Miten isä saamaan huolehtimaan äidistään?

Anonyymi

Minun 50v isä ei suostu edes kysymään 77v äidiltään miten hän voi? He eivät ole nähnyt 2v. Takana on lihava riita ja luulen että pöly jo laskeutunut. Isoäidille on alkava dementia. Niin eikö se olisi korkea aika huolehtia? Hän asuu 80 km päässä. Isoäidin tytär asuu hänen lähellä. Olen 27v lapsenlapsi

5

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Soita sinä isoäidille ja kysy vointia. Huolehtiiko sun täti äidistään, miten sun isoäiti pärjää?

• Anonyymi

Jos mummosi vointi kiinnostaa, niin soita itse, tai mene käymään.
      Etkö sinä ole väleissä mummosi tai tätisi kanssa kun et voi heille itse soittaa?
      Olet aikuinen ihminen, joten kai sinulla nyt puhelin kädessä pysyy!

• Anonyymi

Samaa mieltä kuin edeltävät, ota itse yhteyttä isoäitiin. Jos tytär hoitaa hänen asioitaan, niin hätä ei ehkä ole kovinkaan suuri, mutta jos näyttää, että ongelmia on, tee huoli-ilmoitus vanhuksen kuntaan. Viranomaiset arvioivat silloin tilanteen ja avuntarpeen. Sukulaisten ei siis ole pakko huolehtia, mutta jonkun pitää tehdä ilmoitus, että ihminen on avun tarpeessa.

• Anonyymi

Olisiko aiheellista pitää "sukukokokous" joko Skyssä, puhelimessa tai nenä nenää vasten?
      Dementiasta kärsivästä ihmisestä on muiden pidettävä huolta, häntä ei voi jättää oman onnensa nojaan. Sopikaa keskenänne kuka käy päivisin/ pari kertaa viikossa/ tai jokin muu ohjelmoitu aika, hänen luonaan. Kuka tahaansa perheenjäsen käy. Ellei isäsi mene fyysisesti käymään, hän voi aina osallistua maksamalla esim. sinun vierailuusi liittyvän matkakustannuksen kun menet kerran kuukaudessa, kahdessa.
      Sukuriihessä aivan varmasti keksitte muita keinoja mummon auttamiseen.

• Anonyymi

Monilla ihmisillä on omat syynsä olla pitämättä yhteyttä vanhempiinsa.

Tunnen tapauksia joissa isä/äiti on mitätöinyt lastaan koko tämän olemassa olon ajan. Muistisairaan suusta saattaa tulla vaikka ja mitä, ei niitä ole kiva kuunnella.
      Pahin mitätöinti on se, että kuka sinä olet, et ainakaan minun lapsi.

Tunnen myös tapauksia joissa "lapsi" ei pysty loppuun saakka katsomaan vanhempansa rapistumista ja muuttumista kokonaan toiseksi ihmiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe