Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Makeutusaineet, mielialalääkkeitäkö?

Anonyymi

Olin tänään trendikahvilassa ahmimassa, 481 kCal munkki noin 6 kCal kahvi. Silmiin sattui noin 35v pari(skunta), varsin pyöreä. Pöydällä oli herkkujen lisäksi heidän ohut pieni pyöreä sininen läpikuultava tuubi jossa on pieniä valkoisia tabletteja, se on jotain makeutusainetta. Saman teeman mukainen näky on ollut varsin yleinen vuosien saatossa, mutta koskaan ennen se ei ole herättänyt minussa mitään kummastusta. Nyt noin 42 kg tehokkaasti laihtuneena, tajusin samantien. Kummallakin oli yli 750 kcal satsia edessään. Mielessäni vilahti kysäistä että tuottaako tuubi tuloksia, mutta hemmo oli sen verran rotevan näköinen että jätin sikseen.

Tuleekohan siitä hyvä mieli, tai itseään palkitseva tunne, kun lisää kahviinsa yhden tai kahden sokeripalan sijasta möhnää joka saattaa jopa olla terveydelle vaarallista ja on pahanmakuista? Yhdessä normaalin kokoisessa kidesokeripalassa on noin 10.5534 kCal, Lidlin tuotteessa on noin 12.643785 kCal/pala.

332

3150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä siis pystyity laskemaan kalorit tarkasti.Oletko varna että munkissa oli 1 kcal enemmän ettei ois ollut tasaluku?

      • Anonyymi

        En pystynyt laskemaan kaloreita tarkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pystynyt laskemaan kaloreita tarkasti.

        Niin, siis en pystynyt laskemaan munkin enerigamäärää tarkemmin, kuin mitä paakari ilmoittaa web-sivullaan, joten kopioin kCal määrään sieltä. Kahvi sen sijaan minun piti arvioida koska sille paakari ei ilmoita kCal määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pystynyt laskemaan kaloreita tarkasti.

        Entäs jos siinä munkissa olikin 5 sokerijyvää enemmän tai vähemmän niin laskusi heittää paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos siinä munkissa olikin 5 sokerijyvää enemmän tai vähemmän niin laskusi heittää paljon.

        Kyseisessä munkissa ei ole lainkaan sokerinjyviä. En voi nyt mitata sokerinjyvien painoa koska meillä ei lainkaan kidesokeria, on jo toista vuotta ollut panimosokeria sen sijaan.

        Mutta mittailen sokerinjyvien painon läjhpäivinä, ja raportoin sitten tänne. Tuskin viidessä sokerinjyvässä on kovinkaan montakymmentä kCal tuhannesosaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisessä munkissa ei ole lainkaan sokerinjyviä. En voi nyt mitata sokerinjyvien painoa koska meillä ei lainkaan kidesokeria, on jo toista vuotta ollut panimosokeria sen sijaan.

        Mutta mittailen sokerinjyvien painon läjhpäivinä, ja raportoin sitten tänne. Tuskin viidessä sokerinjyvässä on kovinkaan montakymmentä kCal tuhannesosaa.

        Kyllä sitä sokeria on taikinassakin ja sokeri on sokeria, nimitetään sitä sitten millä nimellä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisessä munkissa ei ole lainkaan sokerinjyviä. En voi nyt mitata sokerinjyvien painoa koska meillä ei lainkaan kidesokeria, on jo toista vuotta ollut panimosokeria sen sijaan.

        Mutta mittailen sokerinjyvien painon läjhpäivinä, ja raportoin sitten tänne. Tuskin viidessä sokerinjyvässä on kovinkaan montakymmentä kCal tuhannesosaa.

        Voe hyvää päivää, taitaa olla aika ahdas elämä......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos siinä munkissa olikin 5 sokerijyvää enemmän tai vähemmän niin laskusi heittää paljon.

        Varmistan vielä, tarkoitatko sokerijyvällä taloussokerin/kidesokerin kidettä vaiko raesokerin raetta? Näyttäisi siltä että 'sokerijyvä' nimellä ei sokerituotteita ole olemassa. Alustavien tutkimuksieni perusteella painon kappalekohtainen mittaaminen riittävän täsmällisellä tarkkuudella on jonkin verran työlästä, olipa kyseessä kide tai rae, joten en haluaisi suorittaa mittausta kahteen kertaan.

        Munkkien koristeluun siis käytetään ainakin kidettä että raetta. Tuossa minun nautiskelemassani munkkituotteessa kuitenkaan ei ole kiteitä eikä rakeita vaan sen sijaan vaalenpunainen makea kuorrutus.

        Onkohan niin että kide/rae sokereihin lisätään jotain paakkuntumisen estokemikaalia, kun monille niistä ilmoitetaan energiasisällöksi vain 400 kCal/100g? Puhtaan sokerin energiasisältö Finelin mukaan on 405.9034416826 kCal/100g.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmistan vielä, tarkoitatko sokerijyvällä taloussokerin/kidesokerin kidettä vaiko raesokerin raetta? Näyttäisi siltä että 'sokerijyvä' nimellä ei sokerituotteita ole olemassa. Alustavien tutkimuksieni perusteella painon kappalekohtainen mittaaminen riittävän täsmällisellä tarkkuudella on jonkin verran työlästä, olipa kyseessä kide tai rae, joten en haluaisi suorittaa mittausta kahteen kertaan.

        Munkkien koristeluun siis käytetään ainakin kidettä että raetta. Tuossa minun nautiskelemassani munkkituotteessa kuitenkaan ei ole kiteitä eikä rakeita vaan sen sijaan vaalenpunainen makea kuorrutus.

        Onkohan niin että kide/rae sokereihin lisätään jotain paakkuntumisen estokemikaalia, kun monille niistä ilmoitetaan energiasisällöksi vain 400 kCal/100g? Puhtaan sokerin energiasisältö Finelin mukaan on 405.9034416826 kCal/100g.

        eikö sulla parempaa tekemistä ole? vtun hieno elämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö sulla parempaa tekemistä ole? vtun hieno elämä

        Riippuu siitä mitä tarkoitat paremmalla. Mielestäni on kohteliasta vastata esitettyihin kysymyksiin, se on parempaa tekemistä verrattuna siihen että en vastaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä tarkoitat paremmalla. Mielestäni on kohteliasta vastata esitettyihin kysymyksiin, se on parempaa tekemistä verrattuna siihen että en vastaisi.

        näsäviisastelu ja viisastelu ei ole asiaan vastaamista

        pysyn edellisessä kommenttisani että sulla on tod vit. el.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos siinä munkissa olikin 5 sokerijyvää enemmän tai vähemmän niin laskusi heittää paljon.

        ''Entäs jos siinä munkissa olikin 5 sokerijyvää enemmän tai vähemmän niin laskusi heittää paljon''

        Osoittautuu että sokeriyvän energian arvioiminen tarkasti ei ole mielekästä, koska jyvien koko on huonosti standardoitu, niiden paino vaihtelee noin 5µg … 208µg väillä. Vaikka valtsee paiavimman mukaan, niin 5 jyvää olisi 1.04 mg ja siitä tulee 42.2562141456 mkCal eli 42.2562141456 Cal. Joka on niin vähän että kysymyksesi/höläytyksesi oli täysin turha.


    • Anonyymi

      Olipa typerä avaus.

      • Anonyymi

        Olipa typerä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa typerä kommentti.

        Avaaja taisikin olla tosissaan kun noin otti nokkiinsa. Numerot eivät olleetkaan pelleilyä vaikka numerot olivat väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja taisikin olla tosissaan kun noin otti nokkiinsa. Numerot eivät olleetkaan pelleilyä vaikka numerot olivat väärin.

        En minä mitään nokkaani ole ottanut, eivätkä numerot ole pelleilyä tai vääriä. On todella positiivista että on paakareita jotka julkaisevat kCal tiedot tuotteistaan.

        Myös jotkin pikamöhnälät julkaisevat energiatiedot möhnistään. Pikamöhälöihin en kuitenkaan mene enää koskaan "ruokailemaan", vaikka ruokapäiväkirja sen mahdollistaisikin, en enää kaipaa mitään sellaista - koska tiedän nyt varsin hyvin millä tavalla ne ravitsevat ja millä tavalle eivät.


    • Anonyymi

      Oletko jenkki kun työnsit lukuihin pisteitä väärään paikkaan. Suomessa luvuissa ei käytetä pistettä, aiemmin käytettiin joskus tuhaterottimena, mutta nykyisin se on korvattu välilyönnillä.

      • Anonyymi

        "Oletko jenkki "

        En ole jenkki. Pisteet tulee suoraan laskimesta suoriin paikkoihin. Suomessa tehdään monenlaista muutakin hölmöä, turhaa vaivaa aiheuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oletko jenkki "

        En ole jenkki. Pisteet tulee suoraan laskimesta suoriin paikkoihin. Suomessa tehdään monenlaista muutakin hölmöä, turhaa vaivaa aiheuttavaa.

        Onko Excel sinulle tuttu? HehHeh...

        Siinä voi valita pisteen tai pilkun. Tai sitten voi jatkaa unelmointejaan jenkkimaailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Excel sinulle tuttu? HehHeh...

        Siinä voi valita pisteen tai pilkun. Tai sitten voi jatkaa unelmointejaan jenkkimaailmasta.

        Tiedän mikä Excel on. Siinä voi valita paljon muutakin.


    • Anonyymi

      "Yhdessä normaalin kokoisessa kidesokeripalassa on noin 10.5534 kCal, Lidlin tuotteessa on noin 12.643785 kCal/pala."

      Molemmissa viimeisissä desimaaleissa on virhe eli excel-taulukkosi tai laskimesi laskee väärin. Tarkista! Korjaa samalla desimaalipiste pilkuksi, suomalaisen tavan mukaisesti.

      Ps. Oletko naapurikyttääjä ja kyttääjien parhaimmistoa?

      • Anonyymi

        ''Oletko naapurikyttääjä ja kyttääjien parhaimmistoa?''

        En kyttäle ketään enkä mitään. Kuten avauksessani kerroin ___silmiini sattui_ varsin pyöreä noin 35v pari(skunta) jolla on möhnää pöytä väärällään, ja sen lisäksi kahvia varten ohut pieni pyöreä sininen läpikuultava tuubi makeutusainetta. Siinä on huvittava ristiriita.


    • Syöpähän sinulla selvästi on.

      • Anonyymi

        Ei ole syöpää eikä syöpötystä. Nyt painonhallinnassa voin huoleti nautiskella paakelssin kahvin kanssa, aina silloin kun ruokapäiväkirjan mukaan sille on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syöpää eikä syöpötystä. Nyt painonhallinnassa voin huoleti nautiskella paakelssin kahvin kanssa, aina silloin kun ruokapäiväkirjan mukaan sille on tilaa.

        eikö sulla parempaa tekemistä ole? vtn hieno elämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö sulla parempaa tekemistä ole? vtn hieno elämä

        "eikö sulla parempaa tekemistä ole? vtn hieno elämä"

        Vastasin tähän jo kerran mutta eipä pysynyt.

        Riippuu siitä mitä tarkoitat paremmalla. Mielestäni on kohteliasta vastata esitettyihin kysymyksiin, se on parempaa tekemistä verrattuna siihen että en vastaisi.


    • Anonyymi

      Kahvilassa on parempi keskittyä omaan syömiseensä ja kahvitteluun.
      Naapuripöytien eväät eivät muille kuulu.

      Jos naapuripöydän syömiset tekee pahaa, niin kannattaa nauttia kahvinsa ihan vaan kotosalla itsekseen.

      • Anonyymi

        Siksi minä nautinkin kahvini mieluimmin omassa puutarhassani tai mielituolissani.
        En halua pilata sitä nautinnon hetkeä vieraiden ihmisten teayyeria seuraamalla.
        Hanne


      • Anonyymi

        Se on joko terrieri tai teatteri.

        Luultavasti siis "En halua pilata sitä nautinnon hetkeä vieraiden ihmisten terrieriä seuraamalla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on joko terrieri tai teatteri.

        Luultavasti siis "En halua pilata sitä nautinnon hetkeä vieraiden ihmisten terrieriä seuraamalla".

        Oikeassa olet! 🙈 En halua seurata räksyttäviä terrierejä, kiljuvia kakaria tai aikuisten teatteria.
        Tämä kone satuilee omasta tiedostaan minun virhelyöntieni lisäksi.
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olet! 🙈 En halua seurata räksyttäviä terrierejä, kiljuvia kakaria tai aikuisten teatteria.
        Tämä kone satuilee omasta tiedostaan minun virhelyöntieni lisäksi.
        Hanne

        Mihin etuliite hoikka on hävinnyt hannelta.Vaiko etkö olekaan hoikka hanne vaan nyt olet minervan koossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin etuliite hoikka on hävinnyt hannelta.Vaiko etkö olekaan hoikka hanne vaan nyt olet minervan koossa.

        Vain omassa aloituksessani käytin nim. Hanne Hoikka 🏋️‍♀️. En ärsyttääkseni.
        Kerroinpa vielä Arnold Swartzeneggerin filosofiasta toimia kuin Hoikka, niin saavuttaa päämääränsä nopeammin.
        Muualla kommentoidessani vain etunimeäni, että en ärsyttäisi.

        Vieressäni on suuri rakennustyömaa ja se on vaikuttanut koko talon sähköön.
        Minun on haettava sähköä toisesta puolesta taloa. Lamput eivät valaise kuin himmeästi.
        Se asia kuuluu kunnan pöydälle, eikä apua tule ennen heidän uudistuksiaan.

        En minä teille ole velvollinen raportoimaan yhtään mitään.
        Olen kurkkuani myöten täynnä ku*eskelevaa insinööriä, joka on kuin herraton koira räksyttämässä kaikille ja jättämässä merkkejään.
        Lisäämässä inhoa, jota tunnen sinuakin kohtaan, kuten v. p. kohtaan.
        Olette samanhenkisiä. Erona hänen yksinkertaiset lauseensa.

        Koneen automaatti muuttaa koko ajan tekstiä. Vielä jälkeenpäin. Antaa omia ehdotuksia, eikä hyväksy minun sanojani.

        Olen saanut uusia tehtävä, joten ei ole aikaa roikkua täällä.
        En syö kuin elääkseni, joten paino laskee vähitellen ja cm hupenevat tasaiseen tahtiin.
        Minulle riittää se - 2kg kuukausi ja olen alle 30-vuotiaan mittoja, paitsi vyötärö ja sekin kapenee ajan kanssa. Pitäkää vain huolta omista painoista ne.

        Hanne


      • Anonyymi

        Näinpä juurikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä juurikin!

        Anonymi 01.10.2021 14:18 selitti: "Näinpä juurikin!"

        Parempi muoto on: 'juurikin noin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on joko terrieri tai teatteri.

        Luultavasti siis "En halua pilata sitä nautinnon hetkeä vieraiden ihmisten terrieriä seuraamalla".

        Terrierejä ja teatteria on kahviloissa enemmän kuin minun sieluni sietää!


    • Anonyymi

      Voisit vielä ottaa käyttöön ihmisten ominaisuuksia adjektiiveillä kuvaavia ilmaisuja: löllö, penseä, turpea jne.

      Lisäksi voisit tehostaa tekstiä käyttämällä oikeissa kohdissa ISOJA KIRJAIMIA.

      Myös inisijänörtti (insinööri) tyylinen teksti joka sisältää paljon teknisiä yksityiskohtia, voisi olla purevaa.

      Noiden elementtien lisäämisellä, luulen että saavuttaisit suuremman tavoitteen kirjoituksissasi. Eikös huomionhakeminen ja muiden ihmisten provosointi / ärsyttäminen ollut se tavoite.

      • Anonyymi

        Vain harva iloitsee toisen ihmisen onnistumisista. Nautitaan epäonnistumisista.
        Kun itse ei kyetä parempaan.
        Heippa Pask*aiset!!!!

        Hanne


      • Anonyymi

        Excel-taulukot tekevät asiasta myös tuolle henkilölle pätevän. Lue: provosoivan ja ärsyttävän. Se oli toki tavoite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain harva iloitsee toisen ihmisen onnistumisista. Nautitaan epäonnistumisista.
        Kun itse ei kyetä parempaan.
        Heippa Pask*aiset!!!!

        Hanne

        Hanne olet keväästä asti laihduttanut ja et ole saanut siinä ajassa kuin kilon pois kun painoit 61,8 kiloa ja viimeksi painoit 61 kiloa.Olet saanut reilussa puolessa vuodessa kokonaiset 800 grammaa pois.Puolessas vuodessa olisi pitänyt lähteä tuo 2 kiloa vaikka olisit syömättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain harva iloitsee toisen ihmisen onnistumisista. Nautitaan epäonnistumisista.
        Kun itse ei kyetä parempaan.
        Heippa Pask*aiset!!!!

        Hanne

        "Nautitaan epäonnistumisista"

        Minä en nautiskele kenenkään epäonnistumisesta, etenkään laihduttelussa. Avauksessani kertomani tilanne ei ole epäonnistumista eikä onnistumista, juuri siksi toin sen esiin. Kyseisellä pari(skunna)lla ei voi olla mitään terveydellistä syytä käyttää makeutusainetta kahvissaan, koska vetivät kahvin kanssa massiivisen paakun rasva sokeri möhniä. Eli he selvästi ovat helppoheikkien mainosrumban kourissa, eivätkä ole perehtyneet ravitsemuksesta saatavilla olevaan tietoon.

        Olin itse aivan tilanteessa kun aloitin laihdutusprosessi II:n. Mieleeni ei nimenomaisesti tullut ostaa taskussa kulkevaa makeutusainetablettituubia, mutta erytritrolia (kidesokerin kaltaista valkoista satsia, mutta 0 kCal) minut täällä väijyvät helppoheikit hölmöttivät ostamaan, monen muun hölmötyksen lisäksi. Onneksi löysin pian faktat, muun muassa https://fineli.fi/fineli/fi/index sekä useita saantisuosituksia ravitsemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanne olet keväästä asti laihduttanut ja et ole saanut siinä ajassa kuin kilon pois kun painoit 61,8 kiloa ja viimeksi painoit 61 kiloa.Olet saanut reilussa puolessa vuodessa kokonaiset 800 grammaa pois.Puolessas vuodessa olisi pitänyt lähteä tuo 2 kiloa vaikka olisit syömättä.

        61,8 on lääkärin laskema ihannepaino 168cm ja minun ruumiinrakenteelleni.

        Oletko itse omassa ihannepainossa si kaikkien lihavuusleikkausten jälkeen?


      • Anonyymi

        ''Eikös huomionhakeminen ja muiden ihmisten provosointi / ärsyttäminen ollut se tavoite.''

        Ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanne olet keväästä asti laihduttanut ja et ole saanut siinä ajassa kuin kilon pois kun painoit 61,8 kiloa ja viimeksi painoit 61 kiloa.Olet saanut reilussa puolessa vuodessa kokonaiset 800 grammaa pois.Puolessas vuodessa olisi pitänyt lähteä tuo 2 kiloa vaikka olisit syömättä.

        Miten sinun oma laihdutuksesi sujuu nykyään? Tiedätkö, että minä syön myös usein päivässä 2-3 dl annoksia kuten laihdutus leikkauksia käyneille annetaan neuvoksi.
        Sinä olet varmasti kyennyt suurentamaan annoksiasi, kun leikkauksestasi on niin kauan.
        Mutta lääkärit sanovat, että lihominen on seurauksena, jos syö enemmän eikä liiku.
        Ainakin päivittäiset reippaat kävelyt kuuluvat terveeseen elämäntapaan.
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nautitaan epäonnistumisista"

        Minä en nautiskele kenenkään epäonnistumisesta, etenkään laihduttelussa. Avauksessani kertomani tilanne ei ole epäonnistumista eikä onnistumista, juuri siksi toin sen esiin. Kyseisellä pari(skunna)lla ei voi olla mitään terveydellistä syytä käyttää makeutusainetta kahvissaan, koska vetivät kahvin kanssa massiivisen paakun rasva sokeri möhniä. Eli he selvästi ovat helppoheikkien mainosrumban kourissa, eivätkä ole perehtyneet ravitsemuksesta saatavilla olevaan tietoon.

        Olin itse aivan tilanteessa kun aloitin laihdutusprosessi II:n. Mieleeni ei nimenomaisesti tullut ostaa taskussa kulkevaa makeutusainetablettituubia, mutta erytritrolia (kidesokerin kaltaista valkoista satsia, mutta 0 kCal) minut täällä väijyvät helppoheikit hölmöttivät ostamaan, monen muun hölmötyksen lisäksi. Onneksi löysin pian faktat, muun muassa https://fineli.fi/fineli/fi/index sekä useita saantisuosituksia ravitsemuksesta.

        Steviaa suositellaan luonnollisena makeutusaineena. Ostin kerran, mutta toista kertaa en osta! Steviassakin oli se jälkimaku kamala. Kaikki joskus käyttämäni makeutusaineet pilaavat täysin sen kahvin tai muun maun, niin ettei sitä kykene juomaan.
        Se oli sitä Hermesatin aikaa, kun muita ei vielä ollut. Olin silloin Hoikka ja halusin säilyttää sen nautinnoista huolimatta.
        Slenderin laihdutus kahvi laihduttaa koska se vie 4 kuukauden kuluttua viimeistään sokerin mieliteon. En käytä sokeria, joten minua se ei auta.

        On vaikeaa löytää proteiinipulveria ilman Aspartamia ja se yököttää. Olen siirtynyt puhtaaseen hamppaproteiinia. Jätin lihat melkein kokonaan.
        Ainoa mitä syön näin flunssa aikaan on koko kana keitettynä ja siinä kanannahkaliemessä haudutan kaalia. Saa kauan lämmittävää vatsaan enne kylmään lähtöä.
        Kanannahassa väitetään olevan flunssaa parantavia rasvoja kai
        Sipulia raakana pilkottuna lautaselle ja muutama kokonainen valkopippuri terästää sen lääkkeen.
        Hanne


    • Anonyymi

      Hyvin sivulle passaava sekasotkuketju.

      • Anonyymi

        Mitähän Veijo sanoo asiasta?


    • Anonyymi

      Jätin sokerit (namut ja suklaat) ja hiilarit pois (leipä pasta ym), paino tippunut kesästä yli 10kg, tässä syyskuussa pelkästään 3 kg. En ole laskenut sen kummemmin kaloreita, aika paljon tulee syötyä salaattia, kalaa, lihaa ja joskus kaalikeittoa teen lounaaksi. Käytän rasvana oliiviöljyä esim. lorautan vähän salaattiin ettei ole liian kuivaa.

      Kalorien laskeminen on humpuukkia.

      • Anonyymi

        "Kalorien laskeminen on humpuukkia."

        Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite.


      • Anonyymi

        Ja unohtui se, että tällä ruokavaliolla nälkä pysyy pitkään pois, syön arkisin lounaan kello 11 ja työpäivän jälkeen kello 16-17, sitten ihan pientä iltapalaksi, pala kurkkua, pari siivua juustoa, puolikas purkki tonnikalaa oliiviöljyssä. Iltapalan ja lounaan väliin tulee aina noin 12h tunnin paasto, aamupalaa ei tarvi kun ei ole nälkä.

        Viikonlopuksi sallin pientä herkkua tekemällä mansikkarahkaa ja maustan sitä muutamilla pisaroilla nestemäisellä stevialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kalorien laskeminen on humpuukkia."

        Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite.

        Mistä kohtaa luit, että edellinen olisi väittänyt siten kuin kirjoitit ?
        Se luetun ymmärtäminen olisi tärkeää......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kalorien laskeminen on humpuukkia."

        Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite.

        "Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite."

        Missä kohtaa putosit kärryiltä-päällesi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite."

        Missä kohtaa putosit kärryiltä-päällesi??

        "Missä kohtaa putosit kärryiltä-päällesi??"

        - Myöhemmin kuin sinä. Ainakaan et ollut näkemässä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kalorien laskeminen on humpuukkia."

        Meinaat siis että jos olisit laskenut, painosi ei olisi pudonnut. Aika raju väite.

        Tiukat housut muistuttaa ,ettei ole mässäilyn aika,ei mitään joustovyötäröitä päälle.


    • Anonyymi

      Mitä hittoa se sinulle kuuluu mitä ihmiset kahvilat tekee tai toimii?Ovatko lihavia tai laihoja? Miksi huolehdit ventovieraiden asioista? Eikö sinulla ole elämää?

      • Anonyymi

        Tuo aihe on tietoisesti valittu, jotta sillä saisi huomiota, eli ärsytettyä ihmisiä.

        Aloittaja kaipaa huomiota ja tuon luonnehäiriön johdosta hänelle kelpaa myös ärsyttämällä saatu huomio, sillä hän saa kokea olevansa muita älykkäämpi kun saa muita ihmisiä "ohjelmoitua" toimimaan haluamallaan tavalla, eli vastaamaan provosoivaan aloitukseen.

        En tiedä onko kyseessä seksuaalinen kiihottuminen vaiko ylemmyydentunnossa aivoihin ruishkahtava endorfiinipurkaus joka saa ihmisen käyttäytymään noin, mutta eihän tuo aivan tervettä toimintaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aihe on tietoisesti valittu, jotta sillä saisi huomiota, eli ärsytettyä ihmisiä.

        Aloittaja kaipaa huomiota ja tuon luonnehäiriön johdosta hänelle kelpaa myös ärsyttämällä saatu huomio, sillä hän saa kokea olevansa muita älykkäämpi kun saa muita ihmisiä "ohjelmoitua" toimimaan haluamallaan tavalla, eli vastaamaan provosoivaan aloitukseen.

        En tiedä onko kyseessä seksuaalinen kiihottuminen vaiko ylemmyydentunnossa aivoihin ruishkahtava endorfiinipurkaus joka saa ihmisen käyttäytymään noin, mutta eihän tuo aivan tervettä toimintaa ole.

        Yllättävän monet yleensä ärsyyntyvätkin, usein jopa turhankin pienistä asioista.
        Jos provosoivaan asiaan tarttuu kiinni ja alkaa ärsyillä takaisinpäin, niin riitahan vain jatkuu.

        Jos ja kun haluaa tilanteen rauhoittaa, ei kannata välittää eikä ärsyyntyä, eli antaa vaan toisen tolloilla.
        Ja kun ei sen kummemmin ota kantaa, niin se vasta ärsyttääkin provosoivaa ja riidanhaluista tyyppiä.
        Usein on myös niin, että mitä narsistisempi toinen on, niin välinpitämättömyys hänen käytöstään kohtaan on " kiva pieni kiusa ".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän monet yleensä ärsyyntyvätkin, usein jopa turhankin pienistä asioista.
        Jos provosoivaan asiaan tarttuu kiinni ja alkaa ärsyillä takaisinpäin, niin riitahan vain jatkuu.

        Jos ja kun haluaa tilanteen rauhoittaa, ei kannata välittää eikä ärsyyntyä, eli antaa vaan toisen tolloilla.
        Ja kun ei sen kummemmin ota kantaa, niin se vasta ärsyttääkin provosoivaa ja riidanhaluista tyyppiä.
        Usein on myös niin, että mitä narsistisempi toinen on, niin välinpitämättömyys hänen käytöstään kohtaan on " kiva pieni kiusa ".

        Kyllä. Parasta on ryhmässäkin puhua kaikille muille, ja katsoa kaikkia muita, paitsi sille, jolle ei halua antaa arvoa. Sen takia ei pitäisi provosoitua todella typeristä avauksista, koska huomiota niillä haetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Parasta on ryhmässäkin puhua kaikille muille, ja katsoa kaikkia muita, paitsi sille, jolle ei halua antaa arvoa. Sen takia ei pitäisi provosoitua todella typeristä avauksista, koska huomiota niillä haetaan.

        Olen hieman eri asiaa tuosta, kun kirjoitit, ettei ryhmässä pitäisi puhua ihmiselle, tai katsoa ihmistä, jolle ei halua antaa arvoa.

        Itse katsoisin kyllä myös sellaista, jota en välttämättä kovin arvostaisi, jos hän samassa ryhmässä sattuisi olemaan. Jopa puhuakin hänelle voi, se ei ole keneltäkään pois.
        Ylipäänsä jos ryhmässä ollaan, mielestäni kaikki tulisi ottaa huomioon.

        Pieni ystävällinen ilme, ehkä hymykin, ei maksa antajalleen mitään, vaikka sen kohdistaisi myöskin johonkin sellaiseen ihmiseen, josta ei hirveästi pitäisi.

        Suurimmalla osalla on varmaan kokemusta jostain elämänvaiheesta, että on jossain tilanteessa tuntenut itsensä vähän ulkopuoliseksi, eikä se tunnu lainkaan mukavalta.
        Jos tai kun joku edes jollain tavoin huomioi, tulee parempi olo.

        Syrjäytyneiden määrä lisääntyy juuri sillä tavalla, jos aina ollaan puhumatta jollekkin pelkästään vaikka siitä syystä, ettei jostain pidetä, tai naama ei miellytä, tai mikä ikinä syy onkaan itse kullakin.


      • Anonyymi

        ''Mitä hittoa se sinulle kuuluu mitä ihmiset kahvilat tekee tai toimii''

        Ei kuulu mitenkään, mutta toisiaan näkyy, siis pistää silmään kun kun havainnoin ympäristöäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Mitä hittoa se sinulle kuuluu mitä ihmiset kahvilat tekee tai toimii''

        Ei kuulu mitenkään, mutta toisiaan näkyy, siis pistää silmään kun kun havainnoin ympäristöäni.

        Monen kirjoittajan mielenterveysongelmatkin "pistää silmään".


    • Anonyymi

      Aloittaja kritisoi muiden syömiä kaloreita eikä huomaa että itse söi 500 turhaa kcal.Hänen munkki oli terveellisempi kuin muiden kahvilassa olevien syömiset.

      • Anonyymi

        Huomaan, eli tiedän, aina varsin tarkasti energian-, proteiinien- ja suojaravintoaineiden saantini tilanteen, koska käytössäni on ruokapäiväkirja, vastava kuin https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja - tuolla kerralla minulla oli mahdollisuus nautiskella ne noin 487 kCal jotka nautiskelin, joten k.o. herkuttelulla ei ollut mitään negatiivista vaikutusta. Minun BMI oli muuten tänä aamuna 17.46 (14 vuorokauden liukuvalla keskiarvolla),

        En kritisoinut muiden syömiä kaloreita, vaan sellaista kombinaatiota jossa massiivipullero kanniskelee taskussaan makeutusainetablettituubia ja silti märehtii kahvilassa yli 750 kCal turhaa rasva sokeri satsia. Tablettien vaikutus on silloin luokassa 1 … 2 %, eli käytännössä ei yhtään mitään. Pelkkää itselleen valehtelemista. Tekosyyn rakentelua märehtelemiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, eli tiedän, aina varsin tarkasti energian-, proteiinien- ja suojaravintoaineiden saantini tilanteen, koska käytössäni on ruokapäiväkirja, vastava kuin https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja - tuolla kerralla minulla oli mahdollisuus nautiskella ne noin 487 kCal jotka nautiskelin, joten k.o. herkuttelulla ei ollut mitään negatiivista vaikutusta. Minun BMI oli muuten tänä aamuna 17.46 (14 vuorokauden liukuvalla keskiarvolla),

        En kritisoinut muiden syömiä kaloreita, vaan sellaista kombinaatiota jossa massiivipullero kanniskelee taskussaan makeutusainetablettituubia ja silti märehtii kahvilassa yli 750 kCal turhaa rasva sokeri satsia. Tablettien vaikutus on silloin luokassa 1 … 2 %, eli käytännössä ei yhtään mitään. Pelkkää itselleen valehtelemista. Tekosyyn rakentelua märehtelemiselle.

        Mistä tunnistaa Messiaan? Messiaalla on taito jota muilla ei ole.

        Tämä Messias on rakentanut itselleen taidon jota ei todellakaan ole muilla.

        Halleluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, eli tiedän, aina varsin tarkasti energian-, proteiinien- ja suojaravintoaineiden saantini tilanteen, koska käytössäni on ruokapäiväkirja, vastava kuin https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja - tuolla kerralla minulla oli mahdollisuus nautiskella ne noin 487 kCal jotka nautiskelin, joten k.o. herkuttelulla ei ollut mitään negatiivista vaikutusta. Minun BMI oli muuten tänä aamuna 17.46 (14 vuorokauden liukuvalla keskiarvolla),

        En kritisoinut muiden syömiä kaloreita, vaan sellaista kombinaatiota jossa massiivipullero kanniskelee taskussaan makeutusainetablettituubia ja silti märehtii kahvilassa yli 750 kCal turhaa rasva sokeri satsia. Tablettien vaikutus on silloin luokassa 1 … 2 %, eli käytännössä ei yhtään mitään. Pelkkää itselleen valehtelemista. Tekosyyn rakentelua märehtelemiselle.

        Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?

        ''Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?''

        Niinkö? Minulla ei ole tuollaista tietoa. Jotkut oliiviöljyä (suom: säilöntäöljy) y.m.s. möhniä trokaavat helppoheikit toisinaan kyllä närkästyvät faktoista joita tuon esiin, mutta kuka helppoheikeistä piittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?''

        Niinkö? Minulla ei ole tuollaista tietoa. Jotkut oliiviöljyä (suom: säilöntäöljy) y.m.s. möhniä trokaavat helppoheikit toisinaan kyllä närkästyvät faktoista joita tuon esiin, mutta kuka helppoheikeistä piittaisi.

        Olen nyt eri henkilö kuin tuo aiemmin kirjoittanut. Ja olen sitä mieltä että nyt ei ole kysymys närkästymisestä tai ruokavalinnoista.

        Kysymys on vaan siitä, että ulosantisi on, tietoisesti tai ei, sellaista, että kanssasi ei halua olla missään tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?''

        Niinkö? Minulla ei ole tuollaista tietoa. Jotkut oliiviöljyä (suom: säilöntäöljy) y.m.s. möhniä trokaavat helppoheikit toisinaan kyllä närkästyvät faktoista joita tuon esiin, mutta kuka helppoheikeistä piittaisi.

        Onneksi mitkään öljyt eivät tee ihmisestä ihmistä, ne eivät muokkaa ihmisyyttä.
        Joten minä ainakin piittaan helppoheikeistä, aivan sama mitä öljyjä käyttävät.

        Helppoheikit eivät tee edes ravintoasioista itselleen kamalan suurta ongelmaa, ja pärjäävät silti kaikkien kanssa, myös itsensä.
        Elämä on helpompaa kun ei tee asioista liian suuria, helppoheikit ovat tässä taitavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Sinä olet oikein vastenmielinen henkilö, kai tiedät sen itsekin?''

        Niinkö? Minulla ei ole tuollaista tietoa. Jotkut oliiviöljyä (suom: säilöntäöljy) y.m.s. möhniä trokaavat helppoheikit toisinaan kyllä närkästyvät faktoista joita tuon esiin, mutta kuka helppoheikeistä piittaisi.

        Lähetäpä linkki avaukseen, omituinen höpöttäjä, jossa joku ravitsemusteletappi myyskentelee omia siemenöljyjään tai oravanruokiaan. Kävin läpi näitä avauksia läpi tihellä kammalla, eikä löytynyt. Olisiko kyseessä kuitenkin vain ja ainoastaan Kanannahkamies ja hänen omat harhaluulonsa. Hän on myymässä omaa 18kk@42kg@800kcal/vrk -menetelmäänsä, jolla tosi lihava voi laihtua 120 kiloa 1½ vuodessa. Kuulostaa paperilla ihan loistavalta!

        Ko. menetelmän hinta ei ole tiedossa, mutta pääainesosat ovat mikrovaakalla sekä sekuntikellolla ohjastetut oikea-aikaiset ja -määräiset suojaravintoaineet lähinnä kanannahoista ja kaalista. Valiosta pitää jättää pois kaikki kaupassa myytävät möhnäpohjaiset teletappipitoiset ainekset, jotka on tarkoitettu oraville ja variksille - siis mitä ihmettä se tarkoittaakaan. Lisäksi pitää jättää pois kaikki ruoka, jota mainostetaan mediassa.

        Kanannahkamiehen erityisomituisuus oli 30 kappaletta avauksia, jotka oli laadittu excel-taulukoilla kertomaan 12 desimaalin tarkkuudella vitamiineista ja alkuaineista. Fakta ei valitettavasti kuitenkaan ole se, että numerossa on 12 desimaalia, vaan kyllä ilman desimaalejakin pärjää, paitsi numerohullu.

        Hyvä tapa olisi kohdella mieleltään sairastavaa ja varsin huomionhakuista ihmistä välinpitämättömyydellä, ja kannustaa henkilö kaikella kyvyllään kääntymään alan asiantuntijoiden puoleen. Siis vaikka jonot sen alan hoitopuolella lienevätkin pitkät. Onnea kuitenkin matkaan hänelle, jos hän päättää apua ottaa vastaan.

        Melko hyvin kuitenkin kanssakirjoittajat ovat tuon henkilön kanssa pärjänneet, vaikka tosi elämässä itse ainakin kiertäisin hänet todella kaukaa.


    • Anonyymi

      "Kyseisellä pari(skunna)lla ei voi olla mitään terveydellistä syytä käyttää makeutusainetta kahvissaan, koska vetivät kahvin kanssa massiivisen paakun rasva sokeri möhniä. Eli he selvästi ovat helppoheikkien mainosrumban kourissa, eivätkä ole perehtyneet ravitsemuksesta saatavilla olevaan tietoon. "

      Excel-mies on kaiken muun lisäksi myös mielialalääkkeiden asiantuntija ja naapurikyttääjä.

      "Huomaan, eli tiedän, aina varsin tarkasti energian-, proteiinien- ja suojaravintoaineiden saantini tilanteen...... Minun BMI oli muuten tänä aamuna 17.46 (14 vuorokauden liukuvalla keskiarvolla)."

      Me muut huomaamme, eli tiedämme, että suojaravintoaineiden oikea-aikainen ja -määräinen saanti on sivuseikka, jos aivot ja rakko ovat vaihtaneet paikkojaan. Keltainen neste kuitenkin lopulta valahtaa lattialle tai läppärin näytölle. Ja niin on jälleen tapahtunut, kiitos jälleen siitä, oikea-aikainen ja -määräinen Suojaravintoainemies, kaikkien toitottavien helppoheikkien ja ravitsemusteletappien ykkösvastustaja. Pitkään eläköön kanannahat.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu, valitettavasti tuohan on samaa kuin kaataisi bensaa liekkeihin, tuotahan hän on juuri hakemassa, ihmisten provosoimista.

        Siellä on kumihanska ja rasvapurkki valmiina kun joku vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, valitettavasti tuohan on samaa kuin kaataisi bensaa liekkeihin, tuotahan hän on juuri hakemassa, ihmisten provosoimista.

        Siellä on kumihanska ja rasvapurkki valmiina kun joku vastaa.

        Juurikin valitettavasti näin. Avaaja on huomiohakuinen narsisti, joka pitää taas kerran itse keinotekoisesti omaa trolliavaustaan etusivulla. Papas tapa kohdella tuollaista sairastavaa ihmistä olisi välinpitämättömyys eli hänen käytöstään ei pitäisi palkita vastaamalla säikeeseen mitään.

        Pahin osoitus hänen kummallisuudestaan oli 30 kappaletta avauksia eri vitamiineista ja alkuaineista. Voi hyvää päivää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin valitettavasti näin. Avaaja on huomiohakuinen narsisti, joka pitää taas kerran itse keinotekoisesti omaa trolliavaustaan etusivulla. Papas tapa kohdella tuollaista sairastavaa ihmistä olisi välinpitämättömyys eli hänen käytöstään ei pitäisi palkita vastaamalla säikeeseen mitään.

        Pahin osoitus hänen kummallisuudestaan oli 30 kappaletta avauksia eri vitamiineista ja alkuaineista. Voi hyvää päivää!

        Kyllä hänellä oli jonkinlainen pointti niistä vitamiineistä ja kivennäis- ja hivenaineista kirjoittaessaan.

        Mutta jos tietoisesti esittää autismin oireita omaavaa, narsistista persoonaa, se asian ydin häviää siihen huomionhakuisuuteen ja tietoiseen ärsyttävyyteen ja kummalisuuden esilletuomiseen jonka hän itse kokee todennäköisesti niin, että on kaikkia muita älykkäämpi, niin siitähän seuraa vastareaktio josta seuraa se, että itse asia häviää persoonan ongelmien taa.

        Joko hänen elämänsä on vaikeaa tai sitten hänellä on helppo elämä jota hän viihdyttää vetämällä tällaisessa paikassa roolia.

        Niin tai näin, asiat eivät ole kunnossa yksilön tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hänellä oli jonkinlainen pointti niistä vitamiineistä ja kivennäis- ja hivenaineista kirjoittaessaan.

        Mutta jos tietoisesti esittää autismin oireita omaavaa, narsistista persoonaa, se asian ydin häviää siihen huomionhakuisuuteen ja tietoiseen ärsyttävyyteen ja kummalisuuden esilletuomiseen jonka hän itse kokee todennäköisesti niin, että on kaikkia muita älykkäämpi, niin siitähän seuraa vastareaktio josta seuraa se, että itse asia häviää persoonan ongelmien taa.

        Joko hänen elämänsä on vaikeaa tai sitten hänellä on helppo elämä jota hän viihdyttää vetämällä tällaisessa paikassa roolia.

        Niin tai näin, asiat eivät ole kunnossa yksilön tasolla.

        Veikkaisin, että hänen elämänsä on ennemminkin vaikeaa kuin helppoa, jos hän on tyypiltään hyvinkin itsetietoinen ja tarkkailee omaa toimintaansa, syömiään kaloreita, ym. omaan elämäänsä liittyvää,sairaalloisen tarkasti.
        Ja vielä lisäksi vertaa sitten muiden käytöstä omaansa. Luulisi sellaisen aiheuttavan ahdistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin, että hänen elämänsä on ennemminkin vaikeaa kuin helppoa, jos hän on tyypiltään hyvinkin itsetietoinen ja tarkkailee omaa toimintaansa, syömiään kaloreita, ym. omaan elämäänsä liittyvää,sairaalloisen tarkasti.
        Ja vielä lisäksi vertaa sitten muiden käytöstä omaansa. Luulisi sellaisen aiheuttavan ahdistusta.

        Näkyy aiheuttavan sinussa enemmän ahdistusta. Vaikutat silti aika itsetietoiselta, vaikka itsetuntemus puuttuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, valitettavasti tuohan on samaa kuin kaataisi bensaa liekkeihin, tuotahan hän on juuri hakemassa, ihmisten provosoimista.

        Siellä on kumihanska ja rasvapurkki valmiina kun joku vastaa.

        ''Hyvin kirjoitettu, valitettavasti tuohan on samaa kuin kaataisi bensaa liekkeihin,''

        Miksi se siitä huolimatta on mielestäsi hyvin kirjoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Hyvin kirjoitettu, valitettavasti tuohan on samaa kuin kaataisi bensaa liekkeihin,''

        Miksi se siitä huolimatta on mielestäsi hyvin kirjoitettu?

        Mitäpä se sinulle kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä se sinulle kuuluu.

        ''Mitäpä se sinulle kuuluu.''

        Miksi se minulle ei kuuluisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Mitäpä se sinulle kuuluu.''

        Miksi se minulle ei kuuluisi?

        Möhnäinen kiitos että pidät tämän etusivulla.


    • Anonyymi

      "Mutta mittailen sokerinjyvien painon läjhpäivinä, ja raportoin sitten tänne. Tuskin viidessä sokerinjyvässä on kovinkaan montakymmentä kCal tuhannesosaa."

      Taas kyseessä on pilailija tai tikkulaiha. Ei hyvää päivää, mistä näitä oikein tulee. Ei oikeasti erota pilailijaa todellisesta.

      • Anonyymi

        Hyvin palkitset nyt näitä pässejä.

        Mitä enemmän jaat heille huomiota sen rivakammin käsi käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin palkitset nyt näitä pässejä.

        Mitä enemmän jaat heille huomiota sen rivakammin käsi käy.

        Paras tapa kohdella tuollaista sairastavaa ihmistä olisi välinpitämättömyys eli hänen käytöstään ei pitäisi palkita vastaamalla säikeeseen mitään.


    • Anonyymi

      Hassua lukea etä sinäkin huomioit tuon!

      Minua aina hymyilyttää nähdessäni ihmisten syövän ison aterian rankalaisine perunoineen ja pihveineen, jälkiruokana jotain ihanan imelää jäätelön kanssa. Lopuksi loraus konjakkia ja kahvi - makeutusaineella!

      • Anonyymi

        jotkut kuulemma tykkää siitä makeutusaineen mausta, kysymys voi olla siitäkin

        kyttäätkö ihmisiä muutenkin vai oletko rajannut tuohon asiaan?


      • Anonyymi

        Saahan sillä makeutusaineella edes muutaman kilokalorin säästön kokonaispotista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jotkut kuulemma tykkää siitä makeutusaineen mausta, kysymys voi olla siitäkin

        kyttäätkö ihmisiä muutenkin vai oletko rajannut tuohon asiaan?

        Olen kyttääjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sillä makeutusaineella edes muutaman kilokalorin säästön kokonaispotista.

        Jos juo päivässä 3 kahvia ja käyttää 2 sokeripalaa kerralla niin tuosta tulee 15 g sokeria päivässä ja tuo on yli 5 kg vuodessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos juo päivässä 3 kahvia ja käyttää 2 sokeripalaa kerralla niin tuosta tulee 15 g sokeria päivässä ja tuo on yli 5 kg vuodessa.

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.

        Heippa, sun tartteis hakeutua hoitoon. Kerron ihan vaan sen vuoksi jos et itse tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.

        Vai vielä takaumiakin......
        Kyllä on kahvilassa sattunut merkittävä tapaus, kun ei jätä rauhaan.
        Kannattais yrittää keskittää ajatukset johonkin muuhun, tai oikeasti hakeutua itse hoitoon.

        Ei ole normaalia, että kahvilakäynti jättää noin lähtemättömän vaikutuksen, ja näköjään vielä suuren ongelman jälkeensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.

        Hoitoon. Mars mars.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.

        Kilokalorin standardi tunnus on muuten kcal, ei kCal, ja Euroopassa on Britanniaa lukuun ottamatta tapana aina käyttää desimaalipilkkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ristiriitainen näkymä jossa massivipullero pari(skunta) märehti kumpikin yli 750 kCal paakelseja, kahvin kanssa joka oli makeutettu makeutuskemikaalilla, joka oli varta vasten kanniskeltu sinne kahvilaan.

        Nyt kun näen takautumia tuosta tilanteesta, kummastelen että miksi ihmeessä se makeutuskemikaalipurkki oli pantu koreasti esille, keskelle pöytää, kun kahvit oli jo kemikalisoitu, niitä jo hörppivät.

        Tämä oli ristiriitainen näkymä, koska kahvin makeuttaminen makeutuskemikaalilla, tuossa tilanteessa, on yksinkertaisesti hölmöä, koska sen merkitys energiamäärään on niin pieni. Makeutuskemikaalin käytölle, tuossa tilanteessa, ei ole mitään muuta järkevää perustetta kuin laihduttelu …siis uskotteminen itselleen että laihduttelee.

        Mutta siirrytään sinun esittämän väitteeseen:

        Sokeripala(sirkku) (Dan sukker) = 2.600 g == 10.5534 kCal/paka
        Sokeripala (Lidl) = 3.115 g ==12.643785 kCal/pala
        Joiden keskiarvo = 2.8575 g == 11.5985925 kCal/pala

        Jos käytää 6 palaa joka päivä niin vuodessa siitä tulee 25400.91758 kCal joka vastaa vain 3.38678901 kg läskiä kun oletetaan että 750 kCal tuottaisi 100 g läskiä. Mutta, jos vain yhdellä kahvituokilla märehtii kahvin lisäksi 750 kCal paakelssia niin siitä tulee vuodessa 36.500 kg.

        Makeutuskemikaalit eivät ole laihduttelun apuneuvoja jos kahvin/teen kanssa märehditään paakelsseja, itsensä pettämiseen ne soveltuvat mainiosti.

        Vieläkin koen takautumia tuosta silmiini pistäneestä näkymästä.

        Miksi makeutuskemikaalipurkki niin usein pannaan siihen pöydälle nököttämään - vaikka kahvit jo on kemikalisoitu?

        Miksi purkki lähes poikkeuksetta laitetaan niin etäälle, että jos pöytäseurueesta kuka tahansa sitä vielä haluaisi lisää, niin sitä niin pitäisi kurottaa?

        Onko purkki suunnittelemalla suunnitelu niin yksilölliseksi, että kaikki sen tunnistavat makeutuskemikaalipurkiksi?

        Nököttäääkö purkki niin silmiin pistävässä paikassa, turhaan esille pantuna pöydällä, siksi että makeutuskemikaaliin koukussa olevat pullerot sen avulla ilmaisevat että kyllä he yrittävät tehdä aivan kaikkensa laihduttaakseen? (Sanaton ilmaisu toki on kätevä siksikin, että on paakelssia suu täynnänsä).


    • Anonyymi

      Lainaus: "Ko. menetelmän hinta ei ole tiedossa, mutta pääainesosat ovat mikrovaakalla sekä sekuntikellolla ohjastetut oikea-aikaiset ja -määräiset suojaravintoaineet lähinnä kanannahoista ja kaalista. Valiosta pitää jättää pois kaikki kaupassa myytävät möhnäpohjaiset teletappipitoiset ainekset, jotka on tarkoitettu oraville ja variksille - siis mitä ihmettä se tarkoittaakaan. Lisäksi pitää jättää pois kaikki ruoka, jota mainostetaan mediassa."

      Mitä siis saa syödä ellei mitään mainostettavaa saa syödä? Koska kaupassakin tuotteet ovat ostajille näkyvillä, se on mainostamista, ja kauppias rikastuu! Kauppias tai myymäläpäällikkö on siis helppoheikki. Ehkä pitää tyytyä tuotteisiin, joita saa vain tiskin alta tai takaa.

      • Anonyymi

        Kanannahkamiehellä - siis entisellä todellisella paksukaisella - on pahoja takaumia itsestään lihavana. Hän ei koskaan hyväksynyt eikä ole koskaan oppinut hyväksymään, ei itseään eikä muita, sellaisena kuin hän on tai he ovat.

        Syy hänen itsensä lihavuuteen ei ole hän itse, vaan möhnäkauppiaat ja varsinkin itämerelliset ja välimerelliset möhnäteletapit. Sen lisäksi hän lisää syytelistalle eläintarvikeliikekauppiaat sekä vähittäistavarakauppiaat, jotka myyvät eläinruokaa varsinkin variksille ja oraville. Merelliset, varikselliset ja oravalliset ainekset ovat siirtyneet suoraan Kanannahkamiehen kupeille, vaikka tuotteet pitäisi käyttää valopetrolilampuissa valaisuaineksena.

        Koska Kanannahkamies ei hyväksy itseään, eikä ketään muutakaan, ylipainoisena, synninpäästön saavat vain kanat, ja varsinkin kanannahat, sekä neljän kilon maanpäälliset kaalinkerät. Helpompaa olisi kuitenkin hyväksyä erilaisia ihmisiä erilaisissa muodoissaan. Se on kuitenkin toiveena aivan turha.


      • Anonyymi

        ''Mitä siis saa syödä ellei mitään mainostettavaa saa syödä?''

        Mainostaminen ei ole kiellettyä, mene vaikka televisioon mainostamaan möhniäsi, tai osta Googlelta näkyvyyttä. Nämä palstat ovat ___keskustelupalstoja___.

        On hävytöntä että erilaiset anonymit helppoheikit väijyvät täällä laihduttajia/painonhallitsijoita, erehdyttäen heidät ostamaan ja syömään mitä kumallisempia möhniä, terveyspelotteluillaan ryyditettyjen valheidensa avulla, jotka helppoheikit salakavalasti upottavat käymäänsä näennäiskeskusteluun, Jos jokn yritys latelisi vastaaavia valheita tuotteistaan kuin anonyymit helppoheikit täällä, niin leivätön pöytä kutsuisi luokseen varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Mitä siis saa syödä ellei mitään mainostettavaa saa syödä?''

        Mainostaminen ei ole kiellettyä, mene vaikka televisioon mainostamaan möhniäsi, tai osta Googlelta näkyvyyttä. Nämä palstat ovat ___keskustelupalstoja___.

        On hävytöntä että erilaiset anonymit helppoheikit väijyvät täällä laihduttajia/painonhallitsijoita, erehdyttäen heidät ostamaan ja syömään mitä kumallisempia möhniä, terveyspelotteluillaan ryyditettyjen valheidensa avulla, jotka helppoheikit salakavalasti upottavat käymäänsä näennäiskeskusteluun, Jos jokn yritys latelisi vastaaavia valheita tuotteistaan kuin anonyymit helppoheikit täällä, niin leivätön pöytä kutsuisi luokseen varmasti.

        "Nämä palstat ovat ___keskustelupalstoja___."

        Juu, niin on, ja tämä on laihduttamista käsittelevä keskutelupalsta.

        Mielestäni sun jaapatus ja olemus sopisi kuitenkin paremmin mielenterveyspalstan juttuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä palstat ovat ___keskustelupalstoja___."

        Juu, niin on, ja tämä on laihduttamista käsittelevä keskutelupalsta.

        Mielestäni sun jaapatus ja olemus sopisi kuitenkin paremmin mielenterveyspalstan juttuihin.

        Hyvin sanottu!


    • Anonyymi

      Jokin on pielessä ja heillä sekavat uskomukset.

      Meille on opetettu notta eläinrasva lihoittaa eli rasvaton ruoka häätyy olla. Kaiken lisäksi se sokeri kaffikupissa on itsestään perkeleestä

      Olisko aika hylätä tommoiset?

      • Anonyymi

        Mitenkäs se kiinalainen juoppojen rottien koe taas menikään? Koe on tehnyt sinuun suuren vaikutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se kiinalainen juoppojen rottien koe taas menikään? Koe on tehnyt sinuun suuren vaikutuksen.

        Tätäkö kaipailet??

        ”Olen lukenut useita tutkimuksia, joissa rotille pystyttiin aiheuttamaan maksavaurioita alkoholilla vain, jos niille samaan aikaan syötettiin monityydyttymättömiä siemenöljyjä. Jos niille syötettiin tyydyttynyttä rasvaa, alkoholi ei tuhonnut niiden maksaa.

        https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-1/


        Juu ja tuolta löytyypi lissä silleen mehevällä selkeällä tyylillä.

        https://turpaduunari.fi/vieraskyna/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkö kaipailet??

        ”Olen lukenut useita tutkimuksia, joissa rotille pystyttiin aiheuttamaan maksavaurioita alkoholilla vain, jos niille samaan aikaan syötettiin monityydyttymättömiä siemenöljyjä. Jos niille syötettiin tyydyttynyttä rasvaa, alkoholi ei tuhonnut niiden maksaa.

        https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-1/


        Juu ja tuolta löytyypi lissä silleen mehevällä selkeällä tyylillä.

        https://turpaduunari.fi/vieraskyna/

        Jumankauta, nyt oli mielenkiintoiset linkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumankauta, nyt oli mielenkiintoiset linkit.

        Jos kirijoottaja sattuu olemaan Valviran valvonnassa niin kyllä nuo mokomat löytää rajoitteet notta loppuu. Siellä on nimiä Somppi, Heikkilä, Manninen ja muuan kilpirauhas lääkäri.

        Nää vieraalla terävällä kynällä . . he käyttävät tutkimuslähteitä joita Diabetes ja Sydäri liitoilta puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkö kaipailet??

        ”Olen lukenut useita tutkimuksia, joissa rotille pystyttiin aiheuttamaan maksavaurioita alkoholilla vain, jos niille samaan aikaan syötettiin monityydyttymättömiä siemenöljyjä. Jos niille syötettiin tyydyttynyttä rasvaa, alkoholi ei tuhonnut niiden maksaa.

        https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-1/


        Juu ja tuolta löytyypi lissä silleen mehevällä selkeällä tyylillä.

        https://turpaduunari.fi/vieraskyna/

        Heh heh...

        Kun ei ole alan koulutusta voi kirjoittaa vapaasti ihan mitä tykkää. Niin tuokin ukkeli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumankauta, nyt oli mielenkiintoiset linkit.

        Mielenkiintoa lisää paljon jos on alkoholisoitunut rotta. Ei-alkolisoituneelle ihmiselle taas ei kauheasti mielenkiintoa löydy.

        Itä-Suomen yliopistossa saatiin valtavan hyviä tuloksia rasvamaksan hoidossa karppaamalla kasvirasvalla. Tutkimuksessa ei kylläkään ollut alkoholisteja eikä rottia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirijoottaja sattuu olemaan Valviran valvonnassa niin kyllä nuo mokomat löytää rajoitteet notta loppuu. Siellä on nimiä Somppi, Heikkilä, Manninen ja muuan kilpirauhas lääkäri.

        Nää vieraalla terävällä kynällä . . he käyttävät tutkimuslähteitä joita Diabetes ja Sydäri liitoilta puuttuu.

        Tutkimusjulkaisut ovat julkisia mutta tutkijat eivät harrasta kirsikanpoimintaa ja arvioivat myös tutkimuksen merkittävyyttä. Alkoholistirotilla tehdyt tutkimukset vaan eivät ole mitenkään merkittäviä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Mielenkiintoa lisää paljon jos on alkoholisoitunut rotta. Ei-alkolisoituneelle ihmiselle taas ei kauheasti mielenkiintoa löydy.

        Itä-Suomen yliopistossa saatiin valtavan hyviä tuloksia rasvamaksan hoidossa karppaamalla kasvirasvalla. Tutkimuksessa ei kylläkään ollut alkoholisteja eikä rottia.

        Joitakin tutkimuksia on kuitenkin tehty.

        Bjermo H, Iggman D, Kullberg J ym. Effects of n-6 PUFAs compared with SFAs on liver fat, lipoproteins, and inflammation in abdominal obesity: a randomized controlled trial. Am J Clin Nutr 2012;95:1003-12 PubMed

        Luukkonen PK, Sädevirta S, Zhou Y ym. Saturated Fat Is More Metabolically Harmful for the Human Liver Than Unsaturated Fat or Simple Sugars. Diabetes Care 2018;41:1732-9 PubMed

        ja

        Rosqvist F, Kullberg J, Ståhlman M ym. Overeating Saturated Fat Promotes Fatty Liver and Ceramides Compared With Polyunsaturated Fat: A Randomized Trial. J Clin Endocrinol Metab 2019;104:6207-19 PubMed


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joitakin tutkimuksia on kuitenkin tehty.

        Bjermo H, Iggman D, Kullberg J ym. Effects of n-6 PUFAs compared with SFAs on liver fat, lipoproteins, and inflammation in abdominal obesity: a randomized controlled trial. Am J Clin Nutr 2012;95:1003-12 PubMed

        Luukkonen PK, Sädevirta S, Zhou Y ym. Saturated Fat Is More Metabolically Harmful for the Human Liver Than Unsaturated Fat or Simple Sugars. Diabetes Care 2018;41:1732-9 PubMed

        ja

        Rosqvist F, Kullberg J, Ståhlman M ym. Overeating Saturated Fat Promotes Fatty Liver and Ceramides Compared With Polyunsaturated Fat: A Randomized Trial. J Clin Endocrinol Metab 2019;104:6207-19 PubMed

        Juu. Näytön perusteella ihmisille suositellaan rasvamaksan hoitoon tyydyttyneen rasvan vähentämistä.

        Rotta kun on jyrsijä niin niillä tehdyillä kokeilla ei ole juurikaan merkitystä kun ajatellaan ihmisen terveyttä. Karppaajat vaan postailevat näitä samoja tutkimuksia uudestaan ja uudestaan kun muutakaan heillä ei ole.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu. Näytön perusteella ihmisille suositellaan rasvamaksan hoitoon tyydyttyneen rasvan vähentämistä.

        Rotta kun on jyrsijä niin niillä tehdyillä kokeilla ei ole juurikaan merkitystä kun ajatellaan ihmisen terveyttä. Karppaajat vaan postailevat näitä samoja tutkimuksia uudestaan ja uudestaan kun muutakaan heillä ei ole.

        Ketodieettikään ei ole rasvamaksan hoidossa pahaksi, päinvastoin, kunhan dieetin koostaa oikein:

        ” Ketogeeninen ruokavalio voi kutistaa vaarallisen rasvan määrää maksassa huikean nopeasti.

        Mikä tahansa ketodieetti ei kuitenkaan saa tätä aikaan, vaan siihen tarvitaan tyydyttymättömiä rasvoja sisältävä dieetti.”

        https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/403293c4-f9d3-4fd3-9f1b-8b828fbf59dc


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketodieettikään ei ole rasvamaksan hoidossa pahaksi, päinvastoin, kunhan dieetin koostaa oikein:

        ” Ketogeeninen ruokavalio voi kutistaa vaarallisen rasvan määrää maksassa huikean nopeasti.

        Mikä tahansa ketodieetti ei kuitenkaan saa tätä aikaan, vaan siihen tarvitaan tyydyttymättömiä rasvoja sisältävä dieetti.”

        https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/403293c4-f9d3-4fd3-9f1b-8b828fbf59dc

        Tuosta on ollut täällä useasti kirjoittelua mutta aina palataan samaan eli ryyppäävät rotat eivät kehitä rasvamaksaa jos syövät tyydyttyttä rasvaa.

        Meikälaisessa karppauksessa näyttää olevan tärkeintä rasvan kovuus eikä hiilihydraatin vähyys.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuosta on ollut täällä useasti kirjoittelua mutta aina palataan samaan eli ryyppäävät rotat eivät kehitä rasvamaksaa jos syövät tyydyttyttä rasvaa.

        Meikälaisessa karppauksessa näyttää olevan tärkeintä rasvan kovuus eikä hiilihydraatin vähyys.

        Myös D-vitamiinin ja punaisen lihan runsaus on heille tärkeää.

        Tuossa hyvä tiivistelmä virallisten ja VHH-yhteisön suositusten välisistä eroista (Ilkka Alarotu):

        https://pbs.twimg.com/media/C97dPbTXkAAX-Ji?format=jpg&name=medium


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuosta on ollut täällä useasti kirjoittelua mutta aina palataan samaan eli ryyppäävät rotat eivät kehitä rasvamaksaa jos syövät tyydyttyttä rasvaa.

        Meikälaisessa karppauksessa näyttää olevan tärkeintä rasvan kovuus eikä hiilihydraatin vähyys.

        Meikäläinen karppaus on mulle tuntematon taiteenlaji, missä se on nähtävissä?

        Montako kovan rasvan ihannoijaa tiedät yhden lisäksi?


    • Anonyymi

      Lapsellinen Kanannahkamies nostaa keinotekoisesti tätä omaa avaustaan jatkuvasti etusivulle.

      Kas kun ei nostele myös excel-taulukoitaan.

      • Anonyymi

        En olisi niin lapsellinen että tekisin keinotekoisia nostoja. Taidat olla melkoinen helppoheikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi niin lapsellinen että tekisin keinotekoisia nostoja. Taidat olla melkoinen helppoheikki.

        Sitähän sinä juuri olet.


    • Anonyymi

      Olin tänään taas samassa kahvilassa, nyt ahmin noin 5.7 kCal kupposen kahvia, ilman makeutusaineita. Ja täysin sattumalta silmääni sattui, ensikertaa elämässäni, seuraava tapahtumasarja: Tyllerö, noin 150 kg ja 27.5v, tömisteli kassalle, tervehti kassatyttöä tuttavallisesti, ja osti sen saman 481 kCal munkin josta kerroin avauksessani. Ei mitään juomaa. Sitten tömisteli tyytyväisen/iloisen näköisenä pois, aukaisten oviaukolla kitansa ammolleen, ja sinne lupsahti noin 160.33 kCal hiukopalanen munkista.

      Tuollainen vesipuhveli ei sattumalta, tai kuinkaan muutenkaan, sattuisi silmääni missään muussa yhteydessä (kuin märehtimisyhteydessä). Ja ennen laihdutteluani (42kg @ 18kk, säännöllä ei yli 800kCal/vrk) ei olisi sattunut silmääni missään tapauksessa (koska niin adistavassa tilanteessa tapoihini kuuluu kääntää aktiivisti katseeni pois). Kaikenlaista odottamatonta/yllättävää haittavaikutusta onnistunut laihdutteleminen aiheuttaakin.

      • Anonyymi

        Olipa lapsellinen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen kommentti.

        Miksi koit että kommenti oli lapsellinen? Kohtaatko useinkin kommentteja jotka koet lapsellisiksi? - Lapsen silmin katsoo lapsi maailmaa -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koit että kommenti oli lapsellinen? Kohtaatko useinkin kommentteja jotka koet lapsellisiksi? - Lapsen silmin katsoo lapsi maailmaa -

        Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.

        Kuitenkin se, mikä olisi pitänyt poistaa, on jäänyt poistamatta.

        Eli aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin se, mikä olisi pitänyt poistaa, on jäänyt poistamatta.

        Eli aloitus.

        Tämä ketju on innoittanut öyhöttäjiä ehkä vähän liikaakin (15 poistettua viestiä). Minulla ei ole kovin hyvää käsitystä kansan syvistä riveistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin se, mikä olisi pitänyt poistaa, on jäänyt poistamatta.

        Eli aloitus.

        Tuo nauratti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju on innoittanut öyhöttäjiä ehkä vähän liikaakin (15 poistettua viestiä). Minulla ei ole kovin hyvää käsitystä kansan syvistä riveistä.

        > Ja ennen laihdutteluani (42kg @ 18kk, säännöllä ei yli 800kCal/vrk).

        Jos tuo Kanannahkamiehen höpöttely pitäisi paikkansa, hän olisi laihtunut yli sata kiloa. On siis aivan selkeästi pääteltävissä, että kyseessä on ihan hupiukko. Hänestä on todella huono käsitys, ja hän ei edusta kansaa, vaan ihan ja vain täysin itseään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ja ennen laihdutteluani (42kg @ 18kk, säännöllä ei yli 800kCal/vrk).

        Jos tuo Kanannahkamiehen höpöttely pitäisi paikkansa, hän olisi laihtunut yli sata kiloa. On siis aivan selkeästi pääteltävissä, että kyseessä on ihan hupiukko. Hänestä on todella huono käsitys, ja hän ei edusta kansaa, vaan ihan ja vain täysin itseään.

        Tuolla kalorimäärärrä hän olisi laihduttanut itsensa hautausmaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nauratti!

        Vaikka aloittajan persoona ärsyttäisikin, voisitte tylyttää vähemmän (15 poistettua viestiä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka aloittajan persoona ärsyttäisikin, voisitte tylyttää vähemmän (15 poistettua viestiä).

        etkö osaa lukea että niitä poistettuja on 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etkö osaa lukea että niitä poistettuja on 16

        Kirjoitin sen jälkeen vielä yhden kommentin, joka poistettiin :(

        Siinä mainittiin, mitä voitte tehdä omin käsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin sen jälkeen vielä yhden kommentin, joka poistettiin :(

        Siinä mainittiin, mitä voitte tehdä omin käsin.

        Taidat olla aloittaja, ainakin yhtä ärsyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.

        ''Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.''

        Tarkoitatko että avausviestistä tulee sitä huonompi, mitä suurempi lukumäärä yhden itkevän helppoheikin kännipäissään kirjoittamia örvellyksiä poistetaan?

        Sinun kannattaa narauttaa se perjantainen vitamiiniputeli auki jo tänään, kärsit selvästi puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.''

        Tarkoitatko että avausviestistä tulee sitä huonompi, mitä suurempi lukumäärä yhden itkevän helppoheikin kännipäissään kirjoittamia örvellyksiä poistetaan?

        Sinun kannattaa narauttaa se perjantainen vitamiiniputeli auki jo tänään, kärsit selvästi puutteesta.

        Avaus on aivan onneton ja turha, siinä ei kenenkään vitamiinilisät auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä. Se kertoo kaiken tarvittavan täysin turhasta avauksesta.''

        Tarkoitatko että avausviestistä tulee sitä huonompi, mitä suurempi lukumäärä yhden itkevän helppoheikin kännipäissään kirjoittamia örvellyksiä poistetaan?

        Sinun kannattaa narauttaa se perjantainen vitamiiniputeli auki jo tänään, kärsit selvästi puutteesta.

        Sinulla taitaa olla pää täynnä tuntematonta möhnää, kun ihmisten kahvilakäytös noin paljon sinua haittaa. Ihosi alle on jäänyt ajan saatossa muutakin kuin läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla pää täynnä tuntematonta möhnää, kun ihmisten kahvilakäytös noin paljon sinua haittaa. Ihosi alle on jäänyt ajan saatossa muutakin kuin läskiä.

        Et itsekään kovin puhdasmieliseltä vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et itsekään kovin puhdasmieliseltä vaikuta.

        No en ainakaan tee typeriä avauksia, joissa arvostelen kanssaihmisiä, joiden ainoa synti on ylipaino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla pää täynnä tuntematonta möhnää, kun ihmisten kahvilakäytös noin paljon sinua haittaa. Ihosi alle on jäänyt ajan saatossa muutakin kuin läskiä.

        Sillä on jäänyt ihon alle tyytyväisyys omaan itseensä, ja omahyväisyys.
        On ylpeä itsestään, kun on onnistunut ( ehkä ) laihduttamaan, ja pönkittää nyt täällä itsetuntoaan, kun kukaan tuttavapiirissä ei ole huomannut tai maininnut hänen laihtumisestaan.

        Sinänsä kyllä hauskaa, kuinka paljon aloitus on saanut ihmisiä kommentoimaan palstalle, vaikka typerämmästä päästä onkin.
        Ollaan me ihmiset aika outoja, huolimatta siitä ollaanko lihavia tai laihoja.mielenkiintoa ja uteliaisuutta ei puutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on jäänyt ihon alle tyytyväisyys omaan itseensä, ja omahyväisyys.
        On ylpeä itsestään, kun on onnistunut ( ehkä ) laihduttamaan, ja pönkittää nyt täällä itsetuntoaan, kun kukaan tuttavapiirissä ei ole huomannut tai maininnut hänen laihtumisestaan.

        Sinänsä kyllä hauskaa, kuinka paljon aloitus on saanut ihmisiä kommentoimaan palstalle, vaikka typerämmästä päästä onkin.
        Ollaan me ihmiset aika outoja, huolimatta siitä ollaanko lihavia tai laihoja.mielenkiintoa ja uteliaisuutta ei puutu.

        Teidän läskisoluissanne on runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja, siksi mielialanne on alinomaa negatiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän läskisoluissanne on runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja, siksi mielialanne on alinomaa negatiivinen.

        Omituinen höpöttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on jäänyt ihon alle tyytyväisyys omaan itseensä, ja omahyväisyys.
        On ylpeä itsestään, kun on onnistunut ( ehkä ) laihduttamaan, ja pönkittää nyt täällä itsetuntoaan, kun kukaan tuttavapiirissä ei ole huomannut tai maininnut hänen laihtumisestaan.

        Sinänsä kyllä hauskaa, kuinka paljon aloitus on saanut ihmisiä kommentoimaan palstalle, vaikka typerämmästä päästä onkin.
        Ollaan me ihmiset aika outoja, huolimatta siitä ollaanko lihavia tai laihoja.mielenkiintoa ja uteliaisuutta ei puutu.

        Tähän ei lisättävää. Avaus on nytkin ensimmäisenä sivulla -valitettavasti -, joten tämä vastaus ei nosta sen sijoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän läskisoluissanne on runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja, siksi mielialanne on alinomaa negatiivinen.

        No nyt osuit naulan kantaan.
        Mielialani ei tosin ole negatiivinen, vaikka läskisoluni sisältävätkin monityydyttymättömiä rasvahappoja.
        Yleinen mielialani on monin tavoin tyydyttynyt, koska elämäni on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt osuit naulan kantaan.
        Mielialani ei tosin ole negatiivinen, vaikka läskisoluni sisältävätkin monityydyttymättömiä rasvahappoja.
        Yleinen mielialani on monin tavoin tyydyttynyt, koska elämäni on ok.

        Elämäsi on varmasti hyvin OK, kun kerran voit ylenkatsoa muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäsi on varmasti hyvin OK, kun kerran voit ylenkatsoa muita.

        Miten sinä voit tietää, ylenkatsonko muita, vai en ?

        Voin kertoa, että en ylenkatso ketään, koska elämäni on ok.
        Ja koska elämäni on ok, olen sitä mieltä, että suurin osa ihmisistä on ok, sekä hyveineen että paheineen.
        Toivottavasti sinunkin elämäsi on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä voit tietää, ylenkatsonko muita, vai en ?

        Voin kertoa, että en ylenkatso ketään, koska elämäni on ok.
        Ja koska elämäni on ok, olen sitä mieltä, että suurin osa ihmisistä on ok, sekä hyveineen että paheineen.
        Toivottavasti sinunkin elämäsi on ok.

        Oma elämäni ei ole ihan OK päinvastoin kuin sinulla muka on. Tosin kummasti energiaa sinulla riittää muiden parjaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma elämäni ei ole ihan OK päinvastoin kuin sinulla muka on. Tosin kummasti energiaa sinulla riittää muiden parjaamiseen.

        Kertoisitko vielä, miten olen mielestäsi parjannut muita ?
        Sen haluaisin tietää, sitten jätän tämän palstan unholaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko vielä, miten olen mielestäsi parjannut muita ?
        Sen haluaisin tietää, sitten jätän tämän palstan unholaan.

        Kahden viime päivän aikana viestien yleissävy on ollut parjaava. Olisi outoa, jos sinä et liittyisi niihin viesteihin ollenkaan, vaan olisit tullut tänne vain kehumaan omaa oloasi irrallaan viime viestien asiayhteydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden viime päivän aikana viestien yleissävy on ollut parjaava. Olisi outoa, jos sinä et liittyisi niihin viesteihin ollenkaan, vaan olisit tullut tänne vain kehumaan omaa oloasi irrallaan viime viestien asiayhteydestä.

        Vaikka kerronkin elämäni olevan ok, niin se ei tarkoita, että voisin erikoisemmin kehua omaa oloani. Mutta pärjäilen elämässäni ja itseni kanssa, sen takia ok.

        En ole kovin monia viestejä tänne laittanut, ei ole ollut tarkoitus parjata yhtään ketään.
        Pyydän vilpittömästi anteeksi, jos olen saanut mielesi pahoittumaan.
        Hyvää viikonloppua!


      • Anonyymi

        Minua tämä kuvaus huvitti. 😄 Vaikka se on surkuhupaisa tilanne.
        Mutta samassa tilanteessa olen itsekin jos haluan laihtua.
        Päivän 800kcal ei saa ylittää ja minä olisin jatkuvassa nälässä sen kanssa.
        On todistettu, että pitempi aikaisesti niin vähä kcal määrä vetää aineenvaihdunnan pysyvästi alas, eikä saavutettua painoa kyetä siksi säilyttämään pitempään.
        Ainoa tapa on lisätä liikuntaa päivittäin ja saavutettuaan haluamansa painon
        on noudatettava liikuntaa sekä itsekuria ravinnon määrässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua tämä kuvaus huvitti. 😄 Vaikka se on surkuhupaisa tilanne.
        Mutta samassa tilanteessa olen itsekin jos haluan laihtua.
        Päivän 800kcal ei saa ylittää ja minä olisin jatkuvassa nälässä sen kanssa.
        On todistettu, että pitempi aikaisesti niin vähä kcal määrä vetää aineenvaihdunnan pysyvästi alas, eikä saavutettua painoa kyetä siksi säilyttämään pitempään.
        Ainoa tapa on lisätä liikuntaa päivittäin ja saavutettuaan haluamansa painon
        on noudatettava liikuntaa sekä itsekuria ravinnon määrässä.

        "Päivän 800kcal ei saa ylittää ja minä olisin jatkuvassa nälässä sen kanssa."

        Jos syöt tuon energiamäärän siten, että siihen sisältyy 80g hyvälaatuista liha- ja/tai kalaproteiinia, niin melkeinpä väitän ettet tunne nälkää tuolla energiamäärällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaus on aivan onneton ja turha, siinä ei kenenkään vitamiinilisät auta.

        ''Avaus on aivan onneton ja turha, siinä ei kenenkään vitamiinilisät auta.''

        Miksi avaus on mielestäsi aivan onneton ja turha? Minusta avauksesa ei mainita mitään vitaniinilisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Avaus on aivan onneton ja turha, siinä ei kenenkään vitamiinilisät auta.''

        Miksi avaus on mielestäsi aivan onneton ja turha? Minusta avauksesa ei mainita mitään vitaniinilisiä.

        Avaapas haarasi niin voimme tutkia onko avauksesi onneton ja turha?


    • Anonyymi

      Makeutusaineet ON myrkkyä,kemiallisia yhdisteitä,jotka AIHEUTTAA esim syöpää.

      Syökää VAIN oikeaa sokeria.

      • Puhumattakaan muista hirveistä kemikaaleista kuten natriumkloridista,divetyoksidista ja askorbiinihaposta ynnä muista..


    • Anonyymi

      Avaaja omassa typeryydessään ylenkatsoo muita ihmisiä, joiden ainoa tunnettu pahe on ollut ulkonäöksellinen pyöreys.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, kiitos.

        Aloittajalla on älyllisiä aggressioita, koska hän ei ole löytänyt kykyjään vastaavaa työtä.

        Vasta nyt tajuan, että aloittaja oli alun perin loukannut teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on älyllisiä aggressioita, koska hän ei ole löytänyt kykyjään vastaavaa työtä.

        Vasta nyt tajuan, että aloittaja oli alun perin loukannut teitä.

        Aloittajan sosiaaliset nettikyvythän ovat hyvin vajavaiset, ja niitä hän pyrkii korvaamaan sekä hyökkäävyydellään että desimaaliluvuilla. Aloittaja itse ei kenties ymmärrä, että hän on loukannut muita, tai häntä ei ehkä juurikaan se kiinnosta. Hän on itse entinen lihava, joten hän katsoo omaavansa oikeuksia, joita muilla ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan sosiaaliset nettikyvythän ovat hyvin vajavaiset, ja niitä hän pyrkii korvaamaan sekä hyökkäävyydellään että desimaaliluvuilla. Aloittaja itse ei kenties ymmärrä, että hän on loukannut muita, tai häntä ei ehkä juurikaan se kiinnosta. Hän on itse entinen lihava, joten hän katsoo omaavansa oikeuksia, joita muilla ei ole.

        Plus usko oman älyn ylivoimaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plus usko oman älyn ylivoimaisuuteen.

        Ja jota ylivoimaisuutta ei kuitenkaan ja tietenkään ole,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jota ylivoimaisuutta ei kuitenkaan ja tietenkään ole,

        Tytöt teitä on loukattu, siis ahmikaa nyt kymmenen leivosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt teitä on loukattu, siis ahmikaa nyt kymmenen leivosta.

        Sorrut itse ihan samaan, mistä muita syytät, vaikka koetat sen tehdä huumorin (?) varjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt teitä on loukattu, siis ahmikaa nyt kymmenen leivosta.

        Oletko itse tyttö vaiko poika?


      • Anonyymi

        Vai on ylipainoiset toisia parempia, paheettomia, sillä ettehän te ylipainoa paheeksi laske ja se on ylipainoisten ainoa pahe! Ei siis kohtuuttomuus, syöppöys ja juoppous. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, kiitos.

        ''Hyvin kirjoitettu, kiitos.''

        Miksi se on mielestäsi hyvin kirjoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Hyvin kirjoitettu, kiitos.''

        Miksi se on mielestäsi hyvin kirjoitettu?

        Nämä töksykset täällä vähää väliä kuin epätoivoinen yritys roikkua keskustelussa mukana.
        BED-tyyppisiä vihamielisyyttään ja kyvyttömyyttään keskustella kykenemätön salaamaan.
        Tästä virkkeestä tuli kuin korkkiruuvi. 😂🤣🤪 Nauran sille itsekin.
        Siis BEDiläistä vaivoin salattua vihamilisyyttään ja suruaan omasta tilastaan, joka heijastuu muihin.
        Sitten nuo lyhyet töksähdykset, joita lapsi esittää: miksi taivas on sininen?
        Miksi ruoho on vihreää? Oikeastaan lapsen kysymyksissä on enemmän järkeä.
        BEDiläinen yrittää peittää omaa yksinkertaisuuttaan tekemällä ärsyttäviä kysymyksiä, joihin toinen ei halua vastata. Se saa BEDin tuntemaan itsensä viisaammaksi, kun kamppasi toisen kysymyksillään hiljaiseksi. Sai itselleen viimeisen sanan.
        Vastenmielinen tyyppi, jolla ei ystävät lisäänny ja sukulaiset välttelevät.
        Hanne


    • Anonyymi

      Tämä avaukseni mitä ilmeisemin upposi syvälle itkevän helppoheikin toimeentulon muodostavaan rahavaltimoon. Hän partioi näillä palstoilla, saalistaen ihmisiä jotka pyrkivät laihduttamaan tai hallitsemaan painoan, ja höynäyttää heitdät terveyspelotteluitensa ja valheväitämiensä avulla kuluttamaan säilöntäöljyä (engl: olive oil), oravanruokaa, varistenruokaa ja mitä kaikkiea muiita möhnää. Saa siten kasvatettua asiakaskuntaansa, makeutusaineiden koukkuun.

      • Anonyymi

        Tilasitko jo Reijo Laatikaisen uuden kirjan ”Vitamiinit, hivenaineet ja ravintolisät. Tunnista tarpeesi, valitse viisaasti”?

        ”Käyn läpi liian pieneen ja liian suureen vitamiinien ja kivennäisaineiden saantiin liittyvät riskit. En ole lähtökohtaisesti puolesta, enkä vastaan vitamiini- ja kivennäisainevalmisteita. Niille on selvä paikkansa oikein suunnattuna ja harkittuna, kuten kirjaa lukemalla selviää, mutta tolkku pitää olla tallella ravintolisien harkinnassa.

        Tämä kirja poikkeaa monista aihepiirin kirjoista siten, että tässä ei tyrkytetä mitään ravintolisää. Tässä ei myöskään tylytetä kaikkia ravintolisiä, vaan osoitetaan pikemminkin ne tilanteet, jolloin lisille on todellista tarvetta. Kirjassa on pyritty huomioimaan erilaisten erikoisruokavalioiden, esimerkiksi vegaanisen, fosforirajoitteiden, planetaarisen, ketogeenisen tai herkkavatsaisen ruokavalion pullonkaulat. Myös eri ikäkausien ja raskauden ajan vaatimukset käydään läpi.

        Kirjan lopussa on kunkin vitamiinin ja kivennäisaineen suomalaisen suosituksen mukaiset minimisaantisuositukset ja turvallisen saannin ylärajat –turvallisen saannin ylärajat jäävät usein huomiotta mutta tässä kirjassa ruokavalioita ja tutkimustuloksia peilataan turvallisen saannin ylärajoihin.”


      • Anonyymi

        Taas halusit keinotekoisesti nostaa avaustasi ja pitää sitä etusivulla.

        Sinulle on varmasti sanottu usein seuraavaa, mutta toistan silti: hae pääpuolen ammattiapua itsellesi, vaikka jonot ovat pitkät.

        Maallikon arvauksena ehdotan, että sinua vaivannee paranoidinen luulotauti, jossa näet helppoheikkejä, töhkää, oravia, variksia sekä säilöntäöljyjä kaikkialla. Taudinkuvaan kuuluu ylenmääräinen taulukointi sekä desimaaliluvut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas halusit keinotekoisesti nostaa avaustasi ja pitää sitä etusivulla.

        Sinulle on varmasti sanottu usein seuraavaa, mutta toistan silti: hae pääpuolen ammattiapua itsellesi, vaikka jonot ovat pitkät.

        Maallikon arvauksena ehdotan, että sinua vaivannee paranoidinen luulotauti, jossa näet helppoheikkejä, töhkää, oravia, variksia sekä säilöntäöljyjä kaikkialla. Taudinkuvaan kuuluu ylenmääräinen taulukointi sekä desimaaliluvut.

        Harhaluuloisuushäiriöiden keskeisinä oireina ovat harhaluulot eli deluusiot. Harhaluulo on määriteltävissä todellisuuden vastaiseksi uskomukseksi, josta henkilö pitää ehdottomasti kiinni, vaikka hänelle esitettäisiin vakuuttavia todisteita uskomuksen paikkansapitämättömyydestä.

        Harhaluuloa ei pidä sekoittaa epäluuloisuuteen, joka on tavallisempi ja normaalimpi ilmiö. Myös yksittäiset harhaluuloiset kokemukset ovat yllättävän yleisiä (8 %) väestössä. Epäluuloisuus on suhtautumistapa, joka auttaa ihmistä suojautumaan pahantahtoisiksi tulkittuja ympäristön pyrkimyksiä kohtaan. Epäluuloisuus on tässä merkityksessä adaptiivista, sopeutumista edistävää. Voimistuessaan se voi kuitenkin alkaa vääristää ihmisen ajattelua ja käyttäytymistä.

        Harhaluuloiseen ajatteluun liittyy taipumus tehdä hätäisiä johtopäätöksiä nopeasti ja riittämättömään tietoon perustuen (jumping to conclusions). Toinen tavanomainen ajattelun vääristymä on tunneperäinen päättely, jossa esimerkiksi ihmisestä tuntuu, etteivät muut pidä hänestä, ja tämä muuttuu uskomukseksi siitä, että muut suhtautuvat häneen pahantahtoisesti. Kolmas tavallinen harhaluuloiseen ajatteluun liittyvä vääristymä on taipumus selittää kielteisiä tapahtumia ulkopuolisilla, muiden ihmisten tarkoitukselliseen toimintaan liittyvillä syillä.

        Paranoidinen epäluuloisuus ympäristöä kohtaan saattaa muuttua psykoottiseksi, jos henkilö jatkuvasti tulkitsee tapahtumia väärästä uskomuksestaan käsin. Henkilöllä on tällöin käytössään todellisuutta vääristävä sisäinen tulkintasääntö, jota hän alkaa käyttää yhä laajemmin. Näin sattumanvaraiset tapahtumat liitetään tämän väärän uskomuksen ympärille uusina todisteina sen todenperäisyydestä.

        Harhaluuloisuus voi rakentua hyvinkin erilaisten väärien uskomusten varaan. Valtaosa kliinisesti merkittävistä harhaluuloista on kuitenkin luonteeltaan vainoavia, ja tästä syystä harhaluulojen voimakkaasti sävyttämiä psykooseja on aiemmin kutsuttu paranoidisiksi psykooseiksi tai paranoiaksi. Harhaluuloisuushäiriössä harhaluuloisuuden sisältö voi olla myös esimerkiksi mustasukkaista, somaattista, eroottista tai grandioosia eli suuruuskuvitelmiin perustuvaa.

        Harhaluuloisuushäiriöön ei liity skitsofrenialle ominaisia muita ajatushäiriöitä, merkittäviä aistiharhoja tai tunne-elämän latistumista. Aistiharhoja voi esiintyä, jos ne eivät muodosta merkittävää osaa oirekuvasta ja jos ne liittyvät harhaluulojen teemaan. Esimerkiksi myrkyttämistä koskeviin harhaluuloihin voi liittyä haju- tai makuharhoja. Harhaluuloihin joskus liittyvä mielialan häiriintyminen ei ole samalla tavalla itsepintainen ja jatkuva kuin mielialahäiriöissä. Harhaluuloisuushäiriö on suhteellisen helppo diagnosoida silloin, kun henkilö tuo avoimesti esille harhaluuloisuuttaan eikä salaile sitä (taulukko 6). Näin ei kuitenkaan useinkaan ole.

        Merkittävin ero harhaluuloisuushäiriön diagnostisissa kriteereissä ICD-10:n ja DSM-5:n välillä on, että ICD-10:n mukaan harhaluulojen sisältö ei saa olla eriskummallinen, kun taas DSM-5:ssä ei ole tällaista rajausta. Lisäksi ICD-10:ssä harhaluuloisuushäiriön (F22.0) kesto on vähintään kolme kuukautta, kun DSM-5 edellyttää vain kuukauden kestoa. Lyhytkestoinen harhaluuloisuus on mahdollista diagnosoida ICD-10:ssä muuksi harhaluuloisuushäiriöksi (F22.8).

        Diagnosointia voi joskus hankaloittaa se, että harhaluuloilla saattaa olla todellisuuspohjaa. Myös muiden psykoottisten oireiden puuttuminen ja potilaan hyvä toimintakyky saattavat vaikeuttaa arviointia siitä, onko kyseessä oikeutettu vai harhainen käsitys. Puutteellinen sairaudentunto hankaloittaa usein sekä diagnosointia että hoitoa.


    • Anonyymi

      Miksi kytäät muita ihmisiä? Heidän syömisensä ymm. Ei kuulu sinulle yhtään! Itse en hyväksy latvaläkeet. Joita ihmisille työnetän terveysasemat,pästäkseen ihmisestä eroon ja resepti 1 v.voimassa. Latvaläkääket saa makean himon ja syy niiden käytäjät lihoo.Sen sijan läkeet pois. Terapia istuntoja resepti : Kävely. Ei rasita kenenkään kehoa. Jokainen kykenee yksinkin kävellä on lisäksi ilmasta. Jo alkaa uni maistuu ja mieli kohenee 2-3 viikon päästä ja siitä tulee tapa.Mielikuvitus särytkin loppu aivan varmasti ja masenus kun alkaa mitailee katuja.

      • Anonyymi

        En ole kytännyt muita ihmisiä. Kuten avauksessani kerroin —―silmiini sattui-—― varsin pyöreä noin 35v pari(skunta) jolla on möhnää pöytä väärällään, ja sen lisäksi kahvia varten ohut pieni pyöreä sininen läpikuultava tuubi makeutusainetta. Siinä on huvittava ristiriita. Yksi sokeripala painaa noin 3g eli siinä on 12 kCal,kun lkummallakin oli edessään 481 218 kCal möhnää.


      • Anonyymi

        Heippa!

        Kerrostalokyttääjiä tarvitaan: joskus he ovat pelastaneet ihmishenkiäkin.

        Tarvetta olisi myös erikoiskerrostalokyttääjille, jotka valvovat erityisesti ihmisten jätteidenlajittelua.

        Huom 1) Biojätteeseen EI SAA LAITTAA muovipusseja (poikkeuksena kompostoituvat biojätepussit). Jos et tätä ymmärrä, laita kaikki sekajätteeseen.

        Huom. 2) Pahvit ON LITISTETTÄVÄ ennen pahvinkeräyssäiliöön laittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa!

        Kerrostalokyttääjiä tarvitaan: joskus he ovat pelastaneet ihmishenkiäkin.

        Tarvetta olisi myös erikoiskerrostalokyttääjille, jotka valvovat erityisesti ihmisten jätteidenlajittelua.

        Huom 1) Biojätteeseen EI SAA LAITTAA muovipusseja (poikkeuksena kompostoituvat biojätepussit). Jos et tätä ymmärrä, laita kaikki sekajätteeseen.

        Huom. 2) Pahvit ON LITISTETTÄVÄ ennen pahvinkeräyssäiliöön laittoa.

        Avaaja on kahvilakyttääjä, pitäisi siirtyä roskiskyttääjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja on kahvilakyttääjä, pitäisi siirtyä roskiskyttääjäksi.

        Kyttääjä on hieman halventava nimitys, mutta meidän kaikkien pitäisi hieman katsella toisiamme sekä ympäröivää maailmaa.

        Itsekin katson aina Lidlin paistopisteen ohi kulkiessani minkälaiset ihmiset ostavat minkäkinlaisia tuotteita. Luulisi, että laihat ihmiset ostavat lihottavia tuotteita ja lihavat vähempikalorisia, mutta käytännön havaintoni eivät tue tätä hypoteesia.

        Rationaalisuutta tarvittaisiin ruokailuun. Useimmat tietävät kuinka tulee syödä. Miksi emme sitten tee niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttääjä on hieman halventava nimitys, mutta meidän kaikkien pitäisi hieman katsella toisiamme sekä ympäröivää maailmaa.

        Itsekin katson aina Lidlin paistopisteen ohi kulkiessani minkälaiset ihmiset ostavat minkäkinlaisia tuotteita. Luulisi, että laihat ihmiset ostavat lihottavia tuotteita ja lihavat vähempikalorisia, mutta käytännön havaintoni eivät tue tätä hypoteesia.

        Rationaalisuutta tarvittaisiin ruokailuun. Useimmat tietävät kuinka tulee syödä. Miksi emme sitten tee niin?

        Halventava? Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.

        Naapurikyttääjän tunnistaa esimerkiksi tiuhaan heiluvista verhoista, olemattomien lehtien haravoinnista ja kerrostalojen rappuun jätetyistä lapuista. Osa ihmisistä näyttää tietävän kaveri- tai työporukkansa jokaisesta ihmisestä asioita, jotka eivät arkisessa kanssakäymisessä tule helposti esille. Kyttääjät alkavat pikku hiljaa tottua siihen, että he tietävät ihmistä mitä ihmeellisimpiä asioita, jopa niin paljon, että se alkaa tuntua heistä normaalilta. Listaa voi jatkaa mm. roskis- ja kahvilakyttääjillä.

        Avauksessa on kyseessä joka tapauksessa laihtumaan joutunut entinen tosi lihava kyttääjä, jolle omassa elämässä ei ole tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halventava? Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.

        Naapurikyttääjän tunnistaa esimerkiksi tiuhaan heiluvista verhoista, olemattomien lehtien haravoinnista ja kerrostalojen rappuun jätetyistä lapuista. Osa ihmisistä näyttää tietävän kaveri- tai työporukkansa jokaisesta ihmisestä asioita, jotka eivät arkisessa kanssakäymisessä tule helposti esille. Kyttääjät alkavat pikku hiljaa tottua siihen, että he tietävät ihmistä mitä ihmeellisimpiä asioita, jopa niin paljon, että se alkaa tuntua heistä normaalilta. Listaa voi jatkaa mm. roskis- ja kahvilakyttääjillä.

        Avauksessa on kyseessä joka tapauksessa laihtumaan joutunut entinen tosi lihava kyttääjä, jolle omassa elämässä ei ole tarpeeksi.

        ”Halventava? Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.”

        Tuo nyt on liioittelua. Vertaisvalvontaa tarvitaan, jotta ihmiset eivät alkaisi käyttäytyä holtittomasti. Pienellä osalla kyttääjistä epäilemättä oma mielenterveys horjuu (heidän heippa-lappunsa päätyvät yleensä Iltalehden sivuille tai Facebookiin muiden naureskeltaviksi), mutta silti kyttäysmeinikiä tähän maahan pitää saada enemmän, koska muuten asiat menevät aivan rempalleen.

        Itse kunkin on hyvä kurkistella välillä ikkunasta ulos ja käännellä muutenkin päätään. Eihän se tetysti kaikkia miellytä, mutta lain mukaan omasta ikkunastaan saa kyllä katsoa ulos.

        Käytät halventavaa nimitystä jotta saisit toteuttaa holtittomia taipumuksiasi kaikessa rauhassa. Onneksi olette marginaaliryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Halventava? Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.”

        Tuo nyt on liioittelua. Vertaisvalvontaa tarvitaan, jotta ihmiset eivät alkaisi käyttäytyä holtittomasti. Pienellä osalla kyttääjistä epäilemättä oma mielenterveys horjuu (heidän heippa-lappunsa päätyvät yleensä Iltalehden sivuille tai Facebookiin muiden naureskeltaviksi), mutta silti kyttäysmeinikiä tähän maahan pitää saada enemmän, koska muuten asiat menevät aivan rempalleen.

        Itse kunkin on hyvä kurkistella välillä ikkunasta ulos ja käännellä muutenkin päätään. Eihän se tetysti kaikkia miellytä, mutta lain mukaan omasta ikkunastaan saa kyllä katsoa ulos.

        Käytät halventavaa nimitystä jotta saisit toteuttaa holtittomia taipumuksiasi kaikessa rauhassa. Onneksi olette marginaaliryhmä.

        > Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.

        Kyttääjä on kyttääjä aina. Ei mulla muuta.

        Foorumin poliisi-vartija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kyttääjä on henkilö, joka kyttää, kyylää, vartioi, vaanii ja väijyy. Erityisesti muita.

        Kyttääjä on kyttääjä aina. Ei mulla muuta.

        Foorumin poliisi-vartija.

        Juu, ei siinä mitään, kytätään vain reilusti. Myös ulosottorekisteriäsi olisi mielenkiintoista tutkia. Kenellä tahansa on nimittäin oikeus tilata syytä ilmoittamatta kenestä tahansa – vaikkapa omasta naapuristaan – ulosottotodistus. Lähde: ulosottokaari 1 luku 31 § https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L1P31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa!

        Kerrostalokyttääjiä tarvitaan: joskus he ovat pelastaneet ihmishenkiäkin.

        Tarvetta olisi myös erikoiskerrostalokyttääjille, jotka valvovat erityisesti ihmisten jätteidenlajittelua.

        Huom 1) Biojätteeseen EI SAA LAITTAA muovipusseja (poikkeuksena kompostoituvat biojätepussit). Jos et tätä ymmärrä, laita kaikki sekajätteeseen.

        Huom. 2) Pahvit ON LITISTETTÄVÄ ennen pahvinkeräyssäiliöön laittoa.

        "Biojätteeseen EI SAA LAITTAA muovipusseja (poikkeuksena kompostoituvat biojätepussit)."

        Eikä sinne myöskään saa laittaa noita kompostoituvia biojätepusseja.

        Ne kun toki kompostoituu, mutta paljon hitaammalla syklillä kuin tuo biojätteen kierto on suunniteltu ja toteutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Biojätteeseen EI SAA LAITTAA muovipusseja (poikkeuksena kompostoituvat biojätepussit)."

        Eikä sinne myöskään saa laittaa noita kompostoituvia biojätepusseja.

        Ne kun toki kompostoituu, mutta paljon hitaammalla syklillä kuin tuo biojätteen kierto on suunniteltu ja toteutettu.

        OK, tuo taisikin olla se pääsääntö jonka olin unohtanut, mutta täällä pääkaupunkiseudulla on poikkeava ohje https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas/jatteet/biohajoava-muovi/ .

        ”1. Pakkaukset:
        – Biohajoavasta muovista valmistetut pakkaukset, kuten take away -ruokarasiat voit lajitella muovipakkauskeräykseen tai sekajätteeseen. Biohajoavista muovipakkauksista ei voida tällä hetkellä valmistaa uusiomuovin raaka-ainetta, siksi ne voi laittaa myös sekajätteeseen.
        – Biohajoavia muovipusseja (esim. polylaktidi PLA, tärkkelys), kuten kaupan hevi-osaston vihreitä hedelmäpusseja voit käyttää pääkaupunkiseudulla biojätepusseina.
        – Muutoin biohajoava muovi ei kuulu biojätteeseen hitaan maatumisensa takia. Pääosa pusseista poistetaan jo biojätteen käsittelyn alkuvaiheessa.
        2. Muut kuin pakkaukset:
        Biohajoavasta muovista valmistetut tavarat, jotka eivät ole muovipusseja, einesrasioita tai muita pakkauksia kuuluvat sekajätteeseen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, tuo taisikin olla se pääsääntö jonka olin unohtanut, mutta täällä pääkaupunkiseudulla on poikkeava ohje https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas/jatteet/biohajoava-muovi/ .

        ”1. Pakkaukset:
        – Biohajoavasta muovista valmistetut pakkaukset, kuten take away -ruokarasiat voit lajitella muovipakkauskeräykseen tai sekajätteeseen. Biohajoavista muovipakkauksista ei voida tällä hetkellä valmistaa uusiomuovin raaka-ainetta, siksi ne voi laittaa myös sekajätteeseen.
        – Biohajoavia muovipusseja (esim. polylaktidi PLA, tärkkelys), kuten kaupan hevi-osaston vihreitä hedelmäpusseja voit käyttää pääkaupunkiseudulla biojätepusseina.
        – Muutoin biohajoava muovi ei kuulu biojätteeseen hitaan maatumisensa takia. Pääosa pusseista poistetaan jo biojätteen käsittelyn alkuvaiheessa.
        2. Muut kuin pakkaukset:
        Biohajoavasta muovista valmistetut tavarat, jotka eivät ole muovipusseja, einesrasioita tai muita pakkauksia kuuluvat sekajätteeseen.”

        Tässä oli enemmän asiaa kuin avauksessa. Foorumi on väärä, mutta kiitos silti.


    • Anonyymi

      Avaaja kävi taas täällä. Pidetään tämä etusivulla.

      • Anonyymi

        Hjiblaas tyttö hyvä niitä hæbyhjuuliasi. Miksei sinulla ole vieläkään poikaystävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hjiblaas tyttö hyvä niitä hæbyhjuuliasi. Miksei sinulla ole vieläkään poikaystävää?

        Oletko itse tyttö vai poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse tyttö vai poika?

        Olen ap ja tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ap ja tyttö.

        Et ole Kanannahkanainen, vaan päinvastoin inhoat häntä. Teknisesti toki voit inhota itseäsikin, mutta Kanannahkanainen on paljon sinua vanhempi, satun mainiosti tietämään asian oikean laidan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Kanannahkanainen, vaan päinvastoin inhoat häntä. Teknisesti toki voit inhota itseäsikin, mutta Kanannahkanainen on paljon sinua vanhempi, satun mainiosti tietämään asian oikean laidan.

        Minua kututaan halveksuvasti sekä Kanannahkamieheksi sekä Massiivikalorihöpöttäjäksi. Annan samalla mitalla aina takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kututaan halveksuvasti sekä Kanannahkamieheksi sekä Massiivikalorihöpöttäjäksi. Annan samalla mitalla aina takaisin.

        Oikeasti sinun pitäisi vihdoinkin löytää samanikäinen poikaystävä, joka arvostaisi pyöreitä muotojasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti sinun pitäisi vihdoinkin löytää samanikäinen poikaystävä, joka arvostaisi pyöreitä muotojasi.

        Mutta oletko sinä tyttö vai poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletko sinä tyttö vai poika?

        Olen 17-vuotias NAINEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 17-vuotias NAINEN.

        Miksi sitten tekeydyt Kanannahkamieheksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten tekeydyt Kanannahkamieheksi?

        Höpsis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis.

        höpönlöpön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten tekeydyt Kanannahkamieheksi?

        Saat elää melkein yhtä monta vuotta lisää ennenkuin sinusta tulee NAINEN! 😆


    • Anonyymi

      Mitä nuo desimaaliluvut ovat? Kahviin ei tuossa kunnossa lisätä palaakaan sokeria tai makeutusainetta.

      • Anonyymi

        Aloittaja on välillä ahdistunut, siksi hän pelaa tarkoilla desimaaliluvuilla.


    • Anonyymi

      Siinä ei ole mitään pahaa, jos itsellä on hyvä itsekuri ja pystyy pysymään munkinsyönnissä kohtuudessa, mutta kaikilla ei ole sitä ymmärryskykyä.

      Monet naiset kaipaavat elämäänsä lämpöä, rakkautta ja miestä joka silittelisi heidän ihoaan. Jos tämä tarve – olla miehen kiinnostuksen kohde – ei toteudu, aukko pyritään paikkaamaan leivoksilla.

      • Anonyymi

        Itsekurin merkitys painonhallinnassa on yliarvostettua. Kun elimistö sanoo että nyt syödään niin sitten alkaa ahmiminen.

        Hormoonit ja muutenkin ravinnon tasapaino kun on kohdillaan niin ahmiminen vähenee.


      • Anonyymi

        Silitellä munkilla ihoa? 🙄Jos miestä kaipaa, niin eikö silavan palanen olisi tarkoitukseen sopivampi?😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silitellä munkilla ihoa? 🙄Jos miestä kaipaa, niin eikö silavan palanen olisi tarkoitukseen sopivampi?😆

        Voitko mennä johonkin muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko mennä johonkin muualle.

        Tekeekö sinun mieli munkkia vai silavan palaa? Niistä on vähemmän vaivaa kuin lihavasta, haisevasta miehestä, jota täytyy passaa ja palvoa. 😣


    • Anonyymi

      Auttakaa minua pitämään tämä avaus etusivulla. Se on tärkeää möhnän kannalta.

      • Anonyymi

        Tulen avuksesi! Kun on paskamainen olo, niin on hyvä lukea tällaisten idioottien kommentteja.
        Että sitä vähä-älystä pipon pitäjää riittää!
        Hyvin ymmärtää sen palloparin leivosten ahmimisen. Ruoka on rauhoittavaa!
        He ovat menettäneet toivonsa elämässään ja lihovat kunnes paukahtavat.
        Se elefantti-tyttö hiukopalansa kanssa kahvilasta tömistellessään oli kyllä hupi juttu! 😝😂
        Lisää tilannehuumoria pimenevään syksyyn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulen avuksesi! Kun on paskamainen olo, niin on hyvä lukea tällaisten idioottien kommentteja.
        Että sitä vähä-älystä pipon pitäjää riittää!
        Hyvin ymmärtää sen palloparin leivosten ahmimisen. Ruoka on rauhoittavaa!
        He ovat menettäneet toivonsa elämässään ja lihovat kunnes paukahtavat.
        Se elefantti-tyttö hiukopalansa kanssa kahvilasta tömistellessään oli kyllä hupi juttu! 😝😂
        Lisää tilannehuumoria pimenevään syksyyn!

        Suomalaisista aikuisista 2/3 on ylipainoisia pullukoita. Se ei ole tilannehuumoria, vaan vaatii paljon jämäkkää suhtautumista sekä viinereihin että sinisiin putkiloihin. Avaaja on entinen tankki, nykyinen elämäänsä kyllästynyt normaalipainoinen. Entinen tankki siis pilkkaa nykyisiä ylipainoisia, joiden tapa painonhallintaan saattaa vaihdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisista aikuisista 2/3 on ylipainoisia pullukoita. Se ei ole tilannehuumoria, vaan vaatii paljon jämäkkää suhtautumista sekä viinereihin että sinisiin putkiloihin. Avaaja on entinen tankki, nykyinen elämäänsä kyllästynyt normaalipainoinen. Entinen tankki siis pilkkaa nykyisiä ylipainoisia, joiden tapa painonhallintaan saattaa vaihdella.

        Mielestäni aloitusteksti oli varsin lämminhenkinen KNM:n tekstiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni aloitusteksti oli varsin lämminhenkinen KNM:n tekstiksi.

        Sen sijaan pullukkatytöt ovat olleet tässä ketjussa aika apeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni aloitusteksti oli varsin lämminhenkinen KNM:n tekstiksi.

        Olet oikeassa, jos konteksti otetaan huomioon. Ja lukuja oli kuitenkin poikkeuksellisen niukasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen sijaan pullukkatytöt ovat olleet tässä ketjussa aika apeita.

        Sinähän se et ole koskaan varsinaisesti pitänyt tytöistä, pullukoita tai ei. Kyllä numerot voittavat tytöt, eikö niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisista aikuisista 2/3 on ylipainoisia pullukoita. Se ei ole tilannehuumoria, vaan vaatii paljon jämäkkää suhtautumista sekä viinereihin että sinisiin putkiloihin. Avaaja on entinen tankki, nykyinen elämäänsä kyllästynyt normaalipainoinen. Entinen tankki siis pilkkaa nykyisiä ylipainoisia, joiden tapa painonhallintaan saattaa vaihdella.

        En voi mitään sille että pudotettuani muutaman kilon ja huomatessani miten hyvältä näytän hoikistuneena niin hymyilyttää se oman peilikuvan näkeminen. Laihtuminen siihen omaan mieli painoonsa on ponnistelun arvoista. Se vaatii miettimistä,mitä syö ja liikuntaa monipuolisesti. Arkiaskareet, liikunta ja treenaus ovat kolme eri tavalla vaikuttavaa.
        Mutta kaikkien tasapainoinen harrastus antaa energiaa ja hyvää mieltä.


    • Anonyymi

      "Tuleekohan siitä hyvä mieli, tai itseään palkitseva tunne, kun lisää kahviinsa yhden tai kahden sokeripalan sijasta möhnää joka saattaa jopa olla terveydelle vaarallista ja on pahanmakuista? Yhdessä normaalin kokoisessa kidesokeripalassa on noin 10.5534 kCal, Lidlin tuotteessa on noin 12.643785 kCal/pala.”

      Yleensä kahvinjuojat juovat kahvinsa aina samalla tavalla. Joku makeuttaa aina hermesetaksella, joku aina sokerilla, joku ei makeuta ollenkaan, joku käyttää aina kermaa, joku aina rasvatonta maitoa, joku juo aina mustana.

      Näin on vaikka joskus kävisikin kahvilassa herkuttelemassa viinerillä. Jos olet tottunut hermesetakseen, ei ole mitään syytä makeuttaa kahvia sokerilla pullaa syödessä, vaikka se olisi loogisempaa. Kahvi maistuisi sokerin kanssa aivan erilaiselta.

      • Anonyymi

        Totta, kahvin maku on monille tärkeä, mutta myös on totta että kahvilaatu, kahvijuoman valmistusmenetelmä sekä valkaisuaine (maito / oikea maito / kahvikerma / oikea kerma) vaikuttavat kahvijuoman makuun paljon enemmän kuin helppoheikkien möhnät. Mutta tämä on toissijainen seikka.

        Ensisijainen kysymys on: Miksi tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun? Jopa kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan. Aniharva aloittaa kahvijuoman nauttimisen lisäämällä juomaan helppoheikkien makeutusmöhniä, niitä aletaan käyttämään vasta jos on halu/toive laihtua tai jos kärsii diabeteksestä (yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kahvin maku on monille tärkeä, mutta myös on totta että kahvilaatu, kahvijuoman valmistusmenetelmä sekä valkaisuaine (maito / oikea maito / kahvikerma / oikea kerma) vaikuttavat kahvijuoman makuun paljon enemmän kuin helppoheikkien möhnät. Mutta tämä on toissijainen seikka.

        Ensisijainen kysymys on: Miksi tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun? Jopa kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan. Aniharva aloittaa kahvijuoman nauttimisen lisäämällä juomaan helppoheikkien makeutusmöhniä, niitä aletaan käyttämään vasta jos on halu/toive laihtua tai jos kärsii diabeteksestä (yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä).

        Tämä tyyppi tarkkailee ympäristöään "ihan pikkasen" :

        "on monille tärkeä"
        "tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun"
        "kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan"
        "Aniharva aloittaa"
        "niitä aletaan käyttämään vasta"
        "yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä"

        Mites olisi jos teet pari exel taulukko omista käytöshäiriöistä ja alat tarkkailemaan niitä? Siinähän olisi työmaata varmasti ihan mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kahvin maku on monille tärkeä, mutta myös on totta että kahvilaatu, kahvijuoman valmistusmenetelmä sekä valkaisuaine (maito / oikea maito / kahvikerma / oikea kerma) vaikuttavat kahvijuoman makuun paljon enemmän kuin helppoheikkien möhnät. Mutta tämä on toissijainen seikka.

        Ensisijainen kysymys on: Miksi tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun? Jopa kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan. Aniharva aloittaa kahvijuoman nauttimisen lisäämällä juomaan helppoheikkien makeutusmöhniä, niitä aletaan käyttämään vasta jos on halu/toive laihtua tai jos kärsii diabeteksestä (yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä).

        Kakkostyypin diabeteksen suurin riskitekijä on kylläkin ylipainoisuus, ei ryyppääminen.

        Itse käytin pitkät ajat hermesetasta sokerin sijasta vain säästääkseni hampaita. Nykyisin juon kahvini makeuttamattomana.

        https://www.perttimustajoki.fi/makeutusaineet-ovat-hyodyllisia-painonhallinnassa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tyyppi tarkkailee ympäristöään "ihan pikkasen" :

        "on monille tärkeä"
        "tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun"
        "kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan"
        "Aniharva aloittaa"
        "niitä aletaan käyttämään vasta"
        "yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä"

        Mites olisi jos teet pari exel taulukko omista käytöshäiriöistä ja alat tarkkailemaan niitä? Siinähän olisi työmaata varmasti ihan mukavasti.

        KNM on taistellut itseinhonsa kanssa niin pitkään, että hänen nykyinen arvostelukykynsä on lampaan tasolla.

        Kun hän on viimein 42kg@18kk@800kcal -pelleilyllään saanut itsensä uskomaan johonkin, sisällä oleva turhautuminen purkautuu ylipainoisiin sekä möhnäkauppiaisiin, joissa hän näkee joko oman itsensä tai katkeruuden muistot. KNM katsoo nykyisin jo olevansa muiden yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM on taistellut itseinhonsa kanssa niin pitkään, että hänen nykyinen arvostelukykynsä on lampaan tasolla.

        Kun hän on viimein 42kg@18kk@800kcal -pelleilyllään saanut itsensä uskomaan johonkin, sisällä oleva turhautuminen purkautuu ylipainoisiin sekä möhnäkauppiaisiin, joissa hän näkee joko oman itsensä tai katkeruuden muistot. KNM katsoo nykyisin jo olevansa muiden yläpuolella.

        Hän onkin älyllisesti varsin korkealla tasolla. Sekös palstan pullukoita harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän onkin älyllisesti varsin korkealla tasolla. Sekös palstan pullukoita harmittaa.

        Palstan pullukoita harmittaa jonkun onnistuessa vähentää painoaan.
        Silloin turvaudutaan jopa valheisiin, että saadaan toisista mollauskumppaneita.
        Itse he eivät ole tyytyväisiä omaan preyteensä, mutta haluttomia muuttamaan elintapojaan,
        Jos joku tosiaan alkaa muuttaa hiukan ravintolaan ja etsimään liikuntamuotoja, niin
        Sehän raivostuttaa hirvittävästi pullukoita!

        Ymmärrän oikein hyvin aloittajaa, kuten sinäkään et ärsyynny häneen.
        Eihän sitä voi lihaville sanoa: "Hyvässä lihassa olet! Tässä vähän leivosta, ettet pääse kuihtumaan!"

        Pullukoille on valtavan tärkeää saada kaikki pidettyä omassa sarjassaan tai ainakin väittämään, että pieni ylipaino on hyväksi varsinkin eläkeläiselle.
        Siten heidän oma painonsa ja sukulaisten, joiden kanssa on lihottu tulee ainoaksi oikeaksi.

        Minä aloitin keväällä normaalipainon melkein ylärajasta laihduttamisen.
        Söin keskimäärin, mitä mitä kulutin, vain silloin tällöin pitäen viikon 1500kcal/pvä.
        Lisäsin vain pikkuhiljaa enemmän vihannesta ja hivenainerikasta lisäravinnetta.
        Samalla kokeilin erilaisia liikuntamuotoja, mihin liukkaiden kausien jälkeen kykeni.

        Ne muutokset tulivat vähitellen ajan kanssa, mutta olen syönyt koko ajan hyvin
        Myös muu toiminta ei ole minulla kärsinyt, kuten sosiaalinen elämä ja opiskelu.
        On ollut kuukausia jolloin paino on pudonnut - 2kg ja lokakuussa vain - 0,5kg.
        Vaatekoko on kutistunut 40'stä 36 ja osa alkaa olla XS. Koko vaihtelee numeroissa.
        Marraskuun lopulla olen laihtunut 10kg 8:ssa kuukaudessa.

        Ene-dieetillä, proteiinijuomilla saman olisi laihduttanut kuukaudessa normaalipainoisena.
        Entä jos en halunnut tulla sairaaksi päänsärystä, kulkea nälkäisenä, heikkona?
        Jos valitsin normaali ruoan ja liikunnan, eli pidemmät kävelyt ja voimistelut?

        Vuoden alkuun mennessä olen varmistanut parin kg:n liian alhaisen painon.
        Se merkitsee sitä, että syöneenä, sitä on siinä ihannepainossaan 55kg-57kg.
        Sitä haluaa jatkaa samaa rutiinia, mistä sai kiinni ja millä voi hyvin.

        Aloittajan tavoin,voin minäkin maistaa jotain lihottavaa silloin tällöin ja
        todeta, että se elämäntapojen muutos oli todella kannattavaa!
        Sitä voi paremmin, jaksaa enemmän, sitä viihtyy sosiaalisessa elämässä,
        omanarvontunto on lisääntynyt, itsekunnioitus on kasvanut, kun voi luottaa valintoihinsa....

        Terveellä tavalla painon pudotus saa tyytyväisemmäksi itseensä.
        Ei voi ymmärtää niitä, jotka etsivät vihastumisen aiheita laihtuneista.
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukoita harmittaa jonkun onnistuessa vähentää painoaan.
        Silloin turvaudutaan jopa valheisiin, että saadaan toisista mollauskumppaneita.
        Itse he eivät ole tyytyväisiä omaan preyteensä, mutta haluttomia muuttamaan elintapojaan,
        Jos joku tosiaan alkaa muuttaa hiukan ravintolaan ja etsimään liikuntamuotoja, niin
        Sehän raivostuttaa hirvittävästi pullukoita!

        Ymmärrän oikein hyvin aloittajaa, kuten sinäkään et ärsyynny häneen.
        Eihän sitä voi lihaville sanoa: "Hyvässä lihassa olet! Tässä vähän leivosta, ettet pääse kuihtumaan!"

        Pullukoille on valtavan tärkeää saada kaikki pidettyä omassa sarjassaan tai ainakin väittämään, että pieni ylipaino on hyväksi varsinkin eläkeläiselle.
        Siten heidän oma painonsa ja sukulaisten, joiden kanssa on lihottu tulee ainoaksi oikeaksi.

        Minä aloitin keväällä normaalipainon melkein ylärajasta laihduttamisen.
        Söin keskimäärin, mitä mitä kulutin, vain silloin tällöin pitäen viikon 1500kcal/pvä.
        Lisäsin vain pikkuhiljaa enemmän vihannesta ja hivenainerikasta lisäravinnetta.
        Samalla kokeilin erilaisia liikuntamuotoja, mihin liukkaiden kausien jälkeen kykeni.

        Ne muutokset tulivat vähitellen ajan kanssa, mutta olen syönyt koko ajan hyvin
        Myös muu toiminta ei ole minulla kärsinyt, kuten sosiaalinen elämä ja opiskelu.
        On ollut kuukausia jolloin paino on pudonnut - 2kg ja lokakuussa vain - 0,5kg.
        Vaatekoko on kutistunut 40'stä 36 ja osa alkaa olla XS. Koko vaihtelee numeroissa.
        Marraskuun lopulla olen laihtunut 10kg 8:ssa kuukaudessa.

        Ene-dieetillä, proteiinijuomilla saman olisi laihduttanut kuukaudessa normaalipainoisena.
        Entä jos en halunnut tulla sairaaksi päänsärystä, kulkea nälkäisenä, heikkona?
        Jos valitsin normaali ruoan ja liikunnan, eli pidemmät kävelyt ja voimistelut?

        Vuoden alkuun mennessä olen varmistanut parin kg:n liian alhaisen painon.
        Se merkitsee sitä, että syöneenä, sitä on siinä ihannepainossaan 55kg-57kg.
        Sitä haluaa jatkaa samaa rutiinia, mistä sai kiinni ja millä voi hyvin.

        Aloittajan tavoin,voin minäkin maistaa jotain lihottavaa silloin tällöin ja
        todeta, että se elämäntapojen muutos oli todella kannattavaa!
        Sitä voi paremmin, jaksaa enemmän, sitä viihtyy sosiaalisessa elämässä,
        omanarvontunto on lisääntynyt, itsekunnioitus on kasvanut, kun voi luottaa valintoihinsa....

        Terveellä tavalla painon pudotus saa tyytyväisemmäksi itseensä.
        Ei voi ymmärtää niitä, jotka etsivät vihastumisen aiheita laihtuneista.
        Hanne

        Koneessa on automaattikorjaus englanti, ruotsi,suomi.
        Siksi pääsee livahtamaan vääriä muotoja ja sanoja häviää eetteriin.
        Omaksi ilokseni tätä lähinnä kirjoitan ja haukkujen aiheeksi.
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän onkin älyllisesti varsin korkealla tasolla. Sekös palstan pullukoita harmittaa.

        Kummallista, ettei se älykkyys näy hänen teksteissään...?!

        Miten niin älykäs on voinut olla niin lihava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista, ettei se älykkyys näy hänen teksteissään...?!

        Miten niin älykäs on voinut olla niin lihava?

        Ei älykäs ihminen virheetön ole. Älykäs voi omata myös neuroottisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei älykäs ihminen virheetön ole. Älykäs voi omata myös neuroottisia ongelmia.

        Jos ihmisen ÄO menee yli 130:n, niin ympäristön kanssa alkaa tulla ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmisen ÄO menee yli 130:n, niin ympäristön kanssa alkaa tulla ongelmia.

        Jos KNM:n ÄO on merkittävästi yli 95, syön hatullisen sitä itseään. Siitä huolimatta hän ei ole pidetty tällä foorumilla - hän arvostaa enemmän numeroita kuin keskustelua ja kanssaelämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos KNM:n ÄO on merkittävästi yli 95, syön hatullisen sitä itseään. Siitä huolimatta hän ei ole pidetty tällä foorumilla - hän arvostaa enemmän numeroita kuin keskustelua ja kanssaelämistä.

        Täälläkö harjoitetaan kanssaelämistä ja keskustelua?🙄😜🤪😝 😅😆🤣😂🤪🤯😤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkö harjoitetaan kanssaelämistä ja keskustelua?🙄😜🤪😝 😅😆🤣😂🤪🤯😤

        Ilta-Sanomat 14.11.2021:

        "Pullukkapahoinvointi on lisääntynyt Suomessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkostyypin diabeteksen suurin riskitekijä on kylläkin ylipainoisuus, ei ryyppääminen.

        Itse käytin pitkät ajat hermesetasta sokerin sijasta vain säästääkseni hampaita. Nykyisin juon kahvini makeuttamattomana.

        https://www.perttimustajoki.fi/makeutusaineet-ovat-hyodyllisia-painonhallinnassa/

        ''Kakkostyypin diabeteksen suurin riskitekijä on kylläkin ylipainoisuus''

        Mikäs se kaljamaha on, miten se syntyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos KNM:n ÄO on merkittävästi yli 95, syön hatullisen sitä itseään. Siitä huolimatta hän ei ole pidetty tällä foorumilla - hän arvostaa enemmän numeroita kuin keskustelua ja kanssaelämistä.

        Tässä jälleen kerran hyvä esimerkki laihdutus foorumin asiain käsittelystä.
        Sitä rakentavaa laihdutuksen eri menettelyjä ja toisille tiedoistaan jakamista.

        Sitten kiirehditään kritisoimaan toisten kielioppivirheitä, sanantaivutuksista.
        Ellei aseteta kyseenalaiseksi toisten mielenterveyttä tai älyllistä tasoa.

        Otetaan tietty henkilö maalitauluksi ja usutetaan toisiakin käymään psyykkistä pahoinpitelyä, minkä miehet tietävät tehokkaammaksi aseeksi kuin fyysisen väkivallan.
        Sillä on murrettu vahvimmatkin naiset ja miehet. Koetaan itsensä maailman herroiksi!
        Eikö se ole todistus henkilön pahoista vaikuttimista? Tai henkilön pahuudesta?

        Sitten näille tyypeille pitäisi aina vastata iloisesti ja myönteisesti suorastaan heitä ihaillen ja kiittäen. Jos vihastuu, niin kärsii ties mistä mielisairaudesta ja tarvitsee lääkitystä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä jälleen kerran hyvä esimerkki laihdutus foorumin asiain käsittelystä.
        Sitä rakentavaa laihdutuksen eri menettelyjä ja toisille tiedoistaan jakamista.

        Sitten kiirehditään kritisoimaan toisten kielioppivirheitä, sanantaivutuksista.
        Ellei aseteta kyseenalaiseksi toisten mielenterveyttä tai älyllistä tasoa.

        Otetaan tietty henkilö maalitauluksi ja usutetaan toisiakin käymään psyykkistä pahoinpitelyä, minkä miehet tietävät tehokkaammaksi aseeksi kuin fyysisen väkivallan.
        Sillä on murrettu vahvimmatkin naiset ja miehet. Koetaan itsensä maailman herroiksi!
        Eikö se ole todistus henkilön pahoista vaikuttimista? Tai henkilön pahuudesta?

        Sitten näille tyypeille pitäisi aina vastata iloisesti ja myönteisesti suorastaan heitä ihaillen ja kiittäen. Jos vihastuu, niin kärsii ties mistä mielisairaudesta ja tarvitsee lääkitystä..

        "Jos ihmisen ÄO menee yli 130:n, niin ympäristön kanssa alkaa tulla ongelmia."

        Kukaan ei olisi maininnut asiasta ennen tätä Kanannahkamiehen kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkö harjoitetaan kanssaelämistä ja keskustelua?🙄😜🤪😝 😅😆🤣😂🤪🤯😤

        Aina löytyy mukaan myös ystävällisesti kirjoittavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kahvin maku on monille tärkeä, mutta myös on totta että kahvilaatu, kahvijuoman valmistusmenetelmä sekä valkaisuaine (maito / oikea maito / kahvikerma / oikea kerma) vaikuttavat kahvijuoman makuun paljon enemmän kuin helppoheikkien möhnät. Mutta tämä on toissijainen seikka.

        Ensisijainen kysymys on: Miksi tuo pullea pari(skunta) on niin vahvasti jäänyt helppoheikkien möhnien koukkuun? Jopa kuskaavat möhnäpurkiloa taskussaan/laukussaan. Aniharva aloittaa kahvijuoman nauttimisen lisäämällä juomaan helppoheikkien makeutusmöhniä, niitä aletaan käyttämään vasta jos on halu/toive laihtua tai jos kärsii diabeteksestä (yleensä itseaiheutettu ryyppäämällä).

        Huomenna menen nauramaan pullukoita ja palleroita! 😁
        Missähän niitä olisi iso läjä? 🤔 No, kahviosta niitä löytyy päätä kääntämättä! 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei älykäs ihminen virheetön ole. Älykäs voi omata myös neuroottisia ongelmia.

        ''Ei älykäs ihminen virheetön ole. Älykäs voi omata myös neuroottisia ongelmia.''

        Hei, me tehdään tiedettä! Niinkin on että: Ei tyhmä ihminen, saati helppoheikki, virheetön ole. Tyhmä, ja ettenkin helppoheikki, voi omata myös neuroottisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukoita harmittaa jonkun onnistuessa vähentää painoaan.
        Silloin turvaudutaan jopa valheisiin, että saadaan toisista mollauskumppaneita.
        Itse he eivät ole tyytyväisiä omaan preyteensä, mutta haluttomia muuttamaan elintapojaan,
        Jos joku tosiaan alkaa muuttaa hiukan ravintolaan ja etsimään liikuntamuotoja, niin
        Sehän raivostuttaa hirvittävästi pullukoita!

        Ymmärrän oikein hyvin aloittajaa, kuten sinäkään et ärsyynny häneen.
        Eihän sitä voi lihaville sanoa: "Hyvässä lihassa olet! Tässä vähän leivosta, ettet pääse kuihtumaan!"

        Pullukoille on valtavan tärkeää saada kaikki pidettyä omassa sarjassaan tai ainakin väittämään, että pieni ylipaino on hyväksi varsinkin eläkeläiselle.
        Siten heidän oma painonsa ja sukulaisten, joiden kanssa on lihottu tulee ainoaksi oikeaksi.

        Minä aloitin keväällä normaalipainon melkein ylärajasta laihduttamisen.
        Söin keskimäärin, mitä mitä kulutin, vain silloin tällöin pitäen viikon 1500kcal/pvä.
        Lisäsin vain pikkuhiljaa enemmän vihannesta ja hivenainerikasta lisäravinnetta.
        Samalla kokeilin erilaisia liikuntamuotoja, mihin liukkaiden kausien jälkeen kykeni.

        Ne muutokset tulivat vähitellen ajan kanssa, mutta olen syönyt koko ajan hyvin
        Myös muu toiminta ei ole minulla kärsinyt, kuten sosiaalinen elämä ja opiskelu.
        On ollut kuukausia jolloin paino on pudonnut - 2kg ja lokakuussa vain - 0,5kg.
        Vaatekoko on kutistunut 40'stä 36 ja osa alkaa olla XS. Koko vaihtelee numeroissa.
        Marraskuun lopulla olen laihtunut 10kg 8:ssa kuukaudessa.

        Ene-dieetillä, proteiinijuomilla saman olisi laihduttanut kuukaudessa normaalipainoisena.
        Entä jos en halunnut tulla sairaaksi päänsärystä, kulkea nälkäisenä, heikkona?
        Jos valitsin normaali ruoan ja liikunnan, eli pidemmät kävelyt ja voimistelut?

        Vuoden alkuun mennessä olen varmistanut parin kg:n liian alhaisen painon.
        Se merkitsee sitä, että syöneenä, sitä on siinä ihannepainossaan 55kg-57kg.
        Sitä haluaa jatkaa samaa rutiinia, mistä sai kiinni ja millä voi hyvin.

        Aloittajan tavoin,voin minäkin maistaa jotain lihottavaa silloin tällöin ja
        todeta, että se elämäntapojen muutos oli todella kannattavaa!
        Sitä voi paremmin, jaksaa enemmän, sitä viihtyy sosiaalisessa elämässä,
        omanarvontunto on lisääntynyt, itsekunnioitus on kasvanut, kun voi luottaa valintoihinsa....

        Terveellä tavalla painon pudotus saa tyytyväisemmäksi itseensä.
        Ei voi ymmärtää niitä, jotka etsivät vihastumisen aiheita laihtuneista.
        Hanne

        Tarjoan hiukan vahingoniloa päivän piristeeksi. Painoni on pyörinyt 60kg. Syy on 1800kcal-2000kcal 1t kävely ja arkityöt.
        Sillä ei laihdu. Mutta en ole lihonutkaan. Vaatteet ne 36 tai s/m.
        Sellainen pikku tasapainotus. Tulkaas nyt herjaamaan!
        Hanne


    • Anonyymi

      Miksi te pullukkatytöt olette naimattomia?

      • Anonyymi

        Mitä olen täällä lukenut, niin pyöreähköt tytöt laihduttavat pikaisesti proteiinijuomilla,
        600kcal-700kcal päivä - mahtuakseen hääpukuunsa! 😄😆🤣
        Sitten hääkellot soivat ja sen makkarankuoren, tarkoitan hääpuvun saa huokaisten kuorittua pois. Vatsan voi laukaista oikeaan mittaansa.
        Kestää viikkoja ja vaimo alkaa pyöristymaan ohi entisten mittojen pullukaksi.
        Jonkin vuoden kuluttua pullukka on sinkku pallukka.
        Sen pituinen se prinsessa tarina.


    • Anonyymi

      On esitetty epäilyksiä ( = on yritetty pelotella ihmisiä), että keinomakeutusaineet vaikuttaisivat kielteisesti suoliston bakteeristoon. (Ravitsemusasioissa on kovin yleistä pelotella ihmisiä. Sitä harrastavat kaikki möhnäkauppiaista ortorektikkoihin.)

      Tuotakin asiaa on tutkittu: ei vaikutusta, ei positiivista, eikä negatiivista.

      Rottakokeissa on todettu jotain negatiivista, mutta ei ihmisillä.

      Ahmad, S.Y.; Friel, J.; Mackay, D. The Effects of Non-Nutritive Artificial Sweeteners, Aspartame and Sucralose, on the Gut Microbiome in Healthy Adults: Secondary Outcomes of a Randomized Double-Blinded Crossover Clinical Trial. Nutrients 2020, 12, 3408. https://doi.org/10.3390/nu12113408

      • Anonyymi

        Itseäni ei pelota. Luen ja valitsen sitten. Itse.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille, jotka auttavat pitämään tätä tärkeää asiaa etusivulla.

      Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

      • Anonyymi

        En ymmärrä jälkimmäistä virkettäsi. Aloittajan teksti oli hyvin asiallinen sävyltään. Päinvastoin kuin se kura, jota olette hänen päälleen heittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä jälkimmäistä virkettäsi. Aloittajan teksti oli hyvin asiallinen sävyltään. Päinvastoin kuin se kura, jota olette hänen päälleen heittäneet.

        Kiitos kun autat pitämään tätä merkittävää avausta etusivulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä jälkimmäistä virkettäsi. Aloittajan teksti oli hyvin asiallinen sävyltään. Päinvastoin kuin se kura, jota olette hänen päälleen heittäneet.

        "Hän onkin älyllisesti varsin korkealla tasolla. Sekös palstan pullukoita harmittaa."

        Tässä lauseessa on kaksi pahaa virhettä aivan peräkkäin. Aloittaja ei ole mikään älykkö, vaan hän paremminkin vain hän nostaa numerot jalustalle ihmissuhteiden kustannuksella. Varsinkin korona on pahentanut useiden ihmissuhdetilannetta, näin myös imiselvästi aloittajan kanssa. Aloittaja ei ole tekstiensä pohjalta miellyttävä ihminen, vaan ihan päin vastoin.

        Aloittaja on kertonut olevansa entinen pullukka, ja hän haluaa teksteillään tehdä entiseen minä-kuvaansa huomattavaa pesäeroa. Pesäeroa pyritään luomaan vastakkainasetteluilla ja järkeistämällä ihmiset vastaamaan numeroita. Mitä enemmän asioita voidaan perustella numeroin, sen helpompaa aloittajalle on ylläpitää identiteettiään onnistujana: entinen pullukka on nyt näennäisen pysyvästi hoikistunut. Hoikistumiseen ei ole kuin yksi tapa, ja se on hänen tapansa.

        Ja ei; tämä analyysi ei maksa kenellekään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän onkin älyllisesti varsin korkealla tasolla. Sekös palstan pullukoita harmittaa."

        Tässä lauseessa on kaksi pahaa virhettä aivan peräkkäin. Aloittaja ei ole mikään älykkö, vaan hän paremminkin vain hän nostaa numerot jalustalle ihmissuhteiden kustannuksella. Varsinkin korona on pahentanut useiden ihmissuhdetilannetta, näin myös imiselvästi aloittajan kanssa. Aloittaja ei ole tekstiensä pohjalta miellyttävä ihminen, vaan ihan päin vastoin.

        Aloittaja on kertonut olevansa entinen pullukka, ja hän haluaa teksteillään tehdä entiseen minä-kuvaansa huomattavaa pesäeroa. Pesäeroa pyritään luomaan vastakkainasetteluilla ja järkeistämällä ihmiset vastaamaan numeroita. Mitä enemmän asioita voidaan perustella numeroin, sen helpompaa aloittajalle on ylläpitää identiteettiään onnistujana: entinen pullukka on nyt näennäisen pysyvästi hoikistunut. Hoikistumiseen ei ole kuin yksi tapa, ja se on hänen tapansa.

        Ja ei; tämä analyysi ei maksa kenellekään mitään.

        Yksi viaton pakina hermostutti kokonaisen naislauman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi viaton pakina hermostutti kokonaisen naislauman.

        Kiitos kun autat pitämään avaustani etusivulla. Siinä ei ole asiaa, mutta se on minulle tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi viaton pakina hermostutti kokonaisen naislauman.

        Oletko itse mies vai nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse mies vai nainen?

        Olen 17-vuotias alfanaaras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 17-vuotias alfanaaras.

        Haluatko alkaa kirjeenvaihtoon kanssani? Olen 65-vuotias puumanainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko alkaa kirjeenvaihtoon kanssani? Olen 65-vuotias puumanainen.

        Ihan tällä palstalla vain. Ellet halua tavata henkilökohtaisesti?


      • Anonyymi

        Teen vain kotikäyntejä. Oma osoitteeni on salainen. Joudun pyytämään myös pienen maksun.


      • Anonyymi

        Kiitos itselllesi sinne pohjoiseen. Nautinto on minun (engl: my pleasure).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos itselllesi sinne pohjoiseen. Nautinto on minun (engl: my pleasure).

        Ei mitään nautintoja enää sinulle. Olet nauttinut nautintoja jo ainakin 300 vuoden edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun autat pitämään avaustani etusivulla. Siinä ei ole asiaa, mutta se on minulle tärkeää.

        ''Kiitos kun autat pitämään avaustani etusivulla. Siinä ei ole asiaa, mutta se on minulle tärkeää.''

        Ole hyvä, on ilo aina auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Kiitos kun autat pitämään avaustani etusivulla. Siinä ei ole asiaa, mutta se on minulle tärkeää.''

        Ole hyvä, on ilo aina auttaa.

        Kiitos. Jatketaan samaa rataa eli pidetään avaus etusivulla. Se parantaa oloani.


      • Anonyymi

        Olen mies ja välillä 17-vuotias tyttö. Vihaan naisia. Vihaan varsinkin pullukoita naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mies ja välillä 17-vuotias tyttö. Vihaan naisia. Vihaan varsinkin pullukoita naisia.

        Niin minäkin. Inhoan pullukoita ihrakasoja. Itsekin he inhoavat läskiään ja tiuskivat kanssaihmisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin. Inhoan pullukoita ihrakasoja. Itsekin he inhoavat läskiään ja tiuskivat kanssaihmisilleen.

        Tuossa oli hyvää huumoria - nauroin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli hyvää huumoria - nauroin!

        Minulle tuli muuten hyvä mieli tämänaamuisesta. Haluathan tehdä sen minulle uudestaan? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli muuten hyvä mieli tämänaamuisesta. Haluathan tehdä sen minulle uudestaan? :)

        Totta kai, kunhan vain autat pitämään avaukseni etusivulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen vain kotikäyntejä. Oma osoitteeni on salainen. Joudun pyytämään myös pienen maksun.

        Täytyyhän sinun saada kipurahojakin ryökäleen kestettyäsi! 🤣😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän sinun saada kipurahojakin ryökäleen kestettyäsi! 🤣😝

        Tämä tais mennä väärään osoitteeseen kun anauroin aivoni🤪😆 tärveltyneeksi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään nautintoja enää sinulle. Olet nauttinut nautintoja jo ainakin 300 vuoden edestä.

        Ei nautintoja lisää! Nyt tulee kuolettavan kuivaa! 😈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli muuten hyvä mieli tämänaamuisesta. Haluathan tehdä sen minulle uudestaan? :)

        Mene YouTube Asmr hyvää oloasi hakemaan! 😁


    • Anonyymi

      Aloitus on hyvä ja se tulee pysymään vielä KAUAN Etusivulla! 😁

      • Anonyymi

        Kyllä, kun me kaikki osallistumme talkoisiin. Ap kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kun me kaikki osallistumme talkoisiin. Ap kiittää.

        Ap voisi käydä siellä kahviossa haukkaamassa hiukopalansa munkista ja kahvikupposen.
        Samalla hän voisi muina miehinä silmäillä kaikkia syöppöjä - juoppoja siellä ei taida olla.
        Raportoida sitten meille jonkun mehukkaan tilannekuvan, johon voimme samaistua.
        Nauretaan sitten yhdessä tätä matoista maailmaa ja ihmisten heikkouksia. Joko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap voisi käydä siellä kahviossa haukkaamassa hiukopalansa munkista ja kahvikupposen.
        Samalla hän voisi muina miehinä silmäillä kaikkia syöppöjä - juoppoja siellä ei taida olla.
        Raportoida sitten meille jonkun mehukkaan tilannekuvan, johon voimme samaistua.
        Nauretaan sitten yhdessä tätä matoista maailmaa ja ihmisten heikkouksia. Joko?

        NO mitä luulet että avauksessa tein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap voisi käydä siellä kahviossa haukkaamassa hiukopalansa munkista ja kahvikupposen.
        Samalla hän voisi muina miehinä silmäillä kaikkia syöppöjä - juoppoja siellä ei taida olla.
        Raportoida sitten meille jonkun mehukkaan tilannekuvan, johon voimme samaistua.
        Nauretaan sitten yhdessä tätä matoista maailmaa ja ihmisten heikkouksia. Joko?

        ”Nauretaan sitten yhdessä tätä matoista maailmaa ja ihmisten heikkouksia. ”

        Teette sen vaikeaksi. Aloittajan pakinalle on kiukuteltu kohta kaksi kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Nauretaan sitten yhdessä tätä matoista maailmaa ja ihmisten heikkouksia. ”

        Teette sen vaikeaksi. Aloittajan pakinalle on kiukuteltu kohta kaksi kuukautta.

        Pakina - mikä pakina? Asia on tärkeä, ja sen vuoksi avaus möhnistä tulee pitää etusivulla. Möhnätkö sinisestä tuubista mielialalääkkeitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakina - mikä pakina? Asia on tärkeä, ja sen vuoksi avaus möhnistä tulee pitää etusivulla. Möhnätkö sinisestä tuubista mielialalääkkeitä?

        MÖHNÄT TAPETILLE! MÖHNÄT aiheuttaa SYÖPÄÄ! Asia on tärkeä!
        Asia on ELINTÄRKEÄÄ!
        LISÄÄ KAHVILA TILANTEITA!

        AP TAKAISIN KUPPILAAN TAPAAMAAN 100KG KEIJUKAISIA!

        Ystävällisin terveisin
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakina - mikä pakina? Asia on tärkeä, ja sen vuoksi avaus möhnistä tulee pitää etusivulla. Möhnätkö sinisestä tuubista mielialalääkkeitä?

        Sanakirjan mukaan 'pakina' on yhtä kuin:

        ”lyhyt humoristinen (tav. ironinen t. parodinen) kirjoitelma sanomalehdessä tms. ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanakirjan mukaan 'pakina' on yhtä kuin:

        ”lyhyt humoristinen (tav. ironinen t. parodinen) kirjoitelma sanomalehdessä tms. ”

        Mitä sekoilet? En tehnyt avausta humoristisessa mielessä, vaan olen halunnut saattaa möhnät tapetille. Sinisestä tuubista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sekoilet? En tehnyt avausta humoristisessa mielessä, vaan olen halunnut saattaa möhnät tapetille. Sinisestä tuubista.

        Juu et sinä, en sitä ole väittänytkään. Aloituksen teki siis KNM, joka ei pidä möhnäkauppiaista. Se mitä sinä teet möhnälle, ei nyt ole relevanttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu et sinä, en sitä ole väittänytkään. Aloituksen teki siis KNM, joka ei pidä möhnäkauppiaista. Se mitä sinä teet möhnälle, ei nyt ole relevanttia.

        Kun kaikkien nimi on Anonyymi, niin helposti huutelee väärään pöytään! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kaikkien nimi on Anonyymi, niin helposti huutelee väärään pöytään! 😁

        Tää "keskustelu" alkaa muistuttaa niitä kahvila tappeluja,
        Joissa yksi hujauttaa jotain korvalle ja seuraavaksi pöydät lentalee uusiin paikkoihin ja ukot ja akat on mukkelis mukkelis ja lopussa juodaan kaljat tarkoitan munkkikahvit ja kaikki kerskailee kolhuistaan kuin kunniamerkeistään! 😂


    • Anonyymi

      Vieläkin mielessäni on kummitellut tuo avauksessa kuvaamani näkymä. Pullea pari(skunta) kahvilassa, sininen möhnä-pilleripurkki pöydällä etäälle työnnettynä, kuin esille pantuna.

      Eilen illalla tajusin että he istuivat päydässä joka on parhaiten esillä niin käytävältä käsin kun cafeen asiakkaille. Ja sitten ooivalsin! Nämä paiskunat ovat mannekiineja, näyttelijöitä, ei TV mainoksessa vaan elävässä elämässä. Heidät on huolella valittu, kesikikäinen pari(skunta), pyöreitä mutta ei massiivisia läskikasoja. Ehkä eivät saa muuta palkkaa kuin ilmaiset möhnä-pillerit. Mutta eipä paljoa vaaditakaan, menevät vaan kahvilaan ahmimaan mössöä ja panevat sen möhnä-pilleripurkin mahdollismman hyvin esille pöydännurkalle.

    • Anonyymi

      Elämä on 🎭 teatteria. Mitä maskia itse käytät? 🙄 😅

    • Anonyymi

      Olipas hauska ja älykäskin pakina.

      Mutta itse en läytä keinomakeutusainetta sen takia, että laihtuisin juuri sen kahvikupillisen aikana, vaan siksi, että olen tottunut sen makuun.

      • Anonyymi

        > Olipas hauska ja älykäskin pakina.

        Pidin itse tekstiä ikävänä ja typeränä, jossa äly loisti poissaolollaan, eikä teksti ollut pakinaa nähnytkään. Teksti on tosin pitänyt lukijoiden toivomalla tavalla möhnää tapetilla. Ainakin äänekäs osuus lukijoista haluaa pitää möhnää tapetilla, jota pitää kunnioittaa tietenkin.


      • Anonyymi

        ''olen tottunut sen makuun''

        Noin voi selitellä/kaunistella, jopa itselleeen. Mutta mikä alunperin oli syy/vaikuttaja joka johti sinut keinomakeutusmöhnän koukkkuun, adiktioon? Helppoheikki se oli, ja herrkkä usko siihen että poppakonsteilla laihtuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''olen tottunut sen makuun''

        Noin voi selitellä/kaunistella, jopa itselleeen. Mutta mikä alunperin oli syy/vaikuttaja joka johti sinut keinomakeutusmöhnän koukkkuun, adiktioon? Helppoheikki se oli, ja herrkkä usko siihen että poppakonsteilla laihtuisi.

        Sisareni taas ei voi juoda kahvia ilman tupakkaa. Kahvi on pahaa!
        Jos punainen tyttömöhäputki auttaisi korvamaan tupakan?


    • Anonyymi

      Minulle tuli muita kiinnostuksen kohteita.
      Pitäkää MÖHNÄT esillä!
      Hanne

      • Anonyymi

        Palstan pullukkatyttöjä on loukattu, siksi he ovat nyt tukea antavassa terapiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukkatyttöjä on loukattu, siksi he ovat nyt tukea antavassa terapiassa.

        Palstan pullukkatytön olisi pitänyt mennä sinne aivojen tarkastajalle ennen kuin aikoi lohdutussyömään. Ei olisi tullut pullukaksi lainkaan. Typerys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukkatytön olisi pitänyt mennä sinne aivojen tarkastajalle ennen kuin aikoi lohdutussyömään. Ei olisi tullut pullukaksi lainkaan. Typerys!

        Hyi mikä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukkatytön olisi pitänyt mennä sinne aivojen tarkastajalle ennen kuin aikoi lohdutussyömään. Ei olisi tullut pullukaksi lainkaan. Typerys!

        Avaus on pysynyt hyvin etusivulla. Avainsana on möhnät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi mikä kommentti.

        Noin toteaa se, joka on itse pullukka ja hoitaa tunteitaan syöpöttelemällä! 😆🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi mikä kommentti.

        Koita sinäkin saada aika sinne terapeutille, että et eläisi syödäksesi.
        Pyri syömään elääksesi! Siinä on ero, jonka terapeutti voi auttaa sinuakin hoksaamaan. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pullukkatytön olisi pitänyt mennä sinne aivojen tarkastajalle ennen kuin aikoi lohdutussyömään. Ei olisi tullut pullukaksi lainkaan. Typerys!

        Maailman terapeutit eivät riitä pullukka naisille.
        Mitkään gastric sleeven leikkaukset eivät auta paria vuotta kauempaa.
        Antakaa pullukoiden jatkaa Homer Simson elämäänsä!


    • Anonyymi

      Taidat tykätä pullukkatytöistä, vaikka olet vanha nainen?

    • Anonyymi

      Kiitos taas kaikille. Vain harvoin siniset möhnät ovat herättäneet näin paljon keskustelua; tosin möhnien lisäksi avainsanoina käytetään termejä pullukka, tytöt ja pullukkatytöt.

      • Anonyymi

        Siis, möhnää syövät tytöt tulevat pullukoiksi möhnästä huolimatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis, möhnää syövät tytöt tulevat pullukoiksi möhnästä huolimatta!

        ”Erilaiset vähäenergiset ja sokerittomat makeutusaineet voivat tuoreen tutkimuksen mukaan auttaa laihduttamisessa ja painonhallinnassa. Tulos on tervetullut, sillä makeutusaineiden on epäilty myös lisäävän kilojen kertymistä. Tulokset perustuvat aiempien tutkimusten aineistojen yhteisanalyysiin.”

        Uutispalvelu Duodecim 9.3.2016 https://www.terveysportti.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.uutisarkisto?p_arkisto=0&p_palsta=28&p_artikkeli=uux18918


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis, möhnää syövät tytöt tulevat pullukoiksi möhnästä huolimatta!

        Tärkeää on myös siniset poikamöhnät, jotka pitää olla tapetilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää on myös siniset poikamöhnät, jotka pitää olla tapetilla.

        Juuri niin! Niitä poikamöhniä täytyy olla enemmän kuin tyttömöhniä!
        Vai makkaravoileivillä ja kaljallako niistä miehistä tulee tynnyreitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin! Niitä poikamöhniä täytyy olla enemmän kuin tyttömöhniä!
        Vai makkaravoileivillä ja kaljallako niistä miehistä tulee tynnyreitä?

        Hyvä kysymys. Ollako vai eikö olla - makkaraa ja olutta vaiko sinistä möhnää tuubista? Pojille tai tytöille vai molemmille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Ollako vai eikö olla - makkaraa ja olutta vaiko sinistä möhnää tuubista? Pojille tai tytöille vai molemmille?

        Mikä saa jäämään alunperin sinisen keinomakeutusmöhnän koukkuun? Se oli katala Helppoheikki ja uskomukset poppakonsteilla laihtumiseen. Möhnät ovat mielialan terveysaine, mutta ainoat asiat, jotka oikeasti laihduttavat ovat taulukot sekä siemenöljyjen sekä varisten- ja oravanruokien välttäminen.

        Itseäni siemen-, öljy-, poppa- ja helppoheikkiukot ja keinosiemennysmöhnäakat huijasivat pahasti valtavilla energioillaan mutta vain muutaman kuukauden ajan. Kun löysin taulukkolaskennan alkeet sekä 42kg@18kk@800kCal/vrk -periaatteen, aloin ajatella ja tehdä itse. Olen luvannut siitä saakka pitää möhnät ja siemenöljyt tapetilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa jäämään alunperin sinisen keinomakeutusmöhnän koukkuun? Se oli katala Helppoheikki ja uskomukset poppakonsteilla laihtumiseen. Möhnät ovat mielialan terveysaine, mutta ainoat asiat, jotka oikeasti laihduttavat ovat taulukot sekä siemenöljyjen sekä varisten- ja oravanruokien välttäminen.

        Itseäni siemen-, öljy-, poppa- ja helppoheikkiukot ja keinosiemennysmöhnäakat huijasivat pahasti valtavilla energioillaan mutta vain muutaman kuukauden ajan. Kun löysin taulukkolaskennan alkeet sekä 42kg@18kk@800kCal/vrk -periaatteen, aloin ajatella ja tehdä itse. Olen luvannut siitä saakka pitää möhnät ja siemenöljyt tapetilla.

        Voisitko suomentaa tuon matemaattisen kielen: 42 18 800?

        Minä olen retkahtanut kokos_, oliivi-, pellavansiemenöljyyn.
        Saunassa ulkoisesti ja sisäisesti nautittuna.

        Pari rusinaa pähkinä*3 saa kaurakahvikupillisen sopivan vahvistavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko suomentaa tuon matemaattisen kielen: 42 18 800?

        Minä olen retkahtanut kokos_, oliivi-, pellavansiemenöljyyn.
        Saunassa ulkoisesti ja sisäisesti nautittuna.

        Pari rusinaa pähkinä*3 saa kaurakahvikupillisen sopivan vahvistavaksi.

        Lienee tarkoittanut 42:ta laihdutettua kiloa 18 kuukaudessa 800 kilokalorin dieetillä.

        Joku laski, että se ei edes ole teoriassa mahdollista, mutta KNM:lle kaikki on, mistä hän hyvin ylpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee tarkoittanut 42:ta laihdutettua kiloa 18 kuukaudessa 800 kilokalorin dieetillä.

        Joku laski, että se ei edes ole teoriassa mahdollista, mutta KNM:lle kaikki on, mistä hän hyvin ylpeä.

        Äkkiseltään laskien, tuolla eneriamäärällä ja nollaliikunnalla, olettaen että on normaali perusaineenvaihdunta, niin painoa katoaisi tuossa ajassa non 88kg.

        Joten tyyppi on joko täysin lihakseton tai sitten hänen laskentataidoissa on hiomista, tai kenties hän vääristelee totuutta, saadakseen muiden laihduttajien ihailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee tarkoittanut 42:ta laihdutettua kiloa 18 kuukaudessa 800 kilokalorin dieetillä.

        Joku laski, että se ei edes ole teoriassa mahdollista, mutta KNM:lle kaikki on, mistä hän hyvin ylpeä.

        1vuosi ja 6kuukautta 800kcal/pvä! Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?
        Laihtua voi hyvinkin vaikka 2,5kg /kk, mutta tuota kcal määrää ei suositella edes lihavuusleikkauksiin laihduttajille kuin muutaman viikon mineraalin ja vitamiinien.
        Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1vuosi ja 6kuukautta 800kcal/pvä! Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?
        Laihtua voi hyvinkin vaikka 2,5kg /kk, mutta tuota kcal määrää ei suositella edes lihavuusleikkauksiin laihduttajille kuin muutaman viikon mineraalin ja vitamiinien.
        Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.

        ”Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.”

        Juu mutta sitten pitää ottaa Excel avuksi. Koko dietaarinen systeemi on laskettava gramman ja kilokalorin tarkkuudella (joskus otetaan myös desimaalit avuksi, varsinkin jos halutaan tehdä toisiin vaikutus). Jokaista ravintoainetta on saatava oikeassa suhteessa oikeat määrät ja oikein väliajoin tasapainotettuna koko valveillaoloajalle. Painoa seurataan päivittäin, ja samalla seurataan 14 vuorokauden liukuvaa keskiarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.”

        Juu mutta sitten pitää ottaa Excel avuksi. Koko dietaarinen systeemi on laskettava gramman ja kilokalorin tarkkuudella (joskus otetaan myös desimaalit avuksi, varsinkin jos halutaan tehdä toisiin vaikutus). Jokaista ravintoainetta on saatava oikeassa suhteessa oikeat määrät ja oikein väliajoin tasapainotettuna koko valveillaoloajalle. Painoa seurataan päivittäin, ja samalla seurataan 14 vuorokauden liukuvaa keskiarvoa.

        Joku saattaisi istua ennemmin Floridan auringossa drinksu kädessä.

        Mutta jokainen tavallaan, meille on annettu vain yksi elämä ja jokainen tekee sen kanssa sen minkä parhaaksi kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa jäämään alunperin sinisen keinomakeutusmöhnän koukkuun? Se oli katala Helppoheikki ja uskomukset poppakonsteilla laihtumiseen. Möhnät ovat mielialan terveysaine, mutta ainoat asiat, jotka oikeasti laihduttavat ovat taulukot sekä siemenöljyjen sekä varisten- ja oravanruokien välttäminen.

        Itseäni siemen-, öljy-, poppa- ja helppoheikkiukot ja keinosiemennysmöhnäakat huijasivat pahasti valtavilla energioillaan mutta vain muutaman kuukauden ajan. Kun löysin taulukkolaskennan alkeet sekä 42kg@18kk@800kCal/vrk -periaatteen, aloin ajatella ja tehdä itse. Olen luvannut siitä saakka pitää möhnät ja siemenöljyt tapetilla.

        Ihan pellen hommaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Erilaiset vähäenergiset ja sokerittomat makeutusaineet voivat tuoreen tutkimuksen mukaan auttaa laihduttamisessa ja painonhallinnassa. Tulos on tervetullut, sillä makeutusaineiden on epäilty myös lisäävän kilojen kertymistä. Tulokset perustuvat aiempien tutkimusten aineistojen yhteisanalyysiin.”

        Uutispalvelu Duodecim 9.3.2016 https://www.terveysportti.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.uutisarkisto?p_arkisto=0&p_palsta=28&p_artikkeli=uux18918

        '' "”Erilaiset vähäenergiset ja sokerittomat makeutusaineet voivat tuoreen tutkimuksen mukaan auttaa laihduttamisessa ja painonhallinnassa. " ''

        Niin, siinä on sana _voiviat_, aika moni asia _voi_ autttaa, tai _voi_ olla auttamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        '' "”Erilaiset vähäenergiset ja sokerittomat makeutusaineet voivat tuoreen tutkimuksen mukaan auttaa laihduttamisessa ja painonhallinnassa. " ''

        Niin, siinä on sana _voiviat_, aika moni asia _voi_ autttaa, tai _voi_ olla auttamatta.

        Sitten on tutkittu, miten keinotekoiset makeutusmöhnät vaikuttavat suolistobakteereihin.

        Tulos: ei mitenkään.

        https://www.mdpi.com/2072-6643/12/11/3408


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on tutkittu, miten keinotekoiset makeutusmöhnät vaikuttavat suolistobakteereihin.

        Tulos: ei mitenkään.

        https://www.mdpi.com/2072-6643/12/11/3408

        Jos haluaa hoitaa suolistoaan, niin tulisi syödä niitä samoja terveellisiä ravintoaineita, joita suositellaan yleensä.
        Liha liemet kanasta, kalasta ja lihasta ovat vahvistavia.
        Hyviä bakteereja saa kefiiristä, hapatetuista vihanneksista, kuten hapankaali, kimchi jne. Pellavansiemeniä 1rkl auttaa hyvin.
        Kokosmaito ja - öljy on suositeltua.
        Ne arkiset vihannekset, kuten kaalit, broccoli, squash, sipulit tulee höyryttää tai keittää, selleri. Niitä on vaikeaa sulattaa raakana.
        Hedelmistä omena ja hunaja on todellinen lääke suolistolle.
        Mausteista ja yrteistä on inkivääri ehdoton ykkönen, mutta muistakin on apua.

        Sokerit ja muut lisäaineet, kemikaalit tukisi jättää ainakin viikoksi.
        Kuka haluaa niitä sen jälkeen, kun keho on puhdistunut ja tarpeet muuttuneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa hoitaa suolistoaan, niin tulisi syödä niitä samoja terveellisiä ravintoaineita, joita suositellaan yleensä.
        Liha liemet kanasta, kalasta ja lihasta ovat vahvistavia.
        Hyviä bakteereja saa kefiiristä, hapatetuista vihanneksista, kuten hapankaali, kimchi jne. Pellavansiemeniä 1rkl auttaa hyvin.
        Kokosmaito ja - öljy on suositeltua.
        Ne arkiset vihannekset, kuten kaalit, broccoli, squash, sipulit tulee höyryttää tai keittää, selleri. Niitä on vaikeaa sulattaa raakana.
        Hedelmistä omena ja hunaja on todellinen lääke suolistolle.
        Mausteista ja yrteistä on inkivääri ehdoton ykkönen, mutta muistakin on apua.

        Sokerit ja muut lisäaineet, kemikaalit tukisi jättää ainakin viikoksi.
        Kuka haluaa niitä sen jälkeen, kun keho on puhdistunut ja tarpeet muuttuneet?

        Miksi kookosmaito, siinä on tyydyttynyttä rasvaa, joka on haitallista maksalle ja veren rasva-arvoille?

        Mihin unohtuivat runsaskuituiset kaura ja ruis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kookosmaito, siinä on tyydyttynyttä rasvaa, joka on haitallista maksalle ja veren rasva-arvoille?

        Mihin unohtuivat runsaskuituiset kaura ja ruis?

        En tiedä miksi terveys kirjojen kirjoittajat ja terapeutit, tohtorit suosittelevat kookosta eri muodoissa. Väittävät sen olevan hyödyllistä ja rasvaa, joka ei varastoidu kehoon
        Kookosrasvoja suositellaan terveyslehdissä ja - kaupoissa.
        Niitäkin on erilaisia monine vitamiineineen ja yksinkertaisempia paistamiseen.

        Kukaan ei estä sinua syömästä kauraa ja ruista! Siitä vaan niin paljon kuin sielusi sietää!
        Itselläni on kaura päivittäisessä ravinnossani varsinkin keitoissa suurusteena.
        Kaurasta myös maidon ja kerman korvikkeet.
        Mantelia syön kahvin kanssa kokonaisena, mutta maitoa se on vetistä, sokerista.

        Muuten pidän tuota listaa aika uskottavana ja terveyttä edistävänä.
        Yritän syödä mahdollisimman montaa niistä joka päivä, niin vähemmän terveelliset jää itsestään pois.

        Aina on niitä, jotka löytävät tutkimuksia mitä tahansa asiaa vastaan.
        Sitä voi sitten itse välita joko puoltaa tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kookosmaito, siinä on tyydyttynyttä rasvaa, joka on haitallista maksalle ja veren rasva-arvoille?

        Mihin unohtuivat runsaskuituiset kaura ja ruis?

        Älä ihmeessä sitten syö kookosta missään muodossa, kun se on niin vaarallista maksalle! Saat valita ihan vapaasti, mitä suuhusi pistät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1vuosi ja 6kuukautta 800kcal/pvä! Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?
        Laihtua voi hyvinkin vaikka 2,5kg /kk, mutta tuota kcal määrää ei suositella edes lihavuusleikkauksiin laihduttajille kuin muutaman viikon mineraalin ja vitamiinien.
        Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.

        ''noin kauan aliravittuna?''

        Nimenomaan en ollut aliravitttuna päivääkään, vaan sain kaikki suojaravintoaineet vähintään suositusmäärissä. Läski ihminen ei tarvitse lainkaan energiaravintoaineita koska läskillä on energiaravintoa koko ajan tarjolla kehostaan/läskeistään, mutta dietaarista energiaa tulee saatua väkisinkin koksa suojaravintoainet pitää saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ihmeessä sitten syö kookosta missään muodossa, kun se on niin vaarallista maksalle! Saat valita ihan vapaasti, mitä suuhusi pistät!

        Juu tiedän, mutta toivoisin, että sinäkään et söisi enää kookosta, jookos? Koska haluan että ihmiset käyttäytyvät rationaalisesti. Epärationaalisuus johtuu tietämättömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''noin kauan aliravittuna?''

        Nimenomaan en ollut aliravitttuna päivääkään, vaan sain kaikki suojaravintoaineet vähintään suositusmäärissä. Läski ihminen ei tarvitse lainkaan energiaravintoaineita koska läskillä on energiaravintoa koko ajan tarjolla kehostaan/läskeistään, mutta dietaarista energiaa tulee saatua väkisinkin koksa suojaravintoainet pitää saada.

        Kertoisit minullekin, miten 800kcal riittää kaikkien ravintoaineiden saantiin!
        Minut on leikattu useamman kerran ja on ollut vaikeuksia huonojen veriarvojen tähden.
        Haluaisin varmistaa tselleni terveyden vähillä kcal ilman fläsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisit minullekin, miten 800kcal riittää kaikkien ravintoaineiden saantiin!
        Minut on leikattu useamman kerran ja on ollut vaikeuksia huonojen veriarvojen tähden.
        Haluaisin varmistaa tselleni terveyden vähillä kcal ilman fläsää.

        Toki, 800 kCal/vrk ruokavalio ei alkuunkaan riitä kaikkien suojaravintoaineiden saantiiin. Siski minulla oli laihduttelun aikan käytössä lisäravintoaine nimeltä Bion3 Defence (Adult). Se ei ole helppoheikkien möhnä, vaan suuren lääketehtaan valmiste. Silti siinä on yksi huono puoli, A vitamiinia on runsaasti joten sen dietaarista saantia pitää tarkaailla. Siinä ei kuitenkaan ole mitään suojaravintoainetta hevoskuurin määrinä, kuten helppoheikkien möhnissä on. Sitä on myös 'Senior' versio, siinä hieman eri koostumus … ja lisäksi kolmea uskomusainetta.

        Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella. Lisäksi otan tarvitttaessa kotitekoista kalsiumkarbonaattijauhetta (kanamunankuorista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, 800 kCal/vrk ruokavalio ei alkuunkaan riitä kaikkien suojaravintoaineiden saantiiin. Siski minulla oli laihduttelun aikan käytössä lisäravintoaine nimeltä Bion3 Defence (Adult). Se ei ole helppoheikkien möhnä, vaan suuren lääketehtaan valmiste. Silti siinä on yksi huono puoli, A vitamiinia on runsaasti joten sen dietaarista saantia pitää tarkaailla. Siinä ei kuitenkaan ole mitään suojaravintoainetta hevoskuurin määrinä, kuten helppoheikkien möhnissä on. Sitä on myös 'Senior' versio, siinä hieman eri koostumus … ja lisäksi kolmea uskomusainetta.

        Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella. Lisäksi otan tarvitttaessa kotitekoista kalsiumkarbonaattijauhetta (kanamunankuorista).

        Pilailija-Kerttu on näköjään laajentanut repertoaariaan kahteen uuteen hahmoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, 800 kCal/vrk ruokavalio ei alkuunkaan riitä kaikkien suojaravintoaineiden saantiiin. Siski minulla oli laihduttelun aikan käytössä lisäravintoaine nimeltä Bion3 Defence (Adult). Se ei ole helppoheikkien möhnä, vaan suuren lääketehtaan valmiste. Silti siinä on yksi huono puoli, A vitamiinia on runsaasti joten sen dietaarista saantia pitää tarkaailla. Siinä ei kuitenkaan ole mitään suojaravintoainetta hevoskuurin määrinä, kuten helppoheikkien möhnissä on. Sitä on myös 'Senior' versio, siinä hieman eri koostumus … ja lisäksi kolmea uskomusainetta.

        Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella. Lisäksi otan tarvitttaessa kotitekoista kalsiumkarbonaattijauhetta (kanamunankuorista).

        "Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella."

        Kuparilla on jännä tapa aiheuttaa alzheimeria ja valtimonkovettumaa, jotka molemmat vaikuttaa käytökseen ja ulosantiin.

        Itse harkitsisin ainakin muutaman kerran noiden kuparinappien vetämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella."

        Kuparilla on jännä tapa aiheuttaa alzheimeria ja valtimonkovettumaa, jotka molemmat vaikuttaa käytökseen ja ulosantiin.

        Itse harkitsisin ainakin muutaman kerran noiden kuparinappien vetämistä.

        En löytänyt vahvistusta sille, että kuparilla olisi jännä tapa aiheuttaa alzheimeria ja valtionkovettumaa.

        Joka tapauksessa kuparin suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuisille on 5 mg/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, 800 kCal/vrk ruokavalio ei alkuunkaan riitä kaikkien suojaravintoaineiden saantiiin. Siski minulla oli laihduttelun aikan käytössä lisäravintoaine nimeltä Bion3 Defence (Adult). Se ei ole helppoheikkien möhnä, vaan suuren lääketehtaan valmiste. Silti siinä on yksi huono puoli, A vitamiinia on runsaasti joten sen dietaarista saantia pitää tarkaailla. Siinä ei kuitenkaan ole mitään suojaravintoainetta hevoskuurin määrinä, kuten helppoheikkien möhnissä on. Sitä on myös 'Senior' versio, siinä hieman eri koostumus … ja lisäksi kolmea uskomusainetta.

        Nyt painonhallinnassa, minulla on kromi ja kupari -tabuja, otan niitä kun ruokapäiväkirja näytää että on miinuksella. Lisäksi otan tarvitttaessa kotitekoista kalsiumkarbonaattijauhetta (kanamunankuorista).

        Tänään 14:05 väität kivenkovaan saaneesi kaikki tarvittavat ravintoaineet 80kcal dieteistä!
        Vain energian läskistäsi. Et kertonut mitä dieettiisi kuului.
        Oliko se jokin lääkärien suosittelema proteiinijauhe vai saitko itse valita merkin.
        Vaikuttaa siltä, että laihdutus leikkauksiin menevät valitsevat usein nutriletit.
        Täällä on yksi joka käyttää sitä ylipainossaan säännöllisesti.
        Mitä ruokia sinä sisälsit 800kcal?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään 14:05 väität kivenkovaan saaneesi kaikki tarvittavat ravintoaineet 80kcal dieteistä!
        Vain energian läskistäsi. Et kertonut mitä dieettiisi kuului.
        Oliko se jokin lääkärien suosittelema proteiinijauhe vai saitko itse valita merkin.
        Vaikuttaa siltä, että laihdutus leikkauksiin menevät valitsevat usein nutriletit.
        Täällä on yksi joka käyttää sitä ylipainossaan säännöllisesti.
        Mitä ruokia sinä sisälsit 800kcal?

        Kirjoitusvirhe 80kcal dieteistä pitäisi olla 800kcal.
        Olen kuumeinen sä nkypotilas ja vesi tirisee silmistä, vai onko se räkää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe 80kcal dieteistä pitäisi olla 800kcal.
        Olen kuumeinen sä nkypotilas ja vesi tirisee silmistä, vai onko se räkää?

        Miksi kirjoitat 800kcal eikä 800 kCal?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löytänyt vahvistusta sille, että kuparilla olisi jännä tapa aiheuttaa alzheimeria ja valtionkovettumaa.

        Joka tapauksessa kuparin suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuisille on 5 mg/vrk.

        Sitten et osaa googlettaa.

        Kun laittaa googleen hakusanat "alzheimer ja kupari" niin ensimmäinen tärppi jo kertoo karua kieltään asianlaidasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten et osaa googlettaa.

        Kun laittaa googleen hakusanat "alzheimer ja kupari" niin ensimmäinen tärppi jo kertoo karua kieltään asianlaidasta.

        Valtsun blogi:

        ”Ristiriitaista tutkimustietoa: Alzheimerin tauti

        Toisissa tutkimuksissa kupari(sulfaatti) tuntuu vähentävän alzheimeriin liittyviä amyloidiongelmia, mutta toisissa tutkimuksessa se taas näyttää olevan haitaksi.”


        http://valtsuhealth.blogspot.com/2014/01/ravinnon-kupari-ja-terveys.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat 800kcal eikä 800 kCal?

        Miksi et vastaa, mitä 800kcal:n dieettiisi sisältyi ravintoaineita?
        Todennäköisesti proteiinipulveria, joissa on kaikki tarvittavat ravintoaineet. 😁
        Niiden lääkärien määräämien vitamiinipakkausten lisäksi. Siis eivät riitäkään.
        18 kuukautta ja paino tippuu kuulemma pari vuotta, sitten se pysähtyy.
        Lääkärien mukaan 30% ylipainosta jää useimmille - lääkärien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vastaa, mitä 800kcal:n dieettiisi sisältyi ravintoaineita?
        Todennäköisesti proteiinipulveria, joissa on kaikki tarvittavat ravintoaineet. 😁
        Niiden lääkärien määräämien vitamiinipakkausten lisäksi. Siis eivät riitäkään.
        18 kuukautta ja paino tippuu kuulemma pari vuotta, sitten se pysähtyy.
        Lääkärien mukaan 30% ylipainosta jää useimmille - lääkärien mukaan.

        Se ei ollut KNM:n kysymys, vaan minun, joka luuli, että joku esiintyy KNM:nä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vastaa, mitä 800kcal:n dieettiisi sisältyi ravintoaineita?
        Todennäköisesti proteiinipulveria, joissa on kaikki tarvittavat ravintoaineet. 😁
        Niiden lääkärien määräämien vitamiinipakkausten lisäksi. Siis eivät riitäkään.
        18 kuukautta ja paino tippuu kuulemma pari vuotta, sitten se pysähtyy.
        Lääkärien mukaan 30% ylipainosta jää useimmille - lääkärien mukaan.

        Vedän johtopäätöksen,, että kuulut niihin laihdutusleikkauksen saaneisiin, jotka saavat ensin laihduttaa pari viikkoa proteiinijauhe illa, enkä usko, että onnistuit laihduttamaan niin paljon, että lääkäri kykeni leikkaaman sinut turvallisesti.
        Sait jatkaa jauheilla edelleen myös leikkausten jälkeen. Sitten sinun mentaliteetillasi jatkoit edelleen vähää väliä proteiinijauhe illat. Eihän sitä saa parin dl annoksiin enempää kcal kuin 800kcal päivässä.
        Nyt taistelet sen painon nousun kanssa, kuten kaikki keski-ikään tullet saavat taistella pitääkseen painonsa kurissa. Ei sitä syödä enää kuten nuorena.
        Olet ristiriitainen. Väität ensin saavasi kaiken 800nkcal ravinnosta ja paljastat myöhemmin turvautuvasi muihin vitamiineihin.
        Ei se mitään haittaa. Täällä saa kaikki halukkaat aukoa päätään halutessaan päteä. 😆
        En jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä. Sain käytettyä tätä höyryventtiilinä jo. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löytänyt vahvistusta sille, että kuparilla olisi jännä tapa aiheuttaa alzheimeria ja valtionkovettumaa.

        Joka tapauksessa kuparin suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuisille on 5 mg/vrk.

        Faktaa kuparista: https://ods.od.nih.gov/factsheets/Copper-HealthProfessional/ jonka mukaan siedettävä yläraja (UL) aikuisille on 10 mg/vrk, ja suositeltava määrä (RDA) on 0.9 mg/vrk. Dokussa käydään läpi myös mahdollisia haittoja ja hyötyä sekä ali/ylisaannnin oireita.

        Kuparin lähteitä energiataloudellisuusjärjestyksessä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16910079/kuparin-lahteita-energiataloudellisuusjarjestyksessa (lähde: Fineli).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollut KNM:n kysymys, vaan minun, joka luuli, että joku esiintyy KNM:nä.

        Hyvänen aika! Niin pian kuin kertoo kehittävänsä koko kanasta soppaa, koska se on kautta maailman tunneeu vahvistava ruoka sairaille, niin heti on joku parjattu Kanannahkamies!
        Kommenttia puidaan ja ihmtellään, kuinka se on erilainen kuin ennen.
        Haetteko te anonyymien joukosta sitä parjaamisuhria, joka tuntuu livahtaneen sormien e välistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat 800kcal eikä 800 kCal?

        Sinä vaihdat puheenaihetta, kun saatiin valheesta kiinni. Olet todennäköisesti se ahmija, joka on suorittanut pari käytännön kurssia, mutta ei kyennyt toimimaan työpaikalla.
        Pidät itseäsi huippuälykkäänä, mutta ainoa mihin älysi riittää on pariin töksähtelevään lauseeseen. Valehtelusi paljasti sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1vuosi ja 6kuukautta 800kcal/pvä! Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?
        Laihtua voi hyvinkin vaikka 2,5kg /kk, mutta tuota kcal määrää ei suositella edes lihavuusleikkauksiin laihduttajille kuin muutaman viikon mineraalin ja vitamiinien.
        Aineenvaihdunta menee niin alas, että lihoo entistä pullea maksi, kun sitä nostaa.

        ''Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?''

        Olin karmea pullero kun aloitin laihduttelun. Mutta nut olen hyvännäköinen, hoikka ja lihaksikas. Timmissä kunnossa, silmänilo. Enkä ollut päivääkään aliravittuna vaan sain 800 kCal/vrk dietaarisesti ja loput tarvitsemani energian kehooni kertynneistä läskeistä joita ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?''

        Olin karmea pullero kun aloitin laihduttelun. Mutta nut olen hyvännäköinen, hoikka ja lihaksikas. Timmissä kunnossa, silmänilo. Enkä ollut päivääkään aliravittuna vaan sain 800 kCal/vrk dietaarisesti ja loput tarvitsemani energian kehooni kertynneistä läskeistä joita ei enää ole.

        Taisi olla hieman itseironiaa tuossa oman ulkonäkösi kuvailussa.

        Painoindeksisi on alle 17:n, joten oikeasti olet ulkonäöltäsi hyvin samantyyppinen kuin tämän kuvan toinen henkilö vasemmalta: https://hs.mediadelivery.fi/img/978/fffbd216821f4780a8633c16bf19d7e4.jpg .

        En osaa sanoa, keitä kuvan muut henkilöt esittävät. Kaikkein eniten vasemmalla oleva mahdollisesti hvp.


      • Anonyymi

        Ihme vuodatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla hieman itseironiaa tuossa oman ulkonäkösi kuvailussa.

        Painoindeksisi on alle 17:n, joten oikeasti olet ulkonäöltäsi hyvin samantyyppinen kuin tämän kuvan toinen henkilö vasemmalta: https://hs.mediadelivery.fi/img/978/fffbd216821f4780a8633c16bf19d7e4.jpg .

        En osaa sanoa, keitä kuvan muut henkilöt esittävät. Kaikkein eniten vasemmalla oleva mahdollisesti hvp.

        ''Painoindeksisi on alle 17:n''

        Ei ole, vaan tänään BMI = 17.73, joka on laskettu 14 vrk:n joka-aamuisista mittauksista liukuvalla keskiarvolla. Kesällä pääsi "huomaamatta" iuskahtamaan karvanverran alle 17.00 mutta korjasiin tilanteen ronskilla otteella. On oltava aika huolellinen kun yhrittää pithää BMI rajoissa 17.25 … 17.75. Parhaillaan vähälaihduttelen, tuollainen "vaatimatonkin" BMI:n -0.25 muutos on työn takana, 0.25 muutos on paljon helpompaa ja mukavampaaa mässäilllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Minkä näköinen ihminen on noin kauan aliravittuna?''

        Olin karmea pullero kun aloitin laihduttelun. Mutta nut olen hyvännäköinen, hoikka ja lihaksikas. Timmissä kunnossa, silmänilo. Enkä ollut päivääkään aliravittuna vaan sain 800 kCal/vrk dietaarisesti ja loput tarvitsemani energian kehooni kertynneistä läskeistä joita ei enää ole.

        Mitä kuuluu? Vielä olet timmissä kunnossa, paljonko on painoindeksisi liukuva keskiarvo?


    • Anonyymi

      Erinomainen herja! Kaikki tosikkolaskijat tuskin ymmärtävät?

      • Anonyymi

        KNM itsekin on melkoinen laskija, mutta hänellä on vahva äly ja vahva älyllinen huumori. päinvastoin kuin palstan pullqvisteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM itsekin on melkoinen laskija, mutta hänellä on vahva äly ja vahva älyllinen huumori. päinvastoin kuin palstan pullqvisteillä.

        Kanannahkamies näköjään kehuu itseään. Se on kyllä tavallaan huumoria. Itse en ole havainnut hänen teksteissään: en äly enkä tahallista ja tarkoiteuksellista huumoria. Eikä hän edes vastaa kysymyksiin, vaikka niitä hänelle on esitetty.

        "Olet ristiriitainen. Väität ensin saavasi kaiken 800nkcal ravinnosta ja paljastat myöhemmin turvautuvasi muihin vitamiineihin."

        En jaksa lukea kokoa ketjua, mutta osaako joku kertoa, miten hän on kertonut pärjänneensä 800 kalorin dieetillä 1½ vuotta? Siis mitä hän on kertonut syöneensä kokonaiset 1½ vuotta? Se on tiedossa, että siemeneet, pähkinäiset ja siemenisöljyt hän poisti valikoimista ensimmäisen puolen vuoden huijauksen jälkeen. Helppoheikit höynäyttivät häntä aluksi.

        KNM on kertonut että kaiken tarvittavan saa tavallisesta ruuasta, erityisesti kaalista ja kanannahoista. Siitä huolimatta hän kertoo syövänsä purkeista möhniä!

        Vai onko niin, että KNM on todellisuudessa pilailija? Sekin saattaa olla totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanannahkamies näköjään kehuu itseään. Se on kyllä tavallaan huumoria. Itse en ole havainnut hänen teksteissään: en äly enkä tahallista ja tarkoiteuksellista huumoria. Eikä hän edes vastaa kysymyksiin, vaikka niitä hänelle on esitetty.

        "Olet ristiriitainen. Väität ensin saavasi kaiken 800nkcal ravinnosta ja paljastat myöhemmin turvautuvasi muihin vitamiineihin."

        En jaksa lukea kokoa ketjua, mutta osaako joku kertoa, miten hän on kertonut pärjänneensä 800 kalorin dieetillä 1½ vuotta? Siis mitä hän on kertonut syöneensä kokonaiset 1½ vuotta? Se on tiedossa, että siemeneet, pähkinäiset ja siemenisöljyt hän poisti valikoimista ensimmäisen puolen vuoden huijauksen jälkeen. Helppoheikit höynäyttivät häntä aluksi.

        KNM on kertonut että kaiken tarvittavan saa tavallisesta ruuasta, erityisesti kaalista ja kanannahoista. Siitä huolimatta hän kertoo syövänsä purkeista möhniä!

        Vai onko niin, että KNM on todellisuudessa pilailija? Sekin saattaa olla totta.

        KNM kertoo yllä syövänsä möhniä, mutta ne eivät ole oikeita möhniä, koska niiden lipuissa ja lapuissa on ison tehtaan nimi. Ison lääketehtaan konsulentti ei myöskään ole helppoheikki, siis toisin kuin pienen tehtaan.

        En se epeli.

        "KNM on todellisuudessa pilailija." Tuo on mahdollista tai sitten hän on saanut pilailijaystävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM kertoo yllä syövänsä möhniä, mutta ne eivät ole oikeita möhniä, koska niiden lipuissa ja lapuissa on ison tehtaan nimi. Ison lääketehtaan konsulentti ei myöskään ole helppoheikki, siis toisin kuin pienen tehtaan.

        En se epeli.

        "KNM on todellisuudessa pilailija." Tuo on mahdollista tai sitten hän on saanut pilailijaystävän.

        Kanannahkamies alkaa nauttia samaa asemaa kuin Massiivikalorimies. Molemmilla on omat ihailijansa ja pilailijansa, ja siitä syystä todellisia tekstejä on mahdotonta erottaa pilailijoiden teksteistä.

        Aito Kanannahkamies ei koskaan mainitsisi nimeltä mitään purkista otettavaa töhkää, vaikka se olisikin lääketehtaan tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM kertoo yllä syövänsä möhniä, mutta ne eivät ole oikeita möhniä, koska niiden lipuissa ja lapuissa on ison tehtaan nimi. Ison lääketehtaan konsulentti ei myöskään ole helppoheikki, siis toisin kuin pienen tehtaan.

        En se epeli.

        "KNM on todellisuudessa pilailija." Tuo on mahdollista tai sitten hän on saanut pilailijaystävän.

        ''En se epeli.""

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''En se epeli.""

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

        Kiitos avauksen tekijälle, joka jatkaa samalla turhanpäiväisellä linjalla ja kysymällä asiaa, jonka varmuudella tietää. Ja kehuu vielä itseään älyhumoristiksi...?! Epeli on siis sama kuin veijari, huijari tai tomppeli.

        Hienoa, että saadaan tällaisella turhallakin diibadaaballa tärkeä avaus pysymään etusivulla. Yhdessä KNM:n hyvällä avustuksella; ei anneta avauksen unhoittua.

        "Aito Kanannahkamies ei koskaan mainitsisi nimeltä mitään purkista otettavaa töhkää, vaikka se olisikin lääketehtaan tuote."

        Juuri niin. Kirjoittajat ovat oppineet tuntemaan toisensa niin hyvin, että kirjoitustyylejä on helppo imitoida. KNM ottaa kaiken tarvittavan kanannahoista ja kaalista, siihen ei tarvita helppoheikkien töhkiä. Töhkät ja möhnät ovat huijausta, mutta kanannahat ovat tulleet jäädäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos avauksen tekijälle, joka jatkaa samalla turhanpäiväisellä linjalla ja kysymällä asiaa, jonka varmuudella tietää. Ja kehuu vielä itseään älyhumoristiksi...?! Epeli on siis sama kuin veijari, huijari tai tomppeli.

        Hienoa, että saadaan tällaisella turhallakin diibadaaballa tärkeä avaus pysymään etusivulla. Yhdessä KNM:n hyvällä avustuksella; ei anneta avauksen unhoittua.

        "Aito Kanannahkamies ei koskaan mainitsisi nimeltä mitään purkista otettavaa töhkää, vaikka se olisikin lääketehtaan tuote."

        Juuri niin. Kirjoittajat ovat oppineet tuntemaan toisensa niin hyvin, että kirjoitustyylejä on helppo imitoida. KNM ottaa kaiken tarvittavan kanannahoista ja kaalista, siihen ei tarvita helppoheikkien töhkiä. Töhkät ja möhnät ovat huijausta, mutta kanannahat ovat tulleet jäädäkseen.

        Jopas täällä ollaan kohteliaita.

        En yrittänyt kysyä mikä "epeli" on. Vaan yritin kysyä mitä tarkoittaa:

        ''En se epeli."

        siinä kohdassa höpötystä jossa se sijaitsee siinä höpertelyssä josta sen kopioin.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2162
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      44
      1864
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      68
      1525
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1442
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe