Harmaaritari kun nyt tajusin yhdistää siis Tanskan

Rokotteen jos on tuo taskalainen rokote Tanskassa käytössä niin Suomihan menee tehokkaasti juoksemalla hautaan kun niillä Tanskalaisilla on niiden kolmivuotisia rokotteita, jotka suojaa uusimmilta muunnoksilta.
Ja meillä on näitä joilla ei ole vastustus kykyä eikä niitä tehokkaampia rokotteita.
Oot kyllä oikeassa ja siellä on nyt ihan astunut virallisesti vaarattomaksi korona.
Siinäpä sitten Suomi perässä menee vaan hautaan.

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännä kun en yhtään osannut heti katsoa yhdistäviä tekijöitä taas oli tunne nyt menee väärään kurkkuun kahvit Kun siellä Tanskassa on rokotettu jo jotain 80 niin taas koronan luokiteltu vaarattomaksi.

      • Siis 80%



      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis 80%

        Parin viikon päästä näyttävät poistavan kaikki rajoitukset, toivottavasti ei tule takapakkia sitten.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis tällä tehosterokotuksella jos on rokotettu
        https://tieku.fi/laaketiede/sairaudet/uusi-rokote-suojaa-kolme-vuotta-myos-muunnoksilta
        Jonka jo linkin annoitkin. Ekat on annettu samoja tai vastaavia. Olisihan kivempi olla tässä vaiheessa katsomossa kuin tulilinjalla korona vyöryllä.

        Noinhan se on, ei tämä ole kiva kenellekään tämä nykytila niin saisi tulla ne tehokkaat ja kaikkiin variaatioihin toimivat tropit jo pian.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parin viikon päästä näyttävät poistavan kaikki rajoitukset, toivottavasti ei tule takapakkia sitten.

        -harmiseikirj-

        Siis
        Suomalaisille ja Tanskalaisille samat ja vastaavat annettu
        "Ekat on annettu samoja tai vastaavia. Olisihan kivempi olla tässä vaiheessa katsomossa kuin tulilinjalla korona vyöryllä."

        Plääh kirjoitan niin huonosti mutta eiköhän tämä tästä.
        Noita Taskalaisiarokotteita eivät ole saaneet tietojen mukaan kuin vasta silloin 2023 kuulemma ja kuitenkin jo.


      • Anonyymi

        Joo tosi jännä tosiaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis tällä tehosterokotuksella jos on rokotettu
        https://tieku.fi/laaketiede/sairaudet/uusi-rokote-suojaa-kolme-vuotta-myos-muunnoksilta
        Jonka jo linkin annoitkin. Ekat on annettu samoja tai vastaavia. Olisihan kivempi olla tässä vaiheessa katsomossa kuin tulilinjalla korona vyöryllä.

        Vittumaisia noi Tiehun sivut meille jotka ovat tottuneet lukemaan lehdet kirjastossa. Nythän ainakaan meidän kaupunginkirjaston lukusali ei ole auki.

        Olen niin vanhanaikainen, että tykkään lukea lehtiä ja kirjoja ihan paperilta mieluummin kuin tekstiä tietokoneelta.


      • JustJust kirjoitti:

        Vittumaisia noi Tiehun sivut meille jotka ovat tottuneet lukemaan lehdet kirjastossa. Nythän ainakaan meidän kaupunginkirjaston lukusali ei ole auki.

        Olen niin vanhanaikainen, että tykkään lukea lehtiä ja kirjoja ihan paperilta mieluummin kuin tekstiä tietokoneelta.

        Itse mielummin kuuntelen ja luen saamaan aikaa koska pystyn keskittymään paremmin asiaan.
        Tulee molempien aistien kautta ja kompensoi puutteita,
        ettei kuule väärin tai lue väärin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itse mielummin kuuntelen ja luen saamaan aikaa koska pystyn keskittymään paremmin asiaan.
        Tulee molempien aistien kautta ja kompensoi puutteita,
        ettei kuule väärin tai lue väärin.

        Mä kuuntelen ja luen samaan aikaan ainoastaan suomalaisia elokuvia. Niissä kun ei saa puheesta mitään selvää.

        Yhtäkin suomalaista leffaa kun katoin dvd:ltä, siinä ei ollut muuta tekstitystä kuin ruotsinkielinen. Pakko oli laittaa se päälle että ymmärsi mitä siinä puhuttiin.


      • JustJust kirjoitti:

        Vittumaisia noi Tiehun sivut meille jotka ovat tottuneet lukemaan lehdet kirjastossa. Nythän ainakaan meidän kaupunginkirjaston lukusali ei ole auki.

        Olen niin vanhanaikainen, että tykkään lukea lehtiä ja kirjoja ihan paperilta mieluummin kuin tekstiä tietokoneelta.

        "
        Olen niin vanhanaikainen, että tykkään lukea lehtiä ja kirjoja ihan paperilta mieluummin kuin tekstiä tietokoneelta.
        "
        Oon muuten huomannut saman tarvitsen fyysisenä.
        Esim tehtävien tekeminen ei luonnistu tällein käynnykällä.


      • valtakunta kirjoitti:

        "
        Olen niin vanhanaikainen, että tykkään lukea lehtiä ja kirjoja ihan paperilta mieluummin kuin tekstiä tietokoneelta.
        "
        Oon muuten huomannut saman tarvitsen fyysisenä.
        Esim tehtävien tekeminen ei luonnistu tällein käynnykällä.

        Kieltenopiskelussa tietokone sit taas on ihan ylivertainen.


      • JustJust kirjoitti:

        Kieltenopiskelussa tietokone sit taas on ihan ylivertainen.

        Niihän se on helpottanut kovin lasten kohdalla opetella sanasto kirjastaan. Koen tietokoneen lapsella henkilökohtaiseksi ettei siinä itse käy kuin myös tuon miehen koneen henkilökohtaiseksi.

        Sitten kun koneen saan mies on kyllä lupaillut että voin mennä lukion loppuun pinnistellä. Katsellaan sitä sitten koska siihen on rahaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niihän se on helpottanut kovin lasten kohdalla opetella sanasto kirjastaan. Koen tietokoneen lapsella henkilökohtaiseksi ettei siinä itse käy kuin myös tuon miehen koneen henkilökohtaiseksi.

        Sitten kun koneen saan mies on kyllä lupaillut että voin mennä lukion loppuun pinnistellä. Katsellaan sitä sitten koska siihen on rahaa.

        Koitappa tuota: https://invite.duolingo.com/BDHTZTB5CWWKS7SWGA7PV3SOTU

        Ihan nollasta aloitin espanjan opiskelun vajaa vuosi sitten, ja aika hyvin jo mielestäni osaan. Sitä ennen kertasin ruotsia, kun sitäkin täällä ankkalammikossa on hyvä osata. Peruskouluopetuksesta kun ei jäänyt pahemmin mitään päähän ku olin silloin niin laiska.


      • JustJust kirjoitti:

        Koitappa tuota: https://invite.duolingo.com/BDHTZTB5CWWKS7SWGA7PV3SOTU

        Ihan nollasta aloitin espanjan opiskelun vajaa vuosi sitten, ja aika hyvin jo mielestäni osaan. Sitä ennen kertasin ruotsia, kun sitäkin täällä ankkalammikossa on hyvä osata. Peruskouluopetuksesta kun ei jäänyt pahemmin mitään päähän ku olin silloin niin laiska.

        Kunhan nyt ensin enkun osaisi.
        Noniih itse lähden Enkun tyyliin melkein pohjalta. Tuskin nyt laiska, eihän lapset vielä ymmärrä asioiden laajuutta vaikka kuinka monesti selittää ja pitäisi ihan vauva ajoista asti lähtee kehittää opettaa harjoittelun olevan päivittäistä.

        Aika hyvin enkkua näytin osaavankin😁

        Siihen työskentely on opittu asia, jonka päivittäin teet.
        Esikoululaisen kanssa käyn ihan läpikin niin hyvää materiaalia ekan luokan.
        Aapinen ollaankin jo käyty. Sillä myös on kiellellinen erityisvaikeus ja pyrin mahdollisen paljon opettaa asioita etukäteen, että ymmärretään puhetta ja myös kiinnostusta harrastus täytyy hommattava vaikka vähän maksaisi kyllä se on ihan selvä kun on tahtoa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kunhan nyt ensin enkun osaisi.
        Noniih itse lähden Enkun tyyliin melkein pohjalta. Tuskin nyt laiska, eihän lapset vielä ymmärrä asioiden laajuutta vaikka kuinka monesti selittää ja pitäisi ihan vauva ajoista asti lähtee kehittää opettaa harjoittelun olevan päivittäistä.

        Aika hyvin enkkua näytin osaavankin😁

        Siihen työskentely on opittu asia, jonka päivittäin teet.
        Esikoululaisen kanssa käyn ihan läpikin niin hyvää materiaalia ekan luokan.
        Aapinen ollaankin jo käyty. Sillä myös on kiellellinen erityisvaikeus ja pyrin mahdollisen paljon opettaa asioita etukäteen, että ymmärretään puhetta ja myös kiinnostusta harrastus täytyy hommattava vaikka vähän maksaisi kyllä se on ihan selvä kun on tahtoa.

        Tossa mun linkissäni ei kyllä voi opetella englantia suomen kielestä, vaan lähinnä muita kieliä englannista tai muista isoista kielistä.

        Tosin samallahan siinä petraantuu se englantikin kun sen kautta muuta opiskelee. Ite olen huomannut paljonkin puutteita englannintaidossani.

        Sit olen ottanu sellastakin vaikeusastetta, et opiskelen ruotsia espanjalaisena. Siinä meni ekaks pää solmuun.

        Hitsi et olen kateellinen tyttärelleni kun hänellä on kaksi äidinkieltä. Molemmat ihan tasa-arvoisia ja arkikäytössä hänellä.


      • JustJust kirjoitti:

        Tossa mun linkissäni ei kyllä voi opetella englantia suomen kielestä, vaan lähinnä muita kieliä englannista tai muista isoista kielistä.

        Tosin samallahan siinä petraantuu se englantikin kun sen kautta muuta opiskelee. Ite olen huomannut paljonkin puutteita englannintaidossani.

        Sit olen ottanu sellastakin vaikeusastetta, et opiskelen ruotsia espanjalaisena. Siinä meni ekaks pää solmuun.

        Hitsi et olen kateellinen tyttärelleni kun hänellä on kaksi äidinkieltä. Molemmat ihan tasa-arvoisia ja arkikäytössä hänellä.

        Noh otin tottakain suomen mietin kuin pitkälle pysty kirjoittaa enkuksi suomea, osittain olisi hyvä osata enkkua. Eiköhän se noihin päin onnistu kun käänteiset kortit kunhan toisen sanan tietää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh otin tottakain suomen mietin kuin pitkälle pysty kirjoittaa enkuksi suomea, osittain olisi hyvä osata enkkua. Eiköhän se noihin päin onnistu kun käänteiset kortit kunhan toisen sanan tietää.

        Kyllä siinä aina jotain oppii.

        Määkin kun jo olen tällanen seniili, niin tekee hyvää käyttää edes vähän päätä.
        Tuskin mä espanjan kieltä koskaan tulen tarvitsemaan, mutta kivahan nyt on kattoa Netflixistä espanjalaisia sarjoja kun vähän ymmärtää sitä puhettakin. Ilman tekstitystä en kyllä riittävästi vielä ymmärtäis.


      • JustJust kirjoitti:

        Tossa mun linkissäni ei kyllä voi opetella englantia suomen kielestä, vaan lähinnä muita kieliä englannista tai muista isoista kielistä.

        Tosin samallahan siinä petraantuu se englantikin kun sen kautta muuta opiskelee. Ite olen huomannut paljonkin puutteita englannintaidossani.

        Sit olen ottanu sellastakin vaikeusastetta, et opiskelen ruotsia espanjalaisena. Siinä meni ekaks pää solmuun.

        Hitsi et olen kateellinen tyttärelleni kun hänellä on kaksi äidinkieltä. Molemmat ihan tasa-arvoisia ja arkikäytössä hänellä.

        Siis sanathan on valmiina mutta kun vaikenee tehtävä luulen että loppuu sit osaaminen jossain kohtaan.
        Eihän tässä ole oikein vielä haastetta. 😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis sanathan on valmiina mutta kun vaikenee tehtävä luulen että loppuu sit osaaminen jossain kohtaan.
        Eihän tässä ole oikein vielä haastetta. 😁

        Mikä sun nikkis on siellä, jos mä vaikka löytäisin sut?
        Mitään yhteydenpitojuttua tuolla ei kyllä silti ole.

        Harmi ettet menny ton mun antaman linkin kautta, oisin saanut viikoksi ton plussajutun. Mutta ei sen nii välii.


      • JustJust kirjoitti:

        Tossa mun linkissäni ei kyllä voi opetella englantia suomen kielestä, vaan lähinnä muita kieliä englannista tai muista isoista kielistä.

        Tosin samallahan siinä petraantuu se englantikin kun sen kautta muuta opiskelee. Ite olen huomannut paljonkin puutteita englannintaidossani.

        Sit olen ottanu sellastakin vaikeusastetta, et opiskelen ruotsia espanjalaisena. Siinä meni ekaks pää solmuun.

        Hitsi et olen kateellinen tyttärelleni kun hänellä on kaksi äidinkieltä. Molemmat ihan tasa-arvoisia ja arkikäytössä hänellä.

        Luulen kun käyttää googlen kääntäjää voi sitten vahingossa oppia sanasen ja muutaman, jos ei jotain tiedä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Luulen kun käyttää googlen kääntäjää voi sitten vahingossa oppia sanasen ja muutaman, jos ei jotain tiedä.

        Kyl mä käytän paljonkin google.translatoria, vaikkei se ny aina ihan kunnollisia käännöksiä annakaan.


      • JustJust kirjoitti:

        Mikä sun nikkis on siellä, jos mä vaikka löytäisin sut?
        Mitään yhteydenpitojuttua tuolla ei kyllä silti ole.

        Harmi ettet menny ton mun antaman linkin kautta, oisin saanut viikoksi ton plussajutun. Mutta ei sen nii välii.

        Tottakai menin mutta luulen kun minut luokitellaan perheen kautta kuin kerroin että miehellä on , että minulla on jo tämä palvelu.
        Minulla tämä kertoo että olen ladannut jo kyseisen pelin.

        Noh mutta jos kertoisin näkisit mun etenemisen.🤭 en kyllä tiedä mitä muutakin näkisit.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tottakai menin mutta luulen kun minut luokitellaan perheen kautta kuin kerroin että miehellä on , että minulla on jo tämä palvelu.
        Minulla tämä kertoo että olen ladannut jo kyseisen pelin.

        Noh mutta jos kertoisin näkisit mun etenemisen.🤭 en kyllä tiedä mitä muutakin näkisit.

        Ei siellä mitään muuta näy. Tai no profiilikuva näkyy jos sellaisen laitat.
        Ja duome.eu -sivulta näkisin millä aikavyöhykkeellä pelailet. Sen arvaan kyllä muutenkin: UTC 3, eli Itä-Euroopan kesäaika.

        Koita ettii mut kaveriksi. Nimi on tjolahoppsansaa


      • JustJust kirjoitti:

        Ei siellä mitään muuta näy. Tai no profiilikuva näkyy jos sellaisen laitat.
        Ja duome.eu -sivulta näkisin millä aikavyöhykkeellä pelailet. Sen arvaan kyllä muutenkin: UTC 3, eli Itä-Euroopan kesäaika.

        Koita ettii mut kaveriksi. Nimi on tjolahoppsansaa

        Pitäisköhän vaihtaa toi tännekin nikiksi...

        Här kommer Pippi Långstrump
        Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansaa
        Här kommer Pippi Långstrump
        Här kommer faktisk jag


      • JustJust kirjoitti:

        Ei siellä mitään muuta näy. Tai no profiilikuva näkyy jos sellaisen laitat.
        Ja duome.eu -sivulta näkisin millä aikavyöhykkeellä pelailet. Sen arvaan kyllä muutenkin: UTC 3, eli Itä-Euroopan kesäaika.

        Koita ettii mut kaveriksi. Nimi on tjolahoppsansaa

        Noh sullahan on kokoelma kavereita.
        😁


      • JustJust kirjoitti:

        Ei siellä mitään muuta näy. Tai no profiilikuva näkyy jos sellaisen laitat.
        Ja duome.eu -sivulta näkisin millä aikavyöhykkeellä pelailet. Sen arvaan kyllä muutenkin: UTC 3, eli Itä-Euroopan kesäaika.

        Koita ettii mut kaveriksi. Nimi on tjolahoppsansaa

        Nimeähän pystyt vaihtaa.


      • JustJust kirjoitti:

        Pitäisköhän vaihtaa toi tännekin nikiksi...

        Här kommer Pippi Långstrump
        Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansaa
        Här kommer Pippi Långstrump
        Här kommer faktisk jag

        Hassuttelija😁


    • Anonyymi

      Juu, ihan pätevän rokotteen on kai keksineet, saisi tulla tännekin.

      Tämmöisen ikävän uutisen tänään luin:

      https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4276376

      Onkohan täälläkin nämä hoivakotiketjut menneet ruotsin malliin että vanhuksille ei edes haeta hoitoa koronaan :( ja päästetään koronaiset hoitsut töihin :( ja ihan vaan rahan takia tuota tehdään. Toivottavasti tuo Kirsi nostaa kunnon äläkän tuosta vaikka eihän se mummoa enää takaisin tuo :(

      -harmiseikirj-

      • Tuon hyvin huolestuttavaa.

        Onneksi olet olemassa.


      • Jos hänet olisi rokotettu, vaikkakin myöhässä, niin vaihtoehtomedia hehkuttaisi tuonkin "rokotteesta johtuvaksi kuolemaksi".

        Näinhän he sanovat ja laskevat kaikkien rokotettujen vanhusten kuolemista.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Jos hänet olisi rokotettu, vaikkakin myöhässä, niin vaihtoehtomedia hehkuttaisi tuonkin "rokotteesta johtuvaksi kuolemaksi".

        Näinhän he sanovat ja laskevat kaikkien rokotettujen vanhusten kuolemista.

        Tuossa jutussahan kerrottiin mummon olleen koronarokotettu.


    • Anonyymi

      Harmis mielistelee . Ei elä sanojensa mukaan.lipilipi.suu vaahdossa🤮

    • Anonyymi

      Ei rajoituksia tulla poistamaan nykytilanteessa, esimerkiksi Pirkanmaalla katsotaan alueen olevan leviämisvaiheessa, jos rokotekattavuus ei lähde nousuun. Heijaa vaan rokotevastaiset, ollaan loppuelämä näin elleivät nyt tee päätöstä koronapassista. Mutta ei kait nyt kuitenkaan ettei yksilön vapauksia rajoiteta liikaa.

      • Kunhan nyt vaan rajat olisi kiinni ja sisämaa puhdistettu koronasta voitais vaan olla turvassa siihen asti kun on kunnon rokotus eikä riskeerettäis ihmishenkiä koronalle.


        Minusta nyt rokotuskehitys on vauhdissa on todella merkittävää Suomalainen rokote olisi hyvä joka tulisi vuoden vaihteen jälkeen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kunhan nyt vaan rajat olisi kiinni ja sisämaa puhdistettu koronasta voitais vaan olla turvassa siihen asti kun on kunnon rokotus eikä riskeerettäis ihmishenkiä koronalle.


        Minusta nyt rokotuskehitys on vauhdissa on todella merkittävää Suomalainen rokote olisi hyvä joka tulisi vuoden vaihteen jälkeen.

        Radiossa kerrottiin, että Finnairkin on pikkuhiljaa kutsumassa väkeä takaisin töihin puolentoista vuoden lomautuksiltaan, niin sinä olet sulkemassa maata 😀

        -Palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Radiossa kerrottiin, että Finnairkin on pikkuhiljaa kutsumassa väkeä takaisin töihin puolentoista vuoden lomautuksiltaan, niin sinä olet sulkemassa maata 😀

        -Palstahessu

        niin kauan kun ihmisiä kuolee.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        niin kauan kun ihmisiä kuolee.

        ”Me kaikki olemme alttiita tälle virukselle vielä jatkossakin, joten meidän pitää pystyä elämään sen kanssa, Järvinen toteaa.”

        ”…rajakontrollilla ei tautien ja uusien virusten saapumista voida estää, ellei kyseessä ole saarivaltio kuten Australia tai Uusi-Seelanti, jotka joutuvat kyllä kipuilemaan pidempään kuin me muut.”

        ”Koronaviruksen aiheuttama kuolleisuus on jo hyvin matala, mikä Järvisen mukaan on suoraan rokotteiden ansiota.

        ”– Tartuntoja ei juurikaan ole yli 50-vuotiaiden ikäryhmässä, jossa kuolleisuuden riski on isoin. Myöskään hoivakodeissa ja -laitoksissa ei kuolleita ja sairastuneita tule samalla tavalla, vaikka tehdään laajasti seulontoja.”

        ”Sairaalahoitoa tarvitsevista valtaosa on Järvisen mukaan rokottamattomia.”

        Siinä tuoreita kommentteja Husin infektioylilääkäriltä. Kaikella kunnioituksella, mutta uskon enemmän Järviseen kuin sinuun.

        -Paltahessu


      • valtakunta kirjoitti:

        Kunhan nyt vaan rajat olisi kiinni ja sisämaa puhdistettu koronasta voitais vaan olla turvassa siihen asti kun on kunnon rokotus eikä riskeerettäis ihmishenkiä koronalle.


        Minusta nyt rokotuskehitys on vauhdissa on todella merkittävää Suomalainen rokote olisi hyvä joka tulisi vuoden vaihteen jälkeen.

        Mutta sinähän olet rokotevastainen. Musta aika ristiriitaista.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mutta sinähän olet rokotevastainen. Musta aika ristiriitaista.

        Hän toivoo sellaista täydellistä rokotetta, joka antaa 100% suojan eikä mitään sivuvaikutuksia. Kukapa nyt ei toivoisi. Mutta se on mentävä nyt näillä mitä on. Niiden teho on hyvä ja haitat vähäiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän toivoo sellaista täydellistä rokotetta, joka antaa 100% suojan eikä mitään sivuvaikutuksia. Kukapa nyt ei toivoisi. Mutta se on mentävä nyt näillä mitä on. Niiden teho on hyvä ja haitat vähäiset.

        Mutta kun teho ei ole täydellinen ja mahdollisia sivuvaikutuksiakin joskus ilmenee, sitä pitää vastustaa.

        Elämä olis vaikeeta, jos pitäis vastustaa kaikkea joka ei ole täydellistä.
        Demokratiaakin pitäisi vastustaa. Tai no, yks puolue täälläkin sitä juuri vastustaakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän toivoo sellaista täydellistä rokotetta, joka antaa 100% suojan eikä mitään sivuvaikutuksia. Kukapa nyt ei toivoisi. Mutta se on mentävä nyt näillä mitä on. Niiden teho on hyvä ja haitat vähäiset.

        Älä puhu puolestani, aina on sivuvaikutuksia kuin esim pientä lämpöilyä kun vauvoilla rokotuksien jälkeen.
        En ole tämmöisiä vastaan ollenkaan.


      • JustJust kirjoitti:

        Mutta kun teho ei ole täydellinen ja mahdollisia sivuvaikutuksiakin joskus ilmenee, sitä pitää vastustaa.

        Elämä olis vaikeeta, jos pitäis vastustaa kaikkea joka ei ole täydellistä.
        Demokratiaakin pitäisi vastustaa. Tai no, yks puolue täälläkin sitä juuri vastustaakin.

        Kyllä tietääkseni vielä kerran AstraZenecanin teho on huono, ei sovi kaikkiin korona muutoksiin.
        rokotteissa sydänlihastauti haittavaikutuksena on vaarallinen minusta lapsilla koska ne liikkuu vaikka kieltäis.

        Kolmanneksi on kuollut vieläkin lapsia koronaa ettei saa levittää tahallisesti kun rokotukset on kesken kun annettu levitä tahallisesti avaamalla samalla yhteikunnantaa.


        Eikä kukaan tahdot pistellä mitä sattuu kehoon kun kaikki niin kiireellä kyllä rokotteet pitää olla ainakin vuosien ajan tutkittu ja huomioida myös mahdollisia haittavaikutuksia.

        Olisi kuitenkin turvallisempaa istua aitiossa kuin olla koronaa vastaan sotatantereella avoimella tantereella kilpien kera ja myös ärsyttää kovin kun leviää myös tauti rokotetujen kautta

        Nyt on joka viikko tulee koulussa altistuminen koronaan joillekin henkilöillä mutta vain osa jää pois koulusta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        niin kauan kun ihmisiä kuolee.

        Yhteiskuntaa ei voi pitää suljettuna ikuisesti. Rokotteet on otettu ja näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän toivoo sellaista täydellistä rokotetta, joka antaa 100% suojan eikä mitään sivuvaikutuksia. Kukapa nyt ei toivoisi. Mutta se on mentävä nyt näillä mitä on. Niiden teho on hyvä ja haitat vähäiset.

        100% rokotetta kun ei ole olemassa mihinkään tautiin. Ihmisellä on päässä vikaa, jos ei ota sitä rokotetta mikä on keksitty ja saatavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskuntaa ei voi pitää suljettuna ikuisesti. Rokotteet on otettu ja näillä mennään.

        Selitäppä miksi AstraZenecania lykätään yli 65vuotiaille? Miksi vanhukset on altistetaan koronan vaaroille teho kykykin 60%

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/rokotteet-a-o/koronavirusrokotteet-eli-covid-19-rokotteet-ohjeita-ammattilaisille/astrazeneca-covid-19-koronavirusrokote#1

        On tulossa Suomalainen rokote joka tehos
        delta plussa
        https://yle.fi/uutiset/3-12080554

        12 kuolemaa suomelle taas.
        https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

        Kuinka monta päivää katsellaan kun kokoajan napsahtaa muutama aareenalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Me kaikki olemme alttiita tälle virukselle vielä jatkossakin, joten meidän pitää pystyä elämään sen kanssa, Järvinen toteaa.”

        ”…rajakontrollilla ei tautien ja uusien virusten saapumista voida estää, ellei kyseessä ole saarivaltio kuten Australia tai Uusi-Seelanti, jotka joutuvat kyllä kipuilemaan pidempään kuin me muut.”

        ”Koronaviruksen aiheuttama kuolleisuus on jo hyvin matala, mikä Järvisen mukaan on suoraan rokotteiden ansiota.

        ”– Tartuntoja ei juurikaan ole yli 50-vuotiaiden ikäryhmässä, jossa kuolleisuuden riski on isoin. Myöskään hoivakodeissa ja -laitoksissa ei kuolleita ja sairastuneita tule samalla tavalla, vaikka tehdään laajasti seulontoja.”

        ”Sairaalahoitoa tarvitsevista valtaosa on Järvisen mukaan rokottamattomia.”

        Siinä tuoreita kommentteja Husin infektioylilääkäriltä. Kaikella kunnioituksella, mutta uskon enemmän Järviseen kuin sinuun.

        -Paltahessu

        Hoitajilla on lapsia, joiden keskuudessa korona leviää nyt aika villisti. Pistemäisiä hoivakotitartuntaketjuja on varmasti odotettavissa. Hoivakoteihin voitaisiin palkata iäkkäämpiä hoitajia.


    • Anonyymi

      Rokoteasiantuntija taas vauhdissa:)))

    • Anonyymi

      kolinaa kuuluu ovelta, sitten kun tuntematon vieras avaa itse ilman lupaa ulko-oven, vastassa on jännästi ihminen jolla on ladattu 9mm pistooli kädessä, aivan yllättäen, kysymässä: mitä teet täällä, miksi tunkeudut luvatta tyoisten taloihin`?

    • Anonyymi

      Amerikkalaisten hyvä laulu, American Pie: https://www.youtube.com/watch?v=iX_TFkut1PM

      Itselläni on mielessä jotkut Idaho, Boisesta laskettelija-tyttöjen pepsodent-hymyt mitä veli toi kun oli kilpailuissa heillä :D

      • Nonii ja onneksi minun hampaat on nyt kunnossa kuin lääkäri nyt niitä huolsi.😁


    • Anonyymi

      No voi Teuvo-Ilmeri Sentään, tuon kanssa ei voi neuvotella kun on pekka jo syntyessään ja kumppani on Pekka Haamuileva...

    • Anonyymi

      Tuollainen kappaleen nimi on uusdella levyllä: Introdsution to (Mr/ G.T. Hell :D

      Annihilate #1 on kanssakin DVD-levyn kappaleen eräs nimi.

    • Anonyymi

      Kammottavia ehkä sitten kun kitaran soundi on niin jyrkkää, jokukin kappale on nimeltään sitten levyllä: Just Suggestion (Heroin).... vauhti vain kiihtyy kun enemmän piikitää heroiinia..

      Mutta niin itse pitää mennä ottamaan piikki, rokote ensiviikolla, on varattu aika, sitten ehkä kumitusten luokse kummalliseen mökkiin asumaan jonkisin aikaa :D

      • Kummitusten luokse?
        😯


    • Anonyymi

      Valtakunta niin joopa hyvä sellainen vä'hän joo söpöttely nimi itselleni teinitytöiltä: olet idootti, tahallisesti väärin idiotootti.. idioootti, IDOOTTI :D

      • Noh en kyllä näe söpöä tuossa nimessä.

        Vanhemmiten toivottavasti kielikuvakin muuttuu kun vähän joutuu miettiin, mitä ympäristöön itsestään tuo vaikutelman.


    • Anonyymi

      Itse asiuassa joo pitäisi mennä kummitusten luokse erääseen paikkaan :D

    • Anonyymi

      Israel on koronarokotusten testilaboratorio, koska aloitti rokotukset ensimmäisenä.
      27.8. yli 12- vuotiaista rokotettu 78%
      Silti korona leviää Israelissa lähes nopeammin kuin missään muualla koko maailmassa
      Yli puolet israelissa tartunnan saaneista on kahteen kertaan rokotettuja
      vakavasti sairastuneista 60% tuplarokotettuja
      syynä sekä deltavariantti
      Mutta ennen kaikkea rokotusten tehon laskeminen
      "rokotetun väestön immuniteetti heikkenee"
      https://www.talouselama.fi/uutiset/mita-ihmetta-tapahtui-israelissa-lahes-kaikki-aikuiset-on-rokotettu-mutta-silti-koronatilanne-on-nyt-yksi-pahimmista-koko-maailmassa/92bb501d-f4b7-4a72-92ec-f91f080d5765

      • Niinpä aika riskipeliä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      365
      12339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2522
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2482
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2037
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      169
      1970
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      80
      1927
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      132
      1847
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1475
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1440
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1414
    Aihe