Tervehtiminen työpaikalla

Anonyymi

Tervehditkö työpaikalla ?

Työpaikalla en tervehdi, koska olen siellä vain töissä.

14

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jos yksin kuvittelee tekevänsä työtä niin silloin ei tarvitse tervehtiä. Käytännössä kuitenkin on niin että työpaikalla toimitaan tiiminä ja yhteisönä eikä vain yksilöinä omassa siilossansa. Tiimin toiminta on paljon tehokkaampaa kuin tiimin jäsenet kommunikoivat keskenänsä aktiivisesti työssä ollessansa ja työtä tehdessänsä. Siihen keskinäiseen kommunikointiin kuuluu olennaisena osana myös tervehtiminen tavalla tai toisella. työhön tullessa ja työstä lähdettäessä. Hyville kamuille keskisormen näyttäminen on toimiva tervehdys. Mitä parempi yhteenkuuluvuus tunnetasolla työyhteisön jäsenillä on sitä korkeampi tuottavuus työnteossa myös on.

      • Anonyymi

        Olin töissä Te-toimistossa ja siellä oli niin tolloa maisteritason väkeä ettei tervehtyneet työkavereita. On tavat hukassa!


    • Anonyymi

      Minusta parasta nykyisessä työssäni on, kun työpaikalle olen tervetullut ja aamuisin tervehditään. Kokemusta on siitäkin, kun ei tervehditä, todella vetelää. Aivan kuin päivä ei olisi vaihtunutkaan. Lisäksi tervehtiminen ja muutenkin hyvät käytöstavat pitää yllä parempaa työilmapiiriä ja keskusteluyhteyttä.

    • Anonyymi

      Meidän työpaikassa huono käytös työtovereita kohtaan on irtisanomisperuste. Hyvään käytökseen kuuluu mm. tervehtiminen.

      Muistan 90-luvun alusta yhden työpaikan jossa oli huono työilmapiiri. Konsultti tuli ratkomaan tilannetta ja aloituspalaverissa hän sanoi että ensimmäinen asia josta lähdetään liikkeelle on ystävällinen tervehtiminen aamulla kun tavataan. Hän jatkoi että ne jotka eivät tähän sitoudu, voivat nyt kävellä kokoushuoneesta ulos. Kukaan ei lähtenyt.

      Konsultti sai hyvät rahat tuollaisesta ohjeesta. Ihmettelin että ollaanko täällä aikuisten joukossa vai ei kun tuollaista pitää tulla konsultin neuvomaan.

      • Anonyymi

        Tuo konsultti Pohjois-Pohjanmaan TE-toimistoon, niin ulos lähtijöitä olisi todella paljon.


    • Anonyymi

      Mulle työpaikka on vain työpaikka ja pysyy sellaisena. En hae sieltä mitään tuttavuuksia, jjoten tervehtimiseen ei ole myöskään mitään syytä.

      • Anonyymi

        Kymenlaaksossa on sellainen käytäntö ettei tervehditä.
        Se on kuulemma homostelua ja perseen nuolenta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymenlaaksossa on sellainen käytäntö ettei tervehditä.
        Se on kuulemma homostelua ja perseen nuolenta .

        No näkeehän sen monesti kuka pomoja imelästi tervehtii muttei ketään duunaria koskaan vaikka hänelle itselleen moikkaisi. Tuossa on siis perää, seuratkaapa kolleekojenne kehonkieltä ja tapoja niistä paljastuu koko kuva eli perseennuolijat näkee äkkiä.


    • Anonyymi

      Muistan eräässä työpaikassa yks kunnon mulkku käytti tuota aseenaan etten muka sanonut huomenta kun oli istumassa jossain sivustalla kahvikupin kanssa eikä ollut edes katsekontaktia koko tyyppiin. Noh sanoin sitten, että ekat 2 vk jaksoi tervehtiä kaikkia ja yli puolet ei vastaa mitään takaisin, niin samapa se olla sanomassa. Helvatin rasittavaa tervehtiä tyhjiä naamoja jotka joko sanoovat tai eivät sano huomenta. Vittu kuhan saa paskan päiväsä täytee ja kellokortin leimattuu. Siinä sitä Sulzer Pumps mentaliteettia oli jo ihan tarpeeks buhahaa

      • Anonyymi

        Onkohan kuitenkaan noin. Jos on vasta 2 vikkoa ollut jossain työpaikalla niin miksi vetää johtopäätös että muut ovat "tyhjiä naamoja". Kenties itse on samanlainen. Työajan ulkopuolinen oma elämä vaikuttaa ratkaisevasti siihen miten suhtautuu työhön ja muihin ihmisiin. Jos oma elämä työpaikan ulkopuolella on latteaa niin melko varmasti myös työstä tulee samanlaista pakkopullaa. Se mihin itse voi vaikuttaa 100 % on ikioma elämä työpaikan ulkopuolella, Siihen kun satsaa monipuolisesti niin työhön meno ei stressaa ja uusia työpaikkoja ja mahdollisuuksia avauutu koko ajan tarjolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kuitenkaan noin. Jos on vasta 2 vikkoa ollut jossain työpaikalla niin miksi vetää johtopäätös että muut ovat "tyhjiä naamoja". Kenties itse on samanlainen. Työajan ulkopuolinen oma elämä vaikuttaa ratkaisevasti siihen miten suhtautuu työhön ja muihin ihmisiin. Jos oma elämä työpaikan ulkopuolella on latteaa niin melko varmasti myös työstä tulee samanlaista pakkopullaa. Se mihin itse voi vaikuttaa 100 % on ikioma elämä työpaikan ulkopuolella, Siihen kun satsaa monipuolisesti niin työhön meno ei stressaa ja uusia työpaikkoja ja mahdollisuuksia avauutu koko ajan tarjolle.

        Jos työ on perseestä, ei työn ulkopuolellekaan ole mitään! Ei voi olla . Työ vie kuitenkin elämästä ainakin 30% aikaa ja matkat päälle, ja jos se on perseestä, ei jaksa nauttia elämästä yleisestikään. Sanon tämän 30 vuoden monipuolisella työkokemuksella. Ja työssä iso merkitys on työkavereilla. Yleensä ovat täysiä laiskoja tolloja.


    • Anonyymi

      Kuntouttavassa työtoiminnassa olin viimeksi, mutta sitä ei voi verrata palkkatyöhön millään lailla.
      Kuntouttavassa työtoiminnassa monet pomot yrittivät käyttää asemaansa hyväkseen.
      Yrittivät hoputtaa työtahdista ja harvoin joku niistä tervehti. Kielloista olivat hanakkaan kertomassa, mutta mitän kuntouttvan oikeuksista eivät kertoneet. Myös kyttäilyä ja utelua oli selvästi havaittavissa.
      Itse en pomoja tervehtinyt koskaan ensin, sillä palkaton työtoiminta oli kyseessä.
      Työtahdista yksi pomo tuli valittamaan ja vein heti asian eteenpäin.
      Jatkossa ei tultu kertaakaan sanomaan työtahdista, koska kuntouttavalla ei voida korvata palkallista työntekijää.

      • Anonyymi

        Mitä tulee tervehtimiseen niin voin sanoa että nykyään on ilmeisesti tullut tavaksi vastata puhelimeen seuraavilla sanoilla: niin, joo, häh, no, jne.
        Harvoin kuulee huomenta, päivää, terve jne.
        En tiedä mistä tämä johtuu.
        Myös tavatessa harvoin vastataan vaikka itse tervehdin asiallisesti.
        En tiedä pitäiskö suullisesti vastata hyvmiöillä tai vastaavalla?

        Onko ihmiset nykyään niin kaukana todellisesta maailmasta ettei osata edes alkeellisia tapoja?

        Ilmeisesti jotkut työnantajat ovat luovuttaneet tervehtimisen osalta mutta esim. minä tervehdin aina työntekijöitäni niin puhelimessa kuin naamatusten tavatessa.


    • Anonyymi

      Idiootti ei osaa käyttäytyä. Ihan perusasia joka jo lapsena opitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe