Muuttunut mies

Anonyymi

Olen raskaana ja mies on ollut innoissaan asiasta 3 ensimmäistä kuukautta jonka jälkeen asiat on menneet ihan päälaelleen. Mies on alkanut käyttäytymään etäisesti ja kylmästi. Häntä ei kiinnosta lainkaan läheisyys eikä minun seura vaan useimmiten vietän kaiken ajan yksin ja milloin hän on paikalla, räplää hän puhelinta tai katsoo telkkaria. Olen itkenyt ja puhunut asiasta hänelle mutta hän vain vastaa että selvitä pääsi tai mene terapiaan. Pyysin myös halaamaan kun voin huonosti johon mies vastasi " en tunne nyt mitään, minullakin on ongelmani". Hän ei enää lohduta minua vaan vetäytyy tai suuttuu jos minulla on paha olla. Mistä moinen käytös voi johtua? Hän kutsuukin minua nykyään nimeltä eikä tuttuun tapaan "muru" "kulta" jne. Olen yrittänyt kaikkeni muttei hän näe missään mitään ongelmaa. Puhuminen ei auta.
Minulla ei ole ketään läheisiä auttamassa ja olen todella yksinäinen ja surullinen. Pelkään tämän stressin ja ahdistuksen vaikuttavan vauvaan :(
Olen neuvoton, mietin eroa mutta jäisin totaalisen yksin vauvan kanssa eikä minulla olisi edes varaa asua yksin. Mistä saisin apua?

15

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi johtua siitä, että sinä olet muuttunut raskauden takia. Hormonit jne. Itse et vain ole tätä huomannut.

      • Anonyymi

        Tämä pitää varmasti paikkansa ja antoi aihetta ajatteluun.
        Kuitenkin näen parisuhteen sellaisena jossa tulisi tukea toista hyvässä kuin pahassa, muutoksien keskellä.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pitää varmasti paikkansa ja antoi aihetta ajatteluun.
        Kuitenkin näen parisuhteen sellaisena jossa tulisi tukea toista hyvässä kuin pahassa, muutoksien keskellä.
        -ap

        Meillä vaimo ”sekosi” raskauksien yhteydessä ja siitä tuli jopa väkivaltainen. Itse ei kokenut ollenkaan muuttuneensa, vaikka jälkikäteen on sanonut olleensa sairas. Yritin häntä saada ammattilaisen pakeille, mutta vaati vain minua alistumaan ja mukautumaan kaikkeen. En ole psykiatri, niin en pystynyt oikealla tavalla auttamaan. Eli kannattaa hakea apua ja perheet sitä aika hyvin nykyään saa. Meillä 3 lasta, niin oon joutunut tuon rämpimään aika monta kertaa läpi. Toki aina vähän erilaisena. Nyt homma tasaantunut, ku ei enää hormonit hyrrää. 😬


    • Anonyymi

      Perheneuvolasta saisitte molemmat apua. Uuteen tilanteeseen tottuminen vie paljon aikaa. Voitko puhua äitisi tai anoppisi kanssa?

    • Anonyymi

      Jätä se

    • Anonyymi

      Ei kukaan innostu oikeasti lisääntyvästä perhekoosta , mitä oletat alkumetreilllä olleen niin se on teatteria

      • Anonyymi

        Sekä naiset että miehet haluavat lapsia ja ovat todella onnessaan, kun saa oman lapsen.
        Ei tietenkään kaikkien tarvitse lapsia hankkia, jos eivät halua.
        Ei nyt heti erota kannata, vaan selvittää asiat kahden kesken ja ammattiauttajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä naiset että miehet haluavat lapsia ja ovat todella onnessaan, kun saa oman lapsen.
        Ei tietenkään kaikkien tarvitse lapsia hankkia, jos eivät halua.
        Ei nyt heti erota kannata, vaan selvittää asiat kahden kesken ja ammattiauttajan kanssa.

        Kaikki parit eivät halua lapsia. Älä yleistä. Joskus myös toinen ei välttämättä halua, on vaan pakko sopeutua.


      • Anonyymi

        Harmi jos tunnet näin.
        Kaikille lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Ei kait ihmiset tekisi lapsia jos ei niitä haluaisi?


    • Anonyymi

      Ette usko jumalaan?Jumalaa kun rukoilee,huolet silloin kaikkoaa!

    • Anonyymi

      Kuulostaa oudolta. 😒😞❤🖤Toivottavasti asia selviää.

    • Anonyymi

      Eikö neuvolassa keskustella kaikesta tuosta. Kyllä meillä ainakin esikoisen kohdalla käytiin läpi parisuhdetta ja voimavaroja sekä mikä jännittää yms. Voisiko mies olla peloissaan se on todella iso elämän muutos myös hänelle. Tressaantunut? Älä nyt eroa lähde miettimään raskaus aikana hormonit niin sekaisin muutenkin että se jo itsessään aiheuttaa herkistymistä. Tärkeintä että sinä keskityt nyt vauvaan ja itseesi. Kyllä se mies pitää huolta itse itsestään.

    • Anonyymi

      Pitää ottaa tosiaan asia puheeksi neuvolassa, jos sitä kautta pääsisi puhumaan ammattilaiselle? Ihmetyttää vaan tämmöinen täyskäännös puolessa välin raskautta. Miehellä lapsi entuudestaan ja sanoo ettei elämä tästä miksikään muutu, ymmärrän tämän niin ettei hänellä asiasta ainakaan stressiä ole. Tiedä häntä.

      -ap

    • Anonyymi

      Jos aikoo tai haluaa pitää kaiken normaalina ei kannata edes yrittää saada lasta, minun puolisonkin muuttui lähes täysin raskauden aikana ja se jatkui ja jatkui eikä ole loppunut tai palautunut ennalleen.

      • Anonyymi

        ja puhun siis naisen käytösestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      904
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      764
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe