Luotatteko Suomalaiseen mediaan?

Anonyymi

Minä en juurikaan, täällä kun suodatetaan hirveästi ja itselle epäedulliset uutiset jätetään kertomatta. Nytkin on viime aikoaina hirveästi ollut juttuja talenbanien pahoista teoista, mikä sinällään ihan ok, mutta kun samaan aikaan jätetään kertomatta toisen puolen sikailut se antaa hirveän yksipuolisen kuvan. Tästäkään ei Suomessa ole ollut oikeastaan mitään uutista muuten kuin että menestyksekäs drone-kostoisku, kertomatta jätettiin että uhrit olisikin sitten täysin viattomia siviilejä, suurin osa lapsia:

https://www.independent.co.uk/asia/south-asia/us-drone-afghanistan-victims-b1913738.html

-harmiseikirj-

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No länsimaat kuppaa kolmansia maita. Ja tietenkin siellä syntyy vastavoimia.

      Onhan joku Israel jo vuosikymmeniä näyttänyt paljasta persettä yk;lle ja käyttäytynyt ihan mielivaltaisesti palestiinalaisia kohtaan, mutta kukapa uskaltaa sanoa mitään, kun Usa tukee Istaelia ja siellä on rahaa...

      • Anonyymi

        Afganistanissa muuten suurimmasta osasta sotarikoksia vastuussa on usa eikä suinkaan taleban, mitä vähän olen asiaa tutkaillut en ole ollenkaan yllättynyt siitä miten niin pienellä porukalla pääsivät valtaan, niillä on kansan lähes 100%:nen tuki.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Näin yksipuolisesti meillä useimmat ajattelee, länsimainen uutisoinnin tulos.

        (Pyörittää päätä)


      • Anonyymi

        Bill Clinton presidenttiaikoinaan lupasi allekirjoittaa ja ratifioida sopimuksen, jossa Yhdysvallat sitoutuu noudattamaan kansainvälisiä lakeja konfliktitilanteissa.

        Kuinka ollakaan, muutti mieltänsä parin päivän päästä -- hiukan noloa julkisten lupausten jälkeen -- ja repi sopimuspaperin tv-kameroiden edessä.

        Suurin osa maailman valtioista on sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä sopimuksia sodankäynnistä. Ainoastaan muutama muu maa on kieltäytynyt Yhdysvaltain ohella.

        Poikkeuksetta kaikki nämä valtiot ovat öykkäreitä, jotka haluavat sekaantua muiden maiden asioihin ja käyttävät mielellään sotavoimiaan ryöstöretkillään.

        Jos jokin valtio ei ole sitoutunut yhteisesti sovittuihin sääntöihin, ei ko. valtion toimijoita saada koskaan syytteeseen sotarikoksista kansainväliseen sotarikostuomioistuimeen.
        Tämä on suuri vääryys, ja ansaitsisi enemmän palstatilaa mediassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bill Clinton presidenttiaikoinaan lupasi allekirjoittaa ja ratifioida sopimuksen, jossa Yhdysvallat sitoutuu noudattamaan kansainvälisiä lakeja konfliktitilanteissa.

        Kuinka ollakaan, muutti mieltänsä parin päivän päästä -- hiukan noloa julkisten lupausten jälkeen -- ja repi sopimuspaperin tv-kameroiden edessä.

        Suurin osa maailman valtioista on sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä sopimuksia sodankäynnistä. Ainoastaan muutama muu maa on kieltäytynyt Yhdysvaltain ohella.

        Poikkeuksetta kaikki nämä valtiot ovat öykkäreitä, jotka haluavat sekaantua muiden maiden asioihin ja käyttävät mielellään sotavoimiaan ryöstöretkillään.

        Jos jokin valtio ei ole sitoutunut yhteisesti sovittuihin sääntöihin, ei ko. valtion toimijoita saada koskaan syytteeseen sotarikoksista kansainväliseen sotarikostuomioistuimeen.
        Tämä on suuri vääryys, ja ansaitsisi enemmän palstatilaa mediassa.

        Joo, jenkit on aina ollut ryöstöretkillä maailman poliisina, mutta bisnes niillä on aina mielessä... Sota on niille yksi hyvä bisnes...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Joo, jenkit on aina ollut ryöstöretkillä maailman poliisina, mutta bisnes niillä on aina mielessä... Sota on niille yksi hyvä bisnes...

        Sotateollisuus on jenkeille niin valtava bisnes että niillä on pakko olla aina toimintaa jossain päin, seuraavaksi ne menee "turvaamaan rauhaa" taas jonnekin afrikan maahan varmaan,

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sotateollisuus on jenkeille niin valtava bisnes että niillä on pakko olla aina toimintaa jossain päin, seuraavaksi ne menee "turvaamaan rauhaa" taas jonnekin afrikan maahan varmaan,

        -harmiseikirj-

        Joo, siellä "äänestetään" vaan seuraava konservatiivi sinne pressaks, niin johan keksitään syy taas sotia jossain...voihan se hyvinkin olla, että Wtc-iskut tehtiin itse, että päästiin sotimaan johonkin...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, siellä "äänestetään" vaan seuraava konservatiivi sinne pressaks, niin johan keksitään syy taas sotia jossain...voihan se hyvinkin olla, että Wtc-iskut tehtiin itse, että päästiin sotimaan johonkin...

        Ja kyllä mä oon sen verran foliohattu, että ei ne tornit ois noin nätisti tullut alas, jos ei joku ois niitä ihan räjäyttänyt sisältäpäin.... Ne tuli alas ihan sukkana...


    • Anonyymi

      Pitäisi määritellä sana "luottamus" ensin. Kyllä minä luotan että se kertoo asioista hyvin tasaiseen tapaan eurooppalaisesta näkökulmasta. Ei sillä ole mitään sen kummempia pahoja aikomuksia. Näköala on toki aika kapea.

    • Anonyymi

      Joitakin vuosia sitten usassa tuli julkisuuteen joku drooniohjaaja, jonka kahvan kautta kulki reilu tuhat iskua ja joukkoon mahtui roppakaupalla sivullisia. Tyyppi tuli omantunnontuskiin ja toi systeemin touhut median tietoon, mistä tietysti seurasi petturin leima yksinkertaisten mielestä. Esimieshän määrää kohteen ja ohjaaja "vain" ampuu muttei se osallisuutta poista. Tuolla kun asevoimat ovat yksilön näkökulmasta työpaikka, niin värvärit kiertävät nykyään myös nuorten suosimia pelitapahtumia, tämän päivän pelaava teini on huomisen kuski. Ongelmaksi on tunnistettu pelimaailman ja todellisuuden ero. Siellä, vaikkapa nevadalaisen tukikohdan kontin sisällä näyttöruudulla näkyvät ihmiset ovat todellisia, eivätkä pikselikeksintöä. Tosin luulen, että pitkälti sitä ennen värvätyille on toisteltu ja toisteltu, kuinka he puolustavat vapaata maailmaa pahaa vastaan? - cu-

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Todella hyvä ja huomionarvoinen pointti, cu!

        Tästäkään ilmiöstä ei isossa mediassa paljoa puhuta.

        Eikä ole pelkästään drone-iskujen tekijät avautuneet. Myös panssarivaunukuskit ovat avanneet sanaisia arkkujaan.. Modernit tankit ovat kuin pelihuoneita -- istutaan mukavassa pelituolissa ja ruuduilta katsellaan kohteita ja isketään. Siis täysin pelimaailman kaltaista toimintaa. Nuoria ihmisiä on helppo huijata moiseen hommaan.


      • Sitähän se aivopesu ja propaganda nimenomaan on, aina ollut. Usa hyvä, vastapuoli paha.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Sitähän se aivopesu ja propaganda nimenomaan on, aina ollut. Usa hyvä, vastapuoli paha.

        Sitähän se on kaikissa jenkkilän elokuvissakin, sama teema.



    • Anonyymi

      Emme luota. Se on maineensa jo tuhonnut. Kituu omassa tuskassaan.

    • Anonyymi

      Usa on suuri uhka koko ihmiskunnalle.

    • Anonyymi

      Onhan täälläkin jo aikaa sitten sanottu tutkivan journalismin kuolleen ja jotka sitä tuolla ulkomailla vielä suorittavat, niin tekevät terveytensä uhalla. Tuli mieleen se klassinen "pila" piirros, missä tyyppi seisoo teloituskomppanian edessä ja rinnalla roikkuu kyltti, missä lukee totuus ja ampujien selkään on kiinnitetty kulloisenkin maan valtavirtamedian nimet. - cu-

    • Kyllä mä aika paljon luotan, mutta kyllä mä olen myös monissa asioissa aika kriittinen. Luen rivien väleistä mitä jäi kertomatta. Se on tietysti sitten omaa tulkintaani.

      ...

      Mulla oli joskus duunikaverina yks sälli joka oli kotoisin Petroskoista. Hän on kanadansuomalaisia, jonka suku sitten päättikin palata Karjalaan, kun Neuvostoliitossa näytti olevan parempi tulevaisuus kuin Kanadassa. No toisin kävi, he jäivät sinne nalkkiin.
      Mut tää kaveri oli syntynyt siis Petroskoissa. Hän kuunteli tietty molemman maan radioita, uutisia, ja sit kertoi kun asu jo Suomessa, että kyllähän se neuvostopropaganda oli tietty melkoista, mutta kun hän suomalaisia uutisia kuunteli, niin ei nekään nyt ihan luotettavia aina olleet.

      Ei hän tosiaan mikään neuvostomyönteinen ollut (ei kai hän ois sieltä muuttanu heti pois ku oli mahdollista) mut neuvo kuitenkin olemaan liikaa luottamatta suomalaisiinkaan tiedotusvälineisiin.
      Olen mä viestintääkin opiskellut, osaan ainakin jonkin verran lukea mediaa.

      MV (ja vastaavat) on silti ihan sontaa.

      Media on muuten espanjaa ja tarkoittaa puolikasta. (No tiiän kyllä että se tarkoittaa muutakin, mut voihan siihen suhtautua niinkin.)

      • Anonyymi

        Joo no MV.ssä taitaa suurin osa olla nyt sitä rokotevastaista hörhöilyä, mutta se hyöty noista vaihtoehtomedioista on että joskus niissä on myös niistä toisista näkökulmista juttuja.

        -harmiseikirj-


    • Jos länsimaat eivät olisi sekaantuneet noiden asioihin, ne tappaisivat vieläkin tyytyväisinä toinen toisiaan tuolla. Mutta kun se öljy niin houkutti. Toivottavasti ne öljyvarat nyt sitten kustantaa meidän turhapaikkalaisten olon täällä.

      • Anonyymi

        Lasketko länsimaaksi myös Neuvostoliiton?

        Alkujaan asetelma oli niin, että afganistanilaiset pyysivät neukkuja apuun, ja neukut epäröivät aluksi, kummeksuen avunpyyntöä, koska eivät olisi halunneet sekaantua Afganistanin sisäisiin kiistoihin.
        Aikansa avustettuaan neukut päättivät poistua, ja sitten tulivatkin amerikkalaisten sotavoimat paikalle.

        Afganistanissa on mineraalivaroja julmetusti, vielä enemmän kuin öljyä tai kaasua.
        Lisäksi se tuottaa suurimman osan maailman oopiumiunikosta. Oopiumiviljelmät ovat olleet CIA:n erityissuojeluksessa. Ja suurin osa sadosta on kuljetettu heroiinina Amerikoihin. Eli myrkyttävät omaa kansaansa...


      • Anonyymi

        Afgaaneilla taitaa olla aika hyvin myös akkumineraaleja maaperässään, kiinalaisethan siellä nyt on neuvottelemassa kaivostoimintojen aloituksista.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasketko länsimaaksi myös Neuvostoliiton?

        Alkujaan asetelma oli niin, että afganistanilaiset pyysivät neukkuja apuun, ja neukut epäröivät aluksi, kummeksuen avunpyyntöä, koska eivät olisi halunneet sekaantua Afganistanin sisäisiin kiistoihin.
        Aikansa avustettuaan neukut päättivät poistua, ja sitten tulivatkin amerikkalaisten sotavoimat paikalle.

        Afganistanissa on mineraalivaroja julmetusti, vielä enemmän kuin öljyä tai kaasua.
        Lisäksi se tuottaa suurimman osan maailman oopiumiunikosta. Oopiumiviljelmät ovat olleet CIA:n erityissuojeluksessa. Ja suurin osa sadosta on kuljetettu heroiinina Amerikoihin. Eli myrkyttävät omaa kansaansa...

        CIA aloitti oopiumbusineksen siellä aikoinaan, edellinen taliban hallinto melkein jo kitki pois sen busineksen kunnes tuli jenkit taas 2000-luvun alussa ja homma lähti uuteen kukoistukseen, saa nähdä miten nyt käy.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Totta. Mediaan ei pahemmin voi luottaa. Itseäni järkytti eräs afgaanin twitterkuva, jossa näkyi pieniä lapsia vain puoli päätä jäljellä. Oli ilmeisesti sen lentokenttäiskun tulosta.

      Nythän Panjshirin laaksossa vastarinta on kovaa, kymmeniä tai satoja talibaneja kuollut valtausyrityksessä. Tuota laaksoa ei ole valloittanut vielä kukaan, ei neukutkaan aikoinaa,koska se on vuorien ympäröimä.

      Miten paljon tässä sit on propagandaa, en tiedä. Talibaneilla on kuitenkin nyt jenkeiltä jääneet kopterit ja koneet, joilla on suhteellisen helppo pommittaa paikka kuin paikka. Osaavatko sit käyttää niitä koptereita, se on toinen juttu.

      CIA:n huumeoellot olivat yksi syy sotaan. Kuvottavaa, että jenkkusorilaita käskettiin olemaan menemättä väliin, kun Naton tukikohdassa länsi afgaanipoliisit ym. raiskasivat lapsia öisin. Talibanit sentään määräsivät noille kuolemantuomion aikoinaan.

      • Anonyymi

        Niinpä, olet kai lukenut saman jutun kuin minä, yllättäen se oli iltiksessä, ja pahoin pelkään että tuossa toiseen avaukseen linkittämäni "expertit" ovat juuri niitä raiskaajia. Ovat hankala pala jenkeille kun "yhteistyökumppaneita" mutta jos vie jenkkilään ja taustat paljastuu tulee mainehaittaa, ei mitenkään yllättävää että haluavat tunkea ne suomlaisten niskoille. Nämä tyhmät ottaa ja sitten vaan odotellaan miljoonaoikeudenkäyntejä jotka kansa kustantaa, uhrit jää ilman oikeutta todisteiden puutteessa ja jenkint pesee kätensä koko asiasta:

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/71386859-6651-41bb-bba1-a278a6395d0f

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Olen kirjoittanut hyvän artikkelin vaihtoehtomedioista ylilaudalle aihe vapaaseen. Sieltä löytyy vähän kaikkea, tokenia, bitchutea, nordfronttia, mvlehteä, ja magneettimediaa, sekä podcasteja (esim Leveli ja Kemppe podcast), josta saa hyvät eväät ja parhaat jutut. Ruotsin tilanteesta voi lukea vaikka samhällsnytista. Kaikki katsomaan ja kuuntelemaan!

      Valtamedian uutisointiin ei kannata luottaa yhtään, ellei sitten etsi säätietoja, tai uusimpia juoruja julkkiksista.

      Juttu on luettavissa ilmaiseksi
      https://ylilauta.org/aihevapaa/129592854

    • Anonyymi

      Sitten alan jo vähän luottamaan, kun Joulupukki lehmällä lentäen tulee valistamaan.

    • Anonyymi

      Luotan, enkä anna talebaneille yhtään sympatiaa. On selvää että kostoiskut ei osu ihan tismalleen oikeaan kohteeseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2139
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1306
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1276
    Aihe