Vanhebeva nainen ei kelpaa kuin mummorooleihin

Anonyymi

"Ikääntyvä miesnäyttelijä ei välttämättä koe samaa. Hänestä tulee uurteineen pikemminkin kiinnostava. Ei tarvitse katsoa kuin James Bond -elokuvia ja huomaa, että pääroolin ikääntyessä vastanäyttelijä nuorenee.

Mäenpää havainnollistaa asiaa kotimaisella esimerkillä. Kollega Sari Havas on kahdeksan vuotta entistä puolisoaan Pertti Sveholmia nuorempi.

– Uran alussa Sari pystyi näyttelemään Pertin vaimoa. Sen jälkeen Pertille tuli 10 vuotta nuoremmat, sitten 20 vuotta ja lopulta 30 vuotta nuoremmat vastanäyttelijät."



https://yle.fi/uutiset/3-12084679

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi taistella biologiaa ja evoluutiota vastaan.

    • Anonyymi

      Kyllä tämän on naisnäyttelijät tienneet aina, jo silloinkin kun alalle päättivät alkaa.
      Turha potkia tutkainta vastaan. Ikiaikainen valitusvirsi.

      • Anonyymi

        Ätmeilläkin on ikiaikainen valitusvirsi kelpaamattomuudestaan, vaikka sekin perustuu biologiaan ja evoluutioon. Täällä he kuitenkin kaiken aikaa potkivat tutkainta vastaan. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmeilläkin on ikiaikainen valitusvirsi kelpaamattomuudestaan, vaikka sekin perustuu biologiaan ja evoluutioon. Täällä he kuitenkin kaiken aikaa potkivat tutkainta vastaan. Miksi?

        Eri asia. Ätmit ovat MIEHIÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri asia. Ätmit ovat MIEHIÄ!

        Eihän ole. Ätmit nimenomaan EIVÄT ole miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmeilläkin on ikiaikainen valitusvirsi kelpaamattomuudestaan, vaikka sekin perustuu biologiaan ja evoluutioon. Täällä he kuitenkin kaiken aikaa potkivat tutkainta vastaan. Miksi?

        Oletko ikääntynyt nainen? Ja ei perustu biologiaan eikä evoluutioon koska nainen on yhtä ruma itsekin.


    • Anonyymi

      Minäkään en saa näytellä 2pacia

    • Anonyymi

      Päivän kurppa-aloitus <3. Ollaan me kurpat ihan uskomattoman himottavia ja haluttavia, kun joka päivä pitää meitä nostaa esiin.

    • Vika on siinä, että Suomessa tehdään niin paskoja elokuvia, että niistä puuttuvat kiinnostavat henkilöt.

      Ei kai kukaan järkevä muuten oikeesti katso James Bondeja muuta ku korkeintaan krapulassa? Mä en edes silloin.

    • Kauheesti sanottu. Kaikki me vanhetaan ja minä esin tykkään 4-kymppisenä nimenomaan 4-kymppisistä naisista vaikka minusta nuoremmat tykkääkin ☺️

    • Anonyymi

      Miksei voi olla mummobondia?

    • Anonyymi

      Mummot ja heidän roolinsa on hienoja. Vähän enemmän tarvittaisiin taas kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan.

      • Musta ainakin kiinnostavampia on elokuvat ja sarjat, joissa on eri-ikäisiä ihmisiä.


      • Heh, just viime kuussa katoin Areenasta sarjan "Mummo".
        Katoin myös Reinikaisen, jossa Reinikaisen äiti oli aika loistava.

        Mutta kyllä vanhemmat ihmiset sais olla sit muissakin kuin puolihöperöissä mummorooleissa.

        Tää on ennemmin pappajuttu, mutta musta Wallander-sarja loppu aika hienosti kun viimeisissä jaksoissa alettiinkin käsittelemään päähenkilön muistisairautta. Se on yllättävän harvoin missään sarjoissa esiin otettu aihe. Etenkin se kosketti, kun sarja oli niinkin pitkä, että alkoi melkeen tuntea päähenkilön henkilökohtaisesti. Ja sitten hänen päänsä alkoi pettää.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Heh, just viime kuussa katoin Areenasta sarjan "Mummo".
        Katoin myös Reinikaisen, jossa Reinikaisen äiti oli aika loistava.

        Mutta kyllä vanhemmat ihmiset sais olla sit muissakin kuin puolihöperöissä mummorooleissa.

        Tää on ennemmin pappajuttu, mutta musta Wallander-sarja loppu aika hienosti kun viimeisissä jaksoissa alettiinkin käsittelemään päähenkilön muistisairautta. Se on yllättävän harvoin missään sarjoissa esiin otettu aihe. Etenkin se kosketti, kun sarja oli niinkin pitkä, että alkoi melkeen tuntea päähenkilön henkilökohtaisesti. Ja sitten hänen päänsä alkoi pettää.

        Itseänikin kiinnostaa eniten sarjat, leffat joissa eri ikäisiä ihmisiä. Varmasti jatkossa saadaankin nähdä vanhempia ihmisiä paljon muissakin kuin puolihöperörooleissa. Wallanderin viimeiset jaksot olivat todella hyvä kuvaus muistisairauden etenemisestä ja siitäkin miten sitä ei huomattu lähipiirissä ja miten Wallander sen itse sai pitkään selitettyä ja salattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostaa eniten sarjat, leffat joissa eri ikäisiä ihmisiä. Varmasti jatkossa saadaankin nähdä vanhempia ihmisiä paljon muissakin kuin puolihöperörooleissa. Wallanderin viimeiset jaksot olivat todella hyvä kuvaus muistisairauden etenemisestä ja siitäkin miten sitä ei huomattu lähipiirissä ja miten Wallander sen itse sai pitkään selitettyä ja salattua.

        "Trendi" (vaikken sanasta tykkääkää) on kyllä siihen suuntaan.
        Enää Hollywood-toimintaelokuvat eivät olekaan se, jota ihmiset haluavat katsoa.

        Monet haluavat muutakin kuin toimintaa ja aseilla paukuttelua.

        Nämäkin kyllä voidaan yhdistää. Mä esmes diggaan Clint Eastwoodista. Hänkin on vanhempana omissa ohjauksissaan käsitellyt asiaa.


    • Anonyymi

      Jaa, huoh taas tätä…

    • Anonyymi

      Onhan tässä viimevuosina nyt pari sarjaa ja ainakin yksi elokuva tullut, joissa näyttelee vanhempia naisia. Olen tykännyt. Teräsleidit, Rauhantekijä, ja mikä se yks oli jossa eläläkkeelle pääsemistä odottava rikostutkija seikkaili jossain suomalaisten lomaparatiisissa murhia ratkomassa, Riitta Havukainen pääosassa.

      Sitten oli Karppi. Pihla Viitala ei mun mielestäni ollut yhtään uskottava roolissaan.

      Vanhemmissa naisnäyttelijöissä on jotain syvyyttä, mitä nuoremmista ei oikein löydy.

      xLiner

    • Anonyymi

      Riippuu siitä ketä katsotaan vanhaksi ja kuka katsoo. Jos vähän alle 50 vuotias nainen esim. on liian vanha roolisuorituksiin, niin ei pidä paikkaansa!
      Ainakin yhden todella hyvän näköisen näyttelijättären tiedän, joka maskilla saadaan näyttämään myös 8-kymppiseltä. Se taas riippuu maskeeraajan ammattitaidosta.

      Minä puhun Minttu Mustakalliosta, näyttelijättärestä joka pystyy vetämään kymppisen roolia aina 8-kymppiseen uskottavasti.
      Iästä kertoo ainoastaan naurunrypyt, suupielissä ja silmännurkkauksissa, jotka taitava maskeeraaja saa häivytettyä näkymättömiin.
      Samoista rypyistä on myös apua kun esittää vanhempaa naishahmoa, niitä olemassa olevia ryppyjä vain korostetaan lisää maskissa.

      Jos olen asian oikein ymmärtänyt, hänellä on kädet täynnä työtä 50 vuotiaanakin.
      Haepa kuvahaulla ja nimellä, niin näet mitä minä tarkoitan.

    • Anonyymi

      "Minä puhun Minttu Mustakalliosta, näyttelijättärestä joka pystyy vetämään 3-kymppisen roolia aina 8-kymppiseen asti uskottavasti."
      -Oli tarkoitus lukea, mutt jostain syystä toi 3-kymppinen oli tipahtanut pois.

    • Anonyymi

      Niin se vaan on. Tyytykää naiset siihen. Miestenkin täytyy tyytyä siihen, että eivät saa nuorten kauniiden naisten pillua, vaikka haluasivat

      • Anonyymi

        Noita nuoria miehiä on ollut jokalähtöön. Kaikki parhaat taivaan ja maan päältä koettu.miksiköhän et ole parhaimmistoon kuulunut kun vieläkin kehtaat siellä vinkua.ehkä peili kertoisi💩


    • Anonyymi

      Sanos tuo mulle naamakkain💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe