Edes 48 vetytankkausasemaa ei takaa vedyn saamista Kaliforniassa.

Anonyymi

Facebook Mirai Owners ryhmässä kerrotaan että Kaliforniassa on 48 tankkausasemaa, mutta huonoimmillaan toiminnassa vain 10 niistä nettipalvelun mukaan. Aluksi lukee 12, mutta alempana toinen kommentti 10. Toisinsanoen jos vedyn toimittaminen asemalle AJOISSA tai laiterikot ovat jatkuvaa ongelmaa, niin samankaltaista saattaa olla myös suomessakin tulevaisuudessa. Ei ihme että vetyautojen hinnat laskevat nopeasti huimasti kun ihmiset ärsyyntyvät huonoon tankkauskokemukseen ja eivät pysty vetyautoilla ajamaan. Ketjuun tuli paljon kommentteja aiheesta monilta eri ihmisiltä.

Kun yhdestä asemasta loppuu vety, niin pitää ajaa sitten seuraavalle... jonne tulee myös paljon muista kaupunginosista tankkaamaan... imien sen vetyaseman myös tyhjäksi. Kierre on valmis kun joutuu helposti tunninkin odottamaan tankkausjonossa vuoroaan välipaineistuksineen.

Ihmettelen suuresti sitä seikkaa että kun ollaan saatu tankkausasemia ja yli 8000 vetyautoa ihmiset ostamaan, niin tätä perusasiaa ei ole saatu useamman vuoden aikana kuntoon Kaliforniassa joka ei ole mikään kehitysmaa. Voisiko joku selittää mistä tämä johtuu? Vetyinfraa on tuettu yli 100 miljoonalla dollarilla eikä silti saada toimivaksi???

"Stephen Friedman 04.09.2021.

Right now, there are only 12 of 48 stations that are capable of dispensing hydrogen.
The Toyota Mirai website/brochures and Toyota of Santa Monica (LA Car Guy), failed to disclose the deficiencies of the hydrogen fuel infrastructure and any supply limitations before I leased the vehicle.
On August 1, the Toyota of Santa Monica salesman, Ulises Villanueva, never disclosed the possibility of a hydrogen fuel shortage.
I have been exchanging emails with a law firm that is very interested in a Class Action complaint against Toyota Motor Sales USA, Inc; Toyota, Santa Monica (LA Car Guy, LLP), et. al.
For further information, please contact Tim Blood of Blood, Hurst, & O'Reardon at: [email protected]
54 Comments


Stephen Friedman 05.09.2021
This morning, there are only 10 of 48 stations that are capable of dispensing hydrogen. "

https://www.facebook.com/groups/1688271238129437

16

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Alkaa ihmisillä mennä hermot jatkuviin vetytankkausongelmiin ja harkitsevat oikeustoimia jos ei tilanne parane. True Zero on vedyn toimittaja/tankkausverkosto.

      "Lisa Nemzo 23.08.2021

      Just sent a message to Toyota and True Zero.
      “Unacceptable. We are moving toward a class action suit. And if you think the small print about Toyota not being responsible for fuel availability is going to stop us ? Think again. Your dept for Mirai and hydrogen is on the line. So are your jobs. And the future of hydrogen success. Toyota needs to speak up and demand a better performance from True Zero. We are fed up not having hydrogen fuel for our Mirai’s readily available.
      Please get organized and do something about this. It’s gone on too long without a solution.”"

      (google kääntäjä)
      "Lähetin juuri viestin Toyotalle ja True Zerolle.
      ”Käsittämätöntä. Olemme siirtymässä kohti ryhmäkannetta. Ja jos luulet, että pieni kirjain siitä, että Toyota ei ole vastuussa polttoaineen saatavuudesta, pysäyttää meidät? Mieti uudelleen. Mirain ja vedyn osasto on linjalla. Niin ovat työsi. Ja vedyn menestyksen tulevaisuus. Toyotan on puhuttava ja vaadittava True Zerolta parempaa suorituskykyä. Olemme kyllästyneet siihen, että meillä ei ole vetypolttoainetta Miraillemme.
      Järjestäydy ja tee asialle jotain. Se on kestänyt liian kauan ilman ratkaisua. ” "

    • Anonyymi

      Eikös Toyotakin ole käyttänyt jo 10 miljardia vuosien varrella vetyautoihin, ja myynyt niitä n. 12t kpl. Pelkästään tuotekehityksestä on tullut myytyä autoa kohti yli 800 t€ kulut. Lisäksi ainakin Kaliforniassa Toyota subventoi vedyn hintaa $15000 vetylahjakortilla Mirain oston yhteydessä massiivisten alennusten lisäksi.

      Yli 100 miljoonaa dollaria upotettu vetyinfraan pelkästään Kaliforniassa. Silti ei saada vetyautoilua toimimaan. Vetytuotantolaitoksia ja vetytankkauspisteitä saadaan kyllä räjähtämään. Alkaa olla naurettavaa touhua.

    • Anonyymi

      Kyllä näitä kiukkuisia kirjoituksia vain löytyy lisää kun ollaan pettyneitä vetytankkauksiin.

      "Eugene DePrez 06.08.2021

      Since I got my Mirai nearing 3 years ago, both Ontario and Riverside fueling stations have permanently closed. Last night I drove to Diamond Bar at MIDNIGHT and was the third car in line (during the day the line is regularly 10 or more cars). It was quarter to 1AM when I left and only got under 2KG due to the over worked compressor at the station overheating (ambient temp at 12:30AM - 72F). Anaheim is perpetually closed. I never get more than 210 miles per fill-up and have to reserve at least 60 miles to junt for fuel. My Mirai is a useless heap of metal in my driveway that I cannot wait to dump back on Toyota in October. If there was a legal way to exit the lease early, I would take it in a heartbeat!
      I will never trust Longo or Toyota again as they have way over sold Mirai's into our area with no supporting infrastructure for us "Trailblazers" (Fools). I went from loving to hating this vehicle and losing all trust in Toyota. And yes, I did speak directly to Toyota and they responded Buyer Beware. I assure you, I WILL!"

      (google kääntäjä)
      "Siitä lähtien, kun Miraini lähestyi 3 vuotta sitten, sekä Ontarion että Riversiden huoltoasemat ovat pysyvästi suljettu. Ajoin viime yönä Diamond Bariin MIDNIGHT ja olin kolmas auto rivissä (päivällä linja on säännöllisesti 10 tai enemmän autoa). Kello oli neljännes kello 1, kun lähdin ja sain alle 2 kg vain aseman ylikuumentuneen kompressorin vuoksi (ympäristön lämpötila klo 12.30 - 72F). Anaheim on ikuisesti suljettu. En koskaan saa enempää kuin 210 mailia täyttöä kohden ja minun on varattava vähintään 60 kilometriä polttoaineeksi. Mirai on ajotieltäni turha metallikasa, jota en malta odottaa, että pääsen takaisin Toyotalle lokakuussa. Jos olisi laillinen tapa irtisanoa vuokrasopimus aikaisin, ottaisin sen sydämenlyönnissä!
      En luota enää koskaan Longoon tai Toyotaan, koska he ovat myyneet Miraita alueellemme ilman tukevaa infrastruktuuria meille "Trailblazers" (Fools). Menin rakastamisesta vihaamaan tätä ajoneuvoa ja menetin kaiken luottamuksen Toyotaan. Ja kyllä, puhuin suoraan Toyotalle ja he vastasivat ostajalle. Vakuutan teille, MINÄ! "

    • Anonyymi

      Älkää, pyydän, särkekö Toyotistien sydämiä, sillä he ovat uskossaan autuaita!

      • Anonyymi

        Lisäksi vetyhörhöt yrittää Suomessa saada valtavalla mediavyörytyksellä poliitikot uskomaan että valtion pitää maksaa vetyinfra maahan vaikka missään muualla maailmassa ei ole tehty tällaista ratkaisua. Kansa maksaa sen korotetuissa veroissa.


    • Anonyymi

      Se, että ameriikan ihmemaassa ei joku asia toimi, ei tarkoita sitä, etteikö se toimisi suomessa.
      Asia tiedettiin jo 70-luvulla, kun suomen ensimmäinen ydivoimala (1977) alkoi puskea sähköä verkkoon.

      Joten pelottelu ameriikan vetyverkon toimimattomuudella ei hetkauta suomalaisia vetyaseman rakentajia, koska täällä on täydellisiä
      joka nippeli ja rööri

      Vaikka Harrisburgissa täytyy ikkunat sulkea
      voi Suomessa aina huoletta kulkea
      Harrisburg on jossain toisella planeetalla
      ei sellaista voi sattua
      koivun ja tähden alla
      Voiko täydellisyyttä olla olemassa missään muodossa?
      Totta toki muunmuassa Olkiluodossa
      Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri
      on täydellisiä
      joka nippeli ja rööri
      Mikko Saarela

    • Anonyymi

      "Se, että ameriikan ihmemaassa ei joku asia toimi, ei tarkoita sitä, etteikö se toimisi suomessa."

      Nyt vain lobbaamaan sitten amerikkalaisille että tänne suomeen kannattaa muuttaa vetyauton kanssa kun täällä kyllä tulevaisuuden vetyverkosto toimii koska olet sen nähnyt ennustuspallostasi. Käy kertomassa tuo sinne facen eri vetyautojen ryhmiin, että lopettakaa valittaminen. Ostakaa vaikka sähköauto jos ette muuten pärjää. :D

      Yksi kommentti oli Mirai ryhmässä että Toyota (ja muut autonvalmistajat) myyvät liikaa autoja suhteessa vedyn tuotantoon alueella. Vetyautoja on vain yksinkertaisesti liikaa alueella eikä vetyasemien täyttö pysy perässä. Vaikka tämä on ollut jo useamman vuoden Toyotan tiedossa, niin innokkaasti autokauppiaat toki myyvät lisää vetyautoja alueelle.

      Ehkä vetytankkausasemilla vetysäiliöt ovat yksinkertaisesti liian pieniä ja myös sitä kautta jatkuvasti vety loppuu?

      17 vuotta ja 125 miljoonalla tuettu Kalifornian vetyasemia. Kyllä tuossa ajassa PITÄÄ saada vetyautoilu toimimaan. Tässä on riski myös että kun koko ajan on kroonista kysyntää, niin vedyn hintaakaan ei saada painettua alas, koska vetyautoilijoiden on pakko maksaa pyydetty hinta tai jättää vetyautolla ajamatta. Todellista kilpailua vedyn myymisessä ei synny eikä hinnat painu kunnolla alaspäin. Toisinsanoen vetyautoilu tulee olemaan pitkään kallista Kaliforniassa ennenkuin vetyasemia on tarpeeksi ja niistä ei pääse vety loppumaan kuin harvoin.

      • Anonyymi

        "17 vuotta ja 125 miljoonalla tuettu Kalifornian vetyasemia."

        Tästä päästään siihen, että suomessa pitää tukea vähintään 4500 000 000 eurolla seuraavat viisi vuotta, niin meillä on riittävä vetyjakeluasemaverkosto.

        Toki se maksaa, mutta hei, kyllä ilmastoon satsaus maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.

        Joten tuo 4500 000 000 euron satsaus tuottaa seuraavien vuosikymmenten aikana
        1 4500 000 000 euroa takaisin


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei verovaroin tulla koskaan rakentamaan vedynjakeluasemia, eikä sähkön latauspisteitä. Ne hoituu markkinaehtoisesti jos hoituu ja sähköllä se näyttää onnistuvan, mutta vedyn kohdalla tuskin koskaan. Vety on kallista ja sen valmistus syö älyttömästi sähköä ja verkoston rakentaminen riittävän laajaksi on niin kallista ettei onnistu.
        Monella onnistuu sähköauton lataaminen kotona j työpaikalla ja taloyhtiöt rakentavat urakalla latauspisteitä, sillä se nostaa asuntojen haluttavuutta ja hintoja.
        EI pienillä valtion tuilla mikään älyttömän kallis verkosto onnistu koskaan.


      • Anonyymi

        Riittää, että lopetetaan terveydenhuolto. ;-)

        Vain keskenkasvuinen penikka tarvitsee lääkäreitä ja hoitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei verovaroin tulla koskaan rakentamaan vedynjakeluasemia, eikä sähkön latauspisteitä. Ne hoituu markkinaehtoisesti jos hoituu ja sähköllä se näyttää onnistuvan, mutta vedyn kohdalla tuskin koskaan. Vety on kallista ja sen valmistus syö älyttömästi sähköä ja verkoston rakentaminen riittävän laajaksi on niin kallista ettei onnistu.
        Monella onnistuu sähköauton lataaminen kotona j työpaikalla ja taloyhtiöt rakentavat urakalla latauspisteitä, sillä se nostaa asuntojen haluttavuutta ja hintoja.
        EI pienillä valtion tuilla mikään älyttömän kallis verkosto onnistu koskaan.

        Eihän bensa-asematkaan ole valtion rakentamia ja omistamia. Jakeluyhtiöt ovat ne rakentaneet markkinaehtoisesti. Miksi vedynjakelu pitäisi totuttaa verovaroilla - hei haloo!


    • Anonyymi

      Norjassa ja Ruotsissa on ollut noin 20 vuotta vain 4 vetytankkausasemaa. noin 200 vetyauton määrällä kummassakin maassa. Jostain sekin kertoo ettei naapurimaat saa vetytankkausasemia lisää pystyyn eikä edelleenkään vetyautot siellä yleisty. MIKSI Suomi olisi sitten poikkeus että tänne kannattaa vastaavaa vetybisnestä yrittää???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe