskyttäjä. Mielummin teen ja syön oikeeta ruokaa, kun sokerihöttöä.

        Tai vaikka salaatteja, korvaa noi mössöt niillä, nam.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta kun mies vaihtaa ne autonrenkaat. ☝️

        Itse pitää minun kyllä naisena tehdä…


      • Anonyymi

        Etkös sä tänään leiponut just?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sä tänään leiponut just?

        Pannukakkua tein lapsille. :)

        Söin 2 pientä palaa itsekin. Omatekoisen mansikkahillon kera.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Pannukakkua tein lapsille. :)

        Söin 2 pientä palaa itsekin. Omatekoisen mansikkahillon kera.

        Tai kyllä puolisollekin tein siis ja söikin sitä töistä tultuaan kahvin kera.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Pannukakkua tein lapsille. :)

        Söin 2 pientä palaa itsekin. Omatekoisen mansikkahillon kera.

        Eli leipova kodinhengetär.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli leipova kodinhengetär.

        En nyt sanois leipovaksi. Enemmän mun puoliso on se leipova, tekee leipomuksia. Ja syökin.

        Mä voin ottaa palasen tai kaksi, mutta muu perhe ne ahmii. :)

        Leipominen ei ole ikinä kiinnostanut isosti, ruoan tekeminen sen sijaan kyllä. Ja teen ihan hyvää ruokaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        En nyt sanois leipovaksi. Enemmän mun puoliso on se leipova, tekee leipomuksia. Ja syökin.

        Mä voin ottaa palasen tai kaksi, mutta muu perhe ne ahmii. :)

        Leipominen ei ole ikinä kiinnostanut isosti, ruoan tekeminen sen sijaan kyllä. Ja teen ihan hyvää ruokaa.

        Anoppi on joskus vähän nikotellut, kun hän ja tyttäret leipoo. Miniänkin pitäisi loihtia sen 7 sorttia. Mutta nykyään on jo hoksannut, että ei oo mun juttu.

        Siihen on tyytyminen, ettei kaikille leipominen ole intohimo.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Aha. Mutta kun osaan itsekin tehdä ruokaa, niin sen naisen rakkauden ottaisin vaikka yhdessä tehden ruokaa tai yhdessä olemiseen ylipäänsä. Keskusteluun, liikkumiseen, arkeen ylipäänsä yhdessä.

        Minä tykkään tulla huomioiduiksi sillä, että on läsnä mua. Kuuntelee ja keskustelee mun kanssa, touhuu yhdessä mitä vaan. Kakkuja ja leivoksia, kun en oikeen edes syö, niin lämmin ruoka on parempi.

        Ei niiden herkkujen tarvitse olla makeita. Suolaisetkin käy. Ja osaan minäkin tehdä ruokaa, mutta naisen kätösin rakkaudella tehdyt maistuvat parhailta :3


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei niiden herkkujen tarvitse olla makeita. Suolaisetkin käy. Ja osaan minäkin tehdä ruokaa, mutta naisen kätösin rakkaudella tehdyt maistuvat parhailta :3

        Okei. No ruoka pitäs sitten kelvata herkuksi. :)

        Sitähän mä ihmettelin, että mikä niissä leivoksissa nyt on se juttu? Ihme mässääjiä. :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. No ruoka pitäs sitten kelvata herkuksi. :)

        Sitähän mä ihmettelin, että mikä niissä leivoksissa nyt on se juttu? Ihme mässääjiä. :D

        Kyllä se ois kivempi, kun nainen on rullannut matot syrjään ja lyhyessä hamosessa ehdottaa, että tanssittasko vähän? Sitten vedetään lambadaa, rumbaa, zumbaa ja lopuksi vielä vaakamamboa avot. Tietää, että tykätään. :P


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En mä ymmärrä, että joku leivonnaisten teko tekee naisesta jotenkin ihanan. Kun mulle naisesta tekis ja tekee ihanan, että se on ylipäänsä kiinnostunut minusta ja mun kanssa tykkäis olla.

        Kivempi olis saada mojova hali ja hymy ovesta kotiin tultua, kun että leivokset odottaa. Saa toki olla, en kenenkään intoa sen suhteen lyttöis, muttei se silleen mua ilahduta, kun se hali ja hymy. Et mulla on olo, että mua on kaivattu.

        Kuka nyt kuvassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt kuvassa?

        Minä, ihan itte. :)



      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En mä ymmärrä, että joku leivonnaisten teko tekee naisesta jotenkin ihanan. Kun mulle naisesta tekis ja tekee ihanan, että se on ylipäänsä kiinnostunut minusta ja mun kanssa tykkäis olla.

        Kivempi olis saada mojova hali ja hymy ovesta kotiin tultua, kun että leivokset odottaa. Saa toki olla, en kenenkään intoa sen suhteen lyttöis, muttei se silleen mua ilahduta, kun se hali ja hymy. Et mulla on olo, että mua on kaivattu.

        Parahin Jan.

        On leivoksia ja sitten ”leivoksia”. Olen rivienvälistä tulkinnut, että sinäkin olet niitä ”leivokset” ja herkut tyyppejä.

        Mikäs sen parempaa, kuin leivokset ovella vastassa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehkä joskus ennen muinoin noin tehtiin Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joskus ennen muinoin noin tehtiin Suomessakin.

        Joo ennen, nykyään suomiemäntä vaatii 30ke maksavan leivinuunin koska se on kivan näköinen, koskaan se ei leivo siinä vaan ostaa kaupasta valmisleipää ja valittaa kun ei ehtisi sitäkään tekemään.

        -harmiseikirj-


      • Heh, mutta sehän on miehekästä muurata uuni. Menee sormet laastiseksi ja kynnet lohkee. :D


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, mutta sehän on miehekästä muurata uuni. Menee sormet laastiseksi ja kynnet lohkee. :D

        Juupajuu. Ei tekisi Mailis tuollaista…


      • Anonyymi

        Mut nainen käytti vääränlaista työkalua tiilen katkaisemiseen.
        Siihen on sellainen tiilihakku, joka on tukevampi rakenteisempi, kuin naisen käyttävä ohut lasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juupajuu. Ei tekisi Mailis tuollaista…

        Ei varmaan tekis. Sitten taas jossain afrikassa naiset tekee asuintalotkin, miehen lojuessa sinisen taivaan alla laiskotellen ja kaverien kanssa paskaa jauhaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut nainen käytti vääränlaista työkalua tiilen katkaisemiseen.
        Siihen on sellainen tiilihakku, joka on tukevampi rakenteisempi, kuin naisen käyttävä ohut lasta.

        Köyhissä oloissa pitää osata soveltaa, luovuus kunniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ennen, nykyään suomiemäntä vaatii 30ke maksavan leivinuunin koska se on kivan näköinen, koskaan se ei leivo siinä vaan ostaa kaupasta valmisleipää ja valittaa kun ei ehtisi sitäkään tekemään.

        -harmiseikirj-

        Eikä mieskään saa leivinuunia lämmittää, koska puiden mukana tulee puunroskaa lattialle, puunpölyä ja puiden seassa voi olla hämähäkkejä ja muita itikoita.
        Lisäksi puun poltosta voi tupsauttaa savua asuntoon ja tuhkaa ja nokea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mieskään saa leivinuunia lämmittää, koska puiden mukana tulee puunroskaa lattialle, puunpölyä ja puiden seassa voi olla hämähäkkejä ja muita itikoita.
        Lisäksi puun poltosta voi tupsauttaa savua asuntoon ja tuhkaa ja nokea.

        Meillä saisi, mutta kun ei kuulemma halua alkaa siihen hommaan. Tulee työtä haloista, roskaa, savua. Meillä lojuu varaava takka ja keittiössä puuhella vailla köyttöä, kun MIES ei nimenomaan halua niitä käytettävän. Mä kyllä käyttäisin, saisi hyvin mureeksi lihankin puuhellan uunissa. Ja lämmön talteen.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Meillä saisi, mutta kun ei kuulemma halua alkaa siihen hommaan. Tulee työtä haloista, roskaa, savua. Meillä lojuu varaava takka ja keittiössä puuhella vailla köyttöä, kun MIES ei nimenomaan halua niitä käytettävän. Mä kyllä käyttäisin, saisi hyvin mureeksi lihankin puuhellan uunissa. Ja lämmön talteen.

        Aikoinaan kun asuin omassa omakotitalossani maalla, lämmitin aina olkkarissa olevaa pönttöuunia ja keittiössä olevaa puuhella. Tein ruokaa hellalla samalla, kun se kerran lämmin oli. Säästää sähköpatterien kuluista jonkin verran ja lämpö on hirsitönössä oikein miellyttävä.

        Tulisijoja kannattaa käyttää, jos sellaisia on. Minun mielestä. Kylmä kivikasa talvella nurkassa on ikävä.


    • Anonyymi

      Hyvin harvoin tulee leivottua, koska olen vähentänyt sokerin käyttöä. Jos leivon jotain
      niin se on lähes sokeriton ja siihen on käytetty puolet kaurajauhoa puolet gluteenitonta jauhoa.

    • Anonyymi

      No jaa, teitä miehiäkin on niin moneksi. Mun eksääni lähinnä vain ahdisti, kun siltä yritti kysellä, että mitä hyvää haluais syödä ja mitä sille vois hemmotteluksi kokata/leipoa. Sille oli ihan yks hailee mitä se söi ja sitä vitutti, jos kyselin moisia.

    • Anonyymi

      Juu, ei olis uponnu meillä mitkään kakut ja pullat. Kumpikaan mun eksistäni ei ole makeesta piitannu. Homehtumaan olis jääneet kaikki makeet herkut. Eikä ne mitään kahveja ikinä töistä tultuaan juoneet.

      Mulla oli aikanaan tapana laittaa aina ruoka valmiiksi, kun exä tuli vähän myöhemmin kotiin. Vaan se sitten jäi, kun ei herra ikinä sitä ruokaa mun kanssani syönyt. Olis muka alkanu liikaa väsyttää. Yksinäni jouduin aina syömään ja mies veti ysin aikaan napansa täyteen ja painu sitten nukkumaan. En tosiaan jaksanu enää vaivautua päivällistä kokkaamaan, vaan söin ite reilumman lounaan ja illalla korkeintaan lämpösen leivän.

      Suolasia piirakoita mä teen aika usein. Niitä syödään välillä lounaaksi salaatin kanssa ja ihan päivälliseksikin sopivat.

    • Anonyymi

      Naiset on enemmäkin ite makeen perään, miehet taas pitää suolaisista ruuista. Naisilla ko geenimuunnos yleisempi. Liittyiköhän se nyt alkuyhteisöihin, joissa naiset niitä keräilijöitä enemmän, en aivan tarkalleen muista.

      • Onko Harmis nainen, kun kinuaa aina leivoksia?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Onko Harmis nainen, kun kinuaa aina leivoksia?

        Ja minun taas ei känttyjä mieli tee ollenkaan, ei tuu itku vaik jään ilman kokonaan leivoksia.


      • Anonyymi

        Enpä usko, laita lähde.


    • Anonyymi

      Mjoo

      Mä olen aika persu sitruunakakkujen suhteen.

      Sitruuna muutenkin on vähän kuin "mun juttu".

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Sama juttu! Olet söpö. Taidan vähän tykätä sinusta.

        (Ounastelee)


    • Ainoot hyvät kakut on voileipäkakkuja. En ymmärrä miten porukka voi syödä tollasia makeita ällötyksiä.

      • Anonyymi

        Jaa että miten?

        Avataan suu ja laitetaan suuhun lusikka, jossa on pala sitruunakakkua.

        Sitten sanotaan....

        ....mmmm

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että miten?

        Avataan suu ja laitetaan suuhun lusikka, jossa on pala sitruunakakkua.

        Sitten sanotaan....

        ....mmmm

        (hirn)

        Ja sen jälkeen vessaan oksentamaan?


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Ja sen jälkeen vessaan oksentamaan?

        Mjaa-a

        Tuo kyllä viittaa vahvasti syömishäiriöön.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa-a

        Tuo kyllä viittaa vahvasti syömishäiriöön.

        (hirn)

        Viittaisi ehkä, jos olisi jokin pakkomielle syödä sitä ällötystä.


      • Anonyymi

        Sitruunakakku on raikas ja voi sitä sokerin määrää vähentää, mitä ohjeessa mainitaan.
        Jaa, voileipäkakku.
        Mitä olen voileipäkakkua syönyt, niin ne on rasvaisia, kun ovat kuorrutettu jollain tuorejuustolla tai smetanalla, joka saa ne tahmeiksi.
        Ylioppilas juhlilla ja muissa suurissa juhlissa olen voileipäkakkua syönyt ja päällystettä niissä on ollut, että meinas hampaat liimautua yhteen ja kova homma oli sellaista tahmeaa voileipäkakkua pureskella, että leukaperät väsyi ja se tahmea päällyste tarttui sitten hampaisiin ja hampaissa oli voileipäkakun kuorrutteen värinen kuorrute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunakakku on raikas ja voi sitä sokerin määrää vähentää, mitä ohjeessa mainitaan.
        Jaa, voileipäkakku.
        Mitä olen voileipäkakkua syönyt, niin ne on rasvaisia, kun ovat kuorrutettu jollain tuorejuustolla tai smetanalla, joka saa ne tahmeiksi.
        Ylioppilas juhlilla ja muissa suurissa juhlissa olen voileipäkakkua syönyt ja päällystettä niissä on ollut, että meinas hampaat liimautua yhteen ja kova homma oli sellaista tahmeaa voileipäkakkua pureskella, että leukaperät väsyi ja se tahmea päällyste tarttui sitten hampaisiin ja hampaissa oli voileipäkakun kuorrutteen värinen kuorrute.

        Juurikin näin

        On todella outoa se että näitä luomuksia tilataan paikalle kaikenlaisiin kissanristiäisiin, joissa ei ole juuri hurraamista tai muita riemuja tarjolla.

        Mikään ei mielestäni ole joutavampaa kuin seisoskella tylsässä seurassa voileipäkakkulautanen kädessä ja yrittää näyttää edes jollain tasolla kiinnostuneelta.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin

        On todella outoa se että näitä luomuksia tilataan paikalle kaikenlaisiin kissanristiäisiin, joissa ei ole juuri hurraamista tai muita riemuja tarjolla.

        Mikään ei mielestäni ole joutavampaa kuin seisoskella tylsässä seurassa voileipäkakkulautanen kädessä ja yrittää näyttää edes jollain tasolla kiinnostuneelta.

        (hihitystä)

        Vaihtelun vuoksi

        Verratkaapa tuota näkymää esmes tällaiseen palstailuun.

        Siis tämähän on aivan sairaan hauskaa.

        (naurua)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunakakku on raikas ja voi sitä sokerin määrää vähentää, mitä ohjeessa mainitaan.
        Jaa, voileipäkakku.
        Mitä olen voileipäkakkua syönyt, niin ne on rasvaisia, kun ovat kuorrutettu jollain tuorejuustolla tai smetanalla, joka saa ne tahmeiksi.
        Ylioppilas juhlilla ja muissa suurissa juhlissa olen voileipäkakkua syönyt ja päällystettä niissä on ollut, että meinas hampaat liimautua yhteen ja kova homma oli sellaista tahmeaa voileipäkakkua pureskella, että leukaperät väsyi ja se tahmea päällyste tarttui sitten hampaisiin ja hampaissa oli voileipäkakun kuorrutteen värinen kuorrute.

        Voihan sitäkin vähän miettiä mitä siihen voileipäkakkuun laittaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4897
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1620
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1618
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1459
    Aihe