Ruotsia myös?

Anonyymi

Puhuuko joku muukin?

39

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nej, men jag lyssnar smidigt. En tiedä menikö oikein. :D

      Svenska språket är svårt för mig.

      • Helppoahan se ruotsi on. Itse olen suorittanut virkamiesruotsin yliopistossa ja en saanut huonointa arvosanaa. Osaan jopa sanoa ruotsiksi - Voi, äiti joulukuusi palaa! - Smör, mamma julsex kommer tillbaka! Noin helppoa ruotsi on ! :D


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Helppoahan se ruotsi on. Itse olen suorittanut virkamiesruotsin yliopistossa ja en saanut huonointa arvosanaa. Osaan jopa sanoa ruotsiksi - Voi, äiti joulukuusi palaa! - Smör, mamma julsex kommer tillbaka! Noin helppoa ruotsi on ! :D

        Ja jollei ymmärrä mitä toinen puhuu, niin vastaa vaan selvällä suomen kielelle: "Vasaanì?"


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Helppoahan se ruotsi on. Itse olen suorittanut virkamiesruotsin yliopistossa ja en saanut huonointa arvosanaa. Osaan jopa sanoa ruotsiksi - Voi, äiti joulukuusi palaa! - Smör, mamma julsex kommer tillbaka! Noin helppoa ruotsi on ! :D

        Jasså. Men jag måste gå nu. Hej på dig.

        Trevlig fortsättning på dagen! :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Jasså. Men jag måste gå nu. Hej på dig.

        Trevlig fortsättning på dagen! :)

        Hyvää päivänjatkoa myös Sinulle! Toivottavasti on kiva päivä ilman särkyjä ja vaivoja?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää päivänjatkoa myös Sinulle! Toivottavasti on kiva päivä ilman särkyjä ja vaivoja?

        Henkisiä kipuja lähinnä. Eiköhän ne sitten taas aikanaan mee menojaan. Viikonloppuja.


    • Sujuvasti kuuntelen. Joskus naapurin kanssa juttelenkin viinilasin äärellä.

      Mun likalle kun olen koittanut puhua, hän toteaa vaan tylysti: "pappa älä puhu ruotsia kun et osaa". prkl.

    • Anonyymi

      Heipsan i dag morning i heter svenska tittare nakkorv mats sundin finland killerstokholm mälmö saab

    • ok :D

    • Anonyymi

      Osaan laskea ruotsiksi alaspäin kahdeksasta kuuteen.

      -kvm-

      • Åtta, sju, sex. Ottaa suu sex. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Åtta, sju, sex. Ottaa suu sex. :)

        8876 - otta, otta suu-seks - virolaisen ilotytön puhelinnumero Ruotsissa?


    • Tein periaatepäätöksen, etten opiskele ruotsia. Päivääkään en ole katunut. Lukion tokarissa ruotsin keskiarvo oli 5.

      • Fem det är.


      • Et tainut kirjoittaa ruotsia ilmeisesti? Minä kirjoitin ja sain siitä vain b:n, mutta siitä vähäisestä osaamisesta on ollut paljon iloa - olen saanut virkamiesruotsin läpi, lukenut yhden kirjan ruotsiksi ja seurannut paljon netti-Aftonbladetin kautta ruotsalaista näkemystä esimerkiksi jääkiekkoon. On ollut mielenkiintoista vähäisellä kielitaidolla ymmärtää myös ruotsiksi kaikenlaista kivaa. :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Et tainut kirjoittaa ruotsia ilmeisesti? Minä kirjoitin ja sain siitä vain b:n, mutta siitä vähäisestä osaamisesta on ollut paljon iloa - olen saanut virkamiesruotsin läpi, lukenut yhden kirjan ruotsiksi ja seurannut paljon netti-Aftonbladetin kautta ruotsalaista näkemystä esimerkiksi jääkiekkoon. On ollut mielenkiintoista vähäisellä kielitaidolla ymmärtää myös ruotsiksi kaikenlaista kivaa. :)

        Mieluummin olisin opiskellut vaikka venäjää, jos olisi pakko ollut.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mieluummin olisin opiskellut vaikka venäjää, jos olisi pakko ollut.

        Itse olen asunut Stadissa ja huomannut, että kaksikieliset siellä pärjäävät parhaiten työmarkkinoilla. Jos osaa hyvin myös ruotsia suomen lisäksi - niin se aukaisee monesti ovia menestykseen.

        Venäjä on ruotsia vaikeampi kieli monine s-kirjaimineen - itse valitsisin mieluummin ruotsin.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Itse olen asunut Stadissa ja huomannut, että kaksikieliset siellä pärjäävät parhaiten työmarkkinoilla. Jos osaa hyvin myös ruotsia suomen lisäksi - niin se aukaisee monesti ovia menestykseen.

        Venäjä on ruotsia vaikeampi kieli monine s-kirjaimineen - itse valitsisin mieluummin ruotsin.

        Eipä sitä ruotsia tarvitse kuin rannikolla osata. Muutenkin typerä jäänne siitä kun oltiin Ruotsin vallan alla.

        "Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suomalaisia." J.V. Snellman


      • Palstakamu kirjoitti:

        Eipä sitä ruotsia tarvitse kuin rannikolla osata. Muutenkin typerä jäänne siitä kun oltiin Ruotsin vallan alla.

        "Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suomalaisia." J.V. Snellman

        Ei sitä täälläkään _tarvitse_ osata, mutta eihän mistään osaamisesta ikinä haittaakaan ole. Yllättävissä paikoissa voi olla kuitenkin hyötyä tai ainakin iloa.


      • JustJust kirjoitti:

        Ei sitä täälläkään _tarvitse_ osata, mutta eihän mistään osaamisesta ikinä haittaakaan ole. Yllättävissä paikoissa voi olla kuitenkin hyötyä tai ainakin iloa.

        Samaa voisi sanoa kiinan kielestä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Samaa voisi sanoa kiinan kielestä.

        Kiinan tuskin kukaan lähtee ihan viikonloppureissuna ajeleen. Ja monella on ne ruotsinserkutkin. Että sellasia kiinan serkkuja ei onneksi ole.


      • JeroP kirjoitti:

        Kiinan tuskin kukaan lähtee ihan viikonloppureissuna ajeleen. Ja monella on ne ruotsinserkutkin. Että sellasia kiinan serkkuja ei onneksi ole.

        En ole koskaan tarvinnut koulun ulkopuolella ruotsia puhua. En edes työelämässä. Eikö ruotsinserkut voisi puhua sitten suomea suomalaisen kanssa?


      • JeroP kirjoitti:

        Kiinan tuskin kukaan lähtee ihan viikonloppureissuna ajeleen. Ja monella on ne ruotsinserkutkin. Että sellasia kiinan serkkuja ei onneksi ole.

        Ei osaa enää, mun ehdotus tähän ruotsihommaan, että maakunnittain päätös. Että siellä missä tarvii, niin osattais oikeesti ja siellä missä ei tarvi niin ei luettas ollenkaan. Nykyään kaikki lukee, mutta kukaan ei osaa.


      • JeroP kirjoitti:

        Ei osaa enää, mun ehdotus tähän ruotsihommaan, että maakunnittain päätös. Että siellä missä tarvii, niin osattais oikeesti ja siellä missä ei tarvi niin ei luettas ollenkaan. Nykyään kaikki lukee, mutta kukaan ei osaa.

        Parempi olisi laittaa ruotsi valinnaiseksi.


    • Anonyymi

      Voidaan puhua latinoakin eli shakira jennifer lopez south amerikan woman on sex womans ja hot girls and she beatiful beibe

      • Sitä mä olen tässä vajaan vuoden nyt ahkerasti opiskellutkin. Tuskin mulla siitä koskaan mitään hyötyä tulee olemaan, mutta en ajattelekaan uuden oppimista aina hyötynäkökulmasta.
        Huonomminkin voisi aikansa käyttää.


    • Anonyymi

      Ainakin ne 10 miljoonaa ruotsalaista joten ei kai kovin ihmeellinen taito:)

    • Anonyymi

      😔 ok

    • Anonyymi

      Yksi lause jäänyt itselle vahvasti mieleen, jag talar inte svenska?

    • Aina kun ruotsin opettaja kysyi jotakin, vastasin sujuvasti "ingen aning".
      Opettaja oli oikein tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Jeg snakker ikke so godt svensk men hvis du forstår norsk slik jeg tror du gjør fordi svensk og norsk er ganske like språk, så kan vi snakke sammen.

      Minä olen Norjassa vakituisesti asuva suomalainen nainen, asunut täällä 26 vuotta.
      Ruotsia ymmärrän norjan kielen pohjalta ja pystyn kommunikoimaan hyvin ruotsalaisten kanssa. Todella mukavaa kansaa muuten :)

      Hilsen bergensdame

      • Mutta jos luet kirjaa, joka on muotoa nynorska, niin on vaikee ymmärtää.


    • Anonyymi

      Siskon poika, 4 vuotta, tuli tässä taannoin ilmoittamaan minulle että osaan englantia!
      Jees mani okei. Esitteli ylpeänä kielitaitoaan.
      Mutta juu, itseltäni sujuu englanti, ruotsi ja eesti sujuvasti, muista kielistä auttavasti saksa. Työn puolesta pakko osata.

      • Saksaa ois kiva osata, niin sinne vois mennä töihin, kun tää suomen talous pian kaatuu tällä menolla. Mutta osaan mä ruotsiakin että ehkä sitten sinne.


    • Ikinä en ole puhunut ruotsia. Noh, "tak" olen joskus sanonut tarjoilijalle. Luen enemmän tai vähemmän sujuvasti. Lukion päättötodistuksessa ysi. Norjaakin olen joskus lukenut niin sujuvasti, että vasta sitten ymmärryksen jälkeen todennut, että tämä tosiaan oli norjaa. Ruokalista tosin vain oli kyse.

    • Anonyymi

      Men hel inte! Maailman rumin kieli! Ymmärrän täysin, mutta puhu en ikinä!

      • Anonyymi

        Ja sekös ruåttalaisia ituttaa kun salaa ei voi puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekös ruåttalaisia ituttaa kun salaa ei voi puhua.

        Ymmärrän myös venäjää, mutta puhu en. Ymmärrän, että ituttaa itäpuolellakin kun sitäkään ei voi salaa polottaa.


    • Anonyymi

      jag talar inte Kokkolansvenska.😁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2817
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1676
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe