Vanhat asia kesken

Tässä kuivatellessa lueskelin täältä yhtä kirjoitusta ja vastasinkin siihen.

Alkoi mietityttämään miksi ihmiset jättää asioita kesken ihmisten välille. Omakohtainen kokemus oli vanhasta jutusta vuosien takaa ja toinen hetki sitten.

Asia pyörii ja pyörii mielessä kuukausia tai jopa vuosia kunnes sen "päättää" puhumalla sen loppuun kyseisen ihmisen kanssa. Kaksi solmua olen nyt puhunut loppuun ja nyt on kevyt olo. Onni että keksin sen tehdä. Nyt ne ei enää kummittele yhtään.

Suosittelen. Huomaa nopeasti suunnan parempaan huomiseen <3

81

669

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi vielä kaksi solmua lisää mutta toinen osapuoli tahtoo pitää solmusta, ehkä muistona minusta?

      • Anonyymi

        Onhan niitä solmuja yksi ja se on iso. Ei ole ennen elämässä tällaista ollutkaan. Liian paljon tunteita vielä. Puheyhteys pitäisi olla, ei niitä pelkillä viesteillä selvitetä, ainakaan mun kohdalla. Muisto ei ole kyllä kaunis vaan erittäin surullinen tällä hetkellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä solmuja yksi ja se on iso. Ei ole ennen elämässä tällaista ollutkaan. Liian paljon tunteita vielä. Puheyhteys pitäisi olla, ei niitä pelkillä viesteillä selvitetä, ainakaan mun kohdalla. Muisto ei ole kyllä kaunis vaan erittäin surullinen tällä hetkellä.

        Minulla oli just tällänen solmu että on iso ja toinen on vieläkin. Huomasin ekan solmun kun selvitin, se auttoin tosi paljon ja nyt en ymmärrä miksi en aiemmin sitä selvittänyt. Oli kyllä iso kynnys että selvitin mutta kannatti. Nyt on niin kevyt olla kun se ei enää paina.


      • Anonyymi

        Ootko yrittäny sitä viimeistä solmuasi avata? Nenätysten puhumallako oot niit solmui availlu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ootko yrittäny sitä viimeistä solmuasi avata? Nenätysten puhumallako oot niit solmui availlu?

        Puhelimessa. Viimeinen iso solmu on toisesta kiinni. Tahtoo pitää sen varmaan muistona minusta. Ehkä hän joskus tahtoo vielä avata sen mutta se voisi johtaa luopumiseen meistä niin kai se on liian aikaista hänelle.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Puhelimessa. Viimeinen iso solmu on toisesta kiinni. Tahtoo pitää sen varmaan muistona minusta. Ehkä hän joskus tahtoo vielä avata sen mutta se voisi johtaa luopumiseen meistä niin kai se on liian aikaista hänelle.

        Ootteko yhdessä kun luopumisesta kirjoitit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ootteko yhdessä kun luopumisesta kirjoitit?

        Ei olla onneksi. En jaksaisi niin sekavaa elämää enää vaikka lottovoitto muuten olikin. Antaa hänen pitää muistona minusta sitä itsellään mitä tahtoo hautoa meidän välillä :)


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Puhelimessa. Viimeinen iso solmu on toisesta kiinni. Tahtoo pitää sen varmaan muistona minusta. Ehkä hän joskus tahtoo vielä avata sen mutta se voisi johtaa luopumiseen meistä niin kai se on liian aikaista hänelle.

        Miten se on siit toisesta kiinni? Eikö suostu puhuun vai mikä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on siit toisesta kiinni? Eikö suostu puhuun vai mikä on?

        Hänellä on kai liian korkeat suojamuurit kaikille tilanteille mitkä haastaa vähänkin. Suon sen jo hänelle. Saa ottaa yhteyttä jos tahtoo joskus kiven sydämmeltään mutta en ala painostamaan ketään ja olen tyytyväinen näinkin.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Ei olla onneksi. En jaksaisi niin sekavaa elämää enää vaikka lottovoitto muuten olikin. Antaa hänen pitää muistona minusta sitä itsellään mitä tahtoo hautoa meidän välillä :)

        Etkö meinaa selvittää sitä solmua teidän välillä? Eikö se rassaa suakin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö meinaa selvittää sitä solmua teidän välillä? Eikö se rassaa suakin?

        Jonkin verran mutta pärjään kyllä. Hän saa aloittaa jos aloittaa. En tahdo häiritä häntä enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö meinaa selvittää sitä solmua teidän välillä? Eikö se rassaa suakin?

        Vähän siitäkin kun tiedän että hän on herkkä tälläsille niin kyllä se häntä enemmän rassaa. Mää nyt selviin mistä vaan.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Ei olla onneksi. En jaksaisi niin sekavaa elämää enää vaikka lottovoitto muuten olikin. Antaa hänen pitää muistona minusta sitä itsellään mitä tahtoo hautoa meidän välillä :)

        Yrititkö selvittää hänen kanssaan? Raskastahan se hautominen on.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Hänellä on kai liian korkeat suojamuurit kaikille tilanteille mitkä haastaa vähänkin. Suon sen jo hänelle. Saa ottaa yhteyttä jos tahtoo joskus kiven sydämmeltään mutta en ala painostamaan ketään ja olen tyytyväinen näinkin.

        Ai otitko yhteyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on siit toisesta kiinni? Eikö suostu puhuun vai mikä on?

        Mielikuvitus suhde, hankala tilanne! No meneppä peilin eteen ja juttele hänen kanssaan, kuka sieltä näkyy Jan mies! Hi Hi hii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrititkö selvittää hänen kanssaan? Raskastahan se hautominen on.

        "nallukalle" 🙉🐽🤣.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "nallukalle" 🙉🐽🤣.

        ? 😅🙈 Mitä ihmettä?


    • Anonyymi

      Solmu on, ja iso. Liikaa tunteita että pystyisi tällä hetkellä aukomaan. Ehkä en koskaan pystykkään. Mielessä on joka päivä. Muistot ei ole enää kauniita vaan aika surullisia ja satuttavia.

      • Ehkä juuri siksi sinun kannattaisi kokeilla avata sitä. Siitä se paraneminen alkaa <3


      • Anonyymi

        Vai liikaa rikottu??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai liikaa rikottu??

        En nyt saanut oikein kiinni?


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        En nyt saanut oikein kiinni?

        Niin siis kun toinen on sen naisen rikkonut niin ei pysty solmuja avaamaan. Odottaa ehkä että se toinen ottaa yhteyttä ja pyytäisi edes anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis kun toinen on sen naisen rikkonut niin ei pysty solmuja avaamaan. Odottaa ehkä että se toinen ottaa yhteyttä ja pyytäisi edes anteeksi.

        ok?


    • Anonyymi

      Solmut kannattaa aukaista jos sellaisia tuppaa edes olemaan.

      • Ehdottomasti. Olo paranee nopeasti. Onnistuu minusta oikeastaan vaan ihmisen kanssa kenen kanssa on tullutkin.


      • Anonyymi

        Se pallo on sillä toisella osapuolella kunhan oppisi pyytämään anteeksi. Paha mieli jäi kyllä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se pallo on sillä toisella osapuolella kunhan oppisi pyytämään anteeksi. Paha mieli jäi kyllä

        Ajattele niin päin että hänellä voi olla joskus raskastakin pitää sitä palloa. Hän ei vain tiedä sitä vielä. Sisällä meillä monella on jotain pahaa oloa ja se on usein juuri se että se pallo on itsellä. Toivottavasti hän joskus ymmärtää sen ja tilanne helpottuu.


      • Anonyymi

        Niin pitäis mut vaatii voimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin pitäis mut vaatii voimia.

        Kyllä vaatii mutta paljon se antaa ja nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pallo on sillä toisella osapuolella kunhan oppisi pyytämään anteeksi. Paha mieli jäi kyllä

        Herranen aika, jos ihminen ei tiedä mitään näistä solmuista! Palsta trolli haluu vaan satuttaa jotain ihmistä, tyhjänpäiväisillä sepustuksilla! Antaahahan trollin tarinoida!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pallo on sillä toisella osapuolella kunhan oppisi pyytämään anteeksi. Paha mieli jäi kyllä

        Harhakuvia vain! Ei mitään muuta!


    • Anonyymi

      Kaikista ei ole kohtaamaan eikä halua puhumaan.katkeruus on liian voimakas.

      • Ikävä kyllä ja se jää sitten sisälle painamaan.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Ikävä kyllä ja se jää sitten sisälle painamaan.

        Kenestä puhut? Onko jokin hahmoista vai harhakuva jostain ihmisestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä puhut? Onko jokin hahmoista vai harhakuva jostain ihmisestä?

        Kerro itse miltä sinusta tuntuu?


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Ikävä kyllä ja se jää sitten sisälle painamaan.

        Näin just. Kyllä puhuisin jos yhteyttä ottaisi mutta toivon ehkä liikaa. Luultavasti jatkaa elämäänsä ihan kun meitä ei olisi koskaan ollutkaan..sen on näköjään helpompi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin just. Kyllä puhuisin jos yhteyttä ottaisi mutta toivon ehkä liikaa. Luultavasti jatkaa elämäänsä ihan kun meitä ei olisi koskaan ollutkaan..sen on näköjään helpompi.

        Se kostautuu laimeana pitkään. Ei niiden kannattaisi.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Ikävä kyllä ja se jää sitten sisälle painamaan.

        Painaa todella kovaa myönnän. yhteydenotto on hänen hommansa ei minun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä puhut? Onko jokin hahmoista vai harhakuva jostain ihmisestä?

        En kyl nyt tajuu miten tämä liittyy tähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyl nyt tajuu miten tämä liittyy tähän?

        Niinpä 🤔


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Kerro itse miltä sinusta tuntuu?

        Tuntuu ristiriitaselta. En oikein tiedä edes mitä ajatella koko hommasta. Mikä oli totta ja mikä ei. Oliko hän edes tosissaan meidän suhteen. Vai oliko kaikki vaan jotain peliä.?


      • Anonyymi

        Katkeraksi voi tulla kun toistuvasti kohdellaan huonosti.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Se kostautuu laimeana pitkään. Ei niiden kannattaisi.

        Mitä ei kannattaisi?


    • Anonyymi

      Joskus välillä ihan huoneeseen🙃

      • Anonyymi

        🤔 okei


      • Anonyymi

        ? En tajuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤔 okei

        Joku huseeraa tänne väliin...


    • Anonyymi

      Minä olisin valmis puhumaan tästä jutusta, jos joskus haluat. Ehkä tilanne voisi olla mahdollinen jonkin ajan kuluttua. Haluaisin pyytää kasvotusten anteeksi. Sen olen velkaa. Kyllä minuakin tämä vaivaa, vaikka tarvitsin tämän kokemuksen kehittyäkseni. En pelannut kanssasi mutta tilanne ei kuitenkaan ollut todellinen. Tällä hetkellä haluan sinulle vain hyvää. Minä en aio ottaa yhteyttä mutta jos sinä haluat, niin olen valmis. Luulen, että se voisi helpottaa meitä molempia ja pääsisimme eteenpäin jo. Tämä asia jäisi taakse lopullisesti meiltä molemmilta.

      • Anonyymi

        No kelle tämä menee? Miehelle? Naiselle? Ota yhteyttä niin menee oikealle ihmiselle


      • Anonyymi

        Haluaisit pyytää kasvotusten anteeksi mutta et aio ottaa yhteyttä.. Vähän ristiriitaista viestintää.. Tilannekkin oli ihan todellinen.


      • Anonyymi

        Kaikille Han trolli on valmis!! 😤.


      • Anonyymi

        Kerro joku yhteinen juttu tai vinkki kelle raapustelet tai kuka olet niin ei tarvi tuuleen huutaa. Täällä kun raapustelee aika moni jolla samanlainen tilanne.


      • Hienosti kirjoitettu 🤗.


    • Anonyymi

      Antaa olla. Kukahan se ei halua sopia. Lakkaan yrittämästä sopia tätä asiaa jotenkin. Haluaisin jonkinlaisen sovun mutta voin elää ilmankin. Jätän asian taakseni vain. Se käy minulle sekin.

      • Anonyymi

        No mitäs sä oot yrittäny? Morsettanukko?


    • Anonyymi

      Jaa, joskus sitä vaan ajattelee että asiasta on jonkinlainen yhteisymmärrys ilman tuota puhdistavaa keskusteluakin. Kun näitäki lukee, niin aika samanlaisia mietteitä on monilla, ei keksi kertakaikkiaan mitään lisättävää.

    • Anonyymi

      Edelleen pyydän anteeksi koko juttua. Min sen aiheutin. Ihastumisia ei minulle enää tule. Se on loppu. Inhoan kaikkea siihen liittyvää.
      Minä olen kiitollinen kaikesta mitä minulla on. Olen saanut paljon. Sinulle toivon hyvää tulevaisuutta. Olkoon elämä sinulle valoisa😊

      • Anonyymi

        Täällä palstallako ajattelit anteeksi pyydellä ties keltä?


    • Anonyymi

      Kansa päättää.

    • Anonyymi

      Huomenta. Ymmärrän, että oma tilanteeni ei tällä hetkellä ole parhaimmasta mahdollisesta päästä mutta näillä mennään. Olen onnellinen, että saan elää ja olla. Yritän tästä eteenpäin elää niin hyvin kuin voin. Minulla on ollut paljon ongelmia enkä ole rakastettava erityisesti. Tunnen, että minusta ei pidetä. Se tunne minulla on ollut lapsesta asti. Olen kuitenkin sinnikäs. Menen eteenpäin. Päivä kerrallaan.

      • Anonyymi

        Onko joku sanonut että rakastaa sinua?


    • Anonyymi

      Lapset ovat sanoneet mutta ei mies. Olen loukannut häntä niin en ihmettele. Ehkä hän joskus vielä sanoo. Toivotaan niin.
      Toivon, että meidän välille ei jää haavaa, siis sinun ja minun. Olisin tosi iloinen, jos antaisit minulle anteeksi. Joka yö rukoilen puolestasi. Pääsetkö tästä ohi?

    • Anonyymi

      En aio tätä enää puida. Minun osaltani tämä on ohi. Saat antaa anteeksi tai olla antamatta. En sille mitään voi. Minä olen tehnyt parhaani ja yrittänyt sovitella. Minulla ei ole tähän mitään lisättävää.

      • Anonyymi

        Minun kanssani ei ole kukaan mitään yrittänyt sovitella kun en ole hänestä mitään kuullut. Ainakaan ei ole soittanut


    • Anonyymi

      Enkä aio tätä asiaa julkisesti enää puida. Myös minun maineeni on kärsinyt tässä. Ei tämä ole helppoa minullekaan ollut.

    • Anonyymi

      En aio ottaa yhteyttä, en uskalla ja tiedät hyvin miksi. Tämä asia jää minulla taakse. Menen elämässä eteenpäin. Uskon, että välimme ovat neutraalit eikä sen kummemmat tarvi ollakaan. Uskon, että tämän kaiken piti tapahtua. Tällaiseen ei minulla ole koskaan enää tarvetta. Elämä on opettanut minua ja minä olen ottanut opin vastaan.

      • Anonyymi

        Enpä kyllä tiedä miksi et uskalla koska en ole todennäköisesti se kenen luulet mun olevan. Eli puihin meni. Naisii ja miehii ja murmeleita pyörii täällä kirjottamassa.


      • Mitä sinulle on tapahtunut jos et uskalla? 😔


    • Anonyymi

      Sinä tulet aina olemaan parempi minua enkä ikinä saa kiinni. Jollakin tasolla minä olen maailman huonoin ihminen kautta aikojen. Sen kanssa minun on elettävä. Se pitää jalat maassa tästä eteenpäin. Tämä on viimeinen kirjoitukseni täällä, en koskaan enää kommentoi tätä asiaa riippumatta siitä, mitä minulle vielä viestität. Elämä kuitenkin jatkuu.

      • Anonyymi

        Oletko nut nainen vai mies? Kuka täällä huutelee kun on niin monta kirjottajaa.


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät onko nämä sulle vai jollekkin muulle? Olet itsekkin näköjään samassa tilanteessa niinkuin aika monet. Täälläkin näyttäisi monta tyyppiä olevan. Pistä IRL niin nenee oikealle ihmiselle äläkä omi näitä. Eihän tästä ota pirukaan srlvää kuka kellekkin kirjottaa. Onko nainen, mies vai hamsteri. 😀


    • Anonyymi

      Minusta on outoa, että joku pyytelee anteeksi jotain tekosiaan, muttei halua tehdä sitä irl. Sellainen ei osaa katua mitään oikeasti. Itsekäs ja omahyväinen.

      • Anonyymi

        No samaa miektä sun kanssa. Siksi tuolla varmaan lukeekin että soita kyseiselle henkilölle. Ja sama tuli mieleen että jos haluaa vilpittömästi pyytää anteeksi tai botain sopia niin ei niitä asioita jollain sorry viesteillä selvitetä tai palstoilla anonyymeinä. Aika itsekkäältä tommonen kuulostaa. Ja heittovuorossa on jälleen pelaaja verkon väärällä puolella. Pallo ei liikkunut vielä minnekkään.


    • Anonyymi

      Maalämpö on suosituin.

    • Anonyymi

      Mitäs? Kyllä se tekstarikin on aloitus josta voi muuhun jatkaa. Jotkut on vaan niin omahyväisiä että lentokoneella pitäis pilvissä anteeksipyyntökin heille suorittaa vaikkei itse kykene edes siihen tekstariin.

      • Anonyymi

        No se pyytää anteeksi joka on loukannut. Onko vaikea ymmärtää? Ei kai se loukattu osapuoli ala mitään tekstareita laitteleen. Sen kuvan tästä keskustelusta sain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se pyytää anteeksi joka on loukannut. Onko vaikea ymmärtää? Ei kai se loukattu osapuoli ala mitään tekstareita laitteleen. Sen kuvan tästä keskustelusta sain

        Kuules .loukkauksia on monenlaatuisia ja loukata voi myös tietämättään. Kyllä mielestäni epäitsekkäämpi on se joka sopuun pyrkii oli sitten loukkaaja tai loukattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules .loukkauksia on monenlaatuisia ja loukata voi myös tietämättään. Kyllä mielestäni epäitsekkäämpi on se joka sopuun pyrkii oli sitten loukkaaja tai loukattu.

        Pointti se on tuokin. Joskus vaan se terve itsekkyys on ihan suotavaa niin ettei kynnysmatoksi tarvitse ruveta. Riippuu tapauksesta tietenkin.


      • Anonyymi

        Oletko sen tekstarin sit laittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sen tekstarin sit laittanut?

        Eikö nämä asiat hoideta muulla lailla kun tekstareilla?


    • Anonyymi

      Minä olen valmis pyytämään anteeksi IRL mutta miten se käytännössä tapahtuu, en tiedä. Minulla ei oikeastaan ole puhelinnumeroakaan, että voisin viestin lähettää. Kerro minulle, niin voin toteuttaa kyllä. Mielelläni sen anteeksipyynnön teen. Mitään häirikkösoittoja en todellakaan tee, en minä nyt niin epätoivoinen ole.
      Kyllä minulta nyt viimeinen narsismi viedään mutta se on varmasti hyvä asia. Ikinä en enää ihastu kehenkään. Ei minulla ole siihen tarvettakaan, kun minulla on jo mies. Vielä pysyy rinnalla, kun on niin hyvä tyyppi; minun paras ystäväni. Tippa tulee silmään, kun sitä ajattelen. Hänellä on ollut minussa kestämistä monessa mielessä. En todellakaan ole ollut helppo kumppani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      200
      2214
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1731
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      85
      1287
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1136
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1062
    8. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      31
      1059
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1019
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe