Avioliitto yksi näkökulma

Anonyymi

Kyllä tässä on 40 ikään kerennyt jo näkemään mitä se avioliitto suurinpiirtein on ja mitä on ihmisen käyttäytyminen. Ilokseni voin todeta että on hienojakin avioliittoja mutta niitä on harvassa. Tänä päivänä ihmisillä ei mitään arvoja ja pitkäjänteisyyttä. Minä ja minun halut ensin. Huoraaminen puolin ja toisin on ihan uskomattoman yleistä. Kun näkee nuoria menemässä naimisiin niin hymyilyttää että odottakaahan kymmenen vuotta niin alkaa paskaa tulemaan. Pitkä liitto itselläkin menossa, asiat ihan mallillaan mutta on sitä meilläkin molemmat vieraissa käyty:) kriisiä siitä pukannut myös eli samanlaisia paskoja sitä ollaan mekin. Ehkä varoituksena voi todeta että ei kannata pettää ei ainakaan suhde parane. Ei ihmistä ole luotu yksiavoiseksi se on kristillistä huttua. Katotaan mitä elämä vielä vastaan tuo en tiedä. Ei tämä teksti oikeastaan mitään varten ole kunhan jaarittelin ajatuksia tänne.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kai niitä on ihan hyviäkin liittoja 🤔

    • Anonyymi

      Siksi en ikinä halua naimisiin. Pelkkää kulissia koko homma. Kaikki kuitenkin jossain vaiheessa eroaa. Feikkiä ja seksittömiä liittoja. Omat halut ja tarpeet tukahdutetaan.

    • Anonyymi

      Myös ikäluokassamme, 40-luvun puolivälin kahden puolen syntyneiden liitoissa on laaja kirjo.
      On eroja, on fyysistä väkivaltaa, on pelkkää julkisivun ylläpitämistä. Pettäminen lienee nykyistä harvinaisempaa koska moraali hieman jarrutteli ja tilaisuudet, eli viihdemaailma oli erilaista.

      Olemme vaimoni kanssa omituisia fossiileja. 52 vuoden avioliiton aikana emme ole kumpikaan pettäneet vaikka tilaisuuksia olisi ollut ja minulla oli muutaman kerran "karvan" päässä.
      Runsaat työstäni johtuvat erossa olot olivat haasteellisia mutta luottamus velvoitti uskollisuuteen.
      Koko aikana liitossamme ei ole ollut yhtä ainoaa kriisiä eikä sellaisen poikastakaan.
      Kaikki on ollut yhteistä. Tavoitteet, ponnistelut, todelliset niukkuuden vuodet, onnistumisten ilot jne.

      Omat vanhempani olivat päivittäin riiteleviä perkeleitä.
      Tunnemme yhden, meitä vanhemman pariskunnan jotka elivät uskottavasti tasapainoista elämää.
      Rouva kuoli syöpään ja pari vuotta myöhemmin terve herra menehtyi ruokapöydän ääreen saatuaan sen katetuksi itselleen ja yrittäjä pojalleen. Kadonnut elämänilo?

    • Anonyymi

      Näin ja jos se ikä on kriteeri sille, että "on jo kerinnyt näkemään" niin minä olen sitten kerinnyt 60 ikäisenä näkemään vähän enemmän. Ja onnekseni olen nähnyt niitä pitkiä ja toimivia avioliittoja enemmän kuin niitä "piiri pieni pyörii" -pettäjäporukoiden liittoja, jotka ei kestä ja joissa ajatusmaailma on se, että minä ensin ja aina pitää olla kivaa tai ainakin helppoa.

      Ihminen on luotu, muusta ei kukaan voi mitään sanoa. Toisille sopii yksiavioisuus, toisille ei ja silloinhan niitä kahnauksia tulee kun on naimisissa ja tahtoisi myös käydä vieraissa; ei mitään järkeä mutta tässähän onkin yleensä kyse ihmisistä, joilla on heikko itsetunto ja seksuaali-identiteetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe