Ongelmanani on seksin harrastamisen jatkuva välttely. Poikaystäväni ei tiedä mikä tähän on syynä joten hän on ymmärtämätön asian suhteen.
Näin siis lyhykäisyydessään jouduin raiskatuksi pari kk sitten enkä ole oikein halunnut ajatella mitään seksiin liittyvää sen jälkeen.
Tilanne on huonontanut suhteemme laatua. Kaikki yritykset vain kariutuvat posttraumaattisen stressin aiheuttamiin paniikkikohtauksiin. Monet pikkuasiat - ranteiden koskettaminen, hiuksiin tarraaminen - palauttavat mieleeni tapahtuneen. En pysty nauttimaan seksistä enkä läheisyydestä. Kun rakastelen poikaystäväni kanssa, en tunne positiivisia tunteita vaan tunnen pakokauhua ja häpeää mikä estää minua rentoutumasta.
Olen miettinyt että pitäisikö minun kertoa poikaystävälleni mutta en minä halua. En aio kertoa asiasta koskaan, kenellekään.
Inhoan vartaloani ja tunnen itseni saastaiseksi, turmelluksi. En usko että poikaystäväni haluaisi minua mikäli tietäisi mitä minulle on tapahtunut. Olen miettinyt jopa eroa…
Nyt ei auta kuin toivoa että tilanne normalisoituisi. Muussa tapauksessa en tiedä haluanko edes jatkaa elämääni. Jokainen päivä tuntuu olevan täynnä kärsimystä ja maailman pahuus pelottaa minua.
Seksi raiskauksen jälkeen
23
2531
Vastaukset
- Anonyymi
Eli millainen raiskaus oli (väkivaltainen vai ei)?
- Anonyymi
Kyse on useammasta raiskauksesta noin vuorokauden sisällä sekä pahoinpitelystä. Minun kanssani mies oli neljästi sukupuoliyhteydessä. Meitä oli kaksi naista jotka lähtivät tuntemattoman miehen luo jatkoille, siellä odotti joukko tämän kavereita joista kaksi riisuivat vaatteemme ja asettivat meidät olohuoneen sohvalle istumaan. Saimme valita, joko suostuisimme tai meille kävisi pahemmin. Kukaan miehistä ei suostunut käyttämään kondomia ja raiskaukset olivat niin väkivaltaisia, että olin vähällä menettää tajuntani. Viimein pääsimme pakenemaan paikalta. Poliittisen kantamme vuoksi emme voineet tehdä rikosilmoitusta, pelkäsimme sen aiheuttavan lisää ennakkoluuloja ja vihaa erilaisuutta kohtaan. Myöskään poikaystäväni ei hyväksyisi tapahtunutta, vaan syyttäisi todennäköisesti minua. Teemme töitä vähemmistöjen parissa.
- Anonyymi
Syytät itseäsi tapahtuneesta. Älä tee niin.
Kaikki jotka rakastavat sinua ovat puolellasi. Myös poikaystäväsi. Kerro hänelle.
Kerro poliisille ja käy lääkärissä.
Mikään poliittinen suuntaus Suomessa ei hyväksy raiskauksia, joten sellaisen vuoksi kertomatta jättäminen on täyttä puppua.
- Anonyymi
Taiskauksesta toipuminen vie aina oman aikansa. Minä jouduin raiskatuksi 18-vuotiaana osin siistä syystä, että sammuin enkä ollut kykenevä puolustamaan itseäni. Kaiken lisäksi tulin tästä tapahtuneesta raskaaksi. Keskeytin raskauden, koska en missään tapauksessa halunnut yhteistä lasta tämän tyypin kanssa...
Raiskauksesta ja raskaudenkeskeytyksestä selvisin päällisinpuolin hyvin ja seksielämäni on sen jälkeen ollut ihan normaalia ja hyvääkin.
Jälkeenpäin olen saattanut miettiä sitä, että minkä ikäinen tuo keskeytyksessä kuollut lapseni olisi eli ihan ilman ajtustakaan sitä pientä syntymätöntä kohtaan en ole selvinnyt. Sen sijaan ajatustakaan en ole suonut siittäjjä kohtaan, paitsi nyt kun tätä kirjoitan. - Anonyymi
Minäkin miehenä joutunut ihmettelee aikoinaan vaimoni haluttomuutta kun oli joutunut ns. väkisin makaamisen kohteeksi. Alkoholia oli juotu jonkin verran illan aikana, jatkobileet oli ollut vaimon kaverin luona. Siellä vaimo oli tullut huonovointiseksi ja oli ollut härän rajamailla ja sitten oli joku mies päättänyt panna vaimoani. Joku käsitys oli vaimolla ollut koska oli saanut sanottua että ei halua mutta ei siinä mitään ollut voinut ja mies poistunut kun pano loppunut. Vaimo aika kauan salaili tapahtunutta mutta kertoi kuitenkin, kävi testeissäkin kun pelkäsi tartuntaa, onneksi oli kierukka ettei raskaaksi tullut. Ennen kuin kertoi oli 5kk seksitöntä aikaa mutta kaikki kuitenkin lutviutui ja vaimo sai taas seksiinkin otetta kun sai kerrottua. Myös yksi mun naispuolinen kaveri raiskattiin, eikä sekään nainen kertonut miehelleen, mulle kuitenkin sai kerrottua ja vaimoni ihmettei kun kuuli miksei miehelleen kertonut. Toiset selvii vähällä monille voi jäädä a traumaa seksiä kohtaan. Noita vaan tapahtuu joilekin.
- Anonyymi
Vois vielä lisätä että vaimo ei ole juuri halunnut asiasta keskustella tapahtuneen jälkeen vaikka olis saattanut helpottaa.
- Anonyymi
"Eli minkälainen raiskaus oli? (Väkivaltainen vai ei?)
Siis HÄH??????
Vain mies voi kysyä jotain noin äärimmäisen typerää!
Raiskaus on AINA väkivaltaa, on siinä käytetty fyysistä satuttamista tai ei.
Itse asiassa se henkinen väkivalta on paljon pahempi kuin ruumiillinen. Sen kanssa voi joutua pahimmassa tapauksessa elämään lopun ikäänsä jos apua ei saa.
"Seksuaalinen väkivalta voi aiheuttaa traumaattisen kriisin, joka on voimakas fyysinen ja psyykkinen stressitila. Seksuaalisen väkivallan hetkellä uhri voi kokea voimakkaita tunteita kuten, pelkoa, kauhua, avuttomuutta. Suuri osa raiskauksen kokeneista henkilöistä kokee kuolemanpelkoa, vaikka tekijä ei olisi väkivaltainen tai uhkaisi väkivallalla. Tunne-elämässä ottaa valtaa häpeä, epävarmuus, pelko, ja syyllisyys."
Hae ihmeessä apua! "Seksuaalinen väkivalta voi aiheuttaa traumaattisen kriisin, joka on voimakas fyysinen ja psyykkinen stressitila. Seksuaalisen väkivallan hetkellä uhri voi kokea voimakkaita tunteita kuten, pelkoa, kauhua, avuttomuutta. Suuri osa raiskauksen kokeneista henkilöistä kokee kuolemanpelkoa, vaikka tekijä ei olisi väkivaltainen tai uhkaisi väkivallalla. Tunne-elämässä ottaa valtaa häpeä, epävarmuus, pelko, ja syyllisyys."
Netissä esim. https://www.nettitukinainen.fi/
Se, että tunnet häpeää ja syyllisyyttä on täysin normaali reaktio raiskatulla.
Syy on kuitenkin AINA tekijän, ei uhrin.
Myös häpeä kuuluu tekijälle. - Anonyymi
Minkälaisille tirkeleville hiippareille näitä provokaatioita räätälöidään? Kirjoitustavasta päätellen kirjoitus ei ole aito ja jos törkyä haluaa elämäänsä, niin voi mennä vaikka rikosuhripäivystykseen vapaaehtoiseksi ja kuunnella todellisia asioita ja olla samalla hyödyksi yhteiskunnalle.
- Anonyymi
Huomasi heti, että ensinnäkin jonkun urkkivan miehen tekele. Noin tökerö aloitus ja ilmaisutapa eivät ole naisen. Näillä sivuilla provot ja kaikki on sairasta.
- Anonyymi
Hallituskin luuli tekevänsä oikein kun muutti raiskauksen käsitettä, aiempi oli ihan hanurista samoin nykyinen, antaako joku kyselyn naisen eteen oletko suostuvainen vai ei, raiskaus on aina raiskaus, käytetään väkivaltaa tai ei ja usein se tapahtuu naisen ollessa huppelissa tai muuten sekavassa tilassa tai ei pysty vastustamaan. Olen mies enkä pystyis edes kuvittelemaan että raiskaisin vaimoni tai jonkun muun naisen.
Poikaystäväsi on taatusti kamaloitunut ja miettii, mitä hän tekee väärin. Jos et kerro hänelle raiskauksesta, voit olla varma, että kertomattomuutesi vie seurustelun umpikujaan ja ajaa poikaystäväsi vääriin luuloihin.
Onnea toipumisellesi ja paljon iloa teille molemmille!- Anonyymi
Mun miesystävä veti vastaavasta kilarit. Kaivoi ja sörkki tapahtunutta ja yritti vääntää tapahtuneen siten, että olin pettänyt häntä eikä uskonut millään, että minä olin ollut alakynnessä. Hän manipuloi, raivosi ja kiukkusi. Ja ihan kuin nöyryytyksessä ei olisi ollut tarpeeksi. Hän lähetti viestin siskolleni, "joku pitää olla keneltä portto saa empatiaa ja sääliä, koska minulta sitä ei tule saamaan." En saanut lainkaan mieheltä tukea, hän vain voivotteli itseään ja loukattua egoaan. Minä jouduin lohduttamaan häntä. Palkkioksi mies juoruili asian eteen päin. Onneksi kukaan ei häntä kuunnellut. Myöhemmin heräsin unesta tapahtuneen jälkeen - siihen että kesken hyvien unien saunan jälkeen mies konttasi ylitseni ja alkoi panna mua eikä lopettanut vaikka kielsin. Häpesin ja pelkäsin kuollakseni, minut valtasi sama tunne kuin raiskauksen aikana. Kun se viimein oli ohi, riisuin loput vaatteeni ja säntäsin nöyryytettynä suihkuun mihin ryntäsi perään ja katsoi kun itkin ja pesin itseäni.
Onneksi mies on entinen - ja syystä!- Anonyymi
Oma seksielämäni ei ole vain kammottavaa: aviomieheni on raiskannut minua. Vuosia. Yöllä herään usein siihen, että aviomies raiskaa minka. Herätessäni ja sekavana sanonut olen että "ei" ja "lopeta", mutta mies ei kuuntele. Hän on paljon minua isompi. Joskus saan itseni pois hänen altaan ja saan hänet palaamaan järkiinsä, saan hänet lopettamaan. Mutta usein en saa. Protestoin sanoin ja fyysisin teoin, mutta hän jatkaa, hänen painonsa voittaa minut. Joskus annan periksi ja vain makaan liikkumatta, toivoen, että hän lopettaa pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma seksielämäni ei ole vain kammottavaa: aviomieheni on raiskannut minua. Vuosia. Yöllä herään usein siihen, että aviomies raiskaa minka. Herätessäni ja sekavana sanonut olen että "ei" ja "lopeta", mutta mies ei kuuntele. Hän on paljon minua isompi. Joskus saan itseni pois hänen altaan ja saan hänet palaamaan järkiinsä, saan hänet lopettamaan. Mutta usein en saa. Protestoin sanoin ja fyysisin teoin, mutta hän jatkaa, hänen painonsa voittaa minut. Joskus annan periksi ja vain makaan liikkumatta, toivoen, että hän lopettaa pian.
Kysy mieheltäsi tapahtuneesta? Minulle kävi samoin ja mies vakuutti ettei tiedä mikä häneen meni, ja kertoi, että hän oli ollut hyvin halukas molempina öinä, ja kun ei saanut minua hereille, päätti "vierailla” sisässäni tästä huolinatta. Hän vakuutti minulle ettei raiskaus kiinnosta häntä millään tavalla, ja ettei hän enää milloinkaan tekisi moista. Hän kertoi, ettei tahtonut satuttaa minua, ja että toisella kerralla hän ei saanut suoritusta edes loppuun, koska omatunto oli alkanut soimata.
Minua silti hirvittää. Miksi oma avomieheni on käyttänyt minua hyväkseen, miksi hän on ottanut vartaloni haltuunsa, vaikken lupaa ole antanut? - Anonyymi
miehenä tuohon voi vain sanoa, että ehkä tuo toi esille miesystäväsi minän ja jouti mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehenö tuohon. Todella kauheaa ja ala-arvoista. Raiskaus on sairasta. Yök.
- Anonyymi
Aloitus on miehen tekemä provo!
- Anonyymi
Se, miksi kysyin siitä, oliko raiskaus väkivaltainen, niin tarkoitin, että se voi vaikuttaa paljon siihen, miltä raiskatusta tuntuu. Minä en koskaan pode vihaa tekijää kohtaan, en osaa kohdistaa vihaani oikein mihinkään. Olin kyllä tosi tympääntynyt ja harmitti, että miksi piti tälläistäkin käydä.
Kerroin terapeutillenu, että olen alkanut tuntea, ettei se raiskaus hetkauta mua sen enempää, kuin että se oli vaan epämiellyttävää ja että kävin sen jälkeen pesulla. Ruumiini otettiin luvatta käyttöön, siinä kaikki. Olen kuulemma tosi hajalla, kun sanoin näin. Miksi se tarkottaa että olen hajalla? Ei tarkoita, olen vain järkevä ihminen joka ymmärtää että vastoinkäymiset kuten raiskaus on osa elämää. - Anonyymi
Minä en valita raiskauksesta kuin pikkulikat. Jos puhuu omista kauhukokemuksistaan niin kuin jollekin toiselle ihmisille tapahtuneesta niin sitä kait sanotaan, että kärsii yhä oliko se nyt traumaattisesta stressistä.
Niin, pointtini oli se, että luulen, että nainen kyllä kestää henkisesti tällaisen "väkivallattoman" (= kädet lukittu selän taakse ja niin edelleen) raiskauksen, jos on jo kypsähkö nainen. Mitä sanotte tähän? Mutta siitä todellisesta väkivallasta ja vielä raiskauksen yhteydessä en minä osaa sanoa yhtään mitään.
Uskoisin, että jos raiskauksesta vaurioituu niin siinä on riski että ryhtyy "nunnaksi" tai "huoraksi" - nämä siis mm itsetuntokysymyksiä ja itsetunnon menetyksiä, suhtautumista miehiin ja itseensä jne.
Nainen joka raiskataan antaa helposti raiskata itsensä uudestaan.
Toisaalta voi myös olla että pidättäytyy jatkossa seksistä.
Mitä sanoisitte tähän kaikkeen?- Anonyymi
Ihan hyvä, jos osaatte sulkea asian noin pois mielestänne. Teillä on ehkä omat kokemuksenne ja olette asettaneet itsenne raiskaukseen, mutta ehkä on hyvä sanoa, että tuo itsensä alttiiksi koskee vain teitä.
Minulle purkautui kerran nainen, joka raiskattiin ihan kotimatkalla. Onko se siis niin, että raiskaus oli naisen syy, kun käveli yksin?
Raiskaus kyllä jätti selvät jäljet, ne kyllä näki. Hienoa, jos raiskatut naiset ovat päässeet asian yli, toivon että raiskanneet miehet eivät koskaan ja tuomiot siinä olisi syytä olla todella kovia.
- Anonyymi
Minulle on kerrottu raiskauksesta ja olin otettu, että minuun luotettiin. Se auttoi ymmärtämään asioita.
- Anonyymi
Toivottavasti aika parantaa. Et ole saastainen, semmoinen ei tullut minulle mieleenkään, kun naisystävä kertoi raiskauksestaan. Puhu asiasta, vaikka auttavaan puhelimeen. Jätä pois itsetuhoiset ajatukset.
Voimia sinulle. - Anonyymi
olen rehellisesti sitä mieltä että sinun on puhuttava asiasta ja itsetuhoisuus on selkeä merkki ja oman kehonkuvan vihaaminen. näihin saisiit apua ja poikaystäväsi voisi olla tukenasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733