Onneksi ilmat lämpenevät ja pääsee nauttimaan avojaloin olemisesta myös ulkona. Kotona olen aina avojaloin. Joskus olen myös kuntosalilla avojaloin, kun salilla on rauhallista. Olo on tosi hyvä, jalat eivät hikoa ja jalkapöydän lihakset saavat kaipaamaansa harjoitusta, jota ne eivät kengissä ollessaan saa.
Kesäisin tykkään kävellä myös ulkona avojaloin. Teen kävelylenkkejä kotoa avojaloin, käyn avojaloin kaupassa, kirjastossa ym.. Jos olen menossa rannalle autolla, en ota kenkiä mukaan lainkaan.
Onko täällä muita avojalkaisia?
Paljain jaloin
9
1484
Vastaukset
- Sanna
Meille opetettiin autokoulussa ettei autoa saa ajaa paljain jaloin, se rikkoo käsittääkseni tieliikennelakia.
Muuten avojaloin on kivaa olla, varsinkin nurmikolla ja rannalla. - nnnnnnnnn
sinua inhota kaikki lika mitä kaduilla on? Itse en voisi ikinä kuvitellakaan käveleväni paljain jaloin kaupungilla, koska ihmiset, siis suomalaisilla on tämä äärimmäisen viehättävä tapa syljeskellä pitkin katuja, ja heittää kaikki muukin käsistään minne huvittaa. Ällöttää koko ajatus.
- minä myös
Autoa ei todella saisi ajaa avojaloin, näin on minulle myös opetettu. Totta on myös se, että paljain jaloin Suomessa talsiessaan voi astua vaikka mihin inhottavuuksiin, mutta sitä uhmaten, minä tykkään myös tepastella ilman kenkiä, ja jalat tykkää. :)
- Avojaloin paras
Suomen kadut ovat vielä siistejä verrattuna esim. Välimeren tai Aasian maiden katuihin. En ole koskaan astunut lasiin tai mihinkään muuhunkaan, josta olisin saanut haavan jalkaan. Kunhan vain hieman katsoo, mihin astuu, niin pärjää hyvin ilman kenkiä.
Märkään sylkeen ei tarvitse astua, kuivaa sylkeä taas ei näe. Ei mua tuo inhota. Samalla tavalla voisi ajatella, että eikö inhota se, että kadulla kulkiessasi vedät keuhkoihisi pakokaasuja, jotka vasta myrkkyjä ovat. Niitäkään ei näy ...
En tiennyt tuosta autolla ajamisesta. Olen vain käytännössä havainnut, että paljain jaloin on helpompi ajaa kuin esim. sandaalit jalassa. Niillä ajaminen vasta vaarallista on!
- lilsister
ennen asuin pikkukaupungissa ja kuljin kaikki kesät pääsääntöisesti paljain jaloin. jalkani olivat parkkiintuneet mustiksi tomusta, mutta silti rakastin sitä =D
muutettuani isompaan kaupunkiin jouduin luopumaan tästä tavasta, koska kaduilla on niin paljon lasia ja poikaystäväni varoitteluista huolimatta onnistuin saamaan siruja jalkoihini. - Avojalkapohjin
Paljain jalkapohjin on erityisen hauskaa silloin, kun toiset yllyttävät omalla esimerkillään samaan.
Keskustassa ei ole erityisen hauskaa liikkua kengittä, mutta kuuma-asvalttiset maantiet, soratiet, purupolut ja moni muu hiemankin kauempaa löytyvä tiestö ja maasto ovat jännää ulkoliikuntaa.
Onko pääkaupunkiseutulaisia liikkeellä treenatakseen jalkapohjiaan? - saa ajaa
Korjataanpas nyt täällä ollut väärinkäsitys: Avojaloin ajamista ei kiellä mikään tieliikennelain, tieliikenneasetuksen eikä muunkaan asiaan vaikuttavan säännön määräys.
Joten on ihan kuskin vapaassa harkinnassa käyttääkö kenkiä vai ei... Ajoneuvo pitää toki pystyä hallitsemaan kaikissa tilanteissa, mutta se ei edellytä kenkiä! - paljain varpain
Nautin paljain jaloin olemisesta. Kotona aina on varpaat paljaana. Ulkona sään salliessa pihalla ja joskus myön käyn kaupassa/ asioilla & ajan autoa paljain jaloin.
Olen mielelläni myös kylässä ilman sukkia. Sukat ahdistaa ja sitä paitsi musta on piristävää jos ihmiset pukeutuu vähän eri lailla ja uskaltaa olla oma itsensä. - petterix
Minusta yksi parhaita asioita kesässä on se, että voi kulkea avojaloin. Kävelen ilman kenkiä lähes missä tahansa, kaupungilla, kaupoissa, kirjastossa jne.
Kengät ahdistaa lämpimänä kesäpäivänä. Mulla saattaa mennä kokonaisia päiviä niin, että en kenkiä jalkaani laita. Minä yksinkertaisesti tykkkään kulkea paljain jaloin kesäisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541421- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111164Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461087Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32906Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804