Tervehtiminen työpaikalla

Anonyymi

Tervehditkö työpaikalla ?

Työpaikalla en tervehdi, koska olen siellä vain töissä.

23

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jos yksin kuvittelee tekevänsä työtä niin silloin ei tarvitse tervehtiä. Käytännössä kuitenkin on niin että työpaikalla toimitaan tiiminä ja yhteisönä eikä vain yksilöinä omassa siilossansa. Tiimin toiminta on paljon tehokkaampaa kuin tiimin jäsenet kommunikoivat keskenänsä aktiivisesti työssä ollessansa ja työtä tehdessänsä. Siihen keskinäiseen kommunikointiin kuuluu olennaisena osana myös tervehtiminen tavalla tai toisella. työhön tullessa ja työstä lähdettäessä. Hyville kamuille keskisormen näyttäminen on toimiva tervehdys. Mitä parempi yhteenkuuluvuus tunnetasolla työyhteisön jäsenillä on sitä korkeampi tuottavuus työnteossa myös on.

• Anonyymi

Olin töissä Te-toimistossa ja siellä oli niin tolloa maisteritason väkeä ettei tervehtyneet työkavereita. On tavat hukassa!

• Anonyymi

Minusta parasta nykyisessä työssäni on, kun työpaikalle olen tervetullut ja aamuisin tervehditään. Kokemusta on siitäkin, kun ei tervehditä, todella vetelää. Aivan kuin päivä ei olisi vaihtunutkaan. Lisäksi tervehtiminen ja muutenkin hyvät käytöstavat pitää yllä parempaa työilmapiiriä ja keskusteluyhteyttä.

• Anonyymi

Meidän työpaikassa huono käytös työtovereita kohtaan on irtisanomisperuste. Hyvään käytökseen kuuluu mm. tervehtiminen.

Muistan 90-luvun alusta yhden työpaikan jossa oli huono työilmapiiri. Konsultti tuli ratkomaan tilannetta ja aloituspalaverissa hän sanoi että ensimmäinen asia josta lähdetään liikkeelle on ystävällinen tervehtiminen aamulla kun tavataan. Hän jatkoi että ne jotka eivät tähän sitoudu, voivat nyt kävellä kokoushuoneesta ulos. Kukaan ei lähtenyt.

Konsultti sai hyvät rahat tuollaisesta ohjeesta. Ihmettelin että ollaanko täällä aikuisten joukossa vai ei kun tuollaista pitää tulla konsultin neuvomaan.

• Anonyymi

Tuo konsultti Pohjois-Pohjanmaan TE-toimistoon, niin ulos lähtijöitä olisi todella paljon.

• Anonyymi

Mulle työpaikka on vain työpaikka ja pysyy sellaisena. En hae sieltä mitään tuttavuuksia, jjoten tervehtimiseen ei ole myöskään mitään syytä.

• Anonyymi

Kymenlaaksossa on sellainen käytäntö ettei tervehditä.
        Se on kuulemma homostelua ja perseen nuolenta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymenlaaksossa on sellainen käytäntö ettei tervehditä.
        Se on kuulemma homostelua ja perseen nuolenta .

No näkeehän sen monesti kuka pomoja imelästi tervehtii muttei ketään duunaria koskaan vaikka hänelle itselleen moikkaisi. Tuossa on siis perää, seuratkaapa kolleekojenne kehonkieltä ja tapoja niistä paljastuu koko kuva eli perseennuolijat näkee äkkiä.

• Anonyymi

Mahtaa sinulla olla kivoja työpäiviä, tuskin sinulle kukaan viitsii edes puhua, edes työasioita.
        Alkaa tosin tuntumaan, ettet ole ikinä ollut edes töissä tai kulje edes missään ihmisten ilmoilla, kun et omaa edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

• Anonyymi

Muistan eräässä työpaikassa yks kunnon mulkku käytti tuota aseenaan etten muka sanonut huomenta kun oli istumassa jossain sivustalla kahvikupin kanssa eikä ollut edes katsekontaktia koko tyyppiin. Noh sanoin sitten, että ekat 2 vk jaksoi tervehtiä kaikkia ja yli puolet ei vastaa mitään takaisin, niin samapa se olla sanomassa. Helvatin rasittavaa tervehtiä tyhjiä naamoja jotka joko sanoovat tai eivät sano huomenta. Vittu kuhan saa paskan päiväsä täytee ja kellokortin leimattuu. Siinä sitä Sulzer Pumps mentaliteettia oli jo ihan tarpeeks buhahaa

• Anonyymi

Onkohan kuitenkaan noin. Jos on vasta 2 vikkoa ollut jossain työpaikalla niin miksi vetää johtopäätös että muut ovat "tyhjiä naamoja". Kenties itse on samanlainen. Työajan ulkopuolinen oma elämä vaikuttaa ratkaisevasti siihen miten suhtautuu työhön ja muihin ihmisiin. Jos oma elämä työpaikan ulkopuolella on latteaa niin melko varmasti myös työstä tulee samanlaista pakkopullaa. Se mihin itse voi vaikuttaa 100 % on ikioma elämä työpaikan ulkopuolella, Siihen kun satsaa monipuolisesti niin työhön meno ei stressaa ja uusia työpaikkoja ja mahdollisuuksia avauutu koko ajan tarjolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan kuitenkaan noin. Jos on vasta 2 vikkoa ollut jossain työpaikalla niin miksi vetää johtopäätös että muut ovat "tyhjiä naamoja". Kenties itse on samanlainen. Työajan ulkopuolinen oma elämä vaikuttaa ratkaisevasti siihen miten suhtautuu työhön ja muihin ihmisiin. Jos oma elämä työpaikan ulkopuolella on latteaa niin melko varmasti myös työstä tulee samanlaista pakkopullaa. Se mihin itse voi vaikuttaa 100 % on ikioma elämä työpaikan ulkopuolella, Siihen kun satsaa monipuolisesti niin työhön meno ei stressaa ja uusia työpaikkoja ja mahdollisuuksia avauutu koko ajan tarjolle.

Jos työ on perseestä, ei työn ulkopuolellekaan ole mitään! Ei voi olla . Työ vie kuitenkin elämästä ainakin 30% aikaa ja matkat päälle, ja jos se on perseestä, ei jaksa nauttia elämästä yleisestikään. Sanon tämän 30 vuoden monipuolisella työkokemuksella. Ja työssä iso merkitys on työkavereilla. Yleensä ovat täysiä laiskoja tolloja.

• Anonyymi

Kuntouttavassa työtoiminnassa olin viimeksi, mutta sitä ei voi verrata palkkatyöhön millään lailla.
      Kuntouttavassa työtoiminnassa monet pomot yrittivät käyttää asemaansa hyväkseen.
      Yrittivät hoputtaa työtahdista ja harvoin joku niistä tervehti. Kielloista olivat hanakkaan kertomassa, mutta mitän kuntouttvan oikeuksista eivät kertoneet. Myös kyttäilyä ja utelua oli selvästi havaittavissa.
      Itse en pomoja tervehtinyt koskaan ensin, sillä palkaton työtoiminta oli kyseessä.
      Työtahdista yksi pomo tuli valittamaan ja vein heti asian eteenpäin.
      Jatkossa ei tultu kertaakaan sanomaan työtahdista, koska kuntouttavalla ei voida korvata palkallista työntekijää.

• Anonyymi

Mitä tulee tervehtimiseen niin voin sanoa että nykyään on ilmeisesti tullut tavaksi vastata puhelimeen seuraavilla sanoilla: niin, joo, häh, no, jne.
        Harvoin kuulee huomenta, päivää, terve jne.
        En tiedä mistä tämä johtuu.
        Myös tavatessa harvoin vastataan vaikka itse tervehdin asiallisesti.
        En tiedä pitäiskö suullisesti vastata hyvmiöillä tai vastaavalla?

Onko ihmiset nykyään niin kaukana todellisesta maailmasta ettei osata edes alkeellisia tapoja?

Ilmeisesti jotkut työnantajat ovat luovuttaneet tervehtimisen osalta mutta esim. minä tervehdin aina työntekijöitäni niin puhelimessa kuin naamatusten tavatessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee tervehtimiseen niin voin sanoa että nykyään on ilmeisesti tullut tavaksi vastata puhelimeen seuraavilla sanoilla: niin, joo, häh, no, jne.
        Harvoin kuulee huomenta, päivää, terve jne.
        En tiedä mistä tämä johtuu.
        Myös tavatessa harvoin vastataan vaikka itse tervehdin asiallisesti.
        En tiedä pitäiskö suullisesti vastata hyvmiöillä tai vastaavalla?

Onko ihmiset nykyään niin kaukana todellisesta maailmasta ettei osata edes alkeellisia tapoja?

Ilmeisesti jotkut työnantajat ovat luovuttaneet tervehtimisen osalta mutta esim. minä tervehdin aina työntekijöitäni niin puhelimessa kuin naamatusten tavatessa.

Johtuisko siitä, että näet, kuka soittaa?
        Jos penskat tai joku muu tuttu soittaa, niin en minä virallisesti koko nimeäni sano vaan kyllä se on tyyliin "moi", "niin" tmv

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuisko siitä, että näet, kuka soittaa?
        Jos penskat tai joku muu tuttu soittaa, niin en minä virallisesti koko nimeäni sano vaan kyllä se on tyyliin "moi", "niin" tmv

Juu juu.
        Sinäkin tervehdit vaikka näet kuka soittaa, eli tuo moi on tervehdys.
        Niin, hän, mitä jne eivät ole tervehdyksiä.

Toinen asia on esittäytyminen.
        Olen muutamia kertoja soittanut jollekkin ja puhelimesta kuuluu joku epämääräinen murahdus.
        Kun alan selvittämään asiaani niin käy ilmi ettei puhelimessa ole se joksi luulin.

• Anonyymi

Idiootti ei osaa käyttäytyä. Ihan perusasia joka jo lapsena opitaan.

• Anonyymi

Jos käy vaan töissä nii mitä sitä tervehtimään. Ei töissä pidä muutenkaan olla mitenkään kivaa tai mukavaa.

• Anonyymi

Eihän tätä voi kukaan, joka ei töitä vaivaudu tekemään, niin ymmärräkkään.
        Kuitenkin siitä työpaikasta tulee se toinen koti ja niistä työkavereista toinen perhe, siellä vietetään paljon aikaa, jopa kymmeniä vuosia. Itse ollut nuoresta alkaen töissä, niistä toisista nuorista työkavereista tuli kavereita, käytiin yhdessä kapakoissa ja muissa riennoissa ja aina oli hauskaa ja se työntekokin oli hauskaa, vanhennuttiin, perustettiin perheitä, tuli eroja ym, mitä nyt elämään tuleekin, mutta työkaverit oli ja pysyi rinnalla, lohdutti ja eli mukana niitä oman elämän paska-aikoja, kukin vuorollaan sai nauttia työjavereistaan huonoina hetkinään.
        Sakki alkoi saamaan potkuja (yt), jäi eläkkeelle ja ikävä kyllä, moni menehtyi nuorena..
        Mikä on tilanne nyt? Muistetaan syntymäpäivät, soitellaan kuulumiset ja tavataankin, kun sopii/ mahtuu aikatauluihi vaikka kaikki asuu ympäriinsä.
        Työkaverit on myös voimavara.

• Anonyymi

Olet siis yksinyrittäjä? Kai sulla on peili siellä työpaikalla, voit aamulla mennä sen eteen ja sanoa itsellesi "huomenta". Siitä se pikkuhiljaa alkaa hyvien tapojen opettelu.

• Anonyymi

En tervehdi, ei siitä makseta mitään ylimääräistä.

• Anonyymi

Tietenkin.
      Jokainen on osaltaan vastuussa hyvästä työilmapiiristä ja tervehtiminen ja työtovereiden tasapuolinen huomioiminen on osa tätä.

• Anonyymi

En tervehdi, olen moukkien moukka.
      En tee edes töitä, vaan anna muiden tehdä kaiken paskaduunin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe