Taajamassa saa jarruttaa

Anonyymi

Jos orava juoksee tielle, Peräänajaja maksaa. Eikä tarvitse todistaa oravan tielle juoksua.

58

443

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta jos sillä peräänajajalla onkin kojelautakamera ja videosta nähdään ettei mitään oravaa juossut edestäsi. Peräänajajalla voi olla jopa kaveri vieressä joka valalla vahvistaen kertoo että jarrutit aiheetta, maksat molempien viulut.

      • Anonyymi

        Entä sitten? Hätäjarrutus johtui syystä, jota ei kuvassa näy. Hyvä kuski olisi tehnyt oman jarrutuksessa ja sitten jatkanut matkaa kun edellä ajava jatkaa, huono kuski mäjäyttää päin edellä ajavaa.


      • Anonyymi

        Kojelautakamera ei edelleenkään kelpaa todisteeksi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kojelautakamera ei edelleenkään kelpaa todisteeksi Suomessa.

        Ei niin. ja sen takia, koska sitä on mahdollisuus manipuloida.


      • Anonyymi

        "Mutta jos sillä peräänajajalla onkin kojelautakamera"

        Sitä käytetään kyllä hyvin harvoin todistusaineistona ja yleensä vaaditaan pidempi jakso jotta nähdään ko. kuljettajan ajo käyttäytymistä.
        Yleensä se tapahtuu vain vakavissa onnettomuuksissa ja silloin kortin ottaa poliisi jo kamerasta suoraan. Näin ainakin meillä päin, kuinkas teillä päin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kojelautakamera ei edelleenkään kelpaa todisteeksi Suomessa.

        Näin on, yleensä vain siinä tapauksessa kun uhri viedään sairaalaan ja poliisi ottaa kameran kortin tai koko kameran.

        Parkkipaikka kolhuissa se on todella toissijainen.

        Itellä kyllä ollut jo yli 10 vuotta ja aina varsin laadukas kamera ja kaksi eteen, kaksi taakse ja molemmilla sivuilla. Puolet kameroista on aina käytössä , ovat kytketty suoraan virtaan alijännite kytkin moduulin välityksellä. Käynnistyvät ajoon lähdössä ja pysyvät päällä 4-7 tuntia kunnes akun jännite laskee käynnistystä ennen olevaan arvoon.

        Toiset edessä ja takana olevat käynnistyvät kun autoon tulee virta.

        Se on yksi harrastuksista, saa varsinkin matkailuun kuvia ja kaikkea jännää.


      • Anonyymi

        Jos joku tekee hätäjarrutuksen on erittäin tyhmää ajaa perään. Silloin ei ole noudatettu sääntöjä eikä turvaväliä. Ei siinä kamerat auta jos kuski on tyhmä.


    • Anonyymi

      Liikennelaki määrittää selkeästi sen, että auto on kyettävä pysäyttämään näkyvän tieosuuden matkalla. Turvaväli siis oltava sen mukainen.

      On kuitenkin joitain tapauksia suomessa jossa edessä oleva on osoittautunut syylliseksi ja tahallisesti jarrutellut ennenkuin peräänajo on tapahtunut.

      Olen itse kerran lähes peräänajanut kun edellä oleva papparainen ajaessan liikennevalo ohjattuun risteykseen valon muuttuessa punaiseksi, pysähty kuin seinään eli jarrut pohjassa kymmenien metrien päähän ennen risteystä...
      Kyllä oikeasti olisi pitänyt ajaa sinne risteykseen saakka ja pysähtyä sinne!

      No me takana olevat ohitimme papparaisen ja menimme risteykelle saakka odottamaan valojen vaihtumista.

      Mitä tule auton kameran taallenteisiin kolari tilanteista on ne erittäin hyvä apu poliisin tutkinnalle, näin on poliisi asiasta antanut kertoa. Hyvää todistemateriaalia puheiden ja selitysten tuoksi tai niiden kumoamiseen!

      HD tason action kamera on erittäin hyvä ja edullinen autokameraksi. Vastaantulevien rekisteritkin näkyvät todella hyvin kaikilla nopeuksilla.

      • Anonyymi

        "Kyllä oikeasti olisi pitänyt ajaa sinne risteykseen saakka ja pysähtyä sinne!"

        Saa pysähtyä ennenkin, kohtaan josta on hyvä näkyvyys liikennevaloihin tms. Se valkoinen viiva on viimeinen , jota mikään korin osa ei saa ylittää.
        Junaraiteita ennen jos kerran 5 vuodessa joudun pysähtymään pysähdyn mahdollisimman kauaksi. On tapauksia kun peräänajaja on työntänyt edellä olleen raiteille. Ainakin -90 luvulla.


    • Anonyymi

      Oravan takia äkkijarrutus vähänkin vilkkaammassa liikenteessä niin taajamassa kuin muualla(kin) on sitä "tarpeetonta" jarruttamista josta mahdollisesti seuraavasta peräänajosta se peräänajaja eivälttämättä ole se maksumies.

      • Anonyymi

        Siitä sitten vaan peräänajaja todistamaan, että jarrutus oli turha ja turvaväli tarpeeksi iso.


      • Anonyymi

        Oravan tai muun samankokoisen eläimen takia ei kannata tuhota autoaan tai terveyttään väistelemällä tai äkkijarruttelemalla. Vähän se voi kolahtaa, mutta ei yleensä riko mitään autosta, mutta iso koira voi jo rikkoa muovipuskuria ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oravan tai muun samankokoisen eläimen takia ei kannata tuhota autoaan tai terveyttään väistelemällä tai äkkijarruttelemalla. Vähän se voi kolahtaa, mutta ei yleensä riko mitään autosta, mutta iso koira voi jo rikkoa muovipuskuria ym.

        Ei se äkkijarrutus mitään tuhoa. Väistäminen voikin sitten jo tuhoa aiheuttaa, jos osuu johonkin mihin ei kannattaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä sitten vaan peräänajaja todistamaan, että jarrutus oli turha ja turvaväli tarpeeksi iso.

        Ja sitten todistamaan, että tyhjällä tiellä tehty paniikkijarrutus oli aiheellinen.


      • Anonyymi

        "Oravan takia äkkijarrutus vähänkin vilkkaammassa liikenteessä........."

        Ainakin minun tapauksessa oli, vaikka perään ajava oli Kauppatieteiden maisteri ja DI ja "vähän lakia lukenut" , oli myös osittain kunnan palveluksessa.

        EI EDES kuunneltu , tai kuunneltiin , mutta "korvat suljettuna" hänen puolustustaan.

        Minulle jo oikeuteen mennessä sanottiin että ei syytä huoleen. Jos perässä oleva luulee tietävänsä kaiken edellä liikkuvien autojen tilanteet, voisi sellaiselta ottaa vaikka kortin pois.
        Koettakaa, se on ihan kivaa, jos varsinkin oikeustalo on omalla paikkakunnalla.


    • Anonyymi

      Miljoonan maksavalla rekalla ei kannata väistellä pieniä elukoita!🤑💸🤑💸

      • Ei, mutta maailmalta löytyy niitä hupaisia kojetauluvideoita, missä liian lähellä edellä ajavaa yhdistelmää ajanut ei millään ehdi väistää kuorma-auton kuljettajan väistäessä edessä kaistalleen sammunutta henkilöautoa.

        Kannattaa pitää sitä välimatkaa edellä ajavaan, vaikka on itsevarma siitä, että pystyy jarruttamaan tätä nopeammin. Se voi nimittäin väistää...


    • Anonyymi

      Eikös tuostakin asiasta ole joku ennakkopäätös, joka taisi olla kyllä jossain määrin epämääräinen. Oliko se nyt niin, että koiraa pienemmän eläimen takia jarrutus tulkitaan laissa mainituksi tarpeettomaksi jarruttamiseksi? Eli silloin jarruttaja on syyllinen mahdolliseen peräänajoon. Epämääräistä siinä mielessä että koiria on monen kokoisia, mutta kyllä tuo oravan kuitenkin rajaa selvästi tarpeettoman jarruttelun puolelle.

      • Anonyymi

        Jonkun mielestä on kenties tarpeeton ja jonkun toisen mielestä taas ei. Jos on tarpeeksi pitkä turvaväli, niin ei ole väliä kumpi mielipide edellä ajavalla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun mielestä on kenties tarpeeton ja jonkun toisen mielestä taas ei. Jos on tarpeeksi pitkä turvaväli, niin ei ole väliä kumpi mielipide edellä ajavalla on.

        Niin no tietenkin välillä on väliä, mutta lain mukaan myöskään "ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla". Ja kun tuosta tarpeettomuuden tulkinnasta on oikeuden ennakkopäätös olemassa, niin kyseessä ei ole pelkästään mielipideasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no tietenkin välillä on väliä, mutta lain mukaan myöskään "ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla". Ja kun tuosta tarpeettomuuden tulkinnasta on oikeuden ennakkopäätös olemassa, niin kyseessä ei ole pelkästään mielipideasia.

        Mitä siinä ennakkopäätöksessä sanotaan? Linkki?


      • Anonyymi

        Jokin koko eläimelle varmastikin on, mitä pitää väistää ja mitä ei. Muutenhan joku väistäisi muurahaista jarruttamalla. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin koko eläimelle varmastikin on, mitä pitää väistää ja mitä ei. Muutenhan joku väistäisi muurahaista jarruttamalla. :D

        Muurahainen ei ole eläin, vaan hyönteinen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä ennakkopäätöksessä sanotaan? Linkki?

        No etsipä vaikka sinä tarkka sanamuoto. Minä tuossa yllä jo muistelin mitä oli jäänyt mieleen, enkä viitsi alkaa penkomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun mielestä on kenties tarpeeton ja jonkun toisen mielestä taas ei. Jos on tarpeeksi pitkä turvaväli, niin ei ole väliä kumpi mielipide edellä ajavalla on.

        Kyllä käräjänoikeus ottaa kantaa siihen oliko turha vai aiheellinen jarrutus jolla aiheutit kolarin.
        Haluatko ottaa riskin?


    • Anonyymi

      Eihän siinä mitään, vakuutus korvaa vahingot. Nenä voi tulla silti kipeäksi jos turhia kolareita tahallaan aiheuttaa.

      • Anonyymi

        No riippuu ihan siitä, että minkälainen vakuutus kenelläkin on. Jos syylliseksi todetulla ei ole kuin pakollinen liikennevakuutus, niin oman auton vaurioitahan se ei korvaa. Sellaisen korvaa vain kasko.


      • Anonyymi

        En minä usko, että monikaan viitsii vetää sitä perään ajanutta turpaan.


      • Anonyymi

        Ja kaikkien vakuutusmaksut nousetvat sitten, mitä enemmän porukka ruttaa niitä ajoneuvojaan. Tuollainenkin ajatusmalli on aika peestä.


    • Anonyymi

      Kaikki peräänajot ovat helposti estettävissä sillä, kun muistaa pitää vaan sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä. Kunnon turvaväli auttaa kaikissa tilanteissa;, siinäkin, kun joku äkki jarruttaa oravan takia. Eikö nämä puolustelijat tajua sitä, ettei koskaan voi tietää, milloin edessä ajava minkäkin syyn takia jarruttaa äkisti. Aina kun peräänajo tai ketjukolari tapahtuu, niin siinä ei ole mitään muuta syytä olemassa, kuin vain tämä yksi, eli turvaväliä ei ole pidetty.

      • Anonyymi

        Mutta kun sen oravan takia äkkiä jarruttaminen voidaan tulkita tarpeettomasti äkkiä jarruttamiseksi. Kaikenlaisten keksittyjen syiden takia kun se äkkiä edessä jarruttaminen ei ole sallittua. Peräänajossakin se syy saattaa olla muu kuin turvavälin pitämättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sen oravan takia äkkiä jarruttaminen voidaan tulkita tarpeettomasti äkkiä jarruttamiseksi. Kaikenlaisten keksittyjen syiden takia kun se äkkiä edessä jarruttaminen ei ole sallittua. Peräänajossakin se syy saattaa olla muu kuin turvavälin pitämättömyys.

        Äkkiä voi joutua jarruttamaan Lapissa ainakin porojen takia ja jos silloin ei ole turvaväliä takana tulijalla, niin syy on yksiselitteisesti peräänajajan. Mistäpä ne ketjukolarit sitten johtuvat ? Ei mistään muusta kuin vain siitä yhdestä ainoasta, eli ei ole ollut sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä. On tuhat ja yksi syytä joutua äkisti jarruttamaan, orava mukaan lukien. Jos takana tulevalla on turvaväli, ei hän joudu ajamaan perään, vaikka edellä ajava jarruttaa oravan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äkkiä voi joutua jarruttamaan Lapissa ainakin porojen takia ja jos silloin ei ole turvaväliä takana tulijalla, niin syy on yksiselitteisesti peräänajajan. Mistäpä ne ketjukolarit sitten johtuvat ? Ei mistään muusta kuin vain siitä yhdestä ainoasta, eli ei ole ollut sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä. On tuhat ja yksi syytä joutua äkisti jarruttamaan, orava mukaan lukien. Jos takana tulevalla on turvaväli, ei hän joudu ajamaan perään, vaikka edellä ajava jarruttaa oravan takia.

        Oravan takia äkkiä jarruttaminen on turhaa jolla vain kalastelee peräänajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äkkiä voi joutua jarruttamaan Lapissa ainakin porojen takia ja jos silloin ei ole turvaväliä takana tulijalla, niin syy on yksiselitteisesti peräänajajan. Mistäpä ne ketjukolarit sitten johtuvat ? Ei mistään muusta kuin vain siitä yhdestä ainoasta, eli ei ole ollut sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä. On tuhat ja yksi syytä joutua äkisti jarruttamaan, orava mukaan lukien. Jos takana tulevalla on turvaväli, ei hän joudu ajamaan perään, vaikka edellä ajava jarruttaa oravan takia.

        Lapissa sen poron takia äkkijarruttamisen jälkeen saattaa joutua helposti odottamaan sen puolituntia jotta taakse joku ilmestyisi jota voisi sitten päästä syyttämään turvavälin pitämättömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oravan takia äkkiä jarruttaminen on turhaa jolla vain kalastelee peräänajoa.

        Niin no, tässä tapauksessa nyt kuitenkin paistaa läpi ajatus, ettei kyse ole oravien suojelusta ollenkaan, vaan olisi kova hinku testata takana ajavien hoksottimia aiheettomasti äkkiä jarruttelemalla, ja sitä varten pitäisi nyt muka saada joku selitys, jolla saisi oman vastuunsa kierrettyä. Suosittelen siirtymistä suurempien eläinten käyttöön. Vaikkapa hirvi on ainakin riittävän kokoinen, että jarruttaminen on tarpeellista. Toki sen mielikuvitushirven olemassaolo on hankalampi uskotella todeksi, mutta sepä on turhaan jarruttevan häirikön oma ongelma, joten paskanko väliä sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oravan takia äkkiä jarruttaminen on turhaa jolla vain kalastelee peräänajoa.

        Kyllä minusta olisi ilkeää ajaa oravan päälle, joten en aio ajaa oravan päälle. Muurahaisen päälle voin ajaa ja samoin käärmeenkin. Oikeasti kukaan ei kalastele peräänajoa, sillä kaikki tietää, miten niskat retkahtaa pahasti. Koska kuitenkin ajetaan ilman turvaväliä, niin siihen sopii konstiksi ajaa aina muita hieman hitaammin, koska silloin kukaan ei jää perään nussimaan, vaan menevät kiireimmän kaupalla ohi. Sorry, kun käytän tätä kaikkien inhoamaa hidas sanaa. Kaikki pitäisi olla vaan sitä haastavaa. Ajo keliäkään ei saisi sanoa vaikeaksi vaan haastavaksi. Itse käytän mieluummin vaikea sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minusta olisi ilkeää ajaa oravan päälle, joten en aio ajaa oravan päälle. Muurahaisen päälle voin ajaa ja samoin käärmeenkin. Oikeasti kukaan ei kalastele peräänajoa, sillä kaikki tietää, miten niskat retkahtaa pahasti. Koska kuitenkin ajetaan ilman turvaväliä, niin siihen sopii konstiksi ajaa aina muita hieman hitaammin, koska silloin kukaan ei jää perään nussimaan, vaan menevät kiireimmän kaupalla ohi. Sorry, kun käytän tätä kaikkien inhoamaa hidas sanaa. Kaikki pitäisi olla vaan sitä haastavaa. Ajo keliäkään ei saisi sanoa vaikeaksi vaan haastavaksi. Itse käytän mieluummin vaikea sanaa.

        Kaikki mokat on hyvillä aikomuksilla kuorrutettu.
        Aina ne hyvät aikomukset ei vaan toteudu. Kun se orava tienlaidasta parimetriä tai lähempää auton edestä tielle livahtaa niin yli menee vaikka kuinka hyviä aikomuksia olisi.
        Tai sitten käy kuten taannoin eräällä motaritiellä, kuski "automaattisesti" väisti pieneläintä ja sen seurauksena menetti ajokkinsa hallinnan ajautuen päin kalliota ja auto paskaksi ja kuski lasarettiin. Uutinen ei kertonut että pelastuiko väistetty eläin, todennäköisesti tai sitten ei.
        Kyllä jotkut tuntuu jopa peräänajoja kalastelevan, ainakin tälläisen käsityksen saa muutamista "tositarinoista" joissa paheksutaan takanatulevien pitämää välimatkaa.
        Eikös tuo sinällään erinomainen konsti muita hitaammin ajamisesta, voisi osaltaan johtaa siihen, että se takanatulija, sen edessä oravan takia äkkijarruttavan takia, on vaarassa ajautua kosketusetäisyydelle arvaamatta äkkiä jarruttavaan ajoneuvoon.
        Haastava tai vaikea, samaahan noilla tarkoitetaan, makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mokat on hyvillä aikomuksilla kuorrutettu.
        Aina ne hyvät aikomukset ei vaan toteudu. Kun se orava tienlaidasta parimetriä tai lähempää auton edestä tielle livahtaa niin yli menee vaikka kuinka hyviä aikomuksia olisi.
        Tai sitten käy kuten taannoin eräällä motaritiellä, kuski "automaattisesti" väisti pieneläintä ja sen seurauksena menetti ajokkinsa hallinnan ajautuen päin kalliota ja auto paskaksi ja kuski lasarettiin. Uutinen ei kertonut että pelastuiko väistetty eläin, todennäköisesti tai sitten ei.
        Kyllä jotkut tuntuu jopa peräänajoja kalastelevan, ainakin tälläisen käsityksen saa muutamista "tositarinoista" joissa paheksutaan takanatulevien pitämää välimatkaa.
        Eikös tuo sinällään erinomainen konsti muita hitaammin ajamisesta, voisi osaltaan johtaa siihen, että se takanatulija, sen edessä oravan takia äkkijarruttavan takia, on vaarassa ajautua kosketusetäisyydelle arvaamatta äkkiä jarruttavaan ajoneuvoon.
        Haastava tai vaikea, samaahan noilla tarkoitetaan, makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.

        Montako hyvää syytä puskurissa roikkumiseen tiedät? Minä en tiedä yhtäkään.


    • Anonyymi

      Jokaisen täytyy ottaa huomioon myös se periaate, että jos "tarpeettomasti" jarruttanenn takana ajava ehtii jarruttamaan törmäämättä edellä ajavaan, niin hänen takanaan toisena jonossa ajava ei voi enää vedota "turhaan jarruttamiseen", jos hän itse ajaa edellä ajavan perään. Näissä tilanteissa peräänajaja nro 2 jne myös hänen perässään ajavat ovat aina maksumiehiä.

      • Anonyymi

        Jos sinä vedät jarrut kiinni täysin turhaan tyhjällä tiellä, niin et siitä ihan sillä vaan selviä ilman ongelmia ja kustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä vedät jarrut kiinni täysin turhaan tyhjällä tiellä, niin et siitä ihan sillä vaan selviä ilman ongelmia ja kustannuksia.

        "Muurahainen ei ole eläin, vaan hyönteinen,"

        Viime viikon paras vitsi, vaiko tietämättömyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä vedät jarrut kiinni täysin turhaan tyhjällä tiellä, niin et siitä ihan sillä vaan selviä ilman ongelmia ja kustannuksia.

        "Jos sinä vedät jarrut kiinni täysin turhaan tyhjällä tiellä, niin et siitä ihan sillä vaan selviä ilman ongelmia ja kustannuksia."

        Kaikista syntyy ongelmia ja kustannuksia, varsinkin jos kolaroi vieraalla paikkakunnalla. Useinkaan ei saa kaikkea, mm, omasta ajankäytöstä mitään korvausta, eikä puhelinkuluja yms.
        Kyllä peräänajaja maksaa aina kaupunkialueella ja useimmiten ehkä yli 90 % maatielläkin. Toki aina on tietämättömiä ja varakkaita jotka lyö heti summan käteen ja maksaa jotta homma pois päiväohjelmista.

        Peräänajoja on tullut melko tiheään, viimeinen tänä kesänä, oli kelataksin kyydissä. Melkoinen töyssäys vaikka perään ajoi paljon keveämpi auto.

        "


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kaikkiin näihin teidän perään ajojen puolustuksiin sopii vain se ainoa oikea tapa välttyä on pitää vaan sitä surullisen kuuluisaa turva väliä. Miksi se on niin vaikeaa pitää sitä turvaväliä ? Tähänpä ei kukaan ole koskaan pystynyt vastaamaan.
        Me viisaat ajajat pystymme pitämään turvaväliä. Osaatteko vastata, miksi me pystymme ja moni muu ei ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkiin näihin teidän perään ajojen puolustuksiin sopii vain se ainoa oikea tapa välttyä on pitää vaan sitä surullisen kuuluisaa turva väliä. Miksi se on niin vaikeaa pitää sitä turvaväliä ? Tähänpä ei kukaan ole koskaan pystynyt vastaamaan.
        Me viisaat ajajat pystymme pitämään turvaväliä. Osaatteko vastata, miksi me pystymme ja moni muu ei ?

        "Viisaat" liikennettä vaarantavalla ajotavallaan ehkä pystyy pitämään turvaväliä mutta äkkiä turhaan jarruttavalla toiminnallaan kerjäävät perään ajokolareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viisaat" liikennettä vaarantavalla ajotavallaan ehkä pystyy pitämään turvaväliä mutta äkkiä turhaan jarruttavalla toiminnallaan kerjäävät perään ajokolareita.

        Mitä vaaditaan siihen, että tapahtuu peräänajo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaaditaan siihen, että tapahtuu peräänajo?

        Esim. äkkiä turhaan jarruttaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. äkkiä turhaan jarruttaminen.

        Vaatii vielä jotain muutakin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittaja on niitä, jotka ajavat alinopeutta. Näitä ärsyttää, kun perässä tuleva odottaa ohituspaikkaa. Kannattaa yrittää olla joustava liikenteessä. Mikäli sinulla ei ole kiire minnekään, ole hyvä ja väistä vaikka bussipysäkille, että muut pääsevät ajamaan edes nopeusrajoitusten mukaan. Nämä samat yleensä tekevät vielä sen, että kun lähdet ohittamaan, niin kyllä sitten löytyy vauhtia autosta. Vaarantavat pääsääntöisesti muuta liikennettä, kuten aloittaja itsekin asian ilmaisee tässä tapauksessa "oravan väistämisenä paniikkijarrutus"... Ei ole ihan tervettä, jos ei yhtään tällainen henkilö pysty liikennettä lukemaan. Alinopeudestakin saa ja pitää sakottaa, samoin tällaisten kuljettajien ajo-oikeus pitää poistaa ja siirtää liikkumaan kiireettömällä julkisella liikenteellä, niin liikennevirratkin normalisoituvat. Tähän vielä totean, että aloittajan kaltaiset henkilöt kärsivät joistakin henkisistä "minä-minä-minä"-komplekseista. Jos tällaisilla kuljettajilla on todennäköisesti jotain mielialalääkityksiä, niin saako niiden lääkkeiden vaikutuksenalaisena yleensäkään autoa ajaa!?

      • Anonyymi

        Taajamassa saa jarruttaa
        Anonyymi
        04.09.2021 01:57
        Jos orava juoksee tielle, Peräänajaja maksaa. Eikä tarvitse todistaa oravan tielle juoksua.

        ”Aloittaja on niitä, jotka ajavat alinopeutta. Näitä ärsyttää, kun perässä tuleva odottaa ohituspaikkaa. Kannattaa yrittää olla joustava liikenteessä. Mikäli sinulla ei ole kiire minnekään, ole hyvä ja väistä vaikka bussipysäkille, että muut pääsevät ajamaan edes nopeusrajoitusten mukaan. ”

        Mikä ihmeen kiire on taajamassa kytätä ohituspaikkaa, ja kyllä esimerkiksi 40 km/h rajoitusalueella luulisi pääsevän ohi, jos osaa ohittaa.

        ”Alinopeudestakin saa ja pitää sakottaa, samoin tällaisten kuljettajien ajo-oikeus pitää poistaa ja siirtää liikkumaan kiireettömällä julkisella liikenteellä, niin liikennevirratkin normalisoituvat.”

        Kaupunkien keskustoissa ei voi sanoa olevan mitään normaalia liikennevirtaa, koska usein liikennevalot, suojatiellä olevat jalankulkijat, oikealta tulevat väistettävät ym pysäyttävät liikenteen.

        ”Tähän vielä totean, että aloittajan kaltaiset henkilöt kärsivät joistakin henkisistä "minä-minä-minä"-komplekseista.”

        Katsopa peiliin, ja mieti kenellä on jonkinlainen minä-minä-kompleksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taajamassa saa jarruttaa
        Anonyymi
        04.09.2021 01:57
        Jos orava juoksee tielle, Peräänajaja maksaa. Eikä tarvitse todistaa oravan tielle juoksua.

        ”Aloittaja on niitä, jotka ajavat alinopeutta. Näitä ärsyttää, kun perässä tuleva odottaa ohituspaikkaa. Kannattaa yrittää olla joustava liikenteessä. Mikäli sinulla ei ole kiire minnekään, ole hyvä ja väistä vaikka bussipysäkille, että muut pääsevät ajamaan edes nopeusrajoitusten mukaan. ”

        Mikä ihmeen kiire on taajamassa kytätä ohituspaikkaa, ja kyllä esimerkiksi 40 km/h rajoitusalueella luulisi pääsevän ohi, jos osaa ohittaa.

        ”Alinopeudestakin saa ja pitää sakottaa, samoin tällaisten kuljettajien ajo-oikeus pitää poistaa ja siirtää liikkumaan kiireettömällä julkisella liikenteellä, niin liikennevirratkin normalisoituvat.”

        Kaupunkien keskustoissa ei voi sanoa olevan mitään normaalia liikennevirtaa, koska usein liikennevalot, suojatiellä olevat jalankulkijat, oikealta tulevat väistettävät ym pysäyttävät liikenteen.

        ”Tähän vielä totean, että aloittajan kaltaiset henkilöt kärsivät joistakin henkisistä "minä-minä-minä"-komplekseista.”

        Katsopa peiliin, ja mieti kenellä on jonkinlainen minä-minä-kompleksi.

        > ”Alinopeudestakin saa ja pitää sakottaa, samoin tällaisten kuljettajien ajo-oikeus pitää poistaa ja siirtää liikkumaan kiireettömällä julkisella liikenteellä, niin liikennevirratkin normalisoituvat.”<
        Alinopeudesta ei ketään sakoteta, koska sellaista ei edes ole. Kun jossain on se vähimmäisnopeus 60 km/h, niin ei kukaan sitä varmasti alita. Minä poistattaisin ennemmin ajo-oikeuden rattijuopoilta takavarikoimalla auton. Liikenne virrat eivät koskaan normalisoidu, joten voit heittää pois nämä päivä unesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ”Alinopeudestakin saa ja pitää sakottaa, samoin tällaisten kuljettajien ajo-oikeus pitää poistaa ja siirtää liikkumaan kiireettömällä julkisella liikenteellä, niin liikennevirratkin normalisoituvat.”<
        Alinopeudesta ei ketään sakoteta, koska sellaista ei edes ole. Kun jossain on se vähimmäisnopeus 60 km/h, niin ei kukaan sitä varmasti alita. Minä poistattaisin ennemmin ajo-oikeuden rattijuopoilta takavarikoimalla auton. Liikenne virrat eivät koskaan normalisoidu, joten voit heittää pois nämä päivä unesi.

        Uusi TLL sisältää alinopeuden, tavallaan. Nyt on olemassa liikennemerkki, jolla osoitetaan pienin sallittu nopeus. En tosin tiedä, onko niitä laitettu minnekään. Taajamiin niitä ei varmasti tule.


    • Anonyymi

      Oikeudessa jarruttaja voi väittää lapsen olleen tiellä ja jarruttaneensa sen takia. Niin minä ainakin väittäisin. Jos vastapuoli kyselee että mikä lapsi, ei hän nähnyt mitään lasta? No lapsi jatkoi matkaansa polkupyörällä ja me jäimme ihmettelemään vahinkoa.

      • Anonyymi

        Täytyy kuitenkin muistaa sellainen fyysinen tosiasia, että mitä lähempänä ajat edellä menijää, niin sitä vähemmäksi jäävät vauriot äkkijarrutuksen sattuessa. Eli mahdollisimman pienet turvavälit, sitä pienempi vaurioiden määrä. Noin puoli metriä väliä edellä menijään siis riittää.

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kuitenkin muistaa sellainen fyysinen tosiasia, että mitä lähempänä ajat edellä menijää, niin sitä vähemmäksi jäävät vauriot äkkijarrutuksen sattuessa. Eli mahdollisimman pienet turvavälit, sitä pienempi vaurioiden määrä. Noin puoli metriä väliä edellä menijään siis riittää.

        Audi King.
        -Teiden King-

        "Audi King.
        -Teiden King-"

        Myös se tosiasia että puhtaan näköisestä asfaltista lentää aina hurjasti pieniä hiukkasia jotka tukkeennuttavat auton ilmanpuhdistajan. Lisäävät helpolla 1-3 dl sadalla kulutuslukemaa. Hiukkaset löytävät kyllä suoria reittejä myös moottorin sisälle öljyyn ja auton sisälle.
        Kuivasta asfaltista lentävän pölypilven voit käydä katsomassa sopivalla ilta-auringolla maantien reunalla lenkkeillessäsi.
        Märästä asfaltista lentää melkoinen sumu joka myös saa tuhoa.
        Vastaantulevista lentää, mutta suhteessa harvemmin ja ne ovat eri suuntaisesti ajoviimaan.

        Huollossa näkee hyvin kuka on perässä ajaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kuitenkin muistaa sellainen fyysinen tosiasia, että mitä lähempänä ajat edellä menijää, niin sitä vähemmäksi jäävät vauriot äkkijarrutuksen sattuessa. Eli mahdollisimman pienet turvavälit, sitä pienempi vaurioiden määrä. Noin puoli metriä väliä edellä menijään siis riittää.

        Audi King.
        -Teiden King-

        😂 Toki ymmärrämme sinua Audi King, jotta kirjoituksesi ovat tarkoitettu ainoastaan huumoriksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hämeenlinnassa ammuttu poliisia!

      Alkaa olla Chigagon meininki! Kukas se on paukutellu?
      Hämeenlinna
      89
      4503
    2. Sofiaa hemmoteltu

      Upea kukkakimppu. Kyllä Therman osaa hemmotella rakastaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      2241
    3. Sofian uusi miesseuralainen

      Sofialla uusi miesseuralainen kun Stefan Isben kanssa Hangossa ja heppakisoissa, kukahan hän lienee?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1507
    4. Minä tiedän

      Tiedän että kirjoitit tänne illalla ja että sinä tiedät minun vastanneen sinulle. Silti se ei muuta sitä että sinun on astuttava se askel minun suunt
      Ikävä
      82
      1399
    5. Uskallatko paljastaa

      mikä on saanut sinut etenkin viime aikoina pohtimaan että haluaisit tavata minut?
      Ikävä
      54
      984
    6. Sä oot ihan hullu

      😅..🤣🤣.. Silti niin.. Mun😶..
      Ikävä
      55
      965
    7. Gossip Mom, Maisa, tekisi mitä vaan

      …ettei ” mun elämä olis tällaista”. Niin varmasti. Ottaahan se päähän, kun kaasot miehineen, viettävät hulppeaa viikonloppua Tallinnassa. Mika Salohan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      884
    8. Haluatko sä vielä?

      Meidät? Se hurja tunne sun lähellä johtui siitä, että molemmat tunsi sen. Tähän olen nyt päätynyt kun sain pienen annoksen järkeä päähäni. Olisi pitän
      Ikävä
      18
      806
    9. Ooksä täällä mies?

      Sano jotain kivaa. Piristä rakastunutta.
      Ikävä
      67
      687
    Aihe