Kusetusta ja vääriä mielikuvia

Anonyymi

Nämä tv ohjelmat joissa laihdutetaan 8-10 kiloa kuukaudessa annetaan ihmisille aivan väärää tietoa laihdutuksesta.

Niistä tulee sellainen mielikuva että paino on helppo saada pois JOS lihoo,mutta todellisuus on aivan toista.Jo 2:den kilon laihdutuksen eteenkin pitää tehdä erittäin paljon työtä ja noudattaa tiukkaa ruokaohjelmaa jossa on hyvin vähän herkkuja.

Monella lihoneella ei ole mitään käsitystä siitäkään miten paljon kaloreita saa syödä päivässä että paino pysyy samassa,eikä painonseurantaa ole harrastettu vuosiin.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Nämä tv ohjelmat joissa laihdutetaan 8-10 kiloa kuukaudessa annetaan ihmisille aivan väärää tietoa laihdutuksesta."

      Niin jaetaan viralliseltakin taholta.

      Biggest Looser on roskaa.

    • Anonyymi

      Mutta miksi pitää sitten ensin lihottaa itsensä possuksi?
      Sitten käpristellään kilojen kanssa ja tuskaillaan erilaisilla dieteillä.
      Helpointa, yksinkertaisinta ja terveellisintä on pitää paino normaalin rajoissa.
      Älkääkä tulko sanomaan että ne kilot vaan jostain salaperäisellä tavalla ilmestyy.
      Kyllä ne on omien elämäntapojen tulosta 99%.
      Itse en koskaan ole ollut lihava vaikka yhdelläkään dietillä en eläissäni ole ollut.
      Olen ikäni syönyt normaalia kotiruokaa joka lapsuudenkodissa oli perunaa ja kastiketta, makkaraa, lihaa, ruisleipää. Joka päivä myös jälkiruokana jokin marjakiisseli tai vastaava. Kerran viikossa leivottiin pullaa.
      Taika olikin kai siinä että oli säännöliset ruoka-ajat ja ruokaa syötiin nälkään, ei huvikseen.
      Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta kolmekymppisenä. Siihen tyroksin lääkitys. Olen ollut kolme kertaa raskaana ja joka ikinen kerta paino pudonnut jo imetyksen aikana entiselleen. Syön mitä haluan, en välttele mitään. Edelleen jatkuu kotona opittu ruokarytmi ja vain nälkään syöminen.
      Liikun joka päivä ulkona koska se on minulle tärkeää. En näännytä itseäni hikijumpissa ja saleilla ja pakkoliikunnalla, liikun sen verran kuin siitä nautin.
      Lihomiseen on tuhat tekosyytä. Mitkä ovat sinun?

      • Anonyymi

        "Lihomiseen on tuhat tekosyytä. Mitkä ovat sinun?"

        Ja ylipainoisten syyllistäjiäkin riittää-valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lihomiseen on tuhat tekosyytä. Mitkä ovat sinun?"

        Ja ylipainoisten syyllistäjiäkin riittää-valitettavasti.

        Miksi sinä olet lihava?


      • Anonyymi

        Kyllä se vaan ihmetyttää miksi ihmiset lihottavat itsensä niin lihavaksi.Jos minä lihon 4 kiloa alkaa HETI kova reeni ja dietti.
        Harrastan välillä erittäin paljon hikiliikuntaa.Syön silloin enemmän kuin 180 kiloinen ja olen kuitenkin laiha.Yleensä herkkujen osuus kaloreista on noin 50% kakkua,karkkia ja kaikkia muutakin roskaruokaa.


      • Anonyymi

        Tuo kilpirauhasen vajaatoiminta kertoo siitä että hiilihydraatteja ON varottu syömästä.
        Terveelliseen ruokavaliooon KUULUU nimenomaan hiilihydraatit vähintää 300g päivässä kevessäkin työssä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä olet lihava?

        "Miksi sinä olet lihava?"

        Minä en ole lihava vaan hoidin asian tiukalla LCHF elämäntavalla jo yli 10 vuotta sitten.

        Samaan aikaan ymmärrän sen mitä sinä et-lihavuuteen on monia eri syitä joten jatka luuloinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan ihmetyttää miksi ihmiset lihottavat itsensä niin lihavaksi.Jos minä lihon 4 kiloa alkaa HETI kova reeni ja dietti.
        Harrastan välillä erittäin paljon hikiliikuntaa.Syön silloin enemmän kuin 180 kiloinen ja olen kuitenkin laiha.Yleensä herkkujen osuus kaloreista on noin 50% kakkua,karkkia ja kaikkia muutakin roskaruokaa.

        "Kyllä se vaan ihmetyttää miksi ihmiset lihottavat itsensä niin lihavaksi.Jos minä lihon 4 kiloa alkaa HETI kova reeni ja dietti."

        Muutakin kehumista turhista luuloista???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi sinä olet lihava?"

        Minä en ole lihava vaan hoidin asian tiukalla LCHF elämäntavalla jo yli 10 vuotta sitten.

        Samaan aikaan ymmärrän sen mitä sinä et-lihavuuteen on monia eri syitä joten jatka luuloinesi.

        Kysypäs tuota asiaa Veijolta, niin saat oikean vastauksen.


    • Anonyymi

      Minä olen lihava, 15 kg ylipainoa, koska minulla ei ole kilpirauhaslääkitystä.
      Kilpirauhasarvot ovat 0,1 pykälän verran suositusrajojen sisällä,

      Molemmat kilpirauhaset suurentuneet, nyt toisen koko on 3 x 4 cm, toisen 3,5cm x 4,8 cm, mutta terveyskeskuslääkärit eivät suostu lääkitystä määräämään.
      Ultrataan puolen vuoden välein ja katsotaan vain miten rauhaset kasvavat.


      En jaksa mitään muuta tehdä kuin käydä töissä. Sekin on valtavan suuri haaste, syö kaikki voimavarat. En pysty työpäivän jälkeen enää edes katsomaan televisiota kun silmät ovat kuivat ja kipeät. Siivoaminen, pyykinpesu ja ruuan laitto ovat viikonloppuisin niin iso ponnistus että minun on pakko nukkua päiväunet.

      Lääkärit hokevat että olen masentunut ja tyrkyttävät mielialalääkkeitä.
      Tätä on jatkunut nyt jo 3 vuotta, ja tämän koronan aikana lääkärit ovat vaihtuneet joka kerran. Lääkäreitä ei kiinnosta, 20 minuutin käynti, kas, arvo on yhä 0,1 verran raja-arvojen sisällä joten ei voi kilpirauhaslääkitystä kokeilla kun se on niin vaarallista sydämelle, mutta masennuslääkkeitä voisi kokeilla. Kun kysyn vaikuttaako lääkärin kaavailema masennuslääke kilpirauhasen liikakasvua pienentävästi ja parantaako se kilpirauhasarvoja, vastaus on ei.
      Olen kysynyt vähentääkö masennuslääke sitä lyijyä mikä minun lihaksissani on, ei osannut vastata siihen kun oli vasta valmistunut lääkäriksi. Kiitin rehellisyydestä ja kieltäydyin masennuslääkereseptistä.

      En ole masentunut, kun en syö masennuslääkkeitä, olen lääkäreiden mielestä kieltäytynyt hoidosta.

      Olen pohjattoman väsynyt, hiukset tippuvat päästä, iho on kuin paperia.
      Kun lähden ulos kävelemään, joudun pysähtymään jo 3 minuutin jälkeen. On kuin minulla olisi lyijyä koko vartalo täynnä, se paino on jotain valtavaa. Jo pelkästään pään pitäminen pystyssä tuntuu ylivoimaisen raskaalta välillä. Palelin tämän kesän helteilläkin mielettömästi, piti olla villatakki päällä ja villasukat jalassa vaikka lämpöä oli ulkona 35 astetta.

      Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa viimeiset 3 vuotta, siitä asti kun tämä vaiva alkoi. Syön päivittäin 1000- 1200kcal. Kasviksia, kanan rintafilettä, kalaa, en syö herkkuja, en käytä suolaa liikaa. Juon vain vettä vähintään 1,5l päivässä. En käytä alkoholia, en juo olutta enkä siideriä, en juo kahvia enkä teetä. Silti tuntuu kuin kädet ja jalat olisivat turvoksissa.

      Sanon kaikille teille jotka tuomitsette automaattisesti kaikki lihavat ylensyöjiksi. Armollisuutta meitä ylipainoisia kohtaan. Minä olen pohjattoman väsynyt lääkäreihin, omaan tilanteeseeni ja tähän minua vaivaavaan väsymykseen.

      • Lääkärokeskus Aavassa Kampissa saa mitattua perusaineenvaihduntansa ja kokeilisin kyllä toista lääkäriäkin.


    • Anonyymi

      Pika laihdutus heillä valvotuissa tiloissa joissa kotin päästyä lihoavat takaisin .Jos haluat laihtua.Ruoka rytmi ja hyöty liikunta.Ruoka rytmin kellon ajat ota mallia sairaalat.Jos koskaan ollut sairaalan osastot.Laita nettiin haku jonkun sairaalan nimi ja ruoka ajat.Toimi sata varmasti.Amiainen ,lounas välipala,illalinen iltapala.Perus ruokaa vaan.Ei dietti ruokaa.Rasvasolusi olet saanut sokerista.Siitä joudut luopuu loppu elämäsi jos haluat pysyvän painonpudotus.Koska sokeri nostaa heti eloon takaisin ne rasvasolut.Syömällä aineen vaihdunta lähtee toimimaan.Ruoka on polttoaine.Kuin pensa autolle!esim. kello 8.aamupuro lisukeineen. Kello 11.30. Ruoka raskaampi,laatkot,Lihaa tai kanaa.Mitä nyt syötte.Ei leipää. Välipala kello 14.ei pulla,keksi leivos,karkki,ei suklaa. Illalinen 16.30.kevyempi,keitot,ymm.kello 19.ilta pala .Jos lopun elämäsi sorvaat ruoka rytmin ja aina ravinto saman aikan.Laihdut.Yksi nainen tuolla laihtui 3 vuodessa 30 kg. Toinen lahtui 40kg.meni vaan 5 vuotta.Kilot eivät tuleet takaisin.Kieltäytyvät pullamössö ,makeiset,jäde kaakut.Syövät normi ruokaa.Laihdutaminen lihotaa.Jos et halua laihtuaa ja haluut sokeripitoisia tuoteita.sinun asia.Älä puhu sit kiloistasi ja laihdutus ja luule se tapahtuu heti.

      • Anonyymi

        Mitä yritit tuossa sanoa?


    • Anonyymi

      Lihoamiseen on syynä elämän tilanteet.Pahan oloon huomaamatta syödään.Sama kun on jano.Ei tunisteta sitä ,vaan syödään.Hormooni toiminat,jos syö paljon lääkeitä.Mieliala läkeet vaikutaa ruuan ja makean himoon.myös jos ei ole riitävästi hyviä pakteereita vatsassa eli suolistossa.Ne hyvät pakteerit kuoleet,kun nimenomaan ollut penisiili kuuri tai sen johdanaisläkeet. Siloin lääkärin pitäisi reseptiin laitta maitohappo pakterit.Myös emätin tabletit.Monille tulee juuri lääkekurin jälkeen virstatulehdus tai bakterinen vanginoosi. Kilpirauhanen sitä ei tutkita jos henkilö lihoo,liho.Aina kun on ylipainoinen pitäisi myös päästä terapiaan.Käsitellä asiat miksi syö.Peitetty paha olo.Psyke läkeet jotka lihotaa,nyky tegnoloogia luulisi on jo kehitetty toisenlaiset lääkeet,jotka ei vaikuta makean himoon.

    • Anonyymi

      Tuossa uusimmassa suomalaisessa parhaillaan telkkarissa pyörivässä laihdutusohjelmassa ei puhuta mitään ruokailusta, näytetään vaan miten kullakin viikolla esiteltävä henkilö on laihtunut.

    • Anonyymi

      -Psyke läkeet jotka lihotaa,nyky tegnoloogia luulisi on jo kehitetty toisenlaiset lääkeet,jotka ei vaikuta makean himoon.

      luuli etä tosa oli joki järki muta iha turha luuli, ei osa pistä mihinkä lause oike kaiki sana ihankumma lääke psyke sen taki osaa ei laita mihinkä väli mitä.

      mikä mieli sula asias onko oikes?

      • Lääkekehitys on kallista ja aivokemia huonosti tunnettua niin tuskin tulee kokonaan uusia masennuslääkkeitä kovin nopeaan tahtiin. Ruokahalu saattaa jopa johtua masennuksen helpottamisesta.


    • Anonyymi

      Näiden laihdutusohjelmien pyörintä eri maissa on vähentynyt verrattuna muutama vuosi sitten. Ihmiset ovat saaneet tietoa, että minimaalinen kcal ja muutaman tunnin päivittäinen hikiliikuntaa saa ihmiskehon jatkuvaan alhaiseen aineenvaihduntaan.
      On todisteita suurimman osan laiduttaneista lihovan entistä suuremmiksi muutaman vuoden sisällä.
      Syy, kun normaali-kcal määrä ei lihota ei laihdutusohjelmia kuukausia läpikäyneitä, niin ne, jotka olivat niissä "nöyrryytysohjelmissa", niin he joutuvat syömään 800kcl vähemmän koko ajan, eikä kukaan kykene siihen!
      Lääkärit ovat hämmästyneitä, että aineenvaihdunta pysyy alhaisena vuosia jälkeenpäin!

      Mutta ihmiset, jotka kohottavat omaa itsetuntoaan painamalla joku toinen huonommaksi tässä kilpailuyhteiskunnassa ovat keksineet muita ohjelmia, joissa saavat nauttia Viikottaisissa jonkun pois karsimisesta huonompana!

      En katso koskaan näitä ohjelmia, koska löytyy runsaasti henkilöitä, jotka kilpailevat itsensä kanssa! He näkevät itsessään sen, mitä halua sat muuttaa ja ryhtyvät tiedon hakuun ja sen toteuttamiseen.
      Siitä se itsekunnioituksen ja hyvänolon lisääntyminen johtuu. Ei ole tarvetta mollata jotain muuta lähimmäistä omalla paremmuudellaan! 😉
      Minerva 🧜‍♀️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe