Murjottaminen menoista parisuhteessa

Anonyymi

Onko muilla kokemuksia siitä, että ystävän tai jopa oman lapsen tapaaminen laukaisee toisessa pahaa mieltä? Seurauksena voi olla päiviä, jopa viikko, kuin rangaistuksena, ettei voi nähdä. Kieltoa tapaamisille ei ole, mutta seuraus tulee. Silloinkin, kun olen sovittanut ne niin, ettei ne ole yhteisestä ajasta pois. Onko se normaalia ja voiko sille tehdä mitään? Menoja ei ole ollut edes montaa, mutta niistä tulee paljon puhetta.

14

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni sinä itse määrität normaalin ts. millä ehdoilla olet valmis rakentamaan ihmissuhdetta. Itse en koe noinkin syvää riippuvuutta tai kontrollintarvetta, jota partnerisi osoittaa terveeksi.
      Kykenettekö keskustelemaan? Pelkääkö hän sairaalloisesti esim. hylätyksi tulemista vai onko takana jotain muuta? Uskon, että itsekin näet, kuinka mahdottomaksi tilanteenne on kehittymässä.
      Sinun ei tulisi tuntea syyllisyyttä tai tulla rangaistuksi; ongelma on hänellä, mutta sen käsittelemättä jättäminen tulee tuhoamaan myös osan sinua, kuten olet huomannutkin!
      Tilannetta tarkemmin tuntematta minun on mahdotonta neuvoa, mitä tehdä, mutta partnerisi tuntuisi tarvitsevan ammattilaisen avaaman kanavan, ja selvittää itselleen (ja sinulle, totta kai), mistä hänen korostunut hallinnan/turvattomuuden tunteensa kumpuaa. Mitä itse ajattelet?

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi. Puhuin hänelle asiasta ja lopulta toinen päätti suhteen. Tuli olo, että hän ei pitänyt siitä, että näin tilanteen, että hän yritti eristää minut muista.
        Tunteeni olivat häntä kohtaan suuret ja jäi mietityttämään, olisiko jokin voinut muuttua ja olisiko tuota voinut korjata. Mutta niin se varmaan on, että toisen olisi pitänyt muuttaa itseään. Itse en ainakaan osannut hoitaa tilannetta niin, ettei huonoa reaktiota olisi tullut.


    • Ei kyllä kuulosta normaalilta. Kannustaisin ennemmin vähän omaakin elämään ja niin olen aina tehnytkin.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole normaalia.

    • Anonyymi

      Mustis vaihtoon, ei parane sairaudesta ikinä.

    • Anonyymi

      kiitos kommenteista. Ne helpottivat.

    • Anonyymi

      Jos yhteistä aikaa ei ole tarpeeksi, kaikki sitä heikentävät asiat, tottakai aiheuttaa närää.

      Kun ei osata kommunikoida, eikä etenkään kuunnella, moiset tapahtumat ovat arkipäivää.

      Minä,minä,minä ihmiset sitten näkevät asian niin että, lapsen tapaaminen on se ongelma. Ei ole, vaan se, miten kohtelet toista. Asia vaan eskaloituu näiden tapaamisten kohdalla.

      Itse olen hyvin onnellinen, rakkaani mustasukkaisuudesta. Ensinäkin se imartelee minua. Toisekseen hän ymmärtää edes, mistä puhun. Puhuimmekin suhteen alussa asiasta varmaan satoja kertoja. Meille on muovautuneet omat kirjoittamattomat sääntömme, huolehtia toistemme onnellisuudesta.

      Voinkin luottaa, minulle olevan aina tarpeeksi aikaa. Jos ei tänään, niin sitten huomenna. Onkin siis omien etujeni mukaista, kun hänellä on menoja. Jaksaakin taas olla minulle ihana itsensä. En tosiaankaan tarvitse jonotusnumeroa.

      Hänen poikansa lähtee usein mukaamme, jos menemme ulos. On tärkeää että myös hän tuntee olevansa rakastettu ja hänet huomioidaan. Toki hän on hauska nuori herrasmies. Meillä on kuitenkin kaksin keskistä aikaa palatessamme rakkaani kanssa.

      Me olemmekin kaikki samalla puolella. Kaikki muut vaihtoehdot, tuntuukin nyt järjettömiltä.

      • Anonyymi

        Sinulla menee hienosti. Se oli kummallista, että närää aiheutti se, että tapasin muita ollessani yksin. Ajattelin, ettei se olisi ollut pois yhteisestä ajasta. Sitä seurasi murjottaminen, joka oli pois yhteisestä ajasta. Kuitenkin sanoi, että saa olla omia menoja, mutta käytös oli aivan toista. Noita menoja ei ollut edes montaa, koska parisuhde on se juttu kuitenkin.

        Joistakin asioista ajatusmaailma oli erilainen ja siksi pyysin, että kerrotaan, miten ajatellaan ja sovitaan pelisäännöt. Se ei onnistunut ja tuntui siltä, että siksi, että se veisi häneltä mahdollisuuden murjattaa, kun toimisin sovitusti. Alussa kaikki meni hyvin, mutta sitten tuntui, että pieniin kiemuroihin tartuttiin.
        Hänellä oli lapsi, jonka tietysti halusin huomioida ja tietysti oli puheenaiheena. Minun lapsista keskustelu ei kiinnostanut, eikä tapaaminenkaan. Parisuhteelle haluaa hyvää, se tuo hyvää molemmille, tuntui vaan, ettei osannut tehdä asioita oikein, kun ne väännettiin. Välillä mietti, onko vikaa itsessä ja toimiiko todella minä, minä tavalla. Aiheesta juttelu on auttanut ymmärtämään ja on helpottanut, ettei ole toiminut väärin, vaan kysymys on jostakin, mitä ei ymmärrä ja mihin itse ei ole loppujen lopuksi mahdollisuutta vaikuttaa. Ja kuten aiemmin kommentoitiin, se alkaa vaikuttaa itseensä huonolla tavalla.


      • Anonyymi

        Ja tuo oli todella hyvin sanottu. Me kaikki olemme samalla puolella.


    • Anonyymi

      Itse olen aina halunnut viettää aikaa vain yhden ihmisen kanssa. Olen valinnut parhaimman, ja viettänyt hänen kanssaan kaiken vapaa-aikani. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta tuntuu, että muu on vain muiden vuoksi tehtyä. Eli että itseäni ei kiinnostaisi olla kuin yhden seurassa, mutta näen muita, koska heitäkin "täytyy" välillä nähdä.

      Tämä on sitten ilmeisesti jotenkin epänormaalia, ja minussa on jotakin vikaa, lapsesta asti ollut. Ja minun pitäisi korjata itseni, jotta olisin enemmistön mukainen, "normaali". Mitään erityistä vikaa ei tietääkseni lapsuudessani ollut. Tai jos olisi, niin sitten minun pitäisi siis korjata vanhempieni minulle aiheuttamia vikoja.

      • Anonyymi

        Minusta tuossa ei ole vikaa ja se on oikeastaan todella kaunista. On totta, että sitä tapaa joitakin ehkä vähän velvollisuuden vuoksi, muttei kai se suhdetta kaada, jos niin tekee kerran pari vuodessa ja vielä siten, että yrittää hoitaa ne silloin, kun kumppanin kanssa ei voi olla. Ja jotkus lasten asiat oli vaan hoidettava. Se harmitti, kun siitä tuli sanomista.

        Tuokin on varmaan totta, että elämä ja kasvatus jättää jälkensä ja on ehkä hyvä ymmärtää, mitä ei tarvitse korjaja ja toisaalta, mihin voisi kiinnittää huomiota.
        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuossa ei ole vikaa ja se on oikeastaan todella kaunista. On totta, että sitä tapaa joitakin ehkä vähän velvollisuuden vuoksi, muttei kai se suhdetta kaada, jos niin tekee kerran pari vuodessa ja vielä siten, että yrittää hoitaa ne silloin, kun kumppanin kanssa ei voi olla. Ja jotkus lasten asiat oli vaan hoidettava. Se harmitti, kun siitä tuli sanomista.

        Tuokin on varmaan totta, että elämä ja kasvatus jättää jälkensä ja on ehkä hyvä ymmärtää, mitä ei tarvitse korjaja ja toisaalta, mihin voisi kiinnittää huomiota.
        AP

        On hyvä, että otat kumppanisi huomioon järjestämällä omat menosi sillon, kun et voi olla hänen kanssaan. Voisit ehkä painottaa sitä hänelle, jotta hänkin tajuaisi, että teet jotakin sen eteen, jotta voisit olla hänen kanssaan mahdollisimman paljon.


    • Anonyymi

      Teidän pitäisi käydä keskustelua siitä, millaisen parisuhteen haluatte, mitä odotuksia teillä on parisuhteelta. Kumppanisi haluaisi ilmeisesti olla ainoa ihminen elämässäsi. Voisit koittaa pohtia hänen kanssaan, että miksihän näin on. Ja koittaa ymmärtää, jos hänelle tulee esimerkiksi ikäviä tunteita siitä, että tapaat muita ihmisiä. Kertoa, että et halua hänen tuntevan niin, ja haluavasi auttaa, jotta hänen ei tarvitsisi tuntea niin. Kumppanisi ei varmaan oikeasti odota sinun hylkäävän lastasi tai ystäviäsi, vaan hän kaipaisi vain ymmärrystä ja tukea tuntemuksilleen sekä tunteen, että on sinulle tärkeä siitä huolimatta, että tapaat välillä muitakin

      • Anonyymi

        Hyviä neuvoja noin yritinkin. Me ollaan erottu, nainen lopetti suhteen ja se harmittaa todella. Sillä oli merkitystä, etten osannut vakuuttaa tai saanut vakuutettua hänelle, miten tärkeä hän oli. Yritin. Tuntui, ettei hän kestänyt yhtään, että olin omien lasten kanssa. Mietin vielä, onko meillä mitään mahdollisuutta, lapset kasvaa ja sitä kautta mahdollisuudet. Siksi kysyn mielipiteitä. Parisuhteen toiveista kysyin ja vastaus jäi aina puolitiehen ja se vähän vaihteli. Jos jonkun asian pystyi ymmärtämään väärin, niin kävi ja sitä ei voinut oikaista mitenkään. Nainen ehkä halusi olla omillaan koettuaan liikaa pettymyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe