Maalaiselämässä ei ole mitään järkeä

Anonyymi

Pointti:

Jos lääniä sattuu olemaan alla siinä määrin, että välimatkat alkavat olla haasteellisia, niin pitäisikö kaikki jättää lämmittämättä ja tyytyä horrokseen?

(hirn)

28

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niin

      Se on taas rundi heitetty, ja seuraava prox puolentunnin päästä.

      Tuli syö puuta, mutta sitä kasvaa lisää enemmä kuin (tänä vuonna) "laki sallii".

      • Anonyymi

        Mitä sitten käy, kun mun pitää vetää täällä oikealta vasemmalle rollaattorilla?

        (hirn)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten käy, kun mun pitää vetää täällä oikealta vasemmalle rollaattorilla?

        (hirn)

        Skootteri!

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skootteri!

        (hihitystä)

        Ajatellanpa hieman

        Maaseudun ja kaupungin välimaastossa on siirtymävaihe.

        Itse rakastan tätä etappia enemmän kuin mitään muuta.

        Minulle tämä herättää paljon jo levossa olleita soluja (pää), mutta teistä muista en tiedä.

        Jotkut ovat perillä jo syntyessään, itse taas en koskaan.

        (Tältä vaikuttaa - sanoi Topsi)

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellanpa hieman

        Maaseudun ja kaupungin välimaastossa on siirtymävaihe.

        Itse rakastan tätä etappia enemmän kuin mitään muuta.

        Minulle tämä herättää paljon jo levossa olleita soluja (pää), mutta teistä muista en tiedä.

        Jotkut ovat perillä jo syntyessään, itse taas en koskaan.

        (Tältä vaikuttaa - sanoi Topsi)

        (hirn)

        Vai vaikuttaa.. 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellanpa hieman

        Maaseudun ja kaupungin välimaastossa on siirtymävaihe.

        Itse rakastan tätä etappia enemmän kuin mitään muuta.

        Minulle tämä herättää paljon jo levossa olleita soluja (pää), mutta teistä muista en tiedä.

        Jotkut ovat perillä jo syntyessään, itse taas en koskaan.

        (Tältä vaikuttaa - sanoi Topsi)

        (hirn)

        Mielenkiintoista, aloittaja vastailee muutaman minuutin välein itselleen, kyllä tämä on antoisaa keskustelua...


    • Ei talviuni tai horrostaminen olis välttämättä ihan huono idea.

      • Anonyymi

        Niin niin

        Jos vielä palataan tähän tyyliin Route 66, niin mikä on se issue siinä, että haluaa tulla lähteneeksi pääsemättä koskaan perille - saati että palaisi jälkiään takaisin?

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin

        Jos vielä palataan tähän tyyliin Route 66, niin mikä on se issue siinä, että haluaa tulla lähteneeksi pääsemättä koskaan perille - saati että palaisi jälkiään takaisin?

        (hihitystä)

        Tarzanissa norsut menivät kuoleman solaan odottamaan sitä viimeistä vihellystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarzanissa norsut menivät kuoleman solaan odottamaan sitä viimeistä vihellystä?

        Mjaa

        Mä taidan jo tavoitella teidän ikäluokkia, sillä niin luokatonta tämä touhu täällä on.

        Käsittääksi tällaiset gäpit ajassa ovat sekä mahdollisia että mahdottomia.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa

        Mä taidan jo tavoitella teidän ikäluokkia, sillä niin luokatonta tämä touhu täällä on.

        Käsittääksi tällaiset gäpit ajassa ovat sekä mahdollisia että mahdottomia.

        (hihitystä)

        Ei kannata pysähtyä, se voi olla se viimeinen pysäkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin

        Jos vielä palataan tähän tyyliin Route 66, niin mikä on se issue siinä, että haluaa tulla lähteneeksi pääsemättä koskaan perille - saati että palaisi jälkiään takaisin?

        (hihitystä)

        Mulle koulussa opetettiin, että elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu. Sama pätee kirjoihin.

        Olen eri mieltä. Musta idea voi olla pelkkä matka. Katsoja (tai lukija) saa ihan itse miettiä mistä kaikki alkoi ja miten se päättyy.
        Pitääkö kaikki aina vääntää ratakiskosta?

        Aamulla katoin elokuvan "Missä on suuri pohjoinen" (löytyy Areenasta). Siinä tehdään noin.
        Tykkäsin. En suosittele ihmisille jotka haluavat, että elokuvassa pitää olla actionia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa

        Mä taidan jo tavoitella teidän ikäluokkia, sillä niin luokatonta tämä touhu täällä on.

        Käsittääksi tällaiset gäpit ajassa ovat sekä mahdollisia että mahdottomia.

        (hihitystä)

        Mä taidan olla tätä ikäluokkaa: https://www.youtube.com/watch?v=BG4HQG5ifwE
        Kappaleen oikea nimi on "Vihoviimeinen mammuttilaulu".


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mulle koulussa opetettiin, että elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu. Sama pätee kirjoihin.

        Olen eri mieltä. Musta idea voi olla pelkkä matka. Katsoja (tai lukija) saa ihan itse miettiä mistä kaikki alkoi ja miten se päättyy.
        Pitääkö kaikki aina vääntää ratakiskosta?

        Aamulla katoin elokuvan "Missä on suuri pohjoinen" (löytyy Areenasta). Siinä tehdään noin.
        Tykkäsin. En suosittele ihmisille jotka haluavat, että elokuvassa pitää olla actionia.

        Mjoo

        Siis ajattelit näin taiteellisena reformina?

        Ihan ok.

        En tosiaan pidä kronologisesta informaatiotieteestä, mutta sen populistisessa määritelmässä mikä tahansa käy, kun mainostulva ei riko ensimmäistä sääntöä:

        Älä tuo itseäsi julki

        (hirn)


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mulle koulussa opetettiin, että elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu. Sama pätee kirjoihin.

        Olen eri mieltä. Musta idea voi olla pelkkä matka. Katsoja (tai lukija) saa ihan itse miettiä mistä kaikki alkoi ja miten se päättyy.
        Pitääkö kaikki aina vääntää ratakiskosta?

        Aamulla katoin elokuvan "Missä on suuri pohjoinen" (löytyy Areenasta). Siinä tehdään noin.
        Tykkäsin. En suosittele ihmisille jotka haluavat, että elokuvassa pitää olla actionia.

        "elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu. Sama pätee kirjoihin."

        Ihmisellä on aina syntymä, elämä ja kuolema. Elämä on ihmisen matka kohti kuolemaa, se elokuvan tai kirjan keskiosa 🤔. Siinä voi tapahtua mitä vaan.

        Yksi vanha työkaveri katseli miehensä kanssa usein iltaisin 80-luvulla. Heillä ei ollut videoita, joten leffat katsottiin oikeasti telkkarista. Usein myöhään iltaan. Työkaveria alkoi usein väsyttää ennen leffan loppua, hän meni nukkumaan. Aamulla kyseli mieheltään mitä elokuvan lopussa tapahtui. Miehen vastaus oli aina sama "Kaikki kuolivat". Ehkä silloin oli vain sellaisia leffoja, joita piti tehdä "elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu"? Lopussahan kaikki aina kuolee.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Siis ajattelit näin taiteellisena reformina?

        Ihan ok.

        En tosiaan pidä kronologisesta informaatiotieteestä, mutta sen populistisessa määritelmässä mikä tahansa käy, kun mainostulva ei riko ensimmäistä sääntöä:

        Älä tuo itseäsi julki

        (hirn)

        Musta tuntuu, et sä oot niin sekopää, että tykkäät ihan ufoista jutuista.

        Olen mäkin aika kahjo, mut en kai ihan noin paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu. Sama pätee kirjoihin."

        Ihmisellä on aina syntymä, elämä ja kuolema. Elämä on ihmisen matka kohti kuolemaa, se elokuvan tai kirjan keskiosa 🤔. Siinä voi tapahtua mitä vaan.

        Yksi vanha työkaveri katseli miehensä kanssa usein iltaisin 80-luvulla. Heillä ei ollut videoita, joten leffat katsottiin oikeasti telkkarista. Usein myöhään iltaan. Työkaveria alkoi usein väsyttää ennen leffan loppua, hän meni nukkumaan. Aamulla kyseli mieheltään mitä elokuvan lopussa tapahtui. Miehen vastaus oli aina sama "Kaikki kuolivat". Ehkä silloin oli vain sellaisia leffoja, joita piti tehdä "elokuvassa pitää AINA olla alku, keskiosa ja loppu"? Lopussahan kaikki aina kuolee.

        - Sheena

        Ja murhaaja oli tietenkin hovimestari. :D
        (En oikeesti muista lukekeneeni tai katsoneeni mitään, missä hovimestari olis murhaaja. Silti tohon sanontaan törmää jatkuvasti.)

        "Ihmisellä on aina syntymä, elämä ja kuolema."

        Pitäisikö siis jokaisessa elokuvassa (tai kirjassa) olla nämä kolme elementtiä?

        Muistan ainoastaan yhden elokuvan, jossa noi kaikki olisi, ja vielä ihan kronologisesti: Täältä tullaan elämä.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Ja murhaaja oli tietenkin hovimestari. :D
        (En oikeesti muista lukekeneeni tai katsoneeni mitään, missä hovimestari olis murhaaja. Silti tohon sanontaan törmää jatkuvasti.)

        "Ihmisellä on aina syntymä, elämä ja kuolema."

        Pitäisikö siis jokaisessa elokuvassa (tai kirjassa) olla nämä kolme elementtiä?

        Muistan ainoastaan yhden elokuvan, jossa noi kaikki olisi, ja vielä ihan kronologisesti: Täältä tullaan elämä.

        Elokuvissa ja kirjoissa ei "pidä" olla mitään pakollisia elementtejä. Täysi vapaus tekijällä/kirjoittajalla päättää elokuvan/kirjan sisällöstä. Mutta ihan yleisestihän monessa kuvataan tuota "keskiosaa", eli kaikenlaista mahdollista tai mahdotonta.

        Itse olen kovasti keskittynyt tykkäämään poliisisarjoista ja dekkareista - niissä nyt väkisinkin silloin tällöin joku kuolee, mutta se ei ole se mistä tykkään..Minua kiehtovia elementtejä ovat mm. ihmismieli, yhteiskunnalliset ongelmat/eri näkökulmat niistä, kurjuus, toivo.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elokuvissa ja kirjoissa ei "pidä" olla mitään pakollisia elementtejä. Täysi vapaus tekijällä/kirjoittajalla päättää elokuvan/kirjan sisällöstä. Mutta ihan yleisestihän monessa kuvataan tuota "keskiosaa", eli kaikenlaista mahdollista tai mahdotonta.

        Itse olen kovasti keskittynyt tykkäämään poliisisarjoista ja dekkareista - niissä nyt väkisinkin silloin tällöin joku kuolee, mutta se ei ole se mistä tykkään..Minua kiehtovia elementtejä ovat mm. ihmismieli, yhteiskunnalliset ongelmat/eri näkökulmat niistä, kurjuus, toivo.

        - Sheena

        Noin mäkin ajattelen. Kehys on vain kehys, ja tarina on vain se joka juttua kuljettaa.
        Oleellisempaa on seurata mitä ne henkilöt tuntee.
        Siks en juurikaan tykkää elokuvista. Sarjat on kiehtovampia. Niissä voidaan luoda, kun kaikkea ei tarvitse tiivistää, vastaavat taustat kuin kirjassa. Elokuvaan on tosi vaikeeta saada mahdutettua sitä taustaa.

        Tietysti kuvallinen kerronta eroaa kirjallisesta. Se nyt on selvää. Mutta jos mennään kuvalliseen, niin mieluummin sitten katon sarjaa.


    • Anonyymi

      Mitään ei saa jättää kokonaan lämmittämättä.

      - Sheena

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Saa jos niin päättää. Mutta ei mennä siihen vaan mennään siihen että lämmityksen tarve riippuu missä mökki sattuu olemaan. Jossain pohjoisessa vaaran rinteellä hirsimökki saattaa selvitä lämmittämättömänä hyvin vuosikymmeniä, tosin silloin siitä ei liioin saa tehdä tuulettumatonta umpinaista pulloa.
        Deception Islandin saarella Antarktiksen niemimaan kupeella on joskus yli sata vuotta sitten hylättyjä valaanpyytäjien hataria puisia majoja yhä kuosissaan.
        Viileä ilma on ihan fysiikan lakienkin mukaan kuivempaa ja kun sekä siellä vaaranrinteillä että Antarktiksella eivät sateet juuri vesisateina tapahdu, kostuttavia tekijöitä on vähän.


      • Anonyymi

        Mjoo

        Ylilämmittäminen on tällaisen paikan loppu.

        No mitä siitä. Olen syntynyt tälle välille.

        (naurua)


    • Anonyymi

      Ajattepas, jos edessäsi olisi hehtaari peltomaata jo pahoin heinettynyttä ja rikkaruohot vallanneet koko pellon.
      Joutuisin alkaa kääntämään lapiolla koko hehtaarin peltoalaa 100x100 metriä.
      Sen jälkeen joutuisit talikolla ja haralla rikkaruohot ja juuret pois keräämään.
      Sen jälkeen suuri siemenviljasäkki, josta kylväisit pellolle viljaa.
      No et saisi peltoa käännettyä syksyyn mennessä, selkä ja jalat olisivat muutamassa päivässä niin kipeät, ettet liikkumaan pääsisi, jos huonoselkäinen ja jalkainen olisit.

      • Anonyymi

        No aariki, 10 x10 metriä on yllättävän kova työ, vuokrapalsta kasvimaalla. Ne rikkaruohot... Viereisellä palstalla oli kongolaisnainen, ei ollu hänellä kuokkaakaan, Lainas sitä sitte, hän ei tehny potuille penkkejä, istutti ne sikinsokin ja puutarhamultasäkistä multaa laitto päälle. Lopun laitto täyteen papua. Ei kääntäny alussa sitä kasvimaataan lainkaan, eikä siis ottanu rikkaruohoja pois. Sitte siinä kesällä oli käsin yksitellen nyppiny ne rikkaruohot pois siltä koko aariltaan.


    • Anonyymi

      Se on liian mukavaa elo siellä maalla.

      • Anonyymi

        No miten on, onko mukava talvella, kun maalla on pimeää, lumityöt pitää itse tehdä ja syrjäkylän perälle johtava tie on ummessa, etkä pääse sieltä liikkelle, kun lunta on polveen asti, lisää pyryttää ja sinun pitäisi aurata tie auki, että pääsisit sieltä liikkeelle.
        Joutuisin lämmittämään puilla ja heräämään yöllä monta kertaa lisäämään puita pesään, kun muuten alkaa palelemaan.


    • Minä tykkään 🥰. Täällä ei ole muita ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe