Olen alkanut miettimään onko eräs ystävä kanssani tekemisissä vain hyötyäkseen, eikä aidosti ole kiinnostunut seurastani.
Epäilen siksi että aina jos olen itse se joka ehdottaa näkemistä, niin harvoin sopii. Ystävän mukaan siis yleensä mennää eli nähdään kun hän pyytää. Lähes joka kerta näkeniset tapahtuu niin että lähdetään autoajelulle tai shoppailemaan. Siitä maksan bensa rahaa aina 10 € ja joskus myös on pyytänyt 20 €. Kumpaakaan en aio enää suostua, koska emme lähes ikinä näe muulloin kuin niissä tilanteissa jolloin annan rahaa. Olisi ymmärrettävää jos oltas tekemisissä myös sellaisissa tilanteissa, joissa en maksa hänelle.
Jos minulla on murheita ja laitan viestiä niin yleensä ystävällä on muuta eikä hän vastaa yhtään mitään. Tai sitten vastaa joko ilkeästi tai lyhyesti. Minä kuuntelen kuitenkin häntä ja heti jos en niin tee, hän ihmettelee syytä. Tekisi mieli lopettaa tämä kaverisuhde ellei hänen käytös muutu. Jostain syystä ystävä on minulle silti erittäin tärkeä.
Hyväksikäyttöä?
5
70
Vastaukset
- Anonyymi
Olet hänelle lompakko ja annat sen tapahtua.
- Anonyymi
Lopeta heti..käyttää selvästi hyväkseen..ei kannata laittaa itseään tuommoisen tyypin hyväksi käyttäjäksi.
- Anonyymi
Näe ystävääsi vaikka lenkillä. Voihan sitä sanoa, että ei halua tapaamisia enää maksullisten aktiviteettien parissa, koska rahanmeno haittaa sinua, ja että jokainen maksaa omansa jatkossa. Jos menee vaikka halpaan paikkaan kahville, kahvin saa eurolla tai parilla ja molemmat voi maksaa oman kahvinsa.
Kieltäydy autokyydistä siihen vedoten, että se maksaa. Sano suoraan etukäteen ja kerro se, että aiemmat kerrat ja rahan menetys on jäänyt vaivaamaan. Jos ei ymmärrä, pääset parhaassa tapauksessa turhasta rahastajasta eroon. Sano myös suoraan, että jatkossa näet häntä vain sellaisissa yhteyksissä, jossa ei mene rahaa tai jossa sinä maksat vain esim. oman kahvikupin 1-2 euroa. Tuolla saa kyllä aika hyvin karsittua ihmisiä. Tietysti voihan sitä lähteä lenkillekin tai retkelle ja molemmat ottaa omat kahvit termariin ja omat eväät. Jos ei tuo passaa kaverillesi, etsi sellaisia, joille tuo käy. - Anonyymi
Kyllä toi hyväksikäytöltä kuulostaa. Aina, jos jää mieleen vaivaamaan, silloin tilanne ei ole normaalia. Älä roiku mukana, jos tilanne tuntuu liian yksipuoliselta.
- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Olen itse jo pitkää miettinyt, että jotain outoa on kun seurani kelpaa vain silloin kun teemme jotain sellaista, että maksan hänelle. Jos pyydän häntä esim kävelylle tai käymään niin sellainen ei kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus165823- 1972480
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811846En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761487Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1871030- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46919- 77833
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698