Uusi ruokakauppa Suomeen

Anonyymi

Norjalainen Oda tulee Suomeen, valitettavasti vain verkkokauppana, itse ostan mieluummin tuotteet liikkeestä, voi valita hedelmät ja vihanneksetkin vaikka yksitellen mikä miellyttää. 10 000 tuotteen selaaminen netissä on myös ikävää touhua. Jos ei itsellä ole autoa eikä halua tai voi muutenkaan kuljettaa tavaroita niin heille hyvä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008238137.html

85

6323

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä taas näen että verkkokauppa on tulevaisuutta, myös ruokaostoksissa. Tällä hetkellä varmasti moni ostaisi verkosta ruokia enemmän, jos keräily- ja toimitusmaksut olisi kannattavia ja tuotteet voisi saada nopeammalla aikataululla. Ruokakaupat verkossa pitäisi myös suunnitella mahdollisimman helpoiksi ja nopeiksi käyttää.

      Kiva nähdä miten tuo Oda otetaan vastaan, kilpailu on aina hyvästä.

      • Anonyymi

        En vitussa muuten ostais, mul on jalat joilla kävelen kauppaan eläkeikään asti! t: parikymppinen!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vitussa muuten ostais, mul on jalat joilla kävelen kauppaan eläkeikään asti! t: parikymppinen!!!!

        Minulla on aikaa käydä kaupassa nyt eläkkeellä ollessa. Työikäisenä olisi ollut käyttöä verkkokaupalle. t: eläkeläinen


    • Hyvä vain että tulee lisää vaihtoehtoja. Jokaisella kolikolla on tosin kaksi puolta: valikoima on suuri ja siihen voi tutustua kaikessa rauhassa kellon ympäri. Toisaalta ei näe tasan tarkkaan tuotteita joita on ostamassa. Joskus hedelmä tai kala voi olla liian pieni tai suuri kotiin saapuessa. Joskus tuote korvataan kalliimmalla versiolla kuin ensin oli tarkoitus. Joskus viimeinen käyttöpäivä on aivan liian lähellä.

      Toivottavasti Oda ottaa huomioon nuo seikat.

      • Anonyymi

        Jos jokasest saamastaan tuotteesta löytyy ruikuttamista nii mee ite paikan päälle poimimaan tuottees, keräilijänä oon kyllästyny valittaviin asiakkaisiin ja työpaikalla sunkaltaset on täysvitsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokasest saamastaan tuotteesta löytyy ruikuttamista nii mee ite paikan päälle poimimaan tuottees, keräilijänä oon kyllästyny valittaviin asiakkaisiin ja työpaikalla sunkaltaset on täysvitsi

        "Sunkaltaset?" En minä olen niitä tilaillut, tunnen vain sellaisia jotka ovat.


      • Anonyymi
        Melodious kirjoitti:

        "Sunkaltaset?" En minä olen niitä tilaillut, tunnen vain sellaisia jotka ovat.

        Kannattais lopettaa tilailu jos joka kerta pettyy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokasest saamastaan tuotteesta löytyy ruikuttamista nii mee ite paikan päälle poimimaan tuottees, keräilijänä oon kyllästyny valittaviin asiakkaisiin ja työpaikalla sunkaltaset on täysvitsi

        Olet väärällä alalla, juippi! Asiakas on kuningas ja sinun työpaikkasi on vaarassa tuolla paska-asenteella jota vielä kehtaat täällä mainostaa.

        Jotenkin epäilyttää ettet oikeasti ole töissä vaan joku kelan rotta jolla on puolenyön jälkeen vielä intoa trollailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokasest saamastaan tuotteesta löytyy ruikuttamista nii mee ite paikan päälle poimimaan tuottees, keräilijänä oon kyllästyny valittaviin asiakkaisiin ja työpaikalla sunkaltaset on täysvitsi

        Äläpä ole itse noin kärkäs arvostelemaan..itse olen ollut kotihoidossa töissä..monelle tulee ruokakassi kerran viikossa..on huonoja hedelmiä..leikkeleissä vain 2 päivää käyttö aikaa..usein puuttuu jokin tuote..on kyllä lasitettu..ett sillain...itse asioin kaupassa niin kauan kun jalat kantaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokasest saamastaan tuotteesta löytyy ruikuttamista nii mee ite paikan päälle poimimaan tuottees, keräilijänä oon kyllästyny valittaviin asiakkaisiin ja työpaikalla sunkaltaset on täysvitsi

        Jos ei kestä kuunnella valituksia, kun olet tehnyt työsi päin vittua, niin vaihda alaa. Tai opettele tekemään työsi kunnolla.
        Ei kauppaan mene töihin kuin latvakakkoset. Kaikki, joiden älykkyysosamäärä ylittää ruumiinlämmön, menee oikeisiin töihin.


      • Anonyymi

        Kauppiaalla voi olla kiusaus laittaa tilauksiin vanhenevat tuotteet ja huonomman näköiset hedelmät, mutta keräilijöillä voi olla myös kiire eikä ehdi valitsemaan parhaita. Monestihan on esim kaikki klementiinit liian pieniä tai kovia, omenat raakoja jne, silloin on helppo ottaa jotain muuta, mutta kerääjä ottaa mitä tilattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppiaalla voi olla kiusaus laittaa tilauksiin vanhenevat tuotteet ja huonomman näköiset hedelmät, mutta keräilijöillä voi olla myös kiire eikä ehdi valitsemaan parhaita. Monestihan on esim kaikki klementiinit liian pieniä tai kovia, omenat raakoja jne, silloin on helppo ottaa jotain muuta, mutta kerääjä ottaa mitä tilattu.

        Epäilen kovin, että laittaisi ODA tietoisesti mitään huonoa tavaraa matkaan? Miettii kulurakennetta, niin säästöt ovat todella suuret kotimaisiin K ja S-ryhmiin verrattuna. Ei ole markettien tuhansia neliöitä siivottavana eikä kuutiota lämmitettävänä. Toki varastointi ja logistiikka keskukselta vaaditaan paljon. Pääomaa on tuolla takana, että varmasti ei tarvitse millään narikalla lähteä vaan kerralla ja kunnolla. Suomen jättiläiset tekevät todella kovaa tulosta, toki raha jää suomeen. Mutta kilpialulle on varmasti sijaa, hinnat ovat suomessa niin kalliita. En tiedä milloin ja tuleeko ODA tänne periferiaan ollenkaan, mutta jos tulee, niin aioin ehdottomasti kokeilla. Norjalaiset tutut ovat muuttaneet kulutus-ostotottumuksiaan ODn tullessa. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä ole itse noin kärkäs arvostelemaan..itse olen ollut kotihoidossa töissä..monelle tulee ruokakassi kerran viikossa..on huonoja hedelmiä..leikkeleissä vain 2 päivää käyttö aikaa..usein puuttuu jokin tuote..on kyllä lasitettu..ett sillain...itse asioin kaupassa niin kauan kun jalat kantaa..

        Eiköhän läski ne parissa päivässä poskeen vedä


      • Anonyymi
        Melodious kirjoitti:

        "Sunkaltaset?" En minä olen niitä tilaillut, tunnen vain sellaisia jotka ovat.

        Olen tilannut ruokaa netistä jo vuosien ajan, eikä mulla ole tuollaisia ongelmia ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppiaalla voi olla kiusaus laittaa tilauksiin vanhenevat tuotteet ja huonomman näköiset hedelmät, mutta keräilijöillä voi olla myös kiire eikä ehdi valitsemaan parhaita. Monestihan on esim kaikki klementiinit liian pieniä tai kovia, omenat raakoja jne, silloin on helppo ottaa jotain muuta, mutta kerääjä ottaa mitä tilattu.

        En ole ikinä saanut nettiruokakaupasta huonoja hedelmiä tai vihanneksia. Itse asiassa ne ovat olleet parempia kuin ruokakaupoissa, joissa on välillä vanhentuneita tuotteita. Nettikaupassa toimitusaika on 2 vrk ja varastoon hankitaan tavaraa suhteessa tilauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärällä alalla, juippi! Asiakas on kuningas ja sinun työpaikkasi on vaarassa tuolla paska-asenteella jota vielä kehtaat täällä mainostaa.

        Jotenkin epäilyttää ettet oikeasti ole töissä vaan joku kelan rotta jolla on puolenyön jälkeen vielä intoa trollailla.

        Läskit kelan asiakkaat kokevat olonsa kuninkaallisiksi kun varat riittävät hyvinvointivaltion toimeentulotuesta kustantamaan 10€ suuruisen kuljetusmaksun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läskit kelan asiakkaat kokevat olonsa kuninkaallisiksi kun varat riittävät hyvinvointivaltion toimeentulotuesta kustantamaan 10€ suuruisen kuljetusmaksun

        Onneksi kuljettajatkin saavat kelalta asumistukea kun palkka niin huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läskit kelan asiakkaat kokevat olonsa kuninkaallisiksi kun varat riittävät hyvinvointivaltion toimeentulotuesta kustantamaan 10€ suuruisen kuljetusmaksun

        No minä en ole läski koska liikun ja syön järkevästi ja riittää rahat autoonkin, juuri vaihdoin uudempaan, eikö harmita :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärällä alalla, juippi! Asiakas on kuningas ja sinun työpaikkasi on vaarassa tuolla paska-asenteella jota vielä kehtaat täällä mainostaa.

        Jotenkin epäilyttää ettet oikeasti ole töissä vaan joku kelan rotta jolla on puolenyön jälkeen vielä intoa trollailla.

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ikinä saanut nettiruokakaupasta huonoja hedelmiä tai vihanneksia. Itse asiassa ne ovat olleet parempia kuin ruokakaupoissa, joissa on välillä vanhentuneita tuotteita. Nettikaupassa toimitusaika on 2 vrk ja varastoon hankitaan tavaraa suhteessa tilauksiin.

        Olen tilannut jo vuodet ruokaa suuresta kaupasta ja saanut hyvää ruokaa ja toimitus kotiin
        sujunut hyvin sovittuna aikana ja kaikki hyvin. Kivat kuljettajat lisäksi olleet kaikki!
        Kerran viikossa ruuat voi hyvin tilata !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi kuljettajatkin saavat kelalta asumistukea kun palkka niin huono.

        Mut kroppa pysyy kuosissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärällä alalla, juippi! Asiakas on kuningas ja sinun työpaikkasi on vaarassa tuolla paska-asenteella jota vielä kehtaat täällä mainostaa.

        Jotenkin epäilyttää ettet oikeasti ole töissä vaan joku kelan rotta jolla on puolenyön jälkeen vielä intoa trollailla.

        Kato vittu, aito persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen kovin, että laittaisi ODA tietoisesti mitään huonoa tavaraa matkaan? Miettii kulurakennetta, niin säästöt ovat todella suuret kotimaisiin K ja S-ryhmiin verrattuna. Ei ole markettien tuhansia neliöitä siivottavana eikä kuutiota lämmitettävänä. Toki varastointi ja logistiikka keskukselta vaaditaan paljon. Pääomaa on tuolla takana, että varmasti ei tarvitse millään narikalla lähteä vaan kerralla ja kunnolla. Suomen jättiläiset tekevät todella kovaa tulosta, toki raha jää suomeen. Mutta kilpialulle on varmasti sijaa, hinnat ovat suomessa niin kalliita. En tiedä milloin ja tuleeko ODA tänne periferiaan ollenkaan, mutta jos tulee, niin aioin ehdottomasti kokeilla. Norjalaiset tutut ovat muuttaneet kulutus-ostotottumuksiaan ODn tullessa. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä.

        Ostaja on oikeassa. Varsinkin uutta tulokasta markkinoilla tarkastellaan suurennuslasilla. Englanitlaisilla on 3/11-sääntö, jonka mukaan hyvät/huonot uutiset firmasta leviävät puskaradiossa ja somessa tuossa suhteessa. Ei nettikaupassa ole varaa fuskata, jos aikoo menestyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato vittu, aito persu.

        Onko yhtään palstaa missä et öyhöttäisi harhoistasi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi kuljettajatkin saavat kelalta asumistukea kun palkka niin huono.

        AKT tes, miten niin huono?


    • Anonyymi

      Kyllä Suomalaisille voi myydä mitä tahansa sillä he eivät ole oikein itsekkään selvillä siitä miten ja mitä he tarvitsevat .

      • Anonyymi

        Myin koiranpaskaa ja kyllä kelpasi!


    • Anonyymi

      Jess! Kiitos norskit! Suomalainen tukijussi matalaksi! Hommaatte vain sinne saksalaiset kaljat ja lihat halvalla, niin johan tukijussi kitisee 'tuottajahinnoista' ja vaatii Kekkoslovakian aikaisia tuontitulleja.

      • Anonyymi

        Eipä tarvii kuin kunnon kuivuus ja kato Usan pelloille niin ostavat kaikki elintarvikkeet maailman markkinoilta , itse painamillaan dollareilla. Suomelle käy kuten Corona pandemiassa, kun ei saatu maskeja eikä rokotteita millään hinnalla. Omavaraisuus ruokatuotannossa pitää ehdottomasti säilyttää Suomessa jottei anonyymien ja viherpiipertäjien tarvii pelkkää pettua järsiä. Vihreiden "lehmänpaska" ja suoturvehaihattelut ilmaston pelastamiseksi ovat kaupungeissa pyöräilevien tyttösten satu-unelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvii kuin kunnon kuivuus ja kato Usan pelloille niin ostavat kaikki elintarvikkeet maailman markkinoilta , itse painamillaan dollareilla. Suomelle käy kuten Corona pandemiassa, kun ei saatu maskeja eikä rokotteita millään hinnalla. Omavaraisuus ruokatuotannossa pitää ehdottomasti säilyttää Suomessa jottei anonyymien ja viherpiipertäjien tarvii pelkkää pettua järsiä. Vihreiden "lehmänpaska" ja suoturvehaihattelut ilmaston pelastamiseksi ovat kaupungeissa pyöräilevien tyttösten satu-unelmia.

        Kannatetaan, maatilat jaettava kansalaisille jotka haluaa kasvattaa ruokaa ilman tukiaisia!


      • Anonyymi

        Tammisaaren jälkipolvee?


    • Anonyymi

      Vaan mikäpä motiivina moiseen.Arjen kestämättömyyskö vaiko itsekasvatuksen metoodiko kun ei viititä eikä jakseta enää muuta kuin luskan lautaseltansa huulillensa nostaa.

      • Anonyymi

        Missä itse mitään kasvattaa kun kaikki pakotetaan kaupunkeihin, tukijullien tuottamat taas tulee yhteskunnalle aivan liian kalliiksi.


    • Anonyymi

      Harmi tulee verkko kaupaan. En osta mitään verkko kaupasta.Alue missä asun on useampi kauppa, hinta kilpailu ja voi valita halvalla yksi tuote sieltä toinen tuolta jne,

    • Anonyymi

      Oda tietää Suomen hintatason. Tuskin paljon lähtee hintatasoa polkemaan. Tulee tekemään voittoa, vaikka halvellammakin voisi myydä. Näin tekee K ja S. Mahtavat voitot esim. viime vuonna.

      • Anonyymi

        "Jess! Kiitos norskit! Suomalainen tukijussi matalaksi! Hommaatte vain sinne saksalaiset kaljat ja ..."
        Taitaa jäädä ongelmakäyttäjältä saksalaiset kaljat saamatta kotiovelle!


      • Anonyymi

        Näinpä. Myös Lidl on Suomessa kalliimpi kuin muualla. Ja silti meidän hintatasoon edullinen. Kiitos S ja K.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Myös Lidl on Suomessa kalliimpi kuin muualla. Ja silti meidän hintatasoon edullinen. Kiitos S ja K.

        Suomessa myös Lidlin tuotteet sisältävät luonnollisesti saman veron kuin muidenkin ketjujen ruokatarvikkeet. Eikös se ole ihan järkevä käytäntö?

        Kaikesta ei tarvitse keksiä valittamista. Joka maassa on omat ruokakauppaketjunsa jotka määrittelevät hintatasoa.

        Kivempi kotimaiset tuotteet tietysti on ostaa suoraan tuottajilta kenellä tähän vaan on se mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa myös Lidlin tuotteet sisältävät luonnollisesti saman veron kuin muidenkin ketjujen ruokatarvikkeet. Eikös se ole ihan järkevä käytäntö?

        Kaikesta ei tarvitse keksiä valittamista. Joka maassa on omat ruokakauppaketjunsa jotka määrittelevät hintatasoa.

        Kivempi kotimaiset tuotteet tietysti on ostaa suoraan tuottajilta kenellä tähän vaan on se mahdollisuus.

        Voi hakea suoraan pellolta kun maksettu jo moneen kertaan.


    • Anonyymi

      Mitä uutta tuossa nyt oikein on?

      K-kaupasta on voinut tilata ruokakassin kotiin jo ties kuinka monta vuotta.
      Tosin itse tykkään valita kaupassa ne tuoreimmat ja parhaimmat hedelmät ja vihannekset, toisin kuin kauppiaat jotka varmasti mielellään sullovat sinne kassiin ne mitkä eivät muille asiakkaille ole kelvanneet, saman hinnan silti ottavat siitä epäkurantistakin laadusta...

      Joten ei jatkoon...

      • Anonyymi

        Kilpailu parantaa laatua ja palvelua ja halventaa hintoja. Pitäisi saada elektroniikkaliikeisiinkin kun on lähinnä vain norjalaiset gigantti ja power joilla samat hinnat ja paljon korkeammat kuin muualla.


      • Anonyymi

        Vai niin. Olen tilannut Alepasta ja S-marketista lähes kaikki ruoat viimeiset n. 5 vuotta ja yhtä ainoata edes huonohkoa vihannesta tai hedelmää ei ole tullut.
        Aina priimatavaraa.

        Tilaaminen on helppoa ja selkeää, hinnat kohtuullisia (okei, S-market voisi pudottaa vähän hintaa 9.90 >6.90e.) ja saa lähes aina seuraavalle päivällekin jos tulee tarvis, kun joku tuolla valitteli vaikeuksia tilata yms.
        Ja miksi kukaan selaisi 10 000 tuotetta läpi, kun kaikki on ryhmittäin ja alaryhmissä vielä.

        Lisäksi edellistä tilausta voi käyttää seuraavan ostoslistana ja merkitä suosikkituotteensa ja tehdä vaikka mitä listoja, kun on kirjautuneena.

        Tulee aina luvattuna aikana jne.
        Ei valitettavaa todellakaan.


      • Anonyymi

        Ei huolta pakkaan aina ne mädät yksilöt verkkokaupan asiakkaille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailu parantaa laatua ja palvelua ja halventaa hintoja. Pitäisi saada elektroniikkaliikeisiinkin kun on lähinnä vain norjalaiset gigantti ja power joilla samat hinnat ja paljon korkeammat kuin muualla.

        Tämä kartellien ja valtiokapitalismin luvattu maa ei kunnon kilpailua tule koskaan sallimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kartellien ja valtiokapitalismin luvattu maa ei kunnon kilpailua tule koskaan sallimaan.

        Kyllä ne sairaan korkeat verot ovat ihan samat kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Olen tilannut Alepasta ja S-marketista lähes kaikki ruoat viimeiset n. 5 vuotta ja yhtä ainoata edes huonohkoa vihannesta tai hedelmää ei ole tullut.
        Aina priimatavaraa.

        Tilaaminen on helppoa ja selkeää, hinnat kohtuullisia (okei, S-market voisi pudottaa vähän hintaa 9.90 >6.90e.) ja saa lähes aina seuraavalle päivällekin jos tulee tarvis, kun joku tuolla valitteli vaikeuksia tilata yms.
        Ja miksi kukaan selaisi 10 000 tuotetta läpi, kun kaikki on ryhmittäin ja alaryhmissä vielä.

        Lisäksi edellistä tilausta voi käyttää seuraavan ostoslistana ja merkitä suosikkituotteensa ja tehdä vaikka mitä listoja, kun on kirjautuneena.

        Tulee aina luvattuna aikana jne.
        Ei valitettavaa todellakaan.

        Kaupassa voi tehdä heräteostoksia, kokeilla uusia tuotteita, ostaa tarjouksista, punalaputettuja jne, netistä tilaamalla pitää ostaa vain tiettyjä tai menee paljon aikaa. Kaupassa silmäilemäll näkee hetkessä kymmeniä kerralla, netissä joutuu katsomaan jokaisen yksitellen. Ei edes tiedä mitä kaikkea tarjolla ellei katso kaikkia ja tuotteet muuttuu koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huolta pakkaan aina ne mädät yksilöt verkkokaupan asiakkaille

        Onko vuonna 2021 vielä noin tyhmiä ihmisiä jotka ei ymmärrä mistään mitään? Ihan vinkkinä sinulle, kauanko luulet verkkokauppamyynnin toimivan jos asiakkaille laitetaan mätiä tuotteita? En voi lakata ihmettelemästä ihmisten tyhmyyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vuonna 2021 vielä noin tyhmiä ihmisiä jotka ei ymmärrä mistään mitään? Ihan vinkkinä sinulle, kauanko luulet verkkokauppamyynnin toimivan jos asiakkaille laitetaan mätiä tuotteita? En voi lakata ihmettelemästä ihmisten tyhmyyttä!

        Luuletko että ketään kiinnostaa kaatuuko se vai ei, saman palkkatason hommia saa vaikka siivoojana ollessa kahta pienemmällä vaivalla


      • Anonyymi

        Eihän ne ruokakaupassa ole niin tuoreita kuin verkkokaupassa. Jää kaupan kautta kuljettaminen reitistä pois. Minä olentilannut Odasta ja ollut tyytyväinen. Hyvä kun tulee K ja S monopolille kilpailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne ruokakaupassa ole niin tuoreita kuin verkkokaupassa. Jää kaupan kautta kuljettaminen reitistä pois. Minä olentilannut Odasta ja ollut tyytyväinen. Hyvä kun tulee K ja S monopolille kilpailua.

        Nopeammin rahti kauppoihin toimii ja näkee itse onko tuoretta.


    • Anonyymi

      Säilykkeet voisin ostaa verkkokaupasta, samoin kuivatuotteet. Käytännössä se tietenkin tarkoittaa sitä, että toimituksen pitäisi olla ilmainen. Nyt otan ne mukaan, kun käyn ostamassa tuoretuotteet.
      Voiko verkkokaupassa ilmoittaa, minkä kokoisella luuytimellä haluat ostaa osso bucon? Ei, ei voi.

      • Anonyymi

        Osta koko vuoden säilykkeet kerralla


    • Anonyymi

      Täällä Norjassa ei ole yhtä ainokaista Oda kauppaa. Norjan ruokakaupoissa on myös todella huono valikoima. Täällä on pari ketjua joilla on kaikki valta. Kaikki kynnelle kykenevät käyvät Ruotsissa kaupassa koska hinta ja varsinkin valikoima.

      • Anonyymi

        No täällä Tukholmassa minusta taas on suppea valikoima ja hinnat minun kukkarolle suolaisia. Useammankin tuoteryhmän osalta on ikävä Suomen isompaa valikoinaa. Minun ei ehkä kannata tulla sinne Norjaan.


    • Tämä on ollut odotettavissa. Verkkokauppa on vallannut markkinaosuuksia esim. Hollannissa ja Britanniassa jo ennen koronaa. Tosin vain suurissa kaupungeissa, johon tämä Suomessakin tullee keskittymään. Suomalaiset S ja K ovat olleet passiivisia eikä Lidlinkään strategiaan ole verkkokauppa kuulunut, joten tälle oli tilaa ja tilaus.

      Verkkokaupan tehokkuudelle on keskeistä tehokas keräily ja sitä on vaikea järjestää normaalissa kaupassa. Normaali kauppa on suunniteltu niin, että jos poimit sieltä yleisimmät artikkelit kuljet koko kaupan läpi, jotta asiakas tekisi heräteostoksia. Verkkokauppaan keskittyvän ns, "dark store" -konseptissa varasto järjestetään niin, että keräilijät kulkevat mahdollisimman lyhyen matkan.

      Britanniassa ja Hollannissa on myös automaattivarastoja, joissa keräilijät istuvat paikallaan ja tavarat tulee keräilijän luo.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kävin pitkästä aikaa Amsterdamissa Hollannissa jokunen vuosi sitten. Menin paikalliseen halpa ketjun kauppaan. Nätti somalityttö myi minulle - 50% paikallista hyvää olutta. Iso purkki 1e20 cent. vahvuus n. 10 % only. Tuo ihana kassa enkeli söpöine hymyineen.

    • Anonyymi

      Ruoka-verkkokaupan jakelu pitäisi olla kuin postin jakelu.
      Ison alueen kaikki taloudet kerrallaan.
      Keräily sitten toinen kalleuttaja, tutulla noin 10e/kerta

    • Anonyymi

      Kovasti on haukuttu suomalaista maajussia korkeista hinnoista. Eiköhän kuitenkin pitkälle ole niin, että S -ja K-ryhmä määräävät hinnat. Kiittäkööt tukiaista näitä ryhmittymiä. Tai siis valtio tukee juuri näitä kauppaketjuja.

      Sama ongelma asuntopuolella. Ammattiliitot ovat suuromistajia vaikkapa esim. Sato yhtiössä. Suuri osa vuokratuotosta tulee kelan maksamina asumistukina. Eli valtio tukee ammattiliittoja. Muutenkin liittojen toiminta yleishyödyllisinä on lähes verovapaata toimintaa. Eli kyllä liitot ovat valtiovallan erityissuojeluksessa ja valtion maksamat tuet ja verovapaudet tuottaa ennemmän kuin jäsenmaksut.

      • Anonyymi

        Juu, tukijullit suurosakkaina s-ryhmässä ja asuntosijoittajina, kepulit ja kokkareethan ne poisti ahneuttaan vuokrasääntelyn kun halusitte työläisistä jälleen torppareita, asumiskulut tuplaantuneet ja asumistukiin menee miljardeja joka vuosi, kuten tukijullen tukiasiinkin.

        Jos joutuisitte itse kustantamaankaiken, maataloudesta tulisikin ykskaks kannattavaa kun ei tarvitsisikaan ostaa koko ajan uusia koneita ja muuta turhuutta. Puunmyynnillä ennenkin maataloutta rahoitettiin, samaa tuloa se on kuin muukin maatilalla.


      • Minkään tutkimuksen mukaan Suomen päivittäistavarakaupan kate ei merkittävästi eroa muun EU:n päivittäistavarakaupan katteesta. Sipilän hallitus nosti esille "kaupan liian vahvan neuvotteluaseman", koska Keskustan ikiaikainen linja on ollut, että kaikki maatalouden ongelmat johtuvat jostain muusta kuin maatalouden sisäisistä tekijöistä kuten maataloussektorin rakenteesta.

        Suomen maatalous kaipaisi rakennemuutosta. Tarvittaisiin sitä "luovaa tuhoa", josta esimerkiksi Sipilä mielellään puhui - ei tietenkään maataloussektorin osalta.


    • Anonyymi

      Minä en osta mitään kun ei rahat riitä ruoka avulla sinnittelen.

    • Anonyymi

      Jos palvelu jatkuu, niin loistavana , kuin on ollut nyt yli vuoden ITÄHARJUN PRISMASTA , tilaan lopun ikääni ruokakassit kotiin. Tuoretta ja priimaa on ollut aina ja hinta vain 9.90e toisin ,kuin esim erään kesälomakauoungin Prismassa 14.90e 60e, eli 15.50e—- siellä ostin Cittarista kaikki.

      • Anonyymi

        Vain 10€?!!!, uusavuton ostaa vissiin puuronki valmiseineksista ja kananmunan valkuaisen kartonkipurkissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain 10€?!!!, uusavuton ostaa vissiin puuronki valmiseineksista ja kananmunan valkuaisen kartonkipurkissa?

        Joku voi ajatella säästävänsä aikaa ja vaivaa kun ostaa puuron valmiina vaikkapa työpaikalle ruuaksi. Astioiden pesussa säästää hiukan, mutta joutuu käymään useammin kaupassa. Hiutalepakkaus ei vie paljoa tilaa ja riittää moneen puuroon, ei myöskään pilaannu.

        Toinen typeryys on valmiit marjakeitot, niissä on todella vähän marjaa suhteessa hintaan, muta paljon sokeria, kun tekee itse niin voi laittaa enemmän marjaa ja tulee paljon halvemmaksi, on myös erittäin helppo ja nopea tehdä, kuten puurotkin.

        Aprikoosipuuroa en osaa itse tehdä yhtä hyvää ja maun puolesta löytyisi kaupasta varmasti paljon muitakin mitkä olisi hyviä. Varmaan rikkaana lihoisi helposti ja tulisi helpommin heitettyä ruokaa hukkaan kun tekee mieli ostaa aina uusia.


      • Anonyymi

        Se hinnoittelu jakaantuu kilometrien mukaan. Mitä pitempi matka, sen kalliimpi kuljetusmaksu.


      • Anonyymi

        Sama juttu. Kahta en vaihda, ruoan ostoa verkkokaupasta kotiin kuljetettuna. Ja toinen on.....?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Kahta en vaihda, ruoan ostoa verkkokaupasta kotiin kuljetettuna. Ja toinen on.....?????

        Minäkin saattaisin tilata ruuat kotiin jos olisin liikuntakyvytön tai en uskaltaisi kauppaan. Lähikaupaan pääsisi jalankin, mutta autolla pääsee minne tahansa ja erikoisliikkeisiinkin millä ei ole verkkomyyntiä. Autoistumisen ja kaupungistumisen myötä postimyynti vähentyi paljon, mutta nyt on uusi sukupolvi jotka haluaa vaikka pelata kaiken aikaa eikä edes uskalla enää poistua asunnostaan.


    • Anonyymi

      Voi kun tulisi ICA tänne. Siellä on niin paljon edullisempaa, ja parempaa, ruotsalaista. Uumajas tulee aina välillä käytyä täältä Vaasasta.

      • Anonyymi

        Mä käyn kerran kuus puumajas


      • Anonyymi

        ICA voi kyllä tulla, tai mikä tahansa kauppa. Mutta sekin noudattaisi Suomen nykyistä hintatasoa. Miksi suurista voitoista kieltymään.


      • Anonyymi

        Tai amerikkalainen Wallmart, paljon haukuttu, mutta asiakkaita riittää.


    • Anonyymi

      Verkkokaupat on tulevaisuutta ja kohta robotit hoitaa kaupassa käynnit.

      • Anonyymi

        Ei oo enää laman jälkeen, kun ei kela oo työttömien turvana


    • Eipä siinä mitään, kun tämä on vapaa maa. Sen markkinaosuuden saamisessa on kyllä varmasti työtä, kun uutuudenviehätys menee ohi. Jokainen hankkikoon tavaransa mistä parhaaksi näkee. Jos ei halua suosia suomalaista ja lähiruokaa, niin ei sitten.

      • Anonyymi

        s- ja k-kauppojen valtavista valikoimista on pakosti suurin osa ulkomaista, aia pieneksi jäisi valikoima pelkästään suomalaisilla.


    • Anonyymi

      Onpa pettymys. Kilpailua tarvittaisiin. K-ketjussa kolme kertaa kalliimmat hinnat kun Lidlissä ja hirveitä pikakassoja.

    • Anonyymi

      Ikävää ettei oda avaa yhtään fyysistä kauppaa edes pääkaupunki seudulle, suomessa aivan liian vähän kilpailua. Ja alkon monopolista pitäisi kanssa vihdoin ja viimein päästä eroon.

    • Anonyymi

      Hakusana, ja oikea tuote löytyy satavarmasti silloin, kun se on valikoimissa.

    • Anonyymi

      Jo kuuskytluvulla kauppias toi ruokakassin kotiin, tai kotiovelle. Tilaus hoitui kätevästi sellaisella laitteella, johon piti puhua ja siellä vastapuoli kuunteli, ja kuuli joka sanan ihan selvästi, ja kirjoitti muistilapulle.

      • Anonyymi

        Juu, maalla kun kaikilla ei ollut vielä autoja, kyläkauppias kuskasi tavaroita pakettivolkkarilla. Sitten tuli myymäläautot, mutta ne alkaa olla lähes kaikki kadonneet.


      • Anonyymi

        Nykyään jotkut kyläkauppiaat järjestää mummoille kuljetuksen kauppaan, taitaa ne joutua maksamaan jotain.


    • Anonyymi

      Ymmärrätkö mitä tämmöinen tuo tullessa?

    • Anonyymi

      S ja k ryhmä ovat rahastaneet valtion ja kuntien suojassa. Ei missään maassa ole kahta velatonta ketjua mitkä ovat investoineet tulorahoituksella. Kaiken voi laittaa hintaan.

      Yksin s ryhmällä on yhtä paljon kauppoja kuin saksassa suhteessa väkimäärään. Kaiken kruunaa maataloustuki 50000 per tila. Sekin muuten eu suurin suhteessa alkotuotannon arvoon.

      Sitten keskon johtaja vielä haukkui suomea pohjoiskoreaksi. K ja s on verottajaa paremmassa asemassa.

      Että rahat jää suomeen? Aivan järjetöntä rahan haaskausta ja se on poissa muusta kulutuksesta ja taloudesta.

      Keskustan äänestäjät ovat elättejä. Rosvopuolue. Hävetkää.

    • Anonyymi

      Ei tuollaisia verkkokauppoja tarvita. Itse käyn valitsemassa mitä ostan, en luota ulkopuolisen arvostelukykyyn haluamastani tuotteesta.
      Mielestäni tuo verkkokauppa on täysin hanurista.
      Käyn itse kaupassa vaikka rollaattorin, sähkökolmipyörän tai avustajan kanssa.
      Kapassakäynnti on myös sosiaalinen tapahtuma, usein tapaan tuttuja, joiden kanssa ehditään vaihtaa kuulumiset, jne.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe