Mitä töitä lukion jälkeen?

Anonyymi

Haluaisin siis tietää mitä töitä lukion jälkeen olisi? Haluaisin tietää olisiko teillä mitään ehdotuksia, kun en itse tiedä mihin haen ja että menenkö yliopistoon vai ammattikorkeakouluun. Help.

3

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      haluat että muut kertovat elämäsi tarkoituksen ja suunnan. Sellainen ajattelu tekee sinusta toisten potkupallon. Otat nyt ruutupaperia ja kynän. Kirjoitat siihen paperille isolla. "olen oman elämäni kippari ja määritän itse elämäni tarkoituksen ja suunnan. Ei kukaan muu"

    • Anonyymi

      kantsii nyt ainakin ensin tsekata ne omat vahvuudet. Oma alkupääoma siis. Potentiaalisi. Jos joku asia on helppoa ja luontaista niin sellainen lahjakkuus on tietenkin hyödynnettävä. Oletko seikkailijaluonne vai hissuksiin toisten perässähiihtäjä. Onko numeropäätä, onko kielet helppoja. Toimiiko muisti vai unohtuuko kaikki opittu samantien. Onko muskelia ja kuntoa vai kapeat pullohartiat. Onko näkö ja kuuloaistit hyvät. Löytyy harrastuksissa jotain joka inspiroi. Oletko tähän asti tehnyt jotain omatoimista vai ollut pelkkä valmiin tavaran ja viihteen kuluttaja. Summaa tähänastiset saavutuksesi. TOP5 . Niistä voi jotain löytyä.
      Lukion jälkeen on varmaan ruotiväki eli intti. Haluatko vänrikin natsat.

    • Anonyymi

      Ei kannata toisen asteen koulutus, nykyään tai ehkä on poikkeuksia. Mutta itsellä on sellainen tuntuma että toisen asteen koulutus kannattaa vain jos on enalta perheen kautta jotain työntöä toisen asteen koulu paikkoihin.

      Kannattaa hankkia varmaan lukion jälkeen jokin ammatti, ja jos haluaa antaa itsestään älykön kuvan niin opiskelee itseskeen jotain älykästä kuten pianon soittoa tai jotain, mutta en suosittele kouluttautumista ylös päin. Mutta ei kannata ottaa täysillä mielipidettäni, jos oikein haluaa kouluttautua.

      Mutta mitä olen katselut niin ei ole ollut koulutautumisesta hyötyä ihmisille, mutta aivan muista seikoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe