Ihmisiä noutopöydästä?

MeNaiset-lehden lukijakerho tutustuu tänään ihmissuhdenoutopöytään:
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008283844.html

Ymmärrän asiaa niin pitkälle, että ymmärrän kolumnistin voivan haaveilla noutopöydästä, josta poimii eri ihmiset eri tarpeilleen. Mutta miten tuo voisi toimia käytännön tasolla? Yksi kokkaa kolumnistille, toinen vitsailee ja kolmas hoitaa seksin. Aika selkeää kolumnistin näkökulmasta ajateltuna, mutta miksi joku haluaisi kokata kolumnistille, mutta vitsailla ja panna jotakuta muuta. Tai sitten vaihtoehtoisesti miksi joku erikoistuisi niin, että haluaisi vain kokata kolumnistille ja muutamalle muullekin. Eikö näitä kutsuta kokeiksi ja heille makseta palveluksistaan?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai haaveiden aina oleta olevan totta tai tulevan todeksi? Saa kai ihminen aina haaveilla, vaikka ne olisivatkin ihan epärealistisia haaveita?

    • Anonyymi

      ”Naisella on hyvä olla mies joka kokkaa, mies joka saa hänet nauramaan ja mies joka on hyvä sängyssä. Näiden kolmen ei tarvitse tietää toisistaan.”

      Kyllä vain.

    • Anonyymi

      No siinähän se, kun käytännössä (terveitä) ihmissuhteita ei kertakaikkiaan voi hakea noutopöydästä. Yleensäkin ihmissuhteet muodostuvat kunnioituksesta, vilpittömästä kiinnostuksesta, luotettavuudesta ja läsnäolosta.

      Ihminen, joka ilmestyisi vain silloin toisen elämään, kun tarvitsee jotakin olisi vain mälsä ja turhake, ei hyvä. Ei ole myöskään tullut mieleen ilmestyä jonkun toisen elämään vain silloin kun itse tarvitsen jotain. Ja tässä onkin pahin ristiriita tuohon noutopöytäkolumniin. Huomiosi "miksi joku erikoistuisi niin, että haluaisi vain kokata kolumnistille" menee tämän kanssa tismalleen yhteen.

      - Sheena

      • Googlasin tuota smorgasbord-juttua sen verran, että taustalta löytyi joku ukko, joka oli eritellyt eri ihmissuhteitaan ja mitä niihin kuuluu ja erot oli lähinnä sitä luokkaa, että jonkun kanssa tehtiin töitä ja jonkun kanssa ei ja jonkun kanssa suhde oli enemmän romanttinen ja vähemmän seksuaalinen ja toisen kanssa enemmän seksuaalinen ja vähemmän romanttinen. Oikeastaan muistutti sitä miten miehet kai aika yleisesti jaottelevat naiset niihin joita vain pannaan ja niihin joiden kanssa voi olla muutenkin.

        Kolumnistin osalta en vaan osaa sanoa, uskooko hän oikeasti asiaansa vai onko vaan ihan sekaisin.


    • Vietin sinkkuvuoteni ilman somea, eikä minulla ollut suurempia ongelmia.

      Mutta nykyään sinkuna olo tuntuu olevan todella monimutkaista.
      Mietitään kaikkia mahdollisuuksia ja luodaan teoreettisia malleja, jotka eivät koskaan tunnu istuvan todelliseen elämään.

    • Anonyymi

      Eikö suuri osa ihmisistä elä jo tollasessa persebuffetissa? Tai mistä mä mitään tiedän, mutta nää tinderit ja muut neuvottelutilanteethan on just tota.

      Mä olen täysin sen kannalla, että ihmiset elävät sellaista elämää ja sellaisissa suhteissa kuin haluavat, mutta tuntuu, että nykymaailmassa todellista HC-anarkiaa on kunnioittaa toista, olla vierellä silloinkin kun neuvotteluasemat ei välttämättä olekaan ihan vaaterissa.

      -flowersreally-

      • Tindereiden osalta silmiinpistävää on se, miten suuri osa (ainakin julkisesti) arvostelee niitä ja ilmoittaa että ne eivät anna toivotunlaista vastinetta, mutta käyttävät niitä silti.

        Sun HC-anarkian ominaisuus on, että se yksi ihmissuhde ei kuitenkaan riitä tuomaan tunnekuohuja ja täyttämään elämää tai tekemään sen "elämän", joka pitäisi hankkia. Nykyajan mediaympäristössä on kasvettu siihen, että meillä on aika paljon odotuksia vapaaehtoisuuteen perustuvia ihmissuhteita kohtaan. (vapaaehtoisuus siis erotuksena lapsiin, vanhempiin yms. jotka aika monessa muussa ajassa ja paikassa ovat täyttäneet ihmisen elämää)


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tindereiden osalta silmiinpistävää on se, miten suuri osa (ainakin julkisesti) arvostelee niitä ja ilmoittaa että ne eivät anna toivotunlaista vastinetta, mutta käyttävät niitä silti.

        Sun HC-anarkian ominaisuus on, että se yksi ihmissuhde ei kuitenkaan riitä tuomaan tunnekuohuja ja täyttämään elämää tai tekemään sen "elämän", joka pitäisi hankkia. Nykyajan mediaympäristössä on kasvettu siihen, että meillä on aika paljon odotuksia vapaaehtoisuuteen perustuvia ihmissuhteita kohtaan. (vapaaehtoisuus siis erotuksena lapsiin, vanhempiin yms. jotka aika monessa muussa ajassa ja paikassa ovat täyttäneet ihmisen elämää)

        HC-anarkiaa voisi laajentaa siihen, että tunnekuohuja ei ehkä tarttiskaan ja että elämää ei tarvitse täyttää.

        -flowersreally-


    • En tiiä, kuulostaa Katariina suurelta. Jokaiselta jotain. Ihhah-hahhaa. Prrr.

      • Joo, Katariina Suurelta. Kerrotaan, että hänellä oli tapana ottaa rakastajia henkivartiostaan. Kun kenraali kulki Katariinan kanssa ohi - niin - hän huomasit, että monella henkivartiossa miehellä seisoi. Niinpä kenraali määräsi, että miesten on sidottava hattiwattinsa kiinni oikeaan jalkaan. NIinpä seuraavalla kerralla kerralla nuoremman Katariinan mennessä ohi, joka toisella miehellä oli oikea jalka pystyssä henkivartiokaartista.

        Mitä mieltä olet tarinasta - onko se tosi vai liioittelua?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo, Katariina Suurelta. Kerrotaan, että hänellä oli tapana ottaa rakastajia henkivartiostaan. Kun kenraali kulki Katariinan kanssa ohi - niin - hän huomasit, että monella henkivartiossa miehellä seisoi. Niinpä kenraali määräsi, että miesten on sidottava hattiwattinsa kiinni oikeaan jalkaan. NIinpä seuraavalla kerralla kerralla nuoremman Katariinan mennessä ohi, joka toisella miehellä oli oikea jalka pystyssä henkivartiokaartista.

        Mitä mieltä olet tarinasta - onko se tosi vai liioittelua?

        Hahhah, huhuhuh. 🤣

        Nyt tukehtuu nauruun.


      • Suatana kirjoitti:

        Hahhah, huhuhuh. 🤣

        Nyt tukehtuu nauruun.

        Joo, minä epäilen, että se joka toinen jalka pystyssä oli liioittelua?

        Mitä päivään on kuulunut vai oletko jo tulevan viikonlopun tunnelmissa?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo, minä epäilen, että se joka toinen jalka pystyssä oli liioittelua?

        Mitä päivään on kuulunut vai oletko jo tulevan viikonlopun tunnelmissa?

        Varmasti oli, jos Katariinan muotokuvia katsoo, niin reippaasti liioiteltu tarina.

        Kotiaskareita, ulkoilua. Viikonloppu onkin menoa ja meininkiä. Joka päivä jotain actionia. Entäs sulla?


      • Suatana kirjoitti:

        Varmasti oli, jos Katariinan muotokuvia katsoo, niin reippaasti liioiteltu tarina.

        Kotiaskareita, ulkoilua. Viikonloppu onkin menoa ja meininkiä. Joka päivä jotain actionia. Entäs sulla?

        "Kotiaskareita, ulkoilua. Viikonloppu onkin menoa ja meininkiä. Joka päivä jotain actionia. Entäs sulla?"

        Huomenna olisi kaupungilla joku massa häppening Faijan kaupungissa. En tiedä menenkö sinne. Huomenna on ainakin puutarhatöitä, jos sää sallii. Maanantaina leikkaan viimeisen kerran tänä vuonna ruohon. Joensuussa meidän pihassa leikkasi firma ruohon tiistaina.

        Viikonloppuna on lisäksi musiikin kuuntelua ja netissä surffaamista. Ai, niin kuuntelen äänikirjana Taru sormusten herrasta tietokoneella. Olen melkein puolivälissä sitä. :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Kotiaskareita, ulkoilua. Viikonloppu onkin menoa ja meininkiä. Joka päivä jotain actionia. Entäs sulla?"

        Huomenna olisi kaupungilla joku massa häppening Faijan kaupungissa. En tiedä menenkö sinne. Huomenna on ainakin puutarhatöitä, jos sää sallii. Maanantaina leikkaan viimeisen kerran tänä vuonna ruohon. Joensuussa meidän pihassa leikkasi firma ruohon tiistaina.

        Viikonloppuna on lisäksi musiikin kuuntelua ja netissä surffaamista. Ai, niin kuuntelen äänikirjana Taru sormusten herrasta tietokoneella. Olen melkein puolivälissä sitä. :)

        Okei. Mullakin olis vielä etupihan nurmi leikkaamatta, takapihan jo jyrryytin viikonloppuna. Sitten saa olla ensi vuoteen. :)

        Rennompaa viikonloppua. Minäkin olen äänikirjoja selannut, että mitähän kuuntelis, mutten ole malttanut kuunnella mitään. Tuntuu, että ääntä on muutenkin päivittäin tarpeeksi.

        Tykkäät TSH:sta?


      • Suatana kirjoitti:

        Okei. Mullakin olis vielä etupihan nurmi leikkaamatta, takapihan jo jyrryytin viikonloppuna. Sitten saa olla ensi vuoteen. :)

        Rennompaa viikonloppua. Minäkin olen äänikirjoja selannut, että mitähän kuuntelis, mutten ole malttanut kuunnella mitään. Tuntuu, että ääntä on muutenkin päivittäin tarpeeksi.

        Tykkäät TSH:sta?

        "Tykkäät TSH:sta?"

        Olen äärimmäinen fani. LOTR:n viimeisen, (Lord Of The Rings), katsoin esimerkiksi yönäytöksenä heti tuoreeltaan. Viikon päästä luonani katsotaan porukalla LOTR 1:n pidennetyn version pidennetty versio. Se on saatavissa vain Blu-ray-levykokoelmassa, joka äärimmäisen LOTR-fanin merkki! :)


      • Suatana kirjoitti:

        Okei. Mullakin olis vielä etupihan nurmi leikkaamatta, takapihan jo jyrryytin viikonloppuna. Sitten saa olla ensi vuoteen. :)

        Rennompaa viikonloppua. Minäkin olen äänikirjoja selannut, että mitähän kuuntelis, mutten ole malttanut kuunnella mitään. Tuntuu, että ääntä on muutenkin päivittäin tarpeeksi.

        Tykkäät TSH:sta?

        Niin ja uudet talvirenkaat tarttisi käydä vanteille vaihdattamassa. 205/55R16


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Tykkäät TSH:sta?"

        Olen äärimmäinen fani. LOTR:n viimeisen, (Lord Of The Rings), katsoin esimerkiksi yönäytöksenä heti tuoreeltaan. Viikon päästä luonani katsotaan porukalla LOTR 1:n pidennetyn version pidennetty versio. Se on saatavissa vain Blu-ray-levykokoelmassa, joka äärimmäisen LOTR-fanin merkki! :)

        Mikähän fani mää oisin? Täytyy miettiä. :)


      • Suatana kirjoitti:

        Mikähän fani mää oisin? Täytyy miettiä. :)

        "Mikähän fani mää oisin? Täytyy miettiä. :)"

        Morten Harket -fani olet ainakin joskus ollut?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Mikähän fani mää oisin? Täytyy miettiä. :)"

        Morten Harket -fani olet ainakin joskus ollut?

        Nojoo joskus. :)

        Ei mulla taida oikein nykyään olla mitään fanitettavaa. :/


      • Suatana kirjoitti:

        Nojoo joskus. :)

        Ei mulla taida oikein nykyään olla mitään fanitettavaa. :/

        Hyvää iltaa ja yötä! Itse lopettelen jo nyt ja alan kuuntelemaan LOTR 2:sta! Öitä! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää iltaa ja yötä! Itse lopettelen jo nyt ja alan kuuntelemaan LOTR 2:sta! Öitä! :)

        Hyvät yöt. :)


    • Anonyymi

      Tuo on varmaan naisten hypergamian ylin muoto. Jokaiseen osa-alueeseen pitää saada maakunnan kovin tekijä. Näin voi ehkä saada rakennettua kokonaisuuden johon nainenkin voi suostua.

    • Anonyymi

      Tinder on tavallaan noutopöytä. Nykyään tarvitsee vain selata deitti- ilmoituksia.

    • Anonyymi

      No ongelmakohdat ylitetään maailmassa rahalla.

      Köyhyys on maailman perusongelma ja köyhillä niitä ongelmia riittää.

    • Kyllä itsekin toivoin miehen, joka jumppais kanssani ja , retkeilisi kanssani, joka olisi hyvä rakastaja joka olisi nero, joka olisi hyvä lasten kasvattamisessa, joka ystävä.Siitä kehittyi kyllinen mieskylä.🥰

      Ja eikä mies suostunut lupasi olla enemmän ystävä ja jumppa kaveri eikä vieläkään ole retkeilemään suostumassa eiköhän pian.
      Oppisi nauttimaan retkeilystä.

      • Ehdotinkin muutama vuosi sitten kyllä hän haluaa pitää minut kokonaan.


      • Sain tyyliin vihat kun sanoin ystäväksi vuosia sit. Olin vain puoliso.
        Sellaista on vaikea sulattaa ettei voi olla molemmat ja aloin sitten ehottottelemaan kun aloin täysin miettiin muita mahdollisuuksia, joten ihme että muuttui näkemys.


    • Toivoisin , että ihmiset toivoo samoja harrastuksia.ja arvoja jotka kohtaa yhteisvoimin tapahtuu ihmeitä.

    • Anonyymi

      Laita Buffet-pöytä ja nimeksi: Korona-pöytä ota tai jätä syäömättä.

    • No meitä on moneksi...

      Itsekin olen huomannut, että jokaisella ihmisellä on jokin juttu, mikä nousee toisten ohi. Seksi jonkun kanssa voi kolista paremmin kun toisen ja taas jutut ja ajatusmaailma jonkun kanssa. Harrastukset taas toisen, mutta kaikenkattavaa ”pakettia” tuskin löytyykään.

      Äkkiä voisi miettiä, että rupeis vaan polyamoriseksi ja napsis rusinat pullasta... mutta tiedän, etten itse nauttisi siitäkään. 😀

      Parinvalintaan ja ihmissuhteisiin ei löydy ”patenttiratkaisua”, vaikka moni kai niin toivoo ja sitä miettii. Olipa polyamorinen, vapaasuhde... minkälainen suhde vaan, aina siinä tyydytään johonkin vaillinaisuuteen.

      • Anonyymi

        Minne katosi rakastaminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minne katosi rakastaminen?

        Hmmmm? Ehkä sitä odotetaan toiselta, ei niinkään itseltä itseä kohtaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      254
      2755
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      379
      1807
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      66
      1719
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1509
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      113
      1266
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      272
      1057
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      958
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      952
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      815
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      97
      800
    Aihe