Suosittelen kaikille liittymään Sähköautot-Nyt! Facebook ryhmään.
Ryhmä on tarkoitettu edistämään akkusähköautoilua.
Siellä poistetaan kaikki positiiviset keskustelut liittyen vetyyn ja muihin käyttövoimiin paitsi ladattaviin akkusähköautoihin.
Jos joku yrittää aloittaa ryhmässä keskustelua vetyautoista positiivisella asenteella, aloitus poistetaan ja aloittajalle annetaan varoitus. Henkilö erotetaan ryhmästä jos vetyautojen ihannointi vielä tämän jälkeen jatkuu.
Negatiivista kirjoittelua ei rajoiteta muilta käyttövoimien osalta paitsi akkusähköautojen osalta negatiivinen kirjoittelu on kielletty.
Tervetuloa ryhmään!
Sähköautot-Nyt! Facebook-yhteisö
103
2238
Vastaukset
- Anonyymi
Miten minulla tulee tuosta ryhmästä mieleen tämä?
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli- Anonyymi
Juu. Nämä ovat sitä samaa porukkaa mikä pitävät YouTubessa Sähköautomiehet kanavaa 🤣
Hörhöporukkaa siis 😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Nämä ovat sitä samaa porukkaa mikä pitävät YouTubessa Sähköautomiehet kanavaa 🤣
Hörhöporukkaa siis 😅Eikös valtakunnan pelle Tuukka Heikkilä ole myös mukana tuossa hörhöporukassa?
- Anonyymi
Täällä suomi24 nelosessa on sananvapaus suomalaiseen tapaan. Saa puhua haitoista ja hyödyistä.
- Anonyymi
Aika horroria!!!
- Anonyymi
Jos on sähköauto palsta niin onhan se selvä että keskustellaan sähköautoista, ei keskustelu vetyautoista kuulu sähköauto palstalle vaan niille on oma palsta. Niin pitäisi olla täälläkin.
Mikä ongelma?- Anonyymi
Koska sähköauto on ympäristörikos ja vety on vihreää kultaa. Tämä vertailu on välttämätöntä kun puhutaan töpseliautojen tulevaisuudesta.
- Anonyymi
Sähköauto-Nyt! Facebook sivustolla ylläpito "korjaa" mm. YLEn uutisointia vetyautoista. Väittää YLEn uutisointia vääräksi ja virheelliseksi...
Ei se touhu ihan terveellä pohjalla ole...
Muistuttaa erään uskonkultin aivopesua... - Anonyymi
Vetysähköauto (polttokennoauto, FCEV) on sähköauto jonka sähkö tuotetaan polttokennossa akkuihin varastoitavan sähkön sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetysähköauto (polttokennoauto, FCEV) on sähköauto jonka sähkö tuotetaan polttokennossa akkuihin varastoitavan sähkön sijaan.
Ajatella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto-Nyt! Facebook sivustolla ylläpito "korjaa" mm. YLEn uutisointia vetyautoista. Väittää YLEn uutisointia vääräksi ja virheelliseksi...
Ei se touhu ihan terveellä pohjalla ole...
Muistuttaa erään uskonkultin aivopesua...Juurikin näin!
Hyvä että sanoit tuon yllämainitun! Ajattelin itsekin puuttua tuohon, vastaamalla pitkän kaavan mukaan! Vaatisi vaan paneutumista ja ajankäyttöä paljon.
Tuo "ylläpito" korottaa itsensä joksikin "generalissimukseksi", jolla vain ja ainoastaan oikea tieto? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin!
Hyvä että sanoit tuon yllämainitun! Ajattelin itsekin puuttua tuohon, vastaamalla pitkän kaavan mukaan! Vaatisi vaan paneutumista ja ajankäyttöä paljon.
Tuo "ylläpito" korottaa itsensä joksikin "generalissimukseksi", jolla vain ja ainoastaan oikea tieto?YLE:n uutisia jos seurailee, niistä löytyy todella isoja virheitä. Samoin kuten Helsingin Sanomista.
Ei painettu sana välttämättä tietyn alan asiantuntijan silmillä katsottuna ole kovin luotettava. Toimittajat kun eivät ole mitään kaikkien alojen asiantuntijoita, ja tekevät isojakin virheitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YLE:n uutisia jos seurailee, niistä löytyy todella isoja virheitä. Samoin kuten Helsingin Sanomista.
Ei painettu sana välttämättä tietyn alan asiantuntijan silmillä katsottuna ole kovin luotettava. Toimittajat kun eivät ole mitään kaikkien alojen asiantuntijoita, ja tekevät isojakin virheitä.Vetyautouutisista löytyy tuon ryhmän mielestä aina virheitä koska ne ovat poikkeuksetta positiivisia.
Akkusähköuutiset ovat tuon ryhmän mielestä virhellisiä jos niissä on jotain negatiivista ja aika usein ne ovat.
- Anonyymi
Vetyhenkilöt menee facebookin ryhmään Vety.
Siellä kertoa, että vetyauton tankkaus sujuu 3-4 minuutissa ja 2023 avataan suomeen vetyasemia.- Anonyymi
Ensimmäiset vetytankkausasemat avataan tosiaan vuonna 2023 Tampereelle, Turkuun ja pääkaupunkiseudulle.
Vuosikymmenen loppuun mennessä Suomessa on vetytankkausasemia 25-40 kappaletta.
Vetyauton tankkaa todellakin 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km. Toyota Mirailla on ajettu yhdellä tankkauksella 1360 km.
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös se ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäiset vetytankkausasemat avataan tosiaan vuonna 2023 Tampereelle, Turkuun ja pääkaupunkiseudulle.
Vuosikymmenen loppuun mennessä Suomessa on vetytankkausasemia 25-40 kappaletta.
Vetyauton tankkaa todellakin 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km. Toyota Mirailla on ajettu yhdellä tankkauksella 1360 km.
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös se ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.Aivan loistavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäiset vetytankkausasemat avataan tosiaan vuonna 2023 Tampereelle, Turkuun ja pääkaupunkiseudulle.
Vuosikymmenen loppuun mennessä Suomessa on vetytankkausasemia 25-40 kappaletta.
Vetyauton tankkaa todellakin 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km. Toyota Mirailla on ajettu yhdellä tankkauksella 1360 km.
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös se ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.😅😅😅😅👍
- Anonyymi
Kävin kurkkaamassa.
Kovasti linkitellään juttuja, mutta kommentointi on vähäistä.
Liekkö se vetyuskon tunnustus omalla nimellä on enempi noloa...
- Anonyymi
Jos olen ymmärtänyt oikein, auto lämpiää sähköllä, ja sähkö tuotetaan vedyllä? Kaiken järjen mukaan toimintamatka lyhenee väkisinkin jonkun verran. Ja entäs kun ajat kuusamoon 700 km Helsingistä, mites aiot pois päästä?
- Anonyymi
Tuosta ei ole huolta, eipä sitä vetyä mistään saa edes sille Kuusamon menomatkallekaan. Eli takaisin tulet sillä millä menitkin, kun vetyauto se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta ei ole huolta, eipä sitä vetyä mistään saa edes sille Kuusamon menomatkallekaan. Eli takaisin tulet sillä millä menitkin, kun vetyauto se ei ole.
Joo vetyauto se ei ole. Se on uusiutuvalla polttoaineella käyvä diesel. Siinä on toimintasäde kohdallaan vähän pidemmällekin reissulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta ei ole huolta, eipä sitä vetyä mistään saa edes sille Kuusamon menomatkallekaan. Eli takaisin tulet sillä millä menitkin, kun vetyauto se ei ole.
Kannattaa seurata uutisia. Suomeen avataan reilun vuoden kuluttua ensimmäiset vetyasemat ja vuosikymmenen loppuun mennessä on tarjolla 40 aseman verkosto. Vuoteen 2050 mennessä maailmassa on 400 miljoonaa vetyautoa, joiden polttokennon elinikä on jopa 320 tkm (min. 240 tkm).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa seurata uutisia. Suomeen avataan reilun vuoden kuluttua ensimmäiset vetyasemat ja vuosikymmenen loppuun mennessä on tarjolla 40 aseman verkosto. Vuoteen 2050 mennessä maailmassa on 400 miljoonaa vetyautoa, joiden polttokennon elinikä on jopa 320 tkm (min. 240 tkm).
Kylläpä myyntimiesten puheet uppoavat sinuun kuin kuuma veitsi voihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa seurata uutisia. Suomeen avataan reilun vuoden kuluttua ensimmäiset vetyasemat ja vuosikymmenen loppuun mennessä on tarjolla 40 aseman verkosto. Vuoteen 2050 mennessä maailmassa on 400 miljoonaa vetyautoa, joiden polttokennon elinikä on jopa 320 tkm (min. 240 tkm).
Muuten oikein, mutta uuden sukupolven polttokennojen käyttöiäksi esim. Hyundai lupaa minimissään 500 000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa seurata uutisia. Suomeen avataan reilun vuoden kuluttua ensimmäiset vetyasemat ja vuosikymmenen loppuun mennessä on tarjolla 40 aseman verkosto. Vuoteen 2050 mennessä maailmassa on 400 miljoonaa vetyautoa, joiden polttokennon elinikä on jopa 320 tkm (min. 240 tkm).
Kohta on vuosi kulunut, missä vetyasemat?
- Anonyymi
Vetyautokin on sähköauto, jos ette pöljät tienneet.
- Anonyymi
Sähköauton ostajalle kaupan päälle ilmaiseksi Sähköpotkulauta!
Miksi? Että pääsee kotiin latauspaikalta.
- talvella vaihtoehtona sukset! - Anonyymi
Aivan oikein että turhaa sähköautojen arvostelua tai vaihtoehtoisten voimanlähteiden hypetystä rajoitetaan. Välttämättömänä tavoitteena on kuitenkin sähköistää autoliikenne ja tuollainen arvostelu ja sekaannuksen herättäminen vain hidastaa tavoitteisiin pääsyä. Niin ja millä oikeudella joku sivullinen menee sähköautoyhteisöön huutelemaan sivusta yhteisön vakaumusia loukkaavia kommentteja. Sähköautoilioilla on oikeutensa näkemyksiinsä ja ne ovat aivan yhtä oikeutettuja kuin jotkin muutkin.
Pidetään vain mielessä yhteiset päämäärät ja jätetään riidanhaastajat omaan arvoonsa, mielummin poistetaan tuollaiset silkkaa riitaa hakevat kommentit. Mielestäni sähköautoilijat nyt facen moderointi toimii täysin oikein.- Anonyymi
Jätetään pellet huutelemaan tänne suomi24-palstoille. Täällä saavat käyttää sitä sananvapauttaan..haha..
- Anonyymi
Oikein olisi myös että turhaa sähköautojen hypetystä myös rajoitettaisiin. Sähkö muuten on yksi niistä ”vaihtoehtoisista voimanlähteistä”.
On tarpeetonta ja loukkaavaa demonisoida polttomoottoriautoja ja haukkua polttomoottoriautoilijoita huonoiksi ihmisiksi ja ympäristön tuhoajiksi, kas kun monella ei muuta vaihtoehtoa ole. Suomessa on paljon pienipalkkaisia ihmisiä joilla ei koskaan tule olemaan varaa sähköautoon. Vanhoja polttiksia sensijaan saa hyvin edullisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein olisi myös että turhaa sähköautojen hypetystä myös rajoitettaisiin. Sähkö muuten on yksi niistä ”vaihtoehtoisista voimanlähteistä”.
On tarpeetonta ja loukkaavaa demonisoida polttomoottoriautoja ja haukkua polttomoottoriautoilijoita huonoiksi ihmisiksi ja ympäristön tuhoajiksi, kas kun monella ei muuta vaihtoehtoa ole. Suomessa on paljon pienipalkkaisia ihmisiä joilla ei koskaan tule olemaan varaa sähköautoon. Vanhoja polttiksia sensijaan saa hyvin edullisesti.Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein olisi myös että turhaa sähköautojen hypetystä myös rajoitettaisiin. Sähkö muuten on yksi niistä ”vaihtoehtoisista voimanlähteistä”.
On tarpeetonta ja loukkaavaa demonisoida polttomoottoriautoja ja haukkua polttomoottoriautoilijoita huonoiksi ihmisiksi ja ympäristön tuhoajiksi, kas kun monella ei muuta vaihtoehtoa ole. Suomessa on paljon pienipalkkaisia ihmisiä joilla ei koskaan tule olemaan varaa sähköautoon. Vanhoja polttiksia sensijaan saa hyvin edullisesti.Kyllä se polttomoottorilla ajon on loputtava. Elämä on valintoja, jos sähköauto on kalliimpi niin säästää sitten jostakin muusta, ja onko moista statussymbolia kuin autoa ensinkään pakko omistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se polttomoottorilla ajon on loputtava. Elämä on valintoja, jos sähköauto on kalliimpi niin säästää sitten jostakin muusta, ja onko moista statussymbolia kuin autoa ensinkään pakko omistaa.
Ei toki ole pakko. Kauppaan 15 km. Töihin 40 km. Fillarilla onnistuu hienosti. Oletko stadin viherpiiperö?
- Anonyymi
Se on ekoteko kun unohtaa tuollaiset sähköhömpötykset ja päästelee vaan bensalla tai dieselillä edelleenkin,sen on tunnustaneet jo korkean tason professori työryhmätkin
- Anonyymi
Toyotalla ajellaan nyt ja tulevaisuudessa, EU kakkaa värkätään rajusti Saksan maalla??💩💩
- Anonyymi
Huomaattehan että niiden henkilöiden nimi ja osoitetiedot pystytään selvittämään jotka esittävät negatiivisia asioita täällä Sähköautot-Nyt Facebook-ryhmästä!!!!
- Anonyymi
Suomessa on sananvapaus, toisin kuin Sähköautot-Nyt! ryhmässä.
Tuo on ihan normaalia uhkailua kyseisessä yhteisössä... Ei kovin terveellä pohjalla.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on sananvapaus, toisin kuin Sähköautot-Nyt! ryhmässä.
Tuo on ihan normaalia uhkailua kyseisessä yhteisössä... Ei kovin terveellä pohjalla..Jokin raja sillä sananvapaudellakin on. Toisen ihmisen henkilökohtaista vakaumusta loukkaava julkinen keskustelu on ihan selkeästi kielletty.
- Anonyymi
Sairas yhteisö!
- Anonyymi
Sähköautot Nyt on varsin asiallinen ryhmä.
Täällä on vain ne itkuvauvat, jotka ovat saaneet typerän käytöksensä vuoksi sieltä kenkää. Good riddance. - Anonyymi
Enpä taida liittyä 💩
- Anonyymi
Hyundai Nexon mainos näyttää pyörivän telkussa.
- Anonyymi
On lapsellista väittää pokkana että vetyauto on todellisuudessa sähköauto ja täysin siihen rinnastettava. Jos vetytankki on tyhjä, niin onko se edelleen sähköauto kun vety ei enään lataa pientä ajoakkua?
Yhtä hyvin voisi kaasuautoilijat mennä vetyautojen ryhmään ja nostaa hirmuisen porun kun ei saa puhua sytytysongelmista ja kaasunpaineensäätimistä vetyautoryhmässä sillä kyllähän kaasuautokin käyttää kaasumaista energiaa voimalähteenä kuten vetyautokin. Ihan hirveetä natsi meininkiä kun vetyautojen ryhmässä kaasuautoilijoita rajoitetaan! Haluan tutin ja äkkiä! Äitiii, tule sanoo noille miten asia on!!! :o)
Kyllä totuus on se että kun juurikaan ei vetyautot kiinnosta, niin pitää mennä sitten muihin ryhmiin puhumaan niiden puolesta ikäänkuin mainoksina saadakseen kannatusta vetyautoille. Käytännössä tunnustetaan ettei oma ryhmä riitä keskusteluun vaan pakko hakea muista ryhmistä sitten sitä "kuviteltua suosiota" kun ollaan omassa vetyautouskovaisuudessa syvällä.
Sähköautot Nyt! noin 19 000 jäsentä.
Vety (keskustelua vedystä laajasti, ei ainoastaan autoista) jäseniä 706.
Vedyn ryhmä kasvaa vain muutamilla kuukaudessa kun sähköautoilijoiden sadoilla... ja sehän vetyfanaatikkoja selvästi harmittaa ja alkaa natsikorttien vilauttelu kun ollaan huonoja häviäjiä. ;)
En todellakaan kannata sitä että eri ryhmiin mennä "aiheen vierestä" keskustelemaan jatkuvasti jos kerran OMA ryhmäkin on. Ei kaukalopalloilijat tykkää jos salibandin pelaajat menee sinne jauhamaan omasta lajistaan vaikka samankaltaisuuksia lajeista löytyy. - Anonyymi
PÄÄMINISTERI Sanna Marinin (sd) hallitus esittää täyssähköautoilta perittävän vuotuisen ajoneuvoveron perusveron nostamista nykyisestä 53,29 eurosta 65 eurolla eli yhteensä 118,29 euroon vuodessa.
JOTEN TEHKÄÄ VAIN MITÄ VIHERVASEMMISTOLAINEN HALLITUS SANOO JA AJAA....OSTAKAA, VAIHTAKAA SÄHKÖAUTO ! - Anonyymi
Miksi kukaan aikuinen käyttäisi facebookia. pelkkä juoru ja vakoilujärjestelmä.
- Anonyymi
Erittäin hyvin sanottu.
- Anonyymi
En ole koskaan käyttänyt ja ladannut mitään. Olen tyytyväinen. Ei löydy nimellä mitään googlesta tai tuolta zukkerbergin laumasta.
- Anonyymi
No huh huh. Pitää auton vähän kehittyä jottei sitä tarvitsisi moittia. Olen Tesla 3:a ajanut ja mukavuudesta yltää tismalleen Lada Nivan tasolle. Tarkoittaa jousitusta ja melutaso.
- Anonyymi
Lada niva on auto jolla pärjää mutta tesla on auto jolla elämä auton vikaantuessa tulee kalliiksi ja tuskalliseksi. Jos pitäisi valita ajaako 20v teslalla vai nivalla niin helppo vastata epäröimättä LADA NIVA !
- Anonyymi
Kyllä nyt kuulosti niin sairaalta lahko meiningiltä että huh huh! Mustaat nyt negatiiviseksi koko patteriauto uskovaiset.
Arvaan kyllä että tuo aloitus teksti on vain pilailu mielessä tehty sillä ei kukaan ole noin tyhmä vai onko? Kannattaa perustaa tässä ja nyt kuinka selvitä sähköautonyt! Lahkon mielenterveys takaisin kuntoon järjestö sillä tekstisi on erittäin sairasta. - Anonyymi
Ehkä sitten jos ja kun olen väsyttänyt nykyisen 2019 bensaturbon, niin alan katsella muita vaihtoehtoja.
- Anonyymi
SIINÄ JUTTU SÄHKÖAUTOSTA KIINNOSTUNEELLE JA TUO PIRSSI OLI UUSI JA UUDET AKUT JOTEN MINÄ OPIN JUTUSTA.... EN OSTA, KOKO MATKAN KYLMÄ RINKI PERSUKSISSA RIITTÄÄKÖ, PÄÄSEEKÖ !
IS ajoi 15 asteen pakkasessa sähköautolla 267 kilometrin yöllisen mökkimatkan – näin kävi, ja tämän verran se maksoi https://www.is.fi/autot/art-2000008456374.html - Anonyymi
IS vastaa lukijan kysymykseen: "Missäs oikein tankkaat sähköauton, jos mitään latauspistettä ei ole!" https://www.is.fi/autot/art-2000008458342.html
OTE :
Siksi sähköautoilijan onkin syytä miettiä jo ennen sähköauton hankintaa, missä aikoo hoitaa autonsa säännölliset lataukset.
Jos sähköä ei ole käytettävissä säännöllisesti, ei sähköautoa kannata lähtökohtaisesti hankkia.
JOTEN TAITAA JÄÄDÄ OSTAMATTA JOS HALUAA PÄÄSTÄ VARMASTI PERILLE. - Anonyymi
Ainut järkevä facebook ryhmä. Siellä totuus vetyautoista!!! Vety on kuollut ja kuopattu. Kukaan ei enää tee vetyä eikä vetyautoja.
- Anonyymi
Tilannehan on juuri päinvastainen, kuten tälläkin palstalla on useasti todistettu. Vetypohjaisen tulevaisuuden puolesta puhuu poliittisen ohjauksen lisäksi YK, vetyautoihin liittyvä tutkimus- ja kehitys, 136000 vetyautoon liittyvää melko tuoretta patenttia ja useiden merkkien yhteistyökuviot vetyautojen rakentamisessa. Ennusteiden mukaan maailmassa on 400 MILJOONAA vetyautoa vuonna 2050. Tulevaisuus on kiistatta vedyn, vaikka trollit muuta kovasti yrittävät väittää.
- Anonyymi
Täytyypä liittyä ja katsoa mitä porukkaa siellä on...
- Anonyymi
Erosin onneksi tuosta ryhmästä. Ei ole ihan terveellä pohjalla.
- Anonyymi
Hyvin tehty.
- Anonyymi
Tiedossa on tuon ryhmän hörhöt
- Anonyymi
Miksi aikuinen ihminen käyttäisi aikaansa facebookissa?
- Anonyymi
Nostetaan tätä
- Anonyymi
Kyllähän tuollainen __ "Sähköautot-Nyt! - 0,58 !" __ lahkolaisuus tarvitsee ryhmälleen oikein kunnon kulttien toimintamallin, muutoin voisi myös mitalin toinenkin puoli tulla rehdisti ja avoimesti pöydälle ;-)
Tiiviissä (kultti-) ryhmässä usko vahvistuu.
Mutta kaunista talvea kaikille ja ajelkaahan varovasti millä sitten ajelettekin, terveys ennen kaikkea ;-) - Anonyymi
Kateus vie vedytkin tankilta. :o)
- Anonyymi
Vanha kalevalainen sananlasku.
- Anonyymi
Vetyautojen määrät ovat niin pieniä prosentteja per maa ettei vetynarsisti edes kehtaa niitä mainita. :o)
- Anonyymi
En taida liittyä.
- Anonyymi
Pelottava ryhmä
- Anonyymi
Kylläpä tämä paikka on täynnä itkijöitä, jotka on ryhmästä pois potkittu. Voi voi, on se elämä niin kamalaa. 😂🤣
- Anonyymi
Sähköautot- nyt ryhmässä ei myöskään siedetä ladattavia hybridejä, ryhmässä on ehdotettu lakia, että ladattavia hybridejä ei saisi ladata muualla kuin kotona. ym.
- Anonyymi
Sinäkö ehdotit, jotta pääset tämän kirjoittamaan suoleen?
Menee aika mahdottomaksi, jos jokainen ehdotus lasketaan jokaista foorumia vastaan. Mitä pitäisi ajatella vaikkapa suoli24-forumista?
- Anonyymi
Heitettiin ulos ryhmästä, kun esitin vaihtoehtoisia tapoja (ja yhden naurunaaman) matkustaa väliä Helsinki-Oulu-Helsinki muutenkin kuin sähköautolla. Sähköauto oli ehdoton ykkönen ryhmän suuren enemmistön mielestä ko. reitille.
Mitään perusteita erottamiseen ei esitetty, tyhjä blankko viesti ainoastaan oli ylläpidolta tullut. On ryhmä kyllä ihan putlerin jalanjäljillä, mitä tulee valehtelun ja propagandan määrään. Velatkin kyetään helposti muuttamaan saataviksi tämän lahkon kesken.- Anonyymi
Täällä on hyvä itkeä. En tiedä tapaustasi, mutta eivät modet siellä turhaan potki pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on hyvä itkeä. En tiedä tapaustasi, mutta eivät modet siellä turhaan potki pois.
Jäi vielä sanomatta, että sensuuri ja sananvapauden rajoittaminen on ihan Kremlin tasolla Sähköautot-Nyt ryhmässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi vielä sanomatta, että sensuuri ja sananvapauden rajoittaminen on ihan Kremlin tasolla Sähköautot-Nyt ryhmässä.
Joo, saa 15 vuotta vankeutta ja myrkytetään. Niinpä niin, suhteellisuudentaju hallussa?
- Anonyymi
Lehdistöä on jopa uhkailtu kyseisessä ryhmässä kun Tesla ei ole menestynyt testeissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, saa 15 vuotta vankeutta ja myrkytetään. Niinpä niin, suhteellisuudentaju hallussa?
"Negatiivista kirjoittelua ei rajoiteta muilta käyttövoimien osalta paitsi akkusähköautojen osalta negatiivinen kirjoittelu on kielletty."
^Tuossahan tuo on hyvin tiivistettynä ryhmän toimintamalli. Voiko olla totta? Siinä ei käyttövoimarasismi ole kaukana. Huhhuh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Negatiivista kirjoittelua ei rajoiteta muilta käyttövoimien osalta paitsi akkusähköautojen osalta negatiivinen kirjoittelu on kielletty."
^Tuossahan tuo on hyvin tiivistettynä ryhmän toimintamalli. Voiko olla totta? Siinä ei käyttövoimarasismi ole kaukana. Huhhuh.10 vuoden päästä nämä "sähkikset" on kaikki ongelmajätettä. Ja alkuperäiset vihreän siirtymän ostajat ovat hävinneet jäljettömiin.
- Anonyymi
Liityin tuonne pari kuukautta sitten. On hauskaa luettavaa. Patteripellet suuttuvat kaikesta!
- Anonyymi
Ryhmä ei kestä Teslan asiallista kritiikkiä vaan heti hanakasti erotetaan aiheettomasti ryhmästä. Se siitä sananvapaudesta
- Anonyymi
Tuukka Heikkilä on Suomen hörhö numero yksi.
- Anonyymi
Kaveri vaikutti varsin asialliselta ja faktoissa pysyvänä. Mikä siis ongelma?
- Anonyymi
Mahtavaa.
- Anonyymi
Ryhmä facebook vety on vielä edistyksellisempi. Ilmeisesti käyttäjät on peloteltu ettei vedystä saa edes keskustella koska todella surkeaa on keskustelu vedystä sen omassa pyhässä temppelissä. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17743607/vetytekniikka-ei-kiinnosta-juuri-ketaan- - Anonyymi
Sähköautot Nyt on erittäin hyvä ryhmä. Keskustelua on paljon ja asiallista. Lukijoita luokkaa tuhat kertaa enemmän kuin tällä pellepalstalla.
- Anonyymi
Mainiota.
- Anonyymi
Huikeaa!!
- Anonyymi
On erittäin hyvä ryhmä.
- Anonyymi
Seurasin aikoinani Sähköautot.nyt sivustoa, ja kävinkin silloin Oitissa olevaa sähköautokonversiota seuraamassa mielenkiinnolla. Myöhemmin se muuttui suljetuksi facebook yhteisöksi, enkä halua mennä minnekkään suljetulle ( sieltä kerran pois päästyäni 😊) . Olisi kiva kuulla, mitä kuuluu nykyisin toyotalle, minkä he muuttivat sähköautoksi, vai torppasko Trafi sen, kuten kaikille suomessa tehtäville järkihankinnoille.
- Anonyymi
Leikittelen ajatuksella, että maailmalla yleistynyt sähköautojen yleistyminen on nimenomaan sähköautot.nyt: in ansiota, jakoivathan he Linux- tyyppisesti kaiken tietotaidon avoimesti koko maailman käyttöön.
- Anonyymi
Mahtavaa!!!
- Anonyymi
Ihan hirveä ryhmä 🤮
- Anonyymi
Kuinka niin? Keskustelun taso on 1000x parempi kuin täällä.
- Anonyymi
Perusteluita miksi facebook keskustelu kannattaa paljon enemmän kuin suomi24.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18023154/facebook-quotsahkoautot---nyt!quot-paljon-parempaa-keskustelua- - Anonyymi
Hulluilta vaikuttavat.
- Anonyymi
Toivottavasti tarkoitit Suomi24-palstaa. Sähköautot-nyt ryhmässä porukka hyvin järkevää.
- Anonyymi
Ylläpidon mielestä ryhmässä alkoi olemaan liikaa faktaa vetyautoista joka aihe on ehdottomasti kielletty. Vähän aikaa sitten myös ryhmän sääntöihin tuli lisäys että vetyautot on kielletty aihe. Moni onkin jo eronnut ryhmästä.
- Anonyymi
Kyllä ryhmässä vetyautoista saa puhua mutta ei positiivisessa mielessä.
- Anonyymi
Miksi pitää mennä väärään ryhmään jauhamaan viereisen ryhmän asioista? Saako jääkiekko ryhmässä jauhaa kaukalopallosta kun kaukalossa kummassakin pelataan? Entäs autokoulun suorittamisesta korkeakoulun ryhmässä kun kummassakin tähdätään koulutukseen? Kissoista voi jauhaa koirien ryhmässä kun suosittuja lemmikkejä kumpikin on? :o)
- Anonyymi
Hirveää 😳
- Anonyymi
Kauhujen ryhmä 😳
- Anonyymi
"Ylläpidon mielestä ryhmässä alkoi olemaan liikaa faktaa vetyautoista joka aihe on ehdottomasti kielletty. Vähän aikaa sitten myös ryhmän sääntöihin tuli lisäys että vetyautot on kielletty aihe. Moni onkin jo eronnut ryhmästä."
Saako facebook "vety" mennä toistuvasti jauhamaan sitten täyssähköautoista? Jaksaisitko itse lukea uusia täyssähköauto uutisia vedylle tarkoitetussa ryhmässä pakkomainontana kuten täällä suomi24 vetyautoista? Vetyautoista puhuminen on ryhmässä päätetty kieltää ja kun tätä suomi24 palstaa lukee, niin en yhtään ihmettele että niin on päätetty tehdä.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/rules
Mutta hei, mennään kaikki facebook vetyyn jauhamaan täyssähköautoista kun se ei ole siellä kiellettyä, lets go! :D
https://www.facebook.com/groups/vetyh/about - Anonyymi
Heh, vai moni eronnut facebook sähköautot nyt ryhmästä joka tuntuu vain kasvavan joka kuukausi ja jäseniä nyt noin 37 800. :D Facebook vety puolestaan sitkeästi noin 1100 jäsentä vielä vuodenkin jälkeen ja ryhmä ei vain suostu kasvamaan kuin kirjaimellisesti muutamalla jäsenellä kuussa. :D
Ja sitten vielä sisarryhmät päälle:
Kotilataus - Nyt! noin 15 100 jäsentä.
Latausverkosto - Nyt! noin 17 700 jäsentä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854