onko sallittua?

Anonyymi

Onko tunteiden ilmaiseminen työpaikalla sallittua? Jos ei, niin miksi sitä ei ole erikseen kielletty?

22

1299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole kiellettyä itse asiassa ☺ Ei sitä voida kieltää.

      • Anonyymi

        Voidaan kokea ja tulkita häirintänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan kokea ja tulkita häirintänä?

        No, mutta rajat pitää vetää. En mäkään halaile ja sössötä tykkääväni. Voidaan me hengailla. Vapaa-ajalla voi toki halutessaan tehdä selvää asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta rajat pitää vetää. En mäkään halaile ja sössötä tykkääväni. Voidaan me hengailla. Vapaa-ajalla voi toki halutessaan tehdä selvää asioista.

        Niin, jos toisen käytös ärsyttää, siitä voi aikuinen sanoa toiselle suoraan. Muuten voi olla että se tutkitaan imartelevana. Tuppisuut voi nyt myös antaa äänen kuuluviin. Ei jaksa lussuja


      • Anonyymi

        Ei kai se kiellettyä ole ellei mene ahdisteluksi.
        Tietenkin tulkintakysymyksiä.


    • Anonyymi

      Ei se mitenkään kiellettyä ole. Ei kai sitä edes voi mitenkään laillisesti kieltääkään.

      • Anonyymi

        Kuitenkin sellaisesta voi saada jopa potkut. Kun tehdään kantelu esimiehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin sellaisesta voi saada jopa potkut. Kun tehdään kantelu esimiehille.

        Tuskinpa kukaan koskaan on saanut potkuja vain "tunteiden ilmaisemisesta". Tunteitaan vaan voi ilmaista niin monella tavalla ja OSA niistä tavoista on loukkaavia ja sopimattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin sellaisesta voi saada jopa potkut. Kun tehdään kantelu esimiehille.

        Kyllä on surullisia ihmisreppanoita jotka tuollaista kantelua harrastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan koskaan on saanut potkuja vain "tunteiden ilmaisemisesta". Tunteitaan vaan voi ilmaista niin monella tavalla ja OSA niistä tavoista on loukkaavia ja sopimattomia.

        Niin. Vain osa. Aikuinen ihminen tuskin loukkaantuu, jos toinen kertoo vaikka ihastumisesta.. Jos vastapuolella ei oo tunteita niin tajuaa sitten lopettaa. Sitähän se edellyttää.
        Käpälöinti ja lähentely yms sopimaton vihjailu, jos toinen ei lähde messiin. Ne ei sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan koskaan on saanut potkuja vain "tunteiden ilmaisemisesta". Tunteitaan vaan voi ilmaista niin monella tavalla ja OSA niistä tavoista on loukkaavia ja sopimattomia.

        Onpa niinkin kuitenkin käynyt, ilman että kyseessä olisi ollut ahdistelua. Totuus on tarua ihmeellisempää. Kannattaa olla varovainen ja keskittyä pelkästään työntekoon työpaikalla.


      • Anonyymi

        Kai tässä kieltojen luvatussa maassa voidaan sellainenkin laki kehitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa niinkin kuitenkin käynyt, ilman että kyseessä olisi ollut ahdistelua. Totuus on tarua ihmeellisempää. Kannattaa olla varovainen ja keskittyä pelkästään työntekoon työpaikalla.

        Se, että itse ei pidä tekemäänsä ahdisteluna, ei tarkota etteikö se voisi silti olla ahdistelua. Saisiko siis jotain todistetta tuollaisesta todellisesta tapahtumasta, eikä vain jotain epämääräisiä internetin kuulopuheita, jotka sattuivat kaverin kaverin kaverille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että itse ei pidä tekemäänsä ahdisteluna, ei tarkota etteikö se voisi silti olla ahdistelua. Saisiko siis jotain todistetta tuollaisesta todellisesta tapahtumasta, eikä vain jotain epämääräisiä internetin kuulopuheita, jotka sattuivat kaverin kaverin kaverille.

        Olen vastuussa siitä, mitä sanon, en siitä, mitä ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vastuussa siitä, mitä sanon, en siitä, mitä ymmärrät.

        Aivan, olet vastuussa siitä mitä sanot. Pidä siis huoli, että puhut asiallisesti. Helppoa kuin mikä.


    • Anonyymi

      Olin kuitenkin väärä ihminen.

      • Anonyymi

        Millä tavalla väärä?


    • Anonyymi

      Ollaan ihmisiä eikä robotteja, se olisi jokaisen hyvä muistaa. Tunnemme iloa ja surua, vihaa ja rakkautta. En paheksu ihastumisesta kertomista työpaikalla, mutta asiallisesti on oltava. Jos vaikka vastapuoli ei tunne samoin niin on se osattava kertoa kauniisti eikä ihastujankaan tule repiä pelihousuja asiasta. Ihastumisesta kertominen on aina kovin rohkea teko.

      • Anonyymi

        Niin on. Siinä riskeeraa itsensä ja maineensa. Jos uskaltaa kertoa toiselle tämän, on myös luotto korkealla toista kohtaan. Se voi kuitenkin olla noloa toiselle. Vaikka nyt niitä tunteita ei sit olisikaan vastapuolella niin voi sitä kauniisti asian ilmaista silti. Ja sit ainakin saa rauhan.
        Eipä ainakaan elätä turhia toiveita. Voi sit ajan kanssa laimeta nopeammin ja teistä voi tulla vaikka kavereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Siinä riskeeraa itsensä ja maineensa. Jos uskaltaa kertoa toiselle tämän, on myös luotto korkealla toista kohtaan. Se voi kuitenkin olla noloa toiselle. Vaikka nyt niitä tunteita ei sit olisikaan vastapuolella niin voi sitä kauniisti asian ilmaista silti. Ja sit ainakin saa rauhan.
        Eipä ainakaan elätä turhia toiveita. Voi sit ajan kanssa laimeta nopeammin ja teistä voi tulla vaikka kavereita.

        Miksi siinä maineensa riskeeraa? Onko jotenkin todella noloa ihastua vaikka toinen ei tuntisikaan samoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siinä maineensa riskeeraa? Onko jotenkin todella noloa ihastua vaikka toinen ei tuntisikaan samoin?

        Maine vaan kasvaa sillä tavoin. Turha se on elämää pelätä. No risk, no story. Jos menee puihin (niin kuin todennäköistä) niin sitten menee.


    • Anonyymi

      Miksi niitä pitäisi työpaikalla ilmaista, jos joku kiinnostaa häntä voi pyytää vaikka aluksi ihan johonkin viattomaan vapaa-ajanviettoon, vaikka keksimällä että on ylimääräinen lippu johonkin. Ja jos siitä sitten lähtee jotain, yhteistä fiilistä, on hyvä jatkaa. Ei kai ihmiset sentään näissä tunnejutuissa täysin tyhmentyneet ole tässä viimeaikoina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe