Naiset pitävät miehiä tyhminä

Tänään ärsytti töissä. Olin ruokatunnilla ja nuori kaunis tyttö tuli pyytämään minulta palvelusta. Ei siinä mitään. Totta kai minä voisin auttaa, olisipa kysyjä kuka tahansa. Minua kuitenkin ärsytti tapa jolla tämä lässytti ja yritti naisellisilla avuilla saada minut hyppimään pillinsä mukaan. Vedin siis kasvoille mahdollisimman tylyn ilmeen ja örähdin vain "en" ja jatkoin syömistä. Ensin tyttö oli epäuskoisen näköinen. Sitten se pillastui ihan kunnolla ja yritti alkaa aggressiiviseen sävyyn vaatimaan, että tekisin homman hänen puolestaan. Vaan eipä tällainen vanha kettu taivu tytön edessä. Siinäpähän kihisi pettymystään kun ei mies liikahda pillun mahdin edessä.

180

2350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtaosa miehistähän on tyhmiä, kuten varmaan itekin tiiät. Ei se tyttö tyhjästä ollut saanut päähänsä, että tuo toimii. Kyllähän se valtaosaan miehistä vaan toimii. 😉

      Onnittelut, olet ilmeisesti mies, jolla on aivot päässä (eikä jossain muualla). 👍

      • Näinpä. 👍


      • Anonyymi

        Tai sit valtaosa miehistä haluaa antaa sen kuvan, että ovat tyhmiä, koska kuvittelevat kuitenkin olevansa naista fiksumpia ja ehkä tuollaiseen peliin lähtemisellä voi olla jotain voitettavaakin, jossain vaiheessa?

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sit valtaosa miehistä haluaa antaa sen kuvan, että ovat tyhmiä, koska kuvittelevat kuitenkin olevansa naista fiksumpia ja ehkä tuollaiseen peliin lähtemisellä voi olla jotain voitettavaakin, jossain vaiheessa?

        -flowersreally-

        No tyhmyydeltä toikin musta kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sit valtaosa miehistä haluaa antaa sen kuvan, että ovat tyhmiä, koska kuvittelevat kuitenkin olevansa naista fiksumpia ja ehkä tuollaiseen peliin lähtemisellä voi olla jotain voitettavaakin, jossain vaiheessa?

        -flowersreally-

        Ja siis enhän mä väittänyt hetkeäkään, etteivätkö miehet tajuaisi sitä naisen käytöstä. Ei kai niistä kukaan nyt ihan NIIN tyhmä ole? Ovat kuitenkin tarpeeksi tyhmiä, että tollanen toimii, vaikka tajuavat koko kuvion. Tai no kumpi sitten lopulta on tyhmempää - tehdä, kun ei tajua vai tehdä, vaikka tajuaa. Mene ja tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis enhän mä väittänyt hetkeäkään, etteivätkö miehet tajuaisi sitä naisen käytöstä. Ei kai niistä kukaan nyt ihan NIIN tyhmä ole? Ovat kuitenkin tarpeeksi tyhmiä, että tollanen toimii, vaikka tajuavat koko kuvion. Tai no kumpi sitten lopulta on tyhmempää - tehdä, kun ei tajua vai tehdä, vaikka tajuaa. Mene ja tiedä.

        Miehet osaavat perustella itselleen huonoihin juttuihin investoimisen ”järkevyyden”.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet osaavat perustella itselleen huonoihin juttuihin investoimisen ”järkevyyden”.

        -flowersreally-

        Osaa naisetkin. Ei ole mikään miesten juttu.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Osaa naisetkin. Ei ole mikään miesten juttu.

        Blaa blaa

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Blaa blaa

        -flowersreally-

        Niinpä tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet osaavat perustella itselleen huonoihin juttuihin investoimisen ”järkevyyden”.

        -flowersreally-

        Toki, mutta ei se silti sen asian tyhmyyttä vähennä. Varsinkaan töissä, jos teet toisen puolesta jotain hänelle kuuluvia tehtäviä, joista hän vieläpä saa palkkaa.

        Vaan siis ei siinä mitään. Jokainen saa vapaasti olla tyhmä, jos tahtoo ja tuleehan tuota välillä itsekin käytettyä hyväksi. Mä olen vaan ilmeisesti hieman suorempi kuin aloituksessa kuvattu nuori nainen. Ei ole montaakaan päivää, kun tarvitsen kiireellisesti erään asian (lue en jaksanu odottaa). Pyysin sitten miespuoliselta kolegalta, että onnistuisko mitenkään ja hän oli ensiksi sitä mieltä, että ei nyt kykene. Kysyin sitten suoraan, että no jos mä tässä vähän lirkuttelen ja räpsyttelen niin onnistuuko sitten. Sain naurahtavan vastauksen, että no okei ja hän hoitaa ... jos heilutan vähän pyrstöä ulosmennessäni. Mä sitten heilutin ja homma hoitui. Vaan siis häntä en pitänyt tyhmänä, kun tosiaan sanoin asiani suoraan enkä esittänyt mitään teatteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta ei se silti sen asian tyhmyyttä vähennä. Varsinkaan töissä, jos teet toisen puolesta jotain hänelle kuuluvia tehtäviä, joista hän vieläpä saa palkkaa.

        Vaan siis ei siinä mitään. Jokainen saa vapaasti olla tyhmä, jos tahtoo ja tuleehan tuota välillä itsekin käytettyä hyväksi. Mä olen vaan ilmeisesti hieman suorempi kuin aloituksessa kuvattu nuori nainen. Ei ole montaakaan päivää, kun tarvitsen kiireellisesti erään asian (lue en jaksanu odottaa). Pyysin sitten miespuoliselta kolegalta, että onnistuisko mitenkään ja hän oli ensiksi sitä mieltä, että ei nyt kykene. Kysyin sitten suoraan, että no jos mä tässä vähän lirkuttelen ja räpsyttelen niin onnistuuko sitten. Sain naurahtavan vastauksen, että no okei ja hän hoitaa ... jos heilutan vähän pyrstöä ulosmennessäni. Mä sitten heilutin ja homma hoitui. Vaan siis häntä en pitänyt tyhmänä, kun tosiaan sanoin asiani suoraan enkä esittänyt mitään teatteria.

        Käytin tarkoituksella sanaa investointi.

        Sun tapauksessa molemmat sai heti jotain, suora peli. Joku toinen mies olisi tossa aloituksessa saattanut ajatella joskus myöhemmin saavansa vastapalveluksen.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin tarkoituksella sanaa investointi.

        Sun tapauksessa molemmat sai heti jotain, suora peli. Joku toinen mies olisi tossa aloituksessa saattanut ajatella joskus myöhemmin saavansa vastapalveluksen.

        -flowersreally-

        No juuripa sitä. Siksi pidänkin tyhmyytenä puhtaan flirtin perässä tehtyjä palveluksia. Siinä ei ensinnäkään ole oikein mitään järkeä ja toisekseen se aiheuttaa helposti pahaa verta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuripa sitä. Siksi pidänkin tyhmyytenä puhtaan flirtin perässä tehtyjä palveluksia. Siinä ei ensinnäkään ole oikein mitään järkeä ja toisekseen se aiheuttaa helposti pahaa verta.

        Huvittava toi ilmaisu ”puhdas flirtti”.

        Aloitus kuulosti enemmän joltain uhmaikäisen valtapeliltä, jossa kokeiltiin vähän kaikkea minkään onnistumatta.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittava toi ilmaisu ”puhdas flirtti”.

        Aloitus kuulosti enemmän joltain uhmaikäisen valtapeliltä, jossa kokeiltiin vähän kaikkea minkään onnistumatta.

        -flowersreally-

        Asianhan saa ilmaista monella tavalla. Itse en lähtisi suoraan määrittämään valtapeliksi. Sen kun ei tarvitse välttämättä olla sen pahaa tarkoittavampaa, kuin keskenkasvuisen taitamattomuutta. Voi toki olla myös valtapeliä, mutta sitä on aika mahdoton tuosta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asianhan saa ilmaista monella tavalla. Itse en lähtisi suoraan määrittämään valtapeliksi. Sen kun ei tarvitse välttämättä olla sen pahaa tarkoittavampaa, kuin keskenkasvuisen taitamattomuutta. Voi toki olla myös valtapeliä, mutta sitä on aika mahdoton tuosta sanoa.

        On se enemmän valtapeliä kuin flirttiä. Flirtti on kepeetä ja iloista, winwiniä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se enemmän valtapeliä kuin flirttiä. Flirtti on kepeetä ja iloista, winwiniä.

        -flowersreally-

        Se on sinun määritelmäsi. Muitakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun määritelmäsi. Muitakin on.

        Älä nyt hulluja puhu.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hulluja puhu.

        -flowersreally-

        En puhukaan, vaan täyttä faktaa. Sinä saat määritellä flirtin noin, mutta sen voi hyvin helposti määritellä toisinkin. Etkä sinä (tai kukaan muukaan meistä) voi tietä kuinka "kepeänä ja iloisena" joku toinen jotain tarkoittaa. Sekin on mahdollista lukea ihan totaalisen väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhukaan, vaan täyttä faktaa. Sinä saat määritellä flirtin noin, mutta sen voi hyvin helposti määritellä toisinkin. Etkä sinä (tai kukaan muukaan meistä) voi tietä kuinka "kepeänä ja iloisena" joku toinen jotain tarkoittaa. Sekin on mahdollista lukea ihan totaalisen väärin.

        Väärinlukeminen on toinen nimeni. Tai oikeastaan väärinluetuksituleminen, koska itsehän en voi tietää, mitä kaikkea luen väärin, ellen keskustele niitä puhki ja katki. Enkä todellakaan jaksa keskustella kaikkea puhki ja katki. Öitä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet osaavat perustella itselleen huonoihin juttuihin investoimisen ”järkevyyden”.

        -flowersreally-

        naisten aivot ovat mysteeri tieteellekin kun seksulaalinen ärsyke kohtaa ei pystyty paikantamaan, kun taas miehillä ärsyke paikallistettiin miksi kai miehiä nimitellään putki aivoiksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhukaan, vaan täyttä faktaa. Sinä saat määritellä flirtin noin, mutta sen voi hyvin helposti määritellä toisinkin. Etkä sinä (tai kukaan muukaan meistä) voi tietä kuinka "kepeänä ja iloisena" joku toinen jotain tarkoittaa. Sekin on mahdollista lukea ihan totaalisen väärin.

        Ei kukaan itsesuojeluvaistolla oleva mies uskalla flirttailla.
        Seurauksen melko varma linnatuomio ja kovat korvaukset jos ei heti niin vuosikymmenien päästä kun joutuu syytetyksi seksuaalisesta ahdistelusta.
        Naisoletettuja ei kannata edes katsoa vaikka twerkkaisi siinä edessä olevalla pöydällä ellei katsomisesta ole kirjallisesti erikseen maksanut tai sopinut.
        Jopa kättely kannattaa jättää tekemättä koska asiaton koskettelu johtaa ongelmiin. Asiattomaksi kättelyn saa jokainen jos niin tuntee tilanteen.
        On se hyvä että maahan tulee miehiä ketkä piut paut välittävät näistä säännöistä ja naisten itsensä aikaansaamista läheisyyden vähenemisestä.
        Muuten syntyvyys loppuu kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan itsesuojeluvaistolla oleva mies uskalla flirttailla.
        Seurauksen melko varma linnatuomio ja kovat korvaukset jos ei heti niin vuosikymmenien päästä kun joutuu syytetyksi seksuaalisesta ahdistelusta.
        Naisoletettuja ei kannata edes katsoa vaikka twerkkaisi siinä edessä olevalla pöydällä ellei katsomisesta ole kirjallisesti erikseen maksanut tai sopinut.
        Jopa kättely kannattaa jättää tekemättä koska asiaton koskettelu johtaa ongelmiin. Asiattomaksi kättelyn saa jokainen jos niin tuntee tilanteen.
        On se hyvä että maahan tulee miehiä ketkä piut paut välittävät näistä säännöistä ja naisten itsensä aikaansaamista läheisyyden vähenemisestä.
        Muuten syntyvyys loppuu kokonaan.

        Sä vähän liiottelet noita mahdollisen flirtin seurauksia, mutta on tuossa siivu totuutta. Niin kauan kuin naiset sallivat itse itselleen tietyntyyppisen käytöksen vaikka nyt työpaikalla niin on hieman turha rutista miesten vastaavasta käytöksestä. Ja niitäkin naisia tosiaan löytyy, jotka puristelevat ym. Eivätkä ne puristelijat yleensä ole alotuksen nuoria ja kauniita, jolloin se sitten ei välttämättä olekaan niin kivaa.

        Itselleni on sinällään ihan sama millaseen solmuun miehet ovat valmiita ittensä vetämään pienestä keimailusta tai jos joku nainen nyt sitä hyväkseen käyttää. Vaan tollaset tuplastandardit on pitemmän päälle toimimaton yhtälö. Jos yks saa jatkaa vapaasti ja toinen saa samasta toiminnasta vihat niskoilleen niin homma ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sit valtaosa miehistä haluaa antaa sen kuvan, että ovat tyhmiä, koska kuvittelevat kuitenkin olevansa naista fiksumpia ja ehkä tuollaiseen peliin lähtemisellä voi olla jotain voitettavaakin, jossain vaiheessa?

        -flowersreally-

        Tyhmäksi tekeytyminen tosin kuuluu naiseuteen ja homouteen. Miehellä se vain vähentää mahdollisuuksia pariutua.


      • Anonyymi

        Ei se ole mitään tyhmyyttä, vaan ikiaikainen lisääntymiseen kuuluva riitti! Katso vaikka uroskoiraa kun se tapaa kiimanartun. Sitä nöyristelyä ja mielistelyä on hauska katsella. Hyvin tarkoituksen hakuista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta ei se silti sen asian tyhmyyttä vähennä. Varsinkaan töissä, jos teet toisen puolesta jotain hänelle kuuluvia tehtäviä, joista hän vieläpä saa palkkaa.

        Vaan siis ei siinä mitään. Jokainen saa vapaasti olla tyhmä, jos tahtoo ja tuleehan tuota välillä itsekin käytettyä hyväksi. Mä olen vaan ilmeisesti hieman suorempi kuin aloituksessa kuvattu nuori nainen. Ei ole montaakaan päivää, kun tarvitsen kiireellisesti erään asian (lue en jaksanu odottaa). Pyysin sitten miespuoliselta kolegalta, että onnistuisko mitenkään ja hän oli ensiksi sitä mieltä, että ei nyt kykene. Kysyin sitten suoraan, että no jos mä tässä vähän lirkuttelen ja räpsyttelen niin onnistuuko sitten. Sain naurahtavan vastauksen, että no okei ja hän hoitaa ... jos heilutan vähän pyrstöä ulosmennessäni. Mä sitten heilutin ja homma hoitui. Vaan siis häntä en pitänyt tyhmänä, kun tosiaan sanoin asiani suoraan enkä esittänyt mitään teatteria.

        Ja sitten koko firman äijät nauroivat tuollaiselle pyrstönheiluttajalle. Säälistä auttoi, takanapäin pilkkasi.
        Kyllä nainen sitten osaa olla bimbo.


      • Anonyymi

        perustele


    • Anonyymi

      Minuakin nuo prinsessat ovat yrittäneet k******

    • "Siinäpähän kihisi pettymystään kun ei mies liikahda pillun mahdin edessä."

      Se on hieno kuulla. Varo kuitenkin. ettei nainen ota housujaan pois ja pyllytä sinua.
      Naisen sukuelin oli vanhan kansan mukaan väkevä taikakalu.

      https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000007250941.html

      • Suatana

        "Isoäidit ovat kuvanneet lapsenlapsilleen, kuinka naapurin emännälle on saatettu riidan päätteeksi vilauttaa paljasta alapäätä."

        -Olis se näky, kun naapuririidan päätteeksi akat olis pillurit töhössä toisiaan kohtaan, kuin nyrkit konsanaan. Jestas.


      • Sinänsä hauska, että siihen ei kelvannut mikä tahansa elin. Piti nimenomaan olla "vittu", eli synnyttäneen naisen elin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Sinänsä hauska, että siihen ei kelvannut mikä tahansa elin. Piti nimenomaan olla "vittu", eli synnyttäneen naisen elin.

        Viiden lapsen äidillä sanottiin ennen olleen vittu, muut ei sitä titteliä 1-4 lapseen vielä saanut.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Isoäidit ovat kuvanneet lapsenlapsilleen, kuinka naapurin emännälle on saatettu riidan päätteeksi vilauttaa paljasta alapäätä."

        -Olis se näky, kun naapuririidan päätteeksi akat olis pillurit töhössä toisiaan kohtaan, kuin nyrkit konsanaan. Jestas.

        Tuo alapään esittely on ollut aika yleistäkin aikaan kun hameet olivat pääosin vaatetuksena.
        Housuaikaan siirryttäessä jäänyt vähitellen pois kuvioista.
        Mutta tilalle on tullut muuten vain pyllistely ja "sulojen" esittely nykyaikaan siirryttäessä. On vaikea välttyä päivittäin kohtaamasta nuoria ja itseään esitteleviä tyttöjä ja naisia ketkä tuovat omia "sulojaan" muiden silmille tavalla tai toisella.
        Uimapuku ei ole enää uimapuku vaan idea on että nännit peitetään sekä srtigit löytyvät jos pakaroiden väliä vähän levittää, muuten pysyvät "siellä" piilossa.
        On twerkkausta ilman vaatteita
        Moni vielä korostaa eri tavoin paikkojaan tavoilla joiden ajattelee keräävän kiinnostusta katselijoilta. Erilaiset silikonit ja botoxit eri paikkoihin, peppujen korostamiset joko kengillä, vaatetuksella, sitä korostavalla liikunnalla tai jopa erilaisilla operaatioilla.
        Moni menee jo niin pitkälle että sivuprofiilista ei heti tiedä mikä on kyseessä, ankka vai ihminen. Huulet törössä, etumus luonnoton puskuri, takapuoli koko ajan pyllistysasennossa... ja kysyttäessä kaikki vain itsensä takia ei sen vuoksi että joku saattaisi katsoa mikä olisikin jo ahdistelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo alapään esittely on ollut aika yleistäkin aikaan kun hameet olivat pääosin vaatetuksena.
        Housuaikaan siirryttäessä jäänyt vähitellen pois kuvioista.
        Mutta tilalle on tullut muuten vain pyllistely ja "sulojen" esittely nykyaikaan siirryttäessä. On vaikea välttyä päivittäin kohtaamasta nuoria ja itseään esitteleviä tyttöjä ja naisia ketkä tuovat omia "sulojaan" muiden silmille tavalla tai toisella.
        Uimapuku ei ole enää uimapuku vaan idea on että nännit peitetään sekä srtigit löytyvät jos pakaroiden väliä vähän levittää, muuten pysyvät "siellä" piilossa.
        On twerkkausta ilman vaatteita
        Moni vielä korostaa eri tavoin paikkojaan tavoilla joiden ajattelee keräävän kiinnostusta katselijoilta. Erilaiset silikonit ja botoxit eri paikkoihin, peppujen korostamiset joko kengillä, vaatetuksella, sitä korostavalla liikunnalla tai jopa erilaisilla operaatioilla.
        Moni menee jo niin pitkälle että sivuprofiilista ei heti tiedä mikä on kyseessä, ankka vai ihminen. Huulet törössä, etumus luonnoton puskuri, takapuoli koko ajan pyllistysasennossa... ja kysyttäessä kaikki vain itsensä takia ei sen vuoksi että joku saattaisi katsoa mikä olisikin jo ahdistelua.

        No kieltämättä aika pitkälle on nykyihminen vienyt monta asiaa mm. "kaunistautumisen" tai ikävästi sanottuna kauhistautumisen.
        Itse en pidä yhtään muokatuista ankka ja nuppineulanenä naamatauluista enkä kirurginveitsellä muotoilluista vartaloista. Luonnottomuus ei ole kaunista minun silmään. Vaan luonnotonta.

        Ja vaikka alastomuus on luonnollista, niin sen seksuaalinen jatkuva esittely tappaa mielenkiinnon lopulta. Jotain pitäis vielä jättää löydettäväksikin vaatteiden alta.


      • Suatana kirjoitti:

        No kieltämättä aika pitkälle on nykyihminen vienyt monta asiaa mm. "kaunistautumisen" tai ikävästi sanottuna kauhistautumisen.
        Itse en pidä yhtään muokatuista ankka ja nuppineulanenä naamatauluista enkä kirurginveitsellä muotoilluista vartaloista. Luonnottomuus ei ole kaunista minun silmään. Vaan luonnotonta.

        Ja vaikka alastomuus on luonnollista, niin sen seksuaalinen jatkuva esittely tappaa mielenkiinnon lopulta. Jotain pitäis vielä jättää löydettäväksikin vaatteiden alta.

        Silläpä kiinnostaakin enemmän ihmiset, joissa on vielä jotain löydettävääkin. Ettei kaikki ole näytillä ja kenen vaan sorkittavana.


      • Suatana kirjoitti:

        Viiden lapsen äidillä sanottiin ennen olleen vittu, muut ei sitä titteliä 1-4 lapseen vielä saanut.

        Tuo oli uusi tieto. Monessa lähteessä on vaan puhuttu synnyttäneestä naisesta. Mistäköhän tuokin raja on tullut? :D


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tuo oli uusi tieto. Monessa lähteessä on vaan puhuttu synnyttäneestä naisesta. Mistäköhän tuokin raja on tullut? :D

        En osaa sanoa, mutta näin mulle on aikuisempaan ikään ehtineet kertoneet.

        "Vittu on vain viiden lapsen äidillä ja tammahevosella, pillu sitä pienemmillä".


      • Suatana kirjoitti:

        En osaa sanoa, mutta näin mulle on aikuisempaan ikään ehtineet kertoneet.

        "Vittu on vain viiden lapsen äidillä ja tammahevosella, pillu sitä pienemmillä".

        Vaan mikäs se sitten on, kun on kyllä tehnyt lapsia muttei ole niitä synnyttänyt perinteiseen alatie tapaan?

        Sieltä on menty sisään, muttei koskaan tultu ulos. :D


      • Suatana kirjoitti:

        Vaan mikäs se sitten on, kun on kyllä tehnyt lapsia muttei ole niitä synnyttänyt perinteiseen alatie tapaan?

        Sieltä on menty sisään, muttei koskaan tultu ulos. :D

        Tuli vaan mieleen, kun asiayhteydessä puhutaan synnyttäneestä naisesta, joka mieltyy alatiesynnytykseen.

        Että äitejähän mekin ollaa, jotka ei olla synnyttäneitä alatien kautta yhtäkään lasta, edes melkein vaan on sektiolla syntyneet lapset. Sikäli ei he silloinkaan syntyneet vaan otettiin ulos avohaavan kautta.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        En osaa sanoa, mutta näin mulle on aikuisempaan ikään ehtineet kertoneet.

        "Vittu on vain viiden lapsen äidillä ja tammahevosella, pillu sitä pienemmillä".

        Vitustako täällä puhutaan? Olet eksynyt aiheesta. Aika nopeasti sinulta loppui argumentit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitustako täällä puhutaan? Olet eksynyt aiheesta. Aika nopeasti sinulta loppui argumentit.

        Ei vitusta kauheesti keksi puhuttavaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tuo oli uusi tieto. Monessa lähteessä on vaan puhuttu synnyttäneestä naisesta. Mistäköhän tuokin raja on tullut? :D

        "Sillä v*ttu, joka viisi synnyttää", sanottiin.


    • Anonyymi

      Höpöhpöpö, itseasiassa pääministeri tykkä ä sellaisesta seksistä julkisesti. Se onkin kansasakunnan päätös.

      • Anonyymi

        Mene pentu nukkumaan.


    • Anonyymi

      Ylimielisyyttä? Aliarvioiminen tuntuu aika tultulta kans. Hyvin toimit, itsekin olen ottanut toisenlaisen asenteen toisen teoille, jossa kunnioitus puuttui. En kerro tarkemmin, kun tilanne vielä päällä. Annan naisen mielen kelaa asiaa, tuli tyhmä fiilis itselle, tämäkö oli mun arvostuksen taso hänen mielessä? Mitä enemmän kelasin mennyttä, sitä enemmän tuntui oikealta toimia näin kuin toimin.

      • Tuota itsekin mietin. Otin sen henkilökohtaisena loukkauksena. Olen pitänyt häntä järkevämpänä työkaverina, mutta kyllä laski nyt pisteet omissa silmissä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Tuota itsekin mietin. Otin sen henkilökohtaisena loukkauksena. Olen pitänyt häntä järkevämpänä työkaverina, mutta kyllä laski nyt pisteet omissa silmissä.

        Mielestäni palvelyksen pyytäminen töissä flirttiä käyttäen ei todellakaan ole asiallista käytöstä ja siinä voi mieheltä jopa mennä uskottavuus työntekijänä muiden silmissä.

        Hyvä, että kieltäydyit.

        Rohkeasti vaan miehetkin suu auki niissä tilanteissa, joissa tunnette itseänne kohdeltavan vastaavalla tavalla. Tasa-arvo on tasa-arvoa vasta sitten, kun se toimii kumpaankin suuntaan!

        Kinkkisissä tilanteissa älkää epäröikö tehdä ilmoitusta, rikosilmoitusta tai valitusta suojataksenne omia oikeuksinne ja tunteitanne.

        Kyllä se lähentely ja halveeraaminen tuntuu varmasti miehestä ihan yhtä pahalta, kun naisestakin.

        #meetoo


      • Ennen vanhaan naisilta juuri vaadittiin sitä kauneutta eikä taitoa töissä. He olivat koristeita, joitten piti tehdä asiakkaisiin vaikutus ja saada myönteistä palautetta yritykselle. Hassua vain, että jos he käyttivät tuota kikkaa pyytäessään palkankorotusta tms, niin se oli "väärin".


    • Olisitpa perustellut miksi et tee jotain.

      Ja jos et halua, mutta et tiedä perustelua, voit aina ostaa aikaa, sanomalla, että et osaa sanoa just nyt mitään, pyydä odottamaan. Jos se ei käy, niin varma vastaus on ei.

      Ja näin se menee..eikä kukaan voi valittaa. Jokainen hoitaa itse omat ongelmat..😊

      • Anonyymi

        Vai vielä perusteluja, voihan vittu.

        -flowersreally-


      • Anonyymi

        Mitään ei tsrvi selittää, jos työssä kieltäytyy tekemästä toisen tehtäviä, siinähän asettaa itsensä suoraan altavastaajaksi, jos alkaa selittelemään.

        Varsunkin, jos toinen on vielä flirtillä yrittänyt heruttaa! Hyi, miten ällöttävää käytöstä👎

        Työympäristössä ei pärjätä enää sukupyolella, suuntaan tai toiseen. Työympäristö olisi hyvä pitää sukupuolineutraalina ympäristönä.

        Korrektia on palvelusta pyydettäessä tarjota vastapalvelusta heti. Kiitollisuudenvelat aiheuttavat närää työpaikoilla, joten vastapalvelus on parempi luvata aina jo palvelusta pyydettäessä, ellei työpaikan dynamiikka ole jo hioutunut todella luotettavaksi ja vastuulliseksi tämän suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai vielä perusteluja, voihan vittu.

        -flowersreally-

        Ei ne olekaan toista varten, nuubi... vaan itseä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei tsrvi selittää, jos työssä kieltäytyy tekemästä toisen tehtäviä, siinähän asettaa itsensä suoraan altavastaajaksi, jos alkaa selittelemään.

        Varsunkin, jos toinen on vielä flirtillä yrittänyt heruttaa! Hyi, miten ällöttävää käytöstä👎

        Työympäristössä ei pärjätä enää sukupyolella, suuntaan tai toiseen. Työympäristö olisi hyvä pitää sukupuolineutraalina ympäristönä.

        Korrektia on palvelusta pyydettäessä tarjota vastapalvelusta heti. Kiitollisuudenvelat aiheuttavat närää työpaikoilla, joten vastapalvelus on parempi luvata aina jo palvelusta pyydettäessä, ellei työpaikan dynamiikka ole jo hioutunut todella luotettavaksi ja vastuulliseksi tämän suhteen.

        Kuten tuolle nuubille sanoin, on tärkeää perustella päätös, oli se mitä oli. Ei sille toiselle vaan itselle myös... tai se on tärkeintä, tai jää paska fiilis itsestä...(no mä oon vaan mulkku)


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kuten tuolle nuubille sanoin, on tärkeää perustella päätös, oli se mitä oli. Ei sille toiselle vaan itselle myös... tai se on tärkeintä, tai jää paska fiilis itsestä...(no mä oon vaan mulkku)

        No siis tavallaan joo ja mun mielestä osin myöskin sen toisen vuoksi. Kyllähän tuossa olis ihan hyvin voinut myöskin sanoa, että kokeilehan pyytää toisella, vähän asiallisemmalla, tavalla. Ymmärrän kyllä, ettei sellanen ehkä tule tossa mieleen, kun lähinnä vaan ärsyttää se tyyli. Jatkon kannalta se vois kuitenkin olla ihan järkevä ilmasta, jos ei jostain tyylistä pidä. Senkin voi sanoa ihan asiallisesti.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei ne olekaan toista varten, nuubi... vaan itseä...

        Niin että itseltäsi ostat aikaa vai?

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kuten tuolle nuubille sanoin, on tärkeää perustella päätös, oli se mitä oli. Ei sille toiselle vaan itselle myös... tai se on tärkeintä, tai jää paska fiilis itsestä...(no mä oon vaan mulkku)

        Yrität taas selittää mustaa valkoiseksi kun huomasit oman typeryytesi.

        Ole hyvä vaan. Selitä itsellesi mitä tahansa sun tarviikaan itsellesi selittää. Ota kaikki aika mitä tarvitset.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis tavallaan joo ja mun mielestä osin myöskin sen toisen vuoksi. Kyllähän tuossa olis ihan hyvin voinut myöskin sanoa, että kokeilehan pyytää toisella, vähän asiallisemmalla, tavalla. Ymmärrän kyllä, ettei sellanen ehkä tule tossa mieleen, kun lähinnä vaan ärsyttää se tyyli. Jatkon kannalta se vois kuitenkin olla ihan järkevä ilmasta, jos ei jostain tyylistä pidä. Senkin voi sanoa ihan asiallisesti.

        No mä lähtökohtaisesti aina haluun auttaa. Ja jos saan miettii asiaa ja miettiä rauhassa, että pystynkö auttaa ilman, että kusen omiin aamumuroihin, niin tarviiko sitä enää miettiä? Jos joku hyötyy ja naureksii, niin eipä tartte ens kerralla miettiä edes...simppeliä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No mä lähtökohtaisesti aina haluun auttaa. Ja jos saan miettii asiaa ja miettiä rauhassa, että pystynkö auttaa ilman, että kusen omiin aamumuroihin, niin tarviiko sitä enää miettiä? Jos joku hyötyy ja naureksii, niin eipä tartte ens kerralla miettiä edes...simppeliä.

        Ymmärrän tuonkin, mutta samalla auttaessasi tuolla tyylillä pyydettynä teet hyvinkin karhunpalveluksen ja opetat sen olevan ihan ok.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä lähtökohtaisesti aina haluun auttaa. Ja jos saan miettii asiaa ja miettiä rauhassa, että pystynkö auttaa ilman, että kusen omiin aamumuroihin, niin tarviiko sitä enää miettiä? Jos joku hyötyy ja naureksii, niin eipä tartte ens kerralla miettiä edes...simppeliä.

        Mä olen lainannut ystävälle 500 euroa...ja on sovittu jo takarajat... ei kaada mun taloutta, oon jo sen osannut laskea....mutta senttiäkään ei enää irtoa, ennekuin tuo veka on kokonaan maksettu. Mitä enemmän selityksiä välillä sen ehdottommampi... olen jo kääntänyt toisen posken...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin että itseltäsi ostat aikaa vai?

        -flowersreally-

        Ei kun itselle.... Jos olen viimeinen toivo, sitä pitää odottaa.... ei ole sit vaihtoehtoja...

        Aina on aikaa, tai sit vastapuoli ei ole hoitanut omaa vastuutaan.,.ja sse ei ole muiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tuonkin, mutta samalla auttaessasi tuolla tyylillä pyydettynä teet hyvinkin karhunpalveluksen ja opetat sen olevan ihan ok.

        Aikuisille ihmisille? Tuskin....

        Ja oppi tulee silti vastaan... Saan selkeän syyn olla auttamatta enempää... itse sanon rajat, jos ei kuka ymmärrä, ei ole minun ongelma.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Aikuisille ihmisille? Tuskin....

        Ja oppi tulee silti vastaan... Saan selkeän syyn olla auttamatta enempää... itse sanon rajat, jos ei kuka ymmärrä, ei ole minun ongelma.

        Kyllä, ihan aikuisille ihmisille. Jos ei kukaan koskaan asiaa ilmaise niin sama toiminta voi jatkua vaikka kuinka kauan. Jokainen vaan ajattelee, että ei kai nyt aikuselle tarvii mitään enää opettaa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Aikuisille ihmisille? Tuskin....

        Ja oppi tulee silti vastaan... Saan selkeän syyn olla auttamatta enempää... itse sanon rajat, jos ei kuka ymmärrä, ei ole minun ongelma.

        Aika monelle aikuselke miehelle on edelleenkin tarpeen opettaa mikä on ok ja mikä ei. Että kyllä ja joo, ihan aikuisille ihmisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika monelle aikuselke miehelle on edelleenkin tarpeen opettaa mikä on ok ja mikä ei. Että kyllä ja joo, ihan aikuisille ihmisille.

        No voihan elämänsä sillekin perustaa...onnea valitsemallesi tielle. Mutta elä valita...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika monelle aikuselke miehelle on edelleenkin tarpeen opettaa mikä on ok ja mikä ei. Että kyllä ja joo, ihan aikuisille ihmisille.

        Ja ne oppii, niiden elämä muuttuu ja saat siitä jotain itselle?

        Hyvä, hyvä!


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ja ne oppii, niiden elämä muuttuu ja saat siitä jotain itselle?

        Hyvä, hyvä!

        No aika harva nainen pystyy ajattelemaan noin kevyesti ahdistelevista ja pahimmillaan päällekäyvistä miehistä. Vaan hienoahan se on, että miehet voivat ottaa naisten asiattoman käytöksen noin kevyesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No aika harva nainen pystyy ajattelemaan noin kevyesti ahdistelevista ja pahimmillaan päällekäyvistä miehistä. Vaan hienoahan se on, että miehet voivat ottaa naisten asiattoman käytöksen noin kevyesti.

        Tarvitseeko mun miehenä pelätä, että nainen voi raiskata minut?Miten nainen voi minua ahdkstela oikeasti? Näyttämällä rinnat, pimperon? Entä jos en niistä ole moksiskaan? Olen mä nähnyt monta naista alasti, mutta he ovat tehneet sen pyytämättä mitään..,

        Sorppa, mut oikeesti miehellä ei ole mitään mitä arastella, jos näkee yli jonkun skeidan...

        Leijonat tunnistaa siitä ettö ne tietää sen, ei huutele..


      • interlocutrice kirjoitti:

        Tarvitseeko mun miehenä pelätä, että nainen voi raiskata minut?Miten nainen voi minua ahdkstela oikeasti? Näyttämällä rinnat, pimperon? Entä jos en niistä ole moksiskaan? Olen mä nähnyt monta naista alasti, mutta he ovat tehneet sen pyytämättä mitään..,

        Sorppa, mut oikeesti miehellä ei ole mitään mitä arastella, jos näkee yli jonkun skeidan...

        Leijonat tunnistaa siitä ettö ne tietää sen, ei huutele..

        Mutta sanottakoot,että voi sen sanoakin, että houkuttelee... mitä siinä miuka mennettää?

        Pitää tuntea itsensä, jos ei tunnista..opettele.😉


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tarvitseeko mun miehenä pelätä, että nainen voi raiskata minut?Miten nainen voi minua ahdkstela oikeasti? Näyttämällä rinnat, pimperon? Entä jos en niistä ole moksiskaan? Olen mä nähnyt monta naista alasti, mutta he ovat tehneet sen pyytämättä mitään..,

        Sorppa, mut oikeesti miehellä ei ole mitään mitä arastella, jos näkee yli jonkun skeidan...

        Leijonat tunnistaa siitä ettö ne tietää sen, ei huutele..

        Ei varmaan tarvitse. Mutta onko raiskaus ainoa asiattoman käytöksen muoto, jolla on väliä. Ei kai aloittajaa ollut raiskattu, mutta minun mielestäni hänen ärsyyntymisensä on täysin ymmärrettävää. Hän sai osakseen asiatonta käytöstä joka ei kuulu työpaikalle.

        Ongelmanahan noissa jutuissa on, että jollei kukaan selvästi ilmaise missä vika on niin käytös luultavasti jatkuu. Se voi varmasti olla monen mielestä ihan mukavaakin, kun kyseessä on nuori ja nätti tyttö. Vaan entäs kun kyseessä on reilusti keski-iän ylittänyt nainen ja kohteena nuori harjottelijapoika?Onko se ihan ok, kunhan ei raiskata? Välillä teidän miesten logiikka on musta varsin outoa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tarvitseeko mun miehenä pelätä, että nainen voi raiskata minut?Miten nainen voi minua ahdkstela oikeasti? Näyttämällä rinnat, pimperon? Entä jos en niistä ole moksiskaan? Olen mä nähnyt monta naista alasti, mutta he ovat tehneet sen pyytämättä mitään..,

        Sorppa, mut oikeesti miehellä ei ole mitään mitä arastella, jos näkee yli jonkun skeidan...

        Leijonat tunnistaa siitä ettö ne tietää sen, ei huutele..

        En mä itsekään sitä rajua miten joku nainen muka voi niin hirveästi järkyttyä jostain m.lkun näkemisestä. Itseäni ei hetkauta mihinkään suuntaan, vaikka sitä vatkattaisiin samalla. Ei se silti muuta sitä asialliseksi käytökseksi työpaikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan tarvitse. Mutta onko raiskaus ainoa asiattoman käytöksen muoto, jolla on väliä. Ei kai aloittajaa ollut raiskattu, mutta minun mielestäni hänen ärsyyntymisensä on täysin ymmärrettävää. Hän sai osakseen asiatonta käytöstä joka ei kuulu työpaikalle.

        Ongelmanahan noissa jutuissa on, että jollei kukaan selvästi ilmaise missä vika on niin käytös luultavasti jatkuu. Se voi varmasti olla monen mielestä ihan mukavaakin, kun kyseessä on nuori ja nätti tyttö. Vaan entäs kun kyseessä on reilusti keski-iän ylittänyt nainen ja kohteena nuori harjottelijapoika?Onko se ihan ok, kunhan ei raiskata? Välillä teidän miesten logiikka on musta varsin outoa.

        Ei minusta kyse ole mistään miesten logiikasta, kun ihan normaalista sosiaalisuuden lainalaisuudesta. Osaa osa naisistakin ajatella lögisesti, eikä sotkeudu oletuksiin. Pysyy faktoissa ja osaavat olla yhä lämpimiä, ymmärtäviä ihmisiä.., lue vaikka Sheenan kommentteja..,


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä itsekään sitä rajua miten joku nainen muka voi niin hirveästi järkyttyä jostain m.lkun näkemisestä. Itseäni ei hetkauta mihinkään suuntaan, vaikka sitä vatkattaisiin samalla. Ei se silti muuta sitä asialliseksi käytökseksi työpaikalla.

        Mulkku ei olekaan sama kuin itsensä kauniiksi tunnistavan naisen viekoittelu...miehen vastaavat konstit ois muut...

        Mutta tarkoitus hyväksikäyttöön vois ola samat...vältellä vastuuta...

        Kerranhan sitä vois fiksullekin...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei minusta kyse ole mistään miesten logiikasta, kun ihan normaalista sosiaalisuuden lainalaisuudesta. Osaa osa naisistakin ajatella lögisesti, eikä sotkeudu oletuksiin. Pysyy faktoissa ja osaavat olla yhä lämpimiä, ymmärtäviä ihmisiä.., lue vaikka Sheenan kommentteja..,

        Mitä epäloogista mielestäsi on siinä, että jokin toiminta on joko työpaikalle sopivaa tai epäsopivaa? Ei sama käytös oikeasti voi olla sopivaa yhden henkilön harrastamana ja epäsopivaa toisen harrastamana. Se joko on epäsopivaa aina tai sitten ei ole, muutoon kyseessä on kaksoisstandardit ja ne taas eivät ainakaan paranna työympäristön ilmapiiriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä itsekään sitä rajua miten joku nainen muka voi niin hirveästi järkyttyä jostain m.lkun näkemisestä. Itseäni ei hetkauta mihinkään suuntaan, vaikka sitä vatkattaisiin samalla. Ei se silti muuta sitä asialliseksi käytökseksi työpaikalla.

        Yleensä hyväksikäyttäjäkin vain kokeilee jotain pientä...on oikeastaan kiva antaa vähän ja vetää sit matto alta. Kuka sit onkaan hyväksikähtetty?

        Ihmknen joka tarvisee apua, ei laskeskele...sille riittää mitä saa ja mitä ei, niin jatkaa etsimistän, eikä takerru oikeuksiin, mitkä on kuvitellut...kuten hyväksikäyttäjä.. sillä ei oo siihen aikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä epäloogista mielestäsi on siinä, että jokin toiminta on joko työpaikalle sopivaa tai epäsopivaa? Ei sama käytös oikeasti voi olla sopivaa yhden henkilön harrastamana ja epäsopivaa toisen harrastamana. Se joko on epäsopivaa aina tai sitten ei ole, muutoon kyseessä on kaksoisstandardit ja ne taas eivät ainakaan paranna työympäristön ilmapiiriä.

        Jos nyt ajatellaan tuota aloittajan tilannetta. Jos hän vanhempana miehenä menisi vähän vihjaillen tyrkyttämään nuoremmalle naispuoliselle työkaverilleen niin sanomistahan siitä tulisi (vaikka hän aidosti mielestään vain viattomasti flirttailisi). Sen sijaan kun nuori nainen toimii samoin niin homma onkin yhtäkkiä täysin ok, sillä tuossa ei ole varaa raiskauksesta. Ei tuossa ole järjen häivääkään. On aivan turha toivoa miesten asiattoman käytöksen loppuvan, jos samainen käytös samalla salitaan naisilta.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Yleensä hyväksikäyttäjäkin vain kokeilee jotain pientä...on oikeastaan kiva antaa vähän ja vetää sit matto alta. Kuka sit onkaan hyväksikähtetty?

        Ihmknen joka tarvisee apua, ei laskeskele...sille riittää mitä saa ja mitä ei, niin jatkaa etsimistän, eikä takerru oikeuksiin, mitkä on kuvitellut...kuten hyväksikäyttäjä.. sillä ei oo siihen aikaa...

        Ja ihminen, joka apua saa, joka ei ole hyväksikäyttäjä... koettaa nousta itse... hyväksikäyttäjä odottaa muiden nostavan hänet pystyyn...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt ajatellaan tuota aloittajan tilannetta. Jos hän vanhempana miehenä menisi vähän vihjaillen tyrkyttämään nuoremmalle naispuoliselle työkaverilleen niin sanomistahan siitä tulisi (vaikka hän aidosti mielestään vain viattomasti flirttailisi). Sen sijaan kun nuori nainen toimii samoin niin homma onkin yhtäkkiä täysin ok, sillä tuossa ei ole varaa raiskauksesta. Ei tuossa ole järjen häivääkään. On aivan turha toivoa miesten asiattoman käytöksen loppuvan, jos samainen käytös samalla salitaan naisilta.

        Miten se pitäisi muka sallia? Enkös mä juuri ensimmäisessä vastaukseßa penännyt perusteluja? Eneenkaikkea itselle, mutta myös muille...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä epäloogista mielestäsi on siinä, että jokin toiminta on joko työpaikalle sopivaa tai epäsopivaa? Ei sama käytös oikeasti voi olla sopivaa yhden henkilön harrastamana ja epäsopivaa toisen harrastamana. Se joko on epäsopivaa aina tai sitten ei ole, muutoon kyseessä on kaksoisstandardit ja ne taas eivät ainakaan paranna työympäristön ilmapiiriä.

        Rajat... ne pitäisi itse rakentaa itselle selkeäksi, niin ne tulee sekeäksi muillekin....

        Pitääkö nuoren naisen noudattaa eri rajoja kuin vanhemman?

        Kyllä ihmisen pitää luoda selkeöt rajat kaikille...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Rajat... ne pitäisi itse rakentaa itselle selkeäksi, niin ne tulee sekeäksi muillekin....

        Pitääkö nuoren naisen noudattaa eri rajoja kuin vanhemman?

        Kyllä ihmisen pitää luoda selkeöt rajat kaikille...

        Tai jos ei kykene sìhen, niin kantaa vastuun, että maikkea voi tuĺla...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Miten se pitäisi muka sallia? Enkös mä juuri ensimmäisessä vastaukseßa penännyt perusteluja? Eneenkaikkea itselle, mutta myös muille...

        Sanoit hyvin yksiselitteisesti, että eipä aikuselle ihmiselle tarvii mitään opettaa. Jos ihmiselle ei kukaannkoskaan vaivaudu samomaan, että toimisitko toisin kiitos, niin mistä hän tietää? Ja ainakaan tuossa esimerkissä mitä ilmeisimmin tiennyt, kun kerta noin toimi ja vieläpä hermostui päälle. Olis siis selkeästi käsitys, että tuo on ok ja se vieläpä aina toimii. Sinä annoit hyvin selkeästi ymmärtää, että sinä et aikuista opettaisi ja luultavasti myös auttaisit. Elint sinä siis olisit juuri sellainen, joka tuota toimintaa ruokkii.

        Jos jokin asia ei ole paheksuttavaa niin se on sallittua. Niin ihmisen mieli toimii. Kyllä sä sen tiedät


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Rajat... ne pitäisi itse rakentaa itselle selkeäksi, niin ne tulee sekeäksi muillekin....

        Pitääkö nuoren naisen noudattaa eri rajoja kuin vanhemman?

        Kyllä ihmisen pitää luoda selkeöt rajat kaikille...

        Outo päätelmä, kun nimenomaan tekstissä vastustettiin kaksoisstandardeja ja vieläpä ihan pari kirjoitusta ylöspäin sanoin, että homma on varmasti monesta jopa mukavaa, kun kyseessä on nätti tyttö. Vaan eipä se varmaan monesta miehestä niin mukavaa ole, jos kyseessä on reilusti keski-iän ylittänyt nainen. Ei varsinkaan, jos kohde on taas sitten nuori mies.

        Se, että vastustaa kaksoisstandardeja tarjoittaa nimenomaan sitä, että säännöt ovat SAMAT kaikille. Noin jos nyt tuon sanan merkitys on (ilmeisesti) päässyt jäämään epäselväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan tarvitse. Mutta onko raiskaus ainoa asiattoman käytöksen muoto, jolla on väliä. Ei kai aloittajaa ollut raiskattu, mutta minun mielestäni hänen ärsyyntymisensä on täysin ymmärrettävää. Hän sai osakseen asiatonta käytöstä joka ei kuulu työpaikalle.

        Ongelmanahan noissa jutuissa on, että jollei kukaan selvästi ilmaise missä vika on niin käytös luultavasti jatkuu. Se voi varmasti olla monen mielestä ihan mukavaakin, kun kyseessä on nuori ja nätti tyttö. Vaan entäs kun kyseessä on reilusti keski-iän ylittänyt nainen ja kohteena nuori harjottelijapoika?Onko se ihan ok, kunhan ei raiskata? Välillä teidän miesten logiikka on musta varsin outoa.

        Niin tai vaan simppelisti varattu mies. Siinäkin tilanne voi äityä erittäin epämiellyttäväksi. Eikä ole mitään syytäkään saada miestenkään ketään kutsumatta ihollleen muutenkaan.

        Humalaisten naisten käytökselle on ajat jo naurettu ja olen itsekkin todistanut aika rankkojakin torjuntoja, joissa mieshenkilö ei todellakaan ole ilahtunut iholle pyrkivästä, humalaisesta naisesta. Miesten perinteiseen tyyliin tämä on kestetty miehisyyden nimissä. Mutta se ei muuta miksikään tosiasiaa, että tilanne on epämiellyttävä ja pahimmassa tapauksessa nainen tulee aggressiiviseksi ja varmasti on ilta pilalla lähentelyn uhrilla.

        Miehetkin varmasti eroavat siinä (kuten naiset), että mikä yhdestä tuntuu kurjalta ja jopa erittäin ahdistavalta, niin toisesta lähinnä nostaa ja hivelee sitä miehistä egoa, kun nainen siinä pyytää ja keikuttaa itseään alentaen tai salakavalasti miestä heruttaen. Tähänhän se flirtillä maksaminen perustuu silloinkin, kun se tehdään suoraan, kuten joku tuolla mainitsi.

        Joku haluaa ja hyväksyy, kai se on heidän asiansa.

        Mutta sen sanon, että tasa-arvoa tuollaisella käytöksellä ja sen hyväksymisellä ei edistetä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit hyvin yksiselitteisesti, että eipä aikuselle ihmiselle tarvii mitään opettaa. Jos ihmiselle ei kukaannkoskaan vaivaudu samomaan, että toimisitko toisin kiitos, niin mistä hän tietää? Ja ainakaan tuossa esimerkissä mitä ilmeisimmin tiennyt, kun kerta noin toimi ja vieläpä hermostui päälle. Olis siis selkeästi käsitys, että tuo on ok ja se vieläpä aina toimii. Sinä annoit hyvin selkeästi ymmärtää, että sinä et aikuista opettaisi ja luultavasti myös auttaisit. Elint sinä siis olisit juuri sellainen, joka tuota toimintaa ruokkii.

        Jos jokin asia ei ole paheksuttavaa niin se on sallittua. Niin ihmisen mieli toimii. Kyllä sä sen tiedät

        Minä en lähtökohtaisesti mieti toisen motiiveja. Autan, jos kykenen. Jos en kykene, tai muuten vaan sitten halua, sanon senkin perusteluineen. Jos joku esimerkiksi haluaa hyväksikäyttää, sanon sen. Mutta silloin se tulee omasta kokemuksesta, ei oletuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Outo päätelmä, kun nimenomaan tekstissä vastustettiin kaksoisstandardeja ja vieläpä ihan pari kirjoitusta ylöspäin sanoin, että homma on varmasti monesta jopa mukavaa, kun kyseessä on nätti tyttö. Vaan eipä se varmaan monesta miehestä niin mukavaa ole, jos kyseessä on reilusti keski-iän ylittänyt nainen. Ei varsinkaan, jos kohde on taas sitten nuori mies.

        Se, että vastustaa kaksoisstandardeja tarjoittaa nimenomaan sitä, että säännöt ovat SAMAT kaikille. Noin jos nyt tuon sanan merkitys on (ilmeisesti) päässyt jäämään epäselväksi.

        Niin... itse en mielestäni erottele auttamisen kohteita sukupuolen ja/iän perusteella. Ja yleensä vastapalveluna on raha...joskus en sitäkään ota.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Niin... itse en mielestäni erottele auttamisen kohteita sukupuolen ja/iän perusteella. Ja yleensä vastapalveluna on raha...joskus en sitäkään ota.

        En minäkään auttamistani erottele ja auttaminenhan ei ollut millään tavalla kyseenalaisettuna alotuksessa, eikä myöskään yhdessäkään mun tekstissä. Autaminen onnaina ihan hyvä juttu. Ainakin niin kauan, kun auttaminen ei estä sitä toista oppimasta sitä hommaa itse.

        Kysymys onnollut puhtaasti vain ja ainoastaan siita tavasta, jolla apua pyydetään. Tuskinpa auttaisit kaikkia, jotka tulisivat huutamalla ja räyhäämällä vaatimaan apua. Eli kyllä sä tunnistat tasan tarkkaan mikä on asiallinen avunpyyntö ja mikä ei.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minä en lähtökohtaisesti mieti toisen motiiveja. Autan, jos kykenen. Jos en kykene, tai muuten vaan sitten halua, sanon senkin perusteluineen. Jos joku esimerkiksi haluaa hyväksikäyttää, sanon sen. Mutta silloin se tulee omasta kokemuksesta, ei oletuksesta.

        Moriivillakaan ei ollut aloituksessa tai yhdessäkään munkaan tekstissäni mitän sijaa. Alottaja ei näytä pohtinen motiivia tai arvailleen sitä. Minä ainakaan en ole hetkeäkään pohtinut motiivia, se on täysin yhdentekevä asia tässä kohtaa. En ole myöskään puhunut tai ajatellut mitään hyväksikäytöstä. Ei sellasilla asioilla ole mitään tekoa tuon kanssa. Kysymys on käytöstavoista ja vain niistä. Siitä miten pyydetään asiallisesti apua ja miten ei. Ei sitä nyt noin vaikea ole tajuta, että tarvii jauhaa jostain motiiveista ja hyväksikäytöstä, vaikka käytöstavat on mainittu useampaan kertaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moriivillakaan ei ollut aloituksessa tai yhdessäkään munkaan tekstissäni mitän sijaa. Alottaja ei näytä pohtinen motiivia tai arvailleen sitä. Minä ainakaan en ole hetkeäkään pohtinut motiivia, se on täysin yhdentekevä asia tässä kohtaa. En ole myöskään puhunut tai ajatellut mitään hyväksikäytöstä. Ei sellasilla asioilla ole mitään tekoa tuon kanssa. Kysymys on käytöstavoista ja vain niistä. Siitä miten pyydetään asiallisesti apua ja miten ei. Ei sitä nyt noin vaikea ole tajuta, että tarvii jauhaa jostain motiiveista ja hyväksikäytöstä, vaikka käytöstavat on mainittu useampaan kertaan.

        "Moriivillakaan ei ollut aloituksessa tai yhdessäkään munkaan tekstissäni mitän sijaa. " Kyllä minä näen aloituksessa selkeän motiivin oletuksen.

        Tässä:" Minua kuitenkin ärsytti tapa jolla tämä lässytti ja yritti naisellisilla avuilla saada minut hyppimään pillinsä mukaan. "
        Ja tässä:"Siinäpähän kihisi pettymystään kun ei mies liikahda pillun mahdin edessä."

        Ihmisiä on erilaisia. Jotkut hermostuksissaann saattaa käyttäytyä poikkeavasti. Tiedän muutaman ihmisen, jotka hermostuneena naureskelee, vaikka asia ei olisi naurun paikka. Ja jos tälläinen henkilö pinnistyksestään huolimatta saa tökerön kohtelun, kuten aloittaja sanoi tehneensä, on se loukkaus heidän vajaavuuttaan kohtaan...

        Voihan aloittaja olla oikeassakin, että on käyttänyt naisellisia apujaan hyötymistarkoituksessa, mutta totuutta ei silti kukaan tiedä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei tsrvi selittää, jos työssä kieltäytyy tekemästä toisen tehtäviä, siinähän asettaa itsensä suoraan altavastaajaksi, jos alkaa selittelemään.

        Varsunkin, jos toinen on vielä flirtillä yrittänyt heruttaa! Hyi, miten ällöttävää käytöstä👎

        Työympäristössä ei pärjätä enää sukupyolella, suuntaan tai toiseen. Työympäristö olisi hyvä pitää sukupuolineutraalina ympäristönä.

        Korrektia on palvelusta pyydettäessä tarjota vastapalvelusta heti. Kiitollisuudenvelat aiheuttavat närää työpaikoilla, joten vastapalvelus on parempi luvata aina jo palvelusta pyydettäessä, ellei työpaikan dynamiikka ole jo hioutunut todella luotettavaksi ja vastuulliseksi tämän suhteen.

        Miksi maskit ovat miesten kokoa vaikka suurin osa hoitajista on naisia?
        Kyllä sillä sukupuolella vieläkin pärjää pitkälle.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä olen lainannut ystävälle 500 euroa...ja on sovittu jo takarajat... ei kaada mun taloutta, oon jo sen osannut laskea....mutta senttiäkään ei enää irtoa, ennekuin tuo veka on kokonaan maksettu. Mitä enemmän selityksiä välillä sen ehdottommampi... olen jo kääntänyt toisen posken...

        "Olen jo kääntänyt toisenkin posken..."

        Tuo mainitaan siinä kohtaa kun on kyse kostotoimenpiteistä. Kyse ei ole "pelkuruudesta" (et kyllä pelkurilta vaikuttakaan).
        Se on siis "Jos joku lyö sinua poskelle, älä vastaa siihen väkivallalla".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt ajatellaan tuota aloittajan tilannetta. Jos hän vanhempana miehenä menisi vähän vihjaillen tyrkyttämään nuoremmalle naispuoliselle työkaverilleen niin sanomistahan siitä tulisi (vaikka hän aidosti mielestään vain viattomasti flirttailisi). Sen sijaan kun nuori nainen toimii samoin niin homma onkin yhtäkkiä täysin ok, sillä tuossa ei ole varaa raiskauksesta. Ei tuossa ole järjen häivääkään. On aivan turha toivoa miesten asiattoman käytöksen loppuvan, jos samainen käytös samalla salitaan naisilta.

        Olen saanut käsityksen, että miehet tahtovat naisia luokseen.
        Joku neiti käyttää tuota vanhaa kikkaa saadakseen apua. No, voihan se harmittaa, mutta on se kyllä kaukana siitä, että mies tulee naisen tykö ja esittelee lihaksiaan tälle. Naisella on syytä pelkoon, mutta olisit varmasti itse nujertanut luoksesi tulleen neidin nopeasti.


    • Anonyymi

      Tuommosia ne miehet just on. Mikään ei kelpaa.

      • No ei todellakaan kelpaa, jos aliarvioidaan ja typeränä pidetään. Kannattaa pyytää asiallisesti. Se toimii parhaiten.


    • Anonyymi

      Naiset ei halua tyhmää miestä. Sellasta se vaan on.

      • Anonyymi

        suurin kipinä tulee siitä kumpi vie toista vai ollaan tasapelissä,


    • Anonyymi

      Naisille kelpaa vain komeat nuoret koulutetut jännämiehet.

    • Anonyymi

      Jaa, olisko ton voinu vetää vitsiksi vaikka jotenki liioittelulla, tyyliin että jos pussaat niin sitte. Tietenkään noista tiiä, vaikka tuonki sitten tekevät. No, ehkä naurulla vaan, et nyt ei kyllä ehdi, kiltillä nolaamisella, josta ei jää kaunaa.
      Mutta onhan se nyt ihan fakta, että työpaikoilla on klikkejä, suosikkeja, sympatioita, toisia kohtaan enempi ku toisia. Voi tuollainen flirttiä yrittävä olla ulkopuolinen, keinotonkin jotenkin. Kaikki ei aina sopeudu siihen työpaikan sosiaaliseen puoleen, saa itselleen muodostettua noita aika tärkeitäkin suhteita siellä. Erityisesti tämä ongelma on ainokaisilla, oman sukupuolensa harvoilla edustajilla työpaikoilla. Niin ja ehkä noilla nuorilla myös.

    • Anonyymi

      ok

    • Anonyymi

      Onko joku muka joskus viisaina pitänyt?

    • Anonyymi

      Jaanerolalla on komia persaus. Ilman sitä jorinkin mänty kaatuisi mahoineen.

    • Anonyymi

      Se että joku nainen saa flirttailemalla jotain ja ja joku toinen taas ei, flirttailustaan huolimatta tuo yleensä työpaikalle erilaisia klikkejä.
      Olin aikanaan intin jälkeen töissä isossa yrityksessä jossa työntekijät pääosin naisia. Meitä miehiä oli vain parikymmentä ja naisia useita satoja.
      Tuolloin ainakin meille nuoremmille "pojille" tuli läpsyjä ja puristeluja mm. takapuolesta, erilaista huutelua ja nykyään esillä olevaa asiatonta seksuaalista vihjailua ja eleitä. Kaikenikäisiltä naisilta.
      Ja tuo flirttailu oli kokoaikaista ja jos joskus tuli oman työn ohella jotain tehtyä niin että flirttailijan lisäksi muut naiset huomasivat, oli sillä seurauksensa.
      Naiset alkoivat nimitellä ainakin muutamaa flirttailijaa eri nimityksillä. Olin tuolla töissä vain alle vuoden mutta huomasin että ennen kun vaihdoin työpaikkaa, oli ilmapiirissä tapahtunut muutos niin että noita puristeloíjoita ja flirttailijoita alkoivat toiset työntekijät jotenkin pitää omana porukkana.

      • Anonyymi

        Kammottavaa.

        Varmaan todella inhottavaa herätä aamulla ja tietää millainen päivä edessä! Itsellä jäisi kyllä mieleen pyörimään ja vaikuttaisi negatiivisesti yksityiselämän suhteisiin. Tuollaisesta käytöksestä on syytä valittaa esimiehille tai korkeammalle henkilöstövastaavalle, vaikka nimettömänä jossei halua leimaantua. Myös ryhmäkirjelmä on hyvä idea, silloin asiasta kärsineiden todistukset tukevat toisiaan, eikä kukaan leimaannu valittajaksi.

        Olen pahoillani, että olet joutunut tuollaista kokemaan.


      • Kun miehet tekevät vastaavaa on heillä aina tapana sanoa: se oli vain leikkiä!
        Jospa tuokin "oli vain leikkiä".


    • Anonyymi

      "Onnittelut, olet ilmeisesti mies, jolla on aivot päässä (eikä jossain muualla)"

      Aivot päässä?
      Kun sinulla ei ilmeisesti ole hajuakaan käytöstavoista eikä sosiaalisia taitoja.
      Normaalit käytöstavat ja sosiaaliset taidot omaava ihminen osaa suhtautua kaikenlaisiin ihmisiin neutraalilla ja kohteliaalla tavalla.
      Miksi suomalaiset eivät opi vai eikö heille opeteta ihmisten kanssa kommunikointia ja erilaisten ihmisten ja erilaisissa tilanteissa toimeen tulemista?
      Jo tuo asenne että "minä näytin sille" on moukkamainen ja suorastaan lapsellinen.

      Ei ihme että äijät vinkuu yksin kun suhtautuminen toisiin on tuota luokkaa.
      Kaikista ei tarvitse eikä voikaan pitää. Normaali käytös kuitenkin edellyttää sitä että tajuaa moukkamaisuuden ja kohteliaan ja neutraalin kieltäytymisen eron.

      Ei ihme sekään että suomalaisia pidetään kummallisian ja naureskellaan maailmalla.
      Omituisia luolissaan lymyäviä peikkoja. Hävettää.

      -nainen-

      • Anonyymi

        Jasilla taas ei näköjään ole lainkaan huumorintajua, joka myöskin sosiaalista älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jasilla taas ei näköjään ole lainkaan huumorintajua, joka myöskin sosiaalista älykkyyttä.

        Ja lopusta,teksitistª olennkanssasi täysin samaa mieltä, että en yhtään ihmettekle miksi suomalaisina pidetään maailmalla huumorintajuttomina ja käytöstavattomina jörriköinä. Viestisi on erinomainen esimerkki siitä syystä.


      • Anonyymi

        Uuh, suomalainen kylmä kala iski taas 😅. Kyllä niin maan hirveesti hävettää olla suomalainen. Koettakaa nyt jo pikkuhiljaa parantua tosta neuroosista.


    • Anonyymi

      Heh, olisiko tilanne ollut toinen, jos sulla olisi omasta mielestäsi ollut edes jonkinlaisia mahkuja saada "palkinto" palveluksesta? Nuoret naiset oppivat nopeasti, mitä miehet heistä haluaa ja tuo taktiikka todella toimii monessa tilanteessa. Miehet vääntää itsensä vaikka umpisolmuun pimpan toivossa.

      Edistystä, jos suomut alkavat tippua silmiltä.

      • Anonyymi

        Nätit tytöt tekee niin

        Oon jopa aatellu, ett selvisin kaikesta hyväksikäyttämisestä nuorena, koska silloin en ollut erityisen viehättävän näköinen

        Puolensa silläkin


      • En halua "palkintoa". Ihmisiä me miehetkin olemme. Emme me kaikki ole vaan pillun perässä.


      • Aika monet nekin miehet, mitkä on varattuja eikä elättele edes toiveita pimpan saannista vieraalta, ovat silti persoja naisten liehittelylle. Naamat muikeena ja marrissa, se hivelee joidenkin miesten mieliä, kun joku nainen näkee hänet miehenä. Ja ilmaisee sen naisellisilla liirumlaarumeilla.


      • Suatana kirjoitti:

        Aika monet nekin miehet, mitkä on varattuja eikä elättele edes toiveita pimpan saannista vieraalta, ovat silti persoja naisten liehittelylle. Naamat muikeena ja marrissa, se hivelee joidenkin miesten mieliä, kun joku nainen näkee hänet miehenä. Ja ilmaisee sen naisellisilla liirumlaarumeilla.

        Sillä lailla harvemmin näkee miehiä, jotka suhtautuu lieruavaan naiseen ihmisenä sukupuolen sijaan.


      • Suatana kirjoitti:

        Sillä lailla harvemmin näkee miehiä, jotka suhtautuu lieruavaan naiseen ihmisenä sukupuolen sijaan.

        Eipä sen puoleen, vaikka naissukupuolta olenkin niin kyllä minäkin pidän ja menen vähän mutkalle siitä naisen keimailusta ja naisellisesta leikistä, jos kyseessä on mulle mieleinen nainen. Noin muuten olen torjuva sen ja naisten suhteen, joista en ole kiinnostunut kuin ihmisenä, kaverina, tuttavana.


      • Suatana kirjoitti:

        Eipä sen puoleen, vaikka naissukupuolta olenkin niin kyllä minäkin pidän ja menen vähän mutkalle siitä naisen keimailusta ja naisellisesta leikistä, jos kyseessä on mulle mieleinen nainen. Noin muuten olen torjuva sen ja naisten suhteen, joista en ole kiinnostunut kuin ihmisenä, kaverina, tuttavana.

        Seksuaalivietti vaikuttaa?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        En halua "palkintoa". Ihmisiä me miehetkin olemme. Emme me kaikki ole vaan pillun perässä.

        Ei kaikki olekaan, sitä en väitä. Mutta niin moni on, että tuo taktiikka on huomattu kannattavaksi. Nuorena tuli saatua monet ilmaiset baari-illat, kun miehet pörräsi ympärillä ja kyttäsivät tilaisuutta päästä pikkareihin. Hyvin tyypillisesti olivat vielä itseäni huomattavasti vanhempia miehiä. Nykymenoa kun seuraa, niin eipä se ole siitä muuksi muuttunut, ehkä jopa pahentunut. Nuoret, nätit naiset niistävät miehiltä surutta rahat kaiken maailman onlyfansseissa ja ties mitä muuta. Jopa toiset miehet käyttävät lajitoveriensa seksinhimoa häikäilemättä hyväksi huijaamalla heitä esiintymällä nuorina naisina.

        Itseä ihmetyttää, että miten se on edelleen niin helppoa? Luulisi miestenkin nyt jo oppineen jotain.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Aika monet nekin miehet, mitkä on varattuja eikä elättele edes toiveita pimpan saannista vieraalta, ovat silti persoja naisten liehittelylle. Naamat muikeena ja marrissa, se hivelee joidenkin miesten mieliä, kun joku nainen näkee hänet miehenä. Ja ilmaisee sen naisellisilla liirumlaarumeilla.

        Mun mielestä siinä ei edes ole mitään väärää eikä arveluttavaan. Sopivaisuuden rajoissa pysyvä flirtti on ihan ok musta töissäkin ja siitä tulee ihan hyvä mielikin. Ei se tietenkään saa mennä asiattomuuksiin eikä olla jatkuvaa. Sitten se käy rasitteeksi.

        Vaan ite teen selvän rajan siihen, että yritänkö lirkutella ja liehitellä apua. Se ei musta ole asiallista. Tietysti saamaani apuun tai sen saamattomuuteen vaikuttaa se pidetäänkö musta vai ei, mutta ei musta ole asiallista jotenkin erikseen lirkutella apua.

        Mielipiteeseeni saattaa tietysti vaikuttaa se, että mä työskentelen miesvaltasella alalla, nörttipoikien parissa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan miten solmuun muutaman heistä saisi sopivalla liehittelyllä ja joskus tullut katsottua vierestä kun oikeen pahaa tekee jonkun naisen käytös heitä kohtaan. Sitä tunnetta vois varmaan jopa kutsua suojeluvaistoksi. Niissä tilanteissa kun siitä flirtistä kun ei enää todellakaan ole tullut kellekään hyvää mieltä. Niihin on vaan välillä esimiehenäkin vaikea puuttua, kun ei ole tehty mitään varsinaisesti kiellettävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä siinä ei edes ole mitään väärää eikä arveluttavaan. Sopivaisuuden rajoissa pysyvä flirtti on ihan ok musta töissäkin ja siitä tulee ihan hyvä mielikin. Ei se tietenkään saa mennä asiattomuuksiin eikä olla jatkuvaa. Sitten se käy rasitteeksi.

        Vaan ite teen selvän rajan siihen, että yritänkö lirkutella ja liehitellä apua. Se ei musta ole asiallista. Tietysti saamaani apuun tai sen saamattomuuteen vaikuttaa se pidetäänkö musta vai ei, mutta ei musta ole asiallista jotenkin erikseen lirkutella apua.

        Mielipiteeseeni saattaa tietysti vaikuttaa se, että mä työskentelen miesvaltasella alalla, nörttipoikien parissa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan miten solmuun muutaman heistä saisi sopivalla liehittelyllä ja joskus tullut katsottua vierestä kun oikeen pahaa tekee jonkun naisen käytös heitä kohtaan. Sitä tunnetta vois varmaan jopa kutsua suojeluvaistoksi. Niissä tilanteissa kun siitä flirtistä kun ei enää todellakaan ole tullut kellekään hyvää mieltä. Niihin on vaan välillä esimiehenäkin vaikea puuttua, kun ei ole tehty mitään varsinaisesti kiellettävää.

        Totta tuokin. Ihan kenenkä kanssa vaan ei flirttiäkään kannata, kun kaikki ei ymmärrä niitä rajoja.

        Ei kyllä kanssa ole flirttiä tullut apuna käytettyä mihinkään viititkö jeesata tilanteeseen. Muutenkaan en töissä flirttaili, mulla kokonaan poissa laskuista se homma.

        Varmasti juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä siinä ei edes ole mitään väärää eikä arveluttavaan. Sopivaisuuden rajoissa pysyvä flirtti on ihan ok musta töissäkin ja siitä tulee ihan hyvä mielikin. Ei se tietenkään saa mennä asiattomuuksiin eikä olla jatkuvaa. Sitten se käy rasitteeksi.

        Vaan ite teen selvän rajan siihen, että yritänkö lirkutella ja liehitellä apua. Se ei musta ole asiallista. Tietysti saamaani apuun tai sen saamattomuuteen vaikuttaa se pidetäänkö musta vai ei, mutta ei musta ole asiallista jotenkin erikseen lirkutella apua.

        Mielipiteeseeni saattaa tietysti vaikuttaa se, että mä työskentelen miesvaltasella alalla, nörttipoikien parissa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan miten solmuun muutaman heistä saisi sopivalla liehittelyllä ja joskus tullut katsottua vierestä kun oikeen pahaa tekee jonkun naisen käytös heitä kohtaan. Sitä tunnetta vois varmaan jopa kutsua suojeluvaistoksi. Niissä tilanteissa kun siitä flirtistä kun ei enää todellakaan ole tullut kellekään hyvää mieltä. Niihin on vaan välillä esimiehenäkin vaikea puuttua, kun ei ole tehty mitään varsinaisesti kiellettävää.

        Lisään, että kyllä mä tiedän meidän alalta tapauksia, jossa tollasesta lirkuttelusta on pistetty pihallekin. Varsinkin jos koeajalla jää ns. kiinni tollasesta mikä helposti myös heikentää työpaikan ilmapiiriä ja ihmisten keskinäisiä välejä. Jos yksi pystyy lirkuttelemalla aina vetämään välistä palveluksia niin ne on yleensä helposti pois toisten työnteosta, jos vaikka jonkin asian tekeminen venyy. Sillon todetaan vaan helposti, että kiitos mutta et sovi meidän tiimiin.

        Vakinaista tietenkin on vaikea erottaa tollasesta syystä, jos ei ole selkeesti osottaa rikettä. Vaan kyllä siinäkin voi lopulta löytää itsensä niistä vähemmän mukavista hommista, kun kaikki kivemmat siirretään muille. Jos vaikka itse tajuaisit vihjeen ja lähtisit.

        Sinällään siis totean, että kyllä naistenkin kannattaa miettiä missä kohdissa sitä keimailua harrastaa. Ei sitä kaikkialla hyvällä katsota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että kyllä mä tiedän meidän alalta tapauksia, jossa tollasesta lirkuttelusta on pistetty pihallekin. Varsinkin jos koeajalla jää ns. kiinni tollasesta mikä helposti myös heikentää työpaikan ilmapiiriä ja ihmisten keskinäisiä välejä. Jos yksi pystyy lirkuttelemalla aina vetämään välistä palveluksia niin ne on yleensä helposti pois toisten työnteosta, jos vaikka jonkin asian tekeminen venyy. Sillon todetaan vaan helposti, että kiitos mutta et sovi meidän tiimiin.

        Vakinaista tietenkin on vaikea erottaa tollasesta syystä, jos ei ole selkeesti osottaa rikettä. Vaan kyllä siinäkin voi lopulta löytää itsensä niistä vähemmän mukavista hommista, kun kaikki kivemmat siirretään muille. Jos vaikka itse tajuaisit vihjeen ja lähtisit.

        Sinällään siis totean, että kyllä naistenkin kannattaa miettiä missä kohdissa sitä keimailua harrastaa. Ei sitä kaikkialla hyvällä katsota.

        Ihan sama kokemus. Tollanen keimailu on myös yks syy miksi moniin paikkoihin ei helpolla palkata naista töihin. Jos tulee vahingossa palkattua tollanen palvelusten lirkuttelija niin siinä saa aika helposti tuhottua toimivanki tiimin ja niiden tuhojen korjaaminen voi olla hidasta.


    • Anonyymi

      Hyvä! Pisteet sulle.

      Mutta kyllähän te miehet noin yleisesti ottaen aika tyhmiä olette, kun joku nainen teille söpöstelee.

      xLiner

    • Anonyymi

      Ymmärrän ärtymyksesi.

      Mutta miehet ITSE vaativat naisia toimimaan näin!

      Kun olin nuori nainen, olin hyvin kaunis. Olin myös asiallinen ja fiksu. Jos menin työpaikalla kysymään tai pyytämään jotain, en ikinä keikistellyt tai flirttaillut. Esitin asiani täsmälleen samalla tavalla riippumatta siitä oliko vastassa mies vai nainen.

      Koin sitten sellaistakin, että kun esitin asiani miehelle, tämä virnisti ja sanoi että voisit ottaa vähän hymyä mukaan. Eli että flirttaa niin saat mitä haluat. Yksi naiskollega neuvoi minua että käytä ulkonäköä hyväksesi kun pyydät jotain miehiltä. Ajattelin että miehet eivät voi olla noin alkeellisia olentoja enkä missään nimessä ruvennut tuollaiseen.

      Kerran sitten olin hätätilanteessa missä tarvitsin apua HETI. Menin kysymään miespuoliselta työntekijältä ja sen ainoan kerran hymyilin ja keikistelin. Apua tuli! Se sama mies ei ollut aiemmin lotkauttanut korvaansakaan kun olin kysynyt jotain.

      Sama äijä tuli jälkeenpäin makeilemaan. Hyi yök hyi helvetti!

      Joten älä syytä VAIN naisia. Jos kaikki miehet olisivat sellaisia kuin sinä, naiset eivät keikistelisi niin paljon. Pidämme monia miehiä tyhminä koska monet miehet ovat tyhmiä.

      • Anonyymi

        Yleistäminen on se ongelma, jos mies on moukka ja käyttäytyy niin silloin ymmärrettävää, mut harvemmin niin käy. Oletetaan asioita yleistäen ja toimitaan sen mukaan? Tuleeko näistä toista ruokkivat tapauksia, kun pettyneitä on paljon? Tällainen käytös silloin yleisempää?


    • Anonyymi

      Niin ja miehet pitää naisia typerinä bimboina, oliko tossa nyt jotain uutta?

    • Anonyymi

      Ai tyrkyttikö se nuori nainen sulle pilluaan vai miksi tuohon meni aloitus?

      • Sitä sinun kannattaa miettiä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Sitä sinun kannattaa miettiä.

        Ei minun kannata tai tarvitse sitä miettiä koska tämä asia ei koske minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun kannata tai tarvitse sitä miettiä koska tämä asia ei koske minua.

        Elä sitten kysele tyhmiä.


    • Anonyymi

      Sillehän emme mahda mitään että jos pidät naista sellaisena mutta itseäsi sinä siinä vain halvennat et ketään muuta.

    • Anonyymi

      Tänne kirjoitavien älyn tasoa kuvaa hyvin tuo, että sosiaalisen älykkyyden sekä käytöstapojen puute katsotaan älykkyydeksi.
      Kyllä huonolta näyttää kun passiivisaggressiivinen möläyttely, tilanteessa kuin tilanteessa, katsotaan älyn merkiksi.
      Enpä kyllä paljoa enempää olisi odottanutkaan, hieman enemmän sentään.

    • Anonyymi

      Poistit sitten viestin kun et kestä vastausta. Sinä et määrittele ihmistä eli tässä tapauksessa naista.
      Jos vähänkin biologiaa ymmärrät niin Jumala ei luonut naisesta ainoastaan yhtä osaa vaan koko naisen niin kuin koko mieskin luotiin kokonaiseksi eikä vain osaksi.

    • Anonyymi

      No niin, voi elämän kevät. Pitäis varmaan sanoo, että teetä naisena niin tai näin niin aina väärin. Alottaja pitäisi enemmän vähäsanaisesta, tiukkailmeisestä naisesta, jota tietty sitten voisi pitää katkerana hapannaamana, selkeesti siis munan puutteessa. Iloisena ja ystävällisenä toimien varmaan joku hyötyä tavoitteleva hepsankeikka. Mä näkisin, että olkaa omia itsejänne, osa tykkää ja osa ei. Yleisesti työpaikan ilmapiirin kannalta positiivisuus on parempi juttu kuin yrmyily. Autetaan ja apua saadaan ja ollaan yksilöitä, ei sukupuolittuneita siinä asiassa.

      • Ja opetellaan myös pyytämään asiallisesti kuin aikuiset konsanaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ja opetellaan myös pyytämään asiallisesti kuin aikuiset konsanaan.

        Ainut tyhmä on siellä aloittajan omassa päässä.
        Vaikken tiedäkkään miten se nainen pyysi tai flittaili niin ei tuo kirjoitus ole asiaillinen niin mitä jos itse opettelisit arvostamaan naista naisena etkä minään osana koska nainen on muutakin kuin pelkkä sukupuoli eihän mieskään mikään muna ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainut tyhmä on siellä aloittajan omassa päässä.
        Vaikken tiedäkkään miten se nainen pyysi tai flittaili niin ei tuo kirjoitus ole asiaillinen niin mitä jos itse opettelisit arvostamaan naista naisena etkä minään osana koska nainen on muutakin kuin pelkkä sukupuoli eihän mieskään mikään muna ole.

        Nainen se tässä minua kohteli munana 🙄


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Nainen se tässä minua kohteli munana 🙄

        Älä ajattele olevasi muna. Onko niin, että halusit olla vielä isompi mulkku, ettet halunnut antaa panostasi, kun näit että nainen yritti vedota mieheytesi kautta, joka ei oikeasti uponnut sinuun.. Inhimillistä. Ei ole naisten vika yrittää sitä, mikä uppoaa useimpiin sinua 75% tyhmempiin.

        t.sxth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ajattele olevasi muna. Onko niin, että halusit olla vielä isompi mulkku, ettet halunnut antaa panostasi, kun näit että nainen yritti vedota mieheytesi kautta, joka ei oikeasti uponnut sinuun.. Inhimillistä. Ei ole naisten vika yrittää sitä, mikä uppoaa useimpiin sinua 75% tyhmempiin.

        t.sxth

        Ja mieti niitä naisia, ties mikä %, ettei "vittu kyllä jaksais" hoitaa asioita eteenpäin mielistellen jonkun miehuutta. Mutta juu, kaikenlaista siellä on. Hyvä olla ruma ja ilkiä niin @)#: \ asiat hoituu.

        t.sxth


    • Anonyymi

      Mun ei tällä ulkonäöllä kannata edes yrittää lirkutella miehille saadakseni apua jossain työasiassa vaikkapa jonkun raskaan tavaran nostamisessa, olen joskus pyytänyt apuja ihan ilman turhia flirttailuja, ei herunut apuja, joten tein itse, en edes kovin usein kerjää apua mihinkään, veljien kanssa eläessä jo oppi, ett asiat tulee nopeammin tehtyä kun itse tekee. Se joskus ärsytti yhdessä työpaikassa, ett kun olin tulokas uudessa paikassa ja en oikeasti tiennyt miten yks työvaihe tehdään, pyysin yhdeltä naiselta apua, niin hän vaan jatkoi omia töitään ilman ett viitsi vastata mulle mitään, onneksi oli yks fiksu tyyppi, joka auttoi, pystyin jatkamaan töitäni, mutt tuolle naiselle en edes puhunut jatkossa mitään.

      • Anonyymi

        Voi vitsit teidän juttuja. Missä ihmeessä te ootte töissä. Ei kai kukaan nyt apua antaessa mieti toisen ulkonäköä.


      • Anonyymi

        Minä en kans ruukaa mitään flirttiä ei ole minun tyyli mutta tuo aloitus on mielestäni sitä nuorta naista kohtaan törkeä. Ei voi kun ihmetellä että miksi kaikki kaikki kauniit ja kivat asiat pitää rumaksi tehdä.
        Hävetä saisi.
        T:vanhempi nainen


    • Anonyymi

      "Voi vitsit teidän juttuja. Missä ihmeessä te ootte töissä. Ei kai kukaan nyt apua antaessa mieti toisen ulkonäköä."

      No ei ainakaan normaalijärkisten normaaleissa työpaikoissa.

    • Anonyymi

      Eikö se ole hyvä asia että tytöt pitävät tyhmänä, eivät silloin helposti vimmastu teinitytötkään jenginä ja hyökkää väkivaltaisesti kimppuusi yön pimeydexttä viikonloppuyönä _:D

      Minulla on aina välillä erilaisia tapaamisia naisten kanssa, erilaisia juttuja, eilenkin oli aika produktiivinen strategian räätälöintiä, eli operatiivisen toimintamallin kehittämistä.

      Kuten tapanani on yritän aina huvittaa ja saada naisia nauramaan, aina onnistunkin, tyhmillä vitseilläni.

    • Anonyymi

      Minä en edes puhuisi töissä naisille.

      • Anonyymi

        en puhuis kellekään, ellei olis pakko. Riittää että itse tiedän. Muut tekee paljon virheitä, en halua kaltaisekseen


    • Anonyymi

      Tai jhospa se oli vain ihan vilpitön avunpyyntö, olisit auttanut ja saanut kenties seksiä joskus, nyt se antaa seksiä toimarille ja hommaa sulle potkut.

      -harmiseikirj-

      • Jos näin, niin on se sen arvoista. Toisaalta minulle tarjottiin tänään virkaa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Jos näin, niin on se sen arvoista. Toisaalta minulle tarjottiin tänään virkaa.

        Mutta se ei tee sinusta sen parempaa kuitenkaan miehenä. Sitä ei kukaan arvioinut.

        t.sxth


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Jos näin, niin on se sen arvoista. Toisaalta minulle tarjottiin tänään virkaa.

        Eli saat nautintoa siitä että olet mulkku? varmaan tarjosivat jotain esimieshommaa.

        -harmiseikirj-.


    • Anonyymi

      Työpaikalla ovat omat säännöt yhteisen hyvän eteen tehtävistä suorituksista jotka eivät edes kuuluisi minulle. Autan vaikka kukaan ei pyydäkkään, teen sen koska katson yrityksen parasta. Niistä naisista on vain positiivisia ajatuksia, he ovat keskimäärin pedantteja, toisin mitä miehet. Omat puutteet ja huolet on hyvä tuoda esille, tämän vuoksihan menen töihin, auttaakseni yritystä hyvään lopputulokseen. Henkilökohtaiset tunteet on sivuutettava ja ajateltava yrityksen parasta. Olen myös varma siitä että jokainen kasvaa eli tulevisuudessa voit saada apua niiltä joita olet auttanut. Onhan minullakin omat puutteeni, kukaan ei ole täydellinen. Jos joku väittää ettei tarvitse toisten työsuoritusta on idiootti.

      AV

      • Anonyymi

        "Henkilökohtaiset tunteet on sivuutettava ja ajateltava yrityksen parasta. "

        Komppaan. Aloittaja käyttäytyi tilanteessa tyhmästi.


    • Anonyymi

      Ihan oikein teit!

    • Anonyymi

      Minullekin tarjottiin virkaa joo:; Unibersumin Turvallisuuden Ylipäällikkö. en ottanut virkaa vastaan, koska bitkcoinit olivat alle kaksi miljardia kokonaisuu6tenaan jo kuuausikpakkananikin...

      Mutta niin eikös nyttä läppäri-tietokoneisiin saataisi jo standardi että vähintään 1 teratavun kokoinen kiintolevy, pitäisi olla kun on niin huonot tallennustilat noissa, ei bvoi tehdä töitäkään olleknaan..

      Läppäreihein sisälle jo automaasttisesti Seagatelta joku 4 teratavun kiintolevy vaatimuksena, olisi, hyvbä.

    • Anonyymi

      "Vedin siis kasvoille mahdollisimman tylyn ilmeen ja örähdin vain "en" ja jatkoin syömistä."

      Ei kerro oikein kehittyneistä sosiaalisista taidoista. Kieltäytyä voi kohteliaasti. Miten muka tylyys ja öriseminen on perusteltua, se on oikeesti vain typerää ja huonoa käytöstä.

      Jos sulla on tuollainen asenne naisiin, että he on pelkkiä sukuelimiä, niin ylimielisyys ja tökeryys kyllä kääntyy sinua vastaan. Onko sulla joku suuruuskompleksi? Entäs jos itse pyydät apua ja sulle vastataan samalla lailla ja sinua pidetään tyhmänä öykkärinä jolla on vain pieni muna - kompleksi. Kannattaa muuttaa asennetta työkavereihin ja käydä joku kurssi missä opitaan toimimaan työelämässä niin että kaikilla on hyvä olla työpaikalla.

    • Anonyymi

      Totta, työpaikalla on joku yksittäinen nainen, joka flirttaillen pyytää apua. Puistattaa jo se mairea äänikin. Tunnen naisena myötähäpeää hänen puolestaan. Se näyttääkin typerältä, ne eleet.
      Itse on naisellisen näköinen - no sanotaan kaunokainen. Esiinnyt vain asiallisesti ja saan apua. En tosin pyydäkään jos en tarvitse.
      Toivottavasti aloittaja ei ole niinkuin meidän atk-guru. Joskus vaikka menisi polvilleen. apua ei heru, tuulella käyvä tyyppi.

      • Anonyymi

        Jotkut miehet hyväksyvät naiset ainoastaan reittä pitkin. Sellaiset pilaavat työpaikan. Asialla on puolensa ja puolensa.


      • Anonyymi

        Joo noi ATK gurut on usein aivan järkkyjä, eivät tajua ettei kaikkia kiinnosta tietokoneet tai siis se mitä tietokoneet on syöneet tai miten ne toimii, pääasia että toimii ja jos on ongelma niin guru neuvoo ilman että avunpyynnön tulisi johtaa itseinhoon kun ei ite tiennyt!!! Useimmiten vituttaa että pitikin kysyä kun joka ikinen kysymys johtaa johonkin oppituntiin kun guru heittää ulkomuistista koko aihepiirin teoriat vaikka kysyin vain jotain ihan simppeliä juttua joka ei nyt toiminut kuten normaalisti. Kova tarve niillä on päteä, toisaalta jos kysyy liian tyhmiä niin loukkaantuvat, että pitääkö heidän tosiaan sietää myös tyhmiä, no vittu siksihän ne on palkattu kun osaavat!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo noi ATK gurut on usein aivan järkkyjä, eivät tajua ettei kaikkia kiinnosta tietokoneet tai siis se mitä tietokoneet on syöneet tai miten ne toimii, pääasia että toimii ja jos on ongelma niin guru neuvoo ilman että avunpyynnön tulisi johtaa itseinhoon kun ei ite tiennyt!!! Useimmiten vituttaa että pitikin kysyä kun joka ikinen kysymys johtaa johonkin oppituntiin kun guru heittää ulkomuistista koko aihepiirin teoriat vaikka kysyin vain jotain ihan simppeliä juttua joka ei nyt toiminut kuten normaalisti. Kova tarve niillä on päteä, toisaalta jos kysyy liian tyhmiä niin loukkaantuvat, että pitääkö heidän tosiaan sietää myös tyhmiä, no vittu siksihän ne on palkattu kun osaavat!!!

        "jos on ongelma niin guru neuvoo ilman että avunpyynnön tulisi johtaa itseinhoon kun ei ite tiennyt!!!"

        No jopas nyt. Kannattaa palkata palveluhenkisempiä guruja.

        - Sheena


      • Anonyymi

        Joillain naisilla on mielistely takaraivossa. Etenkin apua hakiessaan. Veikkaan että tulee lapsuuden kokemuksista 🤔 Useat vanhemman sukupolven isät eivät reagoineet mihinkään muuhun kuin tyttölapsensa mielistelyyn, polvillaan rukoiluun tai isän edessä "kiemurteluun".

        - Sheena


    • Anonyymi

      Tuollainen aloittajan kaltainen olisi veemäinen työpari.

    • Anonyymi

      Meillä on töissä naisia, jotka puhuvat miehille lapsekkaalla äänellä. Tiedän että taustalla"avioerolapsi lapsuutta", idän hylkäämä. Saman keskustelun aikana toista naista kohtaan hyökkäävänä tai esimiehen ajatuksiin yhtyen ilman omaa mielipidettä. Sekin tyhmää.

      • Anonyymi

        Monet muijat on tosi lipeviä perseennuolijoita, varsinkin asiakkaita nuollaan vaikkei ne sitä ansaitse tai edes vaadi. Selän takana paskaa jauhetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet muijat on tosi lipeviä perseennuolijoita, varsinkin asiakkaita nuollaan vaikkei ne sitä ansaitse tai edes vaadi. Selän takana paskaa jauhetaan.

        "Asiakas on aina oikeassa", olet kai kuullut sanottavan?
        Ei asiakkaan kanssa kannata alkaa vänkäämään tms vaan toivottaa kohteliaasti tervetulleeksi ja tarjota apua.


    • Anonyymi

      Älkää kertoko naisille mutta ne on ihan vitun tyhmiä vaikka niistä aluksi saisi vaikutelman että olisi aivot, mutta sitten ne alkaa kauppaamaan korona rokotetta pelastajana ym.

    • Anonyymi

      Entäpä jos tyttö OIKEASTI tarvitsi apua? Sekö ihan poissuljettu vaihtoehto?

      - Sheena

      • Anonyymi

        Sehän eibollut se ongelma, vaan tapa jolla apua pyydettiin. Kyllä minimikäytöstavat olis syytä osata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän eibollut se ongelma, vaan tapa jolla apua pyydettiin. Kyllä minimikäytöstavat olis syytä osata.

        Apua voi tarvita, vaikkei osaa sitä pyytää. Eikö niihin samoihin hyviin käytöstapoihin kuuluu auttaa, vaikka apua pyydetään kyseenalaisin keinoin?

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua voi tarvita, vaikkei osaa sitä pyytää. Eikö niihin samoihin hyviin käytöstapoihin kuuluu auttaa, vaikka apua pyydetään kyseenalaisin keinoin?

        - Sheena

        Ei tietenkään kuulu. Jos toinen tulee vaikka riehumaan ja huutamaan, että "nyt saatana autat!!!", niin ei siihen todellakaan tarvitse eikä kuulukaan reagoida auttamalla. Aivan sama asia tuollaisessa alotuksessa kuvatussa tapauksessa. Osoittaa yhtä huonoja käytöstapoja kuin vaikka huutaa.

        Toki alottaja olis voinut ilmasta asian nätimmin ja vaikka sanoa, että pyydähän asiallisesti. Vaan ei hänellä todellakaan ole mitään velvotetta hypätä asiattomien pyyntöjen perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kuulu. Jos toinen tulee vaikka riehumaan ja huutamaan, että "nyt saatana autat!!!", niin ei siihen todellakaan tarvitse eikä kuulukaan reagoida auttamalla. Aivan sama asia tuollaisessa alotuksessa kuvatussa tapauksessa. Osoittaa yhtä huonoja käytöstapoja kuin vaikka huutaa.

        Toki alottaja olis voinut ilmasta asian nätimmin ja vaikka sanoa, että pyydähän asiallisesti. Vaan ei hänellä todellakaan ole mitään velvotetta hypätä asiattomien pyyntöjen perään.

        Voin nähdä oikein hyvin, jos asetelma olisi toisin päin: vanhempi mies pyytää nuorelta tytöltä apua "saatana nyt autat", niin tyttöhän pelästyisi, juoksisi karkuun eikä auttaisi. Mutta tuossa aloittajalla ei ole yhtään mitään pelättävää. Ainoastaan oma ylpeys, kiusanhenkisyys "en saatana auta" estää.

        Paras ratkaisu mielestäni olisi ollut tosiaan auttaa. Silti tehdä kauniisti selväksi, että tytön avunpyyntö oli ikävästi esitetty ja kertoa millainen pyyntö olisi ollut ok.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin nähdä oikein hyvin, jos asetelma olisi toisin päin: vanhempi mies pyytää nuorelta tytöltä apua "saatana nyt autat", niin tyttöhän pelästyisi, juoksisi karkuun eikä auttaisi. Mutta tuossa aloittajalla ei ole yhtään mitään pelättävää. Ainoastaan oma ylpeys, kiusanhenkisyys "en saatana auta" estää.

        Paras ratkaisu mielestäni olisi ollut tosiaan auttaa. Silti tehdä kauniisti selväksi, että tytön avunpyyntö oli ikävästi esitetty ja kertoa millainen pyyntö olisi ollut ok.

        - Sheena

        Einliity asiaan mitenkään. Kyse on käytöstavoista ja vieläpä minimisellaisista. Syytä itsekunkin opetella. Ei naisilla ole mitään erioikeuksia käyttäytyä huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin nähdä oikein hyvin, jos asetelma olisi toisin päin: vanhempi mies pyytää nuorelta tytöltä apua "saatana nyt autat", niin tyttöhän pelästyisi, juoksisi karkuun eikä auttaisi. Mutta tuossa aloittajalla ei ole yhtään mitään pelättävää. Ainoastaan oma ylpeys, kiusanhenkisyys "en saatana auta" estää.

        Paras ratkaisu mielestäni olisi ollut tosiaan auttaa. Silti tehdä kauniisti selväksi, että tytön avunpyyntö oli ikävästi esitetty ja kertoa millainen pyyntö olisi ollut ok.

        - Sheena

        Tuollaisessa tapauksessa mielestäni ehdottomasti ei saa auttaa. Kannattaa kyllä sanoa miksi ei auta ja toki voi antaa mahdollisuuden pyytää asiallisesti, mutta missään tapauksessa ei kannata auttaa ilman sitä asiallista pyyntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisessa tapauksessa mielestäni ehdottomasti ei saa auttaa. Kannattaa kyllä sanoa miksi ei auta ja toki voi antaa mahdollisuuden pyytää asiallisesti, mutta missään tapauksessa ei kannata auttaa ilman sitä asiallista pyyntöä.

        Just noin. Työpaikka ei ole lastentarha.

        P.s. "Tyttö" ei mene keittämään kahvia, ilman asiallista puhuttelua ja pyyntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisessa tapauksessa mielestäni ehdottomasti ei saa auttaa. Kannattaa kyllä sanoa miksi ei auta ja toki voi antaa mahdollisuuden pyytää asiallisesti, mutta missään tapauksessa ei kannata auttaa ilman sitä asiallista pyyntöä.

        Tämä!

        Mä haluan naisena tulla kohdelluksi asiallisesti työpaikalla ja tollaset "neitokaiset" tekee sen hankalammaksi. He heikentää kaikkien naisten asemaa erityisesti miesvaltasilla työpaikoilla. Alottaja teki täysin oikein ja vielä kun olis sanonut miksi kieltäyty auttamasta niin olis ollu täyden kympin suoritus. Hatunnostoni fiksulle miehelle!

        👍👍👍


    • No siinä meni se mahis.

      • En kaipaa tuollaisia mahiksia. Haluan wttä minuakin kohdellaan tasavertaisena ihmisenä, eikä vain sukupuolielimenä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En kaipaa tuollaisia mahiksia. Haluan wttä minuakin kohdellaan tasavertaisena ihmisenä, eikä vain sukupuolielimenä.

        No voivoi, kun ois ollunna mahis saada uus sukupolitauti..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No voivoi, kun ois ollunna mahis saada uus sukupolitauti..

        Viimeksi oli väärä hälytys ☝


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No voivoi, kun ois ollunna mahis saada uus sukupolitauti..

        Tämä! Palstakamu menetti hyvän tilaisuutensa.


    • Anonyymi

      Oikein tehty 😲

    • Anonyymi

      Tietämättä palveluksen laadusta en tahdo kommentoida mahdollista "palkkiota" tai sillä mahdollisen verhoillen esitettyä vihjailua.
      Itse toki autan ihmisiä lähtökohtaisesti mielelläni jos tilanne tilanne omat resurssit sen sallii. Olen huomannut että pienikin teko pyyteettömästi suoritettuna tulee enemmin tai myöhemmin kyllä takaisin omalle kohdalle.
      Tähän asiaan palatakseni ensimmäinen ajatukseni oli, että tämä neito halusi vain huomiosi ja mahdollisesti tutustua sinuun. En tosin ollut paikalla joten voihan se olla, että hän halusi vaan muuten tuupata Kinder yllätyksen takamukseesi jotta kiikuttaisit sen hänen ylkälleen riihimäen suljetulle joko käytettäväksi tai myytäväksi. Yhtä kaikki aloitusta en tajunnut, mutta tässä siis oma 2 cnt tähän kwskustwluun5

      • Anonyymi

        "Olen huomannut että pienikin teko pyyteettömästi suoritettuna tulee enemmin tai myöhemmin kyllä takaisin omalle kohdalle."

        Kyllä vaikkei auttaminen aina todella ihkua ole.


    • Anonyymi

      Hulluahan se on mennä auttamaan ilman korvausta.

    • Anonyymi

      Ja sitte sä heräsit. Aamuvelli, ja kohti uusia
      seikkailuja.

    • Anonyymi

      Itse pitäisi mennä sairaanhoitajatn tutkimuksiin, toivottavasti ei ole homo-pelle joka sittenhiplailee munia--.--

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe