Hyväksikäyttöä?

Anonyymi

Olen alkanut miettimään onko eräs ystävä kanssani tekemisissä vain hyötyäkseen, eikä aidosti ole kiinnostunut seurastani.

Epäilen siksi että aina jos olen itse se joka ehdottaa näkemistä, niin harvoin sopii. Ystävän mukaan siis yleensä mennää eli nähdään kun hän pyytää. Lähes joka kerta näkeniset tapahtuu niin että lähdetään autoajelulle tai shoppailemaan. Siitä maksan bensa rahaa aina 10 € ja joskus myös on pyytänyt 20 €. Kumpaakaan en aio enää suostua, koska emme lähes ikinä näe muulloin kuin niissä tilanteissa jolloin annan rahaa. Olisi ymmärrettävää jos oltas tekemisissä myös sellaisissa tilanteissa, joissa en maksa hänelle.

Jos minulla on murheita ja laitan viestiä niin yleensä ystävällä on muuta eikä hän vastaa yhtään mitään. Tai sitten vastaa joko ilkeästi tai lyhyesti. Minä kuuntelen kuitenkin häntä ja heti jos en niin tee, hän ihmettelee syytä. Tekisi mieli lopettaa tämä kaverisuhde ellei hänen käytös muutu. Jostain syystä ystävä on minulle silti erittäin tärkeä.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet hänelle lompakko ja annat sen tapahtua.

    • Anonyymi

      Lopeta heti..käyttää selvästi hyväkseen..ei kannata laittaa itseään tuommoisen tyypin hyväksi käyttäjäksi.

    • Anonyymi

      Näe ystävääsi vaikka lenkillä. Voihan sitä sanoa, että ei halua tapaamisia enää maksullisten aktiviteettien parissa, koska rahanmeno haittaa sinua, ja että jokainen maksaa omansa jatkossa. Jos menee vaikka halpaan paikkaan kahville, kahvin saa eurolla tai parilla ja molemmat voi maksaa oman kahvinsa.

      Kieltäydy autokyydistä siihen vedoten, että se maksaa. Sano suoraan etukäteen ja kerro se, että aiemmat kerrat ja rahan menetys on jäänyt vaivaamaan. Jos ei ymmärrä, pääset parhaassa tapauksessa turhasta rahastajasta eroon. Sano myös suoraan, että jatkossa näet häntä vain sellaisissa yhteyksissä, jossa ei mene rahaa tai jossa sinä maksat vain esim. oman kahvikupin 1-2 euroa. Tuolla saa kyllä aika hyvin karsittua ihmisiä. Tietysti voihan sitä lähteä lenkillekin tai retkelle ja molemmat ottaa omat kahvit termariin ja omat eväät. Jos ei tuo passaa kaverillesi, etsi sellaisia, joille tuo käy.

    • Anonyymi

      Kyllä toi hyväksikäytöltä kuulostaa. Aina, jos jää mieleen vaivaamaan, silloin tilanne ei ole normaalia. Älä roiku mukana, jos tilanne tuntuu liian yksipuoliselta.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Olen itse jo pitkää miettinyt, että jotain outoa on kun seurani kelpaa vain silloin kun teemme jotain sellaista, että maksan hänelle. Jos pyydän häntä esim kävelylle tai käymään niin sellainen ei kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe