Jumala ei antanut TyöKäskyä Teuvo Sunille (Osa2)
Tämä on Osa 2. Edellinen (Osa 1)https://keskustelu.suomi24.fi/t/17100627/jumala-ei-kutsunut-teuvo-sunia-palvelukseensa--(osa1
Tutkimuslähde on Sunin Profiilin teksti, https://www.suomi24.fi/profiili/TeuvoSuni
LÄHDE on JULKISTA tasoa, tämä kannanotto on samassa JULKISUUDEN kategoriassa, eikä hyvien journalististen tapojen vastainen. Yhdenvertaisen sananvapauden mukaan.
Kun Suni esittää asiaansa sekä tällä, että muutamilla muilla uskontopalstoilla, ovat YHDENVERTAISESTI kannanotot hänen tapauksestaan loogisia ja luvallisia. Julkisesti. (Tämä analyysi ja ”koettelu” perustuu vain Sunin julkaisemiin OMIIN sanoihin, teksteihin.)
Yhä uudelleen toistettu ”kertomus” (Jumalan ?) kutsusta?
-----------------------------------------------------------------------
Kuten monien Suomi24 uskontopalstojen käyttäjät tietävät, T.S. ylläpitää jatkettua "kestokertomusta" siitä mitä tapahtui joskus 1988? Vähintään kerran viikossa Suni aina toistaa ja toistaa tuota samaa tarinaa, jossa koettaa väittää kutsuaan. (Viite: LÄHDE, linkki Sunin profiiliin.)
”Kutsun” (?) ja julkisen näkymän ristiriita!
--------------------------------------------------
Sunin sanojen ja toiminnan välillä on kuitenkin niin SUURI ristiriitaisuus, että johtopäätökset syntyvät niistä, näin:
• Jos joku on kutsun Jumalalta saanut, ei sitä tarvitse alvariinsa toitottaa! Minä – minä…
• Kyllä sen pitää näkyä ja kuulua – miten?
• Siitä "hedelmästä". Siitä se tiedetään, onko PUU Jumalan juuresta kasvanut?
Onko se ravittu Raamatun Sanalla?
• Kuuluuko siinä Raamatun totuuden ääni?
• Kristuksen rakkaus - joka KUTSUU ihmisiä taivaan tielle?
• Kutsua parannuksen kautta, katumuksessa, saamaan synnit anteeksi ja puhdistuksen Jeesuksen sovintoveressä?
Mikä oli se taho, joka ”pakotti” Sunin liikkeelle?
------------------------------------------------------------
On erittäin vaikea uskoa Sunin kertomusta siitä (1988) että tehtäväkutsu olisi tullut Jumalalta?
Jumala ei ole mikään ”sadisti” joka pakottaa ihmisen tehtäviinsä! Hän kyllä edellyttää uskollisuutta niiltä jotka ovat omasta vapaasta tahdostaan luvanneet olla Herran palveluksessa. Jeesus puhui: (Luuk.9:23) Jos TAHTOO?
• ”Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.”
Sunin henkinen romahdus ja pakon edessä tehty lupaus!
------------------------------------------------------------------
Sunin omat tekstit paljastavat, että hän oli sekavassa henkisessä tilassa, jossa väittää ”Jumalan" (?) TYÖKÄSKYÄ antaneen! Tässä (Sunin) autenttinen teksti:
• ”Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää:
"Sinä lupasit!"
Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että vaimo yritti väkisin toimittaa minut sairaalaan. Ja lopulta oli pakko huutaa Jumalalle, ei vaimolle:
"Tässä olen, omapa on valintasi!" (Teksti Sunin profiilista, Suomi24)
(aloitus jatkuu)
Jumala ei antanut TyöKäskyä Teuvo Sunille (Osa2)
35
166
Vastaukset
- Anonyymi
(jatkoa aloitukseen: Jumala ei työkäskyä Sunille antanut..)
Psyykisessä ja fyysisessä romahdustilassa saatu ”kutsu, käsky”?
--------------------------------------------------------------------------
Sunin oma kertomus todistaa, että hän oli psyykkisesti aivan sekavassa tilassa. Kuin hirveän ”pakkopullan” paikalla. Vuoteen pohjalla, voimattomana. . .
Herääkin monia kysymyksiä? Oliko se Jumala, joka ”pakotti” lupaamaan jotakin?
Valinta ei ollut vapaan ja harkitsevan ihmisen iloinen valinta seurata Jeesusta. Valinta tapahtui ”pakon” edessä, henkisen sekasorron vallassa! Toimiiko Jumala näin?
Simputtamisella, kidutuksella saatu lupaus, tunnustus?
------------------------------------------------------------------
On toki tunnettua, että esimerkiksi armeijassa miehiä (ja naisiakin) saatetaan testata harjoituksissa voimien äärirajoille saakka. Sitten jopa simputetaankin. Ja kun ihminen on höyhennetty ja uuvutettu perinjuurin, häntä sitten käskytetään: Mene, juokse, tottele, jne. Ihminen saadaan ”ruotuun” kun lannistetaan ”oma tahto”. Käskytys onnistuu! Komento on komento!
Myös on tunnettua, että vankien kuulusteluissa ( erit. Poliittiset vangit) käytetään mitä hirveimpiä kidutuksia. Pidetään nälässä, janossa, valvotetaan vuorokausien ajan, pieksetään, hakataan, poltetaan ihoa – ja manipuloidaan aivoja. Kun vangittua näin on ”pehmitetty” - vaaditaan lupasu tai tunnustus. Kiristämällä: Joko tunnustat? Taikka rääkki jatkuu!
Toimiiko Jumala samoin kuin em:t tahot?
-----------------------------------------------
Niin ei Jumala toimi! Jumala ei ole sadistinen. Ei käytä hyväkseen ihmisen heikkoa hetkeä! Eli, mikä oli se taho, se ”henki” - joka tuossa näki tilaisuuden saada Suni (pakolla) johonkin? Jeesus sanoo ja kysyy: TAHDOTKO? Eipä edes taivaaseen viedä ketään väkisin! Sellaista, joka vihaa Jumalaa, Jeesusta, Raamattua, totuutta...
”Pakkolupauksen” perästä alkoi vihaamisen agenda! ”Vihan hedelmät”?
---------------------------------------------------
Tuon sekavassa henkisessä tilassa tehdyn ”pakkolupauksen” ja nykyisin näkyvän Sunin agendan välillä on selvä yhteys. Niin sanottu ajallinen ja kausaalinen syy-seuraus-suhde. Millainen? RISTIRIITA!
On selvää siis, ettei Sunin lupaus johonkin tehtävään tapahtunut rakkaudesta Jeesuksen Kristukseen. Ei siitä, että hän olisi kokenut Jumalan suuren rakkauden ja armon, syntien anteeksiannon tasolla.
Kun ihminen kokee, että häntä ”pakotetaan” johonkin – mitä siitä syntyy? Vihaamista!
Sunin tehtävälupaus oli ”pakkopullan” vaihtoehto. Jos joku noin kokee, että ”Jumala pakottaa”, (niin että ihmisen pitää henkihieverissä – haudan ja hulluuden partaalla – luvata tehdä hommia) - Mikä on tulo? Tehtävän sisältö? Vihaamista!
Sunin perusongelma jo oli ollut yli 40 vuotta ”Jumalan vihaaminen”. Kun hän sitten katsoi että Jumala suorastaan ”pakotti” hänet - ei sellaisesta voi kehittyä hyvää? Tässä siteeraus:
• 15.06.2021 18:46
”Samana kesänä, kun aloin vihata Jumalaa olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä.”
-------------------------------------------------------------------------------
”Tuohon hetkeen päätyi minun 40 vuota kestänyt Jumalan viha, joka alkoi 8 vuotiaana. Senkin olet varmaankin lukenut.”
Kun ihminen vihaa Jumalaa lapsesta saakka, 40 vuotta – se muodostaa persoonaan niin vahvan alustan, että siitä on liki mahdotonta KOSKAAN päästä eroon! Suni ei ole päässyt. Sitä todistavat saadat ja sadat Tekstit, joita hän vihan voimalla edelleen puskee julkisuuteen! Suni on jäänyt vihan vankilaan. Viha pimittää kaiken. Se myrkyttää kaiken. Ensin ”vihan kantajan” itsensä, sitten myrkky leviää, vihaaja levittää sisällistä myrkkyään eteenpäin!
Kattava vihan agenda – julkisesti näkyvä!
-----------------------------------------------------
On täysi syy väittää, että Jumala ei kutsunut - siis pakottanut – käskenyt Sunia. Hän joutui sekavassa tilassaan eksyttäjän vaikutuspiiriin. Joka käytti hyväksi Sunin psyykkistä, henkistä ja fyysistä tilannetta.
Ilmeisessä hallusinaation tilassa tämä valhehenki esiintyi kuin ”jumalan kutsun” tuojana! Todellisuudessa alkoi se tie ja tehtävä, jossa Sunista kehittyi vihan asiamies. Mutta petos oli ja on se, että suni luuli Jumalan häntä kutsuvan? Pimeyden ruhtinas näytteli "valkeuden enkeliä"! ( 2 Kor 11:13-15)
Jumala ei lähettänyt sunia. Niin ei ollut. Ei Jumala kutsu eikä lähetä ”haukkumaan” ja rienaamaan kaikkia ja kaikkea! Jos Jumala profeeetallisen tehtävän uskoo, sellainen palvelija:
• kehottaa,
• nuhtelee,
• ojentaa parannukseen
• osoittaa Jeesuksen ristin työtä
• syntien tuomiota, mutta myös Jumalan armoa – Jeesuksessa!
Jumalan Pyhä Henki ei käske ihmistä toimimaan kuin luonnevikainen raivotautinen koira, joka räksyttää kaiken aikaa, käy ihmisten kimppuun vihan raivoa vaahdoten. Ei!
(aloitus jatkuu)- Anonyymi
” Opeta minulle, Herra, käskyjesi tie, niin minä seuraan sitä loppuun asti.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Anna minun vaeltaa sinun käskyjesi polkua, sillä sitä minä halajan.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opastaa omiaan päivittäin. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Veisatkaa kiitosta Herralle, joka Siionissa asuu, julistakaa kansojen keskuudessa hänen suuria tekojaan.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.”
- Anonyymi
Jeesus on kuningasten Kuningas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.”
- Anonyymi
Näin on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on!
Niin sen täytyy olla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on kuningasten Kuningas.
Kunnia Jumalalle!
- Anonyymi
Iloitse, morsian,
ja riennä vastahan.
Hän saapuu, kuninkaasi,
sun, Siion, ruhtinaasi.
Nyt Herrallesi kanna
ylistys, hoosianna! - Anonyymi
” Torjutko Messiaasi,
oi kansa sokea,
kun tästä maailmasta
ei ole valtansa?
Maailma turhin toimin
taistelee omin voimin.
Siunattu olkoon hän,
ken meille tuo elämän.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opastaa omiaan päivittäin. 😊
Ken meiltä voisi viedä
pois sanan kalleimman?
Se kutsuu, näyttää tietä
luo pyhän Jumalan.
Sen, Herra, keskellämme
suo kantaa hedelmää,
niin että elämämme
sen valoon aina jää.
Aamen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen!
- Anonyymi
Kukaan ei tiedä mitään oikeasti Luojasta vaan kertomuksen mukaan.
Lahkot ja ns.puhuvat puhumistaan ja kertovat uskon rangaistuskseta..
Mutta,Isä on Rakkaus,hän meidän kaikkien luoja !!
Siinäpä kysymys,hän on luonut erillaisia ihmisiä,miksi?
Tähän menee aikaa vielä n.2000v ,että tajuamme...Olemme samaa !
En nyt muista tarkaa vuotta mutta jotain 4000v jkr.
Silloin ei ole sotia,ei mitään nykyaijan pahaa,on vain yksi maailma,yksi hallitus maailmassa ja rauha ! Tämä ei ole uskontoa vaan muuta. - Anonyymi
Teuvon työkalupakista löytyy tällaisia välineitä:
”epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,”
Gal 5:20
- Anonyymi
(jatkoa aloitukseen: JUmala ei antanut Työkäskyä Sunille)
Lopuksi, johtopäätöksiä...
--------------------------------
”Heidän hedelmästään te heidät tunnette” - sanoi Jeesus. (Matt 7:15-20)
Vihan ja (ihmisten) vihaamisen hedelmä ei ole Jumalasta. Se on isästä perkeestä.
Täysimittainen valheen ja valehtelun hedelmä ei ole Jumalasta, vaan valheen isän puusta.!
Kukaan ei näe, eikä tunnista Teuvo Sunissa Jumalan tuottamaa ”hyvää hedelmää”. Totuutta, rakkautta, iloa, rauhaa, sävyisyyttä, pitkämielisyyttä, ystävällisyyttä, pyhyyttä, Jumalan kunnioitusta! (Apostoli Jaakob, Jaak 3:13-18)
• ”Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
• ”Mutta jos teillä on KATKERA kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.”
• ”Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?”
”Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä.” (Jaak 3:11)
On siis täysi syy todeta, ettei se voinut olla Raamatun Jumala, joka pakottamisen tavoin ”käskytti” Sunia 1989.
(Analyysit jatkuvat, Osa 3. Mikä muu oli pontimena Sunin omatekoiseen ”profeeetta-asiaan”?) - Anonyymi
Kyllä se on näkynyt, että Sunin kohdalla on täytynyt tapahtua henkinen ja psyykkinen romahdus ja sitten paholainen on saanut koukkuunsa!
- Anonyymi
JOS --- Jumala olisi kutsunut Sunin ja antanut (Raamatun UT) mukaisen tehtävän, tuolla aktiivisuuden tasolla, jolla S. on puuhannut, hänestä olisi ollut PALJON iloa ja hyötyä Jumalan valtakunnassa!
Nyt?
Jumalan valtakunta ei ole 33 vuoden pakerruksesta huolimatta MITÄÄN hyötynyt.
Pelkkää riitelyä, rienausta, pilkkaamista.
Kuka Jumalaan edes VOISI uskoa tuollaisen (SUNIN) agendan yhteydessä!
Puistattavaa aggressiota kaikkia ja kaikkea vastaan.
Ei edes Yhden-Miehen-Uutuus-Uskon-Lahko ole kasvanut yhtä miestä suuremmaksi! - Anonyymi
Eipä ole suuri menetys kristikunnalle.
- Anonyymi
Jatkoa tähän osaan 2, piakkoin!
- Anonyymi
Mistä sen tietää, ettei se ollut JUMALA, joka käskyjä Sunille jakeli!
Se näkyy... - Anonyymi
Hän kehuu pyhän hengen käskeneen puhua kaikki!
Jumalan Pyhä Henki ei IKINÄ - ei ikinä käske puhua sellaisia saasteita, joita Suni tunkee ulos.
Se on kyllä Paha Henki ja itse Pahuuden ruhtinas.
Ja kaikkihan sen nyt jo näkevät... - Anonyymi
Valeprofeetta on Saatanasta. Häntä älä usko.
- Anonyymi
Henkivaltoihin joutuneille lahkolaisille kelpaa henki kuin henki kunhan se saa ihmisen kaadettua maahan selälleen ja tajunnan tilan matalalle niin ihminen pääsee uskonnolliseen hurmokseen ja pääsee tavoittelemaan nirvanaa.
Raamattu varoittaa ankarasti Amerikasta tulleista karismaattisista kaatajalahkoista, joissa tavoitellaan hurmokseen joutumista.
Hes. 13:17 "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan." - Anonyymi
No ei todella! Niin härskiä pilkkaa Teuvo päästelee!
- Anonyymi
Valeprofeetasta ei oikeata saa Saatanakaan.
- Anonyymi
Valeprofeetta valehtelee. Se on niin yksinkertaista. Valheisiin älä usko.
- Anonyymi
Jumala on tehnyt päätöksensä Sunin kohdalla. Todisteet ovat täydet.
valheopettajan paikka on valheen ruhtinaan kanssa, ikuisuus! - Anonyymi
Tiedän, että Teuvo Suni on oikea Jumalan profeetta tälle luopiosukupolvelle ja lahkoissa hilluville väärämielisille.
ei-lahkolain - Anonyymi
Missä muuten on Teuvo Suni? Ei ole näkynyt kai palstoilla viime aikoina.
- Anonyymi
Roomalaiset naulitsivat ristille.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1344159Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232116Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31844Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841- 1061760
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4631568MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531335Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4611280